Topic: Stiri, noutati, perspective
44 posts, 24092 views
📖 Pagination options
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
shoppy
Nu este vorba de zone vs. zona sau de oras vs. provincie, ci ca presa locala este de multe ori mult mai nostima.
Sau mi-a venit o idee, poate ca "infrastructura de transport nemotorizat din municipiu" este defapt umila pista de biciclete.
Nu este vorba de zone vs. zona sau de oras vs. provincie, ci ca presa locala este de multe ori mult mai nostima.
Sau mi-a venit o idee, poate ca "infrastructura de transport nemotorizat din municipiu" este defapt umila pista de biciclete.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Puss in Boots
https://clubferoviar.ro/inca-un-pas-catre-introducerea-transportului-cu-tramvaiul-in-resita/
O veste f buna. Macar se merge inainte nu se sta sau cumva inapoi.
https://clubferoviar.ro/inca-un-pas-catre-introducerea-transportului-cu-tramvaiul-in-resita/
Primaria Municipiului Resita a atribuit, la 18 aprilie, in urma unei licitatii deschise, contractul in vederea elaborarii documentatiilor tehnico-economice pentru modernizarea transportului public electric si amenajarea infrastructurii de transport nemotorizat in municipiu.
O veste f buna. Macar se merge inainte nu se sta sau cumva inapoi.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Puss in Boots
http://expressdebanat.ro/primarul-nelu-popa-nu-se-multumeste-doar-cu-tramvai-resita-va-avea-si-autobuze-electrice-luate-pe-bani-europeni-video/
Resita pluseaza si cu autobuze electrice. Din pacate si Resita aloca 1.5 mil eur/tramvai asa ca probabil tot Astra vom avea si aici. Nu e rau, nu e bine, dar licitatii de genul asta cu criterii care clar lasa in afara multi alti producatori, mie nu-mi plac si nu le consider sanatoase.
In schimb tot primarul da pretul de 1.2 mil eur/tramvai in articolul urmator, parca subliniind ca va fi Astra, sa nu ne indoim vreunii dintre noi: http://www.caon.ro/tramvaiul-va-schimba-fata-resitei/2057336 Sunt insa curios, cand a venit delegatia PESA nu s-a informat primarul cam cat costa un tramvai de esalon doi din Europa?
http://expressdebanat.ro/primarul-nelu-popa-nu-se-multumeste-doar-cu-tramvai-resita-va-avea-si-autobuze-electrice-luate-pe-bani-europeni-video/
Resita pluseaza si cu autobuze electrice. Din pacate si Resita aloca 1.5 mil eur/tramvai asa ca probabil tot Astra vom avea si aici. Nu e rau, nu e bine, dar licitatii de genul asta cu criterii care clar lasa in afara multi alti producatori, mie nu-mi plac si nu le consider sanatoase.
In schimb tot primarul da pretul de 1.2 mil eur/tramvai in articolul urmator, parca subliniind ca va fi Astra, sa nu ne indoim vreunii dintre noi: http://www.caon.ro/tramvaiul-va-schimba-fata-resitei/2057336 Sunt insa curios, cand a venit delegatia PESA nu s-a informat primarul cam cat costa un tramvai de esalon doi din Europa?
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
shoppy
Lasa ca daca toate resedintele de judet o sa accepte sa se umple de tramvaie ieftine atunci o sa se regleze piata si o sa apara si concurenta.
Lasa ca daca toate resedintele de judet o sa accepte sa se umple de tramvaie ieftine atunci o sa se regleze piata si o sa apara si concurenta.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Puss in Boots
Da, poate, dar eu prefer sa se ia tramvaie bune din prima si poate sa apuc si eu sa le vad si sa circul cu ele. Si asa stam cu anii si zecile de ani pana catadicsim sa le luam (cu proiecte, cu licitatii, contestatii etc), pana le primim, pana sa ne hotaram sa mai luam altele....
Dragut e ca pretul de 1.5 mil l-a dat Jasper, consultantii, asa ca extrem de destepti si aia. Intre timp Primarul a zis ok, deci 1.2 mil
Da, poate, dar eu prefer sa se ia tramvaie bune din prima si poate sa apuc si eu sa le vad si sa circul cu ele. Si asa stam cu anii si zecile de ani pana catadicsim sa le luam (cu proiecte, cu licitatii, contestatii etc), pana le primim, pana sa ne hotaram sa mai luam altele....
Dragut e ca pretul de 1.5 mil l-a dat Jasper, consultantii, asa ca extrem de destepti si aia. Intre timp Primarul a zis ok, deci 1.2 mil
- Robert
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Robert
Ii spune cineva ca autobuzul electric nu are schimb de ulei, iar desi merge pe cauciucuri si la trmvaie se schimba rotile. Aoleu si vai de noi. Nu e rea idea, dar exprimarea si motivarea....
Ii spune cineva ca autobuzul electric nu are schimb de ulei, iar desi merge pe cauciucuri si la trmvaie se schimba rotile. Aoleu si vai de noi. Nu e rea idea, dar exprimarea si motivarea....
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Puss in Boots
Nu stiu alocarea bugetara dar nr de tramvaie pentru Resita pare a fi clar: 13. Avand in vedere ca la Iasi sau Ploiesti alocarea bugetara per vagon pare a fi mai mare decat se astepta, poate si la Resita se vor cere mai multi bani.
http://apix.ro/primul-tramvai-nou-ar-pu ... brie-2018/
Nu stiu alocarea bugetara dar nr de tramvaie pentru Resita pare a fi clar: 13. Avand in vedere ca la Iasi sau Ploiesti alocarea bugetara per vagon pare a fi mai mare decat se astepta, poate si la Resita se vor cere mai multi bani.
http://apix.ro/primul-tramvai-nou-ar-pu ... brie-2018/
- punmeister
-
Posted:
-
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Puss in Boots
Da, n-am unde sa pun linkul de mai sus, n-am o categorie pentru toata lumea si nu ma apuc sa copy paste-ui la toate orasele vizate. Oricum, cred ca se afla incet incet despre ce e vorba.
Da, n-am unde sa pun linkul de mai sus, n-am o categorie pentru toata lumea si nu ma apuc sa copy paste-ui la toate orasele vizate. Oricum, cred ca se afla incet incet despre ce e vorba.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Puss in Boots
Ar arata chiar european. Sa dea Domnul. Si chiar daca nu va fi un spatiu asa mare green track si tot va fi ok. S-au mai facut pasi?
Ar arata chiar european. Sa dea Domnul. Si chiar daca nu va fi un spatiu asa mare green track si tot va fi ok. S-au mai facut pasi?
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Utilizator anonim
Reșița primește finanțare pentru 10 autobuze electrice, stații și terminale pentru noua rețea de tramvai
ADR Vest anunță că municipiul Reșița primește fonduri pentru a achiziţiona 10 autobuze electrice şi 60 de biciclete. De asemenea se vor implementa sisteme de management al traficului şi de e-ticketing, se vor crea benzi de circulație utilizate prioritar pentru transportul public, se vor realiza două terminale intermodale şi se va implementa un sistem de bike-sharing în municipiu.
Cele două terminale intermodale locale vor fi în zona Muncitoresc: o stație de capăt de tramvai – terminal pentru traseul de tramvai şi o stație de capăt de autobuze, cu 5 peroane – terminal pentru traseul de autobuz (două clădiri P+1 cu design simetric, cu facilitați pentru spații de așteptare, pentru vânzarea tichetelor de călătorie și informații, grupuri sanitare, stații de încărcare rapidă pentru autobuze).
Se vor amenaja o parcare tip „park-and-ride” cu 36 de locuri pe strada Castanilor, care va fi reabilitată și reconfigurată (carosabil, trotuare, piste de biciclete) şi 42 de stații de autobuz și tramvai dotate cu suprastructuri de protejare a călătorilor, prize USB pentru încărcarea dispozitivelor mobile, iluminat LED şi panouri LED de informare.
Va exista un sistem integrat de management al traficului și de supraveghere video – vor fi semaforizate toate intersecțiile de pe traseul liniei de tramvai, se vor amenaja 24 de intersecții şi se vor monta 31 de camere de supraveghere a traficului.
De asemenea, proiectul cuprinde şi construirea unui garaj pentru autobuzele electrice, cu 12 stații de alimentare, spații administrative și de monitorizare (dispecerat, centru de comandă pentru managementul traficului), echipamente pentru spălăt și mentenanță etc.
De-a lungul traseului de tramvai se vor amplasa 110 bănci, 78 de coșuri de gunoi și 55 de rasteluri pentru biciclete.
Pentru sistemul de bike-sharing / bike rental, vor fi amenajate 6 stații de închiriere care vor asigura 72 de locuri pentru biciclete şi vor fi achiziţionate 60 de biciclete.
O altă componentă a proiectului vizează reabilitarea străzilor Calea Timișoarei și Bârzăviței, cu prioritizarea transportului public, amenajarea de piste pentru biciclete, modernizarea trotuarelor, reconfigurarea/ amenajarea aliniamentelor de spatii verzi și nouă stații de transport.
Valoarea totală a proiectului este de 91.694.356,72 lei, din care 82.362.404,76 lei reprezintă finanţare nerambursabilă, prin Regio-POR 2014-2020, Axa prioritară 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile. Perioada de implementare este de 42 de luni.
https://mobilitate.eu/resita-finantare-retea-tramvai/
Reșița primește finanțare pentru 10 autobuze electrice, stații și terminale pentru noua rețea de tramvai
ADR Vest anunță că municipiul Reșița primește fonduri pentru a achiziţiona 10 autobuze electrice şi 60 de biciclete. De asemenea se vor implementa sisteme de management al traficului şi de e-ticketing, se vor crea benzi de circulație utilizate prioritar pentru transportul public, se vor realiza două terminale intermodale şi se va implementa un sistem de bike-sharing în municipiu.
Cele două terminale intermodale locale vor fi în zona Muncitoresc: o stație de capăt de tramvai – terminal pentru traseul de tramvai şi o stație de capăt de autobuze, cu 5 peroane – terminal pentru traseul de autobuz (două clădiri P+1 cu design simetric, cu facilitați pentru spații de așteptare, pentru vânzarea tichetelor de călătorie și informații, grupuri sanitare, stații de încărcare rapidă pentru autobuze).
Se vor amenaja o parcare tip „park-and-ride” cu 36 de locuri pe strada Castanilor, care va fi reabilitată și reconfigurată (carosabil, trotuare, piste de biciclete) şi 42 de stații de autobuz și tramvai dotate cu suprastructuri de protejare a călătorilor, prize USB pentru încărcarea dispozitivelor mobile, iluminat LED şi panouri LED de informare.
Va exista un sistem integrat de management al traficului și de supraveghere video – vor fi semaforizate toate intersecțiile de pe traseul liniei de tramvai, se vor amenaja 24 de intersecții şi se vor monta 31 de camere de supraveghere a traficului.
De asemenea, proiectul cuprinde şi construirea unui garaj pentru autobuzele electrice, cu 12 stații de alimentare, spații administrative și de monitorizare (dispecerat, centru de comandă pentru managementul traficului), echipamente pentru spălăt și mentenanță etc.
De-a lungul traseului de tramvai se vor amplasa 110 bănci, 78 de coșuri de gunoi și 55 de rasteluri pentru biciclete.
Pentru sistemul de bike-sharing / bike rental, vor fi amenajate 6 stații de închiriere care vor asigura 72 de locuri pentru biciclete şi vor fi achiziţionate 60 de biciclete.
O altă componentă a proiectului vizează reabilitarea străzilor Calea Timișoarei și Bârzăviței, cu prioritizarea transportului public, amenajarea de piste pentru biciclete, modernizarea trotuarelor, reconfigurarea/ amenajarea aliniamentelor de spatii verzi și nouă stații de transport.
Valoarea totală a proiectului este de 91.694.356,72 lei, din care 82.362.404,76 lei reprezintă finanţare nerambursabilă, prin Regio-POR 2014-2020, Axa prioritară 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile. Perioada de implementare este de 42 de luni.
https://mobilitate.eu/resita-finantare-retea-tramvai/
- costy17
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
costy17
Buturuga dintre Reşiţa şi tramvaiele Durmazlar
REŞIŢA – În pofida optimismului primarului Ioan Popa că va reuşi semnarea contractului, achiziţia celor 13 tramvaie prin licitaţie organizată de Ministerul Dezvoltării are un viciu. Preţul a fost fixat în lei anul trecut, deprecierea monedei naţionale însemnând, la fiecare doi ani, o pierdere de 10% pentru turci!
Primarul Ioan Popa a povestit despre vizita partenerilor turci, de la Durmazlar, care au trimis la mijlocul lunii martie, la începutul crizei Covid la noi, o delegaţie de şase persoane din Izmir, la Reşiţa.
„Am discutat cu turcii punct cu punct proiectul de contract, cuprins în caietul de sarcini. Inclusiv un calendar, în funcţie de cât timp le ia să le facă şi de când avem noi nevoie de ele. Pentru că şi dacă le-ar face într-un an, ni le-ar trimite şi le-am avea degeaba, pentru că nu suntem gata cu infrastructura. Una dintre preocupările lor – justificată şi importantă – era legată de faptul că contractul este în lei. Deci achiziţia celor 13 tramvaie, pe echivalentul în lei a 26 de milioane de euro, este de fapt în lei“.
Turcii s-au arătat preocupaţi de faptul că, dacă leul este erodat în mod semnificativ de o inflaţie de 3-5%, ei ar pierde, în doi ani de realizare a investiţiei, 10% din valoarea reală a contractului. Problema a fost transmisă Ministerului Dezvoltării, pentru căutarea unei soluţii.
„Suntem în faza de aşteptare a unui răspuns care nu ştiu dacă va veni, mărturiseşte edilul. Pentru că nu ştiu cine îşi asumă să facă modificări de genul ăsta. Practic, turcii şi-au asumat în momentul în care au semnat un contract în lei. Dacă lucrurile s-ar degrada din punct de vedere inflaţionist în România, ar fi o problemă majoră pentru ei. Dar suntem pe cale să semnăm contractul cu ei“.
https://caon.ro/buturuga-dintre-resita-si-tramvaiele-durmazlar/2374916/
Buturuga dintre Reşiţa şi tramvaiele Durmazlar
REŞIŢA – În pofida optimismului primarului Ioan Popa că va reuşi semnarea contractului, achiziţia celor 13 tramvaie prin licitaţie organizată de Ministerul Dezvoltării are un viciu. Preţul a fost fixat în lei anul trecut, deprecierea monedei naţionale însemnând, la fiecare doi ani, o pierdere de 10% pentru turci!
Primarul Ioan Popa a povestit despre vizita partenerilor turci, de la Durmazlar, care au trimis la mijlocul lunii martie, la începutul crizei Covid la noi, o delegaţie de şase persoane din Izmir, la Reşiţa.
„Am discutat cu turcii punct cu punct proiectul de contract, cuprins în caietul de sarcini. Inclusiv un calendar, în funcţie de cât timp le ia să le facă şi de când avem noi nevoie de ele. Pentru că şi dacă le-ar face într-un an, ni le-ar trimite şi le-am avea degeaba, pentru că nu suntem gata cu infrastructura. Una dintre preocupările lor – justificată şi importantă – era legată de faptul că contractul este în lei. Deci achiziţia celor 13 tramvaie, pe echivalentul în lei a 26 de milioane de euro, este de fapt în lei“.
Turcii s-au arătat preocupaţi de faptul că, dacă leul este erodat în mod semnificativ de o inflaţie de 3-5%, ei ar pierde, în doi ani de realizare a investiţiei, 10% din valoarea reală a contractului. Problema a fost transmisă Ministerului Dezvoltării, pentru căutarea unei soluţii.
„Suntem în faza de aşteptare a unui răspuns care nu ştiu dacă va veni, mărturiseşte edilul. Pentru că nu ştiu cine îşi asumă să facă modificări de genul ăsta. Practic, turcii şi-au asumat în momentul în care au semnat un contract în lei. Dacă lucrurile s-ar degrada din punct de vedere inflaţionist în România, ar fi o problemă majoră pentru ei. Dar suntem pe cale să semnăm contractul cu ei“.
https://caon.ro/buturuga-dintre-resita-si-tramvaiele-durmazlar/2374916/
- ticker
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
ticker
Si uite un motiv bun pentru a nu avea turcii la licitatii. E vina noastra ca Erdogan se joaca cu economia si trebuie noi fraierii de romani sa le platim lor inflatia?
De bine, de rau, in Ro stam OK cu inflatia si la fel in UE. Iar cand vorbim de fonduri nerambursabile UE, ar trebui sa avem licitatii doar cu produse fabricate in UE...
Si daca cu cei 10% in plus se putea lua o rama Staedler sau Skoda sau whatever... ideea e ca ar fi o practica neloiala cresterea pretului contractului si ar trebui refacuta licitatia si turcii sa isi puna ei singuri 10% in plus la pret... Era de obligatia lor sa ia in calcul riscul valutar si inflatia.
Si uite un motiv bun pentru a nu avea turcii la licitatii. E vina noastra ca Erdogan se joaca cu economia si trebuie noi fraierii de romani sa le platim lor inflatia?
De bine, de rau, in Ro stam OK cu inflatia si la fel in UE. Iar cand vorbim de fonduri nerambursabile UE, ar trebui sa avem licitatii doar cu produse fabricate in UE...
Si daca cu cei 10% in plus se putea lua o rama Staedler sau Skoda sau whatever... ideea e ca ar fi o practica neloiala cresterea pretului contractului si ar trebui refacuta licitatia si turcii sa isi puna ei singuri 10% in plus la pret... Era de obligatia lor sa ia in calcul riscul valutar si inflatia.
📖 Pagination options