Topic: Rathgeber M / m (1994-2007)
154 posts, 68868 views
📖 Pagination options
- anndrei
-
Posted:
-
- FabiM
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (ex)
FabiM
Asa se întâmpla pe orice linie, se saluta între ei. Fiecare cum știe și cum se stie
Asa se întâmpla pe orice linie, se saluta între ei. Fiecare cum știe și cum se stie
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (ex)
nokia2110
Prima oară când au apărut m-am întrebat "De ce trebuie să aducem toate gunoaiele din Vest" şi nu-mi plăceau că sunt vechi (deşi alte lucruri vechi gen clădiri, maşini, locomotive cu aburi, autumotoarele seria 78 îmi plăceau). Dar într-un an, maxim 2 mi-am schimbat radical părerea, căci mi-am dat seama cât de superbe şi avansate erau comparativ cu ce aveam noi. Au ajuns să fie tramvaiele mele de suflet şi îmi pare rău că nu va mai rămâne nici o remorcă (chiar aşa de disperaţi sunt?).
Cu sistemul original de rulare am impresia că se zâglţâiau cam tare (dar erau mai joase). Mai-mai era zburatul aerului spre refugiu, că deh, în Germania nu e praf pe străzi (sau nu e aşa de mult) şi la noi e. Dar a ştiut R.A.T.B. să-şi bată joc de ele. Scoaterea cuplelor automate a dovedit incapacitatea R.A.T.B.-ului...
La aceste tramvaie puteai să deschizi iniţial uşile şi între staţii sau s-au gândit Nemţii la asta şi nu aveai posibilitatea?
În Germană:
1) O carte despre ele (este titlu de prezentare, nu se poate descărca): http://tram.org/fmtm/info/M_Wagen.html
2) Un scurt istoric al lor: http://www.strassenbahn-muenchen.de/m_wagen.htm
3) A existat şi ceva articulat: https://de.wikipedia.org/wiki/Stra%C3%9 ... P#Typ_P_1;
4) Cum funcţiona sistemul de ghidare al osiilor: https://de.wikipedia.org/wiki/Lenkdreiachser
*Tatra' au fost făcute totuşi de Č.K.D., care era fabrică, nu atelier. Iar în cazul U.R.A.C.-ului nimeni nu investeşte în retehnologizare.
Prima oară când au apărut m-am întrebat "De ce trebuie să aducem toate gunoaiele din Vest" şi nu-mi plăceau că sunt vechi (deşi alte lucruri vechi gen clădiri, maşini, locomotive cu aburi, autumotoarele seria 78 îmi plăceau). Dar într-un an, maxim 2 mi-am schimbat radical părerea, căci mi-am dat seama cât de superbe şi avansate erau comparativ cu ce aveam noi. Au ajuns să fie tramvaiele mele de suflet şi îmi pare rău că nu va mai rămâne nici o remorcă (chiar aşa de disperaţi sunt?).
Cu sistemul original de rulare am impresia că se zâglţâiau cam tare (dar erau mai joase). Mai-mai era zburatul aerului spre refugiu, că deh, în Germania nu e praf pe străzi (sau nu e aşa de mult) şi la noi e. Dar a ştiut R.A.T.B. să-şi bată joc de ele. Scoaterea cuplelor automate a dovedit incapacitatea R.A.T.B.-ului...
La aceste tramvaie puteai să deschizi iniţial uşile şi între staţii sau s-au gândit Nemţii la asta şi nu aveai posibilitatea?
În Germană:
1) O carte despre ele (este titlu de prezentare, nu se poate descărca): http://tram.org/fmtm/info/M_Wagen.html
2) Un scurt istoric al lor: http://www.strassenbahn-muenchen.de/m_wagen.htm
3) A existat şi ceva articulat: https://de.wikipedia.org/wiki/Stra%C3%9 ... P#Typ_P_1;
4) Cum funcţiona sistemul de ghidare al osiilor: https://de.wikipedia.org/wiki/Lenkdreiachser
*Tatra' au fost făcute totuşi de Č.K.D., care era fabrică, nu atelier. Iar în cazul U.R.A.C.-ului nimeni nu investeşte în retehnologizare.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (ex)
Tom
Se pare că au avut probleme cu ele și în alte orașe din România. Posibil din cauza tipului de infrastructură sau a calității acesteia, dar la Brașov au căzut și căzute au rămas, iar la Craiova le-au pus boghiuri de Timiș. Comparativ cu ele, varianta GT5 din Iași a rezistat mult mai bine, dar cel puțin acolo nu exista șină OR și s'a evitat trimiterea lor în zone cu linie foarte proastă.
Tatrele au venit noi, s'a făcut un depou specializat pentru ele, s'a școlarizat personalul pentru conducerea și întreținerea lor și până la sfârșitul anilor '80 au fost bine întreținute, pentru că erau de import și piesele costau. De asta întreținerea nu se făcea cu "merge și așa".
Rathgeberurile erau ele la vremea lor mult peste ITB, dar au fost călărite și la ei, dar nici nu au fost construite pentru aventurile de pe șina mioritică. Cel puțin boghiurile originale nu au rezistat.
Se pare că au avut probleme cu ele și în alte orașe din România. Posibil din cauza tipului de infrastructură sau a calității acesteia, dar la Brașov au căzut și căzute au rămas, iar la Craiova le-au pus boghiuri de Timiș. Comparativ cu ele, varianta GT5 din Iași a rezistat mult mai bine, dar cel puțin acolo nu exista șină OR și s'a evitat trimiterea lor în zone cu linie foarte proastă.
Tatrele au venit noi, s'a făcut un depou specializat pentru ele, s'a școlarizat personalul pentru conducerea și întreținerea lor și până la sfârșitul anilor '80 au fost bine întreținute, pentru că erau de import și piesele costau. De asta întreținerea nu se făcea cu "merge și așa".
Rathgeberurile erau ele la vremea lor mult peste ITB, dar au fost călărite și la ei, dar nici nu au fost construite pentru aventurile de pe șina mioritică. Cel puțin boghiurile originale nu au rezistat.
- nokia2110
-
Posted:
-
- Tom
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (ex)
Tom
În lipsa unor informații sigure, nu putem decât să presupuneam că boghiurile originale și de asta în celelalte orașe, au fost înlocuite.
În lipsa unor informații sigure, nu putem decât să presupuneam că boghiurile originale și de asta în celelalte orașe, au fost înlocuite.
- shoppy
-
Posted:
-
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (ex)
Andrei98
Tatrele au ajuns in Bucurestii-Noi (candva si in Dudesti), cand s-a modernizat depoul Militari asta cred ca prin anul 2003-2004...
Tatrele au ajuns in Bucurestii-Noi (candva si in Dudesti), cand s-a modernizat depoul Militari asta cred ca prin anul 2003-2004...
- punmeister
-
Posted:
-
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (ex)
PaulIP
Cel putin 1 Rathgeber din Craiova a "murit" cu boghiul original (daca nu cumva si remorca lui). Cat despre Brasov, toata reteaua si parcul rulant de acolo erau praf si pulbere inca din anii '90. Daca RATBv abia era in stare sa carpeasca niste VxA, Rathgeber era fizica nucleara pentru ei.
La Iasi s-au facut si renumerotari, din cate tin minte.
Tom wrote:
Se pare că au avut probleme cu ele și în alte orașe din România. Posibil din cauza tipului de infrastructură sau a calității acesteia, dar la Brașov au căzut și căzute au rămas, iar la Craiova le-au pus boghiuri de Timiș. Comparativ cu ele, varianta GT5 din Iași a rezistat mult mai bine, dar cel puțin acolo nu exista șină OR și s'a evitat trimiterea lor în zone cu linie foarte proastă.
Cel putin 1 Rathgeber din Craiova a "murit" cu boghiul original (daca nu cumva si remorca lui). Cat despre Brasov, toata reteaua si parcul rulant de acolo erau praf si pulbere inca din anii '90. Daca RATBv abia era in stare sa carpeasca niste VxA, Rathgeber era fizica nucleara pentru ei.
La Iasi s-au facut si renumerotari, din cate tin minte.
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (ex)
nokia2110
Sunt curios dacă aia cu treapta (dacă stăteai pe treaptă, nu se închideau uşile) ţinea şi de siguranţă, adică să nu fie prins între uşi vreun călător grăbit.
Sunt curios dacă aia cu treapta (dacă stăteai pe treaptă, nu se închideau uşile) ţinea şi de siguranţă, adică să nu fie prins între uşi vreun călător grăbit.
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (ex)
nokia2110
Dar până la urmă de ce le-au scos din circulaţie? Nu le mai puteau întreţine, nu mai aveau piese de schimb sau care a fost motivul?
Dar până la urmă de ce le-au scos din circulaţie? Nu le mai puteau întreţine, nu mai aveau piese de schimb sau care a fost motivul?
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (ex)
Andrei98
Nu poti mentine in circulatie atatea tramvaie vechi, sincer. Incepand cu anul 2007 Romania e membra UE, care impune niste... reguli, conditii, si d-aia de prin anul ala au inceput sa fie retrase/casate cele mai multe autobuze/troleibuze/tramvaie din tara, mai ales in Bucuresti. Totusi in tara, mai circula pe ”ici pe colo” cate un Ikarus, DAC etc dar in numar mai mic fata de inainte dar in Bucuresti sa mai mergi, la propriu, la nivelul 2018 cu ”SH-uri”... bine, desi tara noastra e membra UE de 11 ani si ceva de zile, dar mare lucru nu s-a schimbat ca... civilizatia e aceeasi, chiar mai rau.
Nu poti mentine in circulatie atatea tramvaie vechi, sincer. Incepand cu anul 2007 Romania e membra UE, care impune niste... reguli, conditii, si d-aia de prin anul ala au inceput sa fie retrase/casate cele mai multe autobuze/troleibuze/tramvaie din tara, mai ales in Bucuresti. Totusi in tara, mai circula pe ”ici pe colo” cate un Ikarus, DAC etc dar in numar mai mic fata de inainte dar in Bucuresti sa mai mergi, la propriu, la nivelul 2018 cu ”SH-uri”... bine, desi tara noastra e membra UE de 11 ani si ceva de zile, dar mare lucru nu s-a schimbat ca... civilizatia e aceeasi, chiar mai rau.
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (ex)
nokia2110
O fi fost vechi, dar ce au pus în loc?
Şi ce are de-aface U.E. cu asta? La motoare cu ardere internă o fi normel Euro, dar tramvaiele sunt electrice. Şi mai sunt oraşe din U.E. unde circulă tramvaie care au cel puţin 40 de ani.
O fi fost vechi, dar ce au pus în loc?
Şi ce are de-aface U.E. cu asta? La motoare cu ardere internă o fi normel Euro, dar tramvaiele sunt electrice. Şi mai sunt oraşe din U.E. unde circulă tramvaie care au cel puţin 40 de ani.
📖 Pagination options