MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM7 Sos. Alexandriei - Unirii - Colentina - Voluntari

 

Topic: Discutii generale: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari

434 posts, 139178 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9  ... 31
 
 

📖 Pagination options
Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) andrei11

Sa nu exageram ca nu e bine, o legatura cu metroul exista si e destul de la indemana. E cam acelasi lucru cu Pantelimonul care coboara din 46 /55 la Iancului ca sa ajunga la metrou. Spun treburile astea pentru ca vad zilnic aceasta secventa. Sunt foarte multi care fac aceasta transbordare.(la Iancului )

 


Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) Dominatrix

andrei11 wrote:
Nici macar legatura 21 / 32 nu cred ca este de vreun folos real, nu crezi ? Sau daca ar fi, trebuie gasita o solutie realista de a face legatura pe la Unirii. Tunelul de tramvai mi se pare tot o solutie SF, imi pare rau. Ma tot gandesc sa leg cele 2 linii pe la Marasesti dar nu stiu daca in acest mod traseul nu s-ar lungi cu ceva zeci de minute total aiurea - pe putin cu vreo 20 - 25 minute.
Nu prea vad cum poti sa le legi pe la Marasesti. Ideea e sa poti face un pre-metrou adevarat, intre Alexandria si Colentina, separat de trafic pe portiunile la nivel si subteran in zonele inguste unde separarea liniei nu este posibila. Asta inseamna - minimum - un tunel Chirigiu - Carol I. Si cum a zis si DeSimon, daca M7 metrou intre Alexandria si Colentina nu e considerat "SF", atunci nu vad de ce un tramvai subteran intr-un tunel construit la gabarit de metrou numai in portiunea centrala ar fi "SF".

Cred ca la Marasesti trebuie facut altceva, si anume redeschiderea circulatiei pe malul stang al Dambovitei, intre Podul Marasesti si Piata Unirii. Rezultatul ar fi o scadere a aglomeratiei atit pe Calea Calarasilor si Bd. Unirii, cit mai ales pe Bd. Marasesti. Asta ar fi foarte benefic intrucat in prezent ingustimea Bd. Marasesti si a Caii Calarasilor este un impediment major al unei circulatii normale a tramvaielor dinspre estul Capitalei spre centru.

Strapungerea Uranus cand se va face, va fi gandita cu tramvai. Daca se face strada fara linie de tramvai intr-o prima etapa, asta va dovedi ca autoritatile noastre sufera serios de sindromul neuronului singuratic, ca sa nu zic altfel.

 


Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) andrei11

N-am ce face si intreb, ca tot de M 7 tine discutia :
Colentina colt cu Doamna Ghica este prevazut un pasaj rutier denivelat. Pasajul este foarte important in perspectiva deschiderii Autostrazii A 3 - Bucuresti - Ploiesti. Fara acest pasaj acea intersectie se va bloca total. Cele 2 lucrari - Pasajul Rutier si statia de metrou de pe M 7 vor fi corelate sau se vor executa independent ? Parerea mea este ca nu vor fi bani pentru amandoua, desi mai economic ar fi sa se execute deodata. Vise...

 


Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) andrei11

Dominatrix wrote:
Cred ca la Marasesti trebuie facut altceva, si anume redeschiderea circulatiei pe malul stang al Dambovitei, intre Podul Marasesti si Piata Unirii.

Da, o solutie demna de "cartea recordurilor". Si unde "penetrezi" tu noua artera in Piata Unirii ? Eu am facut mii de combinatii si nu am ajuns la nici un rezultat. Astept cel putin o lamurire in acest sens.
Aceasi problema si-au pus-o si specialistii din Republica Comunista Romania si nu au ajuns la vreo concluzie viabila.

 


Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) Dominatrix

Pe vremea comunistilor, splaiul a fost bagatelizat ca artera de circulatie, intrucat Ceausescu nu vroia ca in noul centru civic sa existe prea mult trafic, dupa modelul Phenian'ului. Dovada ca blocurile sunt pana in trotuar si amplasamnetul viitoarei fostei biblioteci a fost gandit fara bretea de acces pe malul Dambovitei. Probabil ca daca mai traia Ceausescu, o buna parte din centrul civic ar fi fost restrictionat sever traficului, asa cum s-a facut partial si in cartierul Cotroceni. Chiar se zvonea acest lucru in acei ani. De aceea nu cred ca pe atunci s-a pus serios problema de care zici (adica artera de legatura pe directia Marasesti - Unirii).

Dar ca sa-ti raspund la intrebare, cea mai buna solutie dupa parerea mea ar fi betonarea Dambovitei intre Marasesti si Piata Unirii si crearea unui nou bulevard pe acolo. Sincer, nu vad nici o pierdere daca in locul unei balti vom avea un bulevard modern, eventual cu scuar verde pe mijloc, care "ar intepa" Piata Unirii unde incepe acum Splaiul Unirii (vizavi de hotelul Horoscop), oarecum paralel cu Bd. Unirii. O alta solutie, mai proasta e adevarat, ar fi crearea unei noi artere care sa plece din Marasesti, pe partea vestica a ruinii bibliotiecii si care sa iasa in Bulevardul Unirii vizavi de Tribunal (s-ar crea acolo o noua intersectie in "T").

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) sab

andrei11 wrote:
Aceasi problema si-au pus-o si specialistii din Republica Comunista Romania si nu au ajuns la vreo concluzie viabila.

Cum adica ? Pai cine a distrus splaiul pe acea parte si a reorganizat circulatia in Pta Unirii ?
Despre penetrare nu cred ca este asa greu, chiar exista PUZ-uri...Eventual se poate face un pasaj suprateran.

 


Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) Lohengrin

Dominatrix wrote:
Dar ca sa-ti raspund la intrebare, cea mai buna solutie dupa parerea mea ar fi betonarea Dambovitei intre Marasesti si Piata Unirii si crearea unui nou bulevard pe acolo. Sincer, nu vad nici o pierdere daca in locul unei balti vom avea un bulevard modern, eventual cu scuar verde pe mijloc, care "ar intepa" Piata Unirii unde incepe acum Splaiul Unirii (vizavi de hotelul Horoscop), oarecum paralel cu Bd. Unirii.


 Betonarea Dambovitei trebuie executata intre podurile Hasdeu si Marasesti, daca nu chiar Timpuri Noi. S-ar crea spatiu pentru linii de tramvai (abia atunci actuala linie de pe Calea Vitan si-ar gasi un rost, pe un traseu Romprim - Calea Vitan - Unirii - Izvor - Laromet sau Giulesti), benzi auto si ar ramane loc si de spatiu verde.

 Din pacate, la prostime dau bine planurile cu barcute pe Dambovita, amintind de pitorestile cheiuri ale Senei din Paris.
Dambovita nu are insa largimea Senei, iar podurile sunt construite prea jos si nu permit trecerea barcutelor. In plus, in Bucuresti exista salba de lacuri din partea de Nord-Nord-Est, unde se pot face si alte chestii in afara teraselor de fitze.

 


  • GAC
  • Posted:
  •  

Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) GAC

O idee cu si mai mult potential, ar fi desecarea completa a Dambovitei, si realizarea unei sosele expres prin oras, de la Ciurel pana la Vitan Barzesti (si in continuare spre A2). Adancimea albiei prezente se potriveste cu gabaritul unui pasaj subteran.
In ceea ce priveste raul, de la Ciurel pana la Arges, sa se faca un tunel cu 3-4 m in diametru (cu un mini TBM), la nivelul -20 de m (sub metrou), prin care sa se verse baltoaca (care oricum nu are un debit fenomenal) si asa o sa avem "autostrada ingropata". Simplu si relativ ieftin (singurul lucru care o sa coste ceva va vi mini TBM-ul de 3-4 m diametru. Si mai mult, lucrarea se poate face repede (max 2 ani pt acel tunel) si fara a avea vreo restrictie de trafic.

 


Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) cristi20

GAC wrote:
O idee cu si mai mult potential, ar fi desecarea completa a Dambovitei, si realizarea unei sosele expres prin oras, de la Ciurel pana la Vitan Barzesti (si in continuare spre A2). Adancimea albiei prezente se potriveste cu gabaritul unui pasaj subteran.
In ceea ce priveste raul, de la Ciurel pana la Arges, sa se faca un tunel cu 3-4 m in diametru (cu un mini TBM), la nivelul -20 de m (sub metrou), prin care sa se verse baltoaca (care oricum nu are un debit fenomenal) si asa o sa avem "autostrada ingropata". Simplu si relativ ieftin (singurul lucru care o sa coste ceva va vi mini TBM-ul de 3-4 m diametru. Si mai mult, lucrarea se poate face repede (max 2 ani pt acel tunel) si fara a avea vreo restrictie de trafic.


Si la Unirii ce faci cu "autostrada ingropata"? Ca pe sub pamant nu mai poti sa o bagi... (avem un pasaj si 2 statii de metrou)

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate sab

O fotografie de pe net cu fosta statie de tramvai Obor, actuala statie de metrou. Tare sunt curios cum vor realiza conexiunea M7 cu M1 utilizand aceasta statie..

 


  • GAC
  • Posted:
  •  

Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) GAC

Pai, ce sa-i facem, o cocotam la etaj, eventual pe un hobanat, ca sa nu fie nevoie de piloni in zonele cu pasaj sau statii de metrou.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) sab

Si pe sus, ca si pe jos este cam acelasi lucru. Nu vad pe unde faci scari de legatura, indiferent daca vii de sus sau sapi pe sub statie. Actuala statie de metrou este total improprie pentru un nod.  De aici pleaca problema....

 


Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) Dominatrix

@GAC si @sab: Voi vorbiti de pod hobanat in Piata Unirii?  :lol:  :lol: S-au n-am inteles eu bine? Credeam ca aici e un forum serios, haideti totusi sa revenim cu picioarele pe pamant...

@Lohengrin: Si eu sper ca intr-un final se va (re)-betona Dambovita, macar intre  Piata Unirii sI Calea Victoriei, daca nu chiar pana la Podul Hasdeu. Nici eu nu inteleg ce se tot bate atat apa in piua cu barcutele pe valuri: nu exista salba de lacuri din nord? Sa faca acolo entertainment...Betonand Dimbovita intre Marasesti si Podul Hasdeu (unde s-ar face legatura cu noua strapungere intragalactica ) s-ar rezolva traficul pe splai, iar pentru transportul public, cistigul ar fi realizarea unei legaturi pe axa NV-SE, ilegatura indicata ca fiind necesara si in planul JICA si in Planul Transportului Urban sdin 2008, pe care l-am pus pe forum mai demult.

 


  • GAC
  • Posted:
  •  

Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) GAC

Hobanatul La Unirii e fantezia continuarii fanteziei de a betona Dambovita (daca tot o betonezi 1 Km, de ce nu ai inlocui-o complet cap coada cu o sosea).
Acum ca tot suntem la capitolul fantezie, de ce nu s-ar ingusta "baltoaca" la 5-6 metrii, ca nu are cine stie ce debit, si in spatiul eliberat sa se faca 2 benzi + o linie metrou usor pe fiecare mal, (si asa sa se asigure si un transport in comun eficient pt zona de la Nord de Militari ce se va dezvolta mult in urma proiectului intergalactic).
Dar atat timp cat Dr Oetker si romanul de rand au fantezii pariziene, vom ramane cu baltoaca.

 


Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9  ... 31
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M7 Sos. Alexandriei - Unirii - Colentina - Voluntari  • 
Choose destination

Since our 2334 forum members have written 425717 posts in 5294 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use