Topic: Montarea instalațiilor AC la Mercedes-Benz Citaro E3 (2018)
315 posts, 101989 views
📖 Pagination options
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Montarea instalațiilor AC la Mercedes Citaro Euro 3 (201
WT_fan06
Ieri am avut plăcerea de a testa noile achiziții, într-un autobuz full, pe linia 104. Aceste aparate suflau foarte puternic, dar aerul suflat era mai cald decât cel de afară (amiaza mare - 30 de grade). Probabil, de aceea șoferul a decis să și lase trapa deschisă, iar geamurile minuscule erau și ele deschise, evident. RATB se autodepășește zilnic.
Ieri am avut plăcerea de a testa noile achiziții, într-un autobuz full, pe linia 104. Aceste aparate suflau foarte puternic, dar aerul suflat era mai cald decât cel de afară (amiaza mare - 30 de grade). Probabil, de aceea șoferul a decis să și lase trapa deschisă, iar geamurile minuscule erau și ele deschise, evident. RATB se autodepășește zilnic.
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Montarea instalațiilor AC la Mercedes Citaro Euro 3 (201
anndrei
Motorul face fata fara probleme dar nefiind instalat AC din fabrica nu i s-a bagat softul necesar in calculatorul motorului (ECU) iar acesta nu modifica anumiti parametrii pentru a îi suplini puterea si a face fata pantelor. Totusi nu urca pe munte cu el...
Ar trebui pornite AC tuturor autobuzelor care sunt dotate cu asa ceva pentru ca deja este cuptor in ele. Iar daca se aprind cele cu chinezarii banuiesc ca firma respectiva suporta consecintele.
Motorul face fata fara probleme dar nefiind instalat AC din fabrica nu i s-a bagat softul necesar in calculatorul motorului (ECU) iar acesta nu modifica anumiti parametrii pentru a îi suplini puterea si a face fata pantelor. Totusi nu urca pe munte cu el...
Ar trebui pornite AC tuturor autobuzelor care sunt dotate cu asa ceva pentru ca deja este cuptor in ele. Iar daca se aprind cele cu chinezarii banuiesc ca firma respectiva suporta consecintele.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Montarea instalațiilor AC la Mercedes Citaro Euro 3 (201
andrei11
Îți spun eu sigur, dar absolut sigur, confunzi motorul cucutia de viteze.
Care sunt acei parametrii ai motorului pe care-i modifică ECU ?
anndrei wrote:
... nu i s-a bagat softul necesar in calculatorul motorului (ECU) iar acesta nu modifica anumiti parametrii pentru a îi suplini puterea si a face fata pantelor.
Îți spun eu sigur, dar absolut sigur, confunzi motorul cucutia de viteze.
iar acesta nu modifica anumiti parametrii
Care sunt acei parametrii ai motorului pe care-i modifică ECU ?
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Montarea instalațiilor AC la Mercedes Citaro Euro 3 (201
shoppy
Motorul deja este optimizat pentru regimul de indeplinire a numarului de cai putere si a normei Euro impuse, daca te apuci sa modifici ECU atunci nu mai respecti norma Euro si risti sa strici motorul.
Motorul deja este optimizat pentru regimul de indeplinire a numarului de cai putere si a normei Euro impuse, daca te apuci sa modifici ECU atunci nu mai respecti norma Euro si risti sa strici motorul.
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Montarea instalațiilor AC la Mercedes Citaro Euro 3 (201
anndrei
Fata de motoarele de generatie veche RABA-MAN D2156HM6U (la care se pricep toti mecanicii din RATB dar degeaba se mai pricep) unde totul era mecanic nu exista nimic electronic in mersul acestuia, motoarele de generatie noua au un calculator (ECU) care ii face anumite reglaje pentru a avea un mers optim in functie de anumiti parametrii: temperatura exterioara, consum de curent, in sarcina regleaza injectia in functie de apasarea pedalei de acceleratie etc.
Ma intreb ce tip de alternatoare au fost montate de chinezi pe aceste autobuze nemtesti sa suporte cele doua unitati de AC? Unele subdimensionate probabil, din aceasta cauza a luat foc acel autobuz....
Nu are nicio legatura norma euro. Daca am doua masini identice cu acelasi motor una echipata cu AC si una fara, inseamna ca cea cu AC are o norma de poluare inferioara?
Fata de motoarele de generatie veche RABA-MAN D2156HM6U (la care se pricep toti mecanicii din RATB dar degeaba se mai pricep) unde totul era mecanic nu exista nimic electronic in mersul acestuia, motoarele de generatie noua au un calculator (ECU) care ii face anumite reglaje pentru a avea un mers optim in functie de anumiti parametrii: temperatura exterioara, consum de curent, in sarcina regleaza injectia in functie de apasarea pedalei de acceleratie etc.
Ma intreb ce tip de alternatoare au fost montate de chinezi pe aceste autobuze nemtesti sa suporte cele doua unitati de AC? Unele subdimensionate probabil, din aceasta cauza a luat foc acel autobuz....
Nu are nicio legatura norma euro. Daca am doua masini identice cu acelasi motor una echipata cu AC si una fara, inseamna ca cea cu AC are o norma de poluare inferioara?
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Montarea instalațiilor AC la Mercedes Citaro Euro 3 (201
cris_m
Vin si eu ca nestiutorul si intreb: motorul nu e acelasi la toate modele Euro 3 de pe tot globul asta pamantesc? Modele printre care se gasesc si cele cu AC...
Vin si eu ca nestiutorul si intreb: motorul nu e acelasi la toate modele Euro 3 de pe tot globul asta pamantesc? Modele printre care se gasesc si cele cu AC...
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Montarea instalațiilor AC la Mercedes Citaro Euro 3 (201
shoppy
Daca ai 2 motoare identice atunci ECU si setarile din ele sunt identice, doar ca daca pe unul pornesti AC atunci o sa ai o parte de un cuplu pierdut in compresorul de AC, nu exista setari separate pentru AC instalat / neinstalat / oprit / pornit.
Motorul nu are de unde sa stie ca, cuplul rezistiv vine de la roti sau de la cureaua de distributie / servicii auxiliare, el functioneaza tot lafel, este ca si cum ai spune ca daca mergi la deal se schimba setarile din ECU ca a vazut ca este nevoie de mai multa putere.
Daca ai 2 motoare identice atunci ECU si setarile din ele sunt identice, doar ca daca pe unul pornesti AC atunci o sa ai o parte de un cuplu pierdut in compresorul de AC, nu exista setari separate pentru AC instalat / neinstalat / oprit / pornit.
Motorul nu are de unde sa stie ca, cuplul rezistiv vine de la roti sau de la cureaua de distributie / servicii auxiliare, el functioneaza tot lafel, este ca si cum ai spune ca daca mergi la deal se schimba setarile din ECU ca a vazut ca este nevoie de mai multa putere.
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Montarea instalațiilor AC la Mercedes Citaro Euro 3 (201
anndrei
Cand cuplezi compresorul de AC ii da informatia si lui ECU. De aici stie ECU ca nu merge masina la deal...A nu se intelege ca agregatul de AC nu mananca din puterea motorului dar nu in acel hal de a nu putea urca o panta din Bucuresti...
Cand cuplezi compresorul de AC ii da informatia si lui ECU. De aici stie ECU ca nu merge masina la deal...A nu se intelege ca agregatul de AC nu mananca din puterea motorului dar nu in acel hal de a nu putea urca o panta din Bucuresti...
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Montarea instalațiilor AC la Mercedes Citaro Euro 3 (201
TibiV
anndrei,
asta este o prostie cat casa. Sau cat o rulota agata de masina in timpul concediului, dar despre care ECU habar n-are,,,
Iarna cand ponesti farurile ziua in amiaza mare i se da informatia lui ECU ?...
Si daca pornesti si ventilatorul ca sa bage aer cald in habitaclu ii spune lui ECU ?...
Si daca pornesti si incalzirea electrica luneta/oglinzi tot la ECU se centralizeaza ?...
Toate "chestiile" de mai sus inseamna o sarcina suplimentara pentru motor (este adevarat, prin intermediul alternatorului, dar vei fi surprins care este diferenta de putere necesara intre "mersul in gol" si "mersul in sarcina" al alternatorului...)
Mai citeste inca o data postarea lui shoppy care precede ultima ta postare...
Aia este explicatia absolut corecta.
ECU face reglajele pentru arderea optima in functie de puterea ceruta motorului in anumite conditii date: turatie (nu viteza), sarcina (apasarea acceleratiei), temperatura amestecului (nu cea exterioara). La modelele mai destepte se pune si presiunea atmosferica (ai alte curbe de reglaj pe A2 la Fetesti-Constanta fata de cele necesare pe Transalpina la Ranca...) dar astea sunt o preluare a tehnicii de aviatie din anii ''40 (la Spitfire, Messerschmitt, Mustang, Mitsubishi sau Lavotchkin conta foarte mult daca se luptau la 3000 sau la 8000 de metri altitudine...)
Pe ECU nu il intereseaza daca puterea suplimentara ceruta motorului provine de faptul ca urci o panta, ca ai pornit AC-ul sau ca esti in vacanta si ti-ai agatat o rulota de carligul de remorcare.
Asa ca te rog nu mai lansa teorii gresite, caci este clar ca nu ai o pregatire solida in domeniul motoarelor.
anndrei wrote:
Cand cuplezi compresorul de AC ii da informatia si lui ECU. De aici stie ECU ca nu merge masina la deal...
anndrei,
asta este o prostie cat casa. Sau cat o rulota agata de masina in timpul concediului, dar despre care ECU habar n-are,,,
Iarna cand ponesti farurile ziua in amiaza mare i se da informatia lui ECU ?...
Si daca pornesti si ventilatorul ca sa bage aer cald in habitaclu ii spune lui ECU ?...
Si daca pornesti si incalzirea electrica luneta/oglinzi tot la ECU se centralizeaza ?...
Toate "chestiile" de mai sus inseamna o sarcina suplimentara pentru motor (este adevarat, prin intermediul alternatorului, dar vei fi surprins care este diferenta de putere necesara intre "mersul in gol" si "mersul in sarcina" al alternatorului...)
Mai citeste inca o data postarea lui shoppy care precede ultima ta postare...
Aia este explicatia absolut corecta.
ECU face reglajele pentru arderea optima in functie de puterea ceruta motorului in anumite conditii date: turatie (nu viteza), sarcina (apasarea acceleratiei), temperatura amestecului (nu cea exterioara). La modelele mai destepte se pune si presiunea atmosferica (ai alte curbe de reglaj pe A2 la Fetesti-Constanta fata de cele necesare pe Transalpina la Ranca...) dar astea sunt o preluare a tehnicii de aviatie din anii ''40 (la Spitfire, Messerschmitt, Mustang, Mitsubishi sau Lavotchkin conta foarte mult daca se luptau la 3000 sau la 8000 de metri altitudine...)
Pe ECU nu il intereseaza daca puterea suplimentara ceruta motorului provine de faptul ca urci o panta, ca ai pornit AC-ul sau ca esti in vacanta si ti-ai agatat o rulota de carligul de remorcare.
Asa ca te rog nu mai lansa teorii gresite, caci este clar ca nu ai o pregatire solida in domeniul motoarelor.
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Montarea instalațiilor AC la Mercedes Citaro Euro 3 (201
anndrei
Nu este nicio prostie eu cand pornesc AC la masina sau alti consumatori de puteri mai mari ECU da comanda si ii creste putin turatia la relanti fata de cea normala cu toti consumatorii opriti. Asta ca nu mai tragea motorul autobuzului la o mica panta din Bucuresti este o mare cioaca marca soferi RATB pentru a nu il porni (stim noi de ce si chiar nu mai este cazul sa ascundem acest lucru). Probabil ca soferului ii era frica sa apese pedala de acceleratie. Sa nu uitam ca au existat si autocare ROMAN ce au avut AC din fabrica si facea fata acelasi motor. Nu era echipat cu motor de racheta. Sa nu uitam de autobuzul ROCAR DE SIMON al MAI ce a fost echipat dupa fabricarea lui cu AC neschimbandu-i motorul cu unul mai puternic iar acel autobuz iesea si din Bucuresti. Nici nu a luat foc si a putut sa circule cu AC pornit. Hai sa nu mai inghitim gogosile tuturor din RATB care mint pe fata pt. a le fi lor bine. Cati soferi mai apasa pe butonul de inclinatie al autobuzului cand vad un om batran ca se chinuie sa urce? Va spun eu, foarte putini restul stau si se uita ca boii in oglinda, probbail ca se si distreaza cand vad persoana respectiva cum se chinuie. Toti taranii au ajuns soferi la RATB si nu au stiut cum sa fure mai mult. NU ma poate contrazice nimeni cine o face se mine singur.
Nu este nicio prostie eu cand pornesc AC la masina sau alti consumatori de puteri mai mari ECU da comanda si ii creste putin turatia la relanti fata de cea normala cu toti consumatorii opriti. Asta ca nu mai tragea motorul autobuzului la o mica panta din Bucuresti este o mare cioaca marca soferi RATB pentru a nu il porni (stim noi de ce si chiar nu mai este cazul sa ascundem acest lucru). Probabil ca soferului ii era frica sa apese pedala de acceleratie. Sa nu uitam ca au existat si autocare ROMAN ce au avut AC din fabrica si facea fata acelasi motor. Nu era echipat cu motor de racheta. Sa nu uitam de autobuzul ROCAR DE SIMON al MAI ce a fost echipat dupa fabricarea lui cu AC neschimbandu-i motorul cu unul mai puternic iar acel autobuz iesea si din Bucuresti. Nici nu a luat foc si a putut sa circule cu AC pornit. Hai sa nu mai inghitim gogosile tuturor din RATB care mint pe fata pt. a le fi lor bine. Cati soferi mai apasa pe butonul de inclinatie al autobuzului cand vad un om batran ca se chinuie sa urce? Va spun eu, foarte putini restul stau si se uita ca boii in oglinda, probbail ca se si distreaza cand vad persoana respectiva cum se chinuie. Toti taranii au ajuns soferi la RATB si nu au stiut cum sa fure mai mult. NU ma poate contrazice nimeni cine o face se mine singur.
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Montarea instalațiilor AC la Mercedes Citaro Euro 3 (201
anndrei
Si temperatura exterioara! Daca ai -25 de grade pornirea este cu totul alta fata de +25 de grade! Nu iti suna cunoscut socul automat, oare cine crezi ca ii da comanda?
TibiV wrote:anndrei wrote:
Cand cuplezi compresorul de AC ii da informatia si lui ECU. De aici stie ECU ca nu merge masina la deal...
anndrei,
asta este o prostie cat casa. Sau cat o rulota agata de masina in timpul concediului, dar despre care ECU habar n-are,,,
Iarna cand ponesti farurile ziua in amiaza mare i se da informatia lui ECU ?...
Si daca pornesti si ventilatorul ca sa bage aer cald in habitaclu ii spune lui ECU ?...
Si daca pornesti si incalzirea electrica luneta/oglinzi tot la ECU se centralizeaza ?...
Toate "chestiile" de mai sus inseamna o sarcina suplimentara pentru motor (este adevarat, prin intermediul alternatorului, dar vei fi surprins care este diferenta de putere necesara intre "mersul in gol" si "mersul in sarcina" al alternatorului...)
Mai citeste inca o data postarea lui shoppy care precede ultima ta postare...
Aia este explicatia absolut corecta.
ECU face reglajele pentru arderea optima in functie de puterea ceruta motorului in anumite conditii date: turatie (nu viteza), sarcina (apasarea acceleratiei), temperatura amestecului (nu cea exterioara). La modelele mai destepte se pune si presiunea atmosferica (ai alte curbe de reglaj pe A2 la Fetesti-Constanta fata de cele necesare pe Transalpina la Ranca...) dar astea sunt o preluare a tehnicii de aviatie din anii ''40 (la Spitfire, Messerschmitt, Mustang, Mitsubishi sau Lavotchkin conta foarte mult daca se luptau la 3000 sau la 8000 de metri altitudine...)
Pe ECU nu il intereseaza daca puterea suplimentara ceruta motorului provine de faptul ca urci o panta, ca ai pornit AC-ul sau ca esti in vacanta si ti-ai agatat o rulota de carligul de remorcare.
Asa ca te rog nu mai lansa teorii gresite, caci este clar ca nu ai o pregatire solida in domeniul motoarelor.
Si temperatura exterioara! Daca ai -25 de grade pornirea este cu totul alta fata de +25 de grade! Nu iti suna cunoscut socul automat, oare cine crezi ca ii da comanda?
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Montarea instalațiilor AC la Mercedes Citaro Euro 3 (201
TibiV
Este vorba despre temperatura amestecului si a motorului (a lichidului de racire).
Asta "trage" socul automat.
Dupa 5-10 minute socul automat "se baga" singur, desi afara sunt tot -25 de grade.
Oare cine ii da comanda?
Este vorba despre temperatura amestecului si a motorului (a lichidului de racire).
Asta "trage" socul automat.
Dupa 5-10 minute socul automat "se baga" singur, desi afara sunt tot -25 de grade.
Oare cine ii da comanda?
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Montarea instalațiilor AC la Mercedes Citaro Euro 3 (201
shoppy
La relanti, daca apare o sarcina suplimentara fara sa creasca alimentarea atunci turatia o sa scada iar ECU o sa modifice automat regimul de alimentare pentru a compensa si a mentine turatia, chiar nu il intereseaza de unde apare sarcina aia.
Faptul ca iti creste turatia la relanti nu inseamna ca a vazut ca este AC-ul, stabilirea turatiei la relanti se face dupa un algoritm in care intra multe chestii, din ce am vazut regulatorul pentru relanti nu este continuu ci in trepte(adica turatiile sunt obligatoriu 800, 900, 1000.. si nu orice valoare), asa ca algoritmul a vazut ca apar sarcini si a trecut pe treapta urmatoare pentru ca puterea care se cere motorului este mai mare decat ce zice curba de putere ca se poate obtine la turatia curenta, din nou chiar nu te intereseaza de unde a venit sarcina aia.
La relanti, daca apare o sarcina suplimentara fara sa creasca alimentarea atunci turatia o sa scada iar ECU o sa modifice automat regimul de alimentare pentru a compensa si a mentine turatia, chiar nu il intereseaza de unde apare sarcina aia.
Faptul ca iti creste turatia la relanti nu inseamna ca a vazut ca este AC-ul, stabilirea turatiei la relanti se face dupa un algoritm in care intra multe chestii, din ce am vazut regulatorul pentru relanti nu este continuu ci in trepte(adica turatiile sunt obligatoriu 800, 900, 1000.. si nu orice valoare), asa ca algoritmul a vazut ca apar sarcini si a trecut pe treapta urmatoare pentru ca puterea care se cere motorului este mai mare decat ce zice curba de putere ca se poate obtine la turatia curenta, din nou chiar nu te intereseaza de unde a venit sarcina aia.
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Montarea instalațiilor AC la Mercedes Citaro Euro 3 (201
anndrei
Ok, atunci reiese ca problema autobuzului care nu a putut urca o mica panta avand Ac bagat este o mae cioaca pentru creduli. Sunteti de acord?
Ok, atunci reiese ca problema autobuzului care nu a putut urca o mica panta avand Ac bagat este o mae cioaca pentru creduli. Sunteti de acord?
📖 Pagination options