Topic: Achiziții de tramvaie noi de 27-36m în perioada 2017-2022
1658 posts, 446649 views
📖 Pagination options
- Nicu24
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Nicu24
De ce nu se apuca de modernizat linia aia ultra-uzată de pe Basarabia macar pana la Piata Muncii daca tot vor sa cumpere tramvaie noi ?este jalnic cum circula tramvaiele pe acele linii de ani de zile si vad ca pe nimeni din PMB nu intereseaza cu adevarat sa faca treaba calumea.
Stati linistiti la locurile voastre ca nu o sa vedem prea curând tramvaie moderne pe bulevardele din capitală cu asa capete pătrate din PMB unde nasa Firea face pe dracu-n 4 și mai da bani la Catedrala aia lui peste-prăjit în loc să se concentreze pe marile proiecte de infrastructură.
De ce nu se apuca de modernizat linia aia ultra-uzată de pe Basarabia macar pana la Piata Muncii daca tot vor sa cumpere tramvaie noi ?este jalnic cum circula tramvaiele pe acele linii de ani de zile si vad ca pe nimeni din PMB nu intereseaza cu adevarat sa faca treaba calumea.
Stati linistiti la locurile voastre ca nu o sa vedem prea curând tramvaie moderne pe bulevardele din capitală cu asa capete pătrate din PMB unde nasa Firea face pe dracu-n 4 și mai da bani la Catedrala aia lui peste-prăjit în loc să se concentreze pe marile proiecte de infrastructură.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
punmeister
Ideea e ca 40 si 55 sunt bagate acolo ca atunci cand se duc sa ceara finantare UE pentru modernizarea liniei de pe Basarabia, Calarasi si Pache sa aiba un motiv, ca "o sa circule tramvaie noi", ca asa au primit finantare UE pentru Vasile Milea, ca pe 1 si 10 o sa circule tramvaie noi.
Ideea e ca 40 si 55 sunt bagate acolo ca atunci cand se duc sa ceara finantare UE pentru modernizarea liniei de pe Basarabia, Calarasi si Pache sa aiba un motiv, ca "o sa circule tramvaie noi", ca asa au primit finantare UE pentru Vasile Milea, ca pe 1 si 10 o sa circule tramvaie noi.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Puss in Boots
Corect. Si oricum pana vine primul tramvai posibil sa treaca 3-4 ani. Nici nu s-a lansat licitatia. E timp si pentru reabilitari.
Corect. Si oricum pana vine primul tramvai posibil sa treaca 3-4 ani. Nici nu s-a lansat licitatia. E timp si pentru reabilitari.
- Nicu24
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Nicu24
Macar sa se apuce în viitorul apropiat pe bune de reabilitarea liniilor cu sina OR ,eu unul nu mai cred până nu vad ceva palpabil.
Macar sa se apuce în viitorul apropiat pe bune de reabilitarea liniilor cu sina OR ,eu unul nu mai cred până nu vad ceva palpabil.
- Albert
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Albert
Am văzut ca mai devreme ați zis ca licitația e cu dedicație pentru anumiți producători.Pai si cu Bombardier,Caf si Alstom ce facem?
Am văzut ca mai devreme ați zis ca licitația e cu dedicație pentru anumiți producători.Pai si cu Bombardier,Caf si Alstom ce facem?
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
punmeister
Pot participa si ei, deoarece se admit si alte configuratii inafara de GTx. Singura chestie e ca cei care vin pe platforma GTx au din start un avantaj la evaluarea tehnica.
Pot participa si ei, deoarece se admit si alte configuratii inafara de GTx. Singura chestie e ca cei care vin pe platforma GTx au din start un avantaj la evaluarea tehnica.
boghiuri-roititoare.gif (12.66 KB; downloaded 5813 times)
- Cristy
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Cristy
In sedinta din 6 septembrie se va vota Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului „Modernizarea și dotarea liniei de tramvai nr. 55” și a cheltuielilor legate de acest proiect.
In sedinta din 6 septembrie se va vota Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului „Modernizarea și dotarea liniei de tramvai nr. 55” și a cheltuielilor legate de acest proiect.
55-1.PNG (133.6 KB; downloaded 5574 times)
55-2.PNG (79.72 KB; downloaded 5574 times)
55-3.PNG (77.17 KB; downloaded 5574 times)
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
punmeister
Ma bucur foarte mult ca au renuntat sa mai cumpere tramvaie de 27m pentru 55.
Ma bucur foarte mult ca au renuntat sa mai cumpere tramvaie de 27m pentru 55.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
andrei11
Stați că m-ați blocat. 55-ul nu e ăsta care circulă pe la mine pe la Iancului ? Ar trebui cumpărate tramvaie bi ( asta după ce refac linile ) pentru traseul lui 5 ( ExaeroBăneasa - Sf Gheorghe ). 55 e în capacitate și cu lungimea lui de acum ( 27 m ).
Ba mai degrabă să rezolve odată și cu capul de linie al lui 5 din Băneasa.
Stați că m-ați blocat. 55-ul nu e ăsta care circulă pe la mine pe la Iancului ? Ar trebui cumpărate tramvaie bi ( asta după ce refac linile ) pentru traseul lui 5 ( ExaeroBăneasa - Sf Gheorghe ). 55 e în capacitate și cu lungimea lui de acum ( 27 m ).
Ba mai degrabă să rezolve odată și cu capul de linie al lui 5 din Băneasa.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
punmeister
55 e bagat acolo ca sa solicite finantare europeana pentru modernizarea liniei de pe Pache si Calarasi, cum au facum acum cu Vasile Milea.
55 e bagat acolo ca sa solicite finantare europeana pentru modernizarea liniei de pe Pache si Calarasi, cum au facum acum cu Vasile Milea.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
ByOnu
Andrei, de ce bidirectionale? Acestea sunt doar pentru situatiile de avarie / lucrari. De ce sa batem in cuie ceva provizoriu? Cele 14 pe care le avem acum sunt suficiente pentru a tine cate o linie in santier. Iar cu un mai bun management al acestora si eventual prin limitarea lui 55 la Iancului (punct major de interes si transbordare cu M1), s-ar putea mentine atat 55, cat si 5 in circulatie cu intervale cel putin satisfacatoare. Dar n-are rost sa discutam asta acum, pana la modernizare, Barbu Vacarescu nu va mai vedea roata de tramvai. Subiect inchis.
Noi acum cumparam tramvaie pentru cel putin 30 de ani, speram deci sa rezolvam cele doua bucle pana atunci! Cele doua bucle (Baneasa si Pantelimon) sunt o situatie exceptionala de prostie care nu s-a mai repetat in mandatele predecesorilor *tuse* Base si Adriean *tuse*. Hai totusi sa speram ca nu ne cumparam tramvaie dupa competenta primarilor.
Bucurestiul NU are de ce sa cumpere bidirectionale fara a exista trasee care sa necesite prin proiectare asta -- ie. trasee cu peroane centrale. Altfel, Bucurestiul are deja infrastructura adaptata buclelor de intoarcere, avem terenul, avem spatiul necesar, buclele in mare parte sunt modernizate, deci hai sa ne adaptam tramvaiele la infrastructura existenta.
Dpmdv, posibil atehnic, buclele sunt potrivite Bucurestiului, pot procesa un numar mult mai mare de tramvaie, spre deosebire de un rebrusment tip-metrou. Imaginati-va doar, hai nu 6, ci doar 4 trasee rebrusand precum metroul la Piata Sf. Vineri, cat timp s-ar pierde.
Pe langa asta, tot dpmdv, tramvaiele bidirectionale au un dezavantaj in ceea ce priveste capacitatea, in special cea de calatori pe scaune, zona usilor ocupand dublu ca spatiu fata de un tramvai unidirectional.
Prin urmare, sustin ca achizitia a 100 de tramvaie unidirectionale este corecta, ca o face Firea sau Voiculescu, putin ne pasa.
In schimb, daca PMB vrea sa lege finantarea tramvaielor de finantarea modernizarii tronsoanelor, puteau la fel de bine sa il treaca pe 5 in locul lui 21.
Andrei, de ce bidirectionale? Acestea sunt doar pentru situatiile de avarie / lucrari. De ce sa batem in cuie ceva provizoriu? Cele 14 pe care le avem acum sunt suficiente pentru a tine cate o linie in santier. Iar cu un mai bun management al acestora si eventual prin limitarea lui 55 la Iancului (punct major de interes si transbordare cu M1), s-ar putea mentine atat 55, cat si 5 in circulatie cu intervale cel putin satisfacatoare. Dar n-are rost sa discutam asta acum, pana la modernizare, Barbu Vacarescu nu va mai vedea roata de tramvai. Subiect inchis.
Noi acum cumparam tramvaie pentru cel putin 30 de ani, speram deci sa rezolvam cele doua bucle pana atunci! Cele doua bucle (Baneasa si Pantelimon) sunt o situatie exceptionala de prostie care nu s-a mai repetat in mandatele predecesorilor *tuse* Base si Adriean *tuse*. Hai totusi sa speram ca nu ne cumparam tramvaie dupa competenta primarilor.
Bucurestiul NU are de ce sa cumpere bidirectionale fara a exista trasee care sa necesite prin proiectare asta -- ie. trasee cu peroane centrale. Altfel, Bucurestiul are deja infrastructura adaptata buclelor de intoarcere, avem terenul, avem spatiul necesar, buclele in mare parte sunt modernizate, deci hai sa ne adaptam tramvaiele la infrastructura existenta.
Dpmdv, posibil atehnic, buclele sunt potrivite Bucurestiului, pot procesa un numar mult mai mare de tramvaie, spre deosebire de un rebrusment tip-metrou. Imaginati-va doar, hai nu 6, ci doar 4 trasee rebrusand precum metroul la Piata Sf. Vineri, cat timp s-ar pierde.
Pe langa asta, tot dpmdv, tramvaiele bidirectionale au un dezavantaj in ceea ce priveste capacitatea, in special cea de calatori pe scaune, zona usilor ocupand dublu ca spatiu fata de un tramvai unidirectional.
Prin urmare, sustin ca achizitia a 100 de tramvaie unidirectionale este corecta, ca o face Firea sau Voiculescu, putin ne pasa.
In schimb, daca PMB vrea sa lege finantarea tramvaielor de finantarea modernizarii tronsoanelor, puteau la fel de bine sa il treaca pe 5 in locul lui 21.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
punmeister
Si asta pentru ca la 100 de tramvaie dintr-o singura gama (fata de Decembrie 2016 cand se vorbea de 90 de tramvaie unidirectionale de 36m si 10 tramvaie bidirectionale de 27m) producatorii o sa vina cu preturi atractive, mai ales ca nu va fi un acord-cadru.
Lucru valabil si la licitatia pentru 100 de autobuze electrice.
Si asta pentru ca la 100 de tramvaie dintr-o singura gama (fata de Decembrie 2016 cand se vorbea de 90 de tramvaie unidirectionale de 36m si 10 tramvaie bidirectionale de 27m) producatorii o sa vina cu preturi atractive, mai ales ca nu va fi un acord-cadru.
Lucru valabil si la licitatia pentru 100 de autobuze electrice.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
punmeister
Apropo, am gasit studiul de oportunitate pentru tramvaie conform HCGMB 225/2018, singurul lucru modificat de acolo e ca nu se mai cumpara tramvaie de 27m conform HCGMB 277/2018.
ATENTIE! DOCUMENT DE 31,43MB!
Apropo, am gasit studiul de oportunitate pentru tramvaie conform HCGMB 225/2018, singurul lucru modificat de acolo e ca nu se mai cumpara tramvaie de 27m conform HCGMB 277/2018.
ATENTIE! DOCUMENT DE 31,43MB!
AnexeH225_18.pdf
AnexeH225_18.pdf (31.43 MB; downloaded 386 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
ByOnu
Cheers! Zau daca imi dau seama cum de le gasesti! Am cautat numele acestui document pe Google -- asta in ideea in care nu l-ai modificat -- si nu l-am gasit.
Cicainformarea cetatenilor se va realiza pe intreaga durata a implementarii proiectului! Care informare, doar ei stiu, ca nici macar consilierii din opozitie n-au acces la documentatie.
Cheers! Zau daca imi dau seama cum de le gasesti! Am cautat numele acestui document pe Google -- asta in ideea in care nu l-ai modificat -- si nu l-am gasit.
Cicainformarea cetatenilor se va realiza pe intreaga durata a implementarii proiectului! Care informare, doar ei stiu, ca nici macar consilierii din opozitie n-au acces la documentatie.
📖 Pagination options