Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovVehicule din trecut aparținând STB / ITB / RATB / STB S.ATramvaie

 

Topic: V2A versiunea clasică (1981-2010)

104 posts, 61586 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8
 
 

📖 Pagination options
Re: V2A/V2A-2S - modele ce devin istorie Dominatrix

Dr2005 wrote:
La muzeu merg toate vechiturile date de nemţi şi austrieci, nicidecum vagoane reprezentative pentru oraş.
Multumesc pentru informatie. Da, intr-adevar, asta e problema cea mare: ce legatura are Lohnerul sau Rathgeberul gras sau vagonul de tip M restaurat la URAC si facut cadou de austrieci, cu istoria RATB? Cel mult indiferenta fata de propria istorie si incapacitatea de a pastra niste vehicule proprii. Dar pe de alta parte trebuia sa ma gandesc ca nu ne putem astepta la un muzeu din partea "comersantilor" de fier vechi. Cel mult numai la un muieu...
Iar in legatura cu muzeul, acesta se poate vizita? Cum? Dar "colectia privata" din Depoul Dudesti? Ca n-am auzit de vreo promovare in presa pentru asa ceva.  
Off-topic: Nu mai intreb ce s-a intamplat cu Roman-ul sau DAC-ul articulat sau cu Saviem'urile din Alexandria fiindca banuiesc raspunsul... Ma insel cumva?

 


Re: V2A/V2A-2S - modele ce devin istorie Gabi23

Muzeul RATB este in curs de amenajare, si nu este deschis publicului.
Romanul #664, DAC-ul articulat  #3713, IK4 #611 si Saviemurile inca sunt in conservare la Alexandria. Sa nu uitam totusi ca un Saviem reparat si functional totusi exista la Autobaza Obregia. Are numarul de parc #276.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: V2A/V2A-2S - modele ce devin istorie Dr2005

Gabi23 wrote:
Sa nu uitam totusi ca un Saviem reparat si functional totusi exista la Autobaza Obregia. Are numarul de parc #276.


Da... Şi este al RetroMobil Club şi reparat tot din banii lor... Nu are nicio treabă cu RATB.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: V2A/V2A-2S - modele ce devin istorie Dr2005

Tot parcul de tramvaie de la Giuleşti a fost adus la Victoria pentru că va fi nevoie de ele pentru linia 5...

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: V2A/V2A-2S - modele ce devin istorie Dr2005

Nu au cum, pentru că deja există V3A-2S-93 #4042 (în traseu) și #4039 (în URAC, așteaptă uși). Acestea sunt deja înmatriculate la Primărie cu aceleași numere de înmatriculare.
Mă întreb cum au făcut când le-au adus de la Giulești la Victoria... poate s-a procedat ca la Oradea. Acolo există 2 tramvaie cu nr. #43 și 2 cu nr. #44. ,,Dublurile" sunt adaptate pentru deszăpezire, iar când ies la lucru, nu ies vagoanele de traseu.

 


Re: V2A/V2A-2S - modele ce devin istorie Dominatrix

Dr2005 wrote:
Mă întreb cum au făcut când le-au adus de la Giulești la Victoria... poate s-a procedat ca la Oradea. Acolo există 2 tramvaie cu nr. #43 și 2 cu nr. #44. ,,Dublurile" sunt adaptate pentru deszăpezire, iar când ies la lucru, nu ies vagoanele de traseu.
Nu cred ca a fost nevoie de fineturi de acest gen. Ce s-a facut sambata a fost o calatorie speciala, o singura data. Crezi ca statea politaiul pe marginea strazii sa contabilizeze numerele de parc si de inmatriculare ale tramvaielor care treceau pe acolo?
Dr2005 wrote:
Ultimele două V2A-2S rămase, #4039 și #4042 au fost duse la Dep. Victoria. Să sperăm că va fi păstrat măcar unul (speranța moare ultima, deși deja e în comă):
Sa nu exageram. E vorba de RATB, Bucuresti, Romania. Trecut = zero, prezent = albastru, viitor = suna bine, pe hartie, dar NU pentru tramvaie.
Cred ca ar fi si o problema sa pastreze un vagon, avand in vedere "dublurile" care deja circula, deci vagonul nici macar nu e casat pe hartie. Deci cum poti justifica aparitia unuia in plus?
lucinaho wrote:
Cele doua urmeaza sa ajunga la Urac pentru casare si doi la mana inseamna ca acestea au fost aduse la Victoria pentru ca depoul Giulesti dispare.Asta se auzea cu ceva timp in urma ceea ce in viitorul apropiat va deveni si realitate....
Se auzea...de unde? De la cineva cu simtul umorului de pe alt forum? Haideti sa fim seriosi! Depoul Giulesti e prea mic si manevrele se fac greu in el si de aceea ani de zile nu a avut parc circulant. Nici macar nu e unitate ETE de sine statoare. Acolo stateau numai vagoanele utilitare si cele scoase din uz. Plus ca zona adiacenta este complet neatractiva pentru orice fel de alta constructie. Deci de ce sa se desfiinteze?

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: V2A/V2A-2S - modele ce devin istorie Tom

Solutia ar fi reconstruirea cu sprijin extern (sponsori &c) a acestor tramvaie, care sa circule intr'o prima perioada cu calatori, pana la amortizare, apoi sa fie pastrate pentru muzeu. Asta cred ca este singura solutie ca sa-l "revedem" pe 4013 si eventual un V3A clasic.

 


Re: V2A/V2A-2S - modele ce devin istorie Dominatrix

Problema cu reconstructia "de la zero" este ca valoarea "istorica" a respectivului vehicul este tot zero. Dar decat nimic, e bine si asa. Cred ca o alta solutie ar fi transformarea celor 2 siameze ramase, sau macar a unuia singur, in magari, eventual cu schimbarea numarului, asa cum au facut cu EP'urile S01 - S04, ca sa nu se intrebe cineva de ce exista 2 tramvaie cu acelasi numar (desi nu cred ca ar fi asa o mare problema, fiindca si in trecut numerele magarilor V56 se suprapuneau cu numerele de V3A). Macar in acest mod ar ramane functionale o perioada, dupa care s-ar putea restaura unul in varianta "originala" pentru muzeu, asa cum au facut cu V56 #119.

 


Re: V2A/V2A-2S - modele ce devin istorie ByOnu

Gabi23 wrote:
...4048 - 11 octombrie 2008 - Pe Bd. Th. Pallady, deranjand niste vaci care pasteau si ele linistite  :lol:...


Pe un bulevard din Bucuresti, mai ales langa o sina de tramvai ?!  :o  (nu va temeti, glumeam doar, nu ma mai mira nimic! :P)

Sper ca #4042 sa fie modificat la partea frontala prin schimbarea parbrizului + adaugarea casutei, si refacerea "barii" cu farurile. Deasemenea sper ca si scaunele sa-i fie asezate precum lui #4039, pentru a fi ceva mai special.
Va vine sa credeti ca ele au avut toate cele mentionate mai sus, dar dintr-un motiv nejustificat s-a facut trecerea la parbrizul prezent, si "noi" ne chinuim acum sa-l refacem. :?

Oare isi va pastra nr? Nu pare a fi in contrarietate cu legea din moment ce il avem ca exemplu pe #119. :?:

PS. cred ca numele subiectului ar trebui schimbat, au cam devenit istorie... de ceva timp! (in afara de #4042, dar acesta intra la categoria vagoanelor de muzeu). ;)

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: V2A/V2A-2S - modele ce devin istorie Tom

Va deveni probabil 4013 :D, tot lipseste.

 


Re: V2A/V2A-2S - modele ce devin istorie Gabi23

Mai mult ca sigur nu va mai avea numarul "4042". Sincer nu cred ca are importanta teoretic ce numar are, bine ca e ramas. Daca era dupa mine l-as fi pastrat si pe fostul 4039 si ca sa nu mai fie atatea "discutii" as fi rezolvat problema cu o cutie de vopsea alba si o pensula. Mare lucru, modernizarile circulau bine merci, si astea puteau sa stea linistite sa zaca undeva lasate. Si as fi facut peste cativa ani (cand or sa fie bani), un V2A-2S si un V2A istorice, cu parbrize, casete, faruri, interior s.a din ele.
P.S. Ultimul ramas, e in aceeasi pozitie in Dep. Victoria acoperit de multa zapada  :P.

 


Re: V2A/V2A-2S - modele ce devin istorie Dominatrix

La URAC nu exista "echipe" care sa se ocupe exclusiv de restaurari. La Lohner, EP etc. se lucreaza in limita timpului disponibil, cand exista personal suficient (si materiale). La fel s-a facut si cu V56. Restaurarile nu au fost niciodata o prioritate.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: V2A/V2A-2S - modele ce devin istorie Utilizator anonim

Se faceau la prototipuri destul de serios, dar de cand au inceput cu Bucur LFurile nici nu mai intra in discutie sa se faca altceva la prototipuri.

 


Re: V2A/V2A-2S - modele ce devin istorie Dominatrix

In total au fost fabricate 73 de tramvaie de acest tip.
Tramvaiele in ordinea livrarii catre ITB:

Anul 1981: 4001
Anul 1982: 4002-4044
Anii 1983 - 1985: niciun vagon
Anul 1986: 4045-4048
Anul 1987: 4049

Pentru provincie:

Brasov: 4 vagoane
Cluj: 16 vagoane
Oradea: 3 vagoane

In anul 1992, a fost construit un prototip de vagon V2A pentru orasul Iasi.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie  • 
Choose destination

Since our 2420 forum members have written 433257 posts in 5393 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use