Topic: Discuții despre transportul local din București (partea I)
6215 posts, 1489257 views
📖 Pagination options
- GPS
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
GPS
Dacă tot fac bășcălia asta, un inel poate fi 1 și celălalt 34 și gata. Cu toate ca situația de fata e foarte Ok, poate au făcut probe pentru a pune LF pe 34.
Dacă tot fac bășcălia asta, un inel poate fi 1 și celălalt 34 și gata. Cu toate ca situația de fata e foarte Ok, poate au făcut probe pentru a pune LF pe 34.
- survola
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
survola
Ar fi ciudat să îl desființeze pe 34 la o lună după ce l-au reintrodus.
Ar fi ciudat să îl desființeze pe 34 la o lună după ce l-au reintrodus.
- misterr
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
misterr
Dan 72 wrote:Înseamnă că racordurile de tramvai Văcărești - Șura Mare și Șura Mare - Văcărești nu vor mai fi folosite, deci au fost făcute degeaba? Au mai tuns și bordurile...
urmeaza sa se faca modificari de trasee dupa cum urmeaza :
Linia 1 Romprim,Sos.viilor, Razoare, Pod Basarab, Romprim
Linia 10 Romprim, Cal.Vacaresti, Pod Basarab, R azoare, Romprim
Linia 11 si 19 o sa intoarca la Sura Mare
Linia 34 desfiintata
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
Puss in Boots
Never say never. Sincer nu stiu de ce fac toata treaba asta, daca asa si va fi, cu 1 si 34 la asa putin timp dupa ce le-au dat drumul.
Never say never. Sincer nu stiu de ce fac toata treaba asta, daca asa si va fi, cu 1 si 34 la asa putin timp dupa ce le-au dat drumul.
- GPS
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
GPS
Eu zic sa mai stea o luna și după sa se mai gândească, sau mai bine nu. E bine așa, sa bage un LF si pe 34 și e Ok.
Eu zic sa mai stea o luna și după sa se mai gândească, sau mai bine nu. E bine așa, sa bage un LF si pe 34 și e Ok.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
andrei11
Să nu uităm de situațiile de avarie...Mai sunt macazuri / linii nefolosite Dinicu Golescu - Berzei ; Griviței - Berzei ; etc.
Înseamnă că racordurile de tramvai Văcărești - Șura Mare și Șura Mare - Văcărești nu vor mai fi folosite, deci au fost făcute degeaba? Au mai tuns și bordurile...
Să nu uităm de situațiile de avarie...Mai sunt macazuri / linii nefolosite Dinicu Golescu - Berzei ; Griviței - Berzei ; etc.
- Dan 72
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
Dan 72
Sursa o am de la ctr.cap linie ROMPRIM.
Thebiggestxyz wrote:
Dan 72, sursa ??
Sursa o am de la ctr.cap linie ROMPRIM.
- Trole
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
Trole
Pe pagina de discuții diverse de la Pasajul Piața Sudului e un zvon privind mutarea capătului liniei 1 de la Șura Mare la Romprim. Ideea e foarte bună și perfect fezabilă. Ar fi o bună întâmplare să devină realitate.
Principalele avantaje ar fi următoarele:
- călătorie fără întrerupere în zona Șura Mare, eliminarea transbordării sau a necesității de aștepta un 11
- eliminarea necesității de a taxa două bilete pentru o călătorie ce traversa zona Șura Mare
- reducerea frecvenței de succedare între Piața Sudului și Romprim
- îmbunătățirea utilizării stațiilor la Piața Sudului în funcție de direcția de mers - o singură stație pentru direcția Calea Văcărești (presupunând că 34 diminuat rămâne la Romprim), transfer facil pentru efectuarea călătoriilor dinspre Calea Văcărești spre Șura Mare și invers
- simplificarea circulației în intersecția de la Piața Sudului - este clar că orice manevră în minus conduce la creșterea stabilității timpilor de parcurs și, de ce nu, a siguranței circulației
- o mai bună deservire a relației Calea Văcărești - Romprim care atrăgea în mod cert un număr suficient de călători ce nu erau dispuși sa schimbe tramvaiul la Piața Sudului, traversând pe jos toată intersecția... (printre altele pentru că 11 venea aleator).
În plus - s-ar elibera terminalul de la Șura Mare pentru capătul lui 19, care, cu același număr de tramvaie, ar putea asigura un interval de succedare mai scurt.
Ca idee de numerotare, aș fi optat pentru păstrarea lui 10 pe inelul interior, în sens orar. S-ar putea face și o ghidușie de campanie de informare în care să te folosești de o sinonimie 10 = 1(în sens)Orar, sau 10=1O (un powerpoint simpatic pe pagina RATB nu cred că era greu de făcut...)
Un posibil dezavantaj e legat de minunăția de concept de taxare învechit. Probabil liniile 1 și 1O vor fi considerate o singură linie și validatoarele vor fi setate pe 1. În caz contrar nu văd cum s-ar vinde celebrele abonamente pe una sau pe două linii plus combinațiile cu preorășeneștile...
Iar la sfârșit, o incertitudine... 11 clar se poate limita la Șura Mare, dar parcă nu e o variantă perfect naturală... În fapt, întrebarea e - călătoriile care își au punctul de origine în Giulești, unde se termină preponderent?
Pe pagina de discuții diverse de la Pasajul Piața Sudului e un zvon privind mutarea capătului liniei 1 de la Șura Mare la Romprim. Ideea e foarte bună și perfect fezabilă. Ar fi o bună întâmplare să devină realitate.
Principalele avantaje ar fi următoarele:
- călătorie fără întrerupere în zona Șura Mare, eliminarea transbordării sau a necesității de aștepta un 11
- eliminarea necesității de a taxa două bilete pentru o călătorie ce traversa zona Șura Mare
- reducerea frecvenței de succedare între Piața Sudului și Romprim
- îmbunătățirea utilizării stațiilor la Piața Sudului în funcție de direcția de mers - o singură stație pentru direcția Calea Văcărești (presupunând că 34 diminuat rămâne la Romprim), transfer facil pentru efectuarea călătoriilor dinspre Calea Văcărești spre Șura Mare și invers
- simplificarea circulației în intersecția de la Piața Sudului - este clar că orice manevră în minus conduce la creșterea stabilității timpilor de parcurs și, de ce nu, a siguranței circulației
- o mai bună deservire a relației Calea Văcărești - Romprim care atrăgea în mod cert un număr suficient de călători ce nu erau dispuși sa schimbe tramvaiul la Piața Sudului, traversând pe jos toată intersecția... (printre altele pentru că 11 venea aleator).
În plus - s-ar elibera terminalul de la Șura Mare pentru capătul lui 19, care, cu același număr de tramvaie, ar putea asigura un interval de succedare mai scurt.
Ca idee de numerotare, aș fi optat pentru păstrarea lui 10 pe inelul interior, în sens orar. S-ar putea face și o ghidușie de campanie de informare în care să te folosești de o sinonimie 10 = 1(în sens)Orar, sau 10=1O (un powerpoint simpatic pe pagina RATB nu cred că era greu de făcut...)
Un posibil dezavantaj e legat de minunăția de concept de taxare învechit. Probabil liniile 1 și 1O vor fi considerate o singură linie și validatoarele vor fi setate pe 1. În caz contrar nu văd cum s-ar vinde celebrele abonamente pe una sau pe două linii plus combinațiile cu preorășeneștile...
Iar la sfârșit, o incertitudine... 11 clar se poate limita la Șura Mare, dar parcă nu e o variantă perfect naturală... În fapt, întrebarea e - călătoriile care își au punctul de origine în Giulești, unde se termină preponderent?
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
andrei11
Singurul dezavantaj este pentru cei care vin de la gârlă și vor să meargă la Bellu sau viceversa.
În acest caz lui 34 nu-i mai văd nici un viitor.
Singurul dezavantaj este pentru cei care vin de la gârlă și vor să meargă la Bellu sau viceversa.
În acest caz lui 34 nu-i mai văd nici un viitor.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
andrei11
De la moderator citire :
# drbm --> am făcut modificările in postarea ta, acum discuția are o desfășurare logică.
viewtopic.php?f=244&t=656&start=5334#p254959
_____________
# Dan 72, e în regulă, nicio problemă.
De la moderator citire :
# drbm --> am făcut modificările in postarea ta, acum discuția are o desfășurare logică.
viewtopic.php?f=244&t=656&start=5334#p254959
_____________
# Dan 72, e în regulă, nicio problemă.
- WAYNEN
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
WAYNEN
Eu as face altfel:Desfiintarea liniei inelare 1,mentinera liniilor 11 si 34 pe aceleasi trasee si prelungirea lui 46 pana-n Militari via Pasaj Basarab,iar tramvaiele din linia 1 sa fie introduse in linia 46.
Eu as face altfel:Desfiintarea liniei inelare 1,mentinera liniilor 11 si 34 pe aceleasi trasee si prelungirea lui 46 pana-n Militari via Pasaj Basarab,iar tramvaiele din linia 1 sa fie introduse in linia 46.
- GPS
-
Posted:
-
- Trole
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
Trole
Avantajul liniei 1 este că asigură niște legături logice ce traversează Pasajul Basarab. 34 se îneacă la mal. 11 e tangentă pasajului. Nu cred că putem propune soluții acum care să ignore existența pasajului. Și, în fond, pentru un flux de călători între Vitan/Sudului și Romprim, 34 nu are nevoie să ajungă până la Banu Manta.
Să nu uităm că problema asta s-a pus încă de la construcția Pasajului Basarab. Atunci a existat propunerea unirii lui 34 cu 35 și a înființării liniei 12. Evident, în scenariul acesta 25 dispare.
Dar, din ce există azi, 8 și 25 sunt cu mult mai utilizate decât 35. 1 e plin în zona pasajului. Nu am văzut să se golească complet nici la Banu Manta, nici la Grozăvești. 35 e o glumă proastă și, dacă n-ar fi linie de abonament (din nou dezavantajele schemei de tarifare), ar putea fi eliminat. Nu face decât să încurce fluența traficului în intersecția de la AFI. Asta pentru că utilitatea sa e afectată din cauza poziționării diferite a stațiilor pentru sensurile spre Depoul Militari, respectiv Gara Basarab și a intervalelor mari de succedare. E mai stabil ca timp de parcurs transferul între liniile 1 și 25 / 8, decât așteptarea unui ipotetic 35.
În aceeași ordine de idei, un 46 îmbunătăți ar adăuga capacitate de transport, inclusiv în zone unde nu e necesară. Ar necesita mai multe tramvaie, doar pentru a se asigura traversarea Pasajului Basarab. Traseul străbate unele din cele mai proaste porțiuni ale căii de rulare, care conduce la viteze mici și timpi mari de parcurs, deci la necesitatea asigurării a și mai multor tramvaie pentru a asigura o cadență corespunzătoare.
Ca și concluzie, orice linie dinspre Piața Sudului care depășește zona Obor / Lizeanu, e firesc să traverseze Pasajul Basarab. După pasaj, ar putea exista ca variante de punct terminus Depoul Militari sau terminalul Ghencea. În oricare din variante, linia 12 ar trebui să reapară, ceea ce ar duce automat la canibalizarea liniei 25. În acest context, deși e un ușor coșmar pentru exploatare, linia 1 / 10 la Romprim e o alternativă perfect OK. 34 ar putea dispărea cu totul, iar dacă se dorește și o legătură de abonament dinspre Vitan/Văcărești și Șura Mare, se poate înființa cu o frecvență oarecare linia 17, până la Lacul Tei. Și înainte de desființare 17 aproape se golea la Piața Sudului, dar câțiva călători comozi se găseau să-l folosească...
Cât despre 11, poate ar fi o idee interesantă un traseu Ferentari - Giulești, însoțit de limitarea lui 8 între Ghencea și Depoul Militari. Un 8 în formă de U poate părea ciudat, dar odată cu metroul la Răzoare, ar fi un feeder ok.
Avantajul liniei 1 este că asigură niște legături logice ce traversează Pasajul Basarab. 34 se îneacă la mal. 11 e tangentă pasajului. Nu cred că putem propune soluții acum care să ignore existența pasajului. Și, în fond, pentru un flux de călători între Vitan/Sudului și Romprim, 34 nu are nevoie să ajungă până la Banu Manta.
Să nu uităm că problema asta s-a pus încă de la construcția Pasajului Basarab. Atunci a existat propunerea unirii lui 34 cu 35 și a înființării liniei 12. Evident, în scenariul acesta 25 dispare.
Dar, din ce există azi, 8 și 25 sunt cu mult mai utilizate decât 35. 1 e plin în zona pasajului. Nu am văzut să se golească complet nici la Banu Manta, nici la Grozăvești. 35 e o glumă proastă și, dacă n-ar fi linie de abonament (din nou dezavantajele schemei de tarifare), ar putea fi eliminat. Nu face decât să încurce fluența traficului în intersecția de la AFI. Asta pentru că utilitatea sa e afectată din cauza poziționării diferite a stațiilor pentru sensurile spre Depoul Militari, respectiv Gara Basarab și a intervalelor mari de succedare. E mai stabil ca timp de parcurs transferul între liniile 1 și 25 / 8, decât așteptarea unui ipotetic 35.
În aceeași ordine de idei, un 46 îmbunătăți ar adăuga capacitate de transport, inclusiv în zone unde nu e necesară. Ar necesita mai multe tramvaie, doar pentru a se asigura traversarea Pasajului Basarab. Traseul străbate unele din cele mai proaste porțiuni ale căii de rulare, care conduce la viteze mici și timpi mari de parcurs, deci la necesitatea asigurării a și mai multor tramvaie pentru a asigura o cadență corespunzătoare.
Ca și concluzie, orice linie dinspre Piața Sudului care depășește zona Obor / Lizeanu, e firesc să traverseze Pasajul Basarab. După pasaj, ar putea exista ca variante de punct terminus Depoul Militari sau terminalul Ghencea. În oricare din variante, linia 12 ar trebui să reapară, ceea ce ar duce automat la canibalizarea liniei 25. În acest context, deși e un ușor coșmar pentru exploatare, linia 1 / 10 la Romprim e o alternativă perfect OK. 34 ar putea dispărea cu totul, iar dacă se dorește și o legătură de abonament dinspre Vitan/Văcărești și Șura Mare, se poate înființa cu o frecvență oarecare linia 17, până la Lacul Tei. Și înainte de desființare 17 aproape se golea la Piața Sudului, dar câțiva călători comozi se găseau să-l folosească...
Cât despre 11, poate ar fi o idee interesantă un traseu Ferentari - Giulești, însoțit de limitarea lui 8 între Ghencea și Depoul Militari. Un 8 în formă de U poate părea ciudat, dar odată cu metroul la Răzoare, ar fi un feeder ok.
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
Victor92
S-au facut probe de gabarit cu BucurLF si bordurile din preajma celui de-al doilea peron de plecari (linia 11) arata in felul urmator in urma cu cateva ore ...
S-au facut probe de gabarit cu BucurLF si bordurile din preajma celui de-al doilea peron de plecari (linia 11) arata in felul urmator in urma cu cateva ore ...
DSC_0501.JPG (331.66 KB; downloaded 3705 times)
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov
•
Choose destination