Topic: V3A-93M-EPC cu echipamente electronice Holec/INDA
225 posts, 2191469 views
📖 Pagination options
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
V3A-93M-EPC cu echipamente electronice Holec/INDA
Utilizator anonim
Acestea au fost initial 361, 192 si 205 si au circulat pe linia 41 de la Depoul Alexandria. Au avut si au o istorie destul de zbuciumata
Am aflat multe informatii despre aceste tramvaie chiar de la cel care a facut probele cu primul vagon si a participat la punerea in functiune a acestora. Proiectul a intrat in discutie inca din 1993 cand a inceput era modernizarilor la tramvaiele V3A (era care continua si in zilele noastre). In acest sens au inceput proiecte de modernizare URAC dar si 2 intreprinderi externe de RATB - FAUR si Electroputere Craiova.
Impreuna cu Electroputere Craiova s-au inceput tratativele cu societatea Olandeza de sisteme de actionare - HOLEC, astfel obtinandu-se echipamente cadou pentru 3 tramvaie, in perspectiva incheierii unui contract mult mai mare de 15-30 vagoane care sa echipeze linia 41 (aflata pe atunci la primele tentative de proiectare a traseului de metrou usor). Realizarea primului vagon la Electroputere Craiova a durat 2 ani pana la punerea in functiune, caroseria fiind modelul EP Craiova cu echipamentele Holec. Inaintea montajului pe caroserie tot sistemul de actionare a fost testat si chiar pus in functiune testand si distanta dintre echipamente si simuland cablajele (echipamente puse pe 2 etaje).
Cele 3 vagoane au fost aduse pe corpuri si asamblate la FAUR de unde au luat drumul Depoului Alexandria si probelor, probe care au mai durat aproximativ un an cu tot cu omologarea vagonului.
Din pacate nu s-a mai dorit continuarea proiectului din cauza lipsei de fonduri si de implicare a factorilor de decizie in acest caz.
Din 1997 cand a intrat primul vagon in circulatie (361 urmat de 192 si 205, 205 in 1998) acestea au functionat fara probleme majore pana in 2002 cand a inceput modernizarea liniei 41 urmata de modernizarea depoului Alexandria, vagoanele au fost mutate in Giulesti, au inceput sa se defecteze din ce in ce mai des, piesele au fost limitate de la inceput si un service din partea Holec era imposibil din cauza faptului ca nu a mai fost facuta comanda, practic Holec a pierdut cele 3 echipamente fara a primi niciun ban in schimbul lor.
Primul care a cedat in 2005 a fost 205, a devenit donator de piese pentru 192 si 361, apoi a urmat 192 care din primavara lui 2006 pana la RK nu a mai circulat deloc, dupa RK a functionat aproximativ un an, iar 361 a stat din 2006 mai mult defect pana sa plece la RK, dupa RK a revenit dar nu a mai circulat decat cateva zile.
La ora actuala 192 si 361 sunt defecte, 192 mai are aparitii rare iar 205 a fost reparat si a primit echipamente noi, invertoare si motoare in CA.
Acestea au fost initial 361, 192 si 205 si au circulat pe linia 41 de la Depoul Alexandria. Au avut si au o istorie destul de zbuciumata
Am aflat multe informatii despre aceste tramvaie chiar de la cel care a facut probele cu primul vagon si a participat la punerea in functiune a acestora. Proiectul a intrat in discutie inca din 1993 cand a inceput era modernizarilor la tramvaiele V3A (era care continua si in zilele noastre). In acest sens au inceput proiecte de modernizare URAC dar si 2 intreprinderi externe de RATB - FAUR si Electroputere Craiova.
Impreuna cu Electroputere Craiova s-au inceput tratativele cu societatea Olandeza de sisteme de actionare - HOLEC, astfel obtinandu-se echipamente cadou pentru 3 tramvaie, in perspectiva incheierii unui contract mult mai mare de 15-30 vagoane care sa echipeze linia 41 (aflata pe atunci la primele tentative de proiectare a traseului de metrou usor). Realizarea primului vagon la Electroputere Craiova a durat 2 ani pana la punerea in functiune, caroseria fiind modelul EP Craiova cu echipamentele Holec. Inaintea montajului pe caroserie tot sistemul de actionare a fost testat si chiar pus in functiune testand si distanta dintre echipamente si simuland cablajele (echipamente puse pe 2 etaje).
Cele 3 vagoane au fost aduse pe corpuri si asamblate la FAUR de unde au luat drumul Depoului Alexandria si probelor, probe care au mai durat aproximativ un an cu tot cu omologarea vagonului.
Din pacate nu s-a mai dorit continuarea proiectului din cauza lipsei de fonduri si de implicare a factorilor de decizie in acest caz.
Din 1997 cand a intrat primul vagon in circulatie (361 urmat de 192 si 205, 205 in 1998) acestea au functionat fara probleme majore pana in 2002 cand a inceput modernizarea liniei 41 urmata de modernizarea depoului Alexandria, vagoanele au fost mutate in Giulesti, au inceput sa se defecteze din ce in ce mai des, piesele au fost limitate de la inceput si un service din partea Holec era imposibil din cauza faptului ca nu a mai fost facuta comanda, practic Holec a pierdut cele 3 echipamente fara a primi niciun ban in schimbul lor.
Primul care a cedat in 2005 a fost 205, a devenit donator de piese pentru 192 si 361, apoi a urmat 192 care din primavara lui 2006 pana la RK nu a mai circulat deloc, dupa RK a functionat aproximativ un an, iar 361 a stat din 2006 mai mult defect pana sa plece la RK, dupa RK a revenit dar nu a mai circulat decat cateva zile.
La ora actuala 192 si 361 sunt defecte, 192 mai are aparitii rare iar 205 a fost reparat si a primit echipamente noi, invertoare si motoare in CA.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: V3A cu echipamente electronice Holec
Utilizator anonim
Sa le vedem in versiunea originala.
Sa le vedem in versiunea originala.
DSC01632.JPG (97.45 KB; downloaded 8604 times)
DSC01776.JPG (93.94 KB; downloaded 8603 times)
DSC03645.JPG (97.18 KB; downloaded 8637 times)
DSC03646.JPG (77.1 KB; downloaded 8595 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: V3A cu echipamente electronice Holec
Utilizator anonim
Si in versiunea actuala dupa RK.
Si in versiunea actuala dupa RK.
DSC06215.JPG (91.19 KB; downloaded 8591 times)
DSC00455.JPG (89.48 KB; downloaded 8576 times)
DSC06875.JPG (86.31 KB; downloaded 8577 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: V3A cu echipamente electronice Holec
Utilizator anonim
La ora actuala 361 este mort asteptand intrarea la transformarea in V3A-93-CA iar 192 mai iese foarte rar pe linia 32, cel mai probabil va fi si el tras definitiv pe dreapta in scurt timp.
La ora actuala 361 este mort asteptand intrarea la transformarea in V3A-93-CA iar 192 mai iese foarte rar pe linia 32, cel mai probabil va fi si el tras definitiv pe dreapta in scurt timp.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: V3A cu echipamente electronice Holec
Utilizator anonim
192 este si el tras pe dreapta, nu cred ca va mai circula prea curand.
192 este si el tras pe dreapta, nu cred ca va mai circula prea curand.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: V3A cu echipamente electronice Holec
Dr2005
De ce le-au mai făcut RK dacă nu au fost în stare să le repare?
De ce le-au mai făcut RK dacă nu au fost în stare să le repare?
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: V3A cu echipamente electronice Holec
Utilizator anonim
Practic nu este mare lucru de reparat, dar sunt o parte din piese care pur si simplu nu se mai gasesc sau sunt prea scumpe pentru a merita investitia.
Practic nu este mare lucru de reparat, dar sunt o parte din piese care pur si simplu nu se mai gasesc sau sunt prea scumpe pentru a merita investitia.
- adn2377
-
Posted:
-
Re: V3A cu echipamente electronice Holec
adn2377
Cand se decide RATB-ul daca se tranforma si celelalte doua Holec-uri in CA?
Cand se decide RATB-ul daca se tranforma si celelalte doua Holec-uri in CA?
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: V3A cu echipamente electronice Holec
Utilizator anonim
Nu se stie, oricum daca se vor face trebuie sa fie si bani pentru ele. Oricum imediat dupa ce vor fi facute vor trece in 41 alaturi de 205.
Nu se stie, oricum daca se vor face trebuie sa fie si bani pentru ele. Oricum imediat dupa ce vor fi facute vor trece in 41 alaturi de 205.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: V3A cu echipamente electronice Holec
Utilizator anonim
192 si 361 sunt oficial moarte, 361 a fost dus in conservare in depoul Titan, 192 urmeaza sa plece si el, vor sta acolo pana vor lua drumul URACului pentru transformarea in V3A-93-CA, sa speram ca in toamna la o eventuala rectificare de buget, daca nu in 2011, oricum pana atunci nu le vom mai vedea in traseu. Cred ca aici se cam incheie discutia despre ele in forma actuala...
192 si 361 sunt oficial moarte, 361 a fost dus in conservare in depoul Titan, 192 urmeaza sa plece si el, vor sta acolo pana vor lua drumul URACului pentru transformarea in V3A-93-CA, sa speram ca in toamna la o eventuala rectificare de buget, daca nu in 2011, oricum pana atunci nu le vom mai vedea in traseu. Cred ca aici se cam incheie discutia despre ele in forma actuala...
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: V3A cu echipamente electronice Holec
Utilizator anonim
Si in circulatie dupa RK...
Si in circulatie dupa RK...
DSC04030.JPG (109.57 KB; downloaded 8559 times)
DSC04032.JPG (125.39 KB; downloaded 8560 times)
DSC04054.JPG (119.69 KB; downloaded 8555 times)
DSC04061.JPG (231.4 KB; downloaded 8584 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: V3A cu echipamente electronice Holec
Gabi23
192 in anul 2008 cand circula cat de cat...
Cel mai probabil 192 si 361 nu vor mai circula niciodata, ramand ca amintire doar pozele cu aceste doua vagoane.
192 in anul 2008 cand circula cat de cat...
Cel mai probabil 192 si 361 nu vor mai circula niciodata, ramand ca amintire doar pozele cu aceste doua vagoane.
192 - 32 - 30.05.2008.JPG (496.85 KB; downloaded 8646 times)
192 - 32 - 14.08.2008.JPG (508.29 KB; downloaded 8650 times)
- ionescu63
-
Posted:
-
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: V3A cu echipamente electronice Holec
Gabi23
Sa devina precum 205 trebuie... bani in primul rand. Apoi vagoanele practic n-au suficenti km pentru noi reparatii capitale. Si nu in ultimul rand cele doua vagoane nu mai prezinta nici un interes, si cel mai bine sa lasam timpul sa se scurga... Mi-as dori tare mult sa le mai putem vedea circula candva, deoarece dupa parerea mea au fost cele mai bune vagoane ale RATB-ului, dar vremea lor se pare ca a apus definitiv .
Sa devina precum 205 trebuie... bani in primul rand. Apoi vagoanele practic n-au suficenti km pentru noi reparatii capitale. Si nu in ultimul rand cele doua vagoane nu mai prezinta nici un interes, si cel mai bine sa lasam timpul sa se scurga... Mi-as dori tare mult sa le mai putem vedea circula candva, deoarece dupa parerea mea au fost cele mai bune vagoane ale RATB-ului, dar vremea lor se pare ca a apus definitiv .
📖 Pagination options