Topic: Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB)
85 posts, 42465 views
📖 Pagination options
- drbm
-
Posted:
-
Re: Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC
drbm
Aș sublinia câteva aspecte :
1. Testele se refera la ramele IC4.
Acestea sunt în continuare în serviciu, cu toate dezavantajele enumerate.
Debarasarea de ramele IC2 are în primul rând rațiuni economice, cele IC4 având o altă soartă datorită capacității de transport mai mari și, consecutiv, posibilității amortizării investiției în corectarea problemelor exhaustiv semnalate în raportul PROSE.
Mai mult, proiectul era destinat să acopere un gap limitat în timp, până la electrificarea liniilor respective. Cum proiectul a fost întârziat semnificativ, durata prevăzută pentru exploatarea comercială s-a scurtat, inclusiv prin perspectiva trecerii la tracțiune electrică.
2. Raportul sugerează posibilitatea utilizării în siguranță și eficientizarea, după corectarea deficiențelor, în trafic local, ceea ce se și potrivește ramelor IC2, prin capacitatea lor constructivă de transport.
Numărul boghiurilor purtătoare și motoare este diferit între ramele IC2 și IC4, în favoarea celor motoare la IC2, cu alte cuvinte controlul frânării, așa cum se deduce din deficiențele semnalate la IC4, ar fi mai puțin problematic la IC2. Altfel spus, reducerea procentului de frânare pe linie alunecoasă este, cel mai probabil semnificativ mai mică la ramele IC2, comparativ cu IC4 care a făcut obiectul incidentelor și al analizei acestora.
3. Principiile soluționării unora dintre probleme sunt deja enunțate și pot fi cuantificate în aplicarea lor.
4. Rezolvarea neconfirmităților sistemelor de frânare (și al celorlalte aspecte! nu doar ale grupurilor propulsoare, cum afirmă domnul Crăciun în articolul respectiv !) sunt estimate la 202.000 euro per ramă IC4, probabilitatea menținerii costului sub acest nivel (dealtfel rezonabil) la remedierile ramelor IC2 fiind evidentă și, deci, fezabilitatea din acest punct de vedere având o bază concretă, astfel încât mă îndoiesc că Astra Vagoane Călători nu va proceda la remedierile respective înaintea omologării.
5. Motorizarea problematică și riscurile de incendiu ar putea fi pur și simplu depășite prin înlocuirea grupurilor propulsoare, existând, după opinia mea, soluții viabile la un cost rezonabil în raport cu valoarea per ansamblu a produsului final. Să nu uităm că ASTRA are o anumită expertiză în domeniul înlocuirii grupurilor propulsoare și, nu mai puțin important, au participat la asamblarea în România a ramelor Siemens Desiro. Există dealtfel un parteneriat cu Siemens și pe partea vehiculelor feroviare ușoare, care ar putea fi luat în calcul pentru extindere și în speța ramelor IC2.
Evident, toate aceste argumente nu trebuie să anuleze vigilența și semnele de întrebare legate de siguranța exploatării acestor rame, DUPĂ parcurgerea unui check-list riguros bazat exact pe raportul PROSE.
Aș sublinia câteva aspecte :
1. Testele se refera la ramele IC4.
Acestea sunt în continuare în serviciu, cu toate dezavantajele enumerate.
Debarasarea de ramele IC2 are în primul rând rațiuni economice, cele IC4 având o altă soartă datorită capacității de transport mai mari și, consecutiv, posibilității amortizării investiției în corectarea problemelor exhaustiv semnalate în raportul PROSE.
Mai mult, proiectul era destinat să acopere un gap limitat în timp, până la electrificarea liniilor respective. Cum proiectul a fost întârziat semnificativ, durata prevăzută pentru exploatarea comercială s-a scurtat, inclusiv prin perspectiva trecerii la tracțiune electrică.
2. Raportul sugerează posibilitatea utilizării în siguranță și eficientizarea, după corectarea deficiențelor, în trafic local, ceea ce se și potrivește ramelor IC2, prin capacitatea lor constructivă de transport.
Numărul boghiurilor purtătoare și motoare este diferit între ramele IC2 și IC4, în favoarea celor motoare la IC2, cu alte cuvinte controlul frânării, așa cum se deduce din deficiențele semnalate la IC4, ar fi mai puțin problematic la IC2. Altfel spus, reducerea procentului de frânare pe linie alunecoasă este, cel mai probabil semnificativ mai mică la ramele IC2, comparativ cu IC4 care a făcut obiectul incidentelor și al analizei acestora.
3. Principiile soluționării unora dintre probleme sunt deja enunțate și pot fi cuantificate în aplicarea lor.
4. Rezolvarea neconfirmităților sistemelor de frânare (și al celorlalte aspecte! nu doar ale grupurilor propulsoare, cum afirmă domnul Crăciun în articolul respectiv !) sunt estimate la 202.000 euro per ramă IC4, probabilitatea menținerii costului sub acest nivel (dealtfel rezonabil) la remedierile ramelor IC2 fiind evidentă și, deci, fezabilitatea din acest punct de vedere având o bază concretă, astfel încât mă îndoiesc că Astra Vagoane Călători nu va proceda la remedierile respective înaintea omologării.
5. Motorizarea problematică și riscurile de incendiu ar putea fi pur și simplu depășite prin înlocuirea grupurilor propulsoare, existând, după opinia mea, soluții viabile la un cost rezonabil în raport cu valoarea per ansamblu a produsului final. Să nu uităm că ASTRA are o anumită expertiză în domeniul înlocuirii grupurilor propulsoare și, nu mai puțin important, au participat la asamblarea în România a ramelor Siemens Desiro. Există dealtfel un parteneriat cu Siemens și pe partea vehiculelor feroviare ușoare, care ar putea fi luat în calcul pentru extindere și în speța ramelor IC2.
Evident, toate aceste argumente nu trebuie să anuleze vigilența și semnele de întrebare legate de siguranța exploatării acestor rame, DUPĂ parcurgerea unui check-list riguros bazat exact pe raportul PROSE.
- Linia 43
-
Posted:
-
Re: Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC
Linia 43
Se pare ca ,in sfarsit au debutat pe ruta Arad - Baia Mare !!!
https://www.facebook.com/gh.falca/photo ... =3&theater
Se pare ca ,in sfarsit au debutat pe ruta Arad - Baia Mare !!!
https://www.facebook.com/gh.falca/photo ... =3&theater
- stefan_br
-
Posted:
-
Re: Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC
stefan_br
Nu au debutat inca, a fot doar un tren de prezentare pe o ruta unde si-au exprimat intentia sa opereze cu respectivele automotoare. Mai bine ai fi dat un link mai competent nu de la o persoana care crede ca automotoarele alea sunt produse la Astra. Sunt curios daca cei de la Astra le-au remediat problemele tehnice enumerate in mesaje anterioare.
Nu au debutat inca, a fot doar un tren de prezentare pe o ruta unde si-au exprimat intentia sa opereze cu respectivele automotoare. Mai bine ai fi dat un link mai competent nu de la o persoana care crede ca automotoarele alea sunt produse la Astra. Sunt curios daca cei de la Astra le-au remediat problemele tehnice enumerate in mesaje anterioare.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC
Utilizator anonim
Urmeaza sa intre cu ele in scurt timp, tehnic cam toate procedurile sunt finalizate. Cam in 2-3 saptamani incep operarea comerciala, vor mai urma cateva drumuri de test pentru adaptarea livretelor si alte probe, dar greul a trecut.
Urmeaza sa intre cu ele in scurt timp, tehnic cam toate procedurile sunt finalizate. Cam in 2-3 saptamani incep operarea comerciala, vor mai urma cateva drumuri de test pentru adaptarea livretelor si alte probe, dar greul a trecut.
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC
TibiV
De "dincolo"....
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=206.msg211732#msg211732
Acest IC2 este un "cartof tare fierbinte"...
De "dincolo"....
frunzaverde wrote:
Cum ar zice americanul, what the f.... Ia uitati-va aici ce inmatriculare au vehiculele lu' nea Blidar:
Trenul e inmatriculat asa: 95860006721-8. Culmea, au rescris inmatricularea daneza dupa revopsirea facuta la Arad!
Pentru cine nu stie feroviareza, 86 inseamna Danemarca. Dar in Danemarca autoritatile daneze le-au dat la gunoi, si le considera inapte de circulatie, chestie scrisa negru pe alb aici:
https://www.dsb.dk/globalassets/arsrapp ... t-2016.pdf
DSB (cu aprobarea parlamentului) chiar le-a sters din contabilitate!
Ia sa vedem cui apartine? DSB : FP 6721 : 95 86 0006 721-8. Aoleu! Oare ei stiu ca circula pe la Satu Mare?
De altfel, danezii nici macar nu le-au lasat sa iasa din tara fara locomotiva in fata:
Filmuletul de unde e luata captura e facut din gara Satu Mare, si e luat de pe forumtrenuri/trenulet: https://www.youtube.com/watch?time_cont ... DQUIuzrTIM
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=206.msg211732#msg211732
Acest IC2 este un "cartof tare fierbinte"...
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC
shoppy
Colegul greseste, ca ceva sa mearga pe fortele proprii intr-o tara inseamna sa fie omologat in tara aceea, deci ca sa vina pana in Romania trebuia sa fie omologat in vreo 5 tari doar ca sa le tranziteze.
Or exista motive de ingrijorare dar acesta nu este unul. Nici Transmontanele noi noute nu au mers prin forte proprii pana in Suedia.
Colegul greseste, ca ceva sa mearga pe fortele proprii intr-o tara inseamna sa fie omologat in tara aceea, deci ca sa vina pana in Romania trebuia sa fie omologat in vreo 5 tari doar ca sa le tranziteze.
Or exista motive de ingrijorare dar acesta nu este unul. Nici Transmontanele noi noute nu au mers prin forte proprii pana in Suedia.
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC
BodoMinea
Am fost în vizită pe la danezi și am mers cu un IC4, fratele mai mare și foarte similar al IC2-ului. Având în vedere că sunt cam același lucru, o să las niște poze ca să vă faceți o idee.
Am observat că se aflau în compunerea trenurilor regionale la ei, probabil din cauza problemelor pe care le-au constatat ei în traseu.. Cu automatizarea și frânarea la viteză mare. Probleme care putem spune că la noi s-ar manifesta atenuate.
Oricum, se pare că în câteva zile le vom vedea la treabă pe 'ale noastre' pe Arad-Oradea ~> viewtopic.php?p=288102#p288102
Am fost în vizită pe la danezi și am mers cu un IC4, fratele mai mare și foarte similar al IC2-ului. Având în vedere că sunt cam același lucru, o să las niște poze ca să vă faceți o idee.
Am observat că se aflau în compunerea trenurilor regionale la ei, probabil din cauza problemelor pe care le-au constatat ei în traseu.. Cu automatizarea și frânarea la viteză mare. Probleme care putem spune că la noi s-ar manifesta atenuate.
Oricum, se pare că în câteva zile le vom vedea la treabă pe 'ale noastre' pe Arad-Oradea ~> viewtopic.php?p=288102#p288102
- Linia 43
-
Posted:
-
Re: Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC
Linia 43
Ruta initiala Arad-Oradea banuiesc ca o sa o prelungeasca in curand ca Timisoara-Arad-Oradea -Cluj.
Ruta initiala Arad-Oradea banuiesc ca o sa o prelungeasca in curand ca Timisoara-Arad-Oradea -Cluj.
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC
BodoMinea
Da. S-ar înțelege din mesajele transmise de ei pe Facebook că trasa 8-14.11 pe Arad-Oradea este temporară, ca apoi să se prelungească până la Timișoara, ca apoi de pe 20 sau cel târziu de la noul mers de tren zic eu să fie Timișoara - Arad - Oradea - Baia Mare/Satu Mare și eventual Cluj Napoca. De la noul mers e posibil să facă și București - Iași sau București - Titu, sunt trase pe care le-au luat și pentru anul acesta... dar cu 3 automotoare (cred că atât au până acum, nu am auzit să ia și restul din comanda de 15) nu știu ce vor alege să opereze.
Anyway, peste speculații și alte chestii, a fost postat și un videoclip care surprinde cadre din exteriorul și interiorul trenurilor.
https://www.facebook.com/AstraTransCarp ... 9136341890
Da. S-ar înțelege din mesajele transmise de ei pe Facebook că trasa 8-14.11 pe Arad-Oradea este temporară, ca apoi să se prelungească până la Timișoara, ca apoi de pe 20 sau cel târziu de la noul mers de tren zic eu să fie Timișoara - Arad - Oradea - Baia Mare/Satu Mare și eventual Cluj Napoca. De la noul mers e posibil să facă și București - Iași sau București - Titu, sunt trase pe care le-au luat și pentru anul acesta... dar cu 3 automotoare (cred că atât au până acum, nu am auzit să ia și restul din comanda de 15) nu știu ce vor alege să opereze.
Anyway, peste speculații și alte chestii, a fost postat și un videoclip care surprinde cadre din exteriorul și interiorul trenurilor.
https://www.facebook.com/AstraTransCarp ... 9136341890
- adisoft1991s
-
Posted:
-
- dan.s
-
Posted:
-
Re: Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC
dan.s
IC2 Astra transcarpatic pe ruta Tm. Nord - B. Mare:
Foarte placuta calatoria, numai ca are mici trepidatii de la motor la demarare.
IC2 Astra transcarpatic pe ruta Tm. Nord - B. Mare:
Foarte placuta calatoria, numai ca are mici trepidatii de la motor la demarare.
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC
BodoMinea
Foto: Facebook - Trainspotting Curtea de ArgeșE fascinant contrastul între aspectul modern al automotorului și semnalul mecanic din spate. Ca pe vremea lui Cuza!
Deci, la nevoie se și cuplează. Weekend-ul trecut s-a putut observa această compunere pe București Nord - Constanța - Mangalia și retur operată de ATC, perioadă în care București Nord - Brașov și retur s-a făcut cu EC + 1 vagon.
Apoi, ceva s-a dat peste cap... București - Brașov pare să nu mai circule momentan conform informațiilor de pe site.
68578242_706256443174278_1159121508941955072_n.jpg (68.72 KB; downloaded 5434 times)
Foto: Facebook - Trainspotting Curtea de ArgeșE fascinant contrastul între aspectul modern al automotorului și semnalul mecanic din spate. Ca pe vremea lui Cuza!
Deci, la nevoie se și cuplează. Weekend-ul trecut s-a putut observa această compunere pe București Nord - Constanța - Mangalia și retur operată de ATC, perioadă în care București Nord - Brașov și retur s-a făcut cu EC + 1 vagon.
Apoi, ceva s-a dat peste cap... București - Brașov pare să nu mai circule momentan conform informațiilor de pe site.
- MariusCFRBucuresti
-
Posted:
-
Re: Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC
MariusCFRBucuresti
E anulat Brasov-ul din cauza EC-ul 069 care a facut o flama cam urata in Basarab,si acum e cam mort.
E anulat Brasov-ul din cauza EC-ul 069 care a facut o flama cam urata in Basarab,si acum e cam mort.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC
cris_m
Dar nu erau 3 bucati din astea? Cine ii opreste sa puna 2 spre mare si 1 spre munte?
Dar nu erau 3 bucati din astea? Cine ii opreste sa puna 2 spre mare si 1 spre munte?
📖 Pagination options