Topic: Discuții diverse
4065 posts, 999211 views
📖 Pagination options
- fider
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
fider
Dupa cum a fost mentionat anterior, iluminatul fluorescent la Mercedes Citaro, modelul pentru Bucuresti, este organizat astfel:
Fata
Rand 1-------Rand 1
Rand 2-------Rand 2
Rand 1-------Rand 1
Rand 2-------Rand 2
Rand 1-------Rand 1
Spate
Erata a fost ca mai era prezentat inca un set de lampi pe randul 2. De fapt, avem 3 seturi pe randul 1 si doua seturi pe randul 2.
O observatie interesanta este ca exista cel putin un autobuz Citaro care are intregul set de lampi de pe randul 1 conectat gresit din fabricatie la intrerupatorul usii 1 a autobuzului, asadar se poate sa nu fie doar lampa dinspre usa conectata gresit.
Dupa cum a fost mentionat anterior, iluminatul fluorescent la Mercedes Citaro, modelul pentru Bucuresti, este organizat astfel:
Fata
Rand 1-------Rand 1
Rand 2-------Rand 2
Rand 1-------Rand 1
Rand 2-------Rand 2
Rand 1-------Rand 1
Spate
Erata a fost ca mai era prezentat inca un set de lampi pe randul 2. De fapt, avem 3 seturi pe randul 1 si doua seturi pe randul 2.
O observatie interesanta este ca exista cel putin un autobuz Citaro care are intregul set de lampi de pe randul 1 conectat gresit din fabricatie la intrerupatorul usii 1 a autobuzului, asadar se poate sa nu fie doar lampa dinspre usa conectata gresit.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Gabi23
In conservare la Dep. Berceni, mai sunt in prezent urmatoarele autobuze:
Autobaza Ferentari: 673, 676, 678, 683, 684, 689, 692, 696, 699, 705, 707, 709, 710, 712, 713, 722, 732, 737, 741, 751, 752, 756, 783, 786, 795, 886.
Autobaza Militari: 1006, 1017.
Autobaza Pipera: 205, 758, 765, 776.
Autobaza Floreasca: 1168, 1174, 1175, 1176, 1177, 1181, 1182, 1185, 1190, 1192, 1194, 1198, 1201, 1208.
Se mai afla si Ikarusul B-60-STB.
Autobuzele sunt functionale, dar doar in caz de extrema urgenta se va mai intoarce ceva in circulatie. Ele nu mai sunt incluse in parcul activ, sansele fiind extrem de mici sa le mai vedem in circulatie cu calatori vreodata, dar niciodata sa nu spui niciodata...
In conservare la Dep. Berceni, mai sunt in prezent urmatoarele autobuze:
Autobaza Ferentari: 673, 676, 678, 683, 684, 689, 692, 696, 699, 705, 707, 709, 710, 712, 713, 722, 732, 737, 741, 751, 752, 756, 783, 786, 795, 886.
Autobaza Militari: 1006, 1017.
Autobaza Pipera: 205, 758, 765, 776.
Autobaza Floreasca: 1168, 1174, 1175, 1176, 1177, 1181, 1182, 1185, 1190, 1192, 1194, 1198, 1201, 1208.
Se mai afla si Ikarusul B-60-STB.
Autobuzele sunt functionale, dar doar in caz de extrema urgenta se va mai intoarce ceva in circulatie. Ele nu mai sunt incluse in parcul activ, sansele fiind extrem de mici sa le mai vedem in circulatie cu calatori vreodata, dar niciodata sa nu spui niciodata...
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Dominatrix
Parc autobuze:
1989: Ikarus (Zemun) IK4: 170, ROMAN 112UD: 15, DAC 117UD: 384, ROMAN 112 UDM: 539, DAC 112UDM: 20
Total 1128 autobuze, din care 384 articulate
Autobuze simple echivalent: 1320 autobuze (1 articulat = 1,5 scurte)
1997: IKARUS 260: 177, IK-4: 2, ROMAN 117 UD: 26, ROMAN 112 UDM: 1, DAC 112-UDM: 638, Saviem 70 DAF-SB 220: 236, ROCAR: 88
Total 1238 autobuze, din care 26 articulate
Autobuze simple echivalent: 1251 autobuze
2009: DAC 112 UDM: 2, MERCEDES: 1000, IKARUS 260: 2, IVECO – FIAT: 40, DAF: 192, ROCAR: 215
Total 1451 autobuze simple echivalent.
Intre timp, UDAN'urile s-au casat. Ikarusurile sunt cam si cum n-ar fi (fac numai curse speciale), iar numarul de IVECO, DAF si Rocar s-a redus destul de mult. Cred ca alti membri ai forumului ar putea sa ne spuna mai exact cate autobuze din fiecare marca mai sunt in circulatie. Dar oricum concluzia e clara.
Parc autobuze:
1989: Ikarus (Zemun) IK4: 170, ROMAN 112UD: 15, DAC 117UD: 384, ROMAN 112 UDM: 539, DAC 112UDM: 20
Total 1128 autobuze, din care 384 articulate
Autobuze simple echivalent: 1320 autobuze (1 articulat = 1,5 scurte)
1997: IKARUS 260: 177, IK-4: 2, ROMAN 117 UD: 26, ROMAN 112 UDM: 1, DAC 112-UDM: 638, Saviem 70 DAF-SB 220: 236, ROCAR: 88
Total 1238 autobuze, din care 26 articulate
Autobuze simple echivalent: 1251 autobuze
2009: DAC 112 UDM: 2, MERCEDES: 1000, IKARUS 260: 2, IVECO – FIAT: 40, DAF: 192, ROCAR: 215
Total 1451 autobuze simple echivalent.
Intre timp, UDAN'urile s-au casat. Ikarusurile sunt cam si cum n-ar fi (fac numai curse speciale), iar numarul de IVECO, DAF si Rocar s-a redus destul de mult. Cred ca alti membri ai forumului ar putea sa ne spuna mai exact cate autobuze din fiecare marca mai sunt in circulatie. Dar oricum concluzia e clara.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Gabi23
Rocar de Simon
Initial au fost deci 340 de autobuze. Statistica lor, alcatuita la 1 noiembrie 2010.
Au fost casate sigur (166) in perioada 2007-2010 urmatoarele: 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 151, 900, 901, 1000, 1001, 1002, 1003, 1004, 1005, 1007, 1009, 1010, 1013, 1014, 1015, 1016, 1019, 1024, 1026, 1027, 1028, 1029, 1030, 1031, 1033, 1037, 1038, 1039, 1040, 1043, 1045, 1046, 1048, 1049, 1051, 1052, 1053, 1054, 1056, 1059, 1061, 1063, 1066, 1067, 1068, 1069, 1071, 1072, 1074, 1076, 1078, 1081, 1082, 1084, 1085, 1086, 1087, 1088, 1089, 1090, 1092, 1093, 1098, 1099, 1100, 1101, 1102, 1103, 1104, 1105, 1107, 1108, 1109, 1110, 1111, 1112, 1113, 1114, 1116, 1117, 1119, 1120, 1121, 1122, 1124, 1125, 1126, 1127, 1128, 1130, 1131, 1133, 1134, 1135, 1137, 1138, 1139, 1140, 1141, 1142, 1144, 1146, 1147, 1149, 1150, 1151, 1153, 1159, 1160, 1161, 1162, 1163, 1166, 1170, 1171, 1172, 1196.
La Depoul Berceni (16) sunt in conservare asteptand cel mai probabil casarea: 1006, 1017, 1168, 1174, 1175, 1176, 1177, 1181, 1182, 1185, 1190, 1192, 1194, 1198, 1201, 1208.
La Autobaza Militari (34) mai sunt urmatoarele: 150, 1008, 1011, 1012, 1018, 1020, 1021, 1022, 1023, 1025, 1034, 1041, 1044, 1047, 1050, 1055, 1057, 1058, 1060, 1062, 1064, 1065, 1070, 1073, 1075, 1077, 1079, 1080, 1083, 1091, 1094, 1095, 1096, 1097.
La Autobaza Titan (70) mai sunt urmatoarele: 1106, 1115, 1118, 1123, 1129, 1132, 1136, 1143, 1144, 1145, 1148, 1152, 1154, 1155, 1156, 1157, 1158, 1204, 1205, 1210, 1211, 1212, 1213, 1214, 1215, 1216, 1217, 1218, 1219, 1220, 1221, 1222, 1223, 1224, 1226, 1227, 1228, 1229, 1230, 1231, 1232, 1233, 1234, 1235, 1236, 1237, 1238, 1239, 1240, 1241, 1242, 1243, 1244, 1245, 1246, 1247, 1248, 1249, 1250, 1251, 1252, 1253, 1254, 1255, 1256, 1257, 1258, 1259, 1260, 1262.
La Autobaza Alexandria (25) mai sunt urmatoarele: 1225, 1261, 1263, 1264, 1265, 1266, 1267, 1268, 1269, 1270, 1271, 1272, 1273, 1274, 1275, 1276, 1277, 1278, 1279, 1280, 1281, 1282, 1283, 1284, 1285.
La Autobaza Floreasca (25) mai sunt urmatoarele: 1164, 1165, 1167, 1169, 1173, 1178, 1179, 1180, 1183, 1184, 1186, 1187, 1188, 1189, 1191, 1193, 1195, 1197, 1199, 1200, 1202, 1203, 1206, 1207, 1209.
Mai exista 4 autobuze Scoala: 1032, 1035, 1036, 1042
DAF
Initial au fost deci 236 de autobuze. Statistica lor, alcatuita la 1 noiembrie 2010
Au fost casate (109) sigur in perioada 2007-2010 urmatoarele: 665, 666, 667, 668, 670, 671, 674, 677, 679, 680, 681, 682, 693, 694, 697, 698, 704, 706, 708, 715, 716, 717, 719, 720, 721, 724, 726, 727, 728, 736, 744, 746, 753, 754, 757, 759, 761, 763, 764, 767, 768, 770, 771, 772, 774, 775, 777, 779, 780, 781, 782, 790, 791, 792, 793, 796, 797, 798, 799, 801, 802, 803, 804, 805, 806, 807, 808, 809, 810, 811, 812, 813, 814, 815, 816, 817, 818, 819, 820, 821, 824, 825, 826, 827, 829, 830, 831, 832, 833, 834, 839, 840, 841, 843, 852, 865, 867, 871, 873, 881, 883, 884, 887, 889, 890, 892, 895, 896, 897.
La Depoul Berceni (30) sunt in conservare asteptand cel mai probabil casarea: 205, 673, 676, 678, 683, 684, 689, 692, 696, 699, 705, 707, 709, 710, 712, 713, 722, 732, 737, 741, 751, 752, 756, 758, 765, 776, 783, 786, 795, 886,
La Autobaza Nordului (9) mai sunt urmatoarele: 837, 846, 847, 866, 876, 885, 891, 894, 899.
La Autobaza Pipera (15) mai sunt urmatoarele: 760, 762, 766, 769, 773, 822, 823, 828, 838, 849, 851, 868, 869, 874, 882.
La Autobaza Ferentari (73) mai sunt urmatoarele: 669, 672, 675, 685, 686, 687, 688, 690, 691, 695, 700, 701, 702, 703, 711, 714, 718, 723, 725, 729, 730, 731, 733, 734, 735, 738, 739, 740, 742, 743, 745, 747, 748, 749, 750, 755, 778, 784, 785, 787, 788, 789, 794, 800, 835, 836, 842, 844, 845, 848, 850, 853, 854, 855, 856, 857, 858, 859, 860, 861, 862, 863, 864, 870, 872, 875, 877, 878, 879, 880, 888, 893, 898.
IVECO
Initial au fost deci 40 de autobuze. Statistica lor, alcatuita la 1 noiembrie 2010
Au fost casate (15) in anul 2010 urmatoarele: 3321, 3324, 3326, 3330, 3331, 3332, 3334, 3336, 3338, 3339, 3351, 3352, 3355, 3356, 3359.
La Autobaza Alexandria (25) mai sunt urmatoarele: 3322, 3323, 3325, 3327, 3328, 3329, 3333, 3337, 3340, 3341, 3342, 3343, 3344, 3345, 3346, 3347, 3348, 3349, 3350, 3353, 3354, 3357, 3358, 3360.
2010: Deci teoretic (pentru ca practic din cele vechi o parte nu mai circula, dar inca exista):
- 1000 Mercedes Citaro
- 174 Rocar de Simon
- 127 DAF
- 2 DAF Berhof
- 2 Ikarus260
- 1 Hess
- 1 Rocar Autodromo
- 25 Iveco
------------------------------
1332 autobuze
Rocar de Simon
Initial au fost deci 340 de autobuze. Statistica lor, alcatuita la 1 noiembrie 2010.
Au fost casate sigur (166) in perioada 2007-2010 urmatoarele: 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 151, 900, 901, 1000, 1001, 1002, 1003, 1004, 1005, 1007, 1009, 1010, 1013, 1014, 1015, 1016, 1019, 1024, 1026, 1027, 1028, 1029, 1030, 1031, 1033, 1037, 1038, 1039, 1040, 1043, 1045, 1046, 1048, 1049, 1051, 1052, 1053, 1054, 1056, 1059, 1061, 1063, 1066, 1067, 1068, 1069, 1071, 1072, 1074, 1076, 1078, 1081, 1082, 1084, 1085, 1086, 1087, 1088, 1089, 1090, 1092, 1093, 1098, 1099, 1100, 1101, 1102, 1103, 1104, 1105, 1107, 1108, 1109, 1110, 1111, 1112, 1113, 1114, 1116, 1117, 1119, 1120, 1121, 1122, 1124, 1125, 1126, 1127, 1128, 1130, 1131, 1133, 1134, 1135, 1137, 1138, 1139, 1140, 1141, 1142, 1144, 1146, 1147, 1149, 1150, 1151, 1153, 1159, 1160, 1161, 1162, 1163, 1166, 1170, 1171, 1172, 1196.
La Depoul Berceni (16) sunt in conservare asteptand cel mai probabil casarea: 1006, 1017, 1168, 1174, 1175, 1176, 1177, 1181, 1182, 1185, 1190, 1192, 1194, 1198, 1201, 1208.
La Autobaza Militari (34) mai sunt urmatoarele: 150, 1008, 1011, 1012, 1018, 1020, 1021, 1022, 1023, 1025, 1034, 1041, 1044, 1047, 1050, 1055, 1057, 1058, 1060, 1062, 1064, 1065, 1070, 1073, 1075, 1077, 1079, 1080, 1083, 1091, 1094, 1095, 1096, 1097.
La Autobaza Titan (70) mai sunt urmatoarele: 1106, 1115, 1118, 1123, 1129, 1132, 1136, 1143, 1144, 1145, 1148, 1152, 1154, 1155, 1156, 1157, 1158, 1204, 1205, 1210, 1211, 1212, 1213, 1214, 1215, 1216, 1217, 1218, 1219, 1220, 1221, 1222, 1223, 1224, 1226, 1227, 1228, 1229, 1230, 1231, 1232, 1233, 1234, 1235, 1236, 1237, 1238, 1239, 1240, 1241, 1242, 1243, 1244, 1245, 1246, 1247, 1248, 1249, 1250, 1251, 1252, 1253, 1254, 1255, 1256, 1257, 1258, 1259, 1260, 1262.
La Autobaza Alexandria (25) mai sunt urmatoarele: 1225, 1261, 1263, 1264, 1265, 1266, 1267, 1268, 1269, 1270, 1271, 1272, 1273, 1274, 1275, 1276, 1277, 1278, 1279, 1280, 1281, 1282, 1283, 1284, 1285.
La Autobaza Floreasca (25) mai sunt urmatoarele: 1164, 1165, 1167, 1169, 1173, 1178, 1179, 1180, 1183, 1184, 1186, 1187, 1188, 1189, 1191, 1193, 1195, 1197, 1199, 1200, 1202, 1203, 1206, 1207, 1209.
Mai exista 4 autobuze Scoala: 1032, 1035, 1036, 1042
DAF
Initial au fost deci 236 de autobuze. Statistica lor, alcatuita la 1 noiembrie 2010
Au fost casate (109) sigur in perioada 2007-2010 urmatoarele: 665, 666, 667, 668, 670, 671, 674, 677, 679, 680, 681, 682, 693, 694, 697, 698, 704, 706, 708, 715, 716, 717, 719, 720, 721, 724, 726, 727, 728, 736, 744, 746, 753, 754, 757, 759, 761, 763, 764, 767, 768, 770, 771, 772, 774, 775, 777, 779, 780, 781, 782, 790, 791, 792, 793, 796, 797, 798, 799, 801, 802, 803, 804, 805, 806, 807, 808, 809, 810, 811, 812, 813, 814, 815, 816, 817, 818, 819, 820, 821, 824, 825, 826, 827, 829, 830, 831, 832, 833, 834, 839, 840, 841, 843, 852, 865, 867, 871, 873, 881, 883, 884, 887, 889, 890, 892, 895, 896, 897.
La Depoul Berceni (30) sunt in conservare asteptand cel mai probabil casarea: 205, 673, 676, 678, 683, 684, 689, 692, 696, 699, 705, 707, 709, 710, 712, 713, 722, 732, 737, 741, 751, 752, 756, 758, 765, 776, 783, 786, 795, 886,
La Autobaza Nordului (9) mai sunt urmatoarele: 837, 846, 847, 866, 876, 885, 891, 894, 899.
La Autobaza Pipera (15) mai sunt urmatoarele: 760, 762, 766, 769, 773, 822, 823, 828, 838, 849, 851, 868, 869, 874, 882.
La Autobaza Ferentari (73) mai sunt urmatoarele: 669, 672, 675, 685, 686, 687, 688, 690, 691, 695, 700, 701, 702, 703, 711, 714, 718, 723, 725, 729, 730, 731, 733, 734, 735, 738, 739, 740, 742, 743, 745, 747, 748, 749, 750, 755, 778, 784, 785, 787, 788, 789, 794, 800, 835, 836, 842, 844, 845, 848, 850, 853, 854, 855, 856, 857, 858, 859, 860, 861, 862, 863, 864, 870, 872, 875, 877, 878, 879, 880, 888, 893, 898.
IVECO
Initial au fost deci 40 de autobuze. Statistica lor, alcatuita la 1 noiembrie 2010
Au fost casate (15) in anul 2010 urmatoarele: 3321, 3324, 3326, 3330, 3331, 3332, 3334, 3336, 3338, 3339, 3351, 3352, 3355, 3356, 3359.
La Autobaza Alexandria (25) mai sunt urmatoarele: 3322, 3323, 3325, 3327, 3328, 3329, 3333, 3337, 3340, 3341, 3342, 3343, 3344, 3345, 3346, 3347, 3348, 3349, 3350, 3353, 3354, 3357, 3358, 3360.
2010: Deci teoretic (pentru ca practic din cele vechi o parte nu mai circula, dar inca exista):
- 1000 Mercedes Citaro
- 174 Rocar de Simon
- 127 DAF
- 2 DAF Berhof
- 2 Ikarus260
- 1 Hess
- 1 Rocar Autodromo
- 25 Iveco
------------------------------
1332 autobuze
- 1689
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
1689
Am serioase rezerve ca in 1997 RATB mai avea vreun Roman 117... Nu pot localiza in timp precis disparitia articulatelor, dar cred ca s-a intimplat cel tirziu 1995...
Linia 102 a fost - din ceea ce tin minte - ultima deservita de 117-uri. Poate cineva sa localizeze in timp mai exact disparitia 117-urilor ?
Dominatrix wrote:
1997: [...] ROMAN 117 UD: 26,
Am serioase rezerve ca in 1997 RATB mai avea vreun Roman 117... Nu pot localiza in timp precis disparitia articulatelor, dar cred ca s-a intimplat cel tirziu 1995...
Linia 102 a fost - din ceea ce tin minte - ultima deservita de 117-uri. Poate cineva sa localizeze in timp mai exact disparitia 117-urilor ?
- 1689
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
1689
Si aici imi permit sa am anumite rezerve...
Numarul de IK-4 probabil putem - din arhiva mesajelor de pe diverse forumuri - sa-l identificam precis (170 mi se pare exagerat - la vremea respectiva Ferentari mai avea -probabil - 50 de IK-4 si mai existau - in cel mai fericit caz - inca 70 la Nordului si Militari) insa numarul de 117-uri este absolut nerealist...
Singurele linii deservite de 117 in 1989 mai erau 368, 102 (?) si - sporadic - linii de periferie de gen 303... Singurele autobaze cu 117 erau Militari(?) si Titan - si nu puteau gazdui un total de 384 de autobuze articulate.
Haideti sa-ncercam sa pastram informatii utile pentru istorie.
Dominatrix wrote:
1989: Ikarus (Zemun) IK4: 170, [...], DAC 117UD: 384[...]
Si aici imi permit sa am anumite rezerve...
Numarul de IK-4 probabil putem - din arhiva mesajelor de pe diverse forumuri - sa-l identificam precis (170 mi se pare exagerat - la vremea respectiva Ferentari mai avea -probabil - 50 de IK-4 si mai existau - in cel mai fericit caz - inca 70 la Nordului si Militari) insa numarul de 117-uri este absolut nerealist...
Singurele linii deservite de 117 in 1989 mai erau 368, 102 (?) si - sporadic - linii de periferie de gen 303... Singurele autobaze cu 117 erau Militari(?) si Titan - si nu puteau gazdui un total de 384 de autobuze articulate.
Haideti sa-ncercam sa pastram informatii utile pentru istorie.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Dominatrix
Deci cel mai probabil ultimele au disparut candva in 1998, cel putin cele de la Titan. Posibil ca in acea perioada sa mai fi ramas cateva si pe liniile periferice ale autobazei Ferentari, dar pe acolo nu mergeam deci nu am date mai exacte. Oricum prin centru nu mai ajungeau de cativa ani buni la acel moment.
Deci bazandu-ma pe amintirile mele, numarul de 26 de autobuze articulate care apare in statistici pentru anul 1997 mi se pare rezonabil. Iar statisticile oricum includeau tot parcul inventar, nu numai cel circulant. Si in prezent vedem ca sunt o multime de autobuze trase pe dreapta care nu mai circula, dar tot apar in statistici, dovada parcul inventar oficial pe anul 2009 afisat pe site'ul regiei, desi e limpede ca nu circulau toate cele 1451 de autobuze care apar acolo. Probabil ca asa stateau lucrurile si in 1997.
1689 wrote:In legatura cu autobuzele articulate, in 1996 sau 1997, mai existau sigur, cel putin la Titan. in 1996 inca mai circulau pe liniile 101 si 102, posibil si pe preorasenesti. Iar in ianuarie 1998, am mai vazut cateva din seriile 17XX si 18XX la capatul tramvaiului de la Granitul, circuland pe preorasenesti, evident tot de la Titan. Garantez 100% pentru aceasta informatie, fiindca e legata de alte evenimente din acea perioada.Dominatrix wrote:
1997: [...] ROMAN 117 UD: 26,
Am serioase rezerve ca in 1997 RATB mai avea vreun Roman 117... Nu pot localiza in timp precis disparitia articulatelor, dar cred ca s-a intimplat cel tirziu 1995...
Linia 102 a fost - din ceea ce tin minte - ultima deservita de 117-uri. Poate cineva sa localizeze in timp mai exact disparitia 117-urilor ?
Deci cel mai probabil ultimele au disparut candva in 1998, cel putin cele de la Titan. Posibil ca in acea perioada sa mai fi ramas cateva si pe liniile periferice ale autobazei Ferentari, dar pe acolo nu mergeam deci nu am date mai exacte. Oricum prin centru nu mai ajungeau de cativa ani buni la acel moment.
Deci bazandu-ma pe amintirile mele, numarul de 26 de autobuze articulate care apare in statistici pentru anul 1997 mi se pare rezonabil. Iar statisticile oricum includeau tot parcul inventar, nu numai cel circulant. Si in prezent vedem ca sunt o multime de autobuze trase pe dreapta care nu mai circula, dar tot apar in statistici, dovada parcul inventar oficial pe anul 2009 afisat pe site'ul regiei, desi e limpede ca nu circulau toate cele 1451 de autobuze care apar acolo. Probabil ca asa stateau lucrurile si in 1997.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Dominatrix
Mai exista si o lista elaborata de domnul Andrzej Brzozowski din Polonia, care a preluat datele chiar de la domnul Sterian, autorul monografiei. Din pacate, lista, desi foarte detaliata, are multe greseli, probabil datorita datelor eronate pe care le-a avut la dispozitie. De exemplu in lista respectiva, la anul 1989, parcul de autobuze apare ca format din:
1989 A – 1133: Ikarus (Zemun) IK4: 95, ROMAN 112UD: 32, DAC 117UD: 65, DAC 112UDM: 540
Evident e gresit fiindca suma tipurilor de vehicule nu e egala cu 1133. La fel e la multi alti ani din lista aceea. De aceea am preferat sa ma iau dupa monografie.
O alta problema e ca in statistici, RATB'ul incurca Roman'urile 112 UD cu DAC'urile 112 UD intr-o veselie, iar DAC'urile 117 UD fabricate inainte de 1980 sunt clasificate ca Roman Articulat. Poate totusi are cineva informatii mai exacte.
Acum, din amintirile mele, si mie acest numar (384 articulate) mi se pare exagerat. Stiu ca in 1990, deja existau autobuzele din plaja 2000-2350 si aparusera si 452-596, pe langa seria 17XX - 19XX, aparuta in 1988-1989 (ultimele de la 1900 in sus cred ca au aparut la inceputul lui 1990), si seria 2453-2653 care era in curs de livrare (mai putin 2539 care a fost sarit fiindca a existat un autobuz Roman de uz intern/interventii, cu care am si vazut o poza aici sau pe Tramclub). Imi amintesc ca vechile 117 UD au fost scoase din circulatie pe masura ce erau livrate cele din seria 2453-2653. Singurele UD117 care au mai ramas au fost cele noi din seriile 172X - 1755 (impartita intre Ferentari si Titan, stie cineva care a fost cel mai mic numar din serie?) si 1808 - 1816 (Titan).
1689 wrote:Informatiile din acest topic (ca si cele care le-am pus despre parcurile de tramvaie si troleibuze) sunt preluate din surse "oficiale", in speta Monografia RATB pentru datele pe anul 1989 si site'ul RATB pentru anii '90-2000. Numarul de vehicule pe anul 1989 le-am luat din monografie. Daca monografia minte, atunci va mint si eu pe voi.Dominatrix wrote:
1989: Ikarus (Zemun) IK4: 170, [...], DAC 117UD: 384[...]
Si aici imi permit sa am anumite rezerve...
Numarul de IK-4 probabil putem - din arhiva mesajelor de pe diverse forumuri - sa-l identificam precis (170 mi se pare exagerat - la vremea respectiva Ferentari mai avea -probabil - 50 de IK-4 si mai existau - in cel mai fericit caz - inca 70 la Nordului si Militari) insa numarul de 117-uri este absolut nerealist...
Singurele linii deservite de 117 in 1989 mai erau 368, 102 (?) si - sporadic - linii de periferie de gen 303... Singurele autobaze cu 117 erau Militari(?) si Titan - si nu puteau gazdui un total de 384 de autobuze articulate.
Haideti sa-ncercam sa pastram informatii utile pentru istorie.
Mai exista si o lista elaborata de domnul Andrzej Brzozowski din Polonia, care a preluat datele chiar de la domnul Sterian, autorul monografiei. Din pacate, lista, desi foarte detaliata, are multe greseli, probabil datorita datelor eronate pe care le-a avut la dispozitie. De exemplu in lista respectiva, la anul 1989, parcul de autobuze apare ca format din:
1989 A – 1133: Ikarus (Zemun) IK4: 95, ROMAN 112UD: 32, DAC 117UD: 65, DAC 112UDM: 540
Evident e gresit fiindca suma tipurilor de vehicule nu e egala cu 1133. La fel e la multi alti ani din lista aceea. De aceea am preferat sa ma iau dupa monografie.
O alta problema e ca in statistici, RATB'ul incurca Roman'urile 112 UD cu DAC'urile 112 UD intr-o veselie, iar DAC'urile 117 UD fabricate inainte de 1980 sunt clasificate ca Roman Articulat. Poate totusi are cineva informatii mai exacte.
Acum, din amintirile mele, si mie acest numar (384 articulate) mi se pare exagerat. Stiu ca in 1990, deja existau autobuzele din plaja 2000-2350 si aparusera si 452-596, pe langa seria 17XX - 19XX, aparuta in 1988-1989 (ultimele de la 1900 in sus cred ca au aparut la inceputul lui 1990), si seria 2453-2653 care era in curs de livrare (mai putin 2539 care a fost sarit fiindca a existat un autobuz Roman de uz intern/interventii, cu care am si vazut o poza aici sau pe Tramclub). Imi amintesc ca vechile 117 UD au fost scoase din circulatie pe masura ce erau livrate cele din seria 2453-2653. Singurele UD117 care au mai ramas au fost cele noi din seriile 172X - 1755 (impartita intre Ferentari si Titan, stie cineva care a fost cel mai mic numar din serie?) si 1808 - 1816 (Titan).
- 1689
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
1689
Ferentari nu a avut UD 117 dupa 1986. Sint 100% sigur.
Poate au fost la Alexandria ?
Dominatrix wrote:
Singurele UD117 care au mai ramas au fost cele noi din seriile 172X - 1755 (impartita intre Ferentari si Titan, stie cineva care a fost cel mai mic numar din serie?) si 1808 - 1816 (Titan).
Ferentari nu a avut UD 117 dupa 1986. Sint 100% sigur.
Poate au fost la Alexandria ?
- sloppy
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
sloppy
Cam cat costa un Rocar de Simon e chiar asa scump ,daca ati trecut prin Fetesti(ialomita)o sa vedeti acolo ca mai exista inca DAC si IKARUS nu ar putea sa ia ei vro 4-5 rocaruri sa le incocuiasca pe alea vechi de 40 de ani si sunt sigur ca Fetesti nu e singuru oras sau oresel in care se mai gasesc dacuri si ikarusuri vechi e o idee da nu intereseaza pe nimeni
Cam cat costa un Rocar de Simon e chiar asa scump ,daca ati trecut prin Fetesti(ialomita)o sa vedeti acolo ca mai exista inca DAC si IKARUS nu ar putea sa ia ei vro 4-5 rocaruri sa le incocuiasca pe alea vechi de 40 de ani si sunt sigur ca Fetesti nu e singuru oras sau oresel in care se mai gasesc dacuri si ikarusuri vechi e o idee da nu intereseaza pe nimeni
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Dr2005
Cel mai vechi autobuz Dac din Feteşti e din 1989, iar cel mai vechi Ikarus de prin '87. Dacă tot ai deschis subiectul, Transbus Feteşti a cumpărat de la RATB 2 Ikarusuri. Motivul a fost simplu: sunt în stare foarte bună şi oamenii (atât şoferii cât şi mecanicii) sunt obişnuiti cu ele şi ştiu să le repare. Dealtfel, Dacurile şi ikarusurile au acelaşi tip de motor, deci putem vorbi de un parc de autobuze uniform.
sloppy wrote:
daca ati trecut prin Fetesti(ialomita)o sa vedeti acolo ca mai exista inca DAC si IKARUS nu ar putea sa ia ei vro 4-5 rocaruri sa le incocuiasca pe alea vechi de 40 de ani
Cel mai vechi autobuz Dac din Feteşti e din 1989, iar cel mai vechi Ikarus de prin '87. Dacă tot ai deschis subiectul, Transbus Feteşti a cumpărat de la RATB 2 Ikarusuri. Motivul a fost simplu: sunt în stare foarte bună şi oamenii (atât şoferii cât şi mecanicii) sunt obişnuiti cu ele şi ştiu să le repare. Dealtfel, Dacurile şi ikarusurile au acelaşi tip de motor, deci putem vorbi de un parc de autobuze uniform.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Dominatrix
lucianho wrote:Autobuze sunt, dar intrebarea e sunt destui soferi disponibili, sa le conduca? Si chiar daca ar fi, orele alea nu trebuie platite?
Legat de aceste autobuze si anume faptul ca ele stau in conservare si doar in caz de urgenta mai sunt bagate pe traseu mi se pare o prostie deoarece multe linii inca trebuiesc suplimentate...De ce nu se suplimenteaza cu aceste autobuze care stau in conservare??? Si se mai spune ca nu au cu ce suplimenta....
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Gabi23
Autobuzele trimise acolo in conservare sunt urmarea ultimelor loturi de Mercedes Citaro sosite in Bucuresti. Soferii lor au preluat autobuze noi si au renuntat la cele vechi, iar autobazele au pastrat active ce au considerat necesar. S-a incercat vanzarea lor la licitatie, dar nu s-au achizitionat. Deocamdata ele asteapta reci, probabil sfarsitul il stim cu totii care va fi, mai devreme sau mai tarziu... Momantan nu de mai caseaza nici un autobuz anul acesta.
Si in plus pur si simplu in anumite autobaze nu mai au loc . Daca ar fi dupa mine as mai reactiva cateva din Rocar de Simon si as trimite urgent la casare in locul lor unele aflate in "moarte clinica" gen 1011, 1055, 1070, 1123, 1144, 1145, 1242 s.a.
Autobuzele trimise acolo in conservare sunt urmarea ultimelor loturi de Mercedes Citaro sosite in Bucuresti. Soferii lor au preluat autobuze noi si au renuntat la cele vechi, iar autobazele au pastrat active ce au considerat necesar. S-a incercat vanzarea lor la licitatie, dar nu s-au achizitionat. Deocamdata ele asteapta reci, probabil sfarsitul il stim cu totii care va fi, mai devreme sau mai tarziu... Momantan nu de mai caseaza nici un autobuz anul acesta.
Si in plus pur si simplu in anumite autobaze nu mai au loc . Daca ar fi dupa mine as mai reactiva cateva din Rocar de Simon si as trimite urgent la casare in locul lor unele aflate in "moarte clinica" gen 1011, 1055, 1070, 1123, 1144, 1145, 1242 s.a.
- Chev Celios
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Chev Celios
Incepand de astazi Autobaza Floreasca a preluat turele Autobazei Titan in linia 644.
Incepand de astazi Autobaza Floreasca a preluat turele Autobazei Titan in linia 644.
📖 Pagination options