Topic: Despre biciclete și infrastructura velo
551 posts, 163152 views
📖 Pagination options
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
Puss in Boots
La Leonida n-au fost in stare (sau poate n-am vazut eu bine) sa faca un rastel in plus fata de cele care erau inauntru cand le-au mutat. Nici macar atat. Zice multe. Daca tot trebuie sa le scoata din interior fa frate ca lumea treaba. Asa ca nr lor e tot ala dinainte. La Leonida trebuie facut curatenie serios in jurul statiei. Eu as interzice total parcarea acolo. As mari nr de slot-uri pentru biciclete, as pune gazon in jurul statiei pe toata zona verde si popice care sa interzica accesul cu masina. Vreo cateva retractabile sau pe care sa le poti cobori in caz de urgenta. Si as mari portiunea de trotuar din partea stanga cum iesi, pentru ca pe acolo vine majoritatea celor care iau metroul (si cand ploua nu e deloc comod sa te inghesui pe o fasie de beton). Tot vor sa creeze parcare pe toata portiunea dintre IMGB si Depou asa ca masinile de la Leonida se pot repozitiona acolo.
La Leonida n-au fost in stare (sau poate n-am vazut eu bine) sa faca un rastel in plus fata de cele care erau inauntru cand le-au mutat. Nici macar atat. Zice multe. Daca tot trebuie sa le scoata din interior fa frate ca lumea treaba. Asa ca nr lor e tot ala dinainte. La Leonida trebuie facut curatenie serios in jurul statiei. Eu as interzice total parcarea acolo. As mari nr de slot-uri pentru biciclete, as pune gazon in jurul statiei pe toata zona verde si popice care sa interzica accesul cu masina. Vreo cateva retractabile sau pe care sa le poti cobori in caz de urgenta. Si as mari portiunea de trotuar din partea stanga cum iesi, pentru ca pe acolo vine majoritatea celor care iau metroul (si cand ploua nu e deloc comod sa te inghesui pe o fasie de beton). Tot vor sa creeze parcare pe toata portiunea dintre IMGB si Depou asa ca masinile de la Leonida se pot repozitiona acolo.
- misterr
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
misterr
”Rabla” se extinde la biciclete și scutere electrice. Banii și infrastructura ar putea pune piedici programului
VIDEO: http://vid2.stirileprotv.ro/2017/10/11/61914803-2.mp4
Programul ”Rabla” se va extinde. Cei care îşi dau maşinile vechi ar putea cumpără cu voucherele obţinute, pe lângă autoturisme noi, şi biciclete sau scutere electrice.
Propunerea de modificare a programului este dezbătută la Ministerul Mediului, dar responsabilii nu au suficienţi bani la Fondul de Mediu pentru a susţine proiectul. Iar infrastructura rutieră pentru aceste vehicule este inexistentă.
Surse apropiate dezbaterilor de la Ministerul Mediului spun că proprietarii care îşi vor da la casat maşinile mai vechi de zece ani prin Programul ”Rabla” îşi vor putea folosi voucherul pentru a-şi cumpăra inclusiv biciclete electrice. Aceste vehicule sunt încă o noutate pentru România.
O bicicletă electrică ar fi extrem de utilă pentru cei care nu vor să transpire când merg la muncă. Această bicicleta poate ajunge la 25 de kilometri la ora în câteva secunde, iar pedalatul este o joacă de copil.
Bateria bicicletei, în funcţie de efortul depus la pedalat, are o autonomie între 50 şi 100 de kilometri. Marele dezavantaj este preţul. În medie, o astfel de bicicletă costă de la 8.000 până la 20.000 de lei. Voucherul ”Rabla”, în valoare de 6.500 de lei, ar putea să-i convingă pe români să investească în aceste vehicule.
Programul ”Rabla” va acoperi şi scuterele electrice care îşi fac loc pe piaţa din România. Aceste vehicule sunt atât de noi, încât autorităţile nu au ştiut cum să le încadreze şi le-au declarat trotinete.
Extinderea ”Rabla” are două probleme. În primul rând...
Mihai Denes, reprezentantul asociaţiei “Adevăraţii Veloprieteni”: “Este bine că se dau vouchere, dar nu există deocamdată o infrastructură pe unde să circulăm...”
În al doilea rând, Ministerul Mediului trebuie să găsească bani pentru finanţarea proiectului. Oficialii speră că o nouă taxă auto, impusă de anul viitor, va furniza suficiente fonduri pentru alimentarea programului ”Rabla” extins la biciclete şi scutere electrice.
”Rabla” se extinde la biciclete și scutere electrice. Banii și infrastructura ar putea pune piedici programului
VIDEO: http://vid2.stirileprotv.ro/2017/10/11/61914803-2.mp4
Programul ”Rabla” se va extinde. Cei care îşi dau maşinile vechi ar putea cumpără cu voucherele obţinute, pe lângă autoturisme noi, şi biciclete sau scutere electrice.
Propunerea de modificare a programului este dezbătută la Ministerul Mediului, dar responsabilii nu au suficienţi bani la Fondul de Mediu pentru a susţine proiectul. Iar infrastructura rutieră pentru aceste vehicule este inexistentă.
Surse apropiate dezbaterilor de la Ministerul Mediului spun că proprietarii care îşi vor da la casat maşinile mai vechi de zece ani prin Programul ”Rabla” îşi vor putea folosi voucherul pentru a-şi cumpăra inclusiv biciclete electrice. Aceste vehicule sunt încă o noutate pentru România.
O bicicletă electrică ar fi extrem de utilă pentru cei care nu vor să transpire când merg la muncă. Această bicicleta poate ajunge la 25 de kilometri la ora în câteva secunde, iar pedalatul este o joacă de copil.
Bateria bicicletei, în funcţie de efortul depus la pedalat, are o autonomie între 50 şi 100 de kilometri. Marele dezavantaj este preţul. În medie, o astfel de bicicletă costă de la 8.000 până la 20.000 de lei. Voucherul ”Rabla”, în valoare de 6.500 de lei, ar putea să-i convingă pe români să investească în aceste vehicule.
Programul ”Rabla” va acoperi şi scuterele electrice care îşi fac loc pe piaţa din România. Aceste vehicule sunt atât de noi, încât autorităţile nu au ştiut cum să le încadreze şi le-au declarat trotinete.
Extinderea ”Rabla” are două probleme. În primul rând...
Mihai Denes, reprezentantul asociaţiei “Adevăraţii Veloprieteni”: “Este bine că se dau vouchere, dar nu există deocamdată o infrastructură pe unde să circulăm...”
În al doilea rând, Ministerul Mediului trebuie să găsească bani pentru finanţarea proiectului. Oficialii speră că o nouă taxă auto, impusă de anul viitor, va furniza suficiente fonduri pentru alimentarea programului ”Rabla” extins la biciclete şi scutere electrice.
- adila
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
adila
Amenzi mai mici pentru biciclisti - votul a trecut momentan de senat.
http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/ ... sti-824007
Amenzi mai mici pentru biciclisti - votul a trecut momentan de senat.
http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/ ... sti-824007
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
ByOnu
Era si timpul. Acum biciclistii risca amenzi mai mari decat un sofer care trece pe rosu sau nu acorda prioritate, dupa caz.
Era si timpul. Acum biciclistii risca amenzi mai mari decat un sofer care trece pe rosu sau nu acorda prioritate, dupa caz.
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
mcosmin
Ati auzit noua propunere a PGMB? Traseu comun pentru biciclisti...cu tramaviul.
https://www.cotidianul.ro/cu-bicicleta- ... e-tramvai/
Primarul general Gabriela Firea a dat startul revoluției în traficul bucureștean. Câteva linii de tramvai se vor transforma în benzi unice de circulație, dar numai după modificarea Codului rutier care să permită acest lucru. Primărița a anunțat că vor fi continuate și proiectele începute anul trecut.
Pe 29 decembrie 2017 au fost puse în dezbatere publică circa 10 regulamente de delegare a unor servicii publice, cum ar fi iluminatul public, managementul traficului, exploatarea parcajelor sau administrarea de imobile.
Un prim pas spre fluidizarea traficului din Capitală se intenționează să fie făcut prin crearea unor culoare unice pe liniile tramvaielor 16, 1 şi 32, a declarat primarul general al Capitalei Gabriela Firea. Proiectul va demara în acest an, urmând să fie extins și pe alte linii de tramvai. Ceea ce împiedică punerea în aplicare este Codul rutier, care trebuie modificat astfel încât autobuzele RATB să poată circula pe liniile de tramvai. „Am observat că în mai multe capitale europene se foloseşte cu succes această modalitate prin care, acolo unde configuraţia liniei de tramvai permite, să poată să pătrundă autobuzul, dar și microbuzele şi salvările. Studiem acum, din punct de vedere al siguranţei cetăţenilor, şi posibilitatea intrării bicicliştilor pe culoarul unic al tramvaiului“, ar fi declarat Firea unor apropiați.
Fără să ofere date concrete, primărița a afirmat că acest proiect „ar fluidiza foarte mult circulația“. Ea a mai spus că vor fi continuate proiectele începute de Primăria Capitalei anul trecut „ce vizează extinderea şi supralărgirea unor pasaje, demararea lucrărilor pentru altele noi, precum şi construcţia de parcări“. Firea a dat ca exemplu proiectele de extindere şi supralărgire Ghencea – Domneşti, pasaj Doamna Ghica cu Colentina, pasaj Petricani – Bucureşti Nord, pasaj Andronache – CF Bucureşti – Constanţa, pasaj acces cartierul Henri Coandă, lărgire şi reabilitare pasaj CF Pod Constanţa pe şoseaua Bucureştii Noi – Chitila. Primărița a declarat că vor continua lucrările la pasajul Ciurel plus extindere – penetraţie până la A1, extindere şoseaua Fabrica de Glucoză, Parc&Ride Cora – Pantelimon, pasaj Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu. Despre aceste ultime proiecte primărița nu a mai vorbit de la campania electorală.
Taxarea parcării pe domeniul public este „o măsură luată în toate capitalele europene, cu efecte benefice asupra descongestionării traficului rutier“, a declarat primarul general. Firea a reiterat promisiunea construcției de parcări subterane şi supraterane, „uitată“ în ultimul an și jumătate, de la începerea mandatului. „În acest moment, chiar şi acolo unde există parcare subterană sau supraterană, publică sau privată, cetăţenii preferă să parcheze pe domeniul public, de obicei pe banda I, contribuind la blocarea circulaţiei“, a precizat Firea. Ea a reluat promisiunile lui Sorin Oprescu privind realizarea unei parcări pe trei niveluri și 380 de locuri pe strada Edgar Quinet și a unor parcări subterane în Piața Dorobanți (două niveluri cu 254 locuri) și Gara de Nord.
Ati auzit noua propunere a PGMB? Traseu comun pentru biciclisti...cu tramaviul.
https://www.cotidianul.ro/cu-bicicleta- ... e-tramvai/
Primarul general Gabriela Firea a dat startul revoluției în traficul bucureștean. Câteva linii de tramvai se vor transforma în benzi unice de circulație, dar numai după modificarea Codului rutier care să permită acest lucru. Primărița a anunțat că vor fi continuate și proiectele începute anul trecut.
Pe 29 decembrie 2017 au fost puse în dezbatere publică circa 10 regulamente de delegare a unor servicii publice, cum ar fi iluminatul public, managementul traficului, exploatarea parcajelor sau administrarea de imobile.
Un prim pas spre fluidizarea traficului din Capitală se intenționează să fie făcut prin crearea unor culoare unice pe liniile tramvaielor 16, 1 şi 32, a declarat primarul general al Capitalei Gabriela Firea. Proiectul va demara în acest an, urmând să fie extins și pe alte linii de tramvai. Ceea ce împiedică punerea în aplicare este Codul rutier, care trebuie modificat astfel încât autobuzele RATB să poată circula pe liniile de tramvai. „Am observat că în mai multe capitale europene se foloseşte cu succes această modalitate prin care, acolo unde configuraţia liniei de tramvai permite, să poată să pătrundă autobuzul, dar și microbuzele şi salvările. Studiem acum, din punct de vedere al siguranţei cetăţenilor, şi posibilitatea intrării bicicliştilor pe culoarul unic al tramvaiului“, ar fi declarat Firea unor apropiați.
Fără să ofere date concrete, primărița a afirmat că acest proiect „ar fluidiza foarte mult circulația“. Ea a mai spus că vor fi continuate proiectele începute de Primăria Capitalei anul trecut „ce vizează extinderea şi supralărgirea unor pasaje, demararea lucrărilor pentru altele noi, precum şi construcţia de parcări“. Firea a dat ca exemplu proiectele de extindere şi supralărgire Ghencea – Domneşti, pasaj Doamna Ghica cu Colentina, pasaj Petricani – Bucureşti Nord, pasaj Andronache – CF Bucureşti – Constanţa, pasaj acces cartierul Henri Coandă, lărgire şi reabilitare pasaj CF Pod Constanţa pe şoseaua Bucureştii Noi – Chitila. Primărița a declarat că vor continua lucrările la pasajul Ciurel plus extindere – penetraţie până la A1, extindere şoseaua Fabrica de Glucoză, Parc&Ride Cora – Pantelimon, pasaj Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu. Despre aceste ultime proiecte primărița nu a mai vorbit de la campania electorală.
Taxarea parcării pe domeniul public este „o măsură luată în toate capitalele europene, cu efecte benefice asupra descongestionării traficului rutier“, a declarat primarul general. Firea a reiterat promisiunea construcției de parcări subterane şi supraterane, „uitată“ în ultimul an și jumătate, de la începerea mandatului. „În acest moment, chiar şi acolo unde există parcare subterană sau supraterană, publică sau privată, cetăţenii preferă să parcheze pe domeniul public, de obicei pe banda I, contribuind la blocarea circulaţiei“, a precizat Firea. Ea a reluat promisiunile lui Sorin Oprescu privind realizarea unei parcări pe trei niveluri și 380 de locuri pe strada Edgar Quinet și a unor parcări subterane în Piața Dorobanți (două niveluri cu 254 locuri) și Gara de Nord.
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
TibiV
Firea a facut anuntul de luni.
Slava Domnului ca nu cred ca ii va da voie Politia Rutiera.
Daca s-ar aplica, sau vedem tramvaiele mergand cu 20 km/h, sau vedem cativa biciclisti "feliati"...
Firea a facut anuntul de luni.
Slava Domnului ca nu cred ca ii va da voie Politia Rutiera.
Daca s-ar aplica, sau vedem tramvaiele mergand cu 20 km/h, sau vedem cativa biciclisti "feliati"...
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
shoppy
Este blonda, este periculos sa mergi cu bicicleta de-a lungul sinei de tramvai, este foarte usor sa iti prinzi roata in sina sau in canalul flansei si sa cazi.
Este blonda, este periculos sa mergi cu bicicleta de-a lungul sinei de tramvai, este foarte usor sa iti prinzi roata in sina sau in canalul flansei si sa cazi.
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
TibiV
Categoric, este cea mai blonda primar pe care a avut-o vreodata Capitala...
De fapt, cred ca este cea mai blonda dintre blonde...
Categoric, este cea mai blonda primar pe care a avut-o vreodata Capitala...
De fapt, cred ca este cea mai blonda dintre blonde...
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
mcosmin
Pe langa asta, nici nu ai spatiu sa treci in siguranta pe langa un tramvai. Tramvaiul ar trece la 20 de cm de tine.
shoppy wrote:
Este blonda, este periculos sa mergi cu bicicleta de-a lungul sinei de tramvai, este foarte usor sa iti prinzi roata in sina sau in canalul flansei si sa cazi.
Pe langa asta, nici nu ai spatiu sa treci in siguranta pe langa un tramvai. Tramvaiul ar trece la 20 de cm de tine.
- andrei11
-
Posted:
-
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
shoppy
Vad ca o tine leandra cu autobuzele pe linia de tramvai, poate vrea ca pe Stefan cel Mare sa puna gardul in mijlocul benzii 3 ca sa aiba loc sa treaca 2 autobuze unul pe langa celalalt pe linia de tramvai.
Vad ca o tine leandra cu autobuzele pe linia de tramvai, poate vrea ca pe Stefan cel Mare sa puna gardul in mijlocul benzii 3 ca sa aiba loc sa treaca 2 autobuze unul pe langa celalalt pe linia de tramvai.
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
Florinds
Si in dreptul refugiilor au loc daca e si vreun stalp pe acolo? : ) O sa mearga pe linia de tramvai si exact acolo unde e aglomerat intra pe banda 1, pentru ca altfel nu pot cobori calatorii : ))) Daca nu cumva trebuie sa dea cu spatele, din cauza gardului. Avem noroc ca soferii sunt mai destepti decat primarul si nu intra unde nu au loc...
Si in dreptul refugiilor au loc daca e si vreun stalp pe acolo? : ) O sa mearga pe linia de tramvai si exact acolo unde e aglomerat intra pe banda 1, pentru ca altfel nu pot cobori calatorii : ))) Daca nu cumva trebuie sa dea cu spatele, din cauza gardului. Avem noroc ca soferii sunt mai destepti decat primarul si nu intra unde nu au loc...
- adila
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
adila
Ba asa aberatie de la un primar mai rar vezi. Cred ca nici nu stie sa mearga pe bicicleta.
Ba asa aberatie de la un primar mai rar vezi. Cred ca nici nu stie sa mearga pe bicicleta.
- misterr
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
misterr
Se încarcă în 6 ore și are autonomie 100 km. Bicicleta electrică de 6.000 euro
VIDEO: https://vid2.stirileprotv.ro/2018/03/11/61946075-2.mp4
S-a deschis sezonul de mers cu bicicleta. De anul acesta, ar trebui ca în Capitală să pedaleze încă 30 de mii de persoane, care îşi vor cumpăra biciclete cu vouchere de la primărie.
Unii s-ar mulţumi cu un model ieftin şi speră că acest ajutor de 500 de lei să acopere preţul aproape integral. Alţii visează la biciclete de campioni, cu numele lor gravat pe cadru, în foiţa de aur.
Diferenţa nu e chiar aşa mare între un copil de trei ani îndrăgostit de o trotinetă şi un domn serios care scanează ofertele pentru o bicicletă nouă.
Producător: ”Am crescut accelerat în ultimii 3 ani, de la 3000 de biciclete am ajuns până la 15 mii anul trecut şi anul ăsta vrem să facem peste 20 de mii.”
Preţurile celor mai vândute modele merg de la 1500 la 3000 de lei.
Pasionaţii au acum variante care imită biciclete de campioni. Una dintre ele, cu care Vincenzo Nibali a câştigat Turul Italiei, e decorată cu foiţa de aur şi costă în jur de 100 de mii de euro.
Fără “decoraţiuni” poate fi cumpărată cu 7000 de euro. Sunt familii întregi înscrise pe listele pentru vouchere de biciclete, aşa că bucureştenii îşi cântăresc opţiunile.
Ca să fie uşor de ascuns la birou, poţi lua o bicicletă compactă, cu 1500 de lei. Ca să ajungi odihnit, plăteşti dublu, pentru ceva electric.
Unul dintre modelele electrice costă 6.000 de euro.
Tânăr: ”L-am băgat în priză şi în 6 ore l-am încărcat. Are o autonomie, depinde de ce mod, dar pe eco undeva la 100 de kilometri. O zi întreagă m-am dat cu ea şi n-am reuşit s-o descarc. Dacă rămâi fără baterie, o iei la spinare. Are 22 de kilograme, într-adevăr.”
Cultura bicicletei e tânără, dar mulţi dintre cei care vor să urce în şa au vârsta adultă şi un mare stres de a nu se face de râs în faţa copiilor. Pentru ei există lecţii de pedalat cu instructori.
După şase lecţii ori 100 de lei, ar trebui să te descurci pe două roţi. Singura condiţie, pentru doamne, e să-şi lase poşetele şi tocurile acasă.
Se încarcă în 6 ore și are autonomie 100 km. Bicicleta electrică de 6.000 euro
VIDEO: https://vid2.stirileprotv.ro/2018/03/11/61946075-2.mp4
S-a deschis sezonul de mers cu bicicleta. De anul acesta, ar trebui ca în Capitală să pedaleze încă 30 de mii de persoane, care îşi vor cumpăra biciclete cu vouchere de la primărie.
Unii s-ar mulţumi cu un model ieftin şi speră că acest ajutor de 500 de lei să acopere preţul aproape integral. Alţii visează la biciclete de campioni, cu numele lor gravat pe cadru, în foiţa de aur.
Diferenţa nu e chiar aşa mare între un copil de trei ani îndrăgostit de o trotinetă şi un domn serios care scanează ofertele pentru o bicicletă nouă.
Producător: ”Am crescut accelerat în ultimii 3 ani, de la 3000 de biciclete am ajuns până la 15 mii anul trecut şi anul ăsta vrem să facem peste 20 de mii.”
Preţurile celor mai vândute modele merg de la 1500 la 3000 de lei.
Pasionaţii au acum variante care imită biciclete de campioni. Una dintre ele, cu care Vincenzo Nibali a câştigat Turul Italiei, e decorată cu foiţa de aur şi costă în jur de 100 de mii de euro.
Fără “decoraţiuni” poate fi cumpărată cu 7000 de euro. Sunt familii întregi înscrise pe listele pentru vouchere de biciclete, aşa că bucureştenii îşi cântăresc opţiunile.
Ca să fie uşor de ascuns la birou, poţi lua o bicicletă compactă, cu 1500 de lei. Ca să ajungi odihnit, plăteşti dublu, pentru ceva electric.
Unul dintre modelele electrice costă 6.000 de euro.
Tânăr: ”L-am băgat în priză şi în 6 ore l-am încărcat. Are o autonomie, depinde de ce mod, dar pe eco undeva la 100 de kilometri. O zi întreagă m-am dat cu ea şi n-am reuşit s-o descarc. Dacă rămâi fără baterie, o iei la spinare. Are 22 de kilograme, într-adevăr.”
Cultura bicicletei e tânără, dar mulţi dintre cei care vor să urce în şa au vârsta adultă şi un mare stres de a nu se face de râs în faţa copiilor. Pentru ei există lecţii de pedalat cu instructori.
După şase lecţii ori 100 de lei, ar trebui să te descurci pe două roţi. Singura condiţie, pentru doamne, e să-şi lase poşetele şi tocurile acasă.
📖 Pagination options