Topic: Discuții diverse despre Metrorex
5565 posts, 1208066 views
📖 Pagination options
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Din cate stiu eu viteza MAXIMA este de 80 km/h. Asta in teorie, nu cred ca in practica se atinge aceasta viteza pe vreun tronson...
Cum M5 are multe macazuri si interstatii scurte, clar viteza va fi mai mica fata de M2 de exemplu.
Din cate stiu eu viteza MAXIMA este de 80 km/h. Asta in teorie, nu cred ca in practica se atinge aceasta viteza pe vreun tronson...
Cum M5 are multe macazuri si interstatii scurte, clar viteza va fi mai mica fata de M2 de exemplu.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
Da, asta cu 80 km/h este identic cu celălalt indice, capacitatea maximă de 50.000 persoane / oră / sens, asta înseamnă vreo 40 metrouri / oră, asta înseamnă un metrou la 90 secunde.
Am impresia - pot să greșesc - că viteza medie este pe undeva la 30 km / h.
Și să nu uităm că la Eroilor / M 5 pe motiv să nu supere șoferii au preferat să instaleze macazele ceva în genul cum sunt acum la GdN 2, adică se va intra / ieși din stație pe abatere. Asta când se va da drumul la magistrală până la Iancului.
Macazele la Eroilor trebuiau să aibă configurația cel puțin al celor de la Crângași, nu ca al celor de la GdN 2.
Da, asta cu 80 km/h este identic cu celălalt indice, capacitatea maximă de 50.000 persoane / oră / sens, asta înseamnă vreo 40 metrouri / oră, asta înseamnă un metrou la 90 secunde.
Am impresia - pot să greșesc - că viteza medie este pe undeva la 30 km / h.
Și să nu uităm că la Eroilor / M 5 pe motiv să nu supere șoferii au preferat să instaleze macazele ceva în genul cum sunt acum la GdN 2, adică se va intra / ieși din stație pe abatere. Asta când se va da drumul la magistrală până la Iancului.
Macazele la Eroilor trebuiau să aibă configurația cel puțin al celor de la Crângași, nu ca al celor de la GdN 2.
- Trole
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
Trole
Costin, ai toată dreptatea de partea ta...
Problema ține însă de realitatea de azi: un oraș, două sisteme independente de transport.
Este evident că atunci când faci proiectarea eficientă cu stații și intrări dese la metrou, ar trebui reorganizat transportul de suprafață. Dar când tarifarea e independentă, automat apare ideea concurenței și fiecare trage spre ce-i convine. Iar asta e practic o capcană... Să menționăm reacția zero a autorităților, care nu spun o vorbă despre viitor? (Greșeala nu e la proiectant, ci la beneficiarul proiectului... )
Revenind, capcana a funcționat în ultimele pagini, care frapează prin faptul că nu pun accent pe o viitoare exploatare eficientă a transportului în comun, în care să nu existe decât o entitate pentru gestionarea serviciului, iar interesul utilizatorilor să fie satisfăcut prin durate de transport cât mai scurte, planificabile și fără variații exagerate.
Iar ca ultimă notă, avem rețea de troleibuz în Militari, care este perfect sustenabilă din cauza distanțelor mari între accesele la metrou, dar care este exploatată oribil. La ce să mai punem problema rețelei în Drumul Taberei, pe ramura de Nord, unde până și menținerea tuturor liniilor actuale de autobuz după deschiderea metroului merită discutată temeinic?
Costin, ai toată dreptatea de partea ta...
Problema ține însă de realitatea de azi: un oraș, două sisteme independente de transport.
Este evident că atunci când faci proiectarea eficientă cu stații și intrări dese la metrou, ar trebui reorganizat transportul de suprafață. Dar când tarifarea e independentă, automat apare ideea concurenței și fiecare trage spre ce-i convine. Iar asta e practic o capcană... Să menționăm reacția zero a autorităților, care nu spun o vorbă despre viitor? (Greșeala nu e la proiectant, ci la beneficiarul proiectului... )
Revenind, capcana a funcționat în ultimele pagini, care frapează prin faptul că nu pun accent pe o viitoare exploatare eficientă a transportului în comun, în care să nu existe decât o entitate pentru gestionarea serviciului, iar interesul utilizatorilor să fie satisfăcut prin durate de transport cât mai scurte, planificabile și fără variații exagerate.
Iar ca ultimă notă, avem rețea de troleibuz în Militari, care este perfect sustenabilă din cauza distanțelor mari între accesele la metrou, dar care este exploatată oribil. La ce să mai punem problema rețelei în Drumul Taberei, pe ramura de Nord, unde până și menținerea tuturor liniilor actuale de autobuz după deschiderea metroului merită discutată temeinic?
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
WT_fan06
Dar bine ca mi-ati adus aminte. Daca la Piata Sudului nici pana acum nu s-au hotarat cum vor tranti troleibuzele si tramvaiele, nu "ar fi oportun" daca asociatia ar trimite acum intrebari catre RATB, ca acestia sa aiba timp suficient de reflectare asupra reajustarii retelei de transport de suprafata, pana la deschiderea metroului?
Dar bine ca mi-ati adus aminte. Daca la Piata Sudului nici pana acum nu s-au hotarat cum vor tranti troleibuzele si tramvaiele, nu "ar fi oportun" daca asociatia ar trimite acum intrebari catre RATB, ca acestia sa aiba timp suficient de reflectare asupra reajustarii retelei de transport de suprafata, pana la deschiderea metroului?
- oache81
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
oache81
36 km/h este "viteza comerciala".
Dar probabil la Drumul Taberei va fi ceva mai mica, din cauza statiilor dese si a lungimii mici.
andrei11 wrote:
Da, asta cu 80 km/h este identic cu celălalt indice, capacitatea maximă de 50.000 persoane / oră / sens, asta înseamnă vreo 40 metrouri / oră, asta înseamnă un metrou la 90 secunde.
Am impresia - pot să greșesc - că viteza medie este pe undeva la 30 km / h.
Și să nu uităm că la Eroilor / M 5 pe motiv să nu supere șoferii au preferat să instaleze macazele ceva în genul cum sunt acum la GdN 2, adică se va intra / ieși din stație pe abatere. Asta când se va da drumul la magistrală până la Iancului.
Macazele la Eroilor trebuiau să aibă configurația cel puțin al celor de la Crângași, nu ca al celor de la GdN 2.
36 km/h este "viteza comerciala".
Dar probabil la Drumul Taberei va fi ceva mai mica, din cauza statiilor dese si a lungimii mici.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
punmeister
Dar in cazul lui M3-Militari nu se pot face statii noi pe tronsonul actual? (gen cum a fost cu Gorjului)
Dar in cazul lui M3-Militari nu se pot face statii noi pe tronsonul actual? (gen cum a fost cu Gorjului)
- oache81
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
oache81
Teoretic se pot face, dar pe banii Metrorex mai mult ca sigur ca nu cred ca da UE bani pe retusuri de genul asta, si va afecta programul de circulatie al trenurilor, vor circula cu viteza redusa mult in zonele respective, daca nu chiar pe un singur fir.
Si oricum ar dura 2 ani (a se citi 7 ca asa e la noi)
Teoretic se pot face, dar pe banii Metrorex mai mult ca sigur ca nu cred ca da UE bani pe retusuri de genul asta, si va afecta programul de circulatie al trenurilor, vor circula cu viteza redusa mult in zonele respective, daca nu chiar pe un singur fir.
Si oricum ar dura 2 ani (a se citi 7 ca asa e la noi)
- subway guru
-
Posted:
-
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Dupa cum s-a circulat pe perioada lucrarilor, cat a durat si cum a iesit Gorjului.......NUUUUUUUU
Pana la urma acum intre Pacii si Gorjului avem doua statii RATB suplimentare, intre Gorjului si Lujerului o singura statie (sau doua, depinde la ce capat al statiei Lujerului te raportezi). Nu putem avea statie de metrou la fiecare intersectie. Acum serios, abia astept sa vad succcesul M5...
punmeister wrote:
Dar in cazul lui M3-Militari nu se pot face statii noi pe tronsonul actual? (gen cum a fost cu Gorjului)
Dupa cum s-a circulat pe perioada lucrarilor, cat a durat si cum a iesit Gorjului.......NUUUUUUUU
Pana la urma acum intre Pacii si Gorjului avem doua statii RATB suplimentare, intre Gorjului si Lujerului o singura statie (sau doua, depinde la ce capat al statiei Lujerului te raportezi). Nu putem avea statie de metrou la fiecare intersectie. Acum serios, abia astept sa vad succcesul M5...
- subway guru
-
Posted:
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
Din informațiile mele destul de credibile configurația macazelor de la Eroilor / M 5 este următoarea :
La această configurație s-a ajuns pentru că PG - ul a cerut să nu fie închis B-dul Eroilor.
Dar metroul se face pentru ( cel puțin ) 100 de ani...Pentru 100 de ani se putea închide B-dul Eroilor - variante de ocolire ar fi fost suficiente - pentru 2-3 ani și s-ar fi adoptat o configurație mult mai logică.
Hai să spun că nu am aproape nimic cu actuala legătură M 5 / M 1(3), deși nu e logică, pentru a ajunge pe firul spre Dr. Taberei trebuie făcute trei manevre, dar intrarea metroului în stația Eroilor M 5 va fi pe abătută, deci cu viteză redusă. Și asta pentru totdeauna cât va exista M 5 in București. Total illogic din punctul meu de vedere.
andrei11 wrote:
Macazele la Eroilor trebuiau să aibă configurația cel puțin al celor de la Crângași, nu ca al celor de la GdN 2.
Din informațiile mele destul de credibile configurația macazelor de la Eroilor / M 5 este următoarea :
A.jpg (38.17 KB; downloaded 2853 times)
La această configurație s-a ajuns pentru că PG - ul a cerut să nu fie închis B-dul Eroilor.
Dar metroul se face pentru ( cel puțin ) 100 de ani...Pentru 100 de ani se putea închide B-dul Eroilor - variante de ocolire ar fi fost suficiente - pentru 2-3 ani și s-ar fi adoptat o configurație mult mai logică.
B.jpg (40.16 KB; downloaded 2854 times)
Hai să spun că nu am aproape nimic cu actuala legătură M 5 / M 1(3), deși nu e logică, pentru a ajunge pe firul spre Dr. Taberei trebuie făcute trei manevre, dar intrarea metroului în stația Eroilor M 5 va fi pe abătută, deci cu viteză redusă. Și asta pentru totdeauna cât va exista M 5 in București. Total illogic din punctul meu de vedere.
- GPS
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
GPS
Se atinge și 80 pe interstațiile lungi.
Oricum, haideți sa privim partea buna, o sa avem o magistrala 100% după '89, cu bune cu rele va fi, și asta e cel mai important.
sab wrote:
Din cate stiu eu viteza MAXIMA este de 80 km/h. Asta in teorie, nu cred ca in practica se atinge aceasta viteza pe vreun tronson...
Cum M5 are multe macazuri si interstatii scurte, clar viteza va fi mai mica fata de M2 de exemplu.
Se atinge și 80 pe interstațiile lungi.
Oricum, haideți sa privim partea buna, o sa avem o magistrala 100% după '89, cu bune cu rele va fi, și asta e cel mai important.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
WT_fan06
O spun total dupa ureche, dar mi se pare ca se atinge 80km/h intre Dristor 1 si Mihai Bravu. Mi se pare ca acolo metroul prinde cea mai mare viteza de pe toata reteaua, deci trebuie sa aiba 80, right?
O spun total dupa ureche, dar mi se pare ca se atinge 80km/h intre Dristor 1 si Mihai Bravu. Mi se pare ca acolo metroul prinde cea mai mare viteza de pe toata reteaua, deci trebuie sa aiba 80, right?
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
-------
PS :
Am uitat eu să completez, dar de la Mihai Bravu pleacă cu 75 km / h
-------
8-31-2017 12-10-54 AM.jpg (123.03 KB; downloaded 2634 times)
PS :
Am uitat eu să completez, dar de la Mihai Bravu pleacă cu 75 km / h
📖 Pagination options