Transportul feroviar în RomâniaPrezentări și discuții - material rulantRame electrice și automotoare

 

Topic: Automotoarele diesel ex-NS 3400 DM90 Buffel - FeroTrans TFI

22 posts, 12763 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Automotoarele diesel ex-NS 3400 DM90 Buffel - FeroTrans TFI BodoMinea

Peisajul materialului rulant dat în exploatare în cadrul parcului activ al operatorilor feroviar români s-ar putea să aibă o nouă pată de culoare din vara acestui an. Conform informațiilor furnizate de RailJournal și citate de AIFR, operatorul național olandez scapă și de ultimele automotoare diesel folosite pe anumite servicii regionale - odată cu terminarea serviciului comercial la finele anului 2017, acestea se pregătesc să plece spre... România, unde vor fi preluate de compania privată FeroTrans T.F.I. S.R.L., ca urmare a unui contract de vânzare către cea din urmă a unui număr de unități care nu s-a dat publicității. Amintim că aceași companie a mai achiziționat și niște rame electrice austriece cu un sistem de electrificare incompatibil cu al nostru.

Avem toate motivele să credem într-o revenire (dacă luăm în calcul modestele încercări de operare a unor rute cu material rulant închiriat de la CFR) / nouă apariție pe piață în anul curent... Liber la speculații once again.

Sursa imaginilor: Wikipedia
Dm90buffelsyntus.jpg (627.6 KB; downloaded 11652 times)

DM_90_Zutphen_2010.jpg (1.28 MB; downloaded 8957 times)

Buffel_binnen.jpg (674.82 KB; downloaded 8958 times)

Anii între care s-au fabricat: 1996-1998, într-un număr total de 53
Fabricant: asocierea Duewag - Talbot (acum Bombardier) + Holec Ridderkerk (acum Alstom, s-a ocupat de partea electrică)
Capacitate: 12 locuri de clasa întâi, 123 de clasa a doua, 34 scaune pliabile
Viteză maximă: 140 km/h
Dimensiuni: 52.340 m x 3.20 m x 4.142 m
Greutate: 95.2 t
Propulsie: 2 x Cummins NTA 855 R4, dezvoltând 2 x 320 kW (430 hp) = 640 kW (860 hp)
Transmisie hidraulică Voith
Cuple Scharfenberg
Ecartament standard
UIC 2'B' + B'2'

Ca și DH2-urile TFC-ului, acestea au instalat ca sistem de protecție ATP-ul digital al olandezilor. 3 unități au fost echipate cu PZB pentru servicii internaționale (interoperabilitate cu rețeaua DB). Well, pentru România vor trebui să primească toate acest „tratament”. Seamănă și la interior cu DH2-urile, și tot asemenea lor, aerul condiționat este prezent doar în cabina mecanicului.

Și probabil imaginea mea favorită... Material rulant adecvat pentru respectivul serviciu - cale ferată suburbană, stație minimalistă și civilizată, validator pentru bilete regio „variabile”. Dacă acest automotor ar avea unde să vadă așa ceva pe la noi...
Station_Franeker_02.JPG (142.01 KB; downloaded 8952 times)

Postarea originală:
După ce și-au terminat durata de serviciu cu motor diesel la sfârșitul anului 2017, Căile Ferate Olandeze (NS) au vândut ultimele automotoare diesel (DMU) un operator român.
Automotoarele clasa 3400 (DM 90) au fost excedentate în decembrie, când Keolis Olanda a preluat serviciile Zwolle – Kampen și Zwolle – Raalte – Enschede utilizând noile automotoare electrice (EMU) Stadler Flirt.
Operatorul român Ferotrans-TFI a achiziționat aproape toate seturile de automotoare DM 90 de la NS Financial Services.
Parcul inițial de 53 de automotoare a fost construit de Talbot/Duewag între anii 1996-1998, însă a fost înlocuit rapid de un material rulant mai ușor și modern, preferat de noii operatori atunci când liniile secundare au trecut în control regional. Automotoarele au o viteză maximă de 140 km/h și au 123 de locuri la clasa standard și 12 la clasa întâi.
Ferotrans-TFI intenționează să înceapă să exploateze DM 90 pe rețeaua românească în această vară, cu rute inclusiv București – Iași. Automotoarele vor fi revizuite la uzina Electroputere de la Pascani înainte de a intra în serviciu și va fi necesară o autorizație suplimentară de punere în funcțiune pentru operarea pe rețeaua feroviară română.


Dacă nu le vedem circulând pe tronsoane complet electrificate, eu zic că e bine. Materialul rulant „light” e bine venit cât e folosit într-un scop potrivit lui.

 


Re: Automotoarele diesel ex-NS 3400 DM90 Buffalo - FeroTrans Andrei Andraș

52 de unități a cumpărat FeroTrans.

 


Re: Automotoarele diesel ex-NS 3400 DM90 Buffalo - FeroTrans ByOnu

52 din 53?! Din articol se intelege ca au cumparat ce a mai ramas. Ho ho, pai 52 sunt foarte multe. Pacat ca este vorba doar despre zona Iasi, mi-ar placea sa-i vad licitand si pe la Timisoara.

 


Re: Automotoarele diesel ex-NS 3400 DM90 Buffalo - FeroTrans BodoMinea

Pagină documentară a acestor automotoare, în limba engleză: https://en.wikipedia.org/wiki/NS_DM_90

Se înțelege că au luat tot ce mai era în parcul activ (olandezii s-au electrificat total și au trecut pe Stadler FLIRT legăturile Regio/RegioExpress), și îți dai seamă că olandezii dacă au avut 53 scoase din fabrică, cu 53 au rămas și probabil o piesă este de muzeu.
Mai discutăm și aici - viewtopic.php?f=150&t=4197&p=264080#p264080

 


Re: Automotoarele diesel ex-NS 3400 DM90 Buffalo - FeroTrans mureseanu_976

BodoMinea wrote:
Se înțelege că au luat tot ce mai era în parcul activ (olandezii s-au electrificat total și au trecut pe Stadler FLIRT legăturile Regio/RegioExpress), și îți dai seamă că olandezii dacă au avut 53 scoase din fabrică, cu 53 au rămas și probabil o piesă este de muzeu.
Mai discutăm și aici - viewtopic.php?f=150&t=4197&p=264080#p264080


Dintr-un articol in olandeza am extras urmatoarele informatii : Buffel-ul 3405 a fost taiat in urma unui accident petrecut in 2003, iar Buffel-ul 3426 va fi predat Muzeului Cailor Ferate din Olanda in cursul acestui an.

Deci raman pana la 51 automotoare disponibile. Suficiente sa intre pe sectii neadjudecate sau in locul operatorului de stat care isi alunga ultimii calatori de pe secundare cu cosciuge Malaxa.

 


Re: Automotoarele diesel ex-NS 3400 DM90 Buffalo - FeroTrans MariusM

De notat faptul că Ferotrans TFI mai au vreo 50 de vagoane ex-NS şi nişte rame electrice ex-OBB pe liniile uzinale CET Iaşi de la Holboca(600):



Fotograf: Florin Vornicu

 


Re: Automotoarele diesel ex-NS 3400 DM90 Buffalo - FeroTrans andrei11

MariusM, cel puțin eu nu văd imaginea.

 


Re: Automotoarele diesel ex-NS 3400 DM90 Buffalo - FeroTrans Puss in Boots

Si intra cu ele in serviciu candva in curand ? Oricum sunt cu o clasa daca nu doua trei peste alte cosciuge ce circula pe CF.

 


Re: Automotoarele diesel ex-NS 3400 DM90 Buffalo - FeroTrans cris_m

andrei11 wrote:
MariusM, cel puțin eu nu văd imaginea.

Nici eu...

 


Re: Automotoarele diesel ex-NS 3400 DM90 Buffalo - FeroTrans Andrei Andraș

MariusM wrote:
Ferotrans TFI mai au vreo 50 de vagoane ex-NS


Câteva vagoane sunt la Reloc Craiova la operatorul de transport Reloc Călători.

 



Re: Automotoarele diesel ex-NS 3400 DM90 Buffalo - FeroTrans BodoMinea

Conform „Lokomotiv”, vagoanele au fost tăiate și au plecat spre Ungheni, R. Moldova.

În legătură cu automotoarele despre care se discuta inițial în acest topic, se pare că problema livrării acestora către România ar fi legată de gabaritul non-standard al acestora. Fiind mai late cu 15cm, necesită documentație suplimentară pentru remorcarea internațională.

Informație via: https://www.economica.net/cu-15-cm-mai- ... 74978.html

Mai bine la aduceau pe vapor dacă chiar aveau ce treabă să facă cu ele  :lol:

 


Re: Automotoarele diesel ex-NS 3400 DM90 Buffalo - FeroTrans TFI Oko21

7 automotoare au plecat spre Romania!

 


Re: Automotoarele diesel ex-NS 3400 DM90 Buffalo - FeroTrans TFI PTMZ

Sursa informației?

Sunt destul de sceptic că vin în România, în ultima perioadă au fost vândute către polonezi. Posibil să se ducă încolo și acestea.

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Rame electrice și automotoare  • 
Choose destination

Since our 2424 forum members have written 434518 posts in 5409 topics and 519 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use