Topic: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov
112 posts, 44317 views
📖 Pagination options
- drbm
-
Posted:
-
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov
shoppy
Oho, Pasaj A3 peste Pasaj DN73A peste CF, tot vroia Andrei pasaj pe 3 nivele .
Oho, Pasaj A3 peste Pasaj DN73A peste CF, tot vroia Andrei pasaj pe 3 nivele .
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov
subway guru
La autostrada asta s-a impotrivit mereu BEI, nu Coldea, nu bla,bla,bla...cine stie...stie si de ce...
La autostrada asta s-a impotrivit mereu BEI, nu Coldea, nu bla,bla,bla...cine stie...stie si de ce...
- misterr
-
Posted:
-
Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov
misterr
Teodorovici, despre renunţarea la proiectul cu Banca Mondială pentru autostrada Comarnic - Braşov: Într-un proiect nu e importantă sursa de finanţare, este important să îl faci. MT a găsit o variantă mai rapidă de a face lucrurile să se întâmple
Ministrul Finanţelor, Eugen Teodorovici, a declarat, sâmbătă, referindu-se la informaţiile conform cărora Guvernul renunţă la proiectul cu Banca Mondială pentru autostrada Comarnic - Braşov, că într-un proiect nu e importantă sursa de finanţare, este important să faci acel proiect şi că Ministerul Transporturilor "a găsit o altă variantă mai rapidă de a face lucrurile să se întâmple pe acest sector de drum".
"Într-un proiect nu e importantă sursa de finanţare, este important să faci acel proiect, iar Ministerul de Finanţe – Guvernul, prin Ministerul de Finanţe – să aleagă cea mai facilă, utilă, ieftină sursă de finanţare", a explicat Teodorovici.
El a afirmat că a existat o discuţie cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor, care au găsit o altă soluţie pentur acest proiect.
"Dânşii au găsit o altă variantă mai rapidă de a face lucrurile să se întâmple pe acest sector de drum Comarnic-Braşov. Nu este importantă partea de finanţare, este importantă calea de a implementa un astfel de proiect. (...) Nu este nicio discuţie, niciun scandal, este o simplă opţiune a Ministerului Transporturilor pentru o altfel de finanţare", a adăugat ministrul Finanţelor.
Deputatul USR Cătălin Drulă a afirmat, joi, că membrii Comisiei Transporturi din Camera Deputaţilor au fost anunţati că Guvernul renunţă la pregătirea proiectului autostrăzii Comarnic-Braşov cu Banca Mondială, intenţionând să realizeze drumul în parteneriat public-privat, sub coordonarea lui Narcis Neaga.
”Ne distrugem orice credibilitate în relaţia cu instituţiile financiare internaţionale”, susţine deputatul USR, care afirmă că directorul Companiei Naţionale de Adrministrare a Infrastructurii Rutiere a mai eşuat de trei ori până acum în implementarea acestui proiect.
Teodorovici, despre renunţarea la proiectul cu Banca Mondială pentru autostrada Comarnic - Braşov: Într-un proiect nu e importantă sursa de finanţare, este important să îl faci. MT a găsit o variantă mai rapidă de a face lucrurile să se întâmple
Ministrul Finanţelor, Eugen Teodorovici, a declarat, sâmbătă, referindu-se la informaţiile conform cărora Guvernul renunţă la proiectul cu Banca Mondială pentru autostrada Comarnic - Braşov, că într-un proiect nu e importantă sursa de finanţare, este important să faci acel proiect şi că Ministerul Transporturilor "a găsit o altă variantă mai rapidă de a face lucrurile să se întâmple pe acest sector de drum".
"Într-un proiect nu e importantă sursa de finanţare, este important să faci acel proiect, iar Ministerul de Finanţe – Guvernul, prin Ministerul de Finanţe – să aleagă cea mai facilă, utilă, ieftină sursă de finanţare", a explicat Teodorovici.
El a afirmat că a existat o discuţie cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor, care au găsit o altă soluţie pentur acest proiect.
"Dânşii au găsit o altă variantă mai rapidă de a face lucrurile să se întâmple pe acest sector de drum Comarnic-Braşov. Nu este importantă partea de finanţare, este importantă calea de a implementa un astfel de proiect. (...) Nu este nicio discuţie, niciun scandal, este o simplă opţiune a Ministerului Transporturilor pentru o altfel de finanţare", a adăugat ministrul Finanţelor.
Deputatul USR Cătălin Drulă a afirmat, joi, că membrii Comisiei Transporturi din Camera Deputaţilor au fost anunţati că Guvernul renunţă la pregătirea proiectului autostrăzii Comarnic-Braşov cu Banca Mondială, intenţionând să realizeze drumul în parteneriat public-privat, sub coordonarea lui Narcis Neaga.
”Ne distrugem orice credibilitate în relaţia cu instituţiile financiare internaţionale”, susţine deputatul USR, care afirmă că directorul Companiei Naţionale de Adrministrare a Infrastructurii Rutiere a mai eşuat de trei ori până acum în implementarea acestui proiect.
- misterr
-
Posted:
-
Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov
misterr
Planurile la zi pentru autostrada Comarnic - Brașov. De ce s-a renunțat la realizarea proiectului prin Banca Mondială și a fost aleasă pentru a patra oară varianta Parteneriatului Public-Privat (PPP)
Autostrada Comarnic - Brasov, un proiect care se chinuie sa demareze
Foto: HotNews.ro / Victor Cozmei
Guvernul nu se va mai folosi de asistența Băncii Mondiale pentru a realiza autostrada A3 Ploiești-Comarnic-Brașov, ci va merge din nou - pentru a patra oară - pe ideea unui Proiect Public-Privat (PPP) - variantă ce a eșuat de trei ori în ultimii 15 ani. Noutatea, însă, va fi folosirea de fonduri europene în cadrul PPP-ului, iar de proiect nu se va ocupa actuala Companie de Autostrăzi și directorul său, Narcis Neaga, ci Comisia de Prognoză cu o unitate special inființată în acest scop, au precizat surse din Transporturi pentru HotNews.ro. Pe de altă parte, revizuirea Studiilor și proiectarea autostrăzii ce trebuiau făcute cu sprijinul Băncii Mondiale - o garanție că ar fi fost profesionist realizate, spun unele voci - vor fi integrate și ele în cadrul PPP-ului.
În septembrie 2017, guvernul PSD condus de Mihai Tudose propunea ca de realizarea autostrăzii A3 Ploiești - Comarnic - Brașov (110 km) să se ocupe Banca Mondială, exasperat de neputința autorităților de la drumuri care în decurs de 15 ani au ratat trei tentative de concesiune/PPP-uri și nici nu au reușit să revizuiască Studiul de Fezabilitate.
Opt luni mai târziu, după ce guvernul a fost schimbat, cabinetul Dăncilă a pus pe tapet un plan în care trei mari proiecte de autostrăzi să fie realizate prin Parteneriate Publice Private (PPP), printre care și A3 Ploiești - Comarnic - Brașov. (vezi aici HG-ul)
Guvernul renunță la ajutorul Băncii Mondiale pentru autostrada A3 Ploiești- Comarnic - Brașov. Banca Mondială spune că nu a fost notificată oficial încă
Miercuri, la o ședință ținută în Sinaia a Comisiei de Transporturi din Camera Deputaţilor, ministrul Transporturilor Lucian Șova ar fi precizat că derularea proiectului autostrăzii A3 Comarnic - Brașov nu va mai fi făcută prin Banca Mondială, ci se va merge pe planul de PPP aprobat de Guvern prin Hotărâre de Guvern în luna mai.
În mod ciudat însă, reprezentanții Băncii Mondiale au transmis la solicitarea HotNews.ro că nu au fost încă informați oficiali de statul român despre o astfel de decizie.
„Banca Mondială nu a primit o notificare oficială din partea Ministerului Transporturilor din România privind colaborarea pe proiectul de autostradă Ploiești-Brașov. Îmbunătățirea infrastructurii rutiere a României rămâne o prioritate majoră de dezvoltare și este esențială pentru atragerea investițiilor și stimularea competitivității țării”, se arată în răspunsul Băncii Mondiale.
Chiar și așa, decizia autorităților române de a renunța la ajutorul Băncii Mondiale pentru implementarea unuia dintre cele mai complexe proiecte de autostrăzi pe care România nu a fost în stare să o execute până acum a fost luată.
Surse din cadrul Ministerului Transporturilor au detaliat pentru HotNews.ro de ce s-a renunțat la ideea contractării unui împrumut de 35 de milioane de euro de la Banca Mondială pentru asistență tehnică, revizuirea Studiilor geotehnice și proiectarea autostrăzii.
„Cu Banca Mondială nu a existat o înțelegere scrisă, eram doar într-un proces de pregătire a unui acord. S-a luat decizia guvernamentală ca acest proiect să fie promovat ca PPP. Având în vedere această schimbare de strategie, una din consecințe este și aceea că nu se mai justifica pentru statul român să se împrumute cu 35 de milioane de euro de la Banca Mondială, ci să se revizuiească SF-ul în interiorul procedurii de PPP”, au declarat pentru HotNews.ro surse bine informate din Ministerul Transporturilor.
O noua „companie de autostrăzi”? De PPP nu se va ocupa Compania de Drumuri sau Narcis Neaga, ci Comisia de Prognoză din cadrul Secretaratului General al Guvernului care va înființa o unitate specială pentru PPP-uri
De desfășurarea PPP-ului A3 Ploiești - Comarnic - Brașov nu se va ocupa Actuala Companie de Drumuri sau directorul acesteia, Narcis Neaga, ci implementarea proiectului va fi realizată de către Secretariatul General al Guvernului prin Comisia Națională de Prognoză ce ar urma să formeze o unitate de implementare specială, a mai explicat sursele pentru HotNews.ro.
„Documentațiile existente vor fi transferate, iar Comisia de Prognoză are deja o structură de personal aprobată și va face angajări de specialiști pentru a avea capacitatea să susțină derularea proiectelor”, au mai declarat sursele menționate.
„Tot ce ține de PPP teoretic se ocupă Comisia de Prognoză. Eu nu am primit nici un semn de la cineva că m-aș ocupa eu”, a declarat pentru HotNews.ro, Narcis Neaga, șeful Companiei de Autostrăzi.
Proiect Public-Privat, dar și cu fonduri europene. Durata proiectului - construcție+operare-întreținere - va fi mărită la peste 40 de ani
„Se poate face prin PPP și cu implicarea fondurilor europene. Așa finanțăm și construcția, dar și operarea autostrăzii și am scade astfel și plata de disponibilitate anuală. Intenția este de PPP. Noutatea acum ar fi implicarea de fonduri europene în PPP”, a mai spus Neaga.
Pe de altă parte, surse din Ministerul Transporturilor susțin că durata PPP-ului va fi de peste 40 de ani, mult mai mare față de cei 26 de ani pe cât era gândită ultima tenativă eșuată de a concesiona autostrada.
„Acum una din condiționalitățile PPP-ului va fi aceea că va fi pe mai mult de 40 de ani. Există interes din partea unor investitori de tip statal, nu entități bancare sau fonduri de investiții. Din perspectivă de politică guvernamentală credem că putem mări viteza de implementare a acestor proiecte folosind niște investitori de foarte mare anvergură care să susțină finanțarea acestor proiecte pe un termen foarte mare, de peste 40 de ani, ceea ce din perspectivă bancară nu poate fi vorba niciodată”, au mai apreciat pentru HotNews.ro sursele apropiate discuțiilor din Ministerul Transporturilor.
Revizuirea Studiului de Fezabilitate - un cartof fierbinte. Trebuia finanțat și supervizat de către Banca Mondială. Acum îl scoatem la licitație separat sau va fi băgat în PPP?
În cadrul înțelegerii originale cu Banca Mondială, un element central era revizuirea documentațiilor existente și a Studiului de Fezabilitate căruia îi lipsesc elemente esențiale ce țin de studii geotehnice. A
vând în vedere complexitatea proiectului - o autostradă prin munți, cu zeci de viaducte, tuneluri și poduri - un Studiu de Fezabilitate competent realizat este o condiție esențială. Acum, însă, cum înțelegerea cu Banca Mondială a picat, revizuirea Studiului de Fezabilitate revine în discuție.
„A fost apreciat că cel mai fezabil este să-l ducem (n.r. Studiul de Fezabilitate ) în PPP, creștem și viteza de implementare pentru că vom prinde în acest PPP și revizuirea SF astfel încât partenerul privat să-și obțină toate informațiile necesare pentru a elabora un proiect corespunzător pe care să-l implementeze”, a precizat pentru HotNews.ro surse din Ministerul Transporturilor.
Pe de altă parte, surse din domeniu au precizat pentru HotNews.ro că revizuirea SF-ului prin Banca Mondială ar fi fost o garanție de calitate și că lansarea unui PPP fără documentațiile revizuite ar putea pune mari probleme derulării proiectului.
„Se poate integra revizuirea SF-ului în PPP”, este de părere directorul de la Autostrăzi. „Negociezi prețul pe ceea ce ai acum și stabilești ca prețul final, ce rezultă după noile informații din SF-ul revizuit, să nu fie mai mare cu X%, justificat, față de prețul inițial. E un risc pe care îl împărțim”, a mai explicat Narcis Neaga pentru HotNews.ro.
„Când a fost negociată ultima oară concesiunea proiectului, am recunoscut faptul că informațiile din studiile geo nu sunt suficente pentru a avea un preț corect și am stabilit cu constructorul să înceapă cu studiile geo și nu am permis o creștere mai mare de X% din valoarea proiectului stabilită atunci. S-a făcut o modelare matematică și s-a introdus în contract obligativitatea concesionarului de a realiza studiile geo și s-a pus o condiție. <<Prețul negociat nu poate fi mărit mai mult de...>>. Deci automat s-a împărțit riscul”, a declarat Neaga pentru HotNews.ro.
Totodată, directorul CNAIR a mai precizat că până când va fi notificat oficial că de SF se va ocupa tot Comisia de Prognoză, va demara cât de curând procedurile pentru revizuirea studiilor geotehnice.
„Dăm drumul în secunda doi la revizuirea SF-ului pentru studiile geotehnice, astfel încât pe perioada de negociere a PPP-ului - pentru că un astfel de contract nu se semnează de pe o zi pe alta - putem obține informații suficiente”, a spus Neaga.
BEI, în februarie: „România nu poate gestiona un PPP de nivelul autostrăzii Comarnic-Brașov”
După trei tenative de PPP și concesione eușuate, înafară de Banca Mondială, și Banca Europeană de Investiţii s-a arătat interesată să sprijine proiectul autostrăzii Comarnic - Braşov.
În februarie într-o întâlnire la Guvern, vicepreşedintele BEI, Andrew McDowell susținea că România nu poate gestiona un PPP de nivelul autostrăzii Comarnic-Brașov.
„(...) Vreau să adaug faptul că acesta este un proiect mare şi complex. Din perspectiva parteneriatelor public-private, s-ar putea să nu fie chiar primul proiect cu care vrei să începi să ai un PPP (Parteneriat Public-Privat, n.r.). Pentru reputaţia României pe piaţa de PPP-uri, s-ar putea să începem cu ceva mai gestionabil, mai uşor din perspectiva pregătirii proiectului şi în felul acesta să putem construi această reputaţie, ca un loc unde se poate investi în siguranţă prin parteneriate public-private", a spus McDowell.
Autostrada Comarnic - Brașov este unul dintre proiectele cele mai discutate din ultimii 20 de ani, rămas însă la stadiul de proiect. Autostrada ar urmă să treacă munții Carpați și să lege sud-estul României de Vest, rezolvand aglomerația de pe Valea Prahovei. Din 2002 și până în prezent statul român a încercat, fără succes, să realizeze autostrada pe bani privați, prin proiecte de concesiune sau PPP. Au fost trei tentative, toate eșuate: în 2004, în 2009 și în 2015.
În 2013, Victor Ponta și Dan Șova - ministrul responsabil la acel moment - anunțau intenția de a concesiona cei 53 de km, însă detaliile afacerii au stârnit controverse: 325,2 milioane de euro plătiți anual către constructor, timp de 26 de ani cât va dura concesiunea. Adică, la finalul perioadei de 30 de ani de concesiune, statul român ar fi plătit pentru proiectul Comarnic - Brașov peste 8,45 de miliarde de euro.
Concesiunea a fost anulată oficial în iunie 2015, iar autoritățile de la Transporturi s-au grăbit să relanseze în licitație tronsoanele și revizuirea SF-ului. Toate procedurile au picat, însă, și ele, cu excepția celui mai ușor tronson Râșnov - Brașov (Cristian) care a fost contractat într-un final abia în septembrie 2017.
Planurile la zi pentru autostrada Comarnic - Brașov. De ce s-a renunțat la realizarea proiectului prin Banca Mondială și a fost aleasă pentru a patra oară varianta Parteneriatului Public-Privat (PPP)
Autostrada Comarnic - Brasov, un proiect care se chinuie sa demareze
Foto: HotNews.ro / Victor Cozmei
Guvernul nu se va mai folosi de asistența Băncii Mondiale pentru a realiza autostrada A3 Ploiești-Comarnic-Brașov, ci va merge din nou - pentru a patra oară - pe ideea unui Proiect Public-Privat (PPP) - variantă ce a eșuat de trei ori în ultimii 15 ani. Noutatea, însă, va fi folosirea de fonduri europene în cadrul PPP-ului, iar de proiect nu se va ocupa actuala Companie de Autostrăzi și directorul său, Narcis Neaga, ci Comisia de Prognoză cu o unitate special inființată în acest scop, au precizat surse din Transporturi pentru HotNews.ro. Pe de altă parte, revizuirea Studiilor și proiectarea autostrăzii ce trebuiau făcute cu sprijinul Băncii Mondiale - o garanție că ar fi fost profesionist realizate, spun unele voci - vor fi integrate și ele în cadrul PPP-ului.
În septembrie 2017, guvernul PSD condus de Mihai Tudose propunea ca de realizarea autostrăzii A3 Ploiești - Comarnic - Brașov (110 km) să se ocupe Banca Mondială, exasperat de neputința autorităților de la drumuri care în decurs de 15 ani au ratat trei tentative de concesiune/PPP-uri și nici nu au reușit să revizuiască Studiul de Fezabilitate.
Opt luni mai târziu, după ce guvernul a fost schimbat, cabinetul Dăncilă a pus pe tapet un plan în care trei mari proiecte de autostrăzi să fie realizate prin Parteneriate Publice Private (PPP), printre care și A3 Ploiești - Comarnic - Brașov. (vezi aici HG-ul)
Guvernul renunță la ajutorul Băncii Mondiale pentru autostrada A3 Ploiești- Comarnic - Brașov. Banca Mondială spune că nu a fost notificată oficial încă
Miercuri, la o ședință ținută în Sinaia a Comisiei de Transporturi din Camera Deputaţilor, ministrul Transporturilor Lucian Șova ar fi precizat că derularea proiectului autostrăzii A3 Comarnic - Brașov nu va mai fi făcută prin Banca Mondială, ci se va merge pe planul de PPP aprobat de Guvern prin Hotărâre de Guvern în luna mai.
În mod ciudat însă, reprezentanții Băncii Mondiale au transmis la solicitarea HotNews.ro că nu au fost încă informați oficiali de statul român despre o astfel de decizie.
„Banca Mondială nu a primit o notificare oficială din partea Ministerului Transporturilor din România privind colaborarea pe proiectul de autostradă Ploiești-Brașov. Îmbunătățirea infrastructurii rutiere a României rămâne o prioritate majoră de dezvoltare și este esențială pentru atragerea investițiilor și stimularea competitivității țării”, se arată în răspunsul Băncii Mondiale.
Chiar și așa, decizia autorităților române de a renunța la ajutorul Băncii Mondiale pentru implementarea unuia dintre cele mai complexe proiecte de autostrăzi pe care România nu a fost în stare să o execute până acum a fost luată.
Surse din cadrul Ministerului Transporturilor au detaliat pentru HotNews.ro de ce s-a renunțat la ideea contractării unui împrumut de 35 de milioane de euro de la Banca Mondială pentru asistență tehnică, revizuirea Studiilor geotehnice și proiectarea autostrăzii.
„Cu Banca Mondială nu a existat o înțelegere scrisă, eram doar într-un proces de pregătire a unui acord. S-a luat decizia guvernamentală ca acest proiect să fie promovat ca PPP. Având în vedere această schimbare de strategie, una din consecințe este și aceea că nu se mai justifica pentru statul român să se împrumute cu 35 de milioane de euro de la Banca Mondială, ci să se revizuiească SF-ul în interiorul procedurii de PPP”, au declarat pentru HotNews.ro surse bine informate din Ministerul Transporturilor.
O noua „companie de autostrăzi”? De PPP nu se va ocupa Compania de Drumuri sau Narcis Neaga, ci Comisia de Prognoză din cadrul Secretaratului General al Guvernului care va înființa o unitate specială pentru PPP-uri
De desfășurarea PPP-ului A3 Ploiești - Comarnic - Brașov nu se va ocupa Actuala Companie de Drumuri sau directorul acesteia, Narcis Neaga, ci implementarea proiectului va fi realizată de către Secretariatul General al Guvernului prin Comisia Națională de Prognoză ce ar urma să formeze o unitate de implementare specială, a mai explicat sursele pentru HotNews.ro.
„Documentațiile existente vor fi transferate, iar Comisia de Prognoză are deja o structură de personal aprobată și va face angajări de specialiști pentru a avea capacitatea să susțină derularea proiectelor”, au mai declarat sursele menționate.
„Tot ce ține de PPP teoretic se ocupă Comisia de Prognoză. Eu nu am primit nici un semn de la cineva că m-aș ocupa eu”, a declarat pentru HotNews.ro, Narcis Neaga, șeful Companiei de Autostrăzi.
Proiect Public-Privat, dar și cu fonduri europene. Durata proiectului - construcție+operare-întreținere - va fi mărită la peste 40 de ani
„Se poate face prin PPP și cu implicarea fondurilor europene. Așa finanțăm și construcția, dar și operarea autostrăzii și am scade astfel și plata de disponibilitate anuală. Intenția este de PPP. Noutatea acum ar fi implicarea de fonduri europene în PPP”, a mai spus Neaga.
Pe de altă parte, surse din Ministerul Transporturilor susțin că durata PPP-ului va fi de peste 40 de ani, mult mai mare față de cei 26 de ani pe cât era gândită ultima tenativă eșuată de a concesiona autostrada.
„Acum una din condiționalitățile PPP-ului va fi aceea că va fi pe mai mult de 40 de ani. Există interes din partea unor investitori de tip statal, nu entități bancare sau fonduri de investiții. Din perspectivă de politică guvernamentală credem că putem mări viteza de implementare a acestor proiecte folosind niște investitori de foarte mare anvergură care să susțină finanțarea acestor proiecte pe un termen foarte mare, de peste 40 de ani, ceea ce din perspectivă bancară nu poate fi vorba niciodată”, au mai apreciat pentru HotNews.ro sursele apropiate discuțiilor din Ministerul Transporturilor.
Revizuirea Studiului de Fezabilitate - un cartof fierbinte. Trebuia finanțat și supervizat de către Banca Mondială. Acum îl scoatem la licitație separat sau va fi băgat în PPP?
În cadrul înțelegerii originale cu Banca Mondială, un element central era revizuirea documentațiilor existente și a Studiului de Fezabilitate căruia îi lipsesc elemente esențiale ce țin de studii geotehnice. A
vând în vedere complexitatea proiectului - o autostradă prin munți, cu zeci de viaducte, tuneluri și poduri - un Studiu de Fezabilitate competent realizat este o condiție esențială. Acum, însă, cum înțelegerea cu Banca Mondială a picat, revizuirea Studiului de Fezabilitate revine în discuție.
„A fost apreciat că cel mai fezabil este să-l ducem (n.r. Studiul de Fezabilitate ) în PPP, creștem și viteza de implementare pentru că vom prinde în acest PPP și revizuirea SF astfel încât partenerul privat să-și obțină toate informațiile necesare pentru a elabora un proiect corespunzător pe care să-l implementeze”, a precizat pentru HotNews.ro surse din Ministerul Transporturilor.
Pe de altă parte, surse din domeniu au precizat pentru HotNews.ro că revizuirea SF-ului prin Banca Mondială ar fi fost o garanție de calitate și că lansarea unui PPP fără documentațiile revizuite ar putea pune mari probleme derulării proiectului.
„Se poate integra revizuirea SF-ului în PPP”, este de părere directorul de la Autostrăzi. „Negociezi prețul pe ceea ce ai acum și stabilești ca prețul final, ce rezultă după noile informații din SF-ul revizuit, să nu fie mai mare cu X%, justificat, față de prețul inițial. E un risc pe care îl împărțim”, a mai explicat Narcis Neaga pentru HotNews.ro.
„Când a fost negociată ultima oară concesiunea proiectului, am recunoscut faptul că informațiile din studiile geo nu sunt suficente pentru a avea un preț corect și am stabilit cu constructorul să înceapă cu studiile geo și nu am permis o creștere mai mare de X% din valoarea proiectului stabilită atunci. S-a făcut o modelare matematică și s-a introdus în contract obligativitatea concesionarului de a realiza studiile geo și s-a pus o condiție. <<Prețul negociat nu poate fi mărit mai mult de...>>. Deci automat s-a împărțit riscul”, a declarat Neaga pentru HotNews.ro.
Totodată, directorul CNAIR a mai precizat că până când va fi notificat oficial că de SF se va ocupa tot Comisia de Prognoză, va demara cât de curând procedurile pentru revizuirea studiilor geotehnice.
„Dăm drumul în secunda doi la revizuirea SF-ului pentru studiile geotehnice, astfel încât pe perioada de negociere a PPP-ului - pentru că un astfel de contract nu se semnează de pe o zi pe alta - putem obține informații suficiente”, a spus Neaga.
BEI, în februarie: „România nu poate gestiona un PPP de nivelul autostrăzii Comarnic-Brașov”
După trei tenative de PPP și concesione eușuate, înafară de Banca Mondială, și Banca Europeană de Investiţii s-a arătat interesată să sprijine proiectul autostrăzii Comarnic - Braşov.
În februarie într-o întâlnire la Guvern, vicepreşedintele BEI, Andrew McDowell susținea că România nu poate gestiona un PPP de nivelul autostrăzii Comarnic-Brașov.
„(...) Vreau să adaug faptul că acesta este un proiect mare şi complex. Din perspectiva parteneriatelor public-private, s-ar putea să nu fie chiar primul proiect cu care vrei să începi să ai un PPP (Parteneriat Public-Privat, n.r.). Pentru reputaţia României pe piaţa de PPP-uri, s-ar putea să începem cu ceva mai gestionabil, mai uşor din perspectiva pregătirii proiectului şi în felul acesta să putem construi această reputaţie, ca un loc unde se poate investi în siguranţă prin parteneriate public-private", a spus McDowell.
Autostrada Comarnic - Brașov este unul dintre proiectele cele mai discutate din ultimii 20 de ani, rămas însă la stadiul de proiect. Autostrada ar urmă să treacă munții Carpați și să lege sud-estul României de Vest, rezolvand aglomerația de pe Valea Prahovei. Din 2002 și până în prezent statul român a încercat, fără succes, să realizeze autostrada pe bani privați, prin proiecte de concesiune sau PPP. Au fost trei tentative, toate eșuate: în 2004, în 2009 și în 2015.
În 2013, Victor Ponta și Dan Șova - ministrul responsabil la acel moment - anunțau intenția de a concesiona cei 53 de km, însă detaliile afacerii au stârnit controverse: 325,2 milioane de euro plătiți anual către constructor, timp de 26 de ani cât va dura concesiunea. Adică, la finalul perioadei de 30 de ani de concesiune, statul român ar fi plătit pentru proiectul Comarnic - Brașov peste 8,45 de miliarde de euro.
Concesiunea a fost anulată oficial în iunie 2015, iar autoritățile de la Transporturi s-au grăbit să relanseze în licitație tronsoanele și revizuirea SF-ului. Toate procedurile au picat, însă, și ele, cu excepția celui mai ușor tronson Râșnov - Brașov (Cristian) care a fost contractat într-un final abia în septembrie 2017.
- punmeister
-
Posted:
-
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov
TibiV
Gata, nu mai este nici o scuza...
Au reinventat PPP-ul...
https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-22676197-autostrada-bucure-ploie-bra-studiul-fundamentare-parteneriatului-public-privat-aprobat-guvern-putea-costa-dura-parteneriatul-statul-rom-taxe-putea-puse-oferilor-chiar-din-2019.htm
Studiul de fundamentare publicat de Comisia de Prognoză: Detaliile proiectului PPP Ploiești - Brașov:
http://www.cnp.ro/user/repository/Studiu%20fundamentare%20Autostrada%20Ploiesti-Brasov/Studiu%20fundamentare%20autostrada%20Ploiesti%20Brasov.pdf
In acest studiu de fundamentare (i-am dat linkul dar nu l-am citit) se pare ca exista o prevedere "beton/belea"...
https://www.stiripesurse.ro/premiera-guvernul-anun-a-o-amenda-de-100-de-milioane-de-euro-pe-an-pentru-intarzieri-la-cea-mai-impo_1286053.html
Adica s-a aprobat spaga prin HG....
Gata, nu mai este nici o scuza...
Au reinventat PPP-ul...
Autostrada București - Ploiești - Brașov: Studiul de fundamentare al Parteneriatului Public Privat, aprobat de Guvern /
Cât ar putea costa, cât va dura parteneriatul, ce va plăti statul român și ce taxe ar putea fi puse șoferilor chiar din 2019
Guvernul a adoptat, miercuri, studiul de fundamentare pentru demararea unui Parteneriat Public Privat (PPP) pentru proiectarea, execuția și operarea autostrăzii Ploiești - Brașov și pentru operarea actualei autostrăzi Bucurști - Ploiești.
Valoarea execuției proiectului este de circa 1,4 miliarde de euro, iar studiul de fundamentare detaliază că PPP-ul se va întinde pe o perioadă de 44 de ani, dar în două etape. Prima etapă va fi de 4 ani pentru proiectare și execuție și 20 de ani pentru operare.
Șoferii vor plăti o taxă pentru folosirea autostrăzii de la București la Ploiești, iar pe parcursul parteneriatului statul va plăti partenerului privat o sumă anuală pentru amortizarea investiției, dar și o plată de disponibilitate pentru perioada de operare a autostrăzii.
Studiul ia în calcul și taxarea încă din 2019 a actualei autostrăzi dintre București și Ploiești.
https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-22676197-autostrada-bucure-ploie-bra-studiul-fundamentare-parteneriatului-public-privat-aprobat-guvern-putea-costa-dura-parteneriatul-statul-rom-taxe-putea-puse-oferilor-chiar-din-2019.htm
Studiul de fundamentare publicat de Comisia de Prognoză: Detaliile proiectului PPP Ploiești - Brașov:
http://www.cnp.ro/user/repository/Studiu%20fundamentare%20Autostrada%20Ploiesti-Brasov/Studiu%20fundamentare%20autostrada%20Ploiesti%20Brasov.pdf
In acest studiu de fundamentare (i-am dat linkul dar nu l-am citit) se pare ca exista o prevedere "beton/belea"...
Studiul de fundamentare pentru construcția autostrăzii Ploiești - Comarnic - Brașov, adoptat în ședința de Guvern de miercuri, prevede o „sumă de succes" dar și o „amendă" pentru constructor, de 100 de milioane de euro pe an, în cazul devansării, respectiv în cazul întârzierii lucrărilor.
https://www.stiripesurse.ro/premiera-guvernul-anun-a-o-amenda-de-100-de-milioane-de-euro-pe-an-pentru-intarzieri-la-cea-mai-impo_1286053.html
Adica s-a aprobat spaga prin HG....
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov
andrei11
Ce i-a apucat pe toți azi ? E ceva în atmosferă cu siguranță...Cred că din cauză că se demolează Stadionul din Ghencea. Cu siguranță asta trebuie să fie.
Ce i-a apucat pe toți azi ? E ceva în atmosferă cu siguranță...Cred că din cauză că se demolează Stadionul din Ghencea. Cu siguranță asta trebuie să fie.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov
WT_fan06
Cred că s-au inspirat din amenda pe care o vom lua noi de la UE, pentru cât de "mult" reciclăm.
Studiul de fundamentare pentru construcția autostrăzii Ploiești - Comarnic - Brașov, adoptat în ședința de Guvern de miercuri, prevede o „sumă de succes" dar și o „amendă" pentru constructor, de 100 de milioane de euro pe an, în cazul devansării, respectiv în cazul întârzierii lucrărilor.
Cred că s-au inspirat din amenda pe care o vom lua noi de la UE, pentru cât de "mult" reciclăm.
- serbanandrei
-
Posted:
-
Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov
serbanandrei
Salut
Pentru berbeci de la TRANSPORTURI si de la CNAIR. Cum se transforma un drum de pamant in sosea asfaltata cu 2 benzi. Asta pentru ca la noi cand se anunta si se apuca nu mai termina .De utilaje nici nu are rost sa vorbim .La noi scula originala este de cele mai multe ori lopata.
De la niste americani de pe alta planeta.
https://www.youtube.com/watch?v=MgvUDs5tcu0
Salut
Pentru berbeci de la TRANSPORTURI si de la CNAIR. Cum se transforma un drum de pamant in sosea asfaltata cu 2 benzi. Asta pentru ca la noi cand se anunta si se apuca nu mai termina .De utilaje nici nu are rost sa vorbim .La noi scula originala este de cele mai multe ori lopata.
De la niste americani de pe alta planeta.
https://www.youtube.com/watch?v=MgvUDs5tcu0
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov
Cristi N
Daca vreti sa va enervati va recomand seria de postari a lui NGC(mare posesor de vrabiute ) de la benzinari. Subiectul este Parteneriatul Public Privat pentru Ploiesti - Comarnic, firmele interesate au trimis o serie de intrebari iar raspunsurile sunt de o calitate infecta. Pun aici doar concluzia lui, sunt multe posturi cu toata corespundenta.
De aici incepe: Link
Daca vreti sa va enervati va recomand seria de postari a lui NGC(mare posesor de vrabiute ) de la benzinari. Subiectul este Parteneriatul Public Privat pentru Ploiesti - Comarnic, firmele interesate au trimis o serie de intrebari iar raspunsurile sunt de o calitate infecta. Pun aici doar concluzia lui, sunt multe posturi cu toata corespundenta.
NGC
Concluzie
Bine, bine, dar studiul de fundamentare este serios? Alta intrebare!
In traducere libera, depuneti voi o oferta oarecare ca apoi mai negociem si adaugam sau scoatem din contract ca sa fie bine.
De aici incepe: Link
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov
TibiV
http://gov.ro/ro/stiri/cinci-investitori-interesati-de-realizarea-autostrazii-ploiesti-brasov-in-parteneriat-public-privat
Remarcati precizarea:
Luni, 17 Decembrie
Cinci investitori interesați de realizarea Autostrăzii Ploieşti-Braşov în parteneriat public-privat
Cinci investitori au depus oferte pentru atribuirea contractului de parteneriat public-privat pentru realizarea Autostrăzii Ploieşti- Braşov, până astăzi, 17 decembrie 2018, ultima zi de depunere a cererii de participare.
Ofertele pentru primul contract strategic de parteneriat public-privat din România, depuse la Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză, sunt analizate de către o Comisie de evaluare, care include şi experţi cooptaţi, reprezentanţi ai partenerului public. Ofertele au fost deschise în prezenţa investitorilor privaţi care au depus solicitarea de participare la acest proiect.Din acest moment, procedura legală prevede următoarele acţiuni:
1. Comunicarea, în aproximativ cinci zile, a candidaţilor selectaţi, în vederea depunerii ofertei tehnice şi financiare;
2. Depunerea ofertelor detaliate în termen de 60 de zile de la comunicarea acceptării;
3. Negocierea competitivă a clauzelor contractului de parteneriat public-privat;
4. Desemnarea partenerului privat câştigător şi a variantei de contract de parteneriat public-privat ce va fi supus aprobării Guvernului;
5. Semnarea contractului de parteneriat public-privat aprobat de Guvern;
6. Constituirea societăţii de proiect de către CNAIR şi partenerul privat.
Numărul ofertelor depuse arată atât interesul deosebit al investitorilor pentru proiectele strategice ce urmează să fie realizate în parteneriat public-privat, cât şi încrederea mediului de afaceri în economia românească. De asemenea, înscrierea pentru acest prim proiect arată că este apreciat de investitori demersul Guvernului de a îmbunătăţi cadrul legal şi de a aproba realizarea în parteneriat public-privat a 21 de proiecte strategice de investiţii.
În conformitate cu prevederile Ordonanţei de Urgenţă nr. 39/2018 privind parteneriatul public-privat şi ale Hotărârii Guvernului nr.667/2018 prin care s-a aprobat Studiul de fundamentare pentru acest obiectiv strategic de investiţie, proiectarea şi construcţia autostrăzii Ploieşti-Brașov se va realiza prin parteneriat public-privat instituţional, respectiv printr-o societate de proiect ce va avea ca acţionari partenerul public, respectiv CNAIR, şi un partener privat, desemnat în urma procedurii de achiziţie publică, prin negociere competitivă, procedură care începe practic de astăzi.
Autostrada "Ploieşti-Braşov", prevede o durată de proiectare, execuţie şi operare de 24 de ani. În cadrul proiectului este inclusăşi operarea tronsonului de Autostradă Bucureşti – Ploieşti, încă de la semnarea contractului de atribuire.
Valoarea estimată pentru acest contract este de 1,36 miliarde euro. Contractul prevede, de asemenea, plăţi anuale din fonduri publice care să asigure recuperearea investiţiei de către partenerul privat.
http://gov.ro/ro/stiri/cinci-investitori-interesati-de-realizarea-autostrazii-ploiesti-brasov-in-parteneriat-public-privat
Remarcati precizarea:
În cadrul proiectului este inclusă şi operarea tronsonului de Autostradă Bucureşti – Ploieşti, încă de la semnarea contractului de atribuire.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov
shoppy
Aceea de mai sus nu este o intrebare, acolo scrie defapt "Sunteti niste incompetenti!" cu argumente corecte si numerotata ca o intrebare ca sa ramana inregistrata in documentatia oficiala.
Aceea de mai sus nu este o intrebare, acolo scrie defapt "Sunteti niste incompetenti!" cu argumente corecte si numerotata ca o intrebare ca sa ramana inregistrata in documentatia oficiala.
- misterr
-
Posted:
-
Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov
misterr
Dăncilă anunță că Guvernul s-a răzgândit în cazul autostrăzii Comarnic - Brașov
Viorica Dăncilă a declarat duminică, la Ploieşti, că pentru a începe mai repede lucrările la autostrada Comarnic - Braşov, aceasta va fi scoasă din parteneriat public-privat şi va fi declarată de importanţă naţională la următoarea şedinţă a CSAT.
Dăncilă a menţionat că pentru construcţia acestei autostrăzi în parteneriat public-privat a fost primită o solicitare din partea unei companii chinezo-turce.
“Autostrada Comarnic - Braşov este în parteneriat public-privat, am avut solicitare din partea unei societăţi chinezo-turce, eu am hotărât, împreună cu colegii mei, să scoatem din parteneriat public-privat, iar în prima şedinţă de CSAT această autostradă să devină de importanţă naţională sau de infrastructură critică, astfel încât să putem să putem să demarăm cât mai repede lucrările pentru această autostradă. Pentru că procedurile sunt, ştiţi foarte bine, birocraţia este destul de mare, procedurile sunt complicate, la noi s-a format această instituţie a contestaţiilor şi pentru a trece de toate aceste obstacole cred că soluţia este ca această autostradă să devină de importanţă naţională, astfel încât să începem construcţia cât mai repede, din fonduri guvernamentale”, a spus ea.
Întrebată când ar putea începe construcţia autostrăzii, premierul a arătat că va face o evaluare după momentului votului din CSAT.
Viorica Dăncilă a participat, duminică, alături de Eugen Teodorovici, preşedintele executiv al PSD, şi Mihai Fifor, secretarul general al PSD, la Comitetul Executiv Judeţean al PSD Prahova.
Dăncilă anunță că Guvernul s-a răzgândit în cazul autostrăzii Comarnic - Brașov
Viorica Dăncilă a declarat duminică, la Ploieşti, că pentru a începe mai repede lucrările la autostrada Comarnic - Braşov, aceasta va fi scoasă din parteneriat public-privat şi va fi declarată de importanţă naţională la următoarea şedinţă a CSAT.
Dăncilă a menţionat că pentru construcţia acestei autostrăzi în parteneriat public-privat a fost primită o solicitare din partea unei companii chinezo-turce.
“Autostrada Comarnic - Braşov este în parteneriat public-privat, am avut solicitare din partea unei societăţi chinezo-turce, eu am hotărât, împreună cu colegii mei, să scoatem din parteneriat public-privat, iar în prima şedinţă de CSAT această autostradă să devină de importanţă naţională sau de infrastructură critică, astfel încât să putem să putem să demarăm cât mai repede lucrările pentru această autostradă. Pentru că procedurile sunt, ştiţi foarte bine, birocraţia este destul de mare, procedurile sunt complicate, la noi s-a format această instituţie a contestaţiilor şi pentru a trece de toate aceste obstacole cred că soluţia este ca această autostradă să devină de importanţă naţională, astfel încât să începem construcţia cât mai repede, din fonduri guvernamentale”, a spus ea.
Întrebată când ar putea începe construcţia autostrăzii, premierul a arătat că va face o evaluare după momentului votului din CSAT.
Viorica Dăncilă a participat, duminică, alături de Eugen Teodorovici, preşedintele executiv al PSD, şi Mihai Fifor, secretarul general al PSD, la Comitetul Executiv Judeţean al PSD Prahova.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
A3 (București - Ploiești - Brașov - Tg. Mureș - Turda - Borș)
•
Choose destination