Topic: DAF (1994-2012)
767 posts, 251524 views
📖 Pagination options
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: DAF (ex)
ByOnu
Nokia, si DAF-urile si RDS-urile au inlocuit la randul lor ceva, si tot asa. Nu erau E2 si E3 pentru ca nu erau intretinute in asa masura, lasau o putoare in urma lor.
Hai sa iesim din carapacea de fan-boy (si eu sunt unul, ce sa-i faci) si sa gandim si rational. Faptul ca noua ne plac si am circula cu ele, nu inseamna ca ar trebui pastrate in circulatie. Vrei sa zici ca vesticii-s tampiti (te citez, "tampenie") prin faptul ca mentin varsta medie a parcului circulant cat mai redusa? Plus de asta, trebuie si fabricile sa lucreze. Iar cu autobuze de pe vremea lui Lis sau mai vechi nu atragi noi calatori. Iar da, faptul ca au trepte este crucial si trebuie rezolvat urgent asta si la troleibuze. La tramvaie, daca mai avea un mandat Videanu am fi avut cateva zeci bune de LF.
Nokia, si DAF-urile si RDS-urile au inlocuit la randul lor ceva, si tot asa. Nu erau E2 si E3 pentru ca nu erau intretinute in asa masura, lasau o putoare in urma lor.
Hai sa iesim din carapacea de fan-boy (si eu sunt unul, ce sa-i faci) si sa gandim si rational. Faptul ca noua ne plac si am circula cu ele, nu inseamna ca ar trebui pastrate in circulatie. Vrei sa zici ca vesticii-s tampiti (te citez, "tampenie") prin faptul ca mentin varsta medie a parcului circulant cat mai redusa? Plus de asta, trebuie si fabricile sa lucreze. Iar cu autobuze de pe vremea lui Lis sau mai vechi nu atragi noi calatori. Iar da, faptul ca au trepte este crucial si trebuie rezolvat urgent asta si la troleibuze. La tramvaie, daca mai avea un mandat Videanu am fi avut cateva zeci bune de LF.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: DAF (ex)
ByOnu
Nu-i asa? Mai bine era la WC in fundul curtii.
Am ramas prea mult in urma si trebuie sa tragem tare. Nu-mi spune ca la fel vei spune si cand se vor casa tarabele de V3A (care nu ar mai trebui modernizate la nesfarsit).
Acum tu refuzi sa gandesti economic. RATB este, ne vine sa credem sau nu, o institutie a carui scop este transportul public, nu plimbarea pe linii a unor tarabe. Ne place sa mergem in vest si circulam cu vehicule de ultima generatie, dar la noi, devenim brusc nostalgici.
nokia2110 wrote:
Ni s-a suit nivelul de trai la cap!
Nu-i asa? Mai bine era la WC in fundul curtii.
Am ramas prea mult in urma si trebuie sa tragem tare. Nu-mi spune ca la fel vei spune si cand se vor casa tarabele de V3A (care nu ar mai trebui modernizate la nesfarsit).
Acum tu refuzi sa gandesti economic. RATB este, ne vine sa credem sau nu, o institutie a carui scop este transportul public, nu plimbarea pe linii a unor tarabe. Ne place sa mergem in vest si circulam cu vehicule de ultima generatie, dar la noi, devenim brusc nostalgici.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: DAF (ex)
Gabi23
DAF-urile #884>>>#899, intrate în exploatare în anul 1997, aveau motoare EURO 2. La momentul retragerii lor (primele in 2007, ultimele in 2012), aveau destui km si probleme grave.
DAF-urile #884>>>#899, intrate în exploatare în anul 1997, aveau motoare EURO 2. La momentul retragerii lor (primele in 2007, ultimele in 2012), aveau destui km si probleme grave.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: DAF (ex)
ByOnu
Nokia, pana si francezii au renuntat la Saviem, niste adevarate bijuterii prin robustetea lor, pentru a oferi constant conditii de transport din ce in ce mai bune. Ca deh, pana la urma garantat nici tu nu mai ai TV.ul cu tub, chit ca mai mergea 50 de ani, ci ti-ai luat unul subtire. Banuiesc ca nici telefonul cu taste din 2000 nu-l mai ai.
Am fost aproape de Paris la Muzeul Transportului Public care este gestionat de o Asociatie de pasionati. Au o multime de vehicule, de la tramvaie si vagoane de metrou, pana la autobuze de toate tipurile, dar un sfert dintre exponate sunt Saviem.uri.
Si in UK tot Asociatiile de pasionati tin in viata linii CF secundare, locomotive in conservare (aburi, diesel, electrice, etc.). La noi ii chemi sa dea o mana de ajutor la spalat Trenul Regal si toti aia care pierd ore intregi in Gara de Nord se dau la fund. Halal pasionati mai avem.
Daca pana si Londra si-a inlocuit faimoasele Routemaster, ce sa mai spunem noi cu niste vehicule oarecum rudimentare.
Nokia, pana si francezii au renuntat la Saviem, niste adevarate bijuterii prin robustetea lor, pentru a oferi constant conditii de transport din ce in ce mai bune. Ca deh, pana la urma garantat nici tu nu mai ai TV.ul cu tub, chit ca mai mergea 50 de ani, ci ti-ai luat unul subtire. Banuiesc ca nici telefonul cu taste din 2000 nu-l mai ai.
Am fost aproape de Paris la Muzeul Transportului Public care este gestionat de o Asociatie de pasionati. Au o multime de vehicule, de la tramvaie si vagoane de metrou, pana la autobuze de toate tipurile, dar un sfert dintre exponate sunt Saviem.uri.
Si in UK tot Asociatiile de pasionati tin in viata linii CF secundare, locomotive in conservare (aburi, diesel, electrice, etc.). La noi ii chemi sa dea o mana de ajutor la spalat Trenul Regal si toti aia care pierd ore intregi in Gara de Nord se dau la fund. Halal pasionati mai avem.
Daca pana si Londra si-a inlocuit faimoasele Routemaster, ce sa mai spunem noi cu niste vehicule oarecum rudimentare.
- Tom
-
Posted:
-
Re: DAF (ex)
Tom
ByOnu wrote:Eu îl mai am și-l folosesc. Never say never.
Banuiesc ca nici telefonul cu taste din 2000 nu-l mai ai.
- Robert24
-
Posted:
-
Re: DAF (ex)
Robert24
Exact, asta inseamna ca cele mai noi ar fi avut azi 21 de ani, pur si simplu mult prea mult pentru un autobuz in exploatare curenta, mai ales in conditiile din Bucuresti.
Au fost bune pentru timpul lor, dar gata, nu are rost sa plangem pentru niste vechituri.
Gabi23 wrote:
DAF-urile #884>>>#899, intrate în exploatare în anul 1997, aveau motoare EURO 2. La momentul retragerii lor (primele in 2007, ultimele in 2012), aveau destui km si probleme grave.
Exact, asta inseamna ca cele mai noi ar fi avut azi 21 de ani, pur si simplu mult prea mult pentru un autobuz in exploatare curenta, mai ales in conditiile din Bucuresti.
Au fost bune pentru timpul lor, dar gata, nu are rost sa plangem pentru niste vechituri.
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: DAF (ex)
nokia2110
Da, spun că Vesticii s-au tâmpit. Telefon cu taste am (şi eu cu display monocrom ). Şi televizor cu tub. Ce-i drept, cel la care mă uit eu e din 2000, deşi ar fi mers şi unul din 1998.
Apa curentă şi canalizarea ţin şi de nivelul de trai, dar şi de civilizaţie.
Vehiculele bune merită ţinute în circulaţie. De asemenea vă rog frumos să citiţi corcect ce scriu, pentru că văd că faceţi unele afirmaţii greşite în legătură cu ceea ce am zis. Am zis (sper că acum se va înţelege) că ar fi prins 2020 cu întreţinere corespunzătoare!
În Londra mai circulă autobuze "Routemaster" pe 2 linii. Ce-i drept sunt linii heritage, dar lumea a ţinut la acele autobuze, plus că-s cunoscute în toată lumea.
Da, spun că Vesticii s-au tâmpit. Telefon cu taste am (şi eu cu display monocrom ). Şi televizor cu tub. Ce-i drept, cel la care mă uit eu e din 2000, deşi ar fi mers şi unul din 1998.
Apa curentă şi canalizarea ţin şi de nivelul de trai, dar şi de civilizaţie.
Vehiculele bune merită ţinute în circulaţie. De asemenea vă rog frumos să citiţi corcect ce scriu, pentru că văd că faceţi unele afirmaţii greşite în legătură cu ceea ce am zis. Am zis (sper că acum se va înţelege) că ar fi prins 2020 cu întreţinere corespunzătoare!
În Londra mai circulă autobuze "Routemaster" pe 2 linii. Ce-i drept sunt linii heritage, dar lumea a ţinut la acele autobuze, plus că-s cunoscute în toată lumea.
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: DAF (ex)
Andrei98
Culmea este ca s-au casat aproape toate DAF-urile Euro 2, ramanand foarte multe Euro 1.
Bine, nu compar o serie atat de mare 665-883 cu 884-899... Intr-adevar undeva la mijloc a fost vorba si de intretinere, dar si orasul.
Puteau, sincer acum, sa mai fie folosite pentru curse speciale sau conventii, cum am mai spus. Eu unul, m-as fi bucurat sa mai fi vazut cate unul ocazional prin oras.
Culmea este ca s-au casat aproape toate DAF-urile Euro 2, ramanand foarte multe Euro 1.
Bine, nu compar o serie atat de mare 665-883 cu 884-899... Intr-adevar undeva la mijloc a fost vorba si de intretinere, dar si orasul.
Puteau, sincer acum, sa mai fie folosite pentru curse speciale sau conventii, cum am mai spus. Eu unul, m-as fi bucurat sa mai fi vazut cate unul ocazional prin oras.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: DAF (ex)
shoppy
Normele de poluare se imbunatatesc deci trebuie tinut pasul mai ales daca ai public constient de propria sanatate si ceva cladiri istorice de care iti pasa.
De asemenea performantele cresc si trebuie tinut pasul pentru ca marginile de profit sunt din ce in ce mai mici.
Mai intra in scena si asiguratorul, da, stiu ca nu se pune problema la noi dar in tarile civilizate asigurarea este luata foarte in serios si asigurarea creste cu varsta vehiculului, pana la urma vehiculul poate sa mearga ceas si sa nu aiba punct de rugina dar devine nerentabil din cauza asigurarii.
Ca sa intretii eficient un vehicul iti trebuie un parc activ de cateva zeci care sa circule majoritatea zilnic, nu poti sa tii 5 care sa mearga din cand in cand.
Cand om avea in Bucuresti mii de turisti care sa vrea sa plateasca sa se plimbe neaparat in Bucuresti cu neaparat un anume model de autobuz, atunci vorbim si de heritage, pana atunci nu are nici o legatura cu discutia asta.
Normele de poluare se imbunatatesc deci trebuie tinut pasul mai ales daca ai public constient de propria sanatate si ceva cladiri istorice de care iti pasa.
De asemenea performantele cresc si trebuie tinut pasul pentru ca marginile de profit sunt din ce in ce mai mici.
Mai intra in scena si asiguratorul, da, stiu ca nu se pune problema la noi dar in tarile civilizate asigurarea este luata foarte in serios si asigurarea creste cu varsta vehiculului, pana la urma vehiculul poate sa mearga ceas si sa nu aiba punct de rugina dar devine nerentabil din cauza asigurarii.
Ca sa intretii eficient un vehicul iti trebuie un parc activ de cateva zeci care sa circule majoritatea zilnic, nu poti sa tii 5 care sa mearga din cand in cand.
Cand om avea in Bucuresti mii de turisti care sa vrea sa plateasca sa se plimbe neaparat in Bucuresti cu neaparat un anume model de autobuz, atunci vorbim si de heritage, pana atunci nu are nici o legatura cu discutia asta.
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: DAF (ex)
PaulIP
Faptul ca unul sau altul se incapataneaza sa foloseasca felurite obiecte vechi e strict problema lui personala. O zic eu, care pana asta-primavara am avut televizor din 1993 si pana acum 2 ani aspirator din acelasi an (si inca folosesc si alte obiecte mult mai vechi). Asta nu inseamna insa ca toti trebuie sa procedeze ca mine.
Revenind la ale noastre, din pacate, in viata nu putem avea tot ce vrem si ne place. Asta e societatea in care traim ("throw-away", cum ii ziceti). Nici eu nu o agreez deloc, dar faptul asta nu o schimba. OK, mi-e un dor nebun de DAF (si Ikarus, RdS etc.) si ma infurie ideea ca pe onor reatebe o doare undeva de istorie, ca si-a batut joc de toate autobuzele astea (mai ales dupa ce au venit Mercedesurile) si ca destule au fost casate prematur. Da, cu o intretinere si exploatare corespunzatoare ar mai fi prins, poate, 2016 (in anul ala au fost retrase RdS-urile din Cluj, de pilda), dar ce-i facut e bun facut si n-are rost sa regretam la nesfarsit sau sa ne perindam printr-o sumedenie de "ce-ar fi fost daca?". Macar daca acum cineva ar avea nervii necesari sa bata regia la cap sa restaureze macar un exemplar din fiecare tip ar fi un lucru mare. Naibii, suntem in anul centenarului si in continuare vestul tarii ne ia fata intr-o groaza de domenii.
Faptul ca unul sau altul se incapataneaza sa foloseasca felurite obiecte vechi e strict problema lui personala. O zic eu, care pana asta-primavara am avut televizor din 1993 si pana acum 2 ani aspirator din acelasi an (si inca folosesc si alte obiecte mult mai vechi). Asta nu inseamna insa ca toti trebuie sa procedeze ca mine.
Revenind la ale noastre, din pacate, in viata nu putem avea tot ce vrem si ne place. Asta e societatea in care traim ("throw-away", cum ii ziceti). Nici eu nu o agreez deloc, dar faptul asta nu o schimba. OK, mi-e un dor nebun de DAF (si Ikarus, RdS etc.) si ma infurie ideea ca pe onor reatebe o doare undeva de istorie, ca si-a batut joc de toate autobuzele astea (mai ales dupa ce au venit Mercedesurile) si ca destule au fost casate prematur. Da, cu o intretinere si exploatare corespunzatoare ar mai fi prins, poate, 2016 (in anul ala au fost retrase RdS-urile din Cluj, de pilda), dar ce-i facut e bun facut si n-are rost sa regretam la nesfarsit sau sa ne perindam printr-o sumedenie de "ce-ar fi fost daca?". Macar daca acum cineva ar avea nervii necesari sa bata regia la cap sa restaureze macar un exemplar din fiecare tip ar fi un lucru mare. Naibii, suntem in anul centenarului si in continuare vestul tarii ne ia fata intr-o groaza de domenii.
- misterr
-
Posted:
-
Re: DAF (ex)
misterr
RATB-UL A PENSIONAT CEL MAI BĂTRÂN AUTOBUZ! A OCOLIT PĂMÂNTUL DE 30 DE ORI
România este tărâmul tuturor posibilităților. Chiar dacă, la infrastructură, țara noastră este, în continuare, deficitară, un autobuz folosit de RATB a parcurs, de-a lungul „vieții”, peste un milion de kilometri, doborând orice record în materie. Detalii incredibile despre mijlocul de transport în comun care, practic, a ocolit Pământul de 30 de ori.
Unul dintre autobuzele deținute de RATB care, până acum câțiva ani, era folosit de mii de bucureșteni a ajuns demn de Cartea Recordurilor. Autobuzul care a deservit ruta expres Piaţa Unirii – Aeroportul Otopeni a parcurs o distanță echivalentă cu ocolul Pământului de 30 de ori. Bătrânul DAF a fost ”pensionat” după ce a acumulat un rulaj record de aproximativ 1,2 milioane de kilometri.
”Autobuzul DAF cu număr de inventar 685 a fost retras din circulaţie la un rulaj de 1,2 milioane kilometri, afectuaţi în linia Expres Piaţa Unirii – Aeroport Otopeni”, a declarat Adrian Sorin Mihail, director general al RATB.
RATB-UL A PENSIONAT CEL MAI BĂTRÂN AUTOBUZ! A OCOLIT PĂMÂNTUL DE 30 DE ORI
România este tărâmul tuturor posibilităților. Chiar dacă, la infrastructură, țara noastră este, în continuare, deficitară, un autobuz folosit de RATB a parcurs, de-a lungul „vieții”, peste un milion de kilometri, doborând orice record în materie. Detalii incredibile despre mijlocul de transport în comun care, practic, a ocolit Pământul de 30 de ori.
Unul dintre autobuzele deținute de RATB care, până acum câțiva ani, era folosit de mii de bucureșteni a ajuns demn de Cartea Recordurilor. Autobuzul care a deservit ruta expres Piaţa Unirii – Aeroportul Otopeni a parcurs o distanță echivalentă cu ocolul Pământului de 30 de ori. Bătrânul DAF a fost ”pensionat” după ce a acumulat un rulaj record de aproximativ 1,2 milioane de kilometri.
”Autobuzul DAF cu număr de inventar 685 a fost retras din circulaţie la un rulaj de 1,2 milioane kilometri, afectuaţi în linia Expres Piaţa Unirii – Aeroport Otopeni”, a declarat Adrian Sorin Mihail, director general al RATB.
- V2A
-
Posted:
-
- punmeister
-
Posted:
-
- Gabi23
-
Posted:
-
📖 Pagination options