Topic: Achiziții de autobuze Euro 6 în perioada 2017-2020
1272 posts, 336451 views
📖 Pagination options
- Albert
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020
Albert
Între timp la Cluj...http://m.adevarul.ro/locale/cluj-napoca ... index.html
Între timp la Cluj...http://m.adevarul.ro/locale/cluj-napoca ... index.html
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020
Puss in Boots
N-as mai vrea comparatii cu Clujul. Nu umbla cainii cu covrigi in coada acolo. Plus ca licitatia asta e de anul trecut (cred ca are 5-6 luni lejer de cand se ca-ca-ie cu ea, nu e cs si cand le-ar face pe banda rulanta). Cand se va decide castigatorul final se vor aduce 400 de autobuze, ca de, oras mai mare, nevoi mai mari, bani mai multi. O sa fie titluri pe la Cluj "intre timp la Bucuresti...."?
N-as mai vrea comparatii cu Clujul. Nu umbla cainii cu covrigi in coada acolo. Plus ca licitatia asta e de anul trecut (cred ca are 5-6 luni lejer de cand se ca-ca-ie cu ea, nu e cs si cand le-ar face pe banda rulanta). Cand se va decide castigatorul final se vor aduce 400 de autobuze, ca de, oras mai mare, nevoi mai mari, bani mai multi. O sa fie titluri pe la Cluj "intre timp la Bucuresti...."?
- Robert
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020
Robert
Da, chiar nu are rost comparația. Mai mult chiar, licitația a durat ușor peste 1 an și a inclus și un proces între CTP, BMC & Karsan. Bine că s-a sfârșit cu bine la noi, în câștig fiind călătorul.
O idee care poate ar fi ok și la București, în Cluj de vreo 2-3 ani nu se mai anunță câștigătorul unei licitații decât după perioada de contestații și în unele cazuri chiar după semnarea contractului. Astfel specula și nebunia dispare. Bineînțeles acces există la info.
Da, chiar nu are rost comparația. Mai mult chiar, licitația a durat ușor peste 1 an și a inclus și un proces între CTP, BMC & Karsan. Bine că s-a sfârșit cu bine la noi, în câștig fiind călătorul.
O idee care poate ar fi ok și la București, în Cluj de vreo 2-3 ani nu se mai anunță câștigătorul unei licitații decât după perioada de contestații și în unele cazuri chiar după semnarea contractului. Astfel specula și nebunia dispare. Bineînțeles acces există la info.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020
shoppy
Exact, Clujul este resedinta de judet de tara UE, Bucurestiul este capitala de tara UE, haideti sa comparam Bucurestiul cu alte capitale de tari UE, ce idee buna.
Exact, Clujul este resedinta de judet de tara UE, Bucurestiul este capitala de tara UE, haideti sa comparam Bucurestiul cu alte capitale de tari UE, ce idee buna.
- George
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020
George
N-oi mai vrea tu, dar sunt comparații de bun simț și foarte relevante. Mai relevante decât comparația cu alte capitale, că acolo ne apucă depresia. Până una alta, Clujul e tot românesc, funcționează pe aceeași legislație bugetară, fiscală și de achiziții publice și arată că se poate. Evident la scala nevoilor respective, dar să nu uităm că și bugetul Bucureștiului e mult, mult mai mare. Deci Clujul și Oradea arată că se poate, București, Craiova, Iași și altele arată că lasă-mă să te las.
Mai precizez că în stații la Cluj există automate de cumpărat bilete și orare afișate și respectate, chestiuni pe care în vest le vedeai și prin anii 80 și deci chiar nu sunt irealizabile pentru măreața noastră capitală smart. Deci eu zic să comparăm. chiar cu mare atenție.
Cât despre ideea că la București s-a terminat licitația, asta e o glumă cam fantezistă. Contestațiile în instanță abia încep. Nici nu vreau să mă gândesc ce se întâmplă cu un contract semnat și aflat în curs de executare dacă atribuirea este anulată.
Puss in Boots wrote:
N-as mai vrea comparatii cu Clujul. Nu umbla cainii cu covrigi in coada acolo. Plus ca licitatia asta e de anul trecut (cred ca are 5-6 luni lejer de cand se ca-ca-ie cu ea, nu e cs si cand le-ar face pe banda rulanta). Cand se va decide castigatorul final se vor aduce 400 de autobuze, ca de, oras mai mare, nevoi mai mari, bani mai multi. O sa fie titluri pe la Cluj "intre timp la Bucuresti...."?
N-oi mai vrea tu, dar sunt comparații de bun simț și foarte relevante. Mai relevante decât comparația cu alte capitale, că acolo ne apucă depresia. Până una alta, Clujul e tot românesc, funcționează pe aceeași legislație bugetară, fiscală și de achiziții publice și arată că se poate. Evident la scala nevoilor respective, dar să nu uităm că și bugetul Bucureștiului e mult, mult mai mare. Deci Clujul și Oradea arată că se poate, București, Craiova, Iași și altele arată că lasă-mă să te las.
Mai precizez că în stații la Cluj există automate de cumpărat bilete și orare afișate și respectate, chestiuni pe care în vest le vedeai și prin anii 80 și deci chiar nu sunt irealizabile pentru măreața noastră capitală smart. Deci eu zic să comparăm. chiar cu mare atenție.
Cât despre ideea că la București s-a terminat licitația, asta e o glumă cam fantezistă. Contestațiile în instanță abia încep. Nici nu vreau să mă gândesc ce se întâmplă cu un contract semnat și aflat în curs de executare dacă atribuirea este anulată.
- George
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020
George
De pe pagina de facebook a primarului Clujului (am voie să-i spun numele? Emil Boc. E politică?)
Primăria și CTP Cluj achiziționează alte 60 autobuze Mercedes pentru transportul în comun!
Primăria municipiului Cluj-Napoca continuă investițiile pentru îmbunătățirea calității transportului în comun din oraș, prin achiziționarea a 60 de autobuze marca Mercedes, care vor completa actuala flotă CTP. Recent, au fost puse în circulație 15 noi troleibuze articulate, iar în decursul acestei luni 11 autobuze electrice vor fi de asemenea introduse în circuit.
Specificațiile noilor mijloace de transport în comun:
Informații generale
Prețul unui autobuz este de 1.046.994 lei/ buc+TVA
(prețul total pentru 60 buc. autobuze este de 62.819.640 lei+TVA).
Autobuzele corespund tuturor normelor europene în domeniu, este un autobuz modern, dotat cu echipamente ce au caracteristici de ultimă generație.
Perioada de garanție pentru ansamblu vehicul este de 5 ani sau 350.000 de km.
Caracteristici tehnice
- capacitate totală de transport 104 călători, din care 26 locuri pe scaune și 78 locuri în picioare (calculat la 0.125 m2/călător în picioare conf. Directivei 97/27/CE CEE ONU R107)
- puterea motorului diesel este de 220 kW (299 CP ), cu norma de poluare EURO VI
- lungimea autobuzului este de 12 m
- podea complet coborâta
- rampa pentru fotoliile rulante ale persoanelor cu dizabilități
loc special amenajat în salon pentru fotoliile rulante și landourile pentru copii
înclinarea pe o parte a autobuzului în stații (kneeling)
au 3 uşi duble( cu câte 2 foi fiecare) cu sistem antistrivire a călătorilor .
sistem de frânare dotat cu ABS EBS, ESR
sistem de încălzire în sezonul rece
sistem de aer condiționat pentru sezonul cald
ventilație naturală prin geamurile batante şi prin trapele de aerisire cu acționare electrică
ventilaţie forţată prin turboventilatoare
sistem de iluminare interioară a salonului cu lămpi de tip LED
afișaje de traseu exterioare cu LED-uri (față , lateral și spate )
1 indicator vizual interior de stații cu LED-uri
1 monitor tip LCD extrawide pentru vizualizarea întregului traseu, a tuturor stațiilor și a poziției curente a autobuzului pe traseu.
1 monitor tip LCD pentru anunțuri publicitare
anunțarea vocală a stațiilor în salon
staţie de amplificare
Radio - CD și microfon
sistem de supraveghere video în interior și exterior
sistem de numărare a călătorilor transportați
sistem de ticketing
computer de bord pentru gestiune și management al traficului ( CGMT)
sistem informatic de gestiune și diagnosticare electronică prin rețea CAN (SIDGE)
sistem de urmărire prin GPS a vehiculului
comunicare prin voce între şofer şi dispeceratul central prin reteaua GSM
datele din computerul de bord al autovehiculului se descarcă în serverul de la Autobaza Autobuze, care gestionează baza de date și generează rapoarte specifice (cu privire la numărul de km parcurși , consumurile de carburant , numărul de pasageri transportați , etc ) .
anunțarea vocală a numărului de traseu și a direcției de deplasare , în exteriorul autobuzului , în dreptul primei uși , pentru informarea persoanelor cu deficiențe de vedere ex : ( a sosit linia 30 , se deplasează spre Cartier Grigorescu )
Pentru urcare sau coborâre din autobuz , călătorii trebuie să apese butonul de comanda din dreptul fiecărei uși din exterior sau din interior . Se vor deschide doar ușile care au avut o astfel de comandă din partea călătorilor .
Șoferul poate să selecteze deschiderea automată în stații a ușilor la comanda călătorilor sau să selecteze deschiderea ușilor prin comanda dată de el de la bord .
Pentru a urca în mijlocul de transport , persoanele care se deplasează în fotoliu rulant trebuie să anunțe șoferul prin apăsarea butonului din exteriorul autobuzului din dreptul ușii a doua, în dreptul căruia este afișată pictograma standard pentru “fotoliu rulant”. La o astfel de comandă, pe bordul șoferului apare o iconiță cu același simbol standard, care anunță șoferul să coboare, să manevreze rampa de acces și să asiste persoana care se deplasează în fotoliu rulant să urce în siguranță în autobuz. Șoferul nu poate să închidă ușile și să plece din stație decât după apăsarea unui buton din bord, care confirmă că persoana a urcat în siguranță și este pozitionată corect în zona special amenajată.
Pentru a coborî din autobuz, înaintea stației de destinație, persoana care se deplasează cu cărucior rulant trebuie să apese butonul din interiorul salonului unde se află locul special amenajat pentru cărucioarele rulante. La o astfel de comandă, pe bordul șoferului apare iconița ce simbolizează căruciorul rulant și șoferul știe că la prima stație trebuie să manevreze rampa de acces și să asiste coborârea în siguranță a persoanei care se deplasează cu fotoliul rulant. După coborârea în siguranță a fotoliului rulant, șoferul trebuie să apese butonul de confirmare de la bord pentru a putea închide ușile și să plece din stație.
Pentru urcarea sau coborârea landourilor pentru copii se procedeaza la fel ca și la fotoliile rulante, iar la bord, șoferul este atenționat prin apariția unei iconițe care simbolizează landoul pentru copii. În exteriorul autobuzului este poziționat un buton special pentru landou, iar în interiorul salonului, butonul este comun cu cel pentru fotolii rulante.
Parcă văd că ei cumpără Mercedes-uri lungi cu banii cu care noi cumpărăm Ottokar-uri scurte. Dar mă scuzați, noi suntem capitală, avem alte socoteli
De pe pagina de facebook a primarului Clujului (am voie să-i spun numele? Emil Boc. E politică?)
Primăria și CTP Cluj achiziționează alte 60 autobuze Mercedes pentru transportul în comun!
Primăria municipiului Cluj-Napoca continuă investițiile pentru îmbunătățirea calității transportului în comun din oraș, prin achiziționarea a 60 de autobuze marca Mercedes, care vor completa actuala flotă CTP. Recent, au fost puse în circulație 15 noi troleibuze articulate, iar în decursul acestei luni 11 autobuze electrice vor fi de asemenea introduse în circuit.
Specificațiile noilor mijloace de transport în comun:
Informații generale
Prețul unui autobuz este de 1.046.994 lei/ buc+TVA
(prețul total pentru 60 buc. autobuze este de 62.819.640 lei+TVA).
Autobuzele corespund tuturor normelor europene în domeniu, este un autobuz modern, dotat cu echipamente ce au caracteristici de ultimă generație.
Perioada de garanție pentru ansamblu vehicul este de 5 ani sau 350.000 de km.
Caracteristici tehnice
- capacitate totală de transport 104 călători, din care 26 locuri pe scaune și 78 locuri în picioare (calculat la 0.125 m2/călător în picioare conf. Directivei 97/27/CE CEE ONU R107)
- puterea motorului diesel este de 220 kW (299 CP ), cu norma de poluare EURO VI
- lungimea autobuzului este de 12 m
- podea complet coborâta
- rampa pentru fotoliile rulante ale persoanelor cu dizabilități
loc special amenajat în salon pentru fotoliile rulante și landourile pentru copii
înclinarea pe o parte a autobuzului în stații (kneeling)
au 3 uşi duble( cu câte 2 foi fiecare) cu sistem antistrivire a călătorilor .
sistem de frânare dotat cu ABS EBS, ESR
sistem de încălzire în sezonul rece
sistem de aer condiționat pentru sezonul cald
ventilație naturală prin geamurile batante şi prin trapele de aerisire cu acționare electrică
ventilaţie forţată prin turboventilatoare
sistem de iluminare interioară a salonului cu lămpi de tip LED
afișaje de traseu exterioare cu LED-uri (față , lateral și spate )
1 indicator vizual interior de stații cu LED-uri
1 monitor tip LCD extrawide pentru vizualizarea întregului traseu, a tuturor stațiilor și a poziției curente a autobuzului pe traseu.
1 monitor tip LCD pentru anunțuri publicitare
anunțarea vocală a stațiilor în salon
staţie de amplificare
Radio - CD și microfon
sistem de supraveghere video în interior și exterior
sistem de numărare a călătorilor transportați
sistem de ticketing
computer de bord pentru gestiune și management al traficului ( CGMT)
sistem informatic de gestiune și diagnosticare electronică prin rețea CAN (SIDGE)
sistem de urmărire prin GPS a vehiculului
comunicare prin voce între şofer şi dispeceratul central prin reteaua GSM
datele din computerul de bord al autovehiculului se descarcă în serverul de la Autobaza Autobuze, care gestionează baza de date și generează rapoarte specifice (cu privire la numărul de km parcurși , consumurile de carburant , numărul de pasageri transportați , etc ) .
anunțarea vocală a numărului de traseu și a direcției de deplasare , în exteriorul autobuzului , în dreptul primei uși , pentru informarea persoanelor cu deficiențe de vedere ex : ( a sosit linia 30 , se deplasează spre Cartier Grigorescu )
Pentru urcare sau coborâre din autobuz , călătorii trebuie să apese butonul de comanda din dreptul fiecărei uși din exterior sau din interior . Se vor deschide doar ușile care au avut o astfel de comandă din partea călătorilor .
Șoferul poate să selecteze deschiderea automată în stații a ușilor la comanda călătorilor sau să selecteze deschiderea ușilor prin comanda dată de el de la bord .
Pentru a urca în mijlocul de transport , persoanele care se deplasează în fotoliu rulant trebuie să anunțe șoferul prin apăsarea butonului din exteriorul autobuzului din dreptul ușii a doua, în dreptul căruia este afișată pictograma standard pentru “fotoliu rulant”. La o astfel de comandă, pe bordul șoferului apare o iconiță cu același simbol standard, care anunță șoferul să coboare, să manevreze rampa de acces și să asiste persoana care se deplasează în fotoliu rulant să urce în siguranță în autobuz. Șoferul nu poate să închidă ușile și să plece din stație decât după apăsarea unui buton din bord, care confirmă că persoana a urcat în siguranță și este pozitionată corect în zona special amenajată.
Pentru a coborî din autobuz, înaintea stației de destinație, persoana care se deplasează cu cărucior rulant trebuie să apese butonul din interiorul salonului unde se află locul special amenajat pentru cărucioarele rulante. La o astfel de comandă, pe bordul șoferului apare iconița ce simbolizează căruciorul rulant și șoferul știe că la prima stație trebuie să manevreze rampa de acces și să asiste coborârea în siguranță a persoanei care se deplasează cu fotoliul rulant. După coborârea în siguranță a fotoliului rulant, șoferul trebuie să apese butonul de confirmare de la bord pentru a putea închide ușile și să plece din stație.
Pentru urcarea sau coborârea landourilor pentru copii se procedeaza la fel ca și la fotoliile rulante, iar la bord, șoferul este atenționat prin apariția unei iconițe care simbolizează landoul pentru copii. În exteriorul autobuzului este poziționat un buton special pentru landou, iar în interiorul salonului, butonul este comun cu cel pentru fotolii rulante.
Parcă văd că ei cumpără Mercedes-uri lungi cu banii cu care noi cumpărăm Ottokar-uri scurte. Dar mă scuzați, noi suntem capitală, avem alte socoteli
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020
Victor92
Asa si este/va fi (din pacate) ...
George wrote:
Parcă văd că ei cumpără Mercedes-uri lungi cu banii cu care noi cumpărăm Ottokar-uri scurte. Dar mă scuzați, noi suntem capitală, avem alte socoteli
Asa si este/va fi (din pacate) ...
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020
Florinds
La noi e mentenanta mai scumpa pentru ca sunt salariile mai mari. Sigur se vor gasi motive cu care sa se poata justifica posibile spagi.
__________________
Acum serios, ati uitat sa mentionati si marimea lotului care e obligatoriu sa vina cu un discount mai mare fata de Cluj!
La noi e mentenanta mai scumpa pentru ca sunt salariile mai mari. Sigur se vor gasi motive cu care sa se poata justifica posibile spagi.
__________________
Acum serios, ati uitat sa mentionati si marimea lotului care e obligatoriu sa vina cu un discount mai mare fata de Cluj!
- shoppy
-
Posted:
-
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020
Florinds
Daca ar costa la fel (prin absurd), ai lua un Logan cu garantia de cinci ani sau un Mercedes cu garantie de doi ani? Atat folosesti tu un autoturism, cat are garantia, le iei in leasing?
Daca ar costa la fel (prin absurd), ai lua un Logan cu garantia de cinci ani sau un Mercedes cu garantie de doi ani? Atat folosesti tu un autoturism, cat are garantia, le iei in leasing?
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020
shoppy
Daca iti pica motorul o sa te trezesti ca te costa cat trei sferturi de masina, poate ca ar fi indicat sa se intample in garantie.
Daca prin absurd romanii ar fi oameni chibzuiti atunci da, Logan cu 5 ani garantie, altfel BMW sh cu volanu pe dreapta, ca suntem destepti si ne descurcam noi.
La Mertanele de acum ne plangem ca nu stim sa le reparam, vin piesele greu, sunt scumpe si a fost garantia scurta, acuma ca vrem garantie lunga nu mai e bine ca lasa ca ne descurcam noi.
Daca iti pica motorul o sa te trezesti ca te costa cat trei sferturi de masina, poate ca ar fi indicat sa se intample in garantie.
Daca prin absurd romanii ar fi oameni chibzuiti atunci da, Logan cu 5 ani garantie, altfel BMW sh cu volanu pe dreapta, ca suntem destepti si ne descurcam noi.
La Mertanele de acum ne plangem ca nu stim sa le reparam, vin piesele greu, sunt scumpe si a fost garantia scurta, acuma ca vrem garantie lunga nu mai e bine ca lasa ca ne descurcam noi.
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020
Florinds
Ai noroc ca sunt lenes si nu caut in mesajele tale. Dar lumea poate isi aminteste de masinile de 30 000 EUR, sigur alea nu au garantie jumatate din garantia Dacia.
Ai noroc ca sunt lenes si nu caut in mesajele tale. Dar lumea poate isi aminteste de masinile de 30 000 EUR, sigur alea nu au garantie jumatate din garantia Dacia.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020
shoppy
Ipoteza acesta este serioasa, sau tot prin absurd?
Ipoteza acesta este serioasa, sau tot prin absurd?
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020
Florinds
Daca nu cumperi masini noi, poti folosi google ca sa vezi diferenta intre perioadele de garantie.
Daca nu cumperi masini noi, poti folosi google ca sa vezi diferenta intre perioadele de garantie.
📖 Pagination options