Topic: Generalități despre parcări
389 posts, 94387 views
📖 Pagination options
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Sectorul 3
TibiV
De acord...
Dar nu am vrut sa intru in detalii...
Ce a urmat dupa Phenian (Wiki: în coreeană 평양 직할시, Pyongyang) este doar bomboana de pe coliva...
Am incercat sa simplific cat mai mult explicatiile astea.
Cine le-a trait personal, ca mine, nu are nevoie de "traducator".
Insa cine NU le-a trait, are nevoie doar de un "minim de orientare"... Cum "functiona sistemul"... Desi imi dau seama ca "pushtimea"n (under 25) se vor uita mereu la noi ca la "RoboCop/Terminator/SpiderMan... PE BUNE ?!?!?!...
Majoritatea colegilor nostri s-au nascut dupa ce "impricinatul" isi gasise "odihna vesnica" la Targoviste...
De acord...
Dar nu am vrut sa intru in detalii...
Ce a urmat dupa Phenian (Wiki: în coreeană 평양 직할시, Pyongyang) este doar bomboana de pe coliva...
Am incercat sa simplific cat mai mult explicatiile astea.
Cine le-a trait personal, ca mine, nu are nevoie de "traducator".
Insa cine NU le-a trait, are nevoie doar de un "minim de orientare"... Cum "functiona sistemul"... Desi imi dau seama ca "pushtimea"n (under 25) se vor uita mereu la noi ca la "RoboCop/Terminator/SpiderMan... PE BUNE ?!?!?!...
Majoritatea colegilor nostri s-au nascut dupa ce "impricinatul" isi gasise "odihna vesnica" la Targoviste...
- drbm
-
Posted:
-
Re: Sectorul 3
drbm
Istoria nu trebuie uitată, dacă dorim să aibă o șansă să nu se repete! Aviz celor născuți după marea ciuruială din 1989.
Istoria nu trebuie uitată, dacă dorim să aibă o șansă să nu se repete! Aviz celor născuți după marea ciuruială din 1989.
- ClaudiuL
-
Posted:
-
Re: Sectorul 3
ClaudiuL
Cateva observatii personale :
La Phenian din cate am vazut in poze blocurile au spatii foarte mari intre ele.
La Roma si in Italia in general blocurile sunt foarte inghesuite, mult mai inghesuite decat cele de la noi de pina in 1989. Au parcari subterane dar insuficiente. Unele din fenomenele de la noi sunt si la ei. Atentie nu vorbesc de zonele turistice.
La Bucuresti multe blocuri noi chiar de fite sunt aproape lipite unele de altele.
Cateva observatii personale :
La Phenian din cate am vazut in poze blocurile au spatii foarte mari intre ele.
La Roma si in Italia in general blocurile sunt foarte inghesuite, mult mai inghesuite decat cele de la noi de pina in 1989. Au parcari subterane dar insuficiente. Unele din fenomenele de la noi sunt si la ei. Atentie nu vorbesc de zonele turistice.
La Bucuresti multe blocuri noi chiar de fite sunt aproape lipite unele de altele.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Sectorul 3
andrei11
# Tibi îți dau un milion de exemple capitaliste autohtone unde clădirile sunt înghesuite la maxim și unde dacă se declanșează un incendiu mașina de pompieri nu poate ajunge că nu încape / nu poate lua curbele pe jumătățile de stradă care sun pe acolo. Îți dau un exemplu din Pipera ( Voluntari ) unde trebuie să intru cu mașina cu spatele aprox 50 m ( strada are vreo 75 ) pentru că efectiv nu ai cum să întorci...
Și pot continua cu construcții anapoda, tot din perioada capitalistă, până în 1947...
______________
Pe de altă parte cartierele Dr. Taberei / Balta Albă / Berceni / Pantelimon / Colentina mi se par OK din acest punct de vedere...
# Tibi îți dau un milion de exemple capitaliste autohtone unde clădirile sunt înghesuite la maxim și unde dacă se declanșează un incendiu mașina de pompieri nu poate ajunge că nu încape / nu poate lua curbele pe jumătățile de stradă care sun pe acolo. Îți dau un exemplu din Pipera ( Voluntari ) unde trebuie să intru cu mașina cu spatele aprox 50 m ( strada are vreo 75 ) pentru că efectiv nu ai cum să întorci...
10-5-2017 6-09-10 PM.jpg (155.31 KB; downloaded 4617 times)
Și pot continua cu construcții anapoda, tot din perioada capitalistă, până în 1947...
______________
Pe de altă parte cartierele Dr. Taberei / Balta Albă / Berceni / Pantelimon / Colentina mi se par OK din acest punct de vedere...
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Sectorul 3
TibiV
Incearca si Popesti, pe partea opusa M2 fata de Sos.Berceni...
Abia au loc doua TICO unul pe langa celalalt, masina de pompieri incape doar cu "incaltatorul"....
Dar astea sunt "metehne pe bani"...
Dezvoltatorii au cumparat terenurile alea, au platit pentru ele, si vor sa scoata maximum de profit din banii aia. Ca primariile sunt conduse de cretini-spagari si le permit asa ceva, asta este o cu totul alta discutie...
Care chiar merita o discutie serioasa....
Eu insa vorbeam de marile cartiere comuniste, construite fie pe teren viran, fie pe terenuri eliberate prin "ordin de demolare" sau cum s-o fi numit actul ala...
Si pentru care statul nu platea practic nimic, caci pe legea comunista terenul NU era al tau, era al statului.
(Mama a primit ordinul de demolare in 78, eu eram inca un pustan de liceu... Cu banii primiti pentru casa - NU pentru 1600 mp de teren - am cumparat o canapea, doua fotolii, si am dat spaga la PTTR sa ne bage telefon.... Telefon fix, ca eram in anii '70....)
Ceea ce incerc sa spun este: statul comunist era un "dezvoltator imobiliar" care lua terenurile "moca", daca erau si constructii platea echivalentul a 1 leu/mp....
Pai avand atata libertate in a procura terenuri, de ce mama naibii a "indesit" blocurile ?!?!...
Si mai ales de ce s-a insistat pe blocuri de 10 etaje, cu 15 locuri de parcare (in cazul fericit...) pentru fiecare scara cu 60 de apartamente ?
Raspunsul este simplu - il gasiti in filmarile alea senzationale din Phenian, chiar pe acest forum... Bulevarde cu 3-4 benzi pe sens aproape pustii, doar autobuze si troleibuze. Iar pietonii dau prioritate autoturismelor.... Automobilul este pentru elitele politice. Cetateanul de rand - "mars" in transportul in comun.
Nu pun in discutie faptul ca in Phenian blourile sunt "aerisite", cu distante mari intre ele.
Dar chiar si asa, daca candva vor ajunge si aia la civilizatie, vor descoperi ca nu au suficiente locuri de parcare...
Viziunea nord-coreeana (imprumutata de 'mpuscatu', oare de ce ?....) este total opusa celei americane.
Sosele largi, cu multe benzi pe sens, care fac ca o dezvoltare imobiliara de case, fiecare cu curtea si parcarea ei, sa fie preferata de cei care vor sa traiasca decent, nu in apartament confort 3 in centru ci undeva la periferie (chiar si la 10-20 km de oras). Dar oamenii aia stiu ca au sosele/cai ferate suficent de bune incat distanta sa sa nu insemne decat 10-20 de minute in plus, nu 1-2 ore in plus...
CONCLUZIA:
Bucurestiul este "mort" din acest punct de vedere.
"Marile cartiere comuniste" cu blocuri inghesuite si doar "urme de parcari" este un cosmar urbanistic.
Iar cei care combat automobilul in favoarea transportului in comun incearca sa ignore instinctul primitiv de posesiune al oricarui om (copii se bat pe "asta este jucaria meaaaaa!") si sa reinvie spiritul comunist "pentru binele colectiv"...
andrei11 wrote:
# Tibi îți dau un milion de exemple capitaliste autohtone unde clădirile sunt înghesuite la maxim și unde dacă se declanșează un incendiu mașina de pompieri nu poate ajunge că nu încape / nu poate lua curbele pe jumătățile de stradă care sun pe acolo.
Incearca si Popesti, pe partea opusa M2 fata de Sos.Berceni...
Abia au loc doua TICO unul pe langa celalalt, masina de pompieri incape doar cu "incaltatorul"....
Dar astea sunt "metehne pe bani"...
Dezvoltatorii au cumparat terenurile alea, au platit pentru ele, si vor sa scoata maximum de profit din banii aia. Ca primariile sunt conduse de cretini-spagari si le permit asa ceva, asta este o cu totul alta discutie...
Care chiar merita o discutie serioasa....
Eu insa vorbeam de marile cartiere comuniste, construite fie pe teren viran, fie pe terenuri eliberate prin "ordin de demolare" sau cum s-o fi numit actul ala...
Si pentru care statul nu platea practic nimic, caci pe legea comunista terenul NU era al tau, era al statului.
(Mama a primit ordinul de demolare in 78, eu eram inca un pustan de liceu... Cu banii primiti pentru casa - NU pentru 1600 mp de teren - am cumparat o canapea, doua fotolii, si am dat spaga la PTTR sa ne bage telefon.... Telefon fix, ca eram in anii '70....)
Ceea ce incerc sa spun este: statul comunist era un "dezvoltator imobiliar" care lua terenurile "moca", daca erau si constructii platea echivalentul a 1 leu/mp....
Pai avand atata libertate in a procura terenuri, de ce mama naibii a "indesit" blocurile ?!?!...
Si mai ales de ce s-a insistat pe blocuri de 10 etaje, cu 15 locuri de parcare (in cazul fericit...) pentru fiecare scara cu 60 de apartamente ?
Raspunsul este simplu - il gasiti in filmarile alea senzationale din Phenian, chiar pe acest forum... Bulevarde cu 3-4 benzi pe sens aproape pustii, doar autobuze si troleibuze. Iar pietonii dau prioritate autoturismelor.... Automobilul este pentru elitele politice. Cetateanul de rand - "mars" in transportul in comun.
Nu pun in discutie faptul ca in Phenian blourile sunt "aerisite", cu distante mari intre ele.
Dar chiar si asa, daca candva vor ajunge si aia la civilizatie, vor descoperi ca nu au suficiente locuri de parcare...
Viziunea nord-coreeana (imprumutata de 'mpuscatu', oare de ce ?....) este total opusa celei americane.
Sosele largi, cu multe benzi pe sens, care fac ca o dezvoltare imobiliara de case, fiecare cu curtea si parcarea ei, sa fie preferata de cei care vor sa traiasca decent, nu in apartament confort 3 in centru ci undeva la periferie (chiar si la 10-20 km de oras). Dar oamenii aia stiu ca au sosele/cai ferate suficent de bune incat distanta sa sa nu insemne decat 10-20 de minute in plus, nu 1-2 ore in plus...
CONCLUZIA:
Bucurestiul este "mort" din acest punct de vedere.
"Marile cartiere comuniste" cu blocuri inghesuite si doar "urme de parcari" este un cosmar urbanistic.
Iar cei care combat automobilul in favoarea transportului in comun incearca sa ignore instinctul primitiv de posesiune al oricarui om (copii se bat pe "asta este jucaria meaaaaa!") si sa reinvie spiritul comunist "pentru binele colectiv"...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Sectorul 3
andrei11
Chiar nu mi se par înghesuite cartierele Comuniste.
Ok, poate am eu o viziune deformată.
Și-mi place viața <<la bloc>>. N-am avut casă cu curte niciodată iar bunicii mei au fost toți orășeni ( București / Sibiu )
Chiar nu mi se par înghesuite cartierele Comuniste.
Ok, poate am eu o viziune deformată.
Și-mi place viața <<la bloc>>. N-am avut casă cu curte niciodată iar bunicii mei au fost toți orășeni ( București / Sibiu )
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Sectorul 3
TibiV
Ia gandeste-te la "triunghiul" Mihai Bravu-Dristor-Camil Ressu...
Daca ala nu este inghesuit, nu stiu ce sa mai zic...
Nu cred ca are rost sa pun vederea din satelit de pe GM...
Cum ar fi fost daca pe Ceausescu l-ar fi dus mintea sa faca acolo un parc, in loc de blocuri peste blocuri ?...
Sau macar sa le fi facut de 4 etaje, nu de 10...
andrei11 wrote:
Chiar nu mi se par înghesuite cartierele Comuniste.
Ia gandeste-te la "triunghiul" Mihai Bravu-Dristor-Camil Ressu...
Daca ala nu este inghesuit, nu stiu ce sa mai zic...
Nu cred ca are rost sa pun vederea din satelit de pe GM...
Cum ar fi fost daca pe Ceausescu l-ar fi dus mintea sa faca acolo un parc, in loc de blocuri peste blocuri ?...
Sau macar sa le fi facut de 4 etaje, nu de 10...
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Despre parcări ( în general )
shoppy
Apropo de parcari si de ce nu se construiesc cladiri noi cu parcari, am auzit o discutie de m-a lasat masca. Vin 2 toampe la restaurant cu un ditai Q7 si incep sa discute de ii auzea tot restaurantul, ca nu si-a cumparat loc de parcare ca nu e nevoie, drept dovada ca si altii nu si-au cumparat si au ramas locuri nevandute, si ei se parcau pe locurile alea ca doar tot nu erau folosite, si a venit JIGODIA de dezvoltator si a pus T-uri ca sa nu se mai parcheze, asa ca dupaia se parcau pe drumul de acces blocand accesul la locurile alea ca oricum nu erau folosite, si a venit JIGODIA de dezvoltator si cu asociata de locatari si au pus barierea cu cartela la intrarea in parcare si le-a dat cartela doar la aia de au cumparat locuri, si acum vor sa se retraga din asociatie si sa dea asociatia in judecata ca le-a blocat accesul la spatiile comune ca ei sunt si ei proprietari pe spatiile comune deci daca vrea sa blocheze drumul de acces inseamna ca asa isi exercita dreptul de proprietate care este garantat prin constitutie si daca la alt vecin nu-i convine atunci trebuie sa-l dea in judecata ca nu poate sa cheme politia ca e proprietate privata.
Cu oamenii dinastia o sa ajunga dezvoltatorii sa nu mai faca nici un loc de parcare.
Apropo de parcari si de ce nu se construiesc cladiri noi cu parcari, am auzit o discutie de m-a lasat masca. Vin 2 toampe la restaurant cu un ditai Q7 si incep sa discute de ii auzea tot restaurantul, ca nu si-a cumparat loc de parcare ca nu e nevoie, drept dovada ca si altii nu si-au cumparat si au ramas locuri nevandute, si ei se parcau pe locurile alea ca doar tot nu erau folosite, si a venit JIGODIA de dezvoltator si a pus T-uri ca sa nu se mai parcheze, asa ca dupaia se parcau pe drumul de acces blocand accesul la locurile alea ca oricum nu erau folosite, si a venit JIGODIA de dezvoltator si cu asociata de locatari si au pus barierea cu cartela la intrarea in parcare si le-a dat cartela doar la aia de au cumparat locuri, si acum vor sa se retraga din asociatie si sa dea asociatia in judecata ca le-a blocat accesul la spatiile comune ca ei sunt si ei proprietari pe spatiile comune deci daca vrea sa blocheze drumul de acces inseamna ca asa isi exercita dreptul de proprietate care este garantat prin constitutie si daca la alt vecin nu-i convine atunci trebuie sa-l dea in judecata ca nu poate sa cheme politia ca e proprietate privata.
Cu oamenii dinastia o sa ajunga dezvoltatorii sa nu mai faca nici un loc de parcare.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Despre parcări ( în general )
Puss in Boots
Ca si sunt multe in general....dar da, decat 0 mai bine cateva.
Ca si sunt multe in general....dar da, decat 0 mai bine cateva.
- Serban
-
Posted:
-
Re: Despre parcări ( în general )
Serban
Stiu si eu pe cineva care sta cu chirie intr-un bloc nou cu parcare subterana si, pt ca nu vrea sa plateasca abonament lunar la parcare in subteran, minte paznicul ca a uitat proprietarul sa-i treaca numarul de la masina pe lista celor care au acces in parcare. Asta pana o sa se prinda paznicii. Dupa, o s-o arunce pe un trotuar sau ceva in afara complexului.
Asta e mentalitatea. Toti vrem sa fie ca afara, dar sa nu ne afecteze pe noi. Cand e vorba de portofel, se uita de civilizatie. Ah, si persoana in cauza are sub 30 de ani, persoana umblata, nu vreun om in varsta cu mentalitati invechite. Trist.
Stiu si eu pe cineva care sta cu chirie intr-un bloc nou cu parcare subterana si, pt ca nu vrea sa plateasca abonament lunar la parcare in subteran, minte paznicul ca a uitat proprietarul sa-i treaca numarul de la masina pe lista celor care au acces in parcare. Asta pana o sa se prinda paznicii. Dupa, o s-o arunce pe un trotuar sau ceva in afara complexului.
Asta e mentalitatea. Toti vrem sa fie ca afara, dar sa nu ne afecteze pe noi. Cand e vorba de portofel, se uita de civilizatie. Ah, si persoana in cauza are sub 30 de ani, persoana umblata, nu vreun om in varsta cu mentalitati invechite. Trist.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Despre parcări ( în general )
Puss in Boots
Exact asa ziceam si noi. Toti vrem o tara ca afara dar fiecare si-o imagineaza asa incat sa-l ajute cat mai mult, sa-l deranjeze cat mai putin si in general un fel de mini-univers personal.
Eu sper sincer ca avalansa de parcari din S4, buna rea, sa insemne ca NU se va mai parca pe trotuar. Ala mic si scurtat, redus, atat cat ramane.
Exact asa ziceam si noi. Toti vrem o tara ca afara dar fiecare si-o imagineaza asa incat sa-l ajute cat mai mult, sa-l deranjeze cat mai putin si in general un fel de mini-univers personal.
Eu sper sincer ca avalansa de parcari din S4, buna rea, sa insemne ca NU se va mai parca pe trotuar. Ala mic si scurtat, redus, atat cat ramane.
- florin
-
Posted:
-
Re: Sectorul 3
florin
Legat de parcări, problema pe care o văd e că în multe zone și să vrei și nu ai unde să le faci, nici măcar subterane, sunt blocurile atât de înghesuite că nu ai unde să sapi. O soluție la care mă tot gândesc este că ar putea fi transformate anumite blocuri în parcări. Cred că ați văzut prin vest clădiri aparent locuite (parte dintr-un front stradal) care în realitate sunt parcări "supra-terane", în special în zona centrală unde probabil motivația a fost fix asta, nu aveau unde să sape. Ar fi viabil și la noi?
Prin cartiere sunt blocuri vechi, înghesuite care pe măsură ce trece timpul le scade valoarea. Multe cartiere au blocuri pre-77, eventual confort 2-3. La cum se construiesc/vând apartamentele noi în ultima vreme mă aștept ca pe termen mediu apartamentele din aceste blocuri vechi să fie din ce în ce mai puțin căutate, prețurile scăzând natural. Și oricum probabil un astfel de bloc va avea nevoie de consolidări după următorul cutremur major. Ar fi o oportunitate ca primăria să cumpere apartamentele (poate cu un sistem de genul dat unul nou la schimb + diferență pentru a-i motiva pe proprietari), dar nu-mi dau seama dacă pot fi convertite la un preț rezonabil în parcări etajate (dărâmat tot ce înseamnă finisaje, perete interior, chiar și exterior dacă nu are importanță structurală pentru a contra-balansa greutatea mașinilor). S-ar putea să fie mai ieftin să dărâmi un bloc cu totul și să faci o parcare nouă. Eventual subterană și cu parc deasupra.
TibiV wrote:
CONCLUZIA:
Bucurestiul este "mort" din acest punct de vedere.
"Marile cartiere comuniste" cu blocuri inghesuite si doar "urme de parcari" este un cosmar urbanistic.
Legat de parcări, problema pe care o văd e că în multe zone și să vrei și nu ai unde să le faci, nici măcar subterane, sunt blocurile atât de înghesuite că nu ai unde să sapi. O soluție la care mă tot gândesc este că ar putea fi transformate anumite blocuri în parcări. Cred că ați văzut prin vest clădiri aparent locuite (parte dintr-un front stradal) care în realitate sunt parcări "supra-terane", în special în zona centrală unde probabil motivația a fost fix asta, nu aveau unde să sape. Ar fi viabil și la noi?
Prin cartiere sunt blocuri vechi, înghesuite care pe măsură ce trece timpul le scade valoarea. Multe cartiere au blocuri pre-77, eventual confort 2-3. La cum se construiesc/vând apartamentele noi în ultima vreme mă aștept ca pe termen mediu apartamentele din aceste blocuri vechi să fie din ce în ce mai puțin căutate, prețurile scăzând natural. Și oricum probabil un astfel de bloc va avea nevoie de consolidări după următorul cutremur major. Ar fi o oportunitate ca primăria să cumpere apartamentele (poate cu un sistem de genul dat unul nou la schimb + diferență pentru a-i motiva pe proprietari), dar nu-mi dau seama dacă pot fi convertite la un preț rezonabil în parcări etajate (dărâmat tot ce înseamnă finisaje, perete interior, chiar și exterior dacă nu are importanță structurală pentru a contra-balansa greutatea mașinilor). S-ar putea să fie mai ieftin să dărâmi un bloc cu totul și să faci o parcare nouă. Eventual subterană și cu parc deasupra.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Despre parcări ( în general )
Costin
Ma indoiesc ca blocurile sunt proiectate sa reziste la incarcari dinamice (masini)...
Ma indoiesc ca blocurile sunt proiectate sa reziste la incarcari dinamice (masini)...
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Despre parcări ( în general )
Cristi N
Nici eu nu cred ca ai cum sa transformi un bloc de locuinte in parcare supraterana, o masina are ~1.5 tone pe o suprafata de ~ 15-20 mp, in plus e nevoie de rampe de acces la etajele superioare.
In schimb avem un exemplu de parcare supraterana care se incadreaza perfect in arhitectura zonei. Parcarea respectiva este in centrul Bucurestiulului si a fost construita cu 90 de ani in urma. Cladirea se numeste Ciclop si din pacate este nefolosita
Nici eu nu cred ca ai cum sa transformi un bloc de locuinte in parcare supraterana, o masina are ~1.5 tone pe o suprafata de ~ 15-20 mp, in plus e nevoie de rampe de acces la etajele superioare.
In schimb avem un exemplu de parcare supraterana care se incadreaza perfect in arhitectura zonei. Parcarea respectiva este in centrul Bucurestiulului si a fost construita cu 90 de ani in urma. Cladirea se numeste Ciclop si din pacate este nefolosita
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Infrastructura, utilitățile și serviciile publice din București
•
Choose destination