Topic: Defecte, imobilizări și reparații ale tramvaielor
3134 posts, 874870 views
📖 Pagination options
- V2A
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor RATB
V2A
4016 a primit bandaje noi la boghiurile motoare.
301 a trecut pe la Lizeanu acum câteva minute, tractat de B89MKW.
4016 a primit bandaje noi la boghiurile motoare.
301 a trecut pe la Lizeanu acum câteva minute, tractat de B89MKW.
- FabiM
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor RATB
FabiM
A revenit 311 după cosmetizare și intr-adevăr nu a fost cine știe ce, mai mult cred ca au vrut doar sa scape de petele care zăceau pe el de luni întregi ma așteptam sa primească și stopuri noi ca și 201.
301 a revenit și el in 10.
A revenit 311 după cosmetizare și intr-adevăr nu a fost cine știe ce, mai mult cred ca au vrut doar sa scape de petele care zăceau pe el de luni întregi ma așteptam sa primească și stopuri noi ca și 201.
301 a revenit și el in 10.
- 3mil
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor RATB
3mil
Avem un nou facelift la Colentina. :
Avem un nou facelift la Colentina. :
tr.jpg (284.03 KB; downloaded 2726 times)
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor RATB
WT_fan06
Tramvaiul #352. Amiaza mare.
Uşa 1 defectă, JUMĂTATE din geamurile din salon (care sunt oricum de 3 ori mai mici, dar şi mai rare decât cele de pe un V3A "standard") NU se clinteau din poziția închis, sau se deschideau cât să scot un deget pe geam (cu greu).
Să nu credeți că în alte tramvaie e altfel. Vorbim aici în special de trape ruginite, de neclintit. Nici Citaro nu stă mai bine la acest capitol. Trapele care nu au fost acoperite de insalatii de aer condiționat de factură cel puțin îndoielnică se deschid în moduri ciudate, din cauza mecanismelor defecte (şi cunosc cele 4 poziții ale trapelor).
În fiecare an avem aceeaşi poveste. Bucureşteanul se va sufoca în continuare... şi marile călduri încă n-au venit.
Tramvaiul #352. Amiaza mare.
Uşa 1 defectă, JUMĂTATE din geamurile din salon (care sunt oricum de 3 ori mai mici, dar şi mai rare decât cele de pe un V3A "standard") NU se clinteau din poziția închis, sau se deschideau cât să scot un deget pe geam (cu greu).
Să nu credeți că în alte tramvaie e altfel. Vorbim aici în special de trape ruginite, de neclintit. Nici Citaro nu stă mai bine la acest capitol. Trapele care nu au fost acoperite de insalatii de aer condiționat de factură cel puțin îndoielnică se deschid în moduri ciudate, din cauza mecanismelor defecte (şi cunosc cele 4 poziții ale trapelor).
În fiecare an avem aceeaşi poveste. Bucureşteanul se va sufoca în continuare... şi marile călduri încă n-au venit.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor RATB
punmeister
Oricum daca tramvaiele care trebuiau sa primeasca AC in salon ar fi primit, trebuia sa ne puneam problema daca tramvaiele reostatice si cele cu chopper pot duce instalatiile de AC (cum a fost la Citelis-uri), ca la cei 2x240KW CA cat au Bucur LF-CA si V3A-2010-CA nu-mi faceam probleme.
Oricum daca tramvaiele care trebuiau sa primeasca AC in salon ar fi primit, trebuia sa ne puneam problema daca tramvaiele reostatice si cele cu chopper pot duce instalatiile de AC (cum a fost la Citelis-uri), ca la cei 2x240KW CA cat au Bucur LF-CA si V3A-2010-CA nu-mi faceam probleme.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor RATB
shoppy
Cine sa nu duca? sursa statica, automatul?
Oricum orice reostatic este pasibil de modernizare, deci nu are rost sa pui AC pe un vagon care dupaia intra la modernizare, logic ar fi sa puna AC pe toate Ch si CA, cand o termina cu astea atunci sa ne gandim la reostatice.
Cine sa nu duca? sursa statica, automatul?
Oricum orice reostatic este pasibil de modernizare, deci nu are rost sa pui AC pe un vagon care dupaia intra la modernizare, logic ar fi sa puna AC pe toate Ch si CA, cand o termina cu astea atunci sa ne gandim la reostatice.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor RATB
punmeister
Sursa, cum a fost si la Citelis (ele fiind in CC cu chopper mai putin 5399 si 5400).
Sursa, cum a fost si la Citelis (ele fiind in CC cu chopper mai putin 5399 si 5400).
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor RATB
Cristi N
La ce tensiune se alimenteaza instalatiile de AC de pe tramvaie si troleibuze? Ma gandesc ca puterea unei instalatii trece de 10kW si la o valoare de genul asta ar fi fezabila alimentarea direct din tensiunea de linie.
La ce tensiune se alimenteaza instalatiile de AC de pe tramvaie si troleibuze? Ma gandesc ca puterea unei instalatii trece de 10kW si la o valoare de genul asta ar fi fezabila alimentarea direct din tensiunea de linie.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor RATB
shoppy
Nu cred sa iti faca cineva un motor de compresor sau ventilator de 0.75kV, tot de 0.4kV sau mai putin o sa fie, deci tot trebuie sa modifici tensiunea.
Nu cred sa iti faca cineva un motor de compresor sau ventilator de 0.75kV, tot de 0.4kV sau mai putin o sa fie, deci tot trebuie sa modifici tensiunea.
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor RATB
Cristi N
Cel mai probabil e asa cum zici tu un motor de 0.4kV trifazic dar ma gandesc ca unitatea are propria ei sursa in comutatie care se alimenteaza in curent continuu de la linia de contact fara sa mai treaca prin sursa tramvaiului. Nu vad motivul pentru care ar cascada sursele.
Cel mai probabil e asa cum zici tu un motor de 0.4kV trifazic dar ma gandesc ca unitatea are propria ei sursa in comutatie care se alimenteaza in curent continuu de la linia de contact fara sa mai treaca prin sursa tramvaiului. Nu vad motivul pentru care ar cascada sursele.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor RATB
shoppy
Sursa statica a tramvaiului deja tine aerotermele, deci are ceva putere, si cum teoretic nu o sa folosesti niciodata aerotermele si AC concomitent atunci s-ar putea folosi aceasi sursa daca puterea absorbita de AC este comparabilă cu cea a aerotermelor.
Sursa statica a tramvaiului deja tine aerotermele, deci are ceva putere, si cum teoretic nu o sa folosesti niciodata aerotermele si AC concomitent atunci s-ar putea folosi aceasi sursa daca puterea absorbita de AC este comparabilă cu cea a aerotermelor.
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor RATB
Cristi N
La o cautare rapida am gasit doar o fisa tehnica de la ICPE Saerp, pentru V3A-CA: link. Din cate stiu asta ar fi cam cea mai avansata varianta de tramvai din Bucuresti la ora actuala, Bucur-urile au aceeasi electronica sau o generatie in urma (choppere).
Avem practic 2 tipuri de surse in comutatie, un tip pentru motoarele tractiune DC-AC 2 bucati:
si al doilea tip de sursa, sursa statica DC-DC:
la un calcul rapid din sursa statica ies vreo 4 kW din care banuiesc ca se alimenteaza toate luminile (interioare si exterioare), motoarele pentru usi, bordul si ce alte unitati de comanda or mai fi prin tramvai.
De incalzire nu zic nimic oamenii astia. Aerotermele cred ca sunt alimentate pe direct, cel putin rezistentele din ele, ventilatoarele probabil sunt la 24V cc. Varianta banala ar fi cu 2 doua rezistente de putere, una mica si una mai mare. In felul asta se obtin 3 trepte. Mai e varianta cu termostat care comanda o singura rezistenta ON-OFF.
La o cautare rapida am gasit doar o fisa tehnica de la ICPE Saerp, pentru V3A-CA: link. Din cate stiu asta ar fi cam cea mai avansata varianta de tramvai din Bucuresti la ora actuala, Bucur-urile au aceeasi electronica sau o generatie in urma (choppere).
Avem practic 2 tipuri de surse in comutatie, un tip pentru motoarele tractiune DC-AC 2 bucati:
Invertor tractiune 2 invertoare independente in
tehnica IGBT
Tip IVF 260FR/750
Tensiune de intrare 750Vcc(+20% -30%)
Putere iesire 2x240 Kw (continuu)
2x400 Kw(max)
Design Invertor comandat
PWM alimentat direct
de la retea
Racire Fortata cu turbina de
ventilatie
si al doilea tip de sursa, sursa statica DC-DC:
Sursa auxiliara O sursa statica in tehnologie
Power MOS-Fet
Tip SIF 28.180/750
Tensiune de intrare 750 Vcc (+20% - 30 %)
Tensiune de iesire 24 Vcc 180 A total, + o iesire
in curent limitat pentru incarcare
la un calcul rapid din sursa statica ies vreo 4 kW din care banuiesc ca se alimenteaza toate luminile (interioare si exterioare), motoarele pentru usi, bordul si ce alte unitati de comanda or mai fi prin tramvai.
De incalzire nu zic nimic oamenii astia. Aerotermele cred ca sunt alimentate pe direct, cel putin rezistentele din ele, ventilatoarele probabil sunt la 24V cc. Varianta banala ar fi cu 2 doua rezistente de putere, una mica si una mai mare. In felul asta se obtin 3 trepte. Mai e varianta cu termostat care comanda o singura rezistenta ON-OFF.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa tramvaielor RATB
punmeister
Cu chopper sunt:
V3A-93-CH-PPC: 46 de tramvaie
Bucur 1 (V2A-T): 9 tramvaie
Bucur LF-CH: 5 tramvaie
V3A-93M-EPC: #361
Cu convertizor CA sunt:
V3A-93M-CA: #205
V3A-2010-CA: 9 tramvaie (plus inca 6 in curs de transformare)
Bucur LF-CA: 10 tramvaie
Cristi N wrote:
Din cate stiu asta ar fi cam cea mai avansata varianta de tramvai din Bucuresti la ora actuala, Bucur-urile au aceeasi electronica sau o generatie in urma (choppere).
Cu chopper sunt:
V3A-93-CH-PPC: 46 de tramvaie
Bucur 1 (V2A-T): 9 tramvaie
Bucur LF-CH: 5 tramvaie
V3A-93M-EPC: #361
Cu convertizor CA sunt:
V3A-93M-CA: #205
V3A-2010-CA: 9 tramvaie (plus inca 6 in curs de transformare)
Bucur LF-CA: 10 tramvaie
- Andrei98
-
Posted:
-
📖 Pagination options