Topic: M5.1 (D.T. - Eroilor): Discuții generale pe baza lucrărilor și a proiectului
8571 posts, 1388740 views
📖 Pagination options
- George
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
George
...de către ambele părți, care trebuie să coopereze cu bună-credință în acest scop...
nu vreau să cobesc, dar mie îmi sună a 2022 cel devreme.
...de către ambele părți, care trebuie să coopereze cu bună-credință în acest scop...
nu vreau să cobesc, dar mie îmi sună a 2022 cel devreme.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
subway guru
Din pacate nu suntem noi doi semnatarii
Interesul public cat si interesele ambelor parti sunt mult prea mari si importante pentru a lua in seama un 202x
Din pacate nu suntem noi doi semnatarii
Interesul public cat si interesele ambelor parti sunt mult prea mari si importante pentru a lua in seama un 202x
- George
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
George
Haha, nu suntem, că ne-am fi înțeles de minune, un inginer și un jurist eu încerc să fiu sensibil la problemele economice, nu absolutizez dreptul, chiar le zic părților că e mai bine să se înțeleagă ele decât să primească o soluție impusă, fie ea și corectă legal.
Interesul ăla public e însă legat și de elementul timp. La noi se zice justitie intarziata justitie defectuoasa. Asta e valabila si pentru ingineri, sa stii.
Degeaba imi faci autostrazi si metrou in 2060 cand probabil o sa zburam cu drone. Saligny era ceva mai bun decât Astaldi.
Haha, nu suntem, că ne-am fi înțeles de minune, un inginer și un jurist eu încerc să fiu sensibil la problemele economice, nu absolutizez dreptul, chiar le zic părților că e mai bine să se înțeleagă ele decât să primească o soluție impusă, fie ea și corectă legal.
Interesul ăla public e însă legat și de elementul timp. La noi se zice justitie intarziata justitie defectuoasa. Asta e valabila si pentru ingineri, sa stii.
Degeaba imi faci autostrazi si metrou in 2060 cand probabil o sa zburam cu drone. Saligny era ceva mai bun decât Astaldi.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
subway guru
Lasa-l pe Saligny, ca a facut si el ceva giubuslucuri si driblinguri in off-side la vremea lui...doar ca i-a iesit pasienta!
Asta cu actualizarea pretului functie de indicii statistici transata abia acum in justitie e mizilic, era inscrisa in contract dar s-au trezit niste berbeci sa o ignore, batandu-se cu caramida-n piept ca mergem noi in justitie si-i facem zob, desi li s-a recomandat sa nu...au facut pe ei si ar trebui pusi la plata...grosul abia urmeaza...
Lasa-l pe Saligny, ca a facut si el ceva giubuslucuri si driblinguri in off-side la vremea lui...doar ca i-a iesit pasienta!
Asta cu actualizarea pretului functie de indicii statistici transata abia acum in justitie e mizilic, era inscrisa in contract dar s-au trezit niste berbeci sa o ignore, batandu-se cu caramida-n piept ca mergem noi in justitie si-i facem zob, desi li s-a recomandat sa nu...au facut pe ei si ar trebui pusi la plata...grosul abia urmeaza...
- George
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
George
Păi dacă tot urmează și calea (legală) e deja pavată, de ce s-o mai frece cu șantierul?
Păi dacă tot urmează și calea (legală) e deja pavată, de ce s-o mai frece cu șantierul?
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
Adrian Rosca
Mai tineti minte ce am zis?
Mai tineti minte ce am zis?
Adrian Rosca wrote:
@George, rezilierea unui astfel de contract se face doar in ultima instanta, cand toate celelalte incercari de conciliere esueaza.
Problema e ca si onor beneficiarul are o gramada de poop prin pantaloni, ca de exemplu taierile de fonduri de pe timpul fostului guvern, finantarea actuala la jumatate fata de necesar (vezi tabelul postat anterior), intarzierile in predarea amplasamentelor, etc. Asa ca nu e simplu de scapat de FCC-Astaldi, mai ales ca au 2 contracte. Am zis mai demult ca mai mult ca sigur e 'win-win situation' pentru antreprenor, pentru ca daca la contractul de finisaje nu i se preda amplasamentul (adica structura) de catre beneficiar, are dreptul la despagubiri (practica curenta in contracte). Si cine preda structura catre beneficiar, nu tot FCC-Astaldi? Inteleg ca si contractul de structura e mai slab facut decat cel de la M4, asa ca atuurile nu sunt la Metrorex...
Mai sunt multe de spus, dar ma opresc momentan aici.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
subway guru
Pentru ca asa se castiga banul, fraierul plateste...in pofida faptului ca acel contract e 99% debalansat in favoarea autoritatii contractante...dar se pare ca la noi nici macar asa ceva nu functioneaza pentru ca nu suntem in stare sa indeplinim acel minim 1%
Sa nu ma intelegi gresit, eu tin numai cu interesul public, dar nu la modul absurd...loose-loose
Pentru ca asa se castiga banul, fraierul plateste...in pofida faptului ca acel contract e 99% debalansat in favoarea autoritatii contractante...dar se pare ca la noi nici macar asa ceva nu functioneaza pentru ca nu suntem in stare sa indeplinim acel minim 1%
Sa nu ma intelegi gresit, eu tin numai cu interesul public, dar nu la modul absurd...loose-loose
- George
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
George
Nu te înțeleg greșit, dar nu ai cum să ții NUMAI cu interesul public (decât, poate, la nivel afectiv, nu concret) întrucât poziția ta actuală te pune la confluența intereselor ambelor părți. Exact cum vorbeam, până la urmă și consultantul (sau ce sunteți voi) e un fel de arbitru, un mediator, o voce a rațiunii. Până acum mi se pare că s-a glăsuit mult în pustiu.
Dar repet, se vede capătul lucrărilor și anul ăsta am înțeles că e buget alocat, de ce nu dau bice?!
Nu te înțeleg greșit, dar nu ai cum să ții NUMAI cu interesul public (decât, poate, la nivel afectiv, nu concret) întrucât poziția ta actuală te pune la confluența intereselor ambelor părți. Exact cum vorbeam, până la urmă și consultantul (sau ce sunteți voi) e un fel de arbitru, un mediator, o voce a rațiunii. Până acum mi se pare că s-a glăsuit mult în pustiu.
Dar repet, se vede capătul lucrărilor și anul ăsta am înțeles că e buget alocat, de ce nu dau bice?!
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
subway guru
Pentru ca nimeni nu e dispus sa sacrifice pionul si sa-l transforme in regina pentru a castiga meciul de sah...toti prefera pozitia de pat cu sah etern in timp ce ceasul ticaie sfarsitul rusinos al partidei...
Si singura atitudine corecta e doar cea sa tii cu interesul public in intelesul sau adevarat...restul sunt doar interese particulare meschine lipsite de relevanta
Pentru ca nimeni nu e dispus sa sacrifice pionul si sa-l transforme in regina pentru a castiga meciul de sah...toti prefera pozitia de pat cu sah etern in timp ce ceasul ticaie sfarsitul rusinos al partidei...
Si singura atitudine corecta e doar cea sa tii cu interesul public in intelesul sau adevarat...restul sunt doar interese particulare meschine lipsite de relevanta
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
Adrian Rosca
In termeni contractuali datul de bice se numeste accelerare, care costa. Asa ca se prefera sa se mearga inainte cu resursele existente.
In termeni contractuali datul de bice se numeste accelerare, care costa. Asa ca se prefera sa se mearga inainte cu resursele existente.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
sab
Apropo de cat de priceputi sunt cei care au facut afisajele si mai ales cei care le-au acceptat (probabil fara sa observe), afisandu-le cu mandrie "proletara" in statii.
Dupa Brancusi, statia de unde poti lua trenul catre Valea Ialomitei si Raul Doamnei de la aceeasi linie ,...iata inca o mostra. La Valea Ialomitei nu exista facilitati pentru persoane cu handicap. Lasa ca vine autocolantul si rezolva. Sau poate chiar nu exista...
Apropo de cat de priceputi sunt cei care au facut afisajele si mai ales cei care le-au acceptat (probabil fara sa observe), afisandu-le cu mandrie "proletara" in statii.
Dupa Brancusi, statia de unde poti lua trenul catre Valea Ialomitei si Raul Doamnei de la aceeasi linie ,...iata inca o mostra. La Valea Ialomitei nu exista facilitati pentru persoane cu handicap. Lasa ca vine autocolantul si rezolva. Sau poate chiar nu exista...
image-2018-03-8-22330700-0-panou-traseul-magistralei-statia-favorit.jpg (173.13 KB; downloaded 2346 times)
- George
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
George
Scria un coleg forumist ca macaronarii sunt profitori, dar asta e prea de tot - să ceri daune înainte de a urni un deget. Îi bat și pe cei de la Bechtel!
http://cursdeguvernare.ro/cu-codul-fisc ... raila.html
Oricum, sunt de tot *****-ul pe M 5. Pe bune.
Scria un coleg forumist ca macaronarii sunt profitori, dar asta e prea de tot - să ceri daune înainte de a urni un deget. Îi bat și pe cei de la Bechtel!
http://cursdeguvernare.ro/cu-codul-fisc ... raila.html
Oricum, sunt de tot *****-ul pe M 5. Pe bune.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
shoppy
Din seria prost e cine da nu cine cere, prostii sunt, ca de obicei, tot noi.
Din seria prost e cine da nu cine cere, prostii sunt, ca de obicei, tot noi.
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
Adrian Rosca
Multi antreprenori straini au acelasi comportament, nimic nou sub soare. Beneficiarul insa trebuie sa aiba o echipa competenta care sa tina haturile bine stranse in maini. Altfel adio si-un praz verde, e la mana constructorului.
Multi antreprenori straini au acelasi comportament, nimic nou sub soare. Beneficiarul insa trebuie sa aiba o echipa competenta care sa tina haturile bine stranse in maini. Altfel adio si-un praz verde, e la mana constructorului.
📖 Pagination options