Topic: Montarea instalațiilor AC la Mercedes-Benz Citaro E3 (2018)
315 posts, 100777 views
📖 Pagination options
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Montarea instalațiilor AC la Mercedes Citaro Euro 3 (201
shoppy
Cand ai AC-ul pornit pierzi o parte din puterea motorului, daca panta acea solicita 98% din puterea motorului si AC-ul iti consuma 5% din puterea motorului, atunci da, nu poti urca panta acea cu AC-ul pornit.
Daca motorina este proasta, si injectoarele infundate, si autobuzul burdusit, si temperatura aerului 30 in loc de 10 grade, si si si si, atunci da, panta pe care ieri ai urcat-o cu AC oprit azi nu o mai urci cu AC pornit, perfect plauzibil.
Cand ai AC-ul pornit pierzi o parte din puterea motorului, daca panta acea solicita 98% din puterea motorului si AC-ul iti consuma 5% din puterea motorului, atunci da, nu poti urca panta acea cu AC-ul pornit.
Daca motorina este proasta, si injectoarele infundate, si autobuzul burdusit, si temperatura aerului 30 in loc de 10 grade, si si si si, atunci da, panta pe care ieri ai urcat-o cu AC oprit azi nu o mai urci cu AC pornit, perfect plauzibil.
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Montarea instalațiilor AC la Mercedes Citaro Euro 3 (201
anndrei
Nu exista in Bucuresti pante care sa solicite atat de mult motorul! Daca era la munte mai ziceam. Hai sa inghitim si spunem ca asa este cum zice sofeul dar cine il impiedica sa lase AC mergand si cand se apropie de acele pante uriase din Bucuresti sa il opreasca apoi sa il reporneasca. Simplu si eficient!
Nu exista in Bucuresti pante care sa solicite atat de mult motorul! Daca era la munte mai ziceam. Hai sa inghitim si spunem ca asa este cum zice sofeul dar cine il impiedica sa lase AC mergand si cand se apropie de acele pante uriase din Bucuresti sa il opreasca apoi sa il reporneasca. Simplu si eficient!
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Montarea instalațiilor AC la Mercedes Citaro Euro 3 (201
TibiV
Probabil ca da, o mare cioaca...
Oricum, cu sau fara AC, cand urci o panta trebuie sa treci in treapta inferioara.
Nu poti sa urci o strada in Sinaia sau Predeal cu aceeasi treapta cu care ai mers intre Ploiesti si Campina...
Ti-a explicat shoppy:
Eu nu am autobuz, am doar un autoturism care nu este Ferrarri, Lamborghini si nici macar BMW.
Asa ca vara, cand circul intr-o zona "chinuita", cu multe semafoare si accelerari "din scurt", opresc AC-ul...
Pentru ca AC-ul pornit imi "mananca" din putere, mai ales in regimurile de putere mica=turatie mica (cum este la relanti).
Mai pe intelesul "amatorilor":
Functionarea corecta a AC-ului consuma (sa spunem) 3 CP, indiferent ca stau la semafor sau gonesc cu 200 km/h.
Cand merg pe autostrada cu 130 km/h si motorul dezvolta 75% din "puterea nominala" (adica 75 CP din maxim 100 CP) cei 3 CP ceruti de AC nu "se simt" (4% din puterea debitata de motor).
La semafor, cand sunt la relanti si vreau sa demarez, motorul dezvolta undeva sub 10 CP. Deci aia 3 CP consumati de AC (30% din puterea debitata de motor) se simt al naibii de mult.... In loc sa demarezi "in tromba" ca Schumacher, vei pleca cu viteza cu care iese un betiv din crasma...
PS
Cifrele sunt orientative, ca ordin de marime, doar pentru ca cei mai putin cunoscatori ai domeniului sa inteleaga fenomenul.
anndrei wrote:
Ok, atunci reiese ca problema autobuzului care nu a putut urca o mica panta avand Ac bagat este o mae cioaca pentru creduli. Sunteti de acord?
Probabil ca da, o mare cioaca...
Oricum, cu sau fara AC, cand urci o panta trebuie sa treci in treapta inferioara.
Nu poti sa urci o strada in Sinaia sau Predeal cu aceeasi treapta cu care ai mers intre Ploiesti si Campina...
Ti-a explicat shoppy:
shoppy wrote:
Cand ai AC-ul pornit pierzi o parte din puterea motorului
(...)
autobuzul burdusit, si temperatura aerului 30 in loc de 10 grade, si si si si, atunci da, panta pe care ieri ai urcat-o cu AC oprit azi nu o mai urci cu AC pornit, perfect plauzibil.
Eu nu am autobuz, am doar un autoturism care nu este Ferrarri, Lamborghini si nici macar BMW.
Asa ca vara, cand circul intr-o zona "chinuita", cu multe semafoare si accelerari "din scurt", opresc AC-ul...
Pentru ca AC-ul pornit imi "mananca" din putere, mai ales in regimurile de putere mica=turatie mica (cum este la relanti).
Mai pe intelesul "amatorilor":
Functionarea corecta a AC-ului consuma (sa spunem) 3 CP, indiferent ca stau la semafor sau gonesc cu 200 km/h.
Cand merg pe autostrada cu 130 km/h si motorul dezvolta 75% din "puterea nominala" (adica 75 CP din maxim 100 CP) cei 3 CP ceruti de AC nu "se simt" (4% din puterea debitata de motor).
La semafor, cand sunt la relanti si vreau sa demarez, motorul dezvolta undeva sub 10 CP. Deci aia 3 CP consumati de AC (30% din puterea debitata de motor) se simt al naibii de mult.... In loc sa demarezi "in tromba" ca Schumacher, vei pleca cu viteza cu care iese un betiv din crasma...
PS
Cifrele sunt orientative, ca ordin de marime, doar pentru ca cei mai putin cunoscatori ai domeniului sa inteleaga fenomenul.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Montarea instalațiilor AC la Mercedes Citaro Euro 3 (201
ByOnu
Le-a prins cineva in functiune? Azi am mers cu doua astfel de autobuze si erau cuptor.
Le-a prins cineva in functiune? Azi am mers cu doua astfel de autobuze si erau cuptor.
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Montarea instalațiilor AC la Mercedes Citaro Euro 3 (201
Victor92
Eu am prins unul in functiune acum 2-3 saptamani, dar era degeaba ...
Eu am prins unul in functiune acum 2-3 saptamani, dar era degeaba ...
- ikarus13
-
Posted:
-
Re: Montarea instalațiilor AC la Mercedes Citaro Euro 3 (201
ikarus13
Eu am zis de la inceput ca sunt niste bani aruncati...
Eu am zis de la inceput ca sunt niste bani aruncati...
- Albert
-
Posted:
-
Re: Montarea instalațiilor AC la Mercedes Citaro Euro 3 (201
Albert
Am mers azi cu un E3 care avea instalație de tipul asta.Mergea destul de bine unitatea,adică se simțea răcoare in salon fata de unul fără aer.Mai menționez si ca trapa din mijloc era deschisa.
Am mers azi cu un E3 care avea instalație de tipul asta.Mergea destul de bine unitatea,adică se simțea răcoare in salon fata de unul fără aer.Mai menționez si ca trapa din mijloc era deschisa.
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Montarea instalațiilor AC la Mercedes Citaro Euro 3 (201
Florinds
In aceste conserve este dramatic pentru ca au si geamuri mici. Si sunt doar 34 grade momentan, sa vedem ce va fi la 40+.
In aceste conserve este dramatic pentru ca au si geamuri mici. Si sunt doar 34 grade momentan, sa vedem ce va fi la 40+.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Montarea instalațiilor AC la Mercedes Citaro Euro 3 (201
cris_m
Sa nu uitam ca repartizarea este facuta fara absolut nici o logica. Eu sa fi fost sef de garaj, mutam cat mai multe autobuze pe liniile periferice, care nu stau prea mult in trafic. Iau situatia de la Titan, mi-e cea mai la indemana. De ce trebuie sa fie in 202 sau 246 masini cu AC? Sunt atat de aglomerate si stau in trafic ca masinile din 102, 330, 335 s.a? Mi se pare inuman sa vii din Baneasa sau Berceni pana in Titan la 40°...
Sa nu uitam ca repartizarea este facuta fara absolut nici o logica. Eu sa fi fost sef de garaj, mutam cat mai multe autobuze pe liniile periferice, care nu stau prea mult in trafic. Iau situatia de la Titan, mi-e cea mai la indemana. De ce trebuie sa fie in 202 sau 246 masini cu AC? Sunt atat de aglomerate si stau in trafic ca masinile din 102, 330, 335 s.a? Mi se pare inuman sa vii din Baneasa sau Berceni pana in Titan la 40°...
- TibiV
-
Posted:
-
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Montarea instalațiilor AC la Mercedes Citaro Euro 3 (201
cris_m
Linia 202, Cora Pantelimon-Vergului-Basarabia-Lucretiu si retur... Din ce am vazut sunt numai ture cu AC...
Linia 202, Cora Pantelimon-Vergului-Basarabia-Lucretiu si retur... Din ce am vazut sunt numai ture cu AC...
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Montarea instalațiilor AC la Mercedes Citaro Euro 3 (201
TibiV
Habar nu aveam ca au infiintat 202 pe o astfel de mini-traseu...
Credeam ca a murit dupa ce au renuntat la "mareaa schisma" din 102-202...
Habar nu aveam ca au infiintat 202 pe o astfel de mini-traseu...
Credeam ca a murit dupa ce au renuntat la "mareaa schisma" din 102-202...
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Montarea instalațiilor AC la Mercedes Citaro Euro 3 (201
Victor92
A reinceput procesul de montare a instalatiilor de aer conditionat.
Unul dintre autobuze este 4548.
A reinceput procesul de montare a instalatiilor de aer conditionat.
Unul dintre autobuze este 4548.
- punmeister
-
Posted:
-
📖 Pagination options