Topic: Gara de Nord - București
354 posts, 183668 views
📖 Pagination options
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
shoppy
Pai e sigura si moderna, vrei sa fie si rapida, totul pe gratis? Ne intoarcem in comunism, unde le facea statu pe toate pe gratis.
Mi s-ar parea normal sa se faca 4 linii fara restrictii si cu peroane foarte bine intretinute pentru privati si restul la Calatori ramane fix asa cum este.
Sub Basarab nu cred ca este posibil tehnic sa ai atatea macazuri intr-un spatiu atat de mic si cu viteza sporita pe abatuta.
Pai e sigura si moderna, vrei sa fie si rapida, totul pe gratis? Ne intoarcem in comunism, unde le facea statu pe toate pe gratis.
Mi s-ar parea normal sa se faca 4 linii fara restrictii si cu peroane foarte bine intretinute pentru privati si restul la Calatori ramane fix asa cum este.
Sub Basarab nu cred ca este posibil tehnic sa ai atatea macazuri intr-un spatiu atat de mic si cu viteza sporita pe abatuta.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
andrei11
Intrebare directă și pertinentă.
De ce la linia 7 avem atașat la semnal 4 informații auxiliare :
În loc de 3, cum ar fi normal ?
Cum cred că bine sunteți informați, numai linile 11 / 12 și 13 / 14 << beneficiază >> de un singur semnal pentru două linii, acolo unde este necesar să se indice și linia ( cu verde ).
Liniile 1 - 10 au semnal individual, implicit si linia 7.
Mulțumesc pentru răspunsuri.
Intrebare directă și pertinentă.
De ce la linia 7 avem atașat la semnal 4 informații auxiliare :
1.jpg (141.46 KB; downloaded 6111 times)
2.jpg (109.51 KB; downloaded 6108 times)
3.jpg (128.22 KB; downloaded 6109 times)
Liniile 1 - 10 au semnal individual, implicit si linia 7.
Mulțumesc pentru răspunsuri.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
shoppy
Aceea a 4-a indicatie ar trebui sa fie viteza pe sectiunea urmatoare echipata cu TMV, cum se poate iesii de la orice linie in orice directie, iar pe Ploiesti si Constanta avem TMV, atunci ar trebuii sa fie la toate liniile si a 4-a indicatie.
Aceea a 4-a indicatie ar trebui sa fie viteza pe sectiunea urmatoare echipata cu TMV, cum se poate iesii de la orice linie in orice directie, iar pe Ploiesti si Constanta avem TMV, atunci ar trebuii sa fie la toate liniile si a 4-a indicatie.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
andrei11
Imi pare rău că nu am făcut încă o fotografie, 4 indicații sunt numai la liniile 11 /12 și 13/14, acolo unde exista semnal comun pentru două linii.
Liniile 1-6 ; 8-10 beneficiază numai de 3 indicații.
De ce ar fi necesară să fie indicată viteza pe următoarea secțiune echipată cu TMV ? Vitezele nu sunt indicate în livrete / dublate pe teren prin panouri specifice ?
Imi pare rău că nu am făcut încă o fotografie, 4 indicații sunt numai la liniile 11 /12 și 13/14, acolo unde exista semnal comun pentru două linii.
Liniile 1-6 ; 8-10 beneficiază numai de 3 indicații.
De ce ar fi necesară să fie indicată viteza pe următoarea secțiune echipată cu TMV ? Vitezele nu sunt indicate în livrete / dublate pe teren prin panouri specifice ?
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
shoppy
Pai daca semnalul este comun atunci a 4-a indicatie este linia pentru care se face semnalizarea.
Pai tocmai de acee se cheama TMV, deci informatiile din livret nu mai sunt suficiente, si cum poti sa ai mai multe viteze pentru tronsonul pe care intrii, tot asa poti sa ai si pentru tronsonul urmator, si trebuie stiut dinainte pentru ca mecanicul sa poata alege viteza corecta, astfel ca daca viteza pe tronsonul X este mai mare decat cea de pe X + 1 atunci este clar(scrie si in instructie) ca la mijlocul tronsonului X trebuie sa se incetineasca de la viteza mare la cea mica, ca daca tu vii cu 100, ai liber cu urmatorul semnal pe liber, si te trezesti cu semnalul urmator ca este liber cu 30, tu nu o sa poti niciodata sa incetinesti de la 100 la 30 ca sa respecti viteza maxima a tronsonului urmator.
Pai daca semnalul este comun atunci a 4-a indicatie este linia pentru care se face semnalizarea.
Pai tocmai de acee se cheama TMV, deci informatiile din livret nu mai sunt suficiente, si cum poti sa ai mai multe viteze pentru tronsonul pe care intrii, tot asa poti sa ai si pentru tronsonul urmator, si trebuie stiut dinainte pentru ca mecanicul sa poata alege viteza corecta, astfel ca daca viteza pe tronsonul X este mai mare decat cea de pe X + 1 atunci este clar(scrie si in instructie) ca la mijlocul tronsonului X trebuie sa se incetineasca de la viteza mare la cea mica, ca daca tu vii cu 100, ai liber cu urmatorul semnal pe liber, si te trezesti cu semnalul urmator ca este liber cu 30, tu nu o sa poti niciodata sa incetinesti de la 100 la 30 ca sa respecti viteza maxima a tronsonului urmator.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
andrei11
Eu te înțeleg.
Recapitulăm.
Liniile 1- 6 și 8 - 10 au trei indicații.
De ce linia 7 are patru ?
Liniile 11 - 14 le scoatem din discuție, acolo avem un semnal la două linii, deși după parerea mea puteam să avem și un singur semnal la toate patru.
Eu te înțeleg.
Recapitulăm.
Liniile 1- 6 și 8 - 10 au trei indicații.
De ce linia 7 are patru ?
Liniile 11 - 14 le scoatem din discuție, acolo avem un semnal la două linii, deși după parerea mea puteam să avem și un singur semnal la toate patru.
5.jpg (332.55 KB; downloaded 6096 times)
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
Robert24
Nu puteai pune un singur semnal la 11-14 pentru ca era afectata vizibilitatea.
Nu puteai pune un singur semnal la 11-14 pentru ca era afectata vizibilitatea.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
shoppy
Daca ai citit instructia si nu te-ai lamurit atunci greu sa te lamureasca alt pasionat(era activa pe forumuri o persoana care lucra in noul turn de semnalizare de la Bucuresti Nord, poate dai de el).
Daca ai citit instructia si nu te-ai lamurit atunci greu sa te lamureasca alt pasionat(era activa pe forumuri o persoana care lucra in noul turn de semnalizare de la Bucuresti Nord, poate dai de el).
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
andrei11
Am regulamentul 004, nicio grijă.
Nici cu liniile 1 și 2 nu mi-e rușine...Și nici măcar nu au repetitoare, sa vadă mecanicul din vreme. Vede semnalul în ultimul moment. Se bazează pe << paleta verde >>...( Mă refer la liniile 1 & 2 ).
Am regulamentul 004, nicio grijă.
Robert24 wrote:
Nu puteai pune un singur semnal la 11-14 pentru ca era afectata vizibilitatea.
Nici cu liniile 1 și 2 nu mi-e rușine...Și nici măcar nu au repetitoare, sa vadă mecanicul din vreme. Vede semnalul în ultimul moment. Se bazează pe << paleta verde >>...( Mă refer la liniile 1 & 2 ).
- Celestin Draganescu
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
Celestin Draganescu
O situatie foarte curioasa cu linia 7. N-am remarcat-o pana acum. Probabil ca raspunsul sta in continuarea liniei, daca are un parcurs specific.
In mod normal, asa cum s-a spus si mai sus, acolo se arata viteza ce urmeaza a fi aratata la urmatorul semnal in indicatorul de sus, cu galben-portocaliu. Insa nu stim daca acesta este cazul aici.
O situatie foarte curioasa cu linia 7. N-am remarcat-o pana acum. Probabil ca raspunsul sta in continuarea liniei, daca are un parcurs specific.
In mod normal, asa cum s-a spus si mai sus, acolo se arata viteza ce urmeaza a fi aratata la urmatorul semnal in indicatorul de sus, cu galben-portocaliu. Insa nu stim daca acesta este cazul aici.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
andrei11
Nu, nu are un parcurs specific. De aici și întrebarea mea. De fapt nicio linie nu are un parcurs specific. Linile 11-12 si 13-14 sunt oarecum o excepție pentru că beneficiază de semnal unic. Adică liniile 11/12 de un semnal și liniile 13/14 de un semnal. De aceea aceste 2 semnale ( de la liniile 11/12 și 13/14 ) au 4 indicații în loc de 3, pentru că trebuie să știi pentru liber pentru ce linie se adresează.
Nu, nu are un parcurs specific. De aici și întrebarea mea. De fapt nicio linie nu are un parcurs specific. Linile 11-12 si 13-14 sunt oarecum o excepție pentru că beneficiază de semnal unic. Adică liniile 11/12 de un semnal și liniile 13/14 de un semnal. De aceea aceste 2 semnale ( de la liniile 11/12 și 13/14 ) au 4 indicații în loc de 3, pentru că trebuie să știi pentru liber pentru ce linie se adresează.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
andrei11
Am făcut azi o excursie mai pe zi la fața locului.
Alte poze și unele comentarii.
Surpriză ! Semnalul de la linia III are tot 4 indicații auxiliare :
Spre comparație iată cum arată semnalele de la liniile I și II, cu 3 indicații :
Am fotografiat și cele două semnale de la liniile 11/12 și 13/14 :
Spre norocul meu am << prins >> și un tren care pleca de la linia 11 :
Se vede clar ca a 4 - a indicație este cu verde și reprezintă numărul liniei căruia i se adresează
_________________
Revin cu întrebarea inițială
De ce liniile III și VII au 4 indicații iar liniile I,II,IV - VI, VIII, IX și X numai 3 ?
Știe cineva care se pricepe la semnalizarea feroviară răspunsul corect ?
Repet, toate liniile duc în toate direcțiile.
De precizat că și macazul care se află după Podul Grant ( spre Chitila ) acolo unde se desparte linia spre Kitila 3 de linia care vine de la Roșiori << ține >> tot de semnalele de la GdN
Am făcut azi o excursie mai pe zi la fața locului.
Alte poze și unele comentarii.
Surpriză ! Semnalul de la linia III are tot 4 indicații auxiliare :
201.jpg (126.33 KB; downloaded 5971 times)
Spre comparație iată cum arată semnalele de la liniile I și II, cu 3 indicații :
202.jpg (150.54 KB; downloaded 5971 times)
Am fotografiat și cele două semnale de la liniile 11/12 și 13/14 :
203.JPG (431.78 KB; downloaded 5972 times)
Spre norocul meu am << prins >> și un tren care pleca de la linia 11 :
204.jpg (105.11 KB; downloaded 5972 times)
Se vede clar ca a 4 - a indicație este cu verde și reprezintă numărul liniei căruia i se adresează
_________________
Revin cu întrebarea inițială
De ce liniile III și VII au 4 indicații iar liniile I,II,IV - VI, VIII, IX și X numai 3 ?
Știe cineva care se pricepe la semnalizarea feroviară răspunsul corect ?
Repet, toate liniile duc în toate direcțiile.
De precizat că și macazul care se află după Podul Grant ( spre Chitila ) acolo unde se desparte linia spre Kitila 3 de linia care vine de la Roșiori << ține >> tot de semnalele de la GdN
205.jpg (438.82 KB; downloaded 5971 times)
206.jpg (185.64 KB; downloaded 5970 times)
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
shoppy
Poate ca liniile 3 si 7 sunt aliniate cu liniile de dincolo de Basarab astfel incat sa poti sa iesi pe directa iar de pe celelalte linii ale garii iesi neaparat pe abatuta.
Poate ca liniile 3 si 7 sunt aliniate cu liniile de dincolo de Basarab astfel incat sa poti sa iesi pe directa iar de pe celelalte linii ale garii iesi neaparat pe abatuta.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
andrei11
Cu toate că am contrestatari eu tot susțin că aici ar trebui 3 - 4 case de bilete pentru cei care sosesc cu autobuzele în autogară / pentru cei care vin cu tramvaiul din Militari / cu tramvaiul 1 și vor să ia trenul din GdN gr A
Cu toate că am contrestatari eu tot susțin că aici ar trebui 3 - 4 case de bilete pentru cei care sosesc cu autobuzele în autogară / pentru cei care vin cu tramvaiul din Militari / cu tramvaiul 1 și vor să ia trenul din GdN gr A
1.jpg (199.81 KB; downloaded 5875 times)
2.jpg (196.1 KB; downloaded 5876 times)
📖 Pagination options