Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii

 

Topic: Construcția de parcări în București

878 posts, 270733 views
 
Go to page:  1  ... 41 42 43 44 45 46 47  ... 63
 
 

📖 Pagination options
Re: Constructia de parcari in Bucuresti Serban

essco wrote:
Pana gasesti tu una, am gasit eu: incalc legea parcand pe trotuar, fara sa deranjez prea mult - mai exista 2 metri in lateral pe unde sa treaca pietonii. Pe raspunderea si riscul meu. Imi pare rau ca o fac, dar alta solutie nu am.


Imi pare rau, dar nu iti asumi raspunderea. Sa iti asumi raspunderea inseamna sa accepti faptul ca poti fi amendat pentru modul in care ai parcat si sa fii ok cu asta. Pe cand prima reactie a ta a fost sa scrii televiziunilor ca te abuzeaza statul.

 


Re: Constructia de parcari in Bucuresti essco

shoppy wrote:
Si le parcheaza la marginea orasului in P+R gratis sau se muta mai la periferie unde nu sunt probleme cu parcatul, este un lux sa stai in buricul targului, luxul se plateste.....

Daca tu crezi ca Spitalul Pantelimon e in buricul targului...
Domnule, mai sunt doua blocuri dupa al meu si incepe campia!
shoppy wrote:
..
Si cat crezi ca, costa parcarea aia de langa zgarie-nor?, crezi ca e gratis?, sunt unele si cu 10euro pe ora.

Parcare de resedinta? Ia, mai taie!
Nu de langa zgarie nori ci chiar din zgarie nori. Alea nu costa cat spui tu. Sunt parcarile blocului.
Serban wrote:
Imi pare rau, dar nu iti asumi raspunderea. Sa iti asumi raspunderea inseamna sa accepti faptul ca poti fi amendat pentru modul in care ai parcat si sa fii ok cu asta. Pe cand prima reactie a ta a fost sa scrii televiziunilor ca te abuzeaza statul.

Ai perfecta dreptate, total de acord. Aia a fost prima reactie, la cald. Apoi, mi-am asumat. Alta intrebare?
shoppy wrote:
...
Vezi ca aici pe forum sunt cateva idei care sunt considerate adevarate:
- masina personala este un lux, nu ceva ce trebuie ieftinit pana sa-si permita toti oamenii si masina si parcata in fata scarii
- legea trebuie respectata sau schimbata, nu gasite justificari pentru incalcarea ei
- fara atacuri la persoana

1. Te rog sa imi dai un singur exemplu in care am atacat vreo persoana.
2. Masina personala NU este un lux. Este o necesitate. In toate tarile civilizate, ca sa te citez.
3. Da, legea trebuie respectata.

 


Re: Constructia de parcari in Bucuresti shoppy

In tarile civilizate exista familii fara masina personala si nu mor nici de frig, nici de foame, nici de nimic, deci daca traiesc foarte bine si fara ea, atunci nu este o necesitate(un acoperis deasupra capului, apa potabila, curent electric, accesul la sistemul social, sistemul de sanatate, acestea sunt necesitati).

"Alea din zgarie nor care zici tu ca costa mult, nu este asa, costa mai putin" - foarte buna si argumentata parerea asta.
Sau "sunt ale blocului", adica daca i se scoala lu unu atunci vine sa bage 10 troace in parcare ca locuieste si el acolo si are cartela de la bariera, stai linistit ca este fiecare apartament cu locul lui, si locul ala costa fix cat 25mp construiti.

Da sigur ca Spitalul Pantelimon cu tramvaiul in fata si metroul la 5min nu este in buricul targului ci este la periferie si bate porumbul in geam, iar unu de vine de dincolo de centura de la Cernica este deja in orientul mijlociu.

Spui despre mine ca sunt specialist in conflicte sau ca ma ocup numai cu conflicte, nu ma intereseaza cum ai concluzionat asta, dar este un argument in legatura cu ce?

 


Re: Constructia de parcari in Bucuresti Costin

Singurul motiv pentru care pot accepta ideea de "masina personala e o necesitate" (si atentie, am zis ca as accepta-o, nu ca as fi de acord cu ea ca atare) este faptul ca transportul in comun din Bucuresti este neatractiv. Atat. Eu iti garantez ca urmatoarele doua lipsuri, o data rezolvate, ar creste atractivitatea transportului in comun foarte mult:
- orare afisate in statie care sa fie respectate. Nu e o problema ca autobuzul vine la 50 de minute, asa e peste tot in lume. E o problema ca nu stii cand sunt alea 50 de minute.
- integrare tarifara metrou + RATB + privati
O data astea rezolvate, masina personala in oras nu este nimic mai mult decat un moft atata timp cat nu est nici sofer profesionist, nici nu ai job care presupune multe deplasari.

Si da, am masina.

 


Re: Constructia de parcari in Bucuresti essco

shoppy wrote:
...

Da sigur ca Spitalul Pantelimon cu tramvaiul in fata si metroul la 5min nu este in buricul targului ci este la periferie si bate porumbul in geam, iar unu de vine de dincolo de centura de la Cernica este deja in orientul mijlociu.

Spui despre mine ca sunt specialist in conflicte sau ca ma ocup numai cu conflicte, nu ma intereseaza cum ai concluzionat asta, dar este un argument in legatura cu ce?

Metroul este la 10 minute de mers alert. Cronometrat personal. Un om mai in varsta face mai mult de 15 minute.
Nu-mi pune cuvinte in gura. Nu am spus nicaieri ca ai fi specialist in conflicte sua ca te ocupi doar de conflicte. Unde vezi asta?
Am spus asa: "shoppy, vad ca iti plac disputele", atat si nimic mai mult. Disputa nu inseamna conflict.
shoppy wrote:
...

"Alea din zgarie nor care zici tu ca costa mult, nu este asa, costa mai putin" - foarte buna si argumentata parerea asta. ..

Era o afirmatie bazata pe bun-simt; mi s-ar parea aberant ca o parcare de resedinta sa coste mai mult decat o parcare in oras, tie nu?
Si tu faci multe afirmatii neargumentate, dar eu n-am sarit asa...


@Costin: mai e si problema confortului in autobuzele RATB. Am citit azi ca Primaria a anulat licitatia pentru aerele conditionate la autobuzele existente neechipate din fabrica cu AC.

 


  • ClaudiuL
  • Posted:
  •  

Re: Constructia de parcari in Bucuresti ClaudiuL

In tarile civilizate exista familii fara masina personala si nu mor nici de frig, nici de foame, nici de nimic, deci daca traiesc foarte bine si fara ea, atunci nu este o necesitate(un acoperis deasupra capului, apa potabila, curent electric, accesul la sistemul social, sistemul de sanatate, acestea sunt necesitati).


Gradul de motorizare din tarile civilizate nu sustine aceasta afirmatie. Desigur exista cazuri, cei care nu pot conduce (batrani, bolnavi) sau cazuri sociale. Poate nu este o necesitate pentru cei fara copii, parinti batrani sau rude in provincie, care merg la servici tur - retur si se multumesc sa se aprovizioneze exclusiv la Mega-Image (ne referim la Bucuresti).  Sper ca nu ajungem ca pe vremea tovarasilor ca frigiderul nu este o necesitate iarna si trebuie scos din priza(de sezon). AC in casa este o necesitate ?

 


Re: Constructia de parcari in Bucuresti essco

Costin wrote:
...
- orare afisate in statie care sa fie respectate. Nu e o problema ca autobuzul vine la 50 de minute, asa e peste tot in lume. E o problema ca nu stii cand sunt alea 50 de minute..


50 de minute, peste tot in lume? Poate autobuzele care fac legatura intre localitati, nu cred ca te referi la transportul in comun.
Eu as prefera sa vina la 5 minute si sa nu se mai investeasca in ecrane electronice si dispozitive GPS. De gustibus non est disputandum.  :P

 


Re: Constructia de parcari in Bucuresti Costin

Nu ai nevoie sa vina la 5 minute daca stii cand vine (si chiar vine la ora aia). E comod sa nu consulti orarul (chit ca e vorba de o aplicatie pe telefon, ca suntem in seculul 21) si sa nu stai 10 minute sa-ti planifici orarul, ca e mai comod sa iesi din casa stiind ca vine in maxim 5 minute, dar nu peste tot se poate, nu peste tot e cerere atat de mare.

Uite o ruta care oscileaza intre 15 si 60 de minute si e "interioara", nu iese din localitate ;) daca ar avea facilitatea asta si site-ul RATB chiar crezi ca ar conta ca vine autobuzul la 30-50-60 de minute? Iti zic eu ca nu, un alt exemplu e din Sibiu unde intervalele sunt haotice si sunt diferente mari intre ore de varf si weekenduri. Totusi, autobuzele sunt pline chiar si cand vin la o ora. Pentru ca stie lumea cand vin. Nu am inceput cu exemplul asta pentru ca e unul prost (daca autobuzele sunt pline e clar ca e loc de imbunatatire si de scadere a intervalelor).

 


Re: Constructia de parcari in Bucuresti shoppy

Ok, daca singurul tau argument este "da nici tu n-ai nici un argument", o sa argumentez:
Un loc de parcare are cam 3x4m, si intr-o parcare subterana este necesar inca pe atat pentru acces(nu o sa citez acum vreun tratat de arhitectura), deci rotunjim la 25m2, apoi cautam rapid pe google, pretul pe m2 construit in Bucuresti este intre 500 si 2.200euro(nu stau sa mai dau link ca o dam in imobiliare), hai sa zicem ca luam valoarea minima ca tot este la subsol si ignoram si intretinerea, vine 12.500euro un loc de parcare. Daca luam ca salariile sunt pana la de 4 ori mai mari in vest, deci si preturile ar fi de 4 ori mai mari, deci putem ajunge usor la 50.000euro un loc de parcare.
Crezi ca da cineva zeci de locuri de parcare la pretul asta asa, cumva la jumate sau sfert de pret?

Sau argumentul tau este bunul simt, bunul simt este sa nu-ti dai cu ciocanul peste degete dupa ce te-ai lovit prima data, asta cu nici n-ai fost pe acolo, nici nu stii ce este pe acolo, dar iti dai cu presupusul cam cat ar trebui sa coste, acela nu este bun simt.

 


Re: Constructia de parcari in Bucuresti andrei11

Vrem parcări pe 2 - 3 nivele peste viitoarele stațiile de metrou de pe M 5 ( Iancului / Pantelimon )

 


Re: Constructia de parcari in Bucuresti essco

shoppy, nu știu ce vrei tu cu calculele alea; eu nu vreau să cumpăr loc de parcare sau să-mi construiesc unul. Treaba  municipalității este să facă ceva in acest sens. Vezi locul fotografiat mai sus, ca exemplu. De 27 de ani e plin de gunoaie. Chiar nu se poate o expropriere? Sau o altă măsură ca acel loc - și ca el sunt foarte multe - să devină altceva decât groapa de gunoi?
Ca o concluzie: eu nu înțeleg. Principala mea nemulțumire constă in faptul că primăriile nu fac absolut nimic pentru a micșora deficitul de locuri de parcare din oraș. Iar tu îmi spui... ce?

 


Re: Constructia de parcari in Bucuresti Costin

Iti spune ca nu e obligatia primariilor sa o faca.
Intervin eu, cu o parere personala. In Romania, din cauza constructiei de blocuri comuniste cu insuficiente locuri de parcare, putem considera ca primaria este totusi obligata sa le faca. Dar ca o reparatie a unei greseli din trecut si nu din cauza numarului mare de masini. In medie un loc de parcare pe apartament ar fi suficient (ca efort al primariei si la modul general, ca nu e ca si cum poate sa faca asta maine, in zonele de blocuri asta inseamna o capacitate enorma). Iar aceste parcari sa nu coste 50 de lei pe an ci pe luna, cel putin.

 


Re: Constructia de parcari in Bucuresti TibiV

Doar o observatie legata de tarile civilizate, "care au parcari la subsol / cladiri de parcare lipite de blocul respectiv".

In tarile civilizate nimeni nu construieste nimic "moca".
Da, poate langa zgarie norul de 80 de etaje a contruit o parcare de 20 de etaje.
Dar fiti convinsi ca fiecare loc este vandut la "pretul pietei". Pretul contructiei plus "cota indiviza de teren" aferenta. Deloc mic intr-o metropola.

Hai sa luam cazul orasului New York.
Va las sa cautati pe net ce populatie are.
Sa presupunem o masina la 3 locuitori (o familie).
Calculati voi numarul de "parcari de resedinta" corespunzatoare...
Si api calculati daca fizic se pot asigura locuruile alea...

In mod sigur sunt zgarie nori cu parcari pentru toti locatarii...
Dar pentru apartamente care pleaca de la 500.000 USD in sus...

Daca este un bloc de garsoniere sau mici apartamente (pentru cetateni care platesc "chirii controlate") nu o sa vedeti asa ceva...

HINT:
Serialul "Seinfeld"... Nu l-am facut eu, l-au facut ei, niste baieti din NY...
Va amintiti de vreunul dintre personajele serialului care ar fi avut masina personala ?!?!...
Eu nu.
Imi amintesc insa de scenele in care altcineva "le sufla" taxiul de sub nas.

LE
Dati un "google search" si veti vedea cati kilometri are reteaua de metrou din New York... "Track length" sare de 1000 km.
Noi nu avem atatia kilometri de autostrada in toata Romania...
Iar numarul de "vehicule" sare de 6400. !!! (Doar daca le-am număra pe alea de la "spalatorie" am rezolva M5... :lol:   )

 


Re: Constructia de parcari in Bucuresti essco

In serial - care mi-a placut mult - nu are niciunul familie. Iar metroul e peste tot. in plus ma gandesc - nu stiu - ca taxiul e destul de ieftin ?

@Costin: 100% de acord cu ce ai spus.Chiar mai mult: 1 loc apartament ar fi prea mult :) cred ca unul la 3-4 ar fi ok. Dar ei nu au facut NIMIC in 27 de ani!

 


Go to page:  1  ... 41 42 43 44 45 46 47  ... 63
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii  • 
Choose destination

Since our 2421 forum members have written 433599 posts in 5399 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use