Topic: M5.1 (D.T. - Eroilor): Discuții generale pe baza lucrărilor și a proiectului
8571 posts, 1392865 views
📖 Pagination options
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Stiri, proiecte, perspective
Dominatrix
Dar haideti sa nu ne amagim ca se va descongestiona traficul in Drumul Taberei, in Pantelimon, sau pe axa N-S dupa constructia ei. Populatia orasului va creste in continuare, numarul de locuri de munca in oras (speram) ca va creste in continuare, deci aglomeratia nu are cum sa scada.
Ca sa "descongestionam" cu adevarat traficul, ar fi nevoie urgent de multe linii de metrou cu statii relativ dese "in toate directiile" (exagerez putin), dupa modelul Londra/Paris/New York. Asta e clar ca nu se va intampla. Si nici chiar in acest caz, traficul nu se va "descongestiona" prea mult, tot asa cum si in orasele amintite strazile nu sunt goale, si nici macar cu circulatie "fluenta" in multe cazuri, doar fiindca trece metroul pe dedesubt. Aratati-mi un exemplu de linie de metrou (sau de orice) construita oriunde intr-un oras mare aflat in dezvoltare in ultimii 30-40 de ani, care a "descongestionat" traficul prin zonele strabatute.
Astea sunt sloganuri populiste. Infrastructura trebuie construita, dar nu pentru "descongestionarea traficului", ci pentru a oferi o alternativa buna, care indirect poate tine ambuteiajele "in sah" pe masura dezvoltarii orasului, si previne "blocajul total" care ar rezulta daca nu s-ar face nimic.
George wrote:Tot timpul cand aud chestia asta cu "descongestionarea traficului" imi vine sa zambesc. Sunt de acord ca aceasta linie de metrou e absolut necesara, si nu de acum, ci de cel putin 15-20 de ani. Sper sa se gaseasca finantare si pentru tronsonul 2, intre Universitate si Granitul, cat mai repede.
Total de acord. Tronsonul Drumul Taberei - Eroilor - Universitate - Mosilor - Iancului, cand va exista, va avea un succes imens si probabil vor fi chiar mai multi calatori decat pe M 2, mai ales daca vor fi statiile mai dese. Exista un flux foarte mare de calatori care in prezent fie stau in trafic spre Universitate (pe Stirbey Voda, dinspre vest, si pe Pake/Carol, dinspre est), fie deviaza pe linia M1, schimband metroul la Dristor 2 (ceea ce nu e foarte practic, sa recunoastem).
A doua linie de metrou care va trece prin centru, de data asta dinspre vest spre est, va crea premisele reale ale descongestionarii traficului (impreuna cu benzile speciale pentru autobuze, daca vor fi vreodata introduse pe bune).
Dar haideti sa nu ne amagim ca se va descongestiona traficul in Drumul Taberei, in Pantelimon, sau pe axa N-S dupa constructia ei. Populatia orasului va creste in continuare, numarul de locuri de munca in oras (speram) ca va creste in continuare, deci aglomeratia nu are cum sa scada.
Ca sa "descongestionam" cu adevarat traficul, ar fi nevoie urgent de multe linii de metrou cu statii relativ dese "in toate directiile" (exagerez putin), dupa modelul Londra/Paris/New York. Asta e clar ca nu se va intampla. Si nici chiar in acest caz, traficul nu se va "descongestiona" prea mult, tot asa cum si in orasele amintite strazile nu sunt goale, si nici macar cu circulatie "fluenta" in multe cazuri, doar fiindca trece metroul pe dedesubt. Aratati-mi un exemplu de linie de metrou (sau de orice) construita oriunde intr-un oras mare aflat in dezvoltare in ultimii 30-40 de ani, care a "descongestionat" traficul prin zonele strabatute.
Astea sunt sloganuri populiste. Infrastructura trebuie construita, dar nu pentru "descongestionarea traficului", ci pentru a oferi o alternativa buna, care indirect poate tine ambuteiajele "in sah" pe masura dezvoltarii orasului, si previne "blocajul total" care ar rezulta daca nu s-ar face nimic.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Stiri, proiecte, perspective
Dominatrix
subway guru wrote:Deci se presupune ca M5 va trece de Universitate inainte de deschiderea primei portiuni din M7. Subway guru, ce premize exista pentru obtinerea finantarii pentru "Tronsonul 3" din M5 (adica de la Universitate, mai departe spre Pantelimon) si la ce orizont de timp, macar estimativ?
M5/M7 se intersecteaza obligatoriu la Mosilor/Carol si acolo va fi si o legatura tehnologica intre cele doua.
Pana acum o magistrala noua se incepea de la periferie pentru ca avea musai nevoie de un depou dedicat, aici avem ocazia sa incepem din portiunea centrala profitand de 'intersectie'.
- cornel001
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
cornel001
Tot belindu-mi oichii pe aici, ajunsai la urmatoarea concluzie :
Avem doua loturi in licitatie :
Lotul 1 - statia Raul Doamnei - PS Opera (Hasdeu);
Lotul 2 - Romancierilor - Valea Ialomitei - statie, depou si galerie de legatura.
Acum intrebari :
- Lotul 1, denumit acum Drumul Taberei - HaÅŸdeu include sau nu si Ghencea + Ghencea 2 (ar veni inainte de Raul Doamnei) ?
- Lotul 1, ce statie terminus are ? Sa inteleg ca este Hasdeu nu Eroilor 2.
- Lotul 2, care e situatia licitatiei ?
- restul, de la Hasdeu spre Universitatii, ce planuri sunt pt el ?
- in schema tehnologica apare doar Ghencea nu si Ghencea 2 ?
Tot belindu-mi oichii pe aici, ajunsai la urmatoarea concluzie :
Avem doua loturi in licitatie :
Lotul 1 - statia Raul Doamnei - PS Opera (Hasdeu);
Lotul 2 - Romancierilor - Valea Ialomitei - statie, depou si galerie de legatura.
Acum intrebari :
- Lotul 1, denumit acum Drumul Taberei - HaÅŸdeu include sau nu si Ghencea + Ghencea 2 (ar veni inainte de Raul Doamnei) ?
- Lotul 1, ce statie terminus are ? Sa inteleg ca este Hasdeu nu Eroilor 2.
- Lotul 2, care e situatia licitatiei ?
- restul, de la Hasdeu spre Universitatii, ce planuri sunt pt el ?
- in schema tehnologica apare doar Ghencea nu si Ghencea 2 ?
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
Dominatrix
1)Lotul 1 se opreste la Raul Doamnei, deci nu include traseul mai departe spre Ghencea.
2)Statia terminus "centrala" va fi Eroilor 2, intr-o prima faza.
3) si 4)Portiunea centrala intre Hasdeu si Universitare are PUZ aprobat, dar din cate stiu eu nu a fost inca scoasa la licitatie (daca aveti alte informatii, scrieti aici).
5)Depinde la ce planuri te uiti, linia asta are un numar variabil de statii in cartierul Drumul Taberei. Probabil ca inca nu s-au hotarat. Deci nu e cazul sa ne agitam.
cornel001 wrote:Iti raspund la ce stiu:
Acum intrebari :
- Lotul 1, denumit acum Drumul Taberei - HaÅŸdeu include sau nu si Ghencea + Ghencea 2 (ar veni inainte de Raul Doamnei) ?
- Lotul 1, ce statie terminus are ? Sa inteleg ca este Hasdeu nu Eroilor 2.
- Lotul 2, care e situatia licitatiei ?
- restul, de la Hasdeu spre Universitatii, ce planuri sunt pt el ?
- in schema tehnologica apare doar Ghencea nu si Ghencea 2 ?
1)Lotul 1 se opreste la Raul Doamnei, deci nu include traseul mai departe spre Ghencea.
2)Statia terminus "centrala" va fi Eroilor 2, intr-o prima faza.
3) si 4)Portiunea centrala intre Hasdeu si Universitare are PUZ aprobat, dar din cate stiu eu nu a fost inca scoasa la licitatie (daca aveti alte informatii, scrieti aici).
5)Depinde la ce planuri te uiti, linia asta are un numar variabil de statii in cartierul Drumul Taberei. Probabil ca inca nu s-au hotarat. Deci nu e cazul sa ne agitam.
- sab
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
sab
Nu, traseul va avea statie terminus la Eroilor 2, dar tunelul va continua cu subtraversarea Dambovitei care se va realiza tot in aceasta etapa. Nici mie nu imi este clar daca se va continua pana la Opera sau pana la Hasdeu, dupa mine sunt doua lucruri diferite
cornel001 wrote:
Lotul 1, ce statie terminus are ? Sa inteleg ca este Hasdeu nu Eroilor 2.
Nu, traseul va avea statie terminus la Eroilor 2, dar tunelul va continua cu subtraversarea Dambovitei care se va realiza tot in aceasta etapa. Nici mie nu imi este clar daca se va continua pana la Opera sau pana la Hasdeu, dupa mine sunt doua lucruri diferite
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
subway guru
@sab:
se va continua pana in dreptul statuii lui George Enescu din fata Operei Romane...cred ca e destul de 'precis' si clar!
@sab:
se va continua pana in dreptul statuii lui George Enescu din fata Operei Romane...cred ca e destul de 'precis' si clar!
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
sab
Exact asa stiam si eu. Neclaritatea este indusa chiar de denumirea oficiala a obiectivului si anume "Magistrala 5 –Drumul Taberei – Pantelimon. Tronsonul 1. Drumul Taberei – Universitate.Sectiunea Raul Doamnei – Hasdeu(Opera) . De la statuie si pana la Hasdeu ar mai fi vreo 400m...
Dar probabil este din acelasi ciclu in care depoul este mentionat ca se va construi in Ghencea si el de fapt este la Valea Ialomitei. Mici erori de..."geografie"
Exact asa stiam si eu. Neclaritatea este indusa chiar de denumirea oficiala a obiectivului si anume "Magistrala 5 –Drumul Taberei – Pantelimon. Tronsonul 1. Drumul Taberei – Universitate.Sectiunea Raul Doamnei – Hasdeu(Opera) . De la statuie si pana la Hasdeu ar mai fi vreo 400m...
Dar probabil este din acelasi ciclu in care depoul este mentionat ca se va construi in Ghencea si el de fapt este la Valea Ialomitei. Mici erori de..."geografie"
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
subway guru
Pe asta cu depou in Ghencea de unde ai mai 'cules-o'?
Pe asta cu depou in Ghencea de unde ai mai 'cules-o'?
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
sab
Din contractul de finantare cu BEI din 12.11.2009 publicat in MO 514/23.07.2010,
ANEXA A.1 Descrierea tehnica :
Sectiunea Ghencea - Eroilor / Sectiunea Eroilor - Universitate
Lungime totala 6.700 m / 2.300 m
Statii (numar) 11 / 3
Statii (lungime totala) 1.600 m / 500 m
Tuneluri circulare (2 x d6.5 m) 3.600 m / 1.500 m
Galerii dreptunghiulare 1.500 m / 300 m
Sine 2 x 6.700 m / 2 x 2.300 m
Depou Langa terminalul Ghencea
Viteza comerciala 36 km/h
Interval minim 1,5 minute
Frecventa medie/zi 3-5 minute
Din contractul de finantare cu BEI din 12.11.2009 publicat in MO 514/23.07.2010,
ANEXA A.1 Descrierea tehnica :
Sectiunea Ghencea - Eroilor / Sectiunea Eroilor - Universitate
Lungime totala 6.700 m / 2.300 m
Statii (numar) 11 / 3
Statii (lungime totala) 1.600 m / 500 m
Tuneluri circulare (2 x d6.5 m) 3.600 m / 1.500 m
Galerii dreptunghiulare 1.500 m / 300 m
Sine 2 x 6.700 m / 2 x 2.300 m
Depou Langa terminalul Ghencea
Viteza comerciala 36 km/h
Interval minim 1,5 minute
Frecventa medie/zi 3-5 minute
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
subway guru
Acolo nu scrie 'in Ghencea' (formularea ta) ci 'langa' (formularea traducatorului) iar in limba engleza e si mai clar (formularea bancherilor) si se refera la Valea Ialomitei.
Mici erori de..."geografie"
Acolo nu scrie 'in Ghencea' (formularea ta) ci 'langa' (formularea traducatorului) iar in limba engleza e si mai clar (formularea bancherilor) si se refera la Valea Ialomitei.
Mici erori de..."geografie"
- ionescu63
-
Posted:
-
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
subway guru
Vineee, vineeee...!
Ati obosit asteptand?
Vineee, vineeee...!
Ati obosit asteptand?
- ionescu63
-
Posted:
-
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
subway guru
Inseamna ca mai ai ceva de invatat ce inseamna 'perseverenta'!
Eu n-am 'obosit' asteptind 'clipa' asta de 20 de ani incoace (din 1990 de cand guvernul Petre Roman a aprobat construirea M5) asa ca mai 'suport' sa astept cateva zile!
Inseamna ca mai ai ceva de invatat ce inseamna 'perseverenta'!
Eu n-am 'obosit' asteptind 'clipa' asta de 20 de ani incoace (din 1990 de cand guvernul Petre Roman a aprobat construirea M5) asa ca mai 'suport' sa astept cateva zile!
📖 Pagination options