MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Discuții diverse despre Metrorex

5565 posts, 1208322 views
 
Go to page:  1  ... 226 227 228 229 230 231 232  ... 398
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii diverse despre Metrorex shoppy

Si nu verifici fiecare interstatie in fiecare noapte(chestiile catastrofale nu apar de pe o zi pe alta si fara sa fie observate de mecanici in timpul circulatiei), o verifici si tu o data pe saptamana, cu 2 echipe pe magistrala care verifica 2 interstatii pe noapte cam asa vine.
Zonele problema se stiu si acelea se verifica mai des.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex oache81

WT_fan06 wrote:
15 minute? Mi se pare frectie la picior de lemn. Pai daca gasesc nerguli si trebuie sa schimbe un component acolo pe loc? Sunt seri in care se schimba bucati intregi de sina. Nu te joci de-a mentenanta aici, sunt mii de vieti in joc in fiecare zi.


Eu sunt de acord ca se schimba, dar de cele mai multe ori se noteaza problema si se remediaza ulterior, cred ca e destul de rar cand trebuie remediat pe loc ceva.
In fine, mi se pare imposibil sa nu existe solutii, pana la urma au fost revelioane in care a circulat metroul peste noapte si nu s-a intamplat nimic.
In noaptea aia oare nu s-a mai inspectat tunelul?
Ar putea sa lase peste noapte macar vinerea si sambata de exemplu.

Si ca sa va dau un exemplu matematic.
Sambata si Duminica oricum sunt mai putine trenuri deci uzura daca ai avea trenuri toata noaptea pe un interval de 48 de ore ar fi la fel de mare ca in 2 zile in timpul saptamanii care circula 5-23 dar cu frecventa mai mare.
Asta cu nu se poate fara explicatii clare mi se pare total aiurea.

Si daca e vorba de costuri, de obicei in zonele unde exista transport de noapte, abonamentele nu includ si programul de noapte, pentru orele respective trebuie sa platesti separat, ar putea chiar sa faca bilet mai scump ca sa justifice orele de noapte.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex shoppy

Cum ziceam, nu se verifica fiecare interstatie in fiecare noapte, deci nu moare nimeni daca ai un revelion, poti chiar sa ai noptile vineri-sambata si sambata-duminica, tehnic este posibil.

Acuma comercial, mai greu, ca sa circule metroul(indiferent cu ce frecventa) trebuie sa ai toate statiile deschise, deci cu paza, si cu paza ca lumea, nu sa doarma ca ziua, deci daca pui minim 2 ture pe statie ai deja 100 de ture doar paza statii si mai avem si mecanicii, paza tren, dispeceri si alt personal auxiliar, si toate astea doar pentru aia de isi permit 100ron pentru o noapte in oras dar nu isi mai permit inca 15ron pe taxi si ar fi mers cu metroul.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex freyutz

Ba da, interstatiile se verifica in fiecare noapte. O echipa parcurge pe noapte 1-2-3 interstatii in functie de lungimea lor, iar programul de revizie este intre 00:15-04:15.

Desigur ca spre OTP s-ar putea circula pe fire alternative pe timpul noptii la orice intervale astfel incat revizia sa fie facuta tot alternativ pe cate un fir, dar asta ar insemna sa functioneze toata reteaua, nu doar linia spre aeroport, ca altfel n-ai facut nimic. Dar acum daca mai exista cate un zbor aiurit uitat in intervalul 00:00-05:00 asta e, ghinion. Nu poti multumi pe absolut toata lumea. In momentul in care marea marjoritate a zborurilor pot fi cu succes deservite, nu vad unde este problema. Probabil la un moment dat, dupa ce va fi data linia in folosinta, daca va scadea fluxul de calatori pentru cursele ce opereaza in timpul in care metroul nu functioneaza, operatorii aerieni vor face si ei modificari ale orarului.

Ideea de baza este sa avem metroul pana acolo, cu program normal de circulatie, apoi totul va veni de la sine. Si nu uitati ca nimeni nu poate multumi pe toata lumea ;)

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex andrei11

Am deviat ( mult ) de la subiect. Ideea era următoarea : Numai metroul de Otopeni să circule noaptea la o jumătate de oră. Pentru aceasta este de ajuns ca între OTP și GDN 2 să avem o stație ( aproximativ la jumătatea distanței ) dotată cu 2 bretele. ( Asta înseamna cu tot cu peroane vreo 280 m ca și lungime ).
Este suficient pentru un ecart de aproximativ 30 de minute. ( Așa, la prima vedere, o semicursă OTP - GdN 2 ar fi undeva la 40 minute ). Deci alternativ se poate închide noaptea un singur tunel, ca în schița de mai jos. Acolo am exemplificat cu închiderea tunelului 2.
8-28-2017 10-19-07 AM.jpg (25.37 KB; downloaded 2534 times)

# freyutz, problema este că în jurul orei 7 dimineața si in jurul orei 22,00 decolează / aterizează destule curse. Aceste curse nu pot folosi metroul, pentru că trebuie să ajungi la aeroport în jurul orei 4,30 - 5,00 dimineața sau se iese din vamă după ora 22,30.
Și noaptea pot fi deschise numai cele două stații, OTP si GdN 2, nu trebuie sa ai personal la fiecare stație.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex WT_fan06

Cum poti sa deviezi de la subiect intr-un topic de "discutii diverse"?  :lol: Astea sunt discutiile adevarate - uite, fezabilitatea metroului 24/7. Mi-ar placea sa se dezbata mai mult pe forum :!:  :bere:

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex shoppy

freyutz wrote:
Ba da, interstatiile se verifica in fiecare noapte. O echipa parcurge pe noapte 1-2-3 interstatii in functie de lungimea lor, iar programul de revizie este intre 00:15-04:15.

Asta inseamna peste15 echipe, chiar asa sa fie 15 echipe la lucru in fiecare noapte din saptamana?

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex freyutz

@ Andrei: Ce sens are sa ai doar 1 linie deschisa? Ar insemna ca toata lumea din celelalte zone sa foloseasca liniile RATB de noapte pana la GDN (automat daca nu vii de la Unirii, va trebui sa schimbi la Unirii, deci deja schimbi 2 mijloace) de unde sa schimbi pentru a lua metroul. Cam peste mana pentru ce? 2-3 curse care decoleaza noaptea? Si oricum daca ajungi la Unirii, poti lua direct 783.

Deasemenea, mai nou te poti imbarca la avion cu doar 40 minute inainte de decolare, deci daca ajungi la 5:30 este timp berechet pentru check-in, imbarcare, tigara si cafea. Iar daca iesi de la aeroport la 22:30, ai timp suficient sa ajungi la unirii la 23:30, de unde poti pleca in orice directie cu ultimele trenuri. Totodata sa nu uitam ca foarte multe destinatii sunt deservite de mai multe curse zilnice, astfel incat cei care vor vrea neaparat sa prinda metroul, isi vor adapta ora de zbor si in functie de asta. Cine ar fi venit oricum cu taxi/masina personala si nu cu transportul in comun, va folosi in continuare aceasta varianta indiferent daca metroul va circula sau nu non-stop.

@shoppy, da, sunt foarte multe echipe ce intra in subteran noaptea.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex oache81

Azi sunt 19 zboruri la sosiri dupa ora 22 la Otopeni.
Au mai fost 26 intre 0:10 si 4:30.

Inseamna 45 de zboruri ori 150 de oameni minim pe zbor sunt 7000 de oameni zilnic.
Ca sa nu mai zic de plecari, am numarat doar sosirile.


Si sa fim seriosi cu 40 de minute te poti imbarca fara bagaj de cala si doar in situatii exceptionale, du-te la blueair cu o ora jumate inainte sa vezi ca gasesti biroul de check-in deja inchis.
Majoritatea curselor din Romania sunt low-cost si se fac cozi imense la controlul de frontiera mai ales in sezon si mai ales pe cursele de dimineata, iti ia o ora de cand te pui la prima coada sa te caute de pistoale pana ajungi efectiv la poarta.

La Viena te duce trenul de la aeroport pana undeva in oras, la Moscova sunt 3 linii de tren care te duc pana in oras (nu pana in centru dar pana la garile principale), astea functioneaza non-stop chiar daca metroul normal porneste la 5 dimineata.
In plus multi care vin cu avionul au un hotel aproape de centru, eu cel putin ma uit cand rezerv un hotel in strainatate sa pot ajunge cu transportul in comun acolo si majoritatea cred ca fac asa, la noi totusi gara e relativ aproape de centru si posibilitati de cazare sunt multe.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex mcosmin

Checkin cu 40 de minute inainte? Nu prea cred. De obicei checkin-ul se inchide cu vreo 20 de minute inainte de plecare. Cu 40 inainte poate doar daca nu prinzi nici o coada.

Pe de alta parte nici fara mentenanta nu se poate. Si pot da exemplul Sbahn-ului din Munich care crapa des in centru datorita cadenteti sustinute si lipsei de mentenanta. Acum se pun sa construiasca un tunel paralel in centru ca sa pot face apoi reparatii capitale la sine. Da, nu tot ce e in vest merita imitat.

Metrou noaptea ar insemna automat o crestere de pret pentru calatorie. Si apoi pot sa zici ca pui un metrou pe ora pe un singur fir pt fiecare magistrala. Tehnic vorbind pot opera cu personal limitat (gen doar o intrare pe statie).

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex essco

shoppy wrote:
Cum ziceam, nu se verifica fiecare interstatie in fiecare noapte, deci nu moare nimeni daca ai un revelion, poti chiar sa ai noptile vineri-sambata si sambata-duminica, tehnic este posibil.

Acuma comercial, mai greu, ca sa circule metroul(indiferent cu ce frecventa) trebuie sa ai toate statiile deschise, deci cu paza, si cu paza ca lumea, nu sa doarma ca ziua, deci daca pui minim 2 ture pe statie ai deja 100 de ture doar paza statii si mai avem si mecanicii, paza tren, dispeceri si alt personal auxiliar, si toate astea doar pentru aia de isi permit 100ron pentru o noapte in oras dar nu isi mai permit inca 15ron pe taxi si ar fi mers cu metroul.

Da' Metrorexul nu-si permite? La 70 de lei abonamentul? Hai, sa-i mai luam si pe partea economica!...
Nu stiu cum vi se pare voua, dar mie mi se pare exagerat acest cost. Tinem cont ca majoritatea celor care isi iau abonament circula 2 calatorii pe zi timp de 20 zile /luna.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex oache81

Oricum deja sunt multe firme care au angajati pe orarul 16.00 - 1.00, care ar putea beneficia de metrou dupa ora 23.00.
Nu mai e ca pe vremea cand a fost proiectat, sa serveasca strict muncitorilor care merg la fabrica, sa ajunga la 7 la program si la 23 sa plece ultimul din schimb spre casa.Trebuie sa tina si metroul pasul cu civilizatia.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex shoppy

La Paris abonamentul lunar este 120euro, deci 550Ron, la noi este 70Ron, adica de 7 ori mai ieftin, de cate ori mai ieftin trebuie sa fie ca sa nu ti se para scump? Cat sa mai fie calatoria?, o fisa de 50b?

La Paris ultimele curse pleaca de la capat dupa programul:
Mon - Fri: 05:30 - 00:30. Sat - Sun: 05:30 - 02:15. Nights before holidays: 05:30 - 02:15.
Daca la Paris nu se merita mai mult atunci nu se merita nici la noi, ca nu poate sa spuna cineva ca Parisul ar fi inapoiat in vreun aspect.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex oache81

Eu sunt de acord ca e mai scump la Paris, dar acolo sunt 13 linii + RER, la noi sunt 3 linii jumate.

 


Go to page:  1  ... 226 227 228 229 230 231 232  ... 398
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2425 forum members have written 433794 posts in 5400 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use