Topic: Trenurile CAF Inneo (BM3)
3208 posts, 896727 views
📖 Pagination options
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
andrei11
E o exagerare tâmpită, cum sunt și altele. Dacă metroul este vehicul feroviar sa-l vedem circulând si pe calea ferată, sau viceversa, vagoanele de cale ferată să circule și prin tunelele metroului. Ne aflăm în treabă. Cele 2 << vehicule feroviare >> nu se vor întâlni niciodată. Nici nu au același ecartament...Tramvaiul de ce nu este vehicul feroviar, că doar merge pe șină ?
E o exagerare tâmpită, cum sunt și altele. Dacă metroul este vehicul feroviar sa-l vedem circulând si pe calea ferată, sau viceversa, vagoanele de cale ferată să circule și prin tunelele metroului. Ne aflăm în treabă. Cele 2 << vehicule feroviare >> nu se vor întâlni niciodată. Nici nu au același ecartament...Tramvaiul de ce nu este vehicul feroviar, că doar merge pe șină ?
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
shoppy
Pentru ca vitezele de circulatie si distantele de franare de la metrou sunt similare cu cele de la CFR si nu cu cele de la tramvai, de aici apar niste probleme si solutii specifice care din nou se aseamana foarte mult cu cele de la CFR si sunt OZN-uri pentru tramvai(BLA, INDUSI si cele mai moderne).
Cele de la tramvaie sunt mult mai apropiate de domeniul auto, iar toata infrastrucutra(macazuri, raze de curbura, sarcina pe osie) nu are absolut nici o legatura cu cea de la CFR, de acea circulatia tramvaielor este reglementata de codul rutier.
Da, metroul nu se intalneste cu trenul niciodata, mai putin atunci cand este remorcat pe liniile de tren, si atunci cand LDHM ale Metrorex sunt duse in BN pentru revizii. Apropo, Faur a produs vreo 50 de LDHM dintre care doar vreo 10 au ajuns la Metrorex iar restul au fost imprastiate prin tara, oare acelea ce ecartament au avut? Si intre CFR si Metrorex sunt doar indicatoare ca se schimba gabaritul, nu cunosc la IMGB, Industriilor sau Ciurel vreun indicator ca s-ar schimba ecartamentul.
Vezi ca si macaraua din port merge pe sine, este corect sau nu ca e la ITM?
Si daca acceptam ca este incorect sa fie la AFER atunci ce facem, le facem o institutie de reglementare doar pentru ei sau ii lasam de capul lor?
Pentru ca vitezele de circulatie si distantele de franare de la metrou sunt similare cu cele de la CFR si nu cu cele de la tramvai, de aici apar niste probleme si solutii specifice care din nou se aseamana foarte mult cu cele de la CFR si sunt OZN-uri pentru tramvai(BLA, INDUSI si cele mai moderne).
Cele de la tramvaie sunt mult mai apropiate de domeniul auto, iar toata infrastrucutra(macazuri, raze de curbura, sarcina pe osie) nu are absolut nici o legatura cu cea de la CFR, de acea circulatia tramvaielor este reglementata de codul rutier.
Da, metroul nu se intalneste cu trenul niciodata, mai putin atunci cand este remorcat pe liniile de tren, si atunci cand LDHM ale Metrorex sunt duse in BN pentru revizii. Apropo, Faur a produs vreo 50 de LDHM dintre care doar vreo 10 au ajuns la Metrorex iar restul au fost imprastiate prin tara, oare acelea ce ecartament au avut? Si intre CFR si Metrorex sunt doar indicatoare ca se schimba gabaritul, nu cunosc la IMGB, Industriilor sau Ciurel vreun indicator ca s-ar schimba ecartamentul.
Vezi ca si macaraua din port merge pe sine, este corect sau nu ca e la ITM?
Si daca acceptam ca este incorect sa fie la AFER atunci ce facem, le facem o institutie de reglementare doar pentru ei sau ii lasam de capul lor?
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
punmeister
Inafara de BLA si INDUSI nu poti compara signallingul de la metrou cu cel de pe calea ferata. Nu o sa gasesti ETCS la metrou sau ATC/CBTC la CF spre exemplu.
Intr-adevar, da, multe chestii de la metrou se intalnesc si pe CF.
Inafara de BLA si INDUSI nu poti compara signallingul de la metrou cu cel de pe calea ferata. Nu o sa gasesti ETCS la metrou sau ATC/CBTC la CF spre exemplu.
Intr-adevar, da, multe chestii de la metrou se intalnesc si pe CF.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
andrei11
- Evident că nu-i lăsăm de capul lor.
- Distanțele de frânare CFR / Metrou nu au nicio legătură, deși vitezele de circulație sunt comparabile.
- Nici măcar semnalizarea luminoasă ( aia care mai există ), nu se pupă CFR - ul cu metroul.
- Eu mă refeream strict la codificarea UIC. Mi se pare o exagerare să codificăm metroul după clasificările CFR - ului.
- Nu mai există BLA / induși la metrou de ceva vreme.
- Îți spun sigur că ecartamentul CFR - ului e cu 3 mm mai mare decât ecartamentul metroului.
Bine, că practic sunt insesizabili cei 3 mm e cu totul altceva. Oricum macazele metroului nu pot fi abordate de CFR, asta dacă acceptăm teoretic că am avea locomotive / vagoane CFR în subteran.
Dacă stau să mă gândesc nici cuplele de prindere ale metroului nu se pupă cu cele ale CFR - ului, poate ceva asemănări cu DESIRO. Dar nu cred că poți tracta un metrou cu un DESIRO.
- Evident că nu-i lăsăm de capul lor.
- Distanțele de frânare CFR / Metrou nu au nicio legătură, deși vitezele de circulație sunt comparabile.
- Nici măcar semnalizarea luminoasă ( aia care mai există ), nu se pupă CFR - ul cu metroul.
- Eu mă refeream strict la codificarea UIC. Mi se pare o exagerare să codificăm metroul după clasificările CFR - ului.
- Nu mai există BLA / induși la metrou de ceva vreme.
- Îți spun sigur că ecartamentul CFR - ului e cu 3 mm mai mare decât ecartamentul metroului.
Bine, că practic sunt insesizabili cei 3 mm e cu totul altceva. Oricum macazele metroului nu pot fi abordate de CFR, asta dacă acceptăm teoretic că am avea locomotive / vagoane CFR în subteran.
Dacă stau să mă gândesc nici cuplele de prindere ale metroului nu se pupă cu cele ale CFR - ului, poate ceva asemănări cu DESIRO. Dar nu cred că poți tracta un metrou cu un DESIRO.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
punmeister
Pe M1/3 inca exista BLA/INDUSI.
andrei11 wrote:
- Nu mai există BLA / induși la metrou de ceva vreme.
Pe M1/3 inca exista BLA/INDUSI.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
andrei11
BLA nu are cum să existe pentru că nu există semnale de parcurs între stații. Și fără semnale de parcurs între stații BLA - ul n-are sens.
Indușii nu sunt folosiți decât de IVA, asta dacă într-adevăr mai sunt activi. Eu știu că nu mai sunt activi.
BLA nu are cum să existe pentru că nu există semnale de parcurs între stații. Și fără semnale de parcurs între stații BLA - ul n-are sens.
Indușii nu sunt folosiți decât de IVA, asta dacă într-adevăr mai sunt activi. Eu știu că nu mai sunt activi.
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
mcosmin
Fals. ATC/CBTC exista si la trenuri CF, in tarile care realizeaza cat de important este transportul feroviar. Iti garantez ca nu merge nimeni pe "manual" pe TGV sau ICE spre exemplu. Nu dupa tragedia din Spania de acum cativa ani.
punmeister wrote:
Inafara de BLA si INDUSI nu poti compara signallingul de la metrou cu cel de pe calea ferata. Nu o sa gasesti ETCS la metrou sau ATC/CBTC la CF spre exemplu.
Intr-adevar, da, multe chestii de la metrou se intalnesc si pe CF.
Fals. ATC/CBTC exista si la trenuri CF, in tarile care realizeaza cat de important este transportul feroviar. Iti garantez ca nu merge nimeni pe "manual" pe TGV sau ICE spre exemplu. Nu dupa tragedia din Spania de acum cativa ani.
- andrei11
-
Posted:
-
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
shoppy
Daca este la AFER atunci trebuie aplicata conventia AFER de numerotare a vagoanelor, ca AFER are o singura conventie aia e, se aplica aia, nu o sa faca alta doar pentru metrou de dragul de a inventa conventii ca la cineva nu-i place sau se crede mai bun inventator de conventii.
(Dar lasti-ma odata cu ecartamentul ca nu numaram mm ca pe cartofi, cum se masoara ecratementul acela, nu gasesti in lumea asta o rigla sau un senzor laser/ultrasunete care sa masoare 2.000mm cu o repetabilitate de 0.5mm, ecartamentul acela nu este 1435.00mm, exista niste tolerante, le-a si postat cineva, cand o sa pipaiti mostre de ciuperca si flansaca sa vedeti uzura, cand o sa cititi o hartie milimetrica de la masina de masurat ecartamentul, cand o sa stati in hala langa ala de preseaza roata pe osie si apasa butonul de stop la ochi dupa cum se misca acul pe hartia milimetrica sau strunjeste flansa manual pe strugul de osii si pune matrita cu mana si se uita dupa fanta de lumina(da, inca se face), deabia atunci o sa aveti siguranta ca intelegeti problema.
Daca a circulat pe CF inseamna ca s-a incadrat in tolerantele permise pentru acele CF, ca s-a franat sau nu nu are nici o treaba cu ecartamentul, are cu omologarea, care omologare la franate este mult mai scumpa si complicata ca omologarea la nefranate, si apoi degeaba se omologa franat ca nu putea sa se inscrie la RIC sau RIO franate ca toate vagoanele ca nu corespunde la manetele de izolare / regim de franare / etc si ar fi trebuit neaparat sa circule Spania - Romania cu insotitor, si daca avea o problema si trebuiau izolate vagoane si nu mai corespundea coeficientul de franare sau si mai rau se distrugea ceva atunci ramaneau nedeplasabili prin nustiuce gara unde se indoaie harta in mijlocul Europei, deci infinit mai putina bataie de cap sa se omologheze ca convoi RIC fix si nefranat si sa circule nefranat.)
Daca este la AFER atunci trebuie aplicata conventia AFER de numerotare a vagoanelor, ca AFER are o singura conventie aia e, se aplica aia, nu o sa faca alta doar pentru metrou de dragul de a inventa conventii ca la cineva nu-i place sau se crede mai bun inventator de conventii.
(Dar lasti-ma odata cu ecartamentul ca nu numaram mm ca pe cartofi, cum se masoara ecratementul acela, nu gasesti in lumea asta o rigla sau un senzor laser/ultrasunete care sa masoare 2.000mm cu o repetabilitate de 0.5mm, ecartamentul acela nu este 1435.00mm, exista niste tolerante, le-a si postat cineva, cand o sa pipaiti mostre de ciuperca si flansaca sa vedeti uzura, cand o sa cititi o hartie milimetrica de la masina de masurat ecartamentul, cand o sa stati in hala langa ala de preseaza roata pe osie si apasa butonul de stop la ochi dupa cum se misca acul pe hartia milimetrica sau strunjeste flansa manual pe strugul de osii si pune matrita cu mana si se uita dupa fanta de lumina(da, inca se face), deabia atunci o sa aveti siguranta ca intelegeti problema.
Daca a circulat pe CF inseamna ca s-a incadrat in tolerantele permise pentru acele CF, ca s-a franat sau nu nu are nici o treaba cu ecartamentul, are cu omologarea, care omologare la franate este mult mai scumpa si complicata ca omologarea la nefranate, si apoi degeaba se omologa franat ca nu putea sa se inscrie la RIC sau RIO franate ca toate vagoanele ca nu corespunde la manetele de izolare / regim de franare / etc si ar fi trebuit neaparat sa circule Spania - Romania cu insotitor, si daca avea o problema si trebuiau izolate vagoane si nu mai corespundea coeficientul de franare sau si mai rau se distrugea ceva atunci ramaneau nedeplasabili prin nustiuce gara unde se indoaie harta in mijlocul Europei, deci infinit mai putina bataie de cap sa se omologheze ca convoi RIC fix si nefranat si sa circule nefranat.)
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
TibiV
De multe ori ma enervezi la culme...
Dar asta a fost una din cele mai bune postari pe metrou din ultima vreme, mai ales pentru nou-veniti...
De multe ori ma enervezi la culme...
Dar asta a fost una din cele mai bune postari pe metrou din ultima vreme, mai ales pentru nou-veniti...
- misterr
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
misterr
La metrou frînarea e altfel decît la CFR...
Hint: are legătură cu curentul electric, nu cu aerul comprimat.
La metrou frînarea e altfel decît la CFR...
Hint: are legătură cu curentul electric, nu cu aerul comprimat.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
shoppy
Stai linistit ca are, si pana cand s-o inventa vehicolul fara saboti de frana, sa fi tu sanatos.
Stai linistit ca are, si pana cand s-o inventa vehicolul fara saboti de frana, sa fi tu sanatos.
- misterr
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
misterr
Stau foarte liniștit și sănătos. N-am spus că n-are, doar că nu frînează la 80km/h direct cu saboții decît la frînarea de urgență. Detalii...
Stau foarte liniștit și sănătos. N-am spus că n-are, doar că nu frînează la 80km/h direct cu saboții decît la frînarea de urgență. Detalii...
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
shoppy
Franeaza calculatorul ca asa vrea el, daca il cuplezi la o locomotiva si ala baga franare rapida(sau deschizi tu vreun robinet de evacuare al conductei), sa vezi ce bine franeaza.
Daca insisti sa te bagi in detalii, avem destule, cum ar fi:
- care este procentul de masa franata al franei pneumatice, al franarii electrice recuperative si al franarii electrice cu debitare pe rezistente?
- care este limita de viteza inferioara la care calculatorul decupleaza automat franarea electrica?
- care sunt limitele de tensiune 0.7kV din sina a 3-a in afara carora calculatorul decupleaza automat franarea electrica recuperativa?
Franeaza calculatorul ca asa vrea el, daca il cuplezi la o locomotiva si ala baga franare rapida(sau deschizi tu vreun robinet de evacuare al conductei), sa vezi ce bine franeaza.
Daca insisti sa te bagi in detalii, avem destule, cum ar fi:
- care este procentul de masa franata al franei pneumatice, al franarii electrice recuperative si al franarii electrice cu debitare pe rezistente?
- care este limita de viteza inferioara la care calculatorul decupleaza automat franarea electrica?
- care sunt limitele de tensiune 0.7kV din sina a 3-a in afara carora calculatorul decupleaza automat franarea electrica recuperativa?
📖 Pagination options