Topic: Știri și articole din presă
500 posts, 196416 views
📖 Pagination options
- misterr
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
misterr
Stroe susține că a găsit banii pentru metrou până în Otopeni. ONG-urile spun că va fi gata în 2027
VIDEO: https://vid2.stirileprotv.ro/2017/12/28/61931027-2.mp4
România a cerut de la Uniunea Europeană bani pentru construcţia metroului spre Otopeni chiar în Ajunul Crăciunului, iar ministrul Transporturilor se laudă de parcă suma necesară ar fi pe drum.
Mai mult decât atât, în cinstea europenilor, vom boteza una dintre staţii Bruxelles. Organizaţiile nonguvernamentale care monitorizează proiectul susţin însă că este imposibil să fim gata până în 2020, când Bucureştiul va găzdui câteva meciuri din cadrul Campionatul European de Fotbal.
Dacă ar fi să-i credem pe cei din Ministerul Transporturilor, lucrările pentru magistrala spre Otopeni vor începe anul viitor şi se vor încheia în 2020. Adică am putea avea metroul gata pentru Campionatul European de Fotbal.
Ministrul Transporturilor a anunţat joi că a cerut banii de la Comisia Europeană, care ar fi acceptat cererea pentru finanţarea a 80 la sută din lucrări.
Felix Stroe, ministrul Transporturilor: “Avem finanţarea asigurată. Diferenţa de 300 de milioane de euro pentru realizarea integrală a magistralei de metrou va fi asigurată de BERD.”
Mihai Tudose, premier: ”Felicitari, domnule ministru, îmi retrag ce am spus la investirea dvs, munciţi 30 de zile. Sunt convins acum că şi februarie va avea 30 de zile.”
Este o iluzie că vom construi metroul până în 2020, spun organizaţiile neguvernamentale care monitorizează proiectele de infrastructură şi se bazează pe realitatea din Drumul Taberei.
Ionuţ Ciurea, directorul executiv al PRO Infrastructura: “Realistic, 9 ani de zile. Probleme de relocări, țevi, stăm cu lunile să se găsească proprietarii, țevi, cabluri care nu sunt în studiu de fezabilitate nu știm ale cui sunt.”
Şi exproprierile vor ţine pe loc magistrala. În plus, lucrările vor crea haos în circulaţie. De exemplu, şantierul de la intrarea în Otopeni. Va fi amplasat pe DN1, imediat după centură, chiar la intrarea în oraşul Otopeni. Aici, Metrorex are suficient spaţiu să construiască staţia de metrou Bruxelles, mai ales că în zonă există şi o bază militară. Problema este însă pentru şoferi. Din cauza lucrărilor, traficul va fi restricţionat, iar şantierul va ocupa o bandă.
Şi alte şantiere vor afecta circulaţia pe DN1, iar Primăria Otopeni, unde vor fi săpate 3 staţii de metrou, va fi obligată să găsească străzi ocolitoare.
Magistrala de metrou spre Otopeni are peste 14 kilometri, 12 staţii şi va costa 1.4 miliarde euro.
Stroe susține că a găsit banii pentru metrou până în Otopeni. ONG-urile spun că va fi gata în 2027
VIDEO: https://vid2.stirileprotv.ro/2017/12/28/61931027-2.mp4
România a cerut de la Uniunea Europeană bani pentru construcţia metroului spre Otopeni chiar în Ajunul Crăciunului, iar ministrul Transporturilor se laudă de parcă suma necesară ar fi pe drum.
Mai mult decât atât, în cinstea europenilor, vom boteza una dintre staţii Bruxelles. Organizaţiile nonguvernamentale care monitorizează proiectul susţin însă că este imposibil să fim gata până în 2020, când Bucureştiul va găzdui câteva meciuri din cadrul Campionatul European de Fotbal.
Dacă ar fi să-i credem pe cei din Ministerul Transporturilor, lucrările pentru magistrala spre Otopeni vor începe anul viitor şi se vor încheia în 2020. Adică am putea avea metroul gata pentru Campionatul European de Fotbal.
Ministrul Transporturilor a anunţat joi că a cerut banii de la Comisia Europeană, care ar fi acceptat cererea pentru finanţarea a 80 la sută din lucrări.
Felix Stroe, ministrul Transporturilor: “Avem finanţarea asigurată. Diferenţa de 300 de milioane de euro pentru realizarea integrală a magistralei de metrou va fi asigurată de BERD.”
Mihai Tudose, premier: ”Felicitari, domnule ministru, îmi retrag ce am spus la investirea dvs, munciţi 30 de zile. Sunt convins acum că şi februarie va avea 30 de zile.”
Este o iluzie că vom construi metroul până în 2020, spun organizaţiile neguvernamentale care monitorizează proiectele de infrastructură şi se bazează pe realitatea din Drumul Taberei.
Ionuţ Ciurea, directorul executiv al PRO Infrastructura: “Realistic, 9 ani de zile. Probleme de relocări, țevi, stăm cu lunile să se găsească proprietarii, țevi, cabluri care nu sunt în studiu de fezabilitate nu știm ale cui sunt.”
Şi exproprierile vor ţine pe loc magistrala. În plus, lucrările vor crea haos în circulaţie. De exemplu, şantierul de la intrarea în Otopeni. Va fi amplasat pe DN1, imediat după centură, chiar la intrarea în oraşul Otopeni. Aici, Metrorex are suficient spaţiu să construiască staţia de metrou Bruxelles, mai ales că în zonă există şi o bază militară. Problema este însă pentru şoferi. Din cauza lucrărilor, traficul va fi restricţionat, iar şantierul va ocupa o bandă.
Şi alte şantiere vor afecta circulaţia pe DN1, iar Primăria Otopeni, unde vor fi săpate 3 staţii de metrou, va fi obligată să găsească străzi ocolitoare.
Magistrala de metrou spre Otopeni are peste 14 kilometri, 12 staţii şi va costa 1.4 miliarde euro.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
shoppy
Cum sa nu stim ale cui sunt , "gaseste" tu o teava sau un cablu cu excavatorul, sa vezi ce repede se infiinteaza proprietarul si si-o revendica.
Cum sa nu stim ale cui sunt , "gaseste" tu o teava sau un cablu cu excavatorul, sa vezi ce repede se infiinteaza proprietarul si si-o revendica.
- TibiV
-
Posted:
-
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
shoppy
Daca nu-s marcate corect cu nisip, banda si cauciuc, ori il pui sa sape totul la mana, ori il lasi sa le gaseasca pe toate cu excavatorul.
Au mai sapat unii un sant prin curtea unei hale abandonate prin zona aia si s-au trezit cu Securitatea pe cap, rupsesera cablul de telefonie al Aeroportului Otopeni, au stat telefonistii 3 zile in groapa sa lege toate firele unul cate unul.
Daca nu-s marcate corect cu nisip, banda si cauciuc, ori il pui sa sape totul la mana, ori il lasi sa le gaseasca pe toate cu excavatorul.
Au mai sapat unii un sant prin curtea unei hale abandonate prin zona aia si s-au trezit cu Securitatea pe cap, rupsesera cablul de telefonie al Aeroportului Otopeni, au stat telefonistii 3 zile in groapa sa lege toate firele unul cate unul.
- george_b
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
george_b
Dragi colegi va implor sa ne trezim la realitate
Care ar fi sansele ca M6 sa fie doar un nou proiect de tipul Rosia Montana? Sau cel de tipul autostrada Bucuresti Brasov? Care sa urce preturile
terenurilor in piata conform intereselor mafiei imobiliare.
http://riscograma.ro/13715/metrou-otopeni/
Metroul Otopeni miroase a farsă imobiliară: „Statul paralel” are teren de vânzare în Băneasa
Proiectul magistralei de metrou subteran București-Otopeni, o aberație urbanistică de la cap la coadă, este vânturat în spațiul public de mai bine de un deceniu – fiecare guvernare l-a scos de la naftalină în diverse momente, apoi a uitat de el la fel de subit.
Cât de șubrede sunt argumentele de oportunitate, că există alternative mai ieftine și mai eficiente și că prioritățile de trafic sunt în cu totul alte părți am mai explicat.
Că la costul vehiculat de 1,4 miliarde de euro este de 2-3 ori mai scump per kilometru decât metroul din Sofia explică Radu Soviani.
Dar după cele mai recente știri se întărește ipoteza că de fapt construirea efectivă n-a fost niciodată o miză. Exact ca în cazul Roșia Montană, încrederea că se va face cândva poate fi mai rentabilă financiar decât săpăturile efective.
Să recapitulăm:
1. Unul dintre argumente a fost că există un acord de finanțare cu banca japoneză de investiții JICA și că banii nu pot fi folosiți pentru altceva. Argumentul era șubred de la început, că nimeni normal la cap nu face o investiție doar pentru motivul că are de unde să se împrumute. Apoi, JICA a spus explicit că a fost decizia Guvernului la ce să folosească banii și că nu a condiționat-o de un anumit traseu. Iar săptămâna asta JICA a dispărut de tot din peisaj, după ce guvernul a anunțat că a trimis o cerere de finanțare la Uniunea Europeană.
2. Alt argument cusut cu ață albă a fost că ne-am angajat în fața UEFA să construim metrou pentru a putea participa la organizarea campionatelor europene din 2020 și că dacă nu îl facem pierdem finanțarea. La rândul lui șubred din start, pentru că posibilitatea finalizării este menționată în treacăt, nicidecum ca o condiție. Apoi, ar însemna că revine un cost de ordinul sutelor de milioane de euro pentru fiecare dintre cele patru meciuri. În final, argumentul a picat irevocabil atunci când a devenit clar că lucrările n-au cum fi terminate în timp util și probabil nici măcar începute.
3. Hărțile metroului din București sunt de-a dreptul caraghioase! Ce rost are să treci cu linie punctată („în pregătire”) o magistrală care nici n-a fost începută și care va fi terminată peste mulți ani sau niciodată? Cui îi folosește? Ce să înțeleagă cineva care are nevoie de hartă ca să vadă unde poate ajunge cu metroul? Că ar fi bine să își ia teren în Nord, că acum e totuși ieftin dar se va scumpi, sau ce altceva?
4. Pe bursa zvonurilor a circulat chiar informația imposibil de verificat cum că miza ar fi să fie refolosite lucrări „strategice” mai vechi, clasificate ca strict-secret, gata să fie refacturate acum ca lucrări nou-nouțe. Și deci asta ar fi o garanție solidă că proiectul se va face siii-gur.
N-ar fi de mirare ca zvonurile să fi fost lansate chiar de cei care ar trebui să păstreze așa secrete și care știu siii-gur că nu-i nimic acolo. Și povestea asta aduce teribil cu informațiile „din surse sigure” despre pământurile rare de la Roșia Montană, pe lângă care aurul e mărunțiș.
5. Cea mai nouă minciună este cea spusă săptămâna asta de Ministrul Transporturilor Felix Stroe în ședința de Guvern:
„Duminică, 24 decembrie, Ministerul Transporturilor a depus aplicaţia rescrisă pentru magistrala de metrou, magistrala M6. Deci a fost acceptată cererea de finanţare de către Comisia Europeană”
Serios, a fost depusă deci a fost acceptată? De obicei procedurile durează ani buni. Iar Metroul de Otopeni oricum în master-planul de transport, deci despre ce vorbim?
Tot în timp-record ar fi fost negociată și o cofinanțare de la BERD:
„E vorba de o instituţie financiară internaţională foarte serioasă – Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare. Deci, este o veste bună. Magistrala M6 de metrou are toate finanţarea asigurată şi este pe drumul cel bun, nu mai poate fi oprit”
S-a înțeles, „dumb money”? Nu. Mai. Poate. Fi. Oprit. Cumpărați terenuri în Băneasa, că prețul lor nu poate merge decât în sus!
Ce s-a întâmplat de fapt. Pe 1 noiembrie apărea o știre de la Metrorex cum că documentația a fost depusă la JICA și așteaptă avizul. Posibil o manevră disperată… O delegație JICA tocmai venise pe 30 octombrie în verificări la București și plecase pe 31.
Cum JICA nu mai este acum menționată deloc, este de presupus că avizul japonezilor a fost în linia „noi ne-am săturat de șarada asta, găsiți-vă alți proști”. Dar știrea că „nu mai sunt bani pentru metroului Otopeni” ar fi fost probabil catastrofală pentru interesele imobiliare de pe traseu, așa că s-a găsit repede altceva, cât mai „credibil” și mai oficial.
Ei bine, stilul de lucru arată că proiectul sigur NU se va face. De ce? E simplu: pentru că „smart money” nu mizează pe asta, dimpotrivă.
Dragi colegi va implor sa ne trezim la realitate
Care ar fi sansele ca M6 sa fie doar un nou proiect de tipul Rosia Montana? Sau cel de tipul autostrada Bucuresti Brasov? Care sa urce preturile
terenurilor in piata conform intereselor mafiei imobiliare.
http://riscograma.ro/13715/metrou-otopeni/
Metroul Otopeni miroase a farsă imobiliară: „Statul paralel” are teren de vânzare în Băneasa
Proiectul magistralei de metrou subteran București-Otopeni, o aberație urbanistică de la cap la coadă, este vânturat în spațiul public de mai bine de un deceniu – fiecare guvernare l-a scos de la naftalină în diverse momente, apoi a uitat de el la fel de subit.
Cât de șubrede sunt argumentele de oportunitate, că există alternative mai ieftine și mai eficiente și că prioritățile de trafic sunt în cu totul alte părți am mai explicat.
Că la costul vehiculat de 1,4 miliarde de euro este de 2-3 ori mai scump per kilometru decât metroul din Sofia explică Radu Soviani.
Dar după cele mai recente știri se întărește ipoteza că de fapt construirea efectivă n-a fost niciodată o miză. Exact ca în cazul Roșia Montană, încrederea că se va face cândva poate fi mai rentabilă financiar decât săpăturile efective.
Să recapitulăm:
1. Unul dintre argumente a fost că există un acord de finanțare cu banca japoneză de investiții JICA și că banii nu pot fi folosiți pentru altceva. Argumentul era șubred de la început, că nimeni normal la cap nu face o investiție doar pentru motivul că are de unde să se împrumute. Apoi, JICA a spus explicit că a fost decizia Guvernului la ce să folosească banii și că nu a condiționat-o de un anumit traseu. Iar săptămâna asta JICA a dispărut de tot din peisaj, după ce guvernul a anunțat că a trimis o cerere de finanțare la Uniunea Europeană.
2. Alt argument cusut cu ață albă a fost că ne-am angajat în fața UEFA să construim metrou pentru a putea participa la organizarea campionatelor europene din 2020 și că dacă nu îl facem pierdem finanțarea. La rândul lui șubred din start, pentru că posibilitatea finalizării este menționată în treacăt, nicidecum ca o condiție. Apoi, ar însemna că revine un cost de ordinul sutelor de milioane de euro pentru fiecare dintre cele patru meciuri. În final, argumentul a picat irevocabil atunci când a devenit clar că lucrările n-au cum fi terminate în timp util și probabil nici măcar începute.
3. Hărțile metroului din București sunt de-a dreptul caraghioase! Ce rost are să treci cu linie punctată („în pregătire”) o magistrală care nici n-a fost începută și care va fi terminată peste mulți ani sau niciodată? Cui îi folosește? Ce să înțeleagă cineva care are nevoie de hartă ca să vadă unde poate ajunge cu metroul? Că ar fi bine să își ia teren în Nord, că acum e totuși ieftin dar se va scumpi, sau ce altceva?
4. Pe bursa zvonurilor a circulat chiar informația imposibil de verificat cum că miza ar fi să fie refolosite lucrări „strategice” mai vechi, clasificate ca strict-secret, gata să fie refacturate acum ca lucrări nou-nouțe. Și deci asta ar fi o garanție solidă că proiectul se va face siii-gur.
N-ar fi de mirare ca zvonurile să fi fost lansate chiar de cei care ar trebui să păstreze așa secrete și care știu siii-gur că nu-i nimic acolo. Și povestea asta aduce teribil cu informațiile „din surse sigure” despre pământurile rare de la Roșia Montană, pe lângă care aurul e mărunțiș.
5. Cea mai nouă minciună este cea spusă săptămâna asta de Ministrul Transporturilor Felix Stroe în ședința de Guvern:
„Duminică, 24 decembrie, Ministerul Transporturilor a depus aplicaţia rescrisă pentru magistrala de metrou, magistrala M6. Deci a fost acceptată cererea de finanţare de către Comisia Europeană”
Serios, a fost depusă deci a fost acceptată? De obicei procedurile durează ani buni. Iar Metroul de Otopeni oricum în master-planul de transport, deci despre ce vorbim?
Tot în timp-record ar fi fost negociată și o cofinanțare de la BERD:
„E vorba de o instituţie financiară internaţională foarte serioasă – Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare. Deci, este o veste bună. Magistrala M6 de metrou are toate finanţarea asigurată şi este pe drumul cel bun, nu mai poate fi oprit”
S-a înțeles, „dumb money”? Nu. Mai. Poate. Fi. Oprit. Cumpărați terenuri în Băneasa, că prețul lor nu poate merge decât în sus!
Ce s-a întâmplat de fapt. Pe 1 noiembrie apărea o știre de la Metrorex cum că documentația a fost depusă la JICA și așteaptă avizul. Posibil o manevră disperată… O delegație JICA tocmai venise pe 30 octombrie în verificări la București și plecase pe 31.
Cum JICA nu mai este acum menționată deloc, este de presupus că avizul japonezilor a fost în linia „noi ne-am săturat de șarada asta, găsiți-vă alți proști”. Dar știrea că „nu mai sunt bani pentru metroului Otopeni” ar fi fost probabil catastrofală pentru interesele imobiliare de pe traseu, așa că s-a găsit repede altceva, cât mai „credibil” și mai oficial.
Ei bine, stilul de lucru arată că proiectul sigur NU se va face. De ce? E simplu: pentru că „smart money” nu mizează pe asta, dimpotrivă.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
andrei11
Din partea moderatorului
Stimate coleg,
Vă atrag atenția că v-ați angajat pe un drum periculos și care cu siguranță vă va duce într-o direcție greșită.
Și-au mai rupt și alții gâtul ( cel mai recent exuserul Nice ) încercând să parcurgă acest drum pe care înțeleg că v-ați angajat deplin responsabil în ceea ce susțineți.
__________
Internetul e plin de maculatură, e democrație, fiecare scrie ce dorește, nu-l controlează nimeni.
Cine este acest Lucian Davidescu ?
______________
Sunt unul care am fost și sunt încă împotriva acestui proiect, dar nu voi accepta să mi se dea drept material de studiu orice neghiobie scrisă de toți anonomii pe internet.
____________________________
Stimați colegi, vă reamintesc că discuțiile pe margineaȘtirilor și articolelor din presă se face în topicul dedicat Discuții până la începerea lucrărilor.
Dați link către ce articol vreți sa-l discutați și discutați / criticați la << Discuții >>
Mulțumesc.
Din partea moderatorului
Stimate coleg,
Vă atrag atenția că v-ați angajat pe un drum periculos și care cu siguranță vă va duce într-o direcție greșită.
Și-au mai rupt și alții gâtul ( cel mai recent exuserul Nice ) încercând să parcurgă acest drum pe care înțeleg că v-ați angajat deplin responsabil în ceea ce susțineți.
__________
Internetul e plin de maculatură, e democrație, fiecare scrie ce dorește, nu-l controlează nimeni.
Cine este acest Lucian Davidescu ?
______________
Sunt unul care am fost și sunt încă împotriva acestui proiect, dar nu voi accepta să mi se dea drept material de studiu orice neghiobie scrisă de toți anonomii pe internet.
____________________________
Stimați colegi, vă reamintesc că discuțiile pe margineaȘtirilor și articolelor din presă se face în topicul dedicat Discuții până la începerea lucrărilor.
Dați link către ce articol vreți sa-l discutați și discutați / criticați la << Discuții >>
Mulțumesc.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
shoppy
Pe langa greseli grosolane si probabil voite, ajungem la aberatii cu lucrari strategice secrete si Rosia Montana, asemenea prostii ar trebui sterse imediat.
Pe langa greseli grosolane si probabil voite, ajungem la aberatii cu lucrari strategice secrete si Rosia Montana, asemenea prostii ar trebui sterse imediat.
- Goldmund
-
Posted:
-
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
TibiV
Calda....
Calda....
Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) a decis să aloce suma de aproximativ 300 de milioane de euro pentru completarea aranjamentului financiar la magistrala de Metrou M6 (1 Mai - Otopeni, n.r.) a anunţat, luni, ministrul Transporturilor, Felix Stroe, într-o conferinţă de presă.
"Astăzi am avut o nouă întâlnire de lucru cu BERD. Vreau să precizez că aceste întâlniri sunt săptămânale. Astăzi, reprezentanţii BERD ne-au dat o veste foarte bună. S-a luat decizia finală la Londra, la BERD, pentru alocarea sumei de aproximativ 300 de milioane de euro pentru completarea aranjamentului financiar la magistrala de metrou M6. Este un lucru extrem de pozitiv care trebuie să ne aducă bucurie", a spus ministrul.
La sfârşitul anului trecut, Ministerul Transporturilor a anunţat că a aprobat şi transmis recent, la Comisia Europeană, cererea de finanţare pentru Magistrala 6 de metrou 1 Mai - Otopeni, cu o valoare totală a proiectului de circa 1,392 miliarde de euro.
Noua linie de metrou va avea o lungime de 14,2 km şi 12 staţii. AGERPRES
- andrei11
-
Posted:
-
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
Adrian Rosca
https://www.agerpres.ro/politica/2018/0 ... ier--71137
Sunt sigur ca s-a referit la Campionatul din 2120.
Vicepremierul a vorbit şi despre magistrala de metrou spre Otopeni.
"Cu M6, cred că ministrul Transporturilor v-a dat toate datele şi ştiţi despre ce e vorba. Sigur, noi ne propunem ca metroul să circule înainte de începerea Campionatului European de fotbal", a declarat Stănescu, întrebat dacă Magistrala 6 de metrou care ar urma să lege Capitala de Aeroportul Otopeni va fi funcţională până în 2020, la momentul desfăşurării CE de fotbal.
https://www.agerpres.ro/politica/2018/0 ... ier--71137
Sunt sigur ca s-a referit la Campionatul din 2120.
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
TibiV
De ce te grabesti in halul asta ?!?!...
Poate UE crapa, dar CE va exista si in 2220...
Adrian Rosca wrote:
Sunt sigur ca s-a referit la Campionatul din 2120.
De ce te grabesti in halul asta ?!?!...
Poate UE crapa, dar CE va exista si in 2220...
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
mcosmin
Hei, nu fiti rai, dacă studiați cu atentie raspunsul, nu a precizat despre care CE este vorba....
Hei, nu fiti rai, dacă studiați cu atentie raspunsul, nu a precizat despre care CE este vorba....
- sab
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
sab
Discutii..degeaba. M6 NU va fi gata in 2020. Poate se apuca pana atunci, dar de finalizat nu au cum. Singura varianta ar fi fost calea ferata, dar se pare ca nu sunt multe sanse nici aici.
Un ministru "habarnist". Inca unul dintr-un sir lung.
Discutii..degeaba. M6 NU va fi gata in 2020. Poate se apuca pana atunci, dar de finalizat nu au cum. Singura varianta ar fi fost calea ferata, dar se pare ca nu sunt multe sanse nici aici.
Un ministru "habarnist". Inca unul dintr-un sir lung.
📖 Pagination options