Topic: Fotografii diverse istorice
66 posts, 36744 views
📖 Pagination options
- MariusCFRBucuresti
-
Posted:
-
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Diverse poze
Robert24
Iata si rama electrica suburbana 080-TEA-001, renumerotata 55-0002-0 care facea serviciul Bucuresti - Predeal.
Acest prototip a fost realizat in 1974 de catre Electroputere Craiova si Institultul de Cercetare si Proiectare Tehnologica in Transporturi. S-au folosit destul de multe componente cehoslovace.
Sursa: Pagina facebook Locomotivele Electroputere
Iata si rama electrica suburbana 080-TEA-001, renumerotata 55-0002-0 care facea serviciul Bucuresti - Predeal.
Acest prototip a fost realizat in 1974 de catre Electroputere Craiova si Institultul de Cercetare si Proiectare Tehnologica in Transporturi. S-au folosit destul de multe componente cehoslovace.
Sursa: Pagina facebook Locomotivele Electroputere
rama.jpg (65.65 KB; downloaded 8955 times)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Diverse poze
andrei11
Si cate curse a reusit sa efectueze ?
Mai stiu eu un fel de automotor ( era albastru cu alb ) de vreo 5 vagoane ( cred ca numai 2 erau motoare ) care de la expozitie ( TIB _____ ( nu stiu ce an ) ) a ajuns direct la casare. Nu era acesta pentru ca :
- avea motor diesel
- vagoanele erau pe osii, nu pe boghiuri.
Era ceva de genul ( un vagon, dar trenul era format din 5 sau 6 vagoane, se putea trece dintr-unul in altul, deci practic 2 de capete si 3 sau 4 de mijloc )
Si cate curse a reusit sa efectueze ?
Mai stiu eu un fel de automotor ( era albastru cu alb ) de vreo 5 vagoane ( cred ca numai 2 erau motoare ) care de la expozitie ( TIB _____ ( nu stiu ce an ) ) a ajuns direct la casare. Nu era acesta pentru ca :
- avea motor diesel
- vagoanele erau pe osii, nu pe boghiuri.
Era ceva de genul ( un vagon, dar trenul era format din 5 sau 6 vagoane, se putea trece dintr-unul in altul, deci practic 2 de capete si 3 sau 4 de mijloc )
m.png (175.2 KB; downloaded 8916 times)
- aztec
-
Posted:
-
Re: Poze de Arhiva
aztec
Locomotive 23 August.
C'C' 2 x 990 kW
Vmax 120 km / h
Locomotive 23 August.
C'C' 2 x 990 kW
Vmax 120 km / h
locomotiva1.JPG (161.12 KB; downloaded 8965 times)
locomotiva2.JPG (216.47 KB; downloaded 8980 times)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Poze de Arhiva
andrei11
Locomotiva prost proiectata, n-a functionat niciodata. Un esec rasunator al Socialismului triumfator.
Locomotiva prost proiectata, n-a functionat niciodata. Un esec rasunator al Socialismului triumfator.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Poze de Arhiva
shoppy
Ba au functionat vreo 200 de bucati la BR, unele s-au si intors.
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?n...sc&start=0
Ba au functionat vreo 200 de bucati la BR, unele s-au si intors.
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?n...sc&start=0
- stefan_br
-
Posted:
-
Re: Diverse poze
stefan_br
040-DHC-088 surprins la inceputul filmului ” Iarba verde de acasa”. Halta este Mioveni.
040-DHC-088 surprins la inceputul filmului ” Iarba verde de acasa”. Halta este Mioveni.
040-DHC-088 Mioveni Halta 1978.jpg (46.7 KB; downloaded 8487 times)
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Diverse poze
TibiV
„Cugireana“, cel mai lung tren de navetişti din Europa, transporta zilnic 7.000 de oameni la fabrica de armament
O istorie de 100 ani. Atât a durat odiseea trenului „Cugireana”, considerat cândva cel mai lung tren de navetişti din Europa. Peste 7.000 de oameni mergeau cu trenul în fiecare zi spre Cugir, la muncă, la Uzina Mecanică, care avea peste 20.000 de angajaţi. Se întâmpla în urmă cu 30 de ani. Ştiri pe aceeaşi temă Revolta de la Cugir, din decembrie 1989: clădiri şi maşini incendiate,... Primul tren a intrat în gara Cugir în anul 1906, după finalizarea căii ferate Cugir-Şibot, necesară transportului de materie primă sau produse finite înspre şi dinspre Fabricile de Fier de la poalele Drăganei.
A fost începutul a peste un secol de transport pe drum de fier, marfă şi persoane, spre Cugir. O dată istorică deoarece, după toate probabilităţile, reprezintă sfârşitul poveştii, a fost în 17 martie 2015. Regiotrans a fost obligată să întrerupă activitatea de transport feroviar de călători datorită lipsei clienţilor. A fost afectat atunci transportul de călători pe rutele Alba Iulia –Zlatna, Alba Iulia – Cugir şi Blaj -Târnăveni. La 1 aprilie 2015 a fost reluată circulaţia pe traseele Alba Iulia – Zlatna şi Blaj -Târnăveni. Spre Cugir, transportul pe calea ferată a rămas doar la nivel de speranţă. La 1 noiembrie 2006, la aproape un secol de existenţă, Cugireana a intrat în istorie. Calea ferată Şibot – Cugir a fost concesionată unei firme particulare. A mai existat o tentativă de anulare a celor 7 perechi de trenuri Teiuş – Cugir şi retur, în anul 1998. Potrivit unor izvoare istorice, primul tren a intrat în gara Cugir în anul 1906. Apogeul transportului CFR de persoane la şi de la Cugir a fost atins în perioada 1986-1989, când trenul avea 18 vagoane, navetiştii de pe traseu şi chiar cugirenii fiind convinşi că aceasta ar fi cea mai lungă garnitură de tren CFR de persoane din Europa! Fiind foarte lung, la intrarea în staţia CFR Cugir, trenul se fracţiona în două, pentru că numai astfel se putea gara – conform regulamentului – între macazuri. Aproape 20 ani a circulat la Cugir simultan şi „Cugireana” şi „Sibiana” (pe ruta Cugir – Sibiu).
Ceea ce fost odată ”Cugireana” a intrat în istorie. Acum va intra şi traseul ei în istorie. Şi chiar este istorie pentru tinerii care s-au născut după 1989. Mulţi dintre aceştia, dacă nu chiar toţi, nu au nici cea mai vagă idee cum arăta un bilet de tren pe atunci, celebrul cartonaş pe care-l perfora la control ”naşul”.
Adevarul
„Cugireana“, cel mai lung tren de navetişti din Europa, transporta zilnic 7.000 de oameni la fabrica de armament
O istorie de 100 ani. Atât a durat odiseea trenului „Cugireana”, considerat cândva cel mai lung tren de navetişti din Europa. Peste 7.000 de oameni mergeau cu trenul în fiecare zi spre Cugir, la muncă, la Uzina Mecanică, care avea peste 20.000 de angajaţi. Se întâmpla în urmă cu 30 de ani. Ştiri pe aceeaşi temă Revolta de la Cugir, din decembrie 1989: clădiri şi maşini incendiate,... Primul tren a intrat în gara Cugir în anul 1906, după finalizarea căii ferate Cugir-Şibot, necesară transportului de materie primă sau produse finite înspre şi dinspre Fabricile de Fier de la poalele Drăganei.
A fost începutul a peste un secol de transport pe drum de fier, marfă şi persoane, spre Cugir. O dată istorică deoarece, după toate probabilităţile, reprezintă sfârşitul poveştii, a fost în 17 martie 2015. Regiotrans a fost obligată să întrerupă activitatea de transport feroviar de călători datorită lipsei clienţilor. A fost afectat atunci transportul de călători pe rutele Alba Iulia –Zlatna, Alba Iulia – Cugir şi Blaj -Târnăveni. La 1 aprilie 2015 a fost reluată circulaţia pe traseele Alba Iulia – Zlatna şi Blaj -Târnăveni. Spre Cugir, transportul pe calea ferată a rămas doar la nivel de speranţă. La 1 noiembrie 2006, la aproape un secol de existenţă, Cugireana a intrat în istorie. Calea ferată Şibot – Cugir a fost concesionată unei firme particulare. A mai existat o tentativă de anulare a celor 7 perechi de trenuri Teiuş – Cugir şi retur, în anul 1998. Potrivit unor izvoare istorice, primul tren a intrat în gara Cugir în anul 1906. Apogeul transportului CFR de persoane la şi de la Cugir a fost atins în perioada 1986-1989, când trenul avea 18 vagoane, navetiştii de pe traseu şi chiar cugirenii fiind convinşi că aceasta ar fi cea mai lungă garnitură de tren CFR de persoane din Europa! Fiind foarte lung, la intrarea în staţia CFR Cugir, trenul se fracţiona în două, pentru că numai astfel se putea gara – conform regulamentului – între macazuri. Aproape 20 ani a circulat la Cugir simultan şi „Cugireana” şi „Sibiana” (pe ruta Cugir – Sibiu).
Ceea ce fost odată ”Cugireana” a intrat în istorie. Acum va intra şi traseul ei în istorie. Şi chiar este istorie pentru tinerii care s-au născut după 1989. Mulţi dintre aceştia, dacă nu chiar toţi, nu au nici cea mai vagă idee cum arăta un bilet de tren pe atunci, celebrul cartonaş pe care-l perfora la control ”naşul”.
Adevarul
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Diverse poze
andrei11
Daca va era dor de Gara de Nord / Bucuresti / anul 1969.
PS : Eu am mers la mare la Eforie cu astfel de trenuri...
Daca va era dor de Gara de Nord / Bucuresti / anul 1969.
PS : Eu am mers la mare la Eforie cu astfel de trenuri...
g1.png (1.39 MB; downloaded 8156 times)
g2.png (1.08 MB; downloaded 8209 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Diverse poze
TibiV
Suuuuuuper poze !...
Si eu.
Dar mai mergeam si in Ardeal cu trenul de noapte...
Eram fascinat de scanteile care ieseau pe cos si de dara lunga de fum... Asa ca stateam cu capul pe geamul de pe culoar....
Si ma alegeam inevitabil cu o scatoalca peste ceafa cand intram entuziasmat in compartiment si aveam fata neagra ca de cosar...
Si nu intelegeam de ce avem locomotive Pacific in Romania...
Eram mic, dar stiam ca Pacificul este departe, ceva legat de America...
Suuuuuuper poze !...
andrei11 wrote:
Eu am mers la mare la Eforie cu astfel de trenuri...
Si eu.
Dar mai mergeam si in Ardeal cu trenul de noapte...
Eram fascinat de scanteile care ieseau pe cos si de dara lunga de fum... Asa ca stateam cu capul pe geamul de pe culoar....
Si ma alegeam inevitabil cu o scatoalca peste ceafa cand intram entuziasmat in compartiment si aveam fata neagra ca de cosar...
Si nu intelegeam de ce avem locomotive Pacific in Romania...
Eram mic, dar stiam ca Pacificul este departe, ceva legat de America...
- Costin
-
Posted:
-
Re: Diverse poze
Costin
Tren in gara Cisnadie, 1996
Din colectia lui André Knoerr: https://www.flickr.com/photos/fototak/6...544468962/
Tren in gara Cisnadie, 1996
Din colectia lui André Knoerr: https://www.flickr.com/photos/fototak/6...544468962/
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Poze de Arhiva
Goldmund
Mai stie cineva de locomotivele cu aburi seria 142 - ? nu doar una dintre cele mai frumoase locomotive construite in tara, dar si una dintre cele mai puternice la acea vreme din....Europa! http://www.oradeapress.ro/wp-content/up ... Stancu.jpg
Viteza max. pt. aceasta locomotiva 110kmh, intre 1937-1939!
Mai stie cineva de locomotivele cu aburi seria 142 - ? nu doar una dintre cele mai frumoase locomotive construite in tara, dar si una dintre cele mai puternice la acea vreme din....Europa! http://www.oradeapress.ro/wp-content/up ... Stancu.jpg
Viteza max. pt. aceasta locomotiva 110kmh, intre 1937-1939!
- AdrianD
-
Posted:
-
Re: Fotografii diverse istorice
AdrianD
Ce gara ar putea fi asta?
Sursa foto: Călătorii cu iz istoric / Facebook
Ce gara ar putea fi asta?
Sursa foto: Călătorii cu iz istoric / Facebook
51158876_2112860665601247_2657339907197894656_n.jpg (229.96 KB; downloaded 7641 times)
📖 Pagination options