Zona metropolitană BucureștiTotul despre BucureștiInfrastructura, utilitățile și serviciile publice din București

 

Topic: Generalități despre parcări

389 posts, 94218 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 28
 
 

📖 Pagination options
Generalități despre parcări Puss in Boots

WT_fan06 wrote:
Cladirea asta noua are parcare subterana? Dar cea de la Timpuri Noi?

Ar trebui sa nici nu le dea autorizatie daca nu sunt prevazute suficiente locuri de parcare pt regimul cladirii respective. Vorbesc in general. Si asa stam prost cu locurile de parcare si din spatiile verzi sau trotuare e totusi o limita pana la care se poate taia.

 


Re: Sectorul 3 zapacitu

Legilatia permite un numar cretin de mic de locuri de parcare. Eu as obliga constructia unui numar de locuri de parcare pentru MINIM 50% din numarul de persoane pentru care este proiectata o cladire de birouri (numarul pentru care se da autorizatia ISU). Asadar daca ai claridre de 1000 de oameni (cladire uzuala de 10-14 etaje), obligatoriu 500 locuri de parcare. Ca ordin de marime, vorbim de maxim 30 masini per nivel subteran, asadar e obligatorie o parcare adiacenta. Si asa se limiteaza masiv cladirile de birouri din zonele centrale. La altii (cu apa calda) functioneaza. Se pot solicita exceptii, insa implica impozite absurd de mari (pana la aproximativ de 14 ori mai mari, in zone in care oricum impozitul e masiv).

 


Re: Sectorul 3 WT_fan06

De ce doar 50%? Poate ai vrut să spui 150%! Sau pentru fiecare apartament să existe 2 (două) locuri de parcare. Numai aşa mai discutăm în secolul 21...

 


Re: Sectorul 3 Puss in Boots

Poate nu chiar dar apartamentul si locul asta 100%. Si taxat suplimentar la suprafata masina no2 a fiecaruia.

 


Re: Sectorul 3 Cristi N

In momentul de fata legea (Regulamentul de Urbanism) zice cam asa:

La rezidential avem: apartamente < 100mp - un loc/apartament, peste 100mp - 2 locuri/apartament, pentru ambele categorii se adauga 20% locuri pentru vizitatori.

Cea mai apropiata reglementare pentru cladirile de birouri ar fi cea pentru sectorul financiar-bancar: un loc de parcare la 20 de salariaţi şi un spor de 50% pentru vizitatori.

Mai este si reglementarea pentru cladirile industriale:  la 10 – 100 mp, un loc la fiecare 25 mp;  100 – 1.000 mp, un loc la 150 mp; peste 1.000 mp, un loc la 100 mp, si aici avem 20% locuri pentru vizitatori.
In principiu un corporatist ocupa intre 7 si 11mp, raportat la regula de mai sus ar fi de la un loc la 2.5 angajati pana la un loc la 14 angajati in cel mai defavorabil caz.

Din ce am observat un raport de 1 loc per 3-4 angajati este suficient.

sursa: Link

 


Re: Sectorul 3 andrei11

N-am înțeles subclasificarea < 100 mp // > 100 mp.
Încă sunt ( și vor mai fi de acum încolo mult timp ) blocurile din Era Comunistă sub 100 mp unde poți avea lejer 2 mașini / apartament...

 


Re: Sectorul 3 Serban

Cu cat faci mai multe locuri de parcare, cu atat atragi mai multe masini si, deci, trafic, in zona. Masinile alea trebuie sa aiba si cum sa ajunga/plece din marea parcare.

Suntem in 2017 si inca nu aplicam ce ne invata experienta de acum 30 de ani a tarilor civilizate. Investitii masive in transport in comun, mijloace de transport alternative, orice altceva ce va putea sa ii faca pe angajatii acelei cladiri sa nu aleaga sa vina cu masina la serviciu. Prin oferirea sigurantei ca va gasi loc de parcare, acel angajat va decide sa foloseasca masina, indiferent cat de aproape locuieste de acea cladire. Si cadem din lac in put.

 


Re: Sectorul 3 Cristi N

Trebuie gasita varianta optima, nici foarte multe locuri de parcare dar nici sa faci 5 locuri la 100 de oameni. Oamenii se adapteaza si aleg varianta optima din punct de vedere al mix-ului durata calatorie, confort, pret.

Nu trebuie sa ne mire ca avem traficul pe care il avem si sunt foarte multi cei care aleg masina pentru naveta zilnica Momentan singura varianta civilizata de transport public este metroul care pe unele tronsoane este folosit la capacitatea maxima si poate cu cateva mici exceptii unele trasee RATB.

 


Re: Sectorul 3 zapacitu

Daca ai infrastructura de transport in comun BUNA, atunci masina devine un lux. Momentan, la ce rahat de transport avem, e aproape o necesitate. Investitii nu vor fi peste noapte, metrouri nu se vor construi la foc automat, insa parcari si reglementari rutiere INTELIGENTE putem face acum pentru e usura putin viata oamenilor. Iar ce am zis eu cu 50% din angajati sa aiba loc de parcare e in general suficient. Exista si firme la care sunt mai multe masini decat angajati (din cauza legilor cretine care nu permit utilizarea masinilor de firma pentru drumul spre/de la casa - cel putin nu fara penalitati).

 


Re: Sectorul 3 Cristi N

Ne uitam toti spre metrou dar RATB-ul ce face?

Pentru zona Pipera avem o linie de metrou si 2 linii de tramvai intre timp cea de-a 3-a a fost transformata in linie de autobuz. Tramvaiul stim cu totii ca are calea de rulare praf, autobuzul sta la coada impreuna cu celelalte masini neavand banda separata, orarul este in cel mai bun caz unul aproximativ si chiar si in aceste conditii sunt foarte multi cei care folosesc aceste trasee.

Cati angajati ar trebui sa fie pe un loc de parcare sau cate locuri de parcare per apartament ar trebui sa fie obligatorii sunt fineturi de urbanism, iar in cele 7 primarii nu cred ca mai exisa urbanisti.

Sa mai intreb ce facem in cazul blocurilor care au fost construite cu un raport de un loc de parcare la 10 apartamente. Nu au primariile nici o obligatie in cazul acestor oameni sa creeze parcari sub/supraterane? Aceste locuri nu ar trebui sa fie sub nici o forma gratis dar nici sa le ceri oamenilor 7000E pe un loc de parcare ca in cazul complexelor rezidentiale noi.

P.S. De alfel si discutia noastra nu tine de un sector anume, ci de strategia de urbanism a Bucurestiului.

 


Re: Sectorul 3 MikeT

a mai intreb ce facem in cazul blocurilor care au fost construite cu un raport de un loc de parcare la 10 apartamente. Nu au primariile nici o obligatie in cazul acestor oameni sa creeze parcari sub/supraterane? Aceste locuri nu ar trebui sa fie sub nici o forma gratis dar nici sa le ceri oamenilor 7000E pe un loc de parcare ca in cazul complexelor rezidentiale noi.

Nu, primariile nu fac locuri de parcare pentru ca dezvoltatorii imobiliari cer 7000 euro/loc. Primaria, prin oamenii de la Urbanism, trebuie sa se asigure ca se amenajeaza un numar rezonabil de locuri de parcare pentru locatari + un numar de locuri de parcare pentru vizitatori.
Cum ar fi ca dezvoltatorii sa faca bloc langa bloc (vezi ce e pe Drumul Fermei in Popesti-Leordeni) si sa nu ii intereseze de locurile de parcare, iar primaria de acolo sa construiasca parcari in locul dezvoltatorilor, ca sa nu piarda saracutii bani renuntand la un bloc in favoarea parcarilor? :shock:

 


Re: Sectorul 3 Cristi N

Poate nu am fost suficient de clar, nu ma refeream la blocurile noi (post revolutie) care cat de cat respecta regula de un loc de parcare per apartament, acolo este problema cumparatorului daca i se pare convenabil pretul indiferent daca este 2000, 7000, 10 000 sau cat o fi el.
Eu ma gandeam la blocurile construite inainte de 1989, acolo consider ca e intr-o oarecare masura treaba primariei sa intervina.

 


Re: Sectorul 3 TibiV

Cristi N wrote:
nu ma refeream la blocurile noi (post revolutie) care cat de cat respecta regula de un loc de parcare per apartament, acolo este problema cumparatorului daca i se pare convenabil pretul indiferent daca este 2000, 7000, 10 000 sau cat o fi el.

Respecta pe naiba...
Nu respecta nici macar regula ca drumul trebuie sa aiba minim 7 metri latime fara trotuare.
"Primariile" (ca sa nu personalizam...) au luat spagi imense si au aprobat drumuri de 5-6 metri, cu trotuar cu tot, pentru "dezvoltari rezidentiale" de mii sau zeci de mii de locuitori... Vezi Popesti vs. "Largirea Sos.Berceni", ca tot este "calda"....

Cristi N wrote:
Eu ma gandeam la blocurile construite inainte de 1989, acolo consider ca e intr-o oarecare masura treaba primariei sa intervina.

Asta este alta poveste...
Tu ai dreptate, dar acum, dupa 30 de ani, este extrem de greu... Ai o "mățăraie" de retele utilitare pe acolo....
Alea au fost blocuri construite pe vremea cand plateai avans 50% pentru o "Dacia berlina" si iti venea masina dupa 5 ani...
Masina care avea cam jumatate din pretul apartamentului...
Iar undeva prin anii '80, dupa o vizita in Republica Democrata Coreeana, Ceausescu a venit cu "idei revolutionare": "cresterea gradului de ocupare a terenului" in orasele mari, simultan cu "folosirea terenurilor neocupate pentru agricultura"....
Adica a "indesit" blocurile, iar pe amaratul ala de spatiu verde din fata blocurilor a cerut sa cultivam rosii si ardei...

Langa Policlinica Titan sunt cateva blocuri de 10 etaje care au fost construite din start (prin '70, din cate imi amintesc, prin ICVL... adica pe bani) cu garaje la subsol... Nu pentru toate apartamentele din bloc, dar cine a "apucat" este si acum "boier".
De curiozitate, uita-te pe anunturile imobiliare....
Alea "ies la vanzare" foaaaaaarte rar.
Si au preturi de vila la curte.

In rest ce sa zic....
Nu mai am chef sa ma "iau in gura" cu "titanii" transportului in comun si a bicicicletelor...

Toata lumea "geme" la greu sa ne "dea lectii" cum este in VEST...
Nu masini,  nu parcari, si "hai sa nu largim soselele pentru ca le crestem pofta de circulat cu masina personala"... Dar fara sa oferim alternative decente si sigure, in care sa nu ma aleg cu buzunarele/gentile taiate si sa ajung la destinatie intr-un timp macar previzibil, nu neaparat intr-un timp scurt

Hai sa nu mancam produse maronii necomestibile...
Daca luam ca referinta vestul Europei ("Europa civilizata") hai sa observam ca Romania este inca mult submotorizata
fata de ceea ce este in vest... (La ora asta nu am chef de search date statistice, dar va asigur ca asa este...)
Ca si principiu, imi amintesc ca "in vest" avem 1 (una) masina la 1,5 locuitori, noi avem inca 1 (una) masina la 3 locuitori... Evident, cifrele variaza destul de mult in UE, dar nu cred ca sunt prea departe de cifrele exacte...
(Ca sa nu mai vorbim despre faptul ca exact limitarile impuse pe vremea lui Ceausescu, care faceau ca "autoturismul personal" sa fie considerat "un succes al vietii", sa fie unul dinytre cauzele "inmultirii masinilor". Este asa-numita "memorie colectiva", ala care are astazi 25 de ani nu se simte "apasat", dar parintii lui vor spune "nu am avut noi masina, macar dragul  de el sa aiba... O masina sau chiar doua....")

Consecinta "sub-motorizarii" este ca "vrem sa ajungem ca aia".
Doar ca aia "au abordat" cu zeci de ani mai devreme problemele pe care le avem noi astazi...
Aia aveau "traffic-jam" in anii '60, pe vremea cand la noi autoturismele erau semn "asta este smecher, are masina !...."

Iar aia nu au avut controlul de stat asupra urbanismului...
Aia nu au avut "blocuri indesite"....
Aia au avut juma' de secol (dupa '50) in care cei care au vrut sa "traiasca in mediu curat" au migrat spre periferii, unde si-au facut case cu curte si parcare.... Ceva imposibil in Romania inainte de '90. Nu ti-ar fi dat nici mama-vitrega a primarului o autorizatie "sa scoti din circuitul agricol" cateva sute de metri patrati....

Aici se tot vehiculeaza idei "revolutionare", din vest...
Care au ca fundament ideea "sa omoram soferii, restul mars in RATB/Metrorex".

Ideea valabila daca demolam patru cincimi din oras si il reconstruim de la zero...

PS
Ceea ce am scris NU este o nemultumire personala...
Eu stau la casa, am curte si parcare in curte pentru minim 2 (doua) masini, plus una in fata portii, deci sunt "blindat"...

 


Re: Sectorul 3 drbm

O singură observație, Tibi.
Nu în 1980, după vizita în Coreea, s-a declanșat nebunia, ci în 1974, prin Legea 58. Tot ce s-a construit de prin '75 încolo a respectat cretinismul ceaușist, expus pe larg în:

https://ro.m.wikisource.org/wiki/Legea_...99i_rurale

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 28
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Infrastructura, utilitățile și serviciile publice din București  • 
Choose destination

Since our 2419 forum members have written 433179 posts in 5388 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use