Topic: Discuții diverse despre Metrorex
5579 posts, 1225462 views
📖 Pagination options
- subway guru
-
Posted:
-
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
TibiV
Asta chiar a fost mishto....
Stii ca la licitatii termenul evaluarii poate fi prelungit (legal) doar de doua ori ?
Ahaaaaaa....
Asta chiar a fost mishto....
Stii ca la licitatii termenul evaluarii poate fi prelungit (legal) doar de doua ori ?
Ahaaaaaa....
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
mcosmin
La noi se poate prelungi la infinit daca contesti la vreo judecatorie licitatia.
La noi se poate prelungi la infinit daca contesti la vreo judecatorie licitatia.
- subway guru
-
Posted:
-
- GPS
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
GPS
A fost schimbată șina la ieșirea din stația Apărătorii Patriei către Dimitrie Leonida.
Stânga - Apărătorii Patriei, dreapta - Dimitrie Leonida.
image by mihaipăcurețu, on Flickr
A fost schimbată șina la ieșirea din stația Apărătorii Patriei către Dimitrie Leonida.
Stânga - Apărătorii Patriei, dreapta - Dimitrie Leonida.
image by mihaipăcurețu, on Flickr
- Metamorph
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
Metamorph
Acum cateva minute in statia Basarab s-a auzit semnalul sonor aferent diverselor anunturi ale Metrorex urmat de Buenos dias, en este momento tener lugar nu stiu ce trabajo.Anuntul a fost intrerupt brusc cand si-au dat seama de situatie.In varianta optimista m-as gandi ca exista anumite anunturi predefinite in diverse limbi care pot fi folosite la nevoie.In cea pesimista era probabil doar vreun demo al sistemului de sonorizare.Oricum,inedit sentimentul
Acum cateva minute in statia Basarab s-a auzit semnalul sonor aferent diverselor anunturi ale Metrorex urmat de Buenos dias, en este momento tener lugar nu stiu ce trabajo.Anuntul a fost intrerupt brusc cand si-au dat seama de situatie.In varianta optimista m-as gandi ca exista anumite anunturi predefinite in diverse limbi care pot fi folosite la nevoie.In cea pesimista era probabil doar vreun demo al sistemului de sonorizare.Oricum,inedit sentimentul
- sab
-
Posted:
-
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
BodoMinea
Se va împlini anul de când circulăm cu M4 până la Străulești, iar pe Google Maps, aplicația standard în industrie pentru planificarea călătoriilor cu transportul în comun, încă va apărea această magistrală cu capătul vechi, Parc Bazilescu. Pentru cei care nu știu, arhitectura acestei aplicații presupune ca operatorii să își proceseze informațiile despre trasee și orarul/intervalul de succedare al acestora în formatul GTFS(un set de fișiere CSV). Unii operatori fac asta în regie proprie, unii au externalizat acest task unei agenții de date / IT, unii și-au adaptat aplicații de gestiune/ticketing să genereze aceste fișiere pentru ei. Verificați și voi aici - https://www.google.ro/maps/place/Gara+d ... 7753?hl=ro (M4: Parc Bazilescu)
Și mai e categoria specială: Metrorex. Aceasta stă în aer. Public mai jos comunicarea dintre mine și dânșii.
Subiectul mesajului -> Sesizare: planificare călătorie Metrorex pe Google Maps
Răspuns Metrorex:
Răspunsul meu...
Din răspunsul sec putem deduce neglijența și neștiința Metrorex în ceea ce privește informarea pasagerilor, prelucrarea datelor GIS/GTFS, mijloace electronice de facilitare a comunicării/planificării eficiente/transmiterii informațiilor critice prin mijloace moderne. Dânșii chiar cred că Google Maps Transit poate ține actualizate informații despre sistemul de transport din metropole de pe tot globul. La fel cum trebuie să ghicească momentul când noi inaugurăm magistrale.
În schimb, pe aplicația Moovit, un proiect întreținut de o comunitate online de voluntari, traseul magistralei extinse a fost actualizat de mult. Din partea oamenilor au fost câteva click-uri, pentru regia administrată de stat prioritățile sunt altele. Thumbs up for community, crowdsourcing & open-source!
Se va împlini anul de când circulăm cu M4 până la Străulești, iar pe Google Maps, aplicația standard în industrie pentru planificarea călătoriilor cu transportul în comun, încă va apărea această magistrală cu capătul vechi, Parc Bazilescu. Pentru cei care nu știu, arhitectura acestei aplicații presupune ca operatorii să își proceseze informațiile despre trasee și orarul/intervalul de succedare al acestora în formatul GTFS(un set de fișiere CSV). Unii operatori fac asta în regie proprie, unii au externalizat acest task unei agenții de date / IT, unii și-au adaptat aplicații de gestiune/ticketing să genereze aceste fișiere pentru ei. Verificați și voi aici - https://www.google.ro/maps/place/Gara+d ... 7753?hl=ro (M4: Parc Bazilescu)
Și mai e categoria specială: Metrorex. Aceasta stă în aer. Public mai jos comunicarea dintre mine și dânșii.
Subiectul mesajului -> Sesizare: planificare călătorie Metrorex pe Google Maps
Bună ziua,
Vă aduc la cunoștință faptul că ar trebui să luați legătura cu persoana sau entitatea care administrează feed-ul GTFS pentru Google maps in vederea unei actualizări. M4 apare ca circulând strict până la Parc Bazilescu și nu se pot planifica călătorii cu metroul până la Străulești, informațiile fiind incomplete și putând să inducă în eroare călătorii.
Feedul GTFS trebuie actualizat și retrimis la Google Maps pentru update.
De asemenea, pe viitor ar trebui luată în calcul o integrare Google Maps in timp real pentru a vedea orele exacte ale sosirilor trenurilor în stație, ca pe monitoarele de informare. Interfațarea se face în mod similar, necesară fiind punerea la dispoziție a unui endpoint Protocol Buffer.
Vă mulțumesc pentru timpul acordat.
Răspuns Metrorex:
Bună dimineaţa,
Pentru o astfel de solicitare vă rugăm să vă adresaţi site-ului respectiv.
Biroul Comunicare şi Relaţii cu Presa
S.C. METROREX S.A.
Răspunsul meu...
In legătură cu actualizarea rutelor vizibile pe Google Maps, țin să vă spun că nu v-aș fi contactat în necunoștință de cauză. Arhitectura planificatorului de rute Google Maps presupune ca OPERATORII să își furnizeze datele.
Adică deși dumneavoastră în departamentul de PR nu știți asta, cineva din cadrul regiei se ocupă cu generarea unui feed pentru Google, sau aceasta responsabilitate a fost externalizată către o agenție terță care nu și-a făcut treaba.
http://m.mediafax.ro/cultura-media/tran ... t-11313741
Aici puteți observa că această integrare e fost realizată inițial de o firmă, în urmă cu mai mult de 4 ani. Revine responsabilitatea operatorului să păstreze contactul cu aceștia sau cu Google în vederea menținerii unui orar actualizat.
Ca exemplu, CFR Călători, Transferoviar Călători și RATB și-au efectuat actualizarea orarelor vizibile pe google Maps (feed GTFS) acum pe final de an, în timp ce informațiile despre Metrorex sunt în urmă cu lunile.
https://maps.google.com/help/maps/mapco ... t/faq.html
Vă solicit pentru a doua oară să vă interesați ce implică actualizarea acestui set de date care este prezentat într-o formă incompletă unui număr foarte mare de utilizatori zilnic.
Din răspunsul sec putem deduce neglijența și neștiința Metrorex în ceea ce privește informarea pasagerilor, prelucrarea datelor GIS/GTFS, mijloace electronice de facilitare a comunicării/planificării eficiente/transmiterii informațiilor critice prin mijloace moderne. Dânșii chiar cred că Google Maps Transit poate ține actualizate informații despre sistemul de transport din metropole de pe tot globul. La fel cum trebuie să ghicească momentul când noi inaugurăm magistrale.
În schimb, pe aplicația Moovit, un proiect întreținut de o comunitate online de voluntari, traseul magistralei extinse a fost actualizat de mult. Din partea oamenilor au fost câteva click-uri, pentru regia administrată de stat prioritățile sunt altele. Thumbs up for community, crowdsourcing & open-source!
- Costin
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
Costin
Zici de ozn-uri intreprinderii careia ii pica site-ul cand vine o tanti si scoate serverul din priza ca sa bage cafetiera in loc.
Zici de ozn-uri intreprinderii careia ii pica site-ul cand vine o tanti si scoate serverul din priza ca sa bage cafetiera in loc.
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
BodoMinea
Să știi că de la ultima mea sesizare privind nefuncționarea site-ului, când au răspuns Problemele ridicate în mailul sus-menționat au fost remediate, în acest moment site-ul http://www.metrorex.ro funcționează neîntrerupt. Vă mulțumim ca acordați atenție site-ului nostru., situația chiar s-a îmbunătățit foarte mult, putem spune chiar că s-a remediat. Privește tabelul de uptime de mai jos.
L-or fi băgat în alt prelungitor
Pentru ei așa or fi... dar Costin, știm amândoi că nu e vorba nici de OZN-uri, nici de bombe cu neutron și nici de inteligență artificială.
Vorbim de modificarea a trei fișiere CSV. Nu trebuie să achiziționeze nimeni licență pentru vreun soft scump de GIS. Pentru a adăuga două stații unei magistrale poți edita de mână. Mai bagi două rânduri și șase virgule. Să nu-mi spui că nu știe nimeni de acolo să facă asta - oricine a făcut un liceu mate-info a învățat să citească și să scrie secvențial într-un fișier, indiferent de limbaj, prin clasa a10-a. Să nu mai zic dacă a fost și pasionat. Prin departamentele dedicate de IT, conduse de oameni cu diplomă care toacă mulți bani, nu e nimeni să remedieze astfel de probleme? De invoație ce să mai spunem...
Lumea s-a obișnuit să se orienteze cu Google Maps. Dacă acum câțiva ani era în vogă acel site numit ViaMichelin pentru planificare rutieră, acum lumea a aflat că pe Google Maps au și transport în comun, și rutier, și cu ridesharing, și cu avionul, și cu bicicleta și cu piciorul. Iar arhitectura aplicației a presupus un format standardizat și comunicare cu regiile de transport, tocmai pentru a deveni o modalitate de planificare din surse oficiale, cât mai precise. Iar la noi se rupe firul acesta.
Trecând peste problema actualizării datelor curente, îți dai seama cât de ușor ar fi să vezi orele exacte de plecare din stație ale trenurilor direct în Google Maps, din moment ce interfața filtrată există deja pentru sistemul de panouri de informare? Același server poate genera și un protocol buffer. Nu sunt invenții NASA, dar la noi s-ar licita, s-ar atribui, s-ar contesta și s-ar atribui iar și ar ieși o prostie până la final, când treaba e foarte simplă... am pe desktop două scripturi diferite făcute de mine în aceași zi care au capacitatea de a transmite informații în timp real către Google Maps Transit și alte aplicații consumatoare de GTFS-Realtime protobuff. Așa că nu sunt nave spațiale!
Serios că dacă aveam cum, îmi rupeam timp dintr-un program și așa foarte încărcat și rezolvam personal problema aceasta cu pusul la punct al dataset-urilor și pitch-uit importanța unui sistem de informare în timp real pe terminale mobile (sau măcar transmiterea informărilor în situații limită... care te poate scoate din situația neplăcută și potențial periculoasă de a ajunge într-o zonă foarte aglomerată în urma unui incident... avertizare venită înainte să intri în sistem, nu după - vedeți și voi cum fac londonezii, deși e un exemplu îndepărat, l-am dat în topicul cu sisteme de informare cândva mai în vară).
Să știi că de la ultima mea sesizare privind nefuncționarea site-ului, când au răspuns Problemele ridicate în mailul sus-menționat au fost remediate, în acest moment site-ul http://www.metrorex.ro funcționează neîntrerupt. Vă mulțumim ca acordați atenție site-ului nostru., situația chiar s-a îmbunătățit foarte mult, putem spune chiar că s-a remediat. Privește tabelul de uptime de mai jos.
uptime_mtx.png (103.53 KB; downloaded 3235 times)
L-or fi băgat în alt prelungitor
Costin wrote:
Zici de ozn-uri intreprinderii careia ii pica site-ul cand vine o tanti si scoate serverul din priza ca sa bage cafetiera in loc.
Pentru ei așa or fi... dar Costin, știm amândoi că nu e vorba nici de OZN-uri, nici de bombe cu neutron și nici de inteligență artificială.
Vorbim de modificarea a trei fișiere CSV. Nu trebuie să achiziționeze nimeni licență pentru vreun soft scump de GIS. Pentru a adăuga două stații unei magistrale poți edita de mână. Mai bagi două rânduri și șase virgule. Să nu-mi spui că nu știe nimeni de acolo să facă asta - oricine a făcut un liceu mate-info a învățat să citească și să scrie secvențial într-un fișier, indiferent de limbaj, prin clasa a10-a. Să nu mai zic dacă a fost și pasionat. Prin departamentele dedicate de IT, conduse de oameni cu diplomă care toacă mulți bani, nu e nimeni să remedieze astfel de probleme? De invoație ce să mai spunem...
Lumea s-a obișnuit să se orienteze cu Google Maps. Dacă acum câțiva ani era în vogă acel site numit ViaMichelin pentru planificare rutieră, acum lumea a aflat că pe Google Maps au și transport în comun, și rutier, și cu ridesharing, și cu avionul, și cu bicicleta și cu piciorul. Iar arhitectura aplicației a presupus un format standardizat și comunicare cu regiile de transport, tocmai pentru a deveni o modalitate de planificare din surse oficiale, cât mai precise. Iar la noi se rupe firul acesta.
Trecând peste problema actualizării datelor curente, îți dai seama cât de ușor ar fi să vezi orele exacte de plecare din stație ale trenurilor direct în Google Maps, din moment ce interfața filtrată există deja pentru sistemul de panouri de informare? Același server poate genera și un protocol buffer. Nu sunt invenții NASA, dar la noi s-ar licita, s-ar atribui, s-ar contesta și s-ar atribui iar și ar ieși o prostie până la final, când treaba e foarte simplă... am pe desktop două scripturi diferite făcute de mine în aceași zi care au capacitatea de a transmite informații în timp real către Google Maps Transit și alte aplicații consumatoare de GTFS-Realtime protobuff. Așa că nu sunt nave spațiale!
Serios că dacă aveam cum, îmi rupeam timp dintr-un program și așa foarte încărcat și rezolvam personal problema aceasta cu pusul la punct al dataset-urilor și pitch-uit importanța unui sistem de informare în timp real pe terminale mobile (sau măcar transmiterea informărilor în situații limită... care te poate scoate din situația neplăcută și potențial periculoasă de a ajunge într-o zonă foarte aglomerată în urma unui incident... avertizare venită înainte să intri în sistem, nu după - vedeți și voi cum fac londonezii, deși e un exemplu îndepărat, l-am dat în topicul cu sisteme de informare cândva mai în vară).
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
mcosmin
Stie cineva cum circula metroul in noaptea de anul nou, mai exact cum functioneaza alternanta M1/M3. Se merge normal, sau sunt navete Eroilor-Preciziei, NG-AS?
Intervalul este de 20 de minute?
Stie cineva cum circula metroul in noaptea de anul nou, mai exact cum functioneaza alternanta M1/M3. Se merge normal, sau sunt navete Eroilor-Preciziei, NG-AS?
Intervalul este de 20 de minute?
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
WT_fan06
Sursa: http://www.b365.ro/program-metrou-circu ... 57714.html
"În noaptea de 31 decembrie 2017/ 1 ianuarie 2018, trenurile de metrou vor circula între orele 24:00 – 1:00 la un interval de 10 minute şi de la ora 1:00 până la ora 5:00 la un interval de 20 minute.
De asemenea, Metrorex va introduce trenuri suplimentare, în funcţie de fluxul de călători."
Sursa: http://www.b365.ro/program-metrou-circu ... 57714.html
"În noaptea de 31 decembrie 2017/ 1 ianuarie 2018, trenurile de metrou vor circula între orele 24:00 – 1:00 la un interval de 10 minute şi de la ora 1:00 până la ora 5:00 la un interval de 20 minute.
De asemenea, Metrorex va introduce trenuri suplimentare, în funcţie de fluxul de călători."
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
subway guru
@BodoMinea
Deci daca-i zgandari un pic ii pui in miscare, contrar impresiei generale...
@BodoMinea
Deci daca-i zgandari un pic ii pui in miscare, contrar impresiei generale...
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
BodoMinea
Stau pe ei, să n-ai nicio grijă. Se va rezolva la un moment dat și chestia asta... sper.
Când i-am mai bătut la cap s-a rezolvat.
Mai sunt alte instituții, pe care oricât le-ai zgândări, tot ezită să facă o simplă ajustare...
Stau pe ei, să n-ai nicio grijă. Se va rezolva la un moment dat și chestia asta... sper.
Când i-am mai bătut la cap s-a rezolvat.
Mai sunt alte instituții, pe care oricât le-ai zgândări, tot ezită să facă o simplă ajustare...
📖 Pagination options