Topic: Despre biciclete și infrastructura velo
551 posts, 163116 views
📖 Pagination options
- George
-
Posted:
-
Re: Sectorul 6
George
Discutia e off topic, dar as vrea sa mentionez ca civilizat ar fi sa existe benzi separate fizic pentru biciclisti si pietoni! In Herastrau nu e loc nici pentru unii nici pentru altii, ceea ce genereaza disconfort reciproc.
Totusi, ca biciclist nu poti sa nu tii seama de riscul accidentarii pietonilor si de faptul ca si ei cauta un colt de oras in care sa se relaxeze. Ca biciclist incerc, cand ocolesc Herastraul, sa merg cu o viteza decenta si sa ma strecor fara sa claxonez. Ocazional mai stau nitel in spatele unui grup de pietoni pana sunt vazut si mi se face loc.
Atat ca pieton cat si ca biciclist mi se pare de rahat atitudinea de tipul claxonez non stop si merg cu viteza. E complet egoista chestia asta. Mai ales amatorii cu biciclete inchiriate asa cred de cuviinta sa circule, in fine.
Discutia e off topic, dar as vrea sa mentionez ca civilizat ar fi sa existe benzi separate fizic pentru biciclisti si pietoni! In Herastrau nu e loc nici pentru unii nici pentru altii, ceea ce genereaza disconfort reciproc.
Totusi, ca biciclist nu poti sa nu tii seama de riscul accidentarii pietonilor si de faptul ca si ei cauta un colt de oras in care sa se relaxeze. Ca biciclist incerc, cand ocolesc Herastraul, sa merg cu o viteza decenta si sa ma strecor fara sa claxonez. Ocazional mai stau nitel in spatele unui grup de pietoni pana sunt vazut si mi se face loc.
Atat ca pieton cat si ca biciclist mi se pare de rahat atitudinea de tipul claxonez non stop si merg cu viteza. E complet egoista chestia asta. Mai ales amatorii cu biciclete inchiriate asa cred de cuviinta sa circule, in fine.
- aztec
-
Posted:
-
Re: Sectorul 6
aztec
Suntem puțin offtopic...
Dar că fost biciclist și actual părinte....nu pot sa spun decat- pistele nu trebuiesc făcute pe aleile parcului. Una e să te plimbi cu bicicleta și alta e sa folosești bicicleta că mijloc de transport..cu vitzeza.
Pt că momentan aleile parcului sunt similare cu trotuarele pe care trebuie sa te ferești de mașini. Și una e sa mergi extrem de încet până la locul de parcare și una e sa mergi că pe strada....
Suntem puțin offtopic...
Dar că fost biciclist și actual părinte....nu pot sa spun decat- pistele nu trebuiesc făcute pe aleile parcului. Una e să te plimbi cu bicicleta și alta e sa folosești bicicleta că mijloc de transport..cu vitzeza.
Pt că momentan aleile parcului sunt similare cu trotuarele pe care trebuie sa te ferești de mașini. Și una e sa mergi extrem de încet până la locul de parcare și una e sa mergi că pe strada....
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Sectorul 6
TibiV
@ George & aztec
Cred ca exista o "mica" confuzie intre a te "plimba" cu "bicla" in parc si a te da "zmeu ca pe aici nu sunt masini"...
@aztec
Biciclist vei ramane toata viata, chiar daca urci pe "bicla" de doua ori pe an...
Doar ca acum esti un biciclist care a capatat o "perceptie" suplimentara...
Nu am comentat la "hai sa golim Herastraul de apa sa nu se inece ala micu' " caci nu are rost sa ne inflamam, dar sunt sigur ca intelegi ce vreau sa spun...
@ George & aztec
Cred ca exista o "mica" confuzie intre a te "plimba" cu "bicla" in parc si a te da "zmeu ca pe aici nu sunt masini"...
@aztec
Biciclist vei ramane toata viata, chiar daca urci pe "bicla" de doua ori pe an...
Doar ca acum esti un biciclist care a capatat o "perceptie" suplimentara...
Nu am comentat la "hai sa golim Herastraul de apa sa nu se inece ala micu' " caci nu are rost sa ne inflamam, dar sunt sigur ca intelegi ce vreau sa spun...
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Sectorul 6
mcosmin
In afara nu sunt separate fizic, doar vizual, unde ai norocul sa fie asa. In rest, exista semne de circulatie pentru pietoni si biciclisti, iar biciclistul intotdeauna are prioritate. Asa cum e normal.
Prea multa mangaiere strica, omul mai trebuie sa foloseasca si creierul, nu sa se puna in fata bicicletei si sa zica "au" apoi.
Din punctul asta de vedere, Romania este cu mult in urma altor state. Daca PMB vrea sa incurajeze bicicletele, in primul rand trebuie sa schimbe legislatia locala, mai ales pentru pietoni si masini.
Initiativa cu benzile pentru autobuze, parcarile si cu voucherele a fost un inceput. Sunt idei bune dar cel putin in cazul voucherelor, executate prost. Sa vedem cu o iesi de la toamna, dar bucuresteanul e prea prost ca sa priceapa ca e spre binele lui sa o lase mai moale cu masina.
George wrote:
Discutia e off topic, dar as vrea sa mentionez ca civilizat ar fi sa existe benzi separate fizic pentru biciclisti si pietoni! In Herastrau nu e loc nici pentru unii nici pentru altii, ceea ce genereaza disconfort reciproc.
Totusi, ca biciclist nu poti sa nu tii seama de riscul accidentarii pietonilor si de faptul ca si ei cauta un colt de oras in care sa se relaxeze. Ca biciclist incerc, cand ocolesc Herastraul, sa merg cu o viteza decenta si sa ma strecor fara sa claxonez. Ocazional mai stau nitel in spatele unui grup de pietoni pana sunt vazut si mi se face loc.
Atat ca pieton cat si ca biciclist mi se pare de rahat atitudinea de tipul claxonez non stop si merg cu viteza. E complet egoista chestia asta. Mai ales amatorii cu biciclete inchiriate asa cred de cuviinta sa circule, in fine.
In afara nu sunt separate fizic, doar vizual, unde ai norocul sa fie asa. In rest, exista semne de circulatie pentru pietoni si biciclisti, iar biciclistul intotdeauna are prioritate. Asa cum e normal.
Prea multa mangaiere strica, omul mai trebuie sa foloseasca si creierul, nu sa se puna in fata bicicletei si sa zica "au" apoi.
Din punctul asta de vedere, Romania este cu mult in urma altor state. Daca PMB vrea sa incurajeze bicicletele, in primul rand trebuie sa schimbe legislatia locala, mai ales pentru pietoni si masini.
Initiativa cu benzile pentru autobuze, parcarile si cu voucherele a fost un inceput. Sunt idei bune dar cel putin in cazul voucherelor, executate prost. Sa vedem cu o iesi de la toamna, dar bucuresteanul e prea prost ca sa priceapa ca e spre binele lui sa o lase mai moale cu masina.
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Sectorul 6
TibiV
Serios ?!?!?!...
Atunci hai sa iti spun ce cred eu ca este normal...
Tu, biciclist, crezi ca pietonii trebuie sa iti dea prioritate.
Eu, automobilist, cred ca si pietonii si biciclistii trebuie sa imi de dea mie prioritate.
Sper ca nu gasesti aici nici o fractura logica...
mcosmin wrote:
exista semne de circulatie pentru pietoni si biciclisti, iar biciclistul intotdeauna are prioritate. Asa cum e normal
Serios ?!?!?!...
Atunci hai sa iti spun ce cred eu ca este normal...
mcosmin wrote:
Prea multa mangaiere strica, omul mai trebuie sa foloseasca si creierul, nu sa se puna in fatabicicleteiautoturismului si sa zica "au" apoi.
Tu, biciclist, crezi ca pietonii trebuie sa iti dea prioritate.
Eu, automobilist, cred ca si pietonii si biciclistii trebuie sa imi de dea mie prioritate.
Sper ca nu gasesti aici nici o fractura logica...
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
Florinds
Daca am fi mai toleranti si mai putin nesimtiti, nici nu ar fi nevoie de reguli. Care nici macar nu se aplica in tara asta nici macar in 1% din cazuri.
Credeti ca se mai dadea legea aia daca biciclistii ar fi incetinit atunci cand vedeau un copil in zona, chiar sa opreasca atunci cand copilul era aproape?
Faceti comparatie cu Amsterdam, dar in Amsterdam soferul opreste si te lasa sa treci strada chiar daca nu ai trecere de pietoni.
Aici soferii claxoneaza batranii care merg incet pe trecere.
!!
OT: Asa nesimtiti cum sunt si parlamentarii, macar isi fac treaba cat de cat si e un cadru legal.
Problema e ca aparatul executiv nu isi face absolut deloc treaba (Politia - MAI, Parchetul - MJ, Primaria-Prefectura-Guvern).
Tot ce nu merge in tara asta tine de Guvern si dreptate sociala.
Daca nu iei masuri si nu dai exemple, va veni altul si mai nesimtit, care va incalca legea si mai grav.
Daca am fi mai toleranti si mai putin nesimtiti, nici nu ar fi nevoie de reguli. Care nici macar nu se aplica in tara asta nici macar in 1% din cazuri.
Credeti ca se mai dadea legea aia daca biciclistii ar fi incetinit atunci cand vedeau un copil in zona, chiar sa opreasca atunci cand copilul era aproape?
Faceti comparatie cu Amsterdam, dar in Amsterdam soferul opreste si te lasa sa treci strada chiar daca nu ai trecere de pietoni.
Aici soferii claxoneaza batranii care merg incet pe trecere.
!!
OT: Asa nesimtiti cum sunt si parlamentarii, macar isi fac treaba cat de cat si e un cadru legal.
Problema e ca aparatul executiv nu isi face absolut deloc treaba (Politia - MAI, Parchetul - MJ, Primaria-Prefectura-Guvern).
Tot ce nu merge in tara asta tine de Guvern si dreptate sociala.
Daca nu iei masuri si nu dai exemple, va veni altul si mai nesimtit, care va incalca legea si mai grav.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
andrei11
mcosmin, TibiV are perfecta dreptate :
1) Nu suport bicicletele niciunde le vad, pe strada, trotuar, parcuri, etc.
2) Conform logicii tale, cu care sunt de acord, ca si automobilist veteran, ar fi bine sa te feresti din calea mea daca ne intâlnim sau ca pieton sau ca automobilist. Ca si pieton daca-mi invadezi trotuarul / aleea din parc s-ar putea sa te trezesti pe jos iar ca automobilist daca-mi invadezi strada s-ar putea sa ai dauna totala la bicicleta.
mcosmin, TibiV are perfecta dreptate :
1) Nu suport bicicletele niciunde le vad, pe strada, trotuar, parcuri, etc.
2) Conform logicii tale, cu care sunt de acord, ca si automobilist veteran, ar fi bine sa te feresti din calea mea daca ne intâlnim sau ca pieton sau ca automobilist. Ca si pieton daca-mi invadezi trotuarul / aleea din parc s-ar putea sa te trezesti pe jos iar ca automobilist daca-mi invadezi strada s-ar putea sa ai dauna totala la bicicleta.
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
mcosmin
Gresiti amandoi, puneti problema gresit sau nu stiti sa cititi.
Legea e lege. Daca legea zice ca melcul are prioritate, melcul are prioritate. Legea (un concept cu care 99% din romani nu prea se inteleg) vine sa rezolve conflicte. Daca legea spune ca biciclistul are prioritate in cazul in care nu exista o delimitare clara intre pista de bicicleta si troturar/masina, atunci nenorocitul de biciclist pe care il injurati voi aici are prioritate.
Dar cum am spus, romanul e roman si se **** pe lege si face tot cum vrea el.
Daca primăria/guvernul/etc vrea sa încurajeze bicicleta, schimba codul rutier de la aberatia curenta si da prioritate bicicliștilor.
Va invit sa treceti prin orice stat din vest sa vedeti cum se face.pana atunci vorbiti vorbe.
Gresiti amandoi, puneti problema gresit sau nu stiti sa cititi.
Legea e lege. Daca legea zice ca melcul are prioritate, melcul are prioritate. Legea (un concept cu care 99% din romani nu prea se inteleg) vine sa rezolve conflicte. Daca legea spune ca biciclistul are prioritate in cazul in care nu exista o delimitare clara intre pista de bicicleta si troturar/masina, atunci nenorocitul de biciclist pe care il injurati voi aici are prioritate.
Dar cum am spus, romanul e roman si se **** pe lege si face tot cum vrea el.
Daca primăria/guvernul/etc vrea sa încurajeze bicicleta, schimba codul rutier de la aberatia curenta si da prioritate bicicliștilor.
Va invit sa treceti prin orice stat din vest sa vedeti cum se face.pana atunci vorbiti vorbe.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
andrei11
Vorbim in tonuri diferite.
Daca vrem sa ajungem la o concluzie logica trebuie sa publici articolele de lege care reglementeaza circulatia bicicletelor pe trotuar / in parcuri.
Daca nu o sa te alegi cu un brânci din partea mea ca sa faci cunostință cu asfaltul daca-mi calci teritoriul.
PS : Sunt totdeauna insotit de un biciclist de vreo 130 kg sau de altcineva care garantez ca stie sa se descurce daca cumva ripostezi.
Nu ai ce cauta cu bicicleta in locuri aglomerate pe trotuar sau in parcuri. Parcurile nu sunt destinate bicicletelor. Daca vrei bicicleta mergi in afara orasului pe câmp, pe drumurile de tara. Sau pe sosea, evident. Nu uita sa respecti regurile de circulatie.
____________
PS 2 : Vezi ca pista de biciclete pe trotuar trebuie semnalizata cu semnele de circulatie reglemetate prin lege si nu cu caricaturile portocalii de pe asflat. Oricum prin Iancului ( si prin alte parti ) s-au sters aproape total, sper sa nu le mai improspateze niciodata.
Vorbim in tonuri diferite.
Daca vrem sa ajungem la o concluzie logica trebuie sa publici articolele de lege care reglementeaza circulatia bicicletelor pe trotuar / in parcuri.
Daca nu o sa te alegi cu un brânci din partea mea ca sa faci cunostință cu asfaltul daca-mi calci teritoriul.
PS : Sunt totdeauna insotit de un biciclist de vreo 130 kg sau de altcineva care garantez ca stie sa se descurce daca cumva ripostezi.
Nu ai ce cauta cu bicicleta in locuri aglomerate pe trotuar sau in parcuri. Parcurile nu sunt destinate bicicletelor. Daca vrei bicicleta mergi in afara orasului pe câmp, pe drumurile de tara. Sau pe sosea, evident. Nu uita sa respecti regurile de circulatie.
____________
PS 2 : Vezi ca pista de biciclete pe trotuar trebuie semnalizata cu semnele de circulatie reglemetate prin lege si nu cu caricaturile portocalii de pe asflat. Oricum prin Iancului ( si prin alte parti ) s-au sters aproape total, sper sa nu le mai improspateze niciodata.
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
mcosmin
Sigur. In codul rutier se zice ca bicicleta are aceleasi drepturi ca o masina in trafic. Adica poate ocupa o banda intreaga. Sunt curios cati conducatori auto respecta asta. Iti zic eu, sub 1%.
Nu stiu de unde ai prins tu ca ma refer la Romania. In Romania, codul rutier e varza putrezita si murata. Eu zic ca trebuie schimbat codul rutier daca vrei sa faci ceva.
Afirmatia ca bicicleta nu are ce cauta in parc e puerila. Cat timp sunt piste de bicicleta in parc, pot sa merg pe ele. E un talent pentru biciclist sa nu dea peste pietoni, la fel si pentru pieton sa ne intre in fata unui biciclist. Aici intrevine si experienta.
Sigur. In codul rutier se zice ca bicicleta are aceleasi drepturi ca o masina in trafic. Adica poate ocupa o banda intreaga. Sunt curios cati conducatori auto respecta asta. Iti zic eu, sub 1%.
Nu stiu de unde ai prins tu ca ma refer la Romania. In Romania, codul rutier e varza putrezita si murata. Eu zic ca trebuie schimbat codul rutier daca vrei sa faci ceva.
Afirmatia ca bicicleta nu are ce cauta in parc e puerila. Cat timp sunt piste de bicicleta in parc, pot sa merg pe ele. E un talent pentru biciclist sa nu dea peste pietoni, la fel si pentru pieton sa ne intre in fata unui biciclist. Aici intrevine si experienta.
- adila
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
adila
10.000 de rastele pentru biciclete vor fi amplasate în București. Cred ca vroiau sa spuna ca vor fi 10.000 de locuri de parcare pentru biciclete, ca un rastel are in general mai multe locuri de parcare.
http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/...sti-791798
10.000 de rastele pentru biciclete vor fi amplasate în București. Cred ca vroiau sa spuna ca vor fi 10.000 de locuri de parcare pentru biciclete, ca un rastel are in general mai multe locuri de parcare.
http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/...sti-791798
- mcosmin
-
Posted:
-
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
Puss in Boots
Sa nu zica voucher-istii ca nu au unde parca. Oricum majoritatea le vor scoate in parc sau le vor da copiilor (tot prin parcuri), nu ii vad pe prea multi folosindu-le pt a merge la serviciu.
Sa nu zica voucher-istii ca nu au unde parca. Oricum majoritatea le vor scoate in parc sau le vor da copiilor (tot prin parcuri), nu ii vad pe prea multi folosindu-le pt a merge la serviciu.
- adila
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
adila
Probabil ai vazut cate biciclete sunt in parcarea de la Dimitrie Leonida, daca nu te rog sa arunci o privire prin pozele facute de mine. Este adevarat ca aici majoritatea vin din Popesti-Leordeni, dar sa fii sigur ca acelasi lucru s-ar intampla in toate capetele de metrou. Acestea fiind spuse, este clar ca era suficient sa se concentreze pe zonele capat de metrou si sediile administratiei publice, si nu pe cele din oras sau din apropierea parcurilor.
Probabil ai vazut cate biciclete sunt in parcarea de la Dimitrie Leonida, daca nu te rog sa arunci o privire prin pozele facute de mine. Este adevarat ca aici majoritatea vin din Popesti-Leordeni, dar sa fii sigur ca acelasi lucru s-ar intampla in toate capetele de metrou. Acestea fiind spuse, este clar ca era suficient sa se concentreze pe zonele capat de metrou si sediile administratiei publice, si nu pe cele din oras sau din apropierea parcurilor.
📖 Pagination options