Topic: Diverse (transporturi, infrastructură, urbanism etc)
690 posts, 196687 views
📖 Pagination options
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Stiri din Bucuresti
andrei11
Da, domne, plouă / ninge în fiecare dimineață. A vreme, ne face în ciudă.
Asta a devenit obsesia capitalistă absolută, temperatura resimțită, fenomene extreme și alte expresii CRETINE echivalente.
Buletinul Meteo ne-a îmbolnăvit mintea tuturor. Pardon, al majorității, eu nici nu mă uit la buletinul meteo. Am și umbrelă șișubă și galoși la o adică. Ok, o să spui că sunt nostalgic / moș / ramolit / nu mai sunt în pas cu vremea, dar și pe vremea mea ( oho, în preistorie, acum un milion de ani ) erau și ploi, și zăpezi, și zloată. Și nu ne văitam atât.
A, da, mai e o expresie la modă, a avut un atac de panică .
Da, domne, plouă / ninge în fiecare dimineață. A vreme, ne face în ciudă.
Asta a devenit obsesia capitalistă absolută, temperatura resimțită, fenomene extreme și alte expresii CRETINE echivalente.
Buletinul Meteo ne-a îmbolnăvit mintea tuturor. Pardon, al majorității, eu nici nu mă uit la buletinul meteo. Am și umbrelă șișubă și galoși la o adică. Ok, o să spui că sunt nostalgic / moș / ramolit / nu mai sunt în pas cu vremea, dar și pe vremea mea ( oho, în preistorie, acum un milion de ani ) erau și ploi, și zăpezi, și zloată. Și nu ne văitam atât.
A, da, mai e o expresie la modă, a avut un atac de panică .
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Stiri din Bucuresti
Valentin
Depinde de multi factori...
De exemplu, daca e vorba de un copil relativ mic (sub 14 ani sa zicem), in conditii meteo severe sunt de acord..
Daca e vorba de un copil sub 10 ani si care are scoala la o distanta considerabila de casa (eu am avut la 5min) e de inteles..
Totusi, eu din clasa a 5-a (am ajuns la alta scoala) am mers cu transportul in comun fie pe ninsoare fie pe ploaie.. Daca ploua imi luam umbrela si aveam grija de mine, daca era ninsoare ma imbracam bine.. Ideea e ca nu sunt de acord cu dusul la scoala(cu masina) in fiecare zi, inafara de conditiile mentionate mai sus.. Fiecare trebuie sa se obisnuiasca sa mearga prin ploaie/ninsoare si sa aiba grija de el (instinct de supravietuire/ conservare, cum vreti sa ii ziceti), sa foloseasca transportul in comun..
Depinde de multi factori...
De exemplu, daca e vorba de un copil relativ mic (sub 14 ani sa zicem), in conditii meteo severe sunt de acord..
Daca e vorba de un copil sub 10 ani si care are scoala la o distanta considerabila de casa (eu am avut la 5min) e de inteles..
Totusi, eu din clasa a 5-a (am ajuns la alta scoala) am mers cu transportul in comun fie pe ninsoare fie pe ploaie.. Daca ploua imi luam umbrela si aveam grija de mine, daca era ninsoare ma imbracam bine.. Ideea e ca nu sunt de acord cu dusul la scoala(cu masina) in fiecare zi, inafara de conditiile mentionate mai sus.. Fiecare trebuie sa se obisnuiasca sa mearga prin ploaie/ninsoare si sa aiba grija de el (instinct de supravietuire/ conservare, cum vreti sa ii ziceti), sa foloseasca transportul in comun..
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Stiri din Bucuresti
andrei11
Copii de 10 ani, adică clasele I - IV, da ? ( Sau cam așa ceva ). În principiu îl înscrii la școala din cartier.
Eu cam << trag >> cu pași repezi spre pensie. Stau de o viață în Piața Iancului. Suntem o grămadă de oameni maturi care ne salutăm pe stradă, eram în clase paralele / aceeași clasă, un an mai mare / unul mai mic, băteam mingea împreună când eram la generală.Ne știm, vorba aceea, de-o viață.
Copii de 10 ani, adică clasele I - IV, da ? ( Sau cam așa ceva ). În principiu îl înscrii la școala din cartier.
Eu cam << trag >> cu pași repezi spre pensie. Stau de o viață în Piața Iancului. Suntem o grămadă de oameni maturi care ne salutăm pe stradă, eram în clase paralele / aceeași clasă, un an mai mare / unul mai mic, băteam mingea împreună când eram la generală.Ne știm, vorba aceea, de-o viață.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Stiri din Bucuresti
ByOnu
Whaaaa..!?!? S-au inventat umbrelele, pelerinele de ploaie si hainele groase...
Hai sa nu mai fim soccer moms...
PaulIP wrote:
Aha, deci e o fita sa iti duci copilul cu masina la gradinita/scoala primara ca sa-l feresti de ploaie/ninsoare...
Whaaaa..!?!? S-au inventat umbrelele, pelerinele de ploaie si hainele groase...
Hai sa nu mai fim soccer moms...
- anndrei
-
Posted:
-
- 1689
-
Posted:
-
Re: Stiri din Bucuresti
1689
Cred ca ar fi util sa se studieze metoda aplicata si in alte tari din Europa.
In majoritatea cazurilor veti fi surprinsi sa aflati ca elevii folosesc transportul in comun (de cele mai multe ori subventionat pentru scolari) sau - in cazuri speciale - transportul pentru elevi cu autobuze dedicate.
Pina si in Statele Unite exista School Bus (si una dintre greselile cele mai grave este sa nu respecti opririle unui astfel de School Bus !!).
Numai in Romania anului 2018 copilul trebuie depus in clasa si preluat de acolo.
Si - cind atinge virsta legala - dotat cu masina personala cu care sa se deplaseze la liceu/facultate.
Erm...
Nu e doar o fita, e o alienare a copilului fata de lumea reala.
Mai mult, ii anuleaza capacitatile de interactionsre sociala cu indivizii din jur.
Da, poate nu este placut sa vezi homelesi in autobuz/tramvai, sau sa auzi certuri sau manele urlind din telefon sau ... sau... , dar asta este lumea reala.
Si nu intotdeauna este vorba doar de influente negative.
Doar un exemplu: daca mergi cu un vehicul in Paris, ai sa inveti ca - de cele mai multe ori - o persoana va ceda locul uneia mai in virsta (si asta nu numai cind ai 14 ani).
Asta n-ai sa inveti de pe facebook stind pe scaun in masia familiei cind te conduce mama sau tata la scoala. Dar face parte din ABC-ul convietuirii civilizate.
Aici nu e vorba de a critica sau a apologia generatia "cu cheia de git".
Dar ruptura de realitate e cea care genereaza evenimente de genul masacrului de la Stoneman Douglas High (si lista - din pacate - poate continua mult prea mult).
"Ala micu'" sta toata ziua cu ochii in Counterstrike (sau mai stiu eu ce e la moda), nu-i place de fata ku' Costel/Georgel/Ionel (ca l-a scuipat/injurat/mai_stiu_eu_ce) si - daca pune mina p-o arma/box/bita - i se pare normal sa i-o dea in cap.
Lasati copiii sa aiba contact cu lumea reala. Si - la fel de important - vorbiti cu ei sa aflati ce mai fac, cu cine s-au mai certat, de ce etc. in loc sa le mai cumparati un PlayStation mai nou si sa-i depuneti in banca de la scoala in siguranta in fiecare dimineata.
Cred ca ar fi util sa se studieze metoda aplicata si in alte tari din Europa.
In majoritatea cazurilor veti fi surprinsi sa aflati ca elevii folosesc transportul in comun (de cele mai multe ori subventionat pentru scolari) sau - in cazuri speciale - transportul pentru elevi cu autobuze dedicate.
Pina si in Statele Unite exista School Bus (si una dintre greselile cele mai grave este sa nu respecti opririle unui astfel de School Bus !!).
Numai in Romania anului 2018 copilul trebuie depus in clasa si preluat de acolo.
Si - cind atinge virsta legala - dotat cu masina personala cu care sa se deplaseze la liceu/facultate.
deci e o fita sa iti duci copilul cu masina la gradinita/scoala primara ca sa-l feresti de ploaie/ninsoare...
Erm...
Nu e doar o fita, e o alienare a copilului fata de lumea reala.
Mai mult, ii anuleaza capacitatile de interactionsre sociala cu indivizii din jur.
Da, poate nu este placut sa vezi homelesi in autobuz/tramvai, sau sa auzi certuri sau manele urlind din telefon sau ... sau... , dar asta este lumea reala.
Si nu intotdeauna este vorba doar de influente negative.
Doar un exemplu: daca mergi cu un vehicul in Paris, ai sa inveti ca - de cele mai multe ori - o persoana va ceda locul uneia mai in virsta (si asta nu numai cind ai 14 ani).
Asta n-ai sa inveti de pe facebook stind pe scaun in masia familiei cind te conduce mama sau tata la scoala. Dar face parte din ABC-ul convietuirii civilizate.
Aici nu e vorba de a critica sau a apologia generatia "cu cheia de git".
Dar ruptura de realitate e cea care genereaza evenimente de genul masacrului de la Stoneman Douglas High (si lista - din pacate - poate continua mult prea mult).
"Ala micu'" sta toata ziua cu ochii in Counterstrike (sau mai stiu eu ce e la moda), nu-i place de fata ku' Costel/Georgel/Ionel (ca l-a scuipat/injurat/mai_stiu_eu_ce) si - daca pune mina p-o arma/box/bita - i se pare normal sa i-o dea in cap.
Lasati copiii sa aiba contact cu lumea reala. Si - la fel de important - vorbiti cu ei sa aflati ce mai fac, cu cine s-au mai certat, de ce etc. in loc sa le mai cumparati un PlayStation mai nou si sa-i depuneti in banca de la scoala in siguranta in fiecare dimineata.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Stiri din Bucuresti
punmeister
Treaba aia cu Parkland (si restul atacurilor sangeroase care n-au in spate o organizatie paramilitara) tine in principal de sanatatea mentala a autorului, chestie de care politicienii si jurnalistii din SUA se fresc ca de .
Cand se intampla un eveniment de genul asta in SUA, imediat e politizat pana la moarte, cu dreapta dand vina pe jocurile video si stanga dand vina pe arme si pe constitutie
Treaba aia cu Parkland (si restul atacurilor sangeroase care n-au in spate o organizatie paramilitara) tine in principal de sanatatea mentala a autorului, chestie de care politicienii si jurnalistii din SUA se fresc ca de .
Cand se intampla un eveniment de genul asta in SUA, imediat e politizat pana la moarte, cu dreapta dand vina pe jocurile video si stanga dand vina pe arme si pe constitutie
- 1689
-
Posted:
-
Re: Stiri din Bucuresti
1689
Si credeti ca violenta din Romania - cultivata de alienarea sociala - este departe de a genera evenimente similare ?!?
Lipseste doar libertatea posesiei armelor (slava Domnului !!), dar o bita de baseball de sub scaun deja apre mult prea des. Asta e doar pasul preliminar, dar potentialul de exprimare violenta in relatia cu societatea exista deja...
Nu vreau sa mai adaug alte exemple din Europa...
Dar asta deja nu mai are de-a face cu subiectul.
punmeister wrote:
Treaba aia cu Parkland (si restul atacurilor sangeroase care n-au in spate o organizatie paramilitara) tine in principal de sanatatea mentala a autorului, chestie de care politicienii si jurnalistii din SUA se fresc ca de .
Cand se intampla un eveniment de genul asta in SUA, imediat e politizat pana la moarte, cu dreapta dand vina pe jocurile video si stanga dand vina pe arme si pe constitutie
Si credeti ca violenta din Romania - cultivata de alienarea sociala - este departe de a genera evenimente similare ?!?
Lipseste doar libertatea posesiei armelor (slava Domnului !!), dar o bita de baseball de sub scaun deja apre mult prea des. Asta e doar pasul preliminar, dar potentialul de exprimare violenta in relatia cu societatea exista deja...
Nu vreau sa mai adaug alte exemple din Europa...
Dar asta deja nu mai are de-a face cu subiectul.
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Stiri din Bucuresti
TibiV
Foarte interesante discutiile...
Surprinzator, nu s-a ajuns la "ba pe'a matii!..."
Iar asta este un semn de maturitate a forumului....
Foarte interesante discutiile...
Surprinzator, nu s-a ajuns la "ba pe'a matii!..."
Iar asta este un semn de maturitate a forumului....
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
mcosmin
E totul frumos cu school bus, doar ca in Romania mai greu gasesti, in special in zonele rurale. Sunt unele comune care au, dar majoritatea nu...
Si transportul in comun de obicei nu e optimizat pt scolari, ca ei au reducere...
E totul frumos cu school bus, doar ca in Romania mai greu gasesti, in special in zonele rurale. Sunt unele comune care au, dar majoritatea nu...
Si transportul in comun de obicei nu e optimizat pt scolari, ca ei au reducere...
- misterr
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
misterr
Turbo-giraţia de la Timişoara. Conceptul a fost inventat în Olanda, iar acum este folosit în întreaga lume civilizată
Conceptul de turbo-giratie a fost definit, în lucrări de specialitate, abia la sfârşitul anilor 90 (profesorul L.G.H. Fortuijn) şi a fost introdus în Olanda în prima decadă a noului mileniu, devenind acum una dintre cele mai interesante tendinţe în ingineria civilă şi planificarea traficului, în întreaga lume.
De astăzi, 10 septembrie, sensul giratoriu Mărăşti a fost redeschis circulaţiei. Intersecţia a fost amenajată sub forma de turbo-giraţie, se laudă edilii. Într-adevăr, în prima zi de şcoală, în sensul giratoriu Mărăşti se circulă mai lejer ca niciodată.
“Este prima zi de şcoală şi vă mărturisesc că în anii pe care i-am petrecut în administraţie, niciodată interseţia de la Mărăşti nu a fost verde, în Google Traffic. Este o premieră, chiar într-o zi în care, în alţi ani, nervii şoferilor erau întinşi la maxim. E o primă reuşită a noii amenajări, una de tip turbo-giraţie şi nu, nu e un termen inventat”, a scris viceprimarul Dan Diaconu pe pagina sa de Facebook.
Iată care sunt, din punctul de vedere al viceprimarului, trei dintre cele mai importante elemente ale noii amenajari.
"Conceptul de turbo-giratie a fost definit, în lucrări de specialitate, abia la sfârşitul anilor 90 (profesorul L.G.H. Fortuijn) şi a fost introdus în Olanda în prima decadă a noului mileniu, devenind acum una dintre cele mai interesante tendinţe în ingineria civilă şi planificarea traficului, în întreaga lume. Turbo-giraţiile înseamnă, pe scurt, sensuri giratorii în care fluxurile de trafic sunt separate pe benzi, iar conducatorul auto trebuie să îşi selecteze banda de intrare, în funcţie de ieşirea din sens. Studiile realizate arată o creştere cu 76% a siguranţei prin utilizarea acestui tip de sens giratoriu, dar şi o creştere a capacităţii sensului până 140-160%", a explicat Dan Diaconu.
Coridor pietonal redeschis
Traversarea pietonală a străzii Oituz este acum posibilă într-un loc în care are logică, pe de o parte făcând legătura directă între viitorul campus universitar şi centrul istoric pietonal, pe de altă parte eliminând punctul de conflict cu traficul auto situat chiar în sensul giratoriu.
Pista de biciclete continuă în jurul sensului giratoriu
Un element foarte important pentru persoanele care utilizeaza bicicleta, utilizarea sensului auto fiind deopotriva periculoasă şi descurajantă.
Turbo-giraţia de la Timişoara. Conceptul a fost inventat în Olanda, iar acum este folosit în întreaga lume civilizată
Conceptul de turbo-giratie a fost definit, în lucrări de specialitate, abia la sfârşitul anilor 90 (profesorul L.G.H. Fortuijn) şi a fost introdus în Olanda în prima decadă a noului mileniu, devenind acum una dintre cele mai interesante tendinţe în ingineria civilă şi planificarea traficului, în întreaga lume.
De astăzi, 10 septembrie, sensul giratoriu Mărăşti a fost redeschis circulaţiei. Intersecţia a fost amenajată sub forma de turbo-giraţie, se laudă edilii. Într-adevăr, în prima zi de şcoală, în sensul giratoriu Mărăşti se circulă mai lejer ca niciodată.
“Este prima zi de şcoală şi vă mărturisesc că în anii pe care i-am petrecut în administraţie, niciodată interseţia de la Mărăşti nu a fost verde, în Google Traffic. Este o premieră, chiar într-o zi în care, în alţi ani, nervii şoferilor erau întinşi la maxim. E o primă reuşită a noii amenajări, una de tip turbo-giraţie şi nu, nu e un termen inventat”, a scris viceprimarul Dan Diaconu pe pagina sa de Facebook.
Iată care sunt, din punctul de vedere al viceprimarului, trei dintre cele mai importante elemente ale noii amenajari.
"Conceptul de turbo-giratie a fost definit, în lucrări de specialitate, abia la sfârşitul anilor 90 (profesorul L.G.H. Fortuijn) şi a fost introdus în Olanda în prima decadă a noului mileniu, devenind acum una dintre cele mai interesante tendinţe în ingineria civilă şi planificarea traficului, în întreaga lume. Turbo-giraţiile înseamnă, pe scurt, sensuri giratorii în care fluxurile de trafic sunt separate pe benzi, iar conducatorul auto trebuie să îşi selecteze banda de intrare, în funcţie de ieşirea din sens. Studiile realizate arată o creştere cu 76% a siguranţei prin utilizarea acestui tip de sens giratoriu, dar şi o creştere a capacităţii sensului până 140-160%", a explicat Dan Diaconu.
Coridor pietonal redeschis
Traversarea pietonală a străzii Oituz este acum posibilă într-un loc în care are logică, pe de o parte făcând legătura directă între viitorul campus universitar şi centrul istoric pietonal, pe de altă parte eliminând punctul de conflict cu traficul auto situat chiar în sensul giratoriu.
Pista de biciclete continuă în jurul sensului giratoriu
Un element foarte important pentru persoanele care utilizeaza bicicleta, utilizarea sensului auto fiind deopotriva periculoasă şi descurajantă.
- misterr
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
misterr
VIDEO Cum se vede din dronă circulaţia în faimoasa turbo-giraţie din Timişoara. Siguranţă crescută şi trafic lejer
Şoferii din Timişoara sunt încântaţi de noua configuraţie a sens giratoriului din Piaţa Mărăşti, una dintre cele mai circulate artere din capitala Banatului.
De luni, 10 septembrie, s-a reluat circulaţia în sensul giratoriu Mărăşti din Timişoara. Timp de câteva săptămâni, intersecţia a fost închisă traficului pentru lucrările de reamenajare. Edilii au amenajat intersecţia sub formă de turbo-giraţie.
Turbo-giratia a fost definită, în lucrări de specialitate, abia la sfârşitul anilor ’90 (de profesorul L.G.H. Fortuijn) şi a fost introdus în Olanda în prima decadă a noului mileniu.
A devenit acum una dintre cele mai interesante tendinţe în ingineria civilă şi planificarea traficului, în întreaga lume.
Turbo-giraţiile înseamnă, pe scurt, sensuri giratorii în care fluxurile de trafic sunt separate pe benzi, iar conducatorul auto trebuie să îşi selecteze banda de intrare, în funcţie de ieşirea din sens.
VIDEO: https://1037.cdn.easyhost.com/origin02.hostway.ro/protected/tr01/npt/output/20180912135954_80B567C02B0C49F5B91376A96FCE7509/20180912135954_80B567C02B0C49F5B91376A96FCE7509.m3u8?st=HrEDu9NJtFF7cZhT2m2iVw&e=1536852160
“Studiile realizate arată o creştere cu 76% a siguranţei prin utilizarea acestui tip de sens giratoriu, dar şi o creştere a capacităţii sensului până 140-160%”, a explicat Dan Diaconu, viceprimarul Timişoarei.
Şoferii din Timişoara sunt încântaţi de noua configuraţie a sens giratoriului din Piaţa Mărăşti, una dintre cele mai circulate artere din capitala Banatului. Practic nu se mai stă deloc în intersecţie, ci se înaintează în flux continuu.
VIDEO Cum se vede din dronă circulaţia în faimoasa turbo-giraţie din Timişoara. Siguranţă crescută şi trafic lejer
Şoferii din Timişoara sunt încântaţi de noua configuraţie a sens giratoriului din Piaţa Mărăşti, una dintre cele mai circulate artere din capitala Banatului.
De luni, 10 septembrie, s-a reluat circulaţia în sensul giratoriu Mărăşti din Timişoara. Timp de câteva săptămâni, intersecţia a fost închisă traficului pentru lucrările de reamenajare. Edilii au amenajat intersecţia sub formă de turbo-giraţie.
Turbo-giratia a fost definită, în lucrări de specialitate, abia la sfârşitul anilor ’90 (de profesorul L.G.H. Fortuijn) şi a fost introdus în Olanda în prima decadă a noului mileniu.
A devenit acum una dintre cele mai interesante tendinţe în ingineria civilă şi planificarea traficului, în întreaga lume.
Turbo-giraţiile înseamnă, pe scurt, sensuri giratorii în care fluxurile de trafic sunt separate pe benzi, iar conducatorul auto trebuie să îşi selecteze banda de intrare, în funcţie de ieşirea din sens.
VIDEO: https://1037.cdn.easyhost.com/origin02.hostway.ro/protected/tr01/npt/output/20180912135954_80B567C02B0C49F5B91376A96FCE7509/20180912135954_80B567C02B0C49F5B91376A96FCE7509.m3u8?st=HrEDu9NJtFF7cZhT2m2iVw&e=1536852160
“Studiile realizate arată o creştere cu 76% a siguranţei prin utilizarea acestui tip de sens giratoriu, dar şi o creştere a capacităţii sensului până 140-160%”, a explicat Dan Diaconu, viceprimarul Timişoarei.
Şoferii din Timişoara sunt încântaţi de noua configuraţie a sens giratoriului din Piaţa Mărăşti, una dintre cele mai circulate artere din capitala Banatului. Practic nu se mai stă deloc în intersecţie, ci se înaintează în flux continuu.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
1689
Mult succes intr-un "turbo giratoriu" in care se intilnesc doua fluxuri majore de circulatie.
Stiu (prea bine !!) doua astfel de aberatii si nu e zi in care sa nu fi vazut macar un carambol major daca nu accidente in serie.
Mult succes intr-un "turbo giratoriu" in care se intilnesc doua fluxuri majore de circulatie.
Stiu (prea bine !!) doua astfel de aberatii si nu e zi in care sa nu fi vazut macar un carambol major daca nu accidente in serie.
- andrei11
-
Posted:
-
📖 Pagination options