Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovAutobuze STB

 

Topic: Discuții diverse

4066 posts, 1024292 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 80 81 82 83 84 85 86  ... 291
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii diverse Costin

anndrei - avertisment pentru un inceput de atac la persoana. Data viitoare e cu vacanta.

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse anndrei

Costin wrote:
anndrei - avertisment pentru un inceput de atac la persoana. Data viitoare e cu vacanta.

Am inteles! Pe acest forum trebuie povestite doar lucruri frumoase si ascunse adevarurile care pe unii ii deranjeaza. :D

 


Re: Discutii diverse Costin

Tu te-ai uitat in urma sa vezi ca discutiile au ramas? E comod sa dai vina pe "altii", pe "sistem" etc etc decat sa accepti ca ai gresit. Hint: era in discutia cu cutiile de viteze, nu motorina ;)

 


Re: Discutii diverse andrei11

Frana de motor la cutia de viteza manuala este atunci cand iei piciorul de pe acceleratie (la cele de generatie noua le taie alimentarea cu benzina/ motorina iar asta o arata si calculatorul de bord daca masina este echipata cu asa ceva) iar cand turatia motorului scade pana sub o limita se trece intr-o treapta de viteza inferioara.

Fals.
CV manuală
Când mașina rulează cu o viteză oarecare într-o treaptă a cutiei de  viteză corespunzătoare și cu turația indicată de constructor specifică vitezei respective se schimbă treapta cutiei de viteză intr-una inferioară. Drept rezultat mașina va frâna datorită schimbării rapoartelor de transmisie între turația arborelui principal și a celui secundar din CV și a nealimentării cu combustibil suplimentar al motorului.
Evident vorbim când mașina rulează pe drum plan. Când ești pe o pantă accentuată s-ar putea ca frâna de motor să nu te mai ajute dacă nu folosești și frâna clasică.
CV automată

Când mașina rulează cu o viteză oarecare într-o treaptă a cutiei de  viteză corespunzătoare și cu turația indicată de constructor specifică vitezei respective și nu mai accelerezi  CV va schimba raportul de transmisie dintr-o treaptă superioară intr-una inferioară în mod progresiv, corespunzător precalcului făcut de constructor funcție de cei doi parametrii : Viteza / turația motorului. Acolo nu prea ai cum să intervii. Deci mașina ta va trece progresiv din viteaz V în viteza IV, apoi III, etc. funcție de graficul viteză / turație.

La cutiile automate se intampla acelasi lucru doar ca schimba automat vitezele iar la autobuze intervine si retarderul (daca ai habar ce este) actionat de maneta din dreapta volanului sau automat la apasarea pedalei de frana.
-tocmai ți-am explicat mai sus ce e cu CV automate.
- << retarderul >> ( asta în jargon ) din câte știu eu nu acționează nici asupra CV propriuzise nici asupra motorului...Este un sistem de frânare ( auxiliar care se folosește cu anumite resrtricții - deci nu-i bine să-l folosim în permanență ) dar nu prea acționează asupra celor două componente mai sus menționate.
- dacă apeși pedala de frână asta nu  se numește frână de motor...

La DAC/ Ikarus frana de motor se actiona din butonul de oprire al motorului cu masina intr-o treapta de viteza.
La un motor mare este foarte eficienta mai ales daca intervine si retarderul. Atentie frana de motor nu o pune cutia de viteze ci motorul!

_________
Merci, dacă oprești motorul și mașina fiind intr-o viteză oarecare evident că o să ți se oprească si mașina. Dar mă îndoiesc că dacă oprești motorul la actuala generație de mașini mai controlezi direcția, frâna, etc.
Atenție, frâna de  motor <<este pusă >> de  cutia de viteze & motor și nu de motorul singur, aici te-ai pacălit. Demonstrația este simplă, dacă ești în mișcare cu maneta de viteză în  poziția neutră mai ai frână de motor sau nu ? Așa cum am precizat mai sus ( și-mi mențin părerea ) CV - urile automate nu știu ce e aia <<frână de motor>>.
______________
În concluzie,
frâna de motor este eficientă dacă ai CV manuală cuplată  într-o treaptă inferioară față de raportul calculat de constructor turație / viteză.
<<Retarderul >> este o formă de frânare auxiliară care este folosit numai în situații deosebite și nu are legătură nici cu motorul nici cu CV.
CV - urile automate nu realizează de fapt o frână de motor eficientă, ele trecând în mod progresiv de la o treaptă superioară la una inferioară conform raportului viteză / turație prestabilit de constructor.
_____________
Frâna de motor este  realizată prin intermedierea  CV și nu de motorul în sine. Frâna de motor fără cuplarea CV este egală cu zero.
Problema se pune pe drum plan. În pantă peste un anumit unghi frâna de motor este ineficientă, asta datorită unei transmisii inverse, nefirești.
Ca să lămurim și acest aspect, în mod normal motorul termic învârte roțile prin interrmediul mai multor subansamble, nu  ne interesează cum se numesc și ce rol joacă.
Dacă din diverse motive ( pantă accentuată ) roțile învârt motorul ( prin intermediul acelorași subasamble dar în sens invers ) rezultatul nu va mai fi frână de motor ci accident din cauza depășirii vitezei de siguranță.

 


Re: Discutii diverse cris_m

Am inteles! Pe acest forum trebuie povestite doar lucruri frumoase si ascunse adevarurile care pe unii ii deranjeaza. :D

Nu, pe acest forum se pot discuta orice fel de lucruri legate de transport, dar respectand ceilalti membri si fara a face referiri politice. Asta in caz ca nu ai vazut regulamentul ;)

 


Re: Discutii diverse Florinds

Eu sunt sigur ca majoritatea soferilor e corecta, dar si mai sigur sunt ca exista si cozi de topor care s-au adaptat si pot sa fure cu orice sistem.
Romanul e foarte inventiv, iar cum meseria de sofer presupune lasarea gandurilor libere intre statii cel putin, rotitele unora se invart si se tot invart incercand sa caute cum sa mai faca un ban "cinstit".
Trebuie sa luam in calcul toate posibilitatile.

 


Re: Discutii diverse shoppy

Evident, asta este ca la inchisoare, cand 500 de oameni nu au nimic altceva de facut decat sa se gandeasca cum sa evadeze, pana la urma unul va reusi.
Doar ca aici nu te prinzi imediat de metoda descoperita, dar intre soferii necinstiti metoda se imprastie instantaneu.

De aceea este proasta si titularizarea, daca nu ar fi titularizare si zilnic s-ar lua un autobuz oarecare fara sa ai habar cine a fost pe el ieri si cine o sa urmeze pe el maine, pai atunci sa vezi ca nu isi mai permite nimeni sa surubareasca la ele si orice neregula este semnalata imediat, altfel titularul da 50ron la mecanic sa nu faca galagie si se organizeaza cu tot ce ii trebuie.

 


Re: Discutii diverse MihaiB

Andrei11, tin sa te contrazic in privinta retarderului. Exista si retarder integrat in cutie(intrarder) si atat retarderul cat si intrarderul sunt folosite in mod curent pe masinile mari special pentru a menaja sistemul de franare clasic. Este adevarat ca are un randament bun la viteze mari, la viteze mici nejustificandu-se folosirea lui.

 


Re: Discutii diverse andrei11

Corect și din punctul tău de vedere, dar pur și  simplu se frânează un ax ( că-i în cutie sau în afara cutiei este altă  discuție ), nu se folosesc rapoartele de transmisie între diferitele pinioane / roți dințate. Corect ?
Frâna de motor se bazează pe două  principii :
1) Mișcarea se transmite în mod firesc de la motor la roți prin intermediul unor subasamble
2) Frânarea se produce prin schimbarea raportului de transmisie dintre pinion / roată dințată din cutia de viteze ( treaptă inferioară ) și evident prin nealimentarea motorului cu combustibil suplimentar  (Numai cu  combustibilul pentru relanti ).
Retarderul frânează pur și simplu un ax.
_______________
Dacă mișcarea se inversează, roțile dictează  turația motorului nu mai vorbim de frâna de motor.

 


Re: Discutii diverse WT_fan06

@shoppy Si nici n-ai mai vedea altare, picturi, mozaicuri, fresce, basoreliefuri, tunari prin cabine...

@andrei11 si ceilalti
https://en.wikipedia.org/wiki/Retarder_ ... ngineering)
https://www.youtube.com/watch?v=b4ZFFIEuUBw
https://www.youtube.com/watch?v=BXqJ-6e8ODY

 


  • ClaudiuL
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse ClaudiuL

@Andrei11 : Frana de motor are loc datorita compresiei cand cilindrii nu mai sunt alimentati cu combustibil si se transmite la roata evident prin transmisie. La motoarele  fara carburator (ultimii 20 ani) alimentarea cu combustibil se intrerupe total cand se ia piciorul de pe acceleratie (consum 0).

Cer scuze daca asta ai vrut sa spui dar poate am fost mai clar.

 


Re: Discutii diverse andrei11

Și vrei să spui că motorul se oprește când  iei piciorul de pe accelerație ? ( Și evident când roata se învârtește ) ?
:lol:  :lol:  :lol:
ClaudiuL wrote:
@Andrei11 : Frana de motor are loc datorita compresiei cand cilindrii nu mai sunt alimentati cu combustibil si se transmite la roata evident prin transmisie.

Adică vrei să spui că dacă iau piciorul de pe accelerație la 100 km / h transmisia fiind cuplată pentru raportul mare / mic ( viteza a V a de exemplu ) mașina va frâna ( fără să folosesc frâna clasică ) ?
Răspunsul meu :  :lol:
Încearcă treaba asta pe o pantă de 7 % și spune-mi ce-ți iese.
Sau încearcă aceeași fază la un semafor ( bine, nu cu 100 km/h, cu viteza legală ) și spune-mi dacă ți-a reușit frâna de motor. ( Iar cutia de viteze fiind selectată în treapta a 4-a ) ( vorbesc de auto mici )

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse anndrei

Domnule Andrei11, motorul nu are cum sa se opreasca cand i se taie alimentarea datorita cutiei de viteze! In frana de motor nu se mai transmite miscarea de la motor la cutia de viteze si apoi la roti ci invers, rotile invart cutia de viteze iar ea la randul ei invarte motorul! LA DAC/IKARUS (motor RABA-MAN D2156) se opreste doar daca scoti masina/ autobuzul din treapta de viteza!
Ceea ce ai scris tu am spus si eu doar ca mai scurt. Cand este panta mare se recomanda folosirea ,,jake brake" pentru a fi mai eficienta frana de serviciu si mai ales in conditiile meteo nefavorabile. Retarderul la autobuzele MB Citaro este actionat la fiecare apasare a pedalei de frana. Daca esti atent apare pe display-ul din bord semnul (R).

 


  • ClaudiuL
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse ClaudiuL

@Andrei11 : Da la masinile moderne (mai noi de 20 ani)  cand se ia piciorul de pe acceleratie, masina fiind intr-o treapta de viteza calculatorul taie alimentarea cu combustibil. Calculatorul de bord va indica consum 0. Alimentarea se reia (motorul este repornit) daca turatia scade sub 1000 rpm. Eficienta franei de motor variaza invers proportional cu treapta de viteza. Frana de motor nu poate suplini frana de serviciu ci o ajuta.
Aplicabilitate practica : Pentru opririle la semafor este mai bine sa faci frana de motor decat sa o scoti din viteza. Vei constata ca va scadea consumul mediu.

 


Go to page:  1  ... 80 81 82 83 84 85 86  ... 291
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze STB  • 
Choose destination

Since our 2436 forum members have written 435057 posts in 5421 topics and 519 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use