Topic: Siguranța rutieră
680 posts, 225019 views
📖 Pagination options
- misterr
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
misterr
Dispare marja de eroare a radarelor. Amendă chiar şi pentru un km/h în plus
VIDEO: https://vid2.stirileprotv.ro/2018/04/06/61951936-2.mp4
Mare atenţie cât de tare apăsaţi pedala de acceleraţie.
Poliţiştii vă vor taxa dacă aţi depăşit limita legală de viteză, chiar şi doar cu câţiva kilometri şi asta pentru că Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a decis ca marja de eroare a aparatelor radar să nu mai fie luată în considerare la contestarea amenzilor. Decizia intra în vigoare după publicarea în Monitorul Oficial.
Aparatele Radar au o marjă de eroare tehnică, lucru ştiut încă de la omologarea aparatului. Aceasta a fost mereu un argument invocat de şoferii care au contestat amenzile primite pentru viteză.
Lucrurile se vor schimba şi asta pentru că Instanţa supremă a decis să NU mai ia în considerare în procese marja de eroare a aparatului radar.
Decizia ICCJ: “Erorile maxime tolerate pentru măsurarea vitezei sunt cerinţe metrologice aplicabile numai în procedura de atestare a unui cinemometru(....)respectiv doar la momentul verificării şi omologării aparatului. ”
Asta înseamnă că până acum poliţistul NU vă amendă când depăşeaţi o viteză legală de 50 de km la ora cu, să zicem, 9 km la oră. După ce decizia va intra în vigoare veţi fi amendat dacă depăşiţi o viteză legală de 50 de km la oră şi cu câţiva kilometri la oră.
Poliţiştii erau indulgenţi şi pentru că ştiau că odată ce dau o astfel de amendă şoferii vor câştiga în instanţă.
Din momentul în care decizia instanţei supreme va fi publicată în Monitorul Oficial lucrurile se vor schimba în defavoarea conducătorilor auto.
Talonul va fi suspendat automat odată cu expirarea ITP. Şoferii NU vor fi anunţaţi
VIDEO: https://vid2.stirileprotv.ro/2018/04/06/61951930-2.mp4
Verificaţi bine actele maşinii înainte să plecaţi la drum pentru că în curând unele reguli se vor schimba.
Din 20 mai, dacă va expiră ITP-ul, se suspendă automat şi certificatul de înmatriculare al maşinii, fără să fiţi anunţaţi direct. Dacă nu vă daţi seama şi circulaţi aşa, riscaţi o amendă de aproape 3 mii de lei, rămâneţi fără plăcuţele de înmatriculare şi apoi trebuie să faceţi, alte drumuri la poliţie şi la RAR, ca să reintraţi în legalitate.
În prezent, fiecare şofer este obligat să facă inspecţia tehnică periodică la maşina o dată la doi ani, dacă vehiculul nu este mai vechi de 12 ani. Însă mulţi uită, ori nu au maşinile în regulă aşa că nu le duc la verificare, iar Ministerul de Interne a înăsprit legea. După 20 mai, dacă va expira ITP-ul, înmatricularea maşinii va fi automat suspendată, online.
Schimbul de date se va face între RAR şi DRPCIV, online. Dacă sunteţi prinşi în trafic cu înmatricularea suspendată, nu numai că trebuie să plătiţi o amendă de până la 2950 de lei, ci rămâneţi sigur şi fără plăcuţe de inmatrculare. Nu veţi avea voie să plecaţi cu maşina, va trebui să chemaţi o platformă. În acest caz, trebuie să mergeţi şi la Poliţia Rutieră pentru a demonsta că maşina a fost verificată tehnic.
În culpă sunt şi cei care şi-au cumpărat o maşină dar nu au mers în termen de 90 de zile să depună actele doveditoare. Dacă noii proprietari amâna să intre în legalitate, nu vor mai putea circula cu vehiulul pe străzi.
Subcomisar Popescu Rodica, purtător de cuvânt DRPCIV: “Am avut multe petiţii făcute de proprietari după ce şi-au vândut maşinile şi iar noii proprietari nu şi-au îndeplinit obligaţiile legale”
Şi în service-urile autorizate pentru ITP regulile se schimbă de luna viitoare.
Maria Creţu, reprezentant service autorizat ITP: „Trebuie să montăm camere de luat vederi, fiind online cu RAR-ul, pentru a se vedea clar numărul de înmatriculare, kilometrajul, noxele”
Tot de pe 20 mai, veţi putea verifica pe site-ul drpciv.ro în ce stadiu este starea înmatriculării.
Dispare marja de eroare a radarelor. Amendă chiar şi pentru un km/h în plus
VIDEO: https://vid2.stirileprotv.ro/2018/04/06/61951936-2.mp4
Mare atenţie cât de tare apăsaţi pedala de acceleraţie.
Poliţiştii vă vor taxa dacă aţi depăşit limita legală de viteză, chiar şi doar cu câţiva kilometri şi asta pentru că Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a decis ca marja de eroare a aparatelor radar să nu mai fie luată în considerare la contestarea amenzilor. Decizia intra în vigoare după publicarea în Monitorul Oficial.
Aparatele Radar au o marjă de eroare tehnică, lucru ştiut încă de la omologarea aparatului. Aceasta a fost mereu un argument invocat de şoferii care au contestat amenzile primite pentru viteză.
Lucrurile se vor schimba şi asta pentru că Instanţa supremă a decis să NU mai ia în considerare în procese marja de eroare a aparatului radar.
Decizia ICCJ: “Erorile maxime tolerate pentru măsurarea vitezei sunt cerinţe metrologice aplicabile numai în procedura de atestare a unui cinemometru(....)respectiv doar la momentul verificării şi omologării aparatului. ”
Asta înseamnă că până acum poliţistul NU vă amendă când depăşeaţi o viteză legală de 50 de km la ora cu, să zicem, 9 km la oră. După ce decizia va intra în vigoare veţi fi amendat dacă depăşiţi o viteză legală de 50 de km la oră şi cu câţiva kilometri la oră.
Poliţiştii erau indulgenţi şi pentru că ştiau că odată ce dau o astfel de amendă şoferii vor câştiga în instanţă.
Din momentul în care decizia instanţei supreme va fi publicată în Monitorul Oficial lucrurile se vor schimba în defavoarea conducătorilor auto.
Talonul va fi suspendat automat odată cu expirarea ITP. Şoferii NU vor fi anunţaţi
VIDEO: https://vid2.stirileprotv.ro/2018/04/06/61951930-2.mp4
Verificaţi bine actele maşinii înainte să plecaţi la drum pentru că în curând unele reguli se vor schimba.
Din 20 mai, dacă va expiră ITP-ul, se suspendă automat şi certificatul de înmatriculare al maşinii, fără să fiţi anunţaţi direct. Dacă nu vă daţi seama şi circulaţi aşa, riscaţi o amendă de aproape 3 mii de lei, rămâneţi fără plăcuţele de înmatriculare şi apoi trebuie să faceţi, alte drumuri la poliţie şi la RAR, ca să reintraţi în legalitate.
În prezent, fiecare şofer este obligat să facă inspecţia tehnică periodică la maşina o dată la doi ani, dacă vehiculul nu este mai vechi de 12 ani. Însă mulţi uită, ori nu au maşinile în regulă aşa că nu le duc la verificare, iar Ministerul de Interne a înăsprit legea. După 20 mai, dacă va expira ITP-ul, înmatricularea maşinii va fi automat suspendată, online.
Schimbul de date se va face între RAR şi DRPCIV, online. Dacă sunteţi prinşi în trafic cu înmatricularea suspendată, nu numai că trebuie să plătiţi o amendă de până la 2950 de lei, ci rămâneţi sigur şi fără plăcuţe de inmatrculare. Nu veţi avea voie să plecaţi cu maşina, va trebui să chemaţi o platformă. În acest caz, trebuie să mergeţi şi la Poliţia Rutieră pentru a demonsta că maşina a fost verificată tehnic.
În culpă sunt şi cei care şi-au cumpărat o maşină dar nu au mers în termen de 90 de zile să depună actele doveditoare. Dacă noii proprietari amâna să intre în legalitate, nu vor mai putea circula cu vehiulul pe străzi.
Subcomisar Popescu Rodica, purtător de cuvânt DRPCIV: “Am avut multe petiţii făcute de proprietari după ce şi-au vândut maşinile şi iar noii proprietari nu şi-au îndeplinit obligaţiile legale”
Şi în service-urile autorizate pentru ITP regulile se schimbă de luna viitoare.
Maria Creţu, reprezentant service autorizat ITP: „Trebuie să montăm camere de luat vederi, fiind online cu RAR-ul, pentru a se vedea clar numărul de înmatriculare, kilometrajul, noxele”
Tot de pe 20 mai, veţi putea verifica pe site-ul drpciv.ro în ce stadiu este starea înmatriculării.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
shoppy
Politia Romana recomanda:
https://scontent.fomr1-1.fna.fbcdn.net/ ... e=5B705063 – pentru soferi
https://scontent.fomr1-1.fna.fbcdn.net/ ... e=5B62685F – pentru biciclisti/motociclisti/cei cu trotinete
https://scontent.fomr1-1.fna.fbcdn.net/ ... e=5B754DDF – pentru biciclisti/motociclisti/cei cu trotinete
Politia Romana recomanda:
https://scontent.fomr1-1.fna.fbcdn.net/ ... e=5B705063 – pentru soferi
https://scontent.fomr1-1.fna.fbcdn.net/ ... e=5B62685F – pentru biciclisti/motociclisti/cei cu trotinete
https://scontent.fomr1-1.fna.fbcdn.net/ ... e=5B754DDF – pentru biciclisti/motociclisti/cei cu trotinete
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
TibiV
Recomandarile sunt valabile doar in Ilfov !!!....
https://if.politiaromana.ro/ro/comunicate/fara-accidente-pe-doua-roti
Recomandarile sunt valabile doar in Ilfov !!!....
https://if.politiaromana.ro/ro/comunicate/fara-accidente-pe-doua-roti
- misterr
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
misterr
Bicicliştii, în pericol pe şosele, fiindcă nu cunosc regulile de circulaţie
VIDEO: https://vid2.stirileprotv.ro/2018/05/04/61957727-2.mp4
Soarele puternic din ultimele săptămâni a scos pe străzi tot mai mulţi biciclişti. Iar poliţia le cere să respecte regulile din Codul Rutier. În 2017, doar în Capitală, aproape 350 de biciclişti au fost răniţi în accidente şi 4 au murit.
Chiar dacă sunt puţine piste pentru biciclete, cei care pedalează prin Bucureşti trebuie să nu uite că dacă trec pe roşu ori se strecoară printre maşini, îşi pun viaţa în pericol.
Un biciclist din Bucureşti a încălcat trei reguli de circulaţie în jumătate de oră: a mers pe trotuar, deşi legea spune să meargă pe carosabil, apoi a traversat pe trecere fără să coboare din șa, iar când a ajuns pe un segment de drum unde există pista dedicată, a ales să circule pe stradă. La fel de greşit.
Biciclist: “Nu e ok.”
Reporter: “Dar de ce parcurgi totuşi traseul aşa?”
Biciclist: “Fiindcă pe strada este foarte stresant, iar eu merg foarte bine, nu fac probleme.”
Zeci de biciclişti uita că pe două roţi nu sunt protejaţi în niciun fel şi se pot accidenta foarte uşor. Aşa că fie merg pe mijlocul şoselei, printre maşini, cu toate că în Codul Rutier scrie că trebuie să circule cât mai aproape de marginea drumului, fie merg în grup în loc să circule în şir indian, trec pe roşu sau merg pe contrasens.
Reporter: ”Ştiţi ce reguli trebuie să respectaţi ca bicilist?
Biciclist: “Păi ce reguli?!“
Biciclist: “Se pune culoarea verde şi în loc să mă dau jos şi să merg pe lângă, eu voi merge pe bicicletă”
Mihai Deneș, vicepreşedintele Asociației „Adevăraţii Veloprieteni”: “Mulţi nu cunosc legea fiindcă MAI nu a făcut cursuri de educaţie rutieră obligatorii în şcoli.”
Anul trecut aproape 350 de biciclişti au fost răniţi în accidente în Bucureşti.
Andra Arsintescu, purtătorul de cuvânt al Brigăzii Rutiere București: “Cauze principale sunt nerespectarea regulilor de circlatie de către biciclişti, neacordarea priorităţii şi neasigurarea la schimbarea direcţiei de mers.”
Numărul de accidente s-ar reduce, cu siguranţă, dacă ar exista suficiente piste pentru biciclete pe principalele artere. Primăria bucureştiului promite de ani de zile că va amenaja circuite complete, însă până acum a aprobat un proiect care vizează 100 de kilometri de piste pe calea victoriei, aviatorilor, kisellef şi Pipera.
Bicicliştii, în pericol pe şosele, fiindcă nu cunosc regulile de circulaţie
VIDEO: https://vid2.stirileprotv.ro/2018/05/04/61957727-2.mp4
Soarele puternic din ultimele săptămâni a scos pe străzi tot mai mulţi biciclişti. Iar poliţia le cere să respecte regulile din Codul Rutier. În 2017, doar în Capitală, aproape 350 de biciclişti au fost răniţi în accidente şi 4 au murit.
Chiar dacă sunt puţine piste pentru biciclete, cei care pedalează prin Bucureşti trebuie să nu uite că dacă trec pe roşu ori se strecoară printre maşini, îşi pun viaţa în pericol.
Un biciclist din Bucureşti a încălcat trei reguli de circulaţie în jumătate de oră: a mers pe trotuar, deşi legea spune să meargă pe carosabil, apoi a traversat pe trecere fără să coboare din șa, iar când a ajuns pe un segment de drum unde există pista dedicată, a ales să circule pe stradă. La fel de greşit.
Biciclist: “Nu e ok.”
Reporter: “Dar de ce parcurgi totuşi traseul aşa?”
Biciclist: “Fiindcă pe strada este foarte stresant, iar eu merg foarte bine, nu fac probleme.”
Zeci de biciclişti uita că pe două roţi nu sunt protejaţi în niciun fel şi se pot accidenta foarte uşor. Aşa că fie merg pe mijlocul şoselei, printre maşini, cu toate că în Codul Rutier scrie că trebuie să circule cât mai aproape de marginea drumului, fie merg în grup în loc să circule în şir indian, trec pe roşu sau merg pe contrasens.
Reporter: ”Ştiţi ce reguli trebuie să respectaţi ca bicilist?
Biciclist: “Păi ce reguli?!“
Biciclist: “Se pune culoarea verde şi în loc să mă dau jos şi să merg pe lângă, eu voi merge pe bicicletă”
Mihai Deneș, vicepreşedintele Asociației „Adevăraţii Veloprieteni”: “Mulţi nu cunosc legea fiindcă MAI nu a făcut cursuri de educaţie rutieră obligatorii în şcoli.”
Anul trecut aproape 350 de biciclişti au fost răniţi în accidente în Bucureşti.
Andra Arsintescu, purtătorul de cuvânt al Brigăzii Rutiere București: “Cauze principale sunt nerespectarea regulilor de circlatie de către biciclişti, neacordarea priorităţii şi neasigurarea la schimbarea direcţiei de mers.”
Numărul de accidente s-ar reduce, cu siguranţă, dacă ar exista suficiente piste pentru biciclete pe principalele artere. Primăria bucureştiului promite de ani de zile că va amenaja circuite complete, însă până acum a aprobat un proiect care vizează 100 de kilometri de piste pe calea victoriei, aviatorilor, kisellef şi Pipera.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
ByOnu
Mdea. "Cat mai aproape de marginea carosabilului", acolo unde ai gropi, denivelari, pietris, gratare de canal capcana, masini parcate haotic si soferi care deschid portierele fara sa se asigure samd.
N-am vazut Politia Rutiera sa faca un mare tam tam cu parcatul haotic, spre exemplu. Nu, ei doar "fluidizeaza" circulatia si amendeaza biciclistii.
Daca sunt prea multi biciclisti "incurca circulatia", daca-s prea putini zice Firea ca "nu se justifica" sa construiasca piste. (Da, e pe bune! Asa mai zice ea la incompetenta.)
Ce-i drept insa, astia din reportaj sunt de coma... Parca-i regizat.
Mdea. "Cat mai aproape de marginea carosabilului", acolo unde ai gropi, denivelari, pietris, gratare de canal capcana, masini parcate haotic si soferi care deschid portierele fara sa se asigure samd.
N-am vazut Politia Rutiera sa faca un mare tam tam cu parcatul haotic, spre exemplu. Nu, ei doar "fluidizeaza" circulatia si amendeaza biciclistii.
Daca sunt prea multi biciclisti "incurca circulatia", daca-s prea putini zice Firea ca "nu se justifica" sa construiasca piste. (Da, e pe bune! Asa mai zice ea la incompetenta.)
Ce-i drept insa, astia din reportaj sunt de coma... Parca-i regizat.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
Puss in Boots
Adevarul este si va fi undeva la mijloc. Nici biciclistii nu au infrastructura necesara ca sa circule cat de cat in siguranta, nici toti nu sunt cunoscatori ai regulilor de circulatie, nici toti automobilistii se uita dupa ei prin trafic sau stiu si ei regulile lor de circulatie....deci ce sa mai zicem....Ideea e ca de orice parte a covrigului vom fi trebuie sa fim cu ochii-n patru.
Adevarul este si va fi undeva la mijloc. Nici biciclistii nu au infrastructura necesara ca sa circule cat de cat in siguranta, nici toti nu sunt cunoscatori ai regulilor de circulatie, nici toti automobilistii se uita dupa ei prin trafic sau stiu si ei regulile lor de circulatie....deci ce sa mai zicem....Ideea e ca de orice parte a covrigului vom fi trebuie sa fim cu ochii-n patru.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
shoppy
Asta este lafel ca cei cu lamaia in geam care au impresia ca ei sunt singurii care stiu codul rutier si ca ceilalti nu stiu si ca daca ar sti toti atunci nu ar mai fi accidente; sau ca toti motociclistii morti sunt defapt ucisi de soferi ca motoiclistii sunt constienti de riscuri si de acea merg corect iar soferii sunt inconstienti si dau peste ei.
Prostii, in toate categoriile este plin de prosti, nesimtiti, teribilisti si inconstienti.
Cat despre piste, la noi pe cele mai largi bulevarde si in pasajele subterane / supraterane din oras biciclistii au interzis ca acolo incap multe masini deci se merge tare si biciclistii incurca circulatia, pai daca in codul rutier scrie cum trebuie sa mearga bicicleta pe un drum, cand are si cand nu are prioritate, cum sa vina unu la un drum limitat uneori si la 40(ca asa sunt toate pasajele), si sa spuna ca este interzis ca asa vrea el sa nu circule pe acolo biciclisti ca incura traficul, o tampenie.
Cat timp bulevardul este autostrada si biciclistii au interzis este clar ca mesajul de sus este sa ne luam masini, ca doar la masina platesti impozite si anual, si la pompa, si la asigurare, si la ITP, si uneori la locul de parcare; bicicleta merge pe gratis deci ineficient pentru conducere.
Asta este lafel ca cei cu lamaia in geam care au impresia ca ei sunt singurii care stiu codul rutier si ca ceilalti nu stiu si ca daca ar sti toti atunci nu ar mai fi accidente; sau ca toti motociclistii morti sunt defapt ucisi de soferi ca motoiclistii sunt constienti de riscuri si de acea merg corect iar soferii sunt inconstienti si dau peste ei.
Prostii, in toate categoriile este plin de prosti, nesimtiti, teribilisti si inconstienti.
Cat despre piste, la noi pe cele mai largi bulevarde si in pasajele subterane / supraterane din oras biciclistii au interzis ca acolo incap multe masini deci se merge tare si biciclistii incurca circulatia, pai daca in codul rutier scrie cum trebuie sa mearga bicicleta pe un drum, cand are si cand nu are prioritate, cum sa vina unu la un drum limitat uneori si la 40(ca asa sunt toate pasajele), si sa spuna ca este interzis ca asa vrea el sa nu circule pe acolo biciclisti ca incura traficul, o tampenie.
Cat timp bulevardul este autostrada si biciclistii au interzis este clar ca mesajul de sus este sa ne luam masini, ca doar la masina platesti impozite si anual, si la pompa, si la asigurare, si la ITP, si uneori la locul de parcare; bicicleta merge pe gratis deci ineficient pentru conducere.
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
TibiV
Nu chiar...
Exceptia care confirma regula:
(Dar nu am vazut pe nimeni cu 50 in pasajul asta, cu atat mai putin pe cineva cu 40 in Pasajul Unirii... )
In rest, perfect de acord.
shoppy wrote:
... pai daca in codul rutier scrie cum trebuie sa mearga bicicleta pe un drum, cand are si cand nu are prioritate, cum sa vina unu la un drum limitat uneori si la 40(ca asa sunt toate pasajele), si sa spuna ca este interzis ca asa vrea el sa nu circule pe acolo biciclisti ca incura traficul, o tampenie.
Nu chiar...
Exceptia care confirma regula:
(Dar nu am vazut pe nimeni cu 50 in pasajul asta, cu atat mai putin pe cineva cu 40 in Pasajul Unirii... )
In rest, perfect de acord.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
andrei11
Cu siguranță Oborul și Muncii nu au limita de 40...Cred că nici Victoriei.
Cu siguranță Oborul și Muncii nu au limita de 40...Cred că nici Victoriei.
- zapacitu
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
zapacitu
Limita de 40 a fost inlaturata de ceva timp. Indicatoarele care reglementau limita respectiva au fost incet incet inlaturate.
Limita de 40 a fost inlaturata de ceva timp. Indicatoarele care reglementau limita respectiva au fost incet incet inlaturate.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
shoppy
Cica politia rutiera a mai scos una din putul gandirii, au decis ca cei care circula pe DN2 - E85 "pe acostament", adica pe banda de urgenta, vor fi amendati cu sume incepand de la 2.000 lei si pana la 6.000 lei.
https://www.4tuning.ro/alte-stiri-auto/ ... 36664.html
Cica politia rutiera a mai scos una din putul gandirii, au decis ca cei care circula pe DN2 - E85 "pe acostament", adica pe banda de urgenta, vor fi amendati cu sume incepand de la 2.000 lei si pana la 6.000 lei.
https://www.4tuning.ro/alte-stiri-auto/ ... 36664.html
- misterr
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
misterr
Semafor verde intermitent la dreapta: cine are voie sa stea pe prima banda?
• Cand sunt soferii care claxoneaza de zor mitocani si nesimtiti?
• Cand au dreptate soferii care claxoneaza de zor pe prima banda la semafor intermitent?
• Cazurile numeroase de prima banda blocata
Romania este, din pacate, campioana la cateva lucruri in trafic: mitocanie si prostie. Unul din cele mai elocvente exemple este comportamentul soferilor atunci cand ajung intr-o intersectie cu semafor intermitent pentru facut la dreapta.
Cu siguranta ti s-a intamplat sa ajungi intr-o intersectie cu semafor intermitent verde de facut la dreapta. Si ai auzit claxoane, injuraturi sau nervi din partea unor soferi care habar n-au de legislatie si cum sa abordeze asemenea situatii. In sfarsit, cautand prin Codul Rutier, am reusit sa ne dam seama cine are dreptate intr-o asemenea situatie.
Stefan cel Mare colt cu Lizeanu: prima banda NU este speciala de facut la dreapta
Cand sunt soferii care claxoneaza de zor mitocani si nesimtiti?
De obicei, in Bucuresti, atunci cand opresti pe prima banda cu semafor intermitent, dar tu astepti sa se faca verde pentru directia inainte, soferii din spate care vor sa faca dreapta te vor claxona. Din pacate pentru ei, nu au dreptate. Conform OUG 195/2002, art. 59, punctul 4, se spune clar:
(4) Când un semafor cu trei culori are o lumină verde intermitentă suplimentară, montată la același nivel cu lumina verde normală a semaforului, sub forma unei săgeți verzi pe fond negru, cu vârful spre dreapta, aprinderea acesteia semnifică permisiunea pentru vehicule de a-și continua drumul în direcția indicată de sageată, indiferent de culoarea semaforului electric, cu condiția acordării prioritații de trecere vehiculelor și pietonilor care au drept de circulație.
Ce inseamna asta? Inseamna ca daca prima banda este pentru mers inainte, soferii care asteapta schimbarea semaforului in verde pentru a o lua inainte, pot sta fara probleme pe aceasta banda, chiar daca semaforul este intermitent verde la dreapta. Semaforul intermitent le permite soferilor sa faca dreapta, doar daca nu incurca pe nimeni, doar dupa ce au acordat prioritate celorlalti soferi. Cu alte cuvinte, daca il claxonezi pe cel din fata ta ca sa faci tu la dreapta, esti un prost, nesimtit si cu adevarat mitocan.
Banda speciala de facut la dreapta
Cand au dreptate soferii care claxoneaza de zor pe prima banda la semafor intermitent?
Exista insa si o situatie in care cei care vor sa faca la dreapta ii claxoneaza de zor pe cei care blocheaza prima banda, pe buna dreptate. Este cazul acelor situatii in care intersectia are o banda dedicata de facut la dreapta, semnalizata cu semafor intermitent. In cazul in care este o banda speciala de facut la dreapta, cu marcajul specific, dar pe ea stationeaza soferi care merg inainte, in aceasta situatie, acesti soferi sunt cei nesimtiti si mitocani pentru ca blocheaza drumul, incalcand legea.
Stefan cel Mare colt cu Dorobanti: soferii au banda speciala de facut la dreapta
Cazurile numeroase de prima banda blocata
Din pacate, aglomeratia capitalei a dus la multe situatii tensionate din pricina masinilor parcate neregulamentar pe prima banda, blocand benzile destinate mersului la dreapta pe culoarea verde a semaforului intermitent. Cum este situatia din imaginea urmatoare, din intersectia Stefan cel Mare, Calea Floreasca. Aici exista o banda speciala de facut la dreapta dar care este vesnic blocata de masinile stationate neregulamentar. Prin urmare, soferii care vor sa faca la dreapta vin pe banda a doua. Banda care este exclusiv pentru mers inainte, conform marcajului de pe carosabil. Dar cei nerabdatori care vor sa faca la dreapta, ii claxoneaza pe acestia ca sa le elibereze banda... Din pacate, daca claxonezi cand prima banda e blocata, esti un sofer nesimtit. Pentru ca ii claxonezi pe soferii gresiti. Nu trebuie sa-i claxonezi pe cei care asteapta culoarea verde ca sa mearga inainte, ci pe mitocanii care au parcat masinile pe prima banda. Nu ai ce sa faci decat sa astepti sa plece masinile din fata ta sau sa apelezi la Politia Rutiera care nu isi face treaba ca sa elibereze prima banda.
Stefan cel Mare colt cu Floreasca: prima banda este blocata
Semafor verde intermitent la dreapta: cine are voie sa stea pe prima banda?
• Cand sunt soferii care claxoneaza de zor mitocani si nesimtiti?
• Cand au dreptate soferii care claxoneaza de zor pe prima banda la semafor intermitent?
• Cazurile numeroase de prima banda blocata
Romania este, din pacate, campioana la cateva lucruri in trafic: mitocanie si prostie. Unul din cele mai elocvente exemple este comportamentul soferilor atunci cand ajung intr-o intersectie cu semafor intermitent pentru facut la dreapta.
Cu siguranta ti s-a intamplat sa ajungi intr-o intersectie cu semafor intermitent verde de facut la dreapta. Si ai auzit claxoane, injuraturi sau nervi din partea unor soferi care habar n-au de legislatie si cum sa abordeze asemenea situatii. In sfarsit, cautand prin Codul Rutier, am reusit sa ne dam seama cine are dreptate intr-o asemenea situatie.
Stefan cel Mare colt cu Lizeanu: prima banda NU este speciala de facut la dreapta
Cand sunt soferii care claxoneaza de zor mitocani si nesimtiti?
De obicei, in Bucuresti, atunci cand opresti pe prima banda cu semafor intermitent, dar tu astepti sa se faca verde pentru directia inainte, soferii din spate care vor sa faca dreapta te vor claxona. Din pacate pentru ei, nu au dreptate. Conform OUG 195/2002, art. 59, punctul 4, se spune clar:
(4) Când un semafor cu trei culori are o lumină verde intermitentă suplimentară, montată la același nivel cu lumina verde normală a semaforului, sub forma unei săgeți verzi pe fond negru, cu vârful spre dreapta, aprinderea acesteia semnifică permisiunea pentru vehicule de a-și continua drumul în direcția indicată de sageată, indiferent de culoarea semaforului electric, cu condiția acordării prioritații de trecere vehiculelor și pietonilor care au drept de circulație.
Ce inseamna asta? Inseamna ca daca prima banda este pentru mers inainte, soferii care asteapta schimbarea semaforului in verde pentru a o lua inainte, pot sta fara probleme pe aceasta banda, chiar daca semaforul este intermitent verde la dreapta. Semaforul intermitent le permite soferilor sa faca dreapta, doar daca nu incurca pe nimeni, doar dupa ce au acordat prioritate celorlalti soferi. Cu alte cuvinte, daca il claxonezi pe cel din fata ta ca sa faci tu la dreapta, esti un prost, nesimtit si cu adevarat mitocan.
Banda speciala de facut la dreapta
Cand au dreptate soferii care claxoneaza de zor pe prima banda la semafor intermitent?
Exista insa si o situatie in care cei care vor sa faca la dreapta ii claxoneaza de zor pe cei care blocheaza prima banda, pe buna dreptate. Este cazul acelor situatii in care intersectia are o banda dedicata de facut la dreapta, semnalizata cu semafor intermitent. In cazul in care este o banda speciala de facut la dreapta, cu marcajul specific, dar pe ea stationeaza soferi care merg inainte, in aceasta situatie, acesti soferi sunt cei nesimtiti si mitocani pentru ca blocheaza drumul, incalcand legea.
Stefan cel Mare colt cu Dorobanti: soferii au banda speciala de facut la dreapta
Cazurile numeroase de prima banda blocata
Din pacate, aglomeratia capitalei a dus la multe situatii tensionate din pricina masinilor parcate neregulamentar pe prima banda, blocand benzile destinate mersului la dreapta pe culoarea verde a semaforului intermitent. Cum este situatia din imaginea urmatoare, din intersectia Stefan cel Mare, Calea Floreasca. Aici exista o banda speciala de facut la dreapta dar care este vesnic blocata de masinile stationate neregulamentar. Prin urmare, soferii care vor sa faca la dreapta vin pe banda a doua. Banda care este exclusiv pentru mers inainte, conform marcajului de pe carosabil. Dar cei nerabdatori care vor sa faca la dreapta, ii claxoneaza pe acestia ca sa le elibereze banda... Din pacate, daca claxonezi cand prima banda e blocata, esti un sofer nesimtit. Pentru ca ii claxonezi pe soferii gresiti. Nu trebuie sa-i claxonezi pe cei care asteapta culoarea verde ca sa mearga inainte, ci pe mitocanii care au parcat masinile pe prima banda. Nu ai ce sa faci decat sa astepti sa plece masinile din fata ta sau sa apelezi la Politia Rutiera care nu isi face treaba ca sa elibereze prima banda.
Stefan cel Mare colt cu Floreasca: prima banda este blocata
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
andrei11
............
............
7-21-2018 4-36-55 PM.jpg (119.32 KB; downloaded 4908 times)
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
shoppy
Problema Waze
Incercand sa implementeze rovigneta, oamenii au reusit sa stearga din harta DN2 si DN3 in intregime, rutarile rezultate fiind spectaculoase, acum o ora inca nu se rezolvase.
https://www.digi24.ro/stiri/economie/tr ... nta-971580
Problema Waze
Incercand sa implementeze rovigneta, oamenii au reusit sa stearga din harta DN2 si DN3 in intregime, rutarile rezultate fiind spectaculoase, acum o ora inca nu se rezolvase.
https://www.digi24.ro/stiri/economie/tr ... nta-971580
📖 Pagination options