Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovVehicule din trecut aparținând STB / ITB / RATB / STB S.ATramvaie

 

Topic: Rathgeber M / m (1994-2007)

154 posts, 68990 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 11
 
 

📖 Pagination options
  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Tramvaie Rathgeber (ex) GPS

Un link, zic eu interesant cu tramvaie din Munchen, in una din poze apare insusi tramvaiul 2614: http://www.flickriver.com/groups/894908@N23/pool/.

 


Re: Tramvaie Rathgeber (ex) nokia2110

Posibilitatea de a bloca deschiderea uşilor între staţii a fost făcută încă din Germania?



 


Re: Tramvaie Rathgeber (ex) 1689

Tin minte ca ani de zile au continuat sa circule in Bucuresti cu reclama la Jägermeister si s-au dovedit a fi - in ciuda virstei si a canibalizarii - mult mai fiabile si comfortabile decit V3A-urile reconstruite. La fel si Düwag-urile aduse din Frankfurt (apropo, vad ca nu exista un topic dedicat acestui model).

 


Re: Tramvaie Rathgeber (ex) ikarus13

Din cate am inteles de la cativa vatmani, au fost cam nasoale tramvaiele astea. Nu stiu ce sa zic..

 


Re: Tramvaie Rathgeber (ex) 1689

Nu vreau sa fiu malitios, dar daca au fost asa "nasoale", ma intreb de ce au rezistat in serviciu 35+ ani in München.
Sau probabil li s-a pus pumnul in gura vatmanilor sa nu comenteze ca-s proaste...

 


Re: Tramvaie Rathgeber (ex) PaulIP

Normal, romanul s-a nascut doctorand in parerologie. Putem sa dezbatem la infinit calitatea unor vehicule (sau a oricaror altor produse) bazandu-ne pe infailibilul "am auzit pe X si Y zicand asa", "asa mi-a zis Z" etc, in loc sa luam in discutie factori obiectivi, raport avantaje/dezavantaje, TCO (desi notiunea asta era pana nu demult SF in Romania).
Tramvaiele astea sunt nemtesti, fiind fabricate intr-o perioada in care asta chiar insemna ceva. Au circulat aproape 40 de ani in orasul natal si inca 12 in Romania, iar cand au venit in Bucuresti, erau cu 10 clase peste orice taraba romaneasca pe boghiuri. Chiar si dupa ce au fost "modernizate" cu boghiuri, pantografe si alte piese de la EP/V3A casate, inca aveau sarm. Ca sa nu mai zic de viteza; n-am sa uit de ziua cand Rathgeberul in care eram parca zbura pe Camil Ressu...

 


Re: Tramvaie Rathgeber (ex) 1689

In alta ordine de idei, dat fiind momentul cind au fost aduse (1994), ma intreb daca s-a facut vreo scolarizare certificata atit pentru conducere cit si pentru intretinere.
Tin minte ca au fost "modernizate" destul de repede cu boghiuri V3A (la fel si Düwag-urile). Posibil ca si linia OR sa fi contribuit la degradarea accelerata, dar nu pot sa nu ma intreb cum un tramvai care a rulat 35+ ani se distruge dupa doar 2-3 ani in Bucuresti.

 


Re: Tramvaie Rathgeber (ex) PaulIP

Toate motivele enumerate + "las-o ca merge si-asa".
Tatrele inca circula pentru ca cineva cu putere de decizie din ITB i-a obligat pe vatmani si mecanici sa respecte cu sfintenie indicatiile cehilor.

 


Re: Tramvaie Rathgeber (ex) 1689

Daca e sa vorbim de TCO, care a fost costul "revizuirii" unui V3A si cit timp a durat pina cind a trebuit sa fie bagat in RK ?
Multe Rathgeber-uri (la fel si Düwag) au fost casate purtind vopseaua orginala (ca sa ma refer doar la partea estetica).
Nu mai vorbesc de faptul ca n-aveau gauri de rugina (cum era cazul la V3A-urile modernizate dupa 4-5 ani de expliatare).

 


Re: Tramvaie Rathgeber (ex) 1689

Eu ramin la opinia ca Rathgeber-urile si Düwag-urile au fost cea mai buna investitie din anii '90 si - de departe - cea mai buna investitie SH a RATB (sa ne amintim cit au rezistat IVECO-urile).
Nu numai ca au rezistat in ciuda lipsei de interes incredibil de mult, dar au contribuit si la educarea publcului calator in ceea ce inseamna conditii civilizate de transport intr-o vreme in care singurele pilpiiri de normalitate erau Ikarusurile 260.
Da, dupa accea a aparut DAF-ul, dar pina atunci ?

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Tramvaie Rathgeber (ex) anndrei

Tramvaiele Rathgeber si Düwag erau peste Tatrele fabricate in Czechoslovakia! Pacat ca nu au adus si niste autobuze MAN/MB sa fi inlocuit unele DACuri care erau bune de aruncat. Romanii au lucrat cu cine a trebuit ma refer la MAN si V3A care au fost patent vest dar cand au pus mana sa faca ei a iesit un mare fas...Si se vede in continuare ca dau gresi in tot ce renoveaza si fabrica, pe scurt produsul finit este de o joasa calitate si depasit de vremuri. Ce mai cauta tramvaie modernizate in 2018 fara AC in cabina vatmanului si in salon?

 


Re: Tramvaie Rathgeber (ex) andrei11

ROMAN da, a fost patent West.
Din câte cunosc V3A a fost pur și simplu furat...A ieșit ca a nemților, dar de două ori mai greu. Și evident inferior calitativ...

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Tramvaie Rathgeber (ex) anndrei

URAC-ul niciodata nu va construi/moderniza ceva calitativ pentru ca nu are angajati pregatiti si nici utilaje iar furnizorii de piese sunt printre cei mai prosti. Toate farurile puse la tramvaie au oglinda ruginita sau sunt pline de apa/mizerie. Stopurile la fel, erau mai bune cele de DAC!
Am o intrebare: de ce vatmanii de pe linia 41 pun semnalul stanga cand trec unii pe langa ceilalti?

 


Re: Tramvaie Rathgeber (ex) andrei11

S-or saluta între ei.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 11
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie  • 
Choose destination

Since our 2421 forum members have written 433464 posts in 5396 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use