Topic: Discuții diverse
1675 posts, 479051 views
📖 Pagination options
- DeSimon
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
DeSimon
Pai tocmai ca cel mai probabil se va desfinta linia de tramvai care merge in Damaroaia (adica infrastructura, sina). Pentru ca mergem spre o eliminare a tramvaiului din Bucuresti (vezi ce a scris Dominatrix mai sus).
Pai tocmai ca cel mai probabil se va desfinta linia de tramvai care merge in Damaroaia (adica infrastructura, sina). Pentru ca mergem spre o eliminare a tramvaiului din Bucuresti (vezi ce a scris Dominatrix mai sus).
- shoppy
-
Posted:
-
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Gabi23
Eh reparata vreo 20 m la intrarea dinspre Bdul Bucurestii Noi. Linia de pe acest bulevard este aceeasi de acum aproape 40 de ani, dar face inca bine fata deoarece nici nu este solicitata in exces. Bine si s-a mai inlocuit acu vreo 2 ani si bucla de intoarcere. Eu mai plauzibil as vedea 24 desfintat, 20 mutat in Damaroaia, linia pe B-dul Bucurestii Noi sa dispara, ca si asa e intr-o stare precara, si sa ramana linia de troleibuz 97 la Straulesti + metrou.
shoppy wrote:
Pai nu tocmai s-a reparat Damaroaia?
Eh reparata vreo 20 m la intrarea dinspre Bdul Bucurestii Noi. Linia de pe acest bulevard este aceeasi de acum aproape 40 de ani, dar face inca bine fata deoarece nici nu este solicitata in exces. Bine si s-a mai inlocuit acu vreo 2 ani si bucla de intoarcere. Eu mai plauzibil as vedea 24 desfintat, 20 mutat in Damaroaia, linia pe B-dul Bucurestii Noi sa dispara, ca si asa e intr-o stare precara, si sa ramana linia de troleibuz 97 la Straulesti + metrou.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
shoppy
Pai daca scoti linia de pe B Noi izolezi si Damaroaia. Daca e pe asa cred ca mai devreme se desfiinteaza ramificatia spre Damaroaia.
Pai daca scoti linia de pe B Noi izolezi si Damaroaia. Daca e pe asa cred ca mai devreme se desfiinteaza ramificatia spre Damaroaia.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Dominatrix
In legatura cu transportul cu tramvaiul, e clar ca el nu se mai poate re-credibiliza cu cateva Bucur LF'uri pe an, echivalente cu frectia la piciorul de lemn. Singura solutie viabila pe termen scurt este importul de vehicule second-hand, ca ar avea ce si de unde (de exemplu, Tatre de la Praga, cum am mai scris). Dar pentru RATB, "Second Hand"="Rathgeber vechi de 35 de ani", si nici RATB'ul, nici PMB'ul nici nu vor sa auda de asa ceva...
shoppy wrote:Ba nu, era vorba de linia 6: Bd. Expozitiei (bucla) - 1 Mai - dr. Felix - Gara de Nord, infiintata pe 16 iulie 1997 (odata cu refacerea caii de rulare pe Expozitiei) si desfiintata pe 23 iunie 1999. Atunci au demarat lucrarile de inlocuire a liniei pe bulevard intre bucla si str. Av. Popisteanu (portiunea de linie CF). A existat intr-adevar si linia 55 pe Expozitiei, dar nu am mai pus-o in lista, fiindca s-a desfiintat in 1990. Lista se refera la liniile desfiintate in ultimii 15 ani.6: Bd. Expozitiei – Gara de Nord (desfiintata 1999,Vrei sa zici 55, si a fost mutat odata cu scoaterea tramvaielor de pe Grivita, oricum la cat de repede venea, cred ca era o singura tura.
In legatura cu transportul cu tramvaiul, e clar ca el nu se mai poate re-credibiliza cu cateva Bucur LF'uri pe an, echivalente cu frectia la piciorul de lemn. Singura solutie viabila pe termen scurt este importul de vehicule second-hand, ca ar avea ce si de unde (de exemplu, Tatre de la Praga, cum am mai scris). Dar pentru RATB, "Second Hand"="Rathgeber vechi de 35 de ani", si nici RATB'ul, nici PMB'ul nici nu vor sa auda de asa ceva...
- DeSimon
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
DeSimon
@ shoppy : Gabi23 vorbea de desfintarea liniei intre Laromet si intersectia cu Gloriei
@ Gabi23 : daca se intampla asa ceva mergem si spre desfintarea liniei de pe Damaroaia, adica niciun tramvai pe B. noi (doar pana la depou). Eu mai repede as prelungi linia de la Laromet pana prin Mogosoaia, insa asta nu prea are nicio sansa sa se realizeze. Pacat, pentru ca acum cred ca Bucurestii noi este un cartier exemplar privind transportul in comun : are tramvai si troleibuz care circula la intervale acceptabile (rar sunt pline tramvaiele), doar metroul incurca totul. Mai bine se abandona de tot M4 spre B. noi si l-aduceau spre Otopeni
@ Dominatrix : pai daca eram un oras unde transportul in comun electric era ingrijit, nu mai vorbeam de SH si cumparam tramvaie noi. Nu inteleg dece nu s-ar putea, in cativa ani, sa amenajam un depou special pentru astea (BN de exemplu) si sa cumparam cateva (30-50) tramvaie noi, mai lungi, pentru linii precum 34 sau 41, in paralela cu productia Bucur LF si modernizari precum V3A-93-CA-PPC.
@ shoppy : Gabi23 vorbea de desfintarea liniei intre Laromet si intersectia cu Gloriei
@ Gabi23 : daca se intampla asa ceva mergem si spre desfintarea liniei de pe Damaroaia, adica niciun tramvai pe B. noi (doar pana la depou). Eu mai repede as prelungi linia de la Laromet pana prin Mogosoaia, insa asta nu prea are nicio sansa sa se realizeze. Pacat, pentru ca acum cred ca Bucurestii noi este un cartier exemplar privind transportul in comun : are tramvai si troleibuz care circula la intervale acceptabile (rar sunt pline tramvaiele), doar metroul incurca totul. Mai bine se abandona de tot M4 spre B. noi si l-aduceau spre Otopeni
@ Dominatrix : pai daca eram un oras unde transportul in comun electric era ingrijit, nu mai vorbeam de SH si cumparam tramvaie noi. Nu inteleg dece nu s-ar putea, in cativa ani, sa amenajam un depou special pentru astea (BN de exemplu) si sa cumparam cateva (30-50) tramvaie noi, mai lungi, pentru linii precum 34 sau 41, in paralela cu productia Bucur LF si modernizari precum V3A-93-CA-PPC.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Gabi23
M-am exprimat eu neclar, scoasa linia de pe Bd. Bucurestii Noi din dreptul macazului cu Bd. Gloriei pana la Laromet. Si acum este destul de inutila linia. Eu sia cum as suplimenta cu vreo 10-15 troleibuze linia 97 si as scoate tramvaiul care merge mai mult gol. Linia 97 mereu este aglomerata si in plus are un traseu si mai lung pana la Straulesti. Linia 20 era utila in anii '80 cand erau in zona intreprinderi mari cu multi muncitori: Laromet, Zarea, Tehnometal etc.
@DeSimon: Ai dreptate cu metroul ca incruca practic planurile, dar daca tot era facut de Ceausescu, astia nu fac decat sa il finalizeze. Eu am zis ca o varianta de a mai ramane ceva linia spre Damaroaia unde momentan nu ai cum sa iesi decat cu 24. Ca de intrat intrii dinspre Bucurestii Noi cu 331, dar dupa iesi in Jiului, dar eu cred ca ar fi foarte util in zona si sa vina ceva spre Bucurestii Noi, pe Bd. Gloriei.
shoppy wrote:
Pai daca scoti linia de pe B Noi izolezi si Damaroaia. Daca e pe asa cred ca mai devreme se desfiinteaza ramificatia spre Damaroaia.
M-am exprimat eu neclar, scoasa linia de pe Bd. Bucurestii Noi din dreptul macazului cu Bd. Gloriei pana la Laromet. Si acum este destul de inutila linia. Eu sia cum as suplimenta cu vreo 10-15 troleibuze linia 97 si as scoate tramvaiul care merge mai mult gol. Linia 97 mereu este aglomerata si in plus are un traseu si mai lung pana la Straulesti. Linia 20 era utila in anii '80 cand erau in zona intreprinderi mari cu multi muncitori: Laromet, Zarea, Tehnometal etc.
@DeSimon: Ai dreptate cu metroul ca incruca practic planurile, dar daca tot era facut de Ceausescu, astia nu fac decat sa il finalizeze. Eu am zis ca o varianta de a mai ramane ceva linia spre Damaroaia unde momentan nu ai cum sa iesi decat cu 24. Ca de intrat intrii dinspre Bucurestii Noi cu 331, dar dupa iesi in Jiului, dar eu cred ca ar fi foarte util in zona si sa vina ceva spre Bucurestii Noi, pe Bd. Gloriei.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Dominatrix
Deci cam asa se intampla daca joci rolul caprei raioase cu coada in sus.
DeSimon wrote:In Romania se gasesc bani numai pentru chestii care genereaza comisioane grase. Achizitia de tramvaie nu intra in aceasta categorie. In 2006, inainte de organizarea licitatiei, surse "neoficiale" spuneau ca indiferent de pret, RATB si PMB nu vor cumpara tramvaie de la Å koda, pe motiv ca vehiculele lor sunt nefiabile (apropo de echipamentele de la ÄŒKD de pe 3001 si 3002). Å koda, stiind ca licitatia e "aranjata" nici nu s-a mai obosit sa depuna vreo oferta. Licitatia a fost "aranjata" artat de bine incat s-a anulat din motivul pe care il stim si nu mai are rost sa il reluam aici. Bravo cehilor ca n-au vrut sa se bage in mizeria si balcanismul romanesc. Si bine au facut: dovada ca si-au gasit de lucru in alta parte, si au umplut Cehia si Polonia (ba chiar si America !!!) de tramvaie noi (320 de vagoane nou-noute comandate numai la Praga), unde merg foarte bine, numai la Bucuresti nu.
@ Dominatrix : pai daca eram un oras unde transportul in comun electric era ingrijit, nu mai vorbeam de SH si cumparam tramvaie noi. Nu inteleg dece nu s-ar putea, in cativa ani, sa amenajam un depou special pentru astea (BN de exemplu) si sa cumparam cateva (30-50) tramvaie noi, mai lungi, pentru linii precum 34 sau 41, in paralela cu productia Bucur LF si modernizari precum V3A-93-CA-PPC.
Deci cam asa se intampla daca joci rolul caprei raioase cu coada in sus.
- DeSimon
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
DeSimon
Ce s-a intamplat in 2006 este o mare prostie, insa dece acum nu s-ar putea sa se faca o licitatie "adevarata", pentru macar 30-35 de tramvaie (linia 41), mai lungi decat cele actuale ? Bani stim sa "se pot gasi" (vezi ce a scris in alt subiect Dr2005 despre cheltuirile RATB). Sincer cred ca s-ar putea dar nu se vrea. Second-handul este bine dar sunt mari probleme : mereu tramvaiele sunt cam scurte, chiar mai scurte decat un V3A, iar foarte greu (imposibil ?) vei gasi tramvaie lungi (mai lungi decat V3A). Nu mai vorbesc ca aceste tramvaie sunt vechi, si rezolva doar partial problema pentru ca dupa cativa ani trebuie si ele sa fie retrase (vezi Rathgeber). Nu prea cred ca ar fi o idee prea buna, eventual s-ar putea face doar pentru a rezolva problema imediata si grava de lipsa de vagoane, iar apoi trebuie gasita alta solutie, adica cumparate tramvaie noi.
Cat despre linia de la Laromet, pacat de ea. Insa sigur daca se desfinteaza si ramanem doar cu cea de la Damaroaia dupa cativa ani se va desfinta si ea. Deci in tot BN ar ramane doar linia spre Chitila, spre Expozitie si spre depou (evident si cea de pe Mihalache/Grivitei).
Ce s-a intamplat in 2006 este o mare prostie, insa dece acum nu s-ar putea sa se faca o licitatie "adevarata", pentru macar 30-35 de tramvaie (linia 41), mai lungi decat cele actuale ? Bani stim sa "se pot gasi" (vezi ce a scris in alt subiect Dr2005 despre cheltuirile RATB). Sincer cred ca s-ar putea dar nu se vrea. Second-handul este bine dar sunt mari probleme : mereu tramvaiele sunt cam scurte, chiar mai scurte decat un V3A, iar foarte greu (imposibil ?) vei gasi tramvaie lungi (mai lungi decat V3A). Nu mai vorbesc ca aceste tramvaie sunt vechi, si rezolva doar partial problema pentru ca dupa cativa ani trebuie si ele sa fie retrase (vezi Rathgeber). Nu prea cred ca ar fi o idee prea buna, eventual s-ar putea face doar pentru a rezolva problema imediata si grava de lipsa de vagoane, iar apoi trebuie gasita alta solutie, adica cumparate tramvaie noi.
Cat despre linia de la Laromet, pacat de ea. Insa sigur daca se desfinteaza si ramanem doar cu cea de la Damaroaia dupa cativa ani se va desfinta si ea. Deci in tot BN ar ramane doar linia spre Chitila, spre Expozitie si spre depou (evident si cea de pe Mihalache/Grivitei).
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Dr2005
Se găsesc suficiente tramvaie mai lungi, de exemplu GT8-urile din Graz. În alte situaţi,, vagoanele de lungimea unui V2A poartă remorci (eventual tot articulate), deci nu capacitatea e problema. În plus, avem nevoie şi de tramvaie mai mici pentru anumite trasee (de ex. 20, 24, 42, 45, 7, 40, 55, 5, 16), dar şi mai mari (pentru linii gen 41, 32, 21, 34, 25).
DeSimon wrote:
mereu tramvaiele sunt cam scurte, chiar mai scurte decat un V3A, iar foarte greu (imposibil ?) vei gasi tramvaie lungi (mai lungi decat V3A). Nu mai vorbesc ca aceste tramvaie sunt vechi, si rezolva doar partial problema pentru ca dupa cativa ani trebuie si ele sa fie retrase (vezi Rathgeber). Nu prea cred ca ar fi o idee prea buna, eventual s-ar putea face doar pentru a rezolva problema imediata si grava de lipsa de vagoane
Se găsesc suficiente tramvaie mai lungi, de exemplu GT8-urile din Graz. În alte situaţi,, vagoanele de lungimea unui V2A poartă remorci (eventual tot articulate), deci nu capacitatea e problema. În plus, avem nevoie şi de tramvaie mai mici pentru anumite trasee (de ex. 20, 24, 42, 45, 7, 40, 55, 5, 16), dar şi mai mari (pentru linii gen 41, 32, 21, 34, 25).
- DeSimon
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
DeSimon
Ok, dar ramane problema ca tramvaiele SH sunt destul de vechi si dupa ceva timp iar vor trebui schimbate. Nu cred ca ne putem baza pe asa ceva. In mod optimal ar trebui construire/modernizare a vagoane in URAC (costuri mai mici), import de cateva vagoane noi, lungi, si eventual aducerea imediata de tramvaie SH care totusi mai pot circula vreo 10-15 ani fara probleme prea mari. Are cineva idee de cat costa un tramvai SH, cu tot cu aducerea lui din Cehia/Germania ? Ar fi interesant sa comparam preturile cu tramvaie noi de import si tramvaie noi (sau "semi-noi", modernizari tip V3A-93-CA-PPC) made in URAC.
Ok, dar ramane problema ca tramvaiele SH sunt destul de vechi si dupa ceva timp iar vor trebui schimbate. Nu cred ca ne putem baza pe asa ceva. In mod optimal ar trebui construire/modernizare a vagoane in URAC (costuri mai mici), import de cateva vagoane noi, lungi, si eventual aducerea imediata de tramvaie SH care totusi mai pot circula vreo 10-15 ani fara probleme prea mari. Are cineva idee de cat costa un tramvai SH, cu tot cu aducerea lui din Cehia/Germania ? Ar fi interesant sa comparam preturile cu tramvaie noi de import si tramvaie noi (sau "semi-noi", modernizari tip V3A-93-CA-PPC) made in URAC.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Dominatrix
Daca se continua in acest ritm, fara nici un import de tramvaie, fie noi, fie second-hand si cu cateva Bucur LF pe an (daca vor fi, Doamne Ajuta!) tare mi-e teama ca noul primar care va veni in 2012 (sper totusi sa vina altul) va face pe salvatorul oamenilor sarmani carora li se darama casutele cand trece tramvaiul pe strada. Sper sa aberez...dar nu uitati ca exemplele "Paleologu" si "Berthelot/Budisteanu" sunt la indemana...
DeSimon wrote:Nu e problema ca nu se gasesc bani...problema e ca tramvaiul e profitabil in Romania numai atunci cand il desfiintezi. Cum spuneam si in alt topic, daca tramvaiul ar merge cu motorina, s-ar gasi imediat bani. O alta problema e ca poporul nu asteapta nici fondurile, nici reparatia liniilor care mai sunt de reparat, din moment cele 1000 de stelute - atat timp cat vor mai straluci - merg mai repede, fac zgomot cat tramvaiul, si in cel putin 500 din ele mai si vezi pe unii cum fac striptease vara (ceea ce in tramvai nu vezi atat de des ).
Ce s-a intamplat in 2006 este o mare prostie, insa dece acum nu s-ar putea sa se faca o licitatie "adevarata", pentru macar 30-35 de tramvaie (linia 41), mai lungi decat cele actuale ? Bani stim sa "se pot gasi" (vezi ce a scris in alt subiect Dr2005 despre cheltuirile RATB).
Daca se continua in acest ritm, fara nici un import de tramvaie, fie noi, fie second-hand si cu cateva Bucur LF pe an (daca vor fi, Doamne Ajuta!) tare mi-e teama ca noul primar care va veni in 2012 (sper totusi sa vina altul) va face pe salvatorul oamenilor sarmani carora li se darama casutele cand trece tramvaiul pe strada. Sper sa aberez...dar nu uitati ca exemplele "Paleologu" si "Berthelot/Budisteanu" sunt la indemana...
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Dominatrix
Ai intrebat si cat costa asa ceva. O sa-ti dau un exemplu pe care il cunosc foarte bine, anume vanzarea de vagoane T3 din Praga catre Pyongyang/Phenian, in Coreea de Nord: 20 de tramvaie T3 (fabricate la inceputul anilor '80) pentru circa 570 000 euro, adica 28 500 euro/tramvai. Nu stiu exact daca e inclus transportul, dar ce e interesant e ca tramvaiele au fost vandute cu GARANTIE pe 2 ani (toate tramvaiele vandute au avut RK la atelierele centrale HostivaÅ™ inainte).
Asa cum am mai spus in alt topic, Praga va renunta in urmatorii 7-8 ani la circa 450 vagoane Tatra T3, din care multe modernizate si in stare buna, si posibil si Tatra T6A5 (nu s-a luat o decizie). Achizitia de tramvaie noi e de durata, chiar daca licitatia s-ar organiza maine, vor trece ani buni pana va veni un numar suficient de vagoane. Singura solutie PE TERMEN SCURT mi se pare achizitia de SH, care n-are importanta daca sunt mai scurte decat un V3A. De exemplu, tatrele pot merge cuplate, si URAC'ul oricum are experienta de 35 de ani cu tramvaie de acest gen, deci nu vad care e problema.
In legatura cu preturile pentru tramvaie noi, zicea Andrei mai de mult ca un CH-PPC face cam 400 000 euro, un Bucur LF in CC cam 1 milion de euro. Ar fi interesant cat va costa un CA-PPC sau un Bucur LF in CA.
Pentru comparatie, un tramvai nou cu capacitate egala cu V3A sau mai mare de la un producator "consacrat" nu il iei fara cel putin 2,5 milioane euro, poate si mai mult.
DeSimon wrote:Legat de SH'urim sigur ca nu rezolva problema, dar ar rezolva pe moment situatia parcului insuficient. Parerea mea este ca RATB'ul si PMB'ul ar trebui sa lase deoparte atitudinea "capra raioasa cu coada in sus" fiindca nu toate tramvaiele SH sunt la fel.
Ok, dar ramane problema ca tramvaiele SH sunt destul de vechi si dupa ceva timp iar vor trebui schimbate. Nu cred ca ne putem baza pe asa ceva. In mod optimal ar trebui construire/modernizare a vagoane in URAC (costuri mai mici), import de cateva vagoane noi, lungi, si eventual aducerea imediata de tramvaie SH care totusi mai pot circula vreo 10-15 ani fara probleme prea mari. Are cineva idee de cat costa un tramvai SH, cu tot cu aducerea lui din Cehia/Germania ? Ar fi interesant sa comparam preturile cu tramvaie noi de import si tramvaie noi (sau "semi-noi", modernizari tip V3A-93-CA-PPC) made in URAC.
Ai intrebat si cat costa asa ceva. O sa-ti dau un exemplu pe care il cunosc foarte bine, anume vanzarea de vagoane T3 din Praga catre Pyongyang/Phenian, in Coreea de Nord: 20 de tramvaie T3 (fabricate la inceputul anilor '80) pentru circa 570 000 euro, adica 28 500 euro/tramvai. Nu stiu exact daca e inclus transportul, dar ce e interesant e ca tramvaiele au fost vandute cu GARANTIE pe 2 ani (toate tramvaiele vandute au avut RK la atelierele centrale HostivaÅ™ inainte).
Asa cum am mai spus in alt topic, Praga va renunta in urmatorii 7-8 ani la circa 450 vagoane Tatra T3, din care multe modernizate si in stare buna, si posibil si Tatra T6A5 (nu s-a luat o decizie). Achizitia de tramvaie noi e de durata, chiar daca licitatia s-ar organiza maine, vor trece ani buni pana va veni un numar suficient de vagoane. Singura solutie PE TERMEN SCURT mi se pare achizitia de SH, care n-are importanta daca sunt mai scurte decat un V3A. De exemplu, tatrele pot merge cuplate, si URAC'ul oricum are experienta de 35 de ani cu tramvaie de acest gen, deci nu vad care e problema.
In legatura cu preturile pentru tramvaie noi, zicea Andrei mai de mult ca un CH-PPC face cam 400 000 euro, un Bucur LF in CC cam 1 milion de euro. Ar fi interesant cat va costa un CA-PPC sau un Bucur LF in CA.
Pentru comparatie, un tramvai nou cu capacitate egala cu V3A sau mai mare de la un producator "consacrat" nu il iei fara cel putin 2,5 milioane euro, poate si mai mult.
- Lohengrin
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Lohengrin
Ar fi interesant de aflat detalii despre contractul care a permis executia a 52 de tramvaie V3A la uzina Faur in anii 1994-2003. Intrebarea numarul 1 ar fi de ce nu s-a mai prelungit acel contract - in schimb, in anii 2005-2006, URAC-ul a produs pe banda vagoane V3A care ulterior au stat cu anii defecte prin depouri.
Parerea mea de nespecialist in ale constructiei de tramvaie este ca vagoanele de Faur au o rata MTBF (Medie a timpului de buna functionare) net superioara "rudelor" din URAC - in conditiile in care au circulat/circula pe linii foarte solicitate, cum sunt 41 si 32. Iar miscarile du-te vino spre/dinspre URAC ale noilor CH-PPC-uri, dupa inceputul entuziasmant al lui #306 - nu fac decat sa confirme ca renuntarea la contractul cu Faur a fost o imensa greseala. Cu toate astea, nu imi propun sa trag in pianistul numit URAC. De existenta fabricutei, vanata de unii rechini ce-si aroga cu nesimtire ideea "zonei metropolitane Bucuresti", va mai depinde multa vreme mentinerea cat de cat a transportului electric in Capitala.
Semne de intrebare similare se ridica si asupra vagoanelor executate la Craiova, ceva mai putine la numar.
Nu inteleg de ce RATB-ul/Primaria/Consilierii lu' Peshte Prajit nu au permis refacerea in URAC/Faur/EP a celor 41 de V3A-uri lipsa (#001, #002, ..., #089) taiate prea usor la inceputul anilor '90, cand probabil se stia ca va veni lotul de "ajutoare" SH aus Deutschland. Scuza ca nu se stiu exact toate numerele este infantila.
Inchei cu cateva intrebari pur retorice.
1) De ce Bucur LF a fost numerotat intai #001, apoi schimbat in #401 ?
2) De ce in lotul de CH-PPC nu s-a refacut din intamplare si vagonul #4013, casat dupa un experiment esuat?
3) De ce s-a oprit seria de PPC-uri la #4049 si nu s-a continuat pana la #4099, sau de la #362 in sus ? Erau #204 si #076 atat de distruse incat necesitau casare si reconstructie versus RK ?
4) Care este durata medie de viata a unui vagon de tramvai modern (unul de doua milioane de coco)? In conditiile lower-cost-but-that-is-all-we-can-afford, ce target are URAC-ul pentru seria PPC/pentru Bucur LF?
Ar fi interesant de aflat detalii despre contractul care a permis executia a 52 de tramvaie V3A la uzina Faur in anii 1994-2003. Intrebarea numarul 1 ar fi de ce nu s-a mai prelungit acel contract - in schimb, in anii 2005-2006, URAC-ul a produs pe banda vagoane V3A care ulterior au stat cu anii defecte prin depouri.
Parerea mea de nespecialist in ale constructiei de tramvaie este ca vagoanele de Faur au o rata MTBF (Medie a timpului de buna functionare) net superioara "rudelor" din URAC - in conditiile in care au circulat/circula pe linii foarte solicitate, cum sunt 41 si 32. Iar miscarile du-te vino spre/dinspre URAC ale noilor CH-PPC-uri, dupa inceputul entuziasmant al lui #306 - nu fac decat sa confirme ca renuntarea la contractul cu Faur a fost o imensa greseala. Cu toate astea, nu imi propun sa trag in pianistul numit URAC. De existenta fabricutei, vanata de unii rechini ce-si aroga cu nesimtire ideea "zonei metropolitane Bucuresti", va mai depinde multa vreme mentinerea cat de cat a transportului electric in Capitala.
Semne de intrebare similare se ridica si asupra vagoanelor executate la Craiova, ceva mai putine la numar.
Nu inteleg de ce RATB-ul/Primaria/Consilierii lu' Peshte Prajit nu au permis refacerea in URAC/Faur/EP a celor 41 de V3A-uri lipsa (#001, #002, ..., #089) taiate prea usor la inceputul anilor '90, cand probabil se stia ca va veni lotul de "ajutoare" SH aus Deutschland. Scuza ca nu se stiu exact toate numerele este infantila.
Inchei cu cateva intrebari pur retorice.
1) De ce Bucur LF a fost numerotat intai #001, apoi schimbat in #401 ?
2) De ce in lotul de CH-PPC nu s-a refacut din intamplare si vagonul #4013, casat dupa un experiment esuat?
3) De ce s-a oprit seria de PPC-uri la #4049 si nu s-a continuat pana la #4099, sau de la #362 in sus ? Erau #204 si #076 atat de distruse incat necesitau casare si reconstructie versus RK ?
4) Care este durata medie de viata a unui vagon de tramvai modern (unul de doua milioane de coco)? In conditiile lower-cost-but-that-is-all-we-can-afford, ce target are URAC-ul pentru seria PPC/pentru Bucur LF?
📖 Pagination options