Topic: Discuții diverse
1675 posts, 479031 views
📖 Pagination options
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
shoppy
Eu cred ca mai bine se reduc toate troleibuzele la capatul din Pajura, linia de pe B Noi se prelungeste pana la Straulesti si intoarce tot sub pod, acolo se construieste un P+R iar pe B Noi linia se separa de trafic, astfel o sa se imbunatateasca timpii si calitatea transportului.
Eu cred ca mai bine se reduc toate troleibuzele la capatul din Pajura, linia de pe B Noi se prelungeste pana la Straulesti si intoarce tot sub pod, acolo se construieste un P+R iar pe B Noi linia se separa de trafic, astfel o sa se imbunatateasca timpii si calitatea transportului.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Dominatrix
Cu cele refacute la EP, tot lipsa de finantare si interes a dus la intreruperea proiectului. Exista zvonuri (nu stiu cat de credibile) ca initial toate vagoanele refacute acolo trebuiau modernizate ca cele 3 Holec... nu s-a mai realizat.
Iti raspund la ce stiu:
1) Din cate cunosc, numai se zvonea ca va Bucur LF va fi numerotat 001, dar acest lucru nu s-a facut vreodata oficial. Probabil ca a fost la fel ca si cu Bucur 3001, care initial a fost numerotat 3394, preluand numarul unei Tatre care a fost casata in locul lui. La inceputul constructiei lui Bucur LF, problema s-a pus initial la modul "ce V2A sa taiem in locul lui?" pentru ca in acte era un "V3A modernizat". Nu stiu exact cand si cum s-a produs schimbarea de optica, si s-a recunoscut oficial ca este un tramvai NOU, poate ne ajuta Utilizator anonim.
2) si 3) Motivul e acelasi: URAC'ul nu e producator de tramvaie, acolo se fac numai "modernizari", indiferent ce intelegem prin ele. SI din cate am inteles, seria CA-PPC e modernizare "pe bune"...
4) Un tramvai nou, modern, ar trebui sa tina cam 30-35 de ani. Problema la tramvaiele noi nu tine de partea de actionare si de motoare (la care intretinerea e minima, mai ales daca sunt in CA) ci la partea electronica, care poate deveni mai repede "depasita" daca ne uitam la progresele tehnologice din domeniu.
Lohengrin wrote:Din cate cunosc, lipsa de finantare a dus la aceasta situatie. Un tramvai refacut la Faur a costat mai mult decat unul la URAC, si cel putin in 2001-2002, "grosul" banilor s-a dus la URAC fiindca se tragea tare pe metrourile basesti, care trebuiau sa fie si multe si sa fie gata pana la inaugurarea liniei 41.
Ar fi interesant de aflat detalii despre contractul care a permis executia a 52 de tramvaie V3A la uzina Faur in anii 1994-2003. Intrebarea numarul 1 ar fi de ce nu s-a mai prelungit acel contract - in schimb, in anii 2005-2006, URAC-ul a produs pe banda vagoane V3A care ulterior au stat cu anii defecte prin depouri. [...]Semne de intrebare similare se ridica si asupra vagoanelor executate la Craiova, ceva mai putine la numar.
Cu cele refacute la EP, tot lipsa de finantare si interes a dus la intreruperea proiectului. Exista zvonuri (nu stiu cat de credibile) ca initial toate vagoanele refacute acolo trebuiau modernizate ca cele 3 Holec... nu s-a mai realizat.
Lohengrin wrote:De acord. Daca nu era URAC'ul, nu cred ca s-ar fi putut mentine transportul cu tramvaiul in Bucuresti, asa cum este. Din pacate, cu fondurile puse la dispozitie nu s-a putut mai mult.
Cu toate astea, nu imi propun sa trag in pianistul numit URAC. De existenta fabricutei, vanata de unii rechini ce-si aroga cu nesimtire ideea "zonei metropolitane Bucuresti", va mai depinde multa vreme mentinerea cat de cat a transportului electric in Capitala.
Lohengrin wrote:N-are nici o legatura cu numerele lipsa care nu se stiau (de fapt, le stie oricine). Problema e ca ilegal sa subventionezi din bani publici productia de tramvaie, si de aceea tot ce a iesit din URAC incepand cu 1993 (in total 302 V3A si 11 Bucur) sunt modernizari pe hartie a vagoanelor existente. URAC'ul are statut de uzina de reparatii, nu de producator. Nu cunosc prea bine legislatia, dar daca acest lucru s-ar declara public, cred ca ar avea si implicatii juridice (ex. concurenta neloiaia etc.).
Nu inteleg de ce RATB-ul/Primaria/Consilierii lu' Peshte Prajit nu au permis refacerea in URAC/Faur/EP a celor 41 de V3A-uri lipsa (#001, #002, ..., #089) taiate prea usor la inceputul anilor '90, cand probabil se stia ca va veni lotul de "ajutoare" SH aus Deutschland. Scuza ca nu se stiu exact toate numerele este infantila.
Lohengrin wrote:
Inchei cu cateva intrebari pur retorice.
1) De ce Bucur LF a fost numerotat intai #001, apoi schimbat in #401 ?
2) De ce in lotul de CH-PPC nu s-a refacut din intamplare si vagonul #4013, casat dupa un experiment esuat?
3) De ce s-a oprit seria de PPC-uri la #4049 si nu s-a continuat pana la #4099, sau de la #362 in sus ? Erau #204 si #076 atat de distruse incat necesitau casare si reconstructie versus RK ?
4) Care este durata medie de viata a unui vagon de tramvai modern (unul de doua milioane de coco)? In conditiile lower-cost-but-that-is-all-we-can-afford, ce target are URAC-ul pentru seria PPC/pentru Bucur LF?
Iti raspund la ce stiu:
1) Din cate cunosc, numai se zvonea ca va Bucur LF va fi numerotat 001, dar acest lucru nu s-a facut vreodata oficial. Probabil ca a fost la fel ca si cu Bucur 3001, care initial a fost numerotat 3394, preluand numarul unei Tatre care a fost casata in locul lui. La inceputul constructiei lui Bucur LF, problema s-a pus initial la modul "ce V2A sa taiem in locul lui?" pentru ca in acte era un "V3A modernizat". Nu stiu exact cand si cum s-a produs schimbarea de optica, si s-a recunoscut oficial ca este un tramvai NOU, poate ne ajuta Utilizator anonim.
2) si 3) Motivul e acelasi: URAC'ul nu e producator de tramvaie, acolo se fac numai "modernizari", indiferent ce intelegem prin ele. SI din cate am inteles, seria CA-PPC e modernizare "pe bune"...
4) Un tramvai nou, modern, ar trebui sa tina cam 30-35 de ani. Problema la tramvaiele noi nu tine de partea de actionare si de motoare (la care intretinerea e minima, mai ales daca sunt in CA) ci la partea electronica, care poate deveni mai repede "depasita" daca ne uitam la progresele tehnologice din domeniu.
- Lohengrin
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Lohengrin
Dar masini de 10 milioane de euro pe an pentru hartzabalele care se pretind alesi ai poporului, deconturi de chirie in Bucuresti pentru unii care detin deja cate 3-4 apartamente dar le inchiriaza, laptopuri, voiajerii in Pago-Pago si Kamciatka este legal sa subventionam ?
Eu, platitor de taxe in Romania, dau in scris ca vreau ca productia si achizitia de tramvaie pentru Bucuresti sa devina obiectiv strategic, cel putin pana la atingerea numarului de 800 de unitati echivalente V3A-93. Iar alesii mei sa binevoiasca sa vina cu tramvaiul la serviciu, poate atunci se indura sa modifice si PUZ-ul la Buzesti-Berzei-Uranus. Daca tot e austeritate, macar sa fie pentru toata lumea.
Dominatrix wrote:
Problema e ca ilegal sa subventionezi din bani publici productia de tramvaie...
Dar masini de 10 milioane de euro pe an pentru hartzabalele care se pretind alesi ai poporului, deconturi de chirie in Bucuresti pentru unii care detin deja cate 3-4 apartamente dar le inchiriaza, laptopuri, voiajerii in Pago-Pago si Kamciatka este legal sa subventionam ?
Eu, platitor de taxe in Romania, dau in scris ca vreau ca productia si achizitia de tramvaie pentru Bucuresti sa devina obiectiv strategic, cel putin pana la atingerea numarului de 800 de unitati echivalente V3A-93. Iar alesii mei sa binevoiasca sa vina cu tramvaiul la serviciu, poate atunci se indura sa modifice si PUZ-ul la Buzesti-Berzei-Uranus. Daca tot e austeritate, macar sa fie pentru toata lumea.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Tom
Nu cunosc exact legislatia in domeniu, dar cred ca o regie de transport are dreptul de a construi vehicule pentru uzul propriu.
Probabil, pentru componentele necesare, trebuie licitatie, dar de construit pentru ea, nu vad de ce nu poate.
In afara de asta, nu cred ca partea de constructie este subventionata din bani publici, probabil e din fonduri proprii.
Nu cunosc exact legislatia in domeniu, dar cred ca o regie de transport are dreptul de a construi vehicule pentru uzul propriu.
Probabil, pentru componentele necesare, trebuie licitatie, dar de construit pentru ea, nu vad de ce nu poate.
In afara de asta, nu cred ca partea de constructie este subventionata din bani publici, probabil e din fonduri proprii.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Dr2005
URAC-ul din Minsk tocmai exportă 83 de troleibuze în Belgrad şi 102 în Chişinău.
URAC-ul din Minsk tocmai exportă 83 de troleibuze în Belgrad şi 102 în Chişinău.
- DeSimon
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
DeSimon
Ah, multumesc de informatii Dominatrix. Foarte interesant pretul pentru un T3 de ocazie 30 000 de euro pentru un tramvai, fie el vechi, este foarte interesant. Atunci ar fi chiar o solutie intersanta aducerea de tramvaie de ocazie. Un tramvai nou, bun, din import, costa cat 100 de T3-uri de ocazie Vorbind serios, RATB-ul chiar ar trebui sa cumpere vreo 30-50 (cel putin) de tramvaie de aceste (dpdv financiar nu costa aproape nimic, un million €). Ar putea sa faca fata la problema imediata de lipsa mare de vagoane. Ok, in mod optimal cred sincer ca ar trebui sa avem vreo 200-300 de tramvaie in plus, dar asta nu este posibil decat in ani buni. Iar am vazut in alt subiect ca RATB vrea sa modernizeze URAC-ul. Asta ar fi perfect, daca ar permite o productie de vagoane (Bucur LF mai special) mai mare.
Ah, multumesc de informatii Dominatrix. Foarte interesant pretul pentru un T3 de ocazie 30 000 de euro pentru un tramvai, fie el vechi, este foarte interesant. Atunci ar fi chiar o solutie intersanta aducerea de tramvaie de ocazie. Un tramvai nou, bun, din import, costa cat 100 de T3-uri de ocazie Vorbind serios, RATB-ul chiar ar trebui sa cumpere vreo 30-50 (cel putin) de tramvaie de aceste (dpdv financiar nu costa aproape nimic, un million €). Ar putea sa faca fata la problema imediata de lipsa mare de vagoane. Ok, in mod optimal cred sincer ca ar trebui sa avem vreo 200-300 de tramvaie in plus, dar asta nu este posibil decat in ani buni. Iar am vazut in alt subiect ca RATB vrea sa modernizeze URAC-ul. Asta ar fi perfect, daca ar permite o productie de vagoane (Bucur LF mai special) mai mare.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Dominatrix
Din cate stiu eu, RATB si PMB nu doresc tramvaie la mana a 2'a. In cazul putin probabil in care se decide achizitionarea de Tatre din Praga evident ca situatia este complet diferita de cea din '90 cu tramvaiele Rathgeber si Düwag. In primul rand, vagoanele cehesti sunt mai noi (anii '80), in al doilea rand, unele din ele sunt modernizate si - lucrul cel mai important - URAC'ul si mecanicii de la Militari au experienta de 35 de ani cu tramvaie de acest tip. Plus ca in perspectiva casarii Tatrelor actuale (ca de Bucur'izarea lor vad ca nu se mai pomeneste nimic), care se va intampla in cativa ani, ca nimic nu tine o vesnicie, cu ce le inlocuiesti? Cu cele 16 Bucur LF programate in perioada 2011-2013?
Deci daca se doreste macar mentinerea retelei actuale (ca de extindere nu cred ca poate fi vorba), in perspectiva ne-achizitionarii nici unui tramvai de import, cumpararea de vagoane la mana a 2'a mi se pare singura solutie viabila. Dar nici asta nu cred ca se vrea...
Din cate stiu eu, RATB si PMB nu doresc tramvaie la mana a 2'a. In cazul putin probabil in care se decide achizitionarea de Tatre din Praga evident ca situatia este complet diferita de cea din '90 cu tramvaiele Rathgeber si Düwag. In primul rand, vagoanele cehesti sunt mai noi (anii '80), in al doilea rand, unele din ele sunt modernizate si - lucrul cel mai important - URAC'ul si mecanicii de la Militari au experienta de 35 de ani cu tramvaie de acest tip. Plus ca in perspectiva casarii Tatrelor actuale (ca de Bucur'izarea lor vad ca nu se mai pomeneste nimic), care se va intampla in cativa ani, ca nimic nu tine o vesnicie, cu ce le inlocuiesti? Cu cele 16 Bucur LF programate in perioada 2011-2013?
Deci daca se doreste macar mentinerea retelei actuale (ca de extindere nu cred ca poate fi vorba), in perspectiva ne-achizitionarii nici unui tramvai de import, cumpararea de vagoane la mana a 2'a mi se pare singura solutie viabila. Dar nici asta nu cred ca se vrea...
- sloppy
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
sloppy
pe Giulesti ce baga Tarte si ??
pe 35 si 11 ,dar pe 11 nu am vazut pana aku tatre in schimb pe 35 erau multe inainte .
pe Giulesti ce baga Tarte si ??
pe 35 si 11 ,dar pe 11 nu am vazut pana aku tatre in schimb pe 35 erau multe inainte .
- Razvan Mihai
-
Posted:
-
- sloppy
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
sloppy
Stau in zona Dep.Giulesti si am trecut aku 20 min e acolo si depoul este complet gol, ieri am auzit ca au plecat toate siamezelesi am si vazut ca se faceau manevre in depou ,dar pe unde au iesit s-a terminat toata sina de pus la pasaj basarab ? la ce depou au fost duse?
Stau in zona Dep.Giulesti si am trecut aku 20 min e acolo si depoul este complet gol, ieri am auzit ca au plecat toate siamezelesi am si vazut ca se faceau manevre in depou ,dar pe unde au iesit s-a terminat toata sina de pus la pasaj basarab ? la ce depou au fost duse?
- Icsilviu
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Icsilviu
Astazi, in jurul orelor 9-10, toate siamezele V3A-2S plus unul din ultimele V2A-2S existente stateau la intersectia Giulesti cu Orhideelor, asteptand sa fie tractate unul cate unul pe portiunea Orhideelor-Vasile Milea. La coada lor erau si plugurile. Dintre acestea, pe 036 l-am vazut putin mai tarziu circuland pe Stefan cel Mare catre Depoul Victoria.
Astazi, in jurul orelor 9-10, toate siamezele V3A-2S plus unul din ultimele V2A-2S existente stateau la intersectia Giulesti cu Orhideelor, asteptand sa fie tractate unul cate unul pe portiunea Orhideelor-Vasile Milea. La coada lor erau si plugurile. Dintre acestea, pe 036 l-am vazut putin mai tarziu circuland pe Stefan cel Mare catre Depoul Victoria.
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Victor92
Ok.Am inteles mutariile petrecute azi.5 va fi scurtat si va avea siamezele.Intrebarea mea e:Giulestiul mai primeste ceva in schimb?
Ok.Am inteles mutariile petrecute azi.5 va fi scurtat si va avea siamezele.Intrebarea mea e:Giulestiul mai primeste ceva in schimb?
- Costin
-
Posted:
-
- Tom
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Tom
Seful dela Victoria spunea ca tramvaiele din Giulesti, ca si vatmanii, apartin de depoul Victoria. Deci e normal sa se intoarca acolo.
Seful dela Victoria spunea ca tramvaiele din Giulesti, ca si vatmanii, apartin de depoul Victoria. Deci e normal sa se intoarca acolo.
📖 Pagination options