Topic: Programul de investitii in infrastructura al RATB pe 2010
47 posts, 33359 views
📖 Pagination options
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Programul de investitii in infrastructura al RATB pe 2010
Utilizator anonim
Astfel obiectivele vizate de RATB pentru anul acesta sunt:
- Modernizarea liniei de tramvai pe str. Nicolae Teclu
- Modernizarea liniei de tramvai pe str. Camil Ressu, de la str. Dristor la bd. Fizicienilor.
- Modernizarea liniei de tramvai pe bd. Lacul Tei, de la str. Maica Domnului, pana la intrarea in bucla Lacul Tei.
Totusi aceste lucrari nu se stie cand vor incepe deoarece depind exclusiv de bugetul ce urmeaza sa fie alocat si aprobat in luna februarie.
La partea de retele pentru troleibuze in scrisoarea primita se precizeaza clar ca nu exista niciun fel de investitie planificata pentru anul 2010. Totusi este vizata pentru viitor linia intre Piata Unirii si Piata Victoriei, pentru care exista si proiect, revin cu detalii mai amanuntite.
Astfel obiectivele vizate de RATB pentru anul acesta sunt:
- Modernizarea liniei de tramvai pe str. Nicolae Teclu
- Modernizarea liniei de tramvai pe str. Camil Ressu, de la str. Dristor la bd. Fizicienilor.
- Modernizarea liniei de tramvai pe bd. Lacul Tei, de la str. Maica Domnului, pana la intrarea in bucla Lacul Tei.
Totusi aceste lucrari nu se stie cand vor incepe deoarece depind exclusiv de bugetul ce urmeaza sa fie alocat si aprobat in luna februarie.
La partea de retele pentru troleibuze in scrisoarea primita se precizeaza clar ca nu exista niciun fel de investitie planificata pentru anul 2010. Totusi este vizata pentru viitor linia intre Piata Unirii si Piata Victoriei, pentru care exista si proiect, revin cu detalii mai amanuntite.
- ratbdriver
-
Posted:
-
Re: Programul de investitii in infrastructura al RATB pe 2010
ratbdriver
Este bine ca au renuntat la extins troleibuzele acum, era o prostie in contirile actuale cand si autobuzele abia se strecoara. In rest numai de bine, macar sa faca jumatate din ce au in plan si in timp mai bun, nu sa dureze ani pentru cateva statii de tramvai cum au facut pe viitorului, si alea prost facute.
Este bine ca au renuntat la extins troleibuzele acum, era o prostie in contirile actuale cand si autobuzele abia se strecoara. In rest numai de bine, macar sa faca jumatate din ce au in plan si in timp mai bun, nu sa dureze ani pentru cateva statii de tramvai cum au facut pe viitorului, si alea prost facute.
- PinkyHog
-
Posted:
-
Re: Programul de investitii in infrastructura al RATB pe 2010
PinkyHog
Stiu din sursa sigura, adica un foarte apropiat mie care lucreaza la firma portocalie care lucreaza acum si pe Buzesti, ca daca nu anul asta, in primavara anului viitor - 2011 - se vor incepe lucrarile de reabilitare pe Liviu Rebreanu si pe Pantelimon, reabilitare atat a carosabilului, cat si a liniei de tramvai (realizata tot de Swietelski).
Stiu din sursa sigura, adica un foarte apropiat mie care lucreaza la firma portocalie care lucreaza acum si pe Buzesti, ca daca nu anul asta, in primavara anului viitor - 2011 - se vor incepe lucrarile de reabilitare pe Liviu Rebreanu si pe Pantelimon, reabilitare atat a carosabilului, cat si a liniei de tramvai (realizata tot de Swietelski).
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Programul de investitii in infrastructura al RATB pe 201
Dr2005
Ocazie cu care se va redeschide circulaţia în zona Pasajului Basarab, eventual şi pe pasaj... că altfel nu sunt tramvaie suficiente pentru asta. Astfel, se mai prelungeşte agonia parcului de tramvaie cu un an jumate - doi (sunt al naibii de optimist să spun că noile lucrări vor dura mai puţin de doi ani - vezi Str. Tunari). Dar, după aia, ce facem? Mai prelungim agonia cu Bd. Basarabia, Pache Protopopescu şi Ferdinand (încă 2 ani), apoi cu Bucureştii-Noi (s zicem un an). Deci, dacă în 5 ani nu se aduc măcar 100 de tramvaie, o să se aleagă praful, că V3A-93-urile nu mai pot să o ducă mult.
Ocazie cu care se va redeschide circulaţia în zona Pasajului Basarab, eventual şi pe pasaj... că altfel nu sunt tramvaie suficiente pentru asta. Astfel, se mai prelungeşte agonia parcului de tramvaie cu un an jumate - doi (sunt al naibii de optimist să spun că noile lucrări vor dura mai puţin de doi ani - vezi Str. Tunari). Dar, după aia, ce facem? Mai prelungim agonia cu Bd. Basarabia, Pache Protopopescu şi Ferdinand (încă 2 ani), apoi cu Bucureştii-Noi (s zicem un an). Deci, dacă în 5 ani nu se aduc măcar 100 de tramvaie, o să se aleagă praful, că V3A-93-urile nu mai pot să o ducă mult.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Programul de investitii in infrastructura al RATB pe 201
Dominatrix
O solutie posibila pe care o vad ar fi importul de vagoane second-hand. Stiu ca Dr. Oetker s-a intalnit cu primarul din Praha, tocmai in vederea colaborarii in domeniul transportului in comun. Ca urmare a cumpararii a 250 de vagoane Skoda 15T noi, regia de transport de acolo va scoate la vanzare in urmatorii ani cam 400 - 450 de vagoane Tatra T3 (inclusiv varinate modernizate), majoritatea mai "tinere" decat Tatrele noastre, si (posibil) si Tatra T6A5, vagoane cu chopper produse in anii '90. Ar fi o idee ca Bucurestiul sa puna mana pe niste vagoane de la cehi, fiindca cel putin Tatra T3 URAC'ul cred ca stie sa repare "cu ochii inchisi" (modelul e aproape identic cu T4).
PinkyHog wrote:De proiectele astea se tot vorbeste inca din 2008 ca incep, tot "pe surse". Pana acum n-au inceput. Ramane de vazut ce va fi la anul.
Stiu din sursa sigura, adica un foarte apropiat mie care lucreaza la firma portocalie care lucreaza acum si pe Buzesti, ca daca nu anul asta, in primavara anului viitor - 2011 - se vor incepe lucrarile de reabilitare pe Liviu Rebreanu si pe Pantelimon, reabilitare atat a carosabilului, cat si a liniei de tramvai (realizata tot de Swietelski).
Dr2005 wrote:Legat de parcul de tramvaie, agonia a inceput mai voalat nu de acum, ci inca din 1999-2000, cand au inceput desfiintarile de linii, unele din ele chiar utile. Problema cea mai mare nu cred ca e cu V3A'urile, ci cu tramvaiele Tatra, care deja au 35 de ani vechime. In 2008, cand am fost ultima oara la Depoul Militari, erau deja acolo 3-4 vagoane despre care mi s-a spus ca cel mai probabil nu vor mai iesi vreodata in traseu, din cauza problemelor grave la sasiu. Aici e buba, fiindca deja parcul e la limita si nu prea mai poti sa reduci parcul fara a renunta efectiv la o parte din infrastructura.
Dar, după aia, ce facem? Mai prelungim agonia cu Bd. Basarabia, Pache Protopopescu şi Ferdinand (încă 2 ani), apoi cu Bucureştii-Noi (s zicem un an). Deci, dacă în 5 ani nu se aduc măcar 100 de tramvaie, o să se aleagă praful, că V3A-93-urile nu mai pot să o ducă mult.
O solutie posibila pe care o vad ar fi importul de vagoane second-hand. Stiu ca Dr. Oetker s-a intalnit cu primarul din Praha, tocmai in vederea colaborarii in domeniul transportului in comun. Ca urmare a cumpararii a 250 de vagoane Skoda 15T noi, regia de transport de acolo va scoate la vanzare in urmatorii ani cam 400 - 450 de vagoane Tatra T3 (inclusiv varinate modernizate), majoritatea mai "tinere" decat Tatrele noastre, si (posibil) si Tatra T6A5, vagoane cu chopper produse in anii '90. Ar fi o idee ca Bucurestiul sa puna mana pe niste vagoane de la cehi, fiindca cel putin Tatra T3 URAC'ul cred ca stie sa repare "cu ochii inchisi" (modelul e aproape identic cu T4).
- cornel001
-
Posted:
-
- GAC
-
Posted:
-
Re: Programul de investitii in infrastructura al RATB pe 2010
GAC
@Dominatrix,
Te rog, spune-mi si mie ce linii s-au desfiintat in 1999-2000, si traseele lor, sa-mi fac si eu o idee, ca nu prea stiu.
@Dominatrix,
Te rog, spune-mi si mie ce linii s-au desfiintat in 1999-2000, si traseele lor, sa-mi fac si eu o idee, ca nu prea stiu.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Programul de investitii in infrastructura al RATB pe 2010
Dominatrix
GAC wrote:Ca sa nu iesim complet din topic, ti-am raspuns aici.
@Dominatrix,
Te rog, spune-mi si mie ce linii s-au desfiintat in 1999-2000, si traseele lor, sa-mi fac si eu o idee, ca nu prea stiu.
- ANTENA
-
Posted:
-
Re: Programul de investitii in infrastructura al RATB pe 2010
ANTENA
Nu cred c-ar fi o solutie importul de Tatra din Praga. Eu am trecut chiar acu 2 luni pe acolo, m-am plimbat cu ele, intradevar sunt usor modernizate. Adica, afisaj interior pt statii, (asa cum avem noi acum pe autobuzele Mercedes), low-floor pt handicapati, aratau ceva mai ingrijit pe interior (inele de cauciuc, sa te tii de bare, scaune capitonate) si cam atat. Ca functionare, se miscau ca ale noastre, nu m-au impresionat cu nimic, in 3 ani de circulatie in Buc vor pica si ele.
In schimb vagoanele Skoda erau super si ca design, motorizare, silentioase ; ar fi o treaba buna daca s-ar lua Skoda
Dominatrix wrote:PinkyHog wrote:
O solutie posibila pe care o vad ar fi importul de vagoane second-hand. Stiu ca Dr. Oetker s-a intalnit cu primarul din Praha, tocmai in vederea colaborarii in domeniul transportului in comun. Ca urmare a cumpararii a 250 de vagoane Skoda 15T noi, regia de transport de acolo va scoate la vanzare in urmatorii ani cam 400 - 450 de vagoane Tatra T3 (inclusiv varinate modernizate), majoritatea mai "tinere" decat Tatrele noastre, si (posibil) si Tatra T6A5, vagoane cu chopper produse in anii '90. Ar fi o idee ca Bucurestiul sa puna mana pe niste vagoane de la cehi, fiindca cel putin Tatra T3 URAC'ul cred ca stie sa repare "cu ochii inchisi" (modelul e aproape identic cu T4).
Nu cred c-ar fi o solutie importul de Tatra din Praga. Eu am trecut chiar acu 2 luni pe acolo, m-am plimbat cu ele, intradevar sunt usor modernizate. Adica, afisaj interior pt statii, (asa cum avem noi acum pe autobuzele Mercedes), low-floor pt handicapati, aratau ceva mai ingrijit pe interior (inele de cauciuc, sa te tii de bare, scaune capitonate) si cam atat. Ca functionare, se miscau ca ale noastre, nu m-au impresionat cu nimic, in 3 ani de circulatie in Buc vor pica si ele.
In schimb vagoanele Skoda erau super si ca design, motorizare, silentioase ; ar fi o treaba buna daca s-ar lua Skoda
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Programul de investitii in infrastructura al RATB pe 2010
Dominatrix
Vagoanele T3 low-floor pe care le-ai vazut, in ciuda aparentelor, nu sunt modernizari, ci vagoane noi-noute, cu motoare asincrone in CA (ca la fostul Holec 205) si acelea NU vor fi vandute.
Si revenind la treburile noastre, din cate am observat, in momentul de fata, nici nu se mai declara oficial, la nivel de intentie, cumpararea de tramvaie noi. Ramanem deci, "la mana URAC'ului" cu Bucur LF. Deci bez Å koda, sau in general bez tramvaie noi de la un producator adevarat...
ANTENA wrote:Nu e chiar asa. In prezent, in Praga mai exista circa 250 Tatre T3 "clasice" (de tipurile T3, T3SU si T3SUCS), cu actionare reostatica si accelerator PCC/ÄŒKD in 99 trepte, practic identice dpdv al actionarii cu vagoanele noastre, dar majoritatea cu interiorul modernizat, asa cum ai observat si tu. Toate ~ 250 de vagoane sunt mai noi decat Tatrele noastre, si vor fi scoase la vanzare. Restul sunt modernizate "serios" (la partea de actionare, ma refer) in anii '90 - 2000. Si o parte din cele modernizate vor fi vandute (pana la un total de circa 450 de vagoane), fiindca pur si simplu nu va mai fi nevoie de ele in oras, nu pentru ca nu ar fi bune. Si pana acum, tot ce s-a vandut de la Praga s-a vandut cu garantie pe 2 ani, ceea ce nu e rau deloc pentru un tramvai second-hand.
Nu cred c-ar fi o solutie importul de Tatra din Praga. Eu am trecut chiar acu 2 luni pe acolo, m-am plimbat cu ele, intradevar sunt usor modernizate. Adica, afisaj interior pt statii, (asa cum avem noi acum pe autobuzele Mercedes), low-floor pt handicapati, aratau ceva mai ingrijit pe interior (inele de cauciuc, sa te tii de bare, scaune capitonate) si cam atat.
ANTENA wrote:Putin probabil sa se intample asta, chiar si ale noastre din 1975 se tin bine (in mare parte), si daca URAC'ul inca face treaba buna cu vagoane vechi de 35 de ani, nu vad de ce n-ar putea sa faca acelasi lucru cu unele mai noi, in parte modernizate la acelasi standard cu CH-PPC'urile (dpdv al actionarii).
Ca functionare, se miscau ca ale noastre, nu m-au impresionat cu nimic, in 3 ani de circulatie in Buc vor pica si ele.
Vagoanele T3 low-floor pe care le-ai vazut, in ciuda aparentelor, nu sunt modernizari, ci vagoane noi-noute, cu motoare asincrone in CA (ca la fostul Holec 205) si acelea NU vor fi vandute.
ANTENA wrote:Banuiesc ca te-ai plimbat cu unul din asta. Estetic arata bine, dar au uzat liniile de acolo bine de tot, ceea ce nu e de mirare, fiindca sunt construite pe sistemul clasic "two rooms and a bath" cu boghiuri ne-pivotante. De aceea nu deservesc decat cateva trasee de la un singur depou in momentul de fata. Noul model, 15 T, e de presupus ca va fi superior, datorita designului "revolutionar" (toate boghiurile pivotante la tramvai 100% low-floor).
In schimb vagoanele Skoda erau super si ca design, motorizare, silentioase ; ar fi o treaba buna daca s-ar lua Skoda
Si revenind la treburile noastre, din cate am observat, in momentul de fata, nici nu se mai declara oficial, la nivel de intentie, cumpararea de tramvaie noi. Ramanem deci, "la mana URAC'ului" cu Bucur LF. Deci bez Å koda, sau in general bez tramvaie noi de la un producator adevarat...
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Programul de investitii in infrastructura al RATB pe 2010
bercenicity
E o mica mare problema: Tatrele T3 au 2.5m latime - deci nu incap in reteaua din Bucuresti.
E o mica mare problema: Tatrele T3 au 2.5m latime - deci nu incap in reteaua din Bucuresti.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Programul de investitii in infrastructura al RATB pe 2010
Dominatrix
Ai dreptate... am uitat complet de problema gabaritului. Tatrele T4 au latimea de 2,2 m, deci sunt mai inguste decat T3 cu 30 cm. Totusi, un V3A are 2,39 m latime, deci un T3 ar fi cu numai 11 cm mai lat. Chiar n-ar incapea, daca s-ar face unele modificari minore la peroanele statiilor (ca de "frecat" unele de altele pe linii paralele nu cred sa fie cazul)? Un Bucur LF ce latime are?
Ai dreptate... am uitat complet de problema gabaritului. Tatrele T4 au latimea de 2,2 m, deci sunt mai inguste decat T3 cu 30 cm. Totusi, un V3A are 2,39 m latime, deci un T3 ar fi cu numai 11 cm mai lat. Chiar n-ar incapea, daca s-ar face unele modificari minore la peroanele statiilor (ca de "frecat" unele de altele pe linii paralele nu cred sa fie cazul)? Un Bucur LF ce latime are?
- Tom
-
Posted:
-
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Programul de investitii in infrastructura al RATB pe 2010
Dominatrix
Daca ceea ce scrie aici despre V3A-93 si aici despre #205 este corect (si nu vad de ce n-ar fi), atunci raspunsul e afirmativ...
Daca ceea ce scrie aici despre V3A-93 si aici despre #205 este corect (si nu vad de ce n-ar fi), atunci raspunsul e afirmativ...
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii
•
Choose destination