Topic: Linia 41 - Metrou Ușor - Piața Presei - Crângași - Ghencea
1830 posts, 557488 views
📖 Pagination options
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Linia 41 - Metrou Ușor - Piața Presei - Crângași - Ghencea
Utilizator anonim
Avand in vedere ca avem o linie unicat in Bucuresti, cu multe concepte unice si mai ales ca a fost prima linie din Romania voi face un scurt istoric si o prezentare a metroului usor din Bucuresti - Linia 41.
Sa vedem diferenta dintre tramvaiul clasic si metrou usor.
Tramvaiul clasic se refera la sistemul in care calea de rulare se pozeaza pe strada si imparte calea de rulare si cu trafic auto.Viteza recomandata pe acest tip de linie este 30-40kmh.
Sistemul de transport usor (metrou usor, metrou lejer sau LRV - Light Rail Vehicle) este caracterizat prin cale de rulare utilizata partial sau total, in exclusivitate, de tramvai. Aceasta permite circulatia unor trenuri mai lungi si realizarea unor performante mai bune decat tramvaiul clasic - viteza recomandata 50-60kmh, fiabilitate, confort, siguranta in trafic. De asemenea pe traseele de metrou usor exista sisteme de comanda a semafoarelor pentru asigurarea treceri tramvaielor si a sistemelor de managament computerizat.
Separarea traseului metroului usor de restul traficului reprezinta o tendinta in toate tarile avansate si asigura o ritmicitate si siguranta mai mare a transportului in comun. O mare diferenta fata de metroul clasic este costul foarte mic de construire si intrentiere (se renunta la tunelele si statiile subterane foarte costisitoare)
Avand in vedere ca avem o linie unicat in Bucuresti, cu multe concepte unice si mai ales ca a fost prima linie din Romania voi face un scurt istoric si o prezentare a metroului usor din Bucuresti - Linia 41.
Sa vedem diferenta dintre tramvaiul clasic si metrou usor.
Tramvaiul clasic se refera la sistemul in care calea de rulare se pozeaza pe strada si imparte calea de rulare si cu trafic auto.Viteza recomandata pe acest tip de linie este 30-40kmh.
Sistemul de transport usor (metrou usor, metrou lejer sau LRV - Light Rail Vehicle) este caracterizat prin cale de rulare utilizata partial sau total, in exclusivitate, de tramvai. Aceasta permite circulatia unor trenuri mai lungi si realizarea unor performante mai bune decat tramvaiul clasic - viteza recomandata 50-60kmh, fiabilitate, confort, siguranta in trafic. De asemenea pe traseele de metrou usor exista sisteme de comanda a semafoarelor pentru asigurarea treceri tramvaielor si a sistemelor de managament computerizat.
Separarea traseului metroului usor de restul traficului reprezinta o tendinta in toate tarile avansate si asigura o ritmicitate si siguranta mai mare a transportului in comun. O mare diferenta fata de metroul clasic este costul foarte mic de construire si intrentiere (se renunta la tunelele si statiile subterane foarte costisitoare)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Linia 41 Metrou Usor
Utilizator anonim
Sa vedem caracteristicile liniei 41 generale precum si dinainte de modernizare.
Linia 41 leaga Piata Presei de cartierul Tudor Vladimirescu trecand prin cartierele 1 Mai, Crangasi, Militari, Drumul Taberei si Ghencea. Lungimea este 9,4Km cale dubla si 16 statii incluzand capetele.
Distanta medie intre statii este de 590m, statiile au refugii cu o inaltime de 35cm.Pe aceasta linie exista un pasaj suprateran - Podul Grant, un pod - Podul Ciurel si un pasaj subteran - Pasaj Lujerului.
Inainte de modernizare linia 41 avea urmatoarele caracteristici:
- cale de rulare alcatuita in aliniament din sina tip Otelul Rosu, inglobata in dale de beton armat precomprimat si in curbe de sine cu canal legate cu antretoaze, pe pat de balast.
- linia este exploatata de tramvaie standard tip V3A-93
- viteza comerciala este de 15km/h
- grad de aglomerare - 800-5500 calatori/ora si statie, parcul actual de vagoane alocate liniei nu poate prelua un flux mai mare (31 tramvaie V3A la data suspendarii totale pentru modernizare)
Implementarea sistemului pe linia 41 a avut mai multe faze pe termen lung:
- 1997 studiu de prefezabilitate pentru infrastructura
- 1998 studiu pentru imbunatatirea substatiilor electrice si managamentului de trafic
- 1999 demararea proiectarii
- 2002 in martie au fost incepute lucrarile pe tot tronsonul
- 2002 in octombrie a fost inaugurata linia 41 "Metrou Usor"
De ce linia 41 a necesitat transformarea in metrou usor?
- este o axa de transport importanta intre doua puncte de interes care nu sunt legate cu metrou
- cerere foarte mare de transport
- grad avansat de uzura a liniei si disconfort
- pericol crescut de deraieri si alte incidente
- reteaua necesita reparatii dese
Linia 41 a fost infiintata initial in 1982 pentru a face legatura intre Piata Presei si Crangasi, in 1985 a fost prelungita pana in Militari iar in 1987 a fost prelungita pe traseul actual Piata Presei - Ghencea.
Sa vedem caracteristicile liniei 41 generale precum si dinainte de modernizare.
Linia 41 leaga Piata Presei de cartierul Tudor Vladimirescu trecand prin cartierele 1 Mai, Crangasi, Militari, Drumul Taberei si Ghencea. Lungimea este 9,4Km cale dubla si 16 statii incluzand capetele.
Distanta medie intre statii este de 590m, statiile au refugii cu o inaltime de 35cm.Pe aceasta linie exista un pasaj suprateran - Podul Grant, un pod - Podul Ciurel si un pasaj subteran - Pasaj Lujerului.
Inainte de modernizare linia 41 avea urmatoarele caracteristici:
- cale de rulare alcatuita in aliniament din sina tip Otelul Rosu, inglobata in dale de beton armat precomprimat si in curbe de sine cu canal legate cu antretoaze, pe pat de balast.
- linia este exploatata de tramvaie standard tip V3A-93
- viteza comerciala este de 15km/h
- grad de aglomerare - 800-5500 calatori/ora si statie, parcul actual de vagoane alocate liniei nu poate prelua un flux mai mare (31 tramvaie V3A la data suspendarii totale pentru modernizare)
Implementarea sistemului pe linia 41 a avut mai multe faze pe termen lung:
- 1997 studiu de prefezabilitate pentru infrastructura
- 1998 studiu pentru imbunatatirea substatiilor electrice si managamentului de trafic
- 1999 demararea proiectarii
- 2002 in martie au fost incepute lucrarile pe tot tronsonul
- 2002 in octombrie a fost inaugurata linia 41 "Metrou Usor"
De ce linia 41 a necesitat transformarea in metrou usor?
- este o axa de transport importanta intre doua puncte de interes care nu sunt legate cu metrou
- cerere foarte mare de transport
- grad avansat de uzura a liniei si disconfort
- pericol crescut de deraieri si alte incidente
- reteaua necesita reparatii dese
Linia 41 a fost infiintata initial in 1982 pentru a face legatura intre Piata Presei si Crangasi, in 1985 a fost prelungita pana in Militari iar in 1987 a fost prelungita pe traseul actual Piata Presei - Ghencea.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Linia 41 Metrou Usor
Utilizator anonim
Linia 41 Metrou Usor
Date tehnice:
1.Lungimea traseului: 18,8 km. cale simpla
2.Numar statii: 30
3.Puncte majore de interes: Piata Presei Libere, Piata Crangasi, Bd Timisoara - Lujerului, Drumul Taberei, Ghencea
4.Capacitate maxima de transport: 6300calatori/ora si sens, 120.000 calatori zilnic
5.Cartiere deservite: Domenii, Crangasi, Militari, Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu
Caracteristici ale proiectului:
1.Cale proprie de rulare izolata de traficul auto
2.Inlocuirea totala a suprafetei de rulare
3.Imbunatatirea sistemului de alimentare cu energie electrica
4.Sistem nou de prindere elastica a sinei
5.Mijloace de protectie fonica
6.Refacerea retelelor edilitare
7.Instalatii de dirijare si asigurare a prioritatii garniturilor de metrou usor in 11 intersectii
8.Refacerea peroanelor - cu unele de dimensiuni mai mari si garduri de protectie
9.Acces direct la metrou de pe peroanele statiei Crangasi.
Linia 41 Metrou Usor
Date tehnice:
1.Lungimea traseului: 18,8 km. cale simpla
2.Numar statii: 30
3.Puncte majore de interes: Piata Presei Libere, Piata Crangasi, Bd Timisoara - Lujerului, Drumul Taberei, Ghencea
4.Capacitate maxima de transport: 6300calatori/ora si sens, 120.000 calatori zilnic
5.Cartiere deservite: Domenii, Crangasi, Militari, Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu
Caracteristici ale proiectului:
1.Cale proprie de rulare izolata de traficul auto
2.Inlocuirea totala a suprafetei de rulare
3.Imbunatatirea sistemului de alimentare cu energie electrica
4.Sistem nou de prindere elastica a sinei
5.Mijloace de protectie fonica
6.Refacerea retelelor edilitare
7.Instalatii de dirijare si asigurare a prioritatii garniturilor de metrou usor in 11 intersectii
8.Refacerea peroanelor - cu unele de dimensiuni mai mari si garduri de protectie
9.Acces direct la metrou de pe peroanele statiei Crangasi.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Linia 41 Metrou Usor
Gabi23
Astazi, 16 Februarie 2010, linia 41 era deservita la schimbul 1 de vagoanele:
Bucurestii Noi (18 ture): 008, 021, 023, 025, 049, 055, 075, 094, 098, 144, 154, 160, 164, 195, 201, 218, 288, 339.
Alexandria (20 ture): 131, 136, 205, 280, 306, 324, 4002, 4003, 4004, 4006, 4007, 4009, 4011, 4020, 4023, 4029, 4030, 4033, 4045, 4048.
Astazi, 16 Februarie 2010, linia 41 era deservita la schimbul 1 de vagoanele:
Bucurestii Noi (18 ture): 008, 021, 023, 025, 049, 055, 075, 094, 098, 144, 154, 160, 164, 195, 201, 218, 288, 339.
Alexandria (20 ture): 131, 136, 205, 280, 306, 324, 4002, 4003, 4004, 4006, 4007, 4009, 4011, 4020, 4023, 4029, 4030, 4033, 4045, 4048.
- Chev Celios
-
Posted:
-
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Linia 41 Metrou Usor
Gabi23
Fiind unul din cei care frecventeaza foarte des "capatul" din Ghencea, pot spune ca atunci cand este meci poti sa iti iei adio de la 41 pe toata linia vagoanele fiind mai mult blocate sau arhi-pline. Eu ca asa ajung la Crangasi si daca meciul se termina la ora pentru a putea lua tramvaiul il iau de la statia Brasov spre Ghencea si apoi spre Crangasi in cazul in care sunt vagoane de la B.Noi . Apoi plecand full de la Ghencea cu 250 de calatori, se mai face statie abia la Piata Drumul Taberei, ca nimeni nu coboara la Brasov sau Tricodava clar. Daca mai sunt si suporterii fericiti si se cand in tramvai sa vedeti cum fac suspensiile . Daca sunt suparati iar nu e bine pentru ca sunt sanse de vandalism mai mari. De obicei vagoanele merg escortate de politiei care mai urla in megafoane ca "intram in voi" . O alta problema ar fi in zona Ciurel - Crangasi unde suporterii ramasi au avut parte de mai multe ori de ciocniri violente cu cei rapidisti, de mai multe ori fiind oprite vagoanele si capaciti calatorii chiar daca multi nu erau suporteri (cunosc cazuri). Oricum acum e mult mai bine ca acum 10-15 ani cand "Armata Ultra" si "Legione de Granata" erau in glorie, iar "panterele roz" au vazut multe la vremea lor.
Fiind unul din cei care frecventeaza foarte des "capatul" din Ghencea, pot spune ca atunci cand este meci poti sa iti iei adio de la 41 pe toata linia vagoanele fiind mai mult blocate sau arhi-pline. Eu ca asa ajung la Crangasi si daca meciul se termina la ora pentru a putea lua tramvaiul il iau de la statia Brasov spre Ghencea si apoi spre Crangasi in cazul in care sunt vagoane de la B.Noi . Apoi plecand full de la Ghencea cu 250 de calatori, se mai face statie abia la Piata Drumul Taberei, ca nimeni nu coboara la Brasov sau Tricodava clar. Daca mai sunt si suporterii fericiti si se cand in tramvai sa vedeti cum fac suspensiile . Daca sunt suparati iar nu e bine pentru ca sunt sanse de vandalism mai mari. De obicei vagoanele merg escortate de politiei care mai urla in megafoane ca "intram in voi" . O alta problema ar fi in zona Ciurel - Crangasi unde suporterii ramasi au avut parte de mai multe ori de ciocniri violente cu cei rapidisti, de mai multe ori fiind oprite vagoanele si capaciti calatorii chiar daca multi nu erau suporteri (cunosc cazuri). Oricum acum e mult mai bine ca acum 10-15 ani cand "Armata Ultra" si "Legione de Granata" erau in glorie, iar "panterele roz" au vazut multe la vremea lor.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Linia 41 Metrou Usor
Gabi23
Astazi, 26 Martie 2010, linia 41 era deservita la schimbul 1 de vagoanele:
Bucurestii Noi (18 vagoane): 006, 025, 047, 049, 055, 068, 080, 118, 154, 160, 164, 196, 218, 226, 278, 288, 339 si 349
Alexandria (22 vagoane): 172, 205, 224, 264, 306, 4001, 4002, 4003, 4006, 4007, 4008, 4009, 4014, 4020, 4021, 4023, 4028, 4029, 4033, 4036, 4045 si 4048.
Astazi, 26 Martie 2010, linia 41 era deservita la schimbul 1 de vagoanele:
Bucurestii Noi (18 vagoane): 006, 025, 047, 049, 055, 068, 080, 118, 154, 160, 164, 196, 218, 226, 278, 288, 339 si 349
Alexandria (22 vagoane): 172, 205, 224, 264, 306, 4001, 4002, 4003, 4006, 4007, 4008, 4009, 4014, 4020, 4021, 4023, 4028, 4029, 4033, 4036, 4045 si 4048.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Linia 41 Metrou Usor
Dr2005
Rugina aia văd că e pe exteriorul şinei... o zonă unde nu prea are voie să apară contact cu roata.
Rugina aia văd că e pe exteriorul şinei... o zonă unde nu prea are voie să apară contact cu roata.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Linia 41 Metrou Usor
Gabi23
Era pe interiorul ei, nu pe exterior. Deasemenea in curba de la Ciurel se putea observa cat de solicitata este linia in zona respectiva de catre rotile vagoanelor.
Dr2005 wrote:
Rugina aia văd că e pe exteriorul şinei... o zonă unde nu prea are voie să apară contact cu roata.
Era pe interiorul ei, nu pe exterior. Deasemenea in curba de la Ciurel se putea observa cat de solicitata este linia in zona respectiva de catre rotile vagoanelor.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Linia 41 Metrou Usor
Dr2005
În cazul ăsta e grav, că înseamnă că şina are exfolieri mari. Trebuie ori reparată provizoriu (încărcare cu material) ori înlocuită.
În cazul ăsta e grav, că înseamnă că şina are exfolieri mari. Trebuie ori reparată provizoriu (încărcare cu material) ori înlocuită.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Linia 41 Metrou Usor
Utilizator anonim
Curba de la Ciurel va fi inlocuita mai mult ca sigur la urmatoarea revizie, acolo deja buza bandajului atinge contrasina.
Curba de la Ciurel va fi inlocuita mai mult ca sigur la urmatoarea revizie, acolo deja buza bandajului atinge contrasina.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Linia 41 Metrou Usor
shoppy
Pai si nu este normal, nu acesta este rolul acelei contrasine, sa preia o parte din efort ca sa nu fie 100% pe sina exterioara virajului?
Pai si nu este normal, nu acesta este rolul acelei contrasine, sa preia o parte din efort ca sa nu fie 100% pe sina exterioara virajului?
- Chev Celios
-
Posted:
-
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Linia 41 Metrou Usor
Gabi23
Intre Ciurel si Crangasi au tuns yellow track-ul ...
Chev Celios wrote:
Freumos arata linia 41 asa inflorita.
Intre Ciurel si Crangasi au tuns yellow track-ul ...
📖 Pagination options