Topic: Discuții despre transportul regional din Ilfov (4XX)
2360 posts, 849208 views
📖 Pagination options
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX)
Puss in Boots
Ar trebui reluata ideea cu Sudului. Lumea acolo vine nu la Romprim. Nu ca sa mai valideze un bilet (presupunand ca sunt corecti) cand pot ajunge cu 1,5 lei pana unde au nevoie fara compromisuri. Cred ca liniile s-au anulat atunci din alte motive decat traseul care ajungea la Sudului. Nu cred ca aia era marea hiba, sau timpul pierdut in trafic si lipsa budelor pt soferi. In primul rand ar trebui rasi privatii care fac concurenta. Dar care in momentul de fata macar duc unde e nevoie si de-asta lumea apeleaza la ei. 2 lei vs 1,5 lei pe ceea ce ar fi aceeasi distanta....RATB ar fi mai bun si doar privind lucrurile asa.
Si da, probabil si cei cu 425 vin la Sura Mare pt metrou. Asa cum si 449 vine la PPL pt 41 (in mare). Dincoace sunt 3 statii mari si late. Nu e chiar asa un efort. Autobuzele pot folosi statiile de tramvai de exemplu, daca e asa o problema. Sunt multi tarani in trafic si idioti dar in general linia de tramvai e lasata (mai) libera.
418 nu ma deranjeaza ca ajunge la Romprim. Cei care o folosesc au 3 statii de metrou inlantuite pe drum unde sa coboare si sa ia metroul. Nu trebuie sa ajunga neaparat la Sudului din motive evidente. Dincoace pe Oltenitei situatia sta...putintel altfel.
Ar trebui reluata ideea cu Sudului. Lumea acolo vine nu la Romprim. Nu ca sa mai valideze un bilet (presupunand ca sunt corecti) cand pot ajunge cu 1,5 lei pana unde au nevoie fara compromisuri. Cred ca liniile s-au anulat atunci din alte motive decat traseul care ajungea la Sudului. Nu cred ca aia era marea hiba, sau timpul pierdut in trafic si lipsa budelor pt soferi. In primul rand ar trebui rasi privatii care fac concurenta. Dar care in momentul de fata macar duc unde e nevoie si de-asta lumea apeleaza la ei. 2 lei vs 1,5 lei pe ceea ce ar fi aceeasi distanta....RATB ar fi mai bun si doar privind lucrurile asa.
Si da, probabil si cei cu 425 vin la Sura Mare pt metrou. Asa cum si 449 vine la PPL pt 41 (in mare). Dincoace sunt 3 statii mari si late. Nu e chiar asa un efort. Autobuzele pot folosi statiile de tramvai de exemplu, daca e asa o problema. Sunt multi tarani in trafic si idioti dar in general linia de tramvai e lasata (mai) libera.
418 nu ma deranjeaza ca ajunge la Romprim. Cei care o folosesc au 3 statii de metrou inlantuite pe drum unde sa coboare si sa ia metroul. Nu trebuie sa ajunga neaparat la Sudului din motive evidente. Dincoace pe Oltenitei situatia sta...putintel altfel.
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX)
Victor92
@PussInBoots: In cazul liniei 449, nu ai un transport rapid pana la 41 daca ar intoarce la Ikea care sa te lase fix la buza tramvaiului!
De aceea s-au construit aceste capete intermodale pentru a se face conexiunea rapida intre tramvai, autobuz sau metrou (ce e in preajma).
Daca tot o tii asa tare, de ce nu trimiti un e-mail la RATB pentru prelungirea liniei 414 la Sudului? Poate asa ai sanse ...
@PussInBoots: In cazul liniei 449, nu ai un transport rapid pana la 41 daca ar intoarce la Ikea care sa te lase fix la buza tramvaiului!
De aceea s-au construit aceste capete intermodale pentru a se face conexiunea rapida intre tramvai, autobuz sau metrou (ce e in preajma).
Daca tot o tii asa tare, de ce nu trimiti un e-mail la RATB pentru prelungirea liniei 414 la Sudului? Poate asa ai sanse ...
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX)
Puss in Boots
Bine, cum zici tu Situatia de la 449 nu e la fel cu cea de la 414, conceptual doar dar sunt locatii complet diferite si zone complet diferite (la PPL nu e nimic in afara de nodul intermodal si alte legaturi RATB + vreo 2-3 cladiri de birouri si un spital -vorbesc in proximitate). Daca 90% din cei care folosesc 449 vin la PPL ca sa ia 41, la fel cei care folosesc 414 pot sa ajunga la Sudului pentru ca acolo si nu la Romprim vor sa ajunga. Romprim nu ajuta cu absolut nimic si vorbim de 3 statii ce Dumnezeu! Romprim e un nod intermodal? Daca tu il vezi asa sau e considerat asa, eu nu il vad, dar cert e ca la Piata Sudului e adevaratul "nod" chiar daca nu e structural creat ca PPL de ex (acolo ai metroul, acolo e si tramvaiul -daca lumea vrea sa-l foloseasca cu adevarat si nu doar ca un compromis ca sa ajunga la metrou, troleul (va fi), autobuze, Mall, piata, Supermarket, clinica medicala etc etc etc multe etc-uri).
Realitatea din teren e cea pe care o vad eu aproape zilnic. Daca tu ai alta parere, ti-o respect, n-am ce face desi nu sunt de acord cu ea. E democratie. Daca RATB are alta parere, o respect si pe a lor desi nu sunt de acord cu ea. Cert e un singur lucru: lumea va folosi in continuare maxi-taxi la un tarif mai mare pentru ca pentru 90% din ei faptul ca 414 merge la nodul intermodal n-are absolut nicio relevanta. Ei nu au nevoie acolo. Si ma gandeam ca o companie de transport trebuie sa vada si nevoile calatorilor nu sa le ofere jumatati de masura. Ah! si inca 5% coboara dupa Romprim spre intersectia cu Ion Iriceanu, uneori si dupa. Deci cam raman 5% pentru Romprim. Cam putin. Si nu cred ca o sa creasca pentru ca o sa apara tramvaiul.
De cand s-a infiintat 414 le-am facut adresa. Nimic pana acum. Lumea merge tot cu sicriele alea (daca tu crezi ca e ok...) ca sa ajunga unde ii intereseaza. Si pleaca tot cu ele.
Bine, cum zici tu Situatia de la 449 nu e la fel cu cea de la 414, conceptual doar dar sunt locatii complet diferite si zone complet diferite (la PPL nu e nimic in afara de nodul intermodal si alte legaturi RATB + vreo 2-3 cladiri de birouri si un spital -vorbesc in proximitate). Daca 90% din cei care folosesc 449 vin la PPL ca sa ia 41, la fel cei care folosesc 414 pot sa ajunga la Sudului pentru ca acolo si nu la Romprim vor sa ajunga. Romprim nu ajuta cu absolut nimic si vorbim de 3 statii ce Dumnezeu! Romprim e un nod intermodal? Daca tu il vezi asa sau e considerat asa, eu nu il vad, dar cert e ca la Piata Sudului e adevaratul "nod" chiar daca nu e structural creat ca PPL de ex (acolo ai metroul, acolo e si tramvaiul -daca lumea vrea sa-l foloseasca cu adevarat si nu doar ca un compromis ca sa ajunga la metrou, troleul (va fi), autobuze, Mall, piata, Supermarket, clinica medicala etc etc etc multe etc-uri).
Realitatea din teren e cea pe care o vad eu aproape zilnic. Daca tu ai alta parere, ti-o respect, n-am ce face desi nu sunt de acord cu ea. E democratie. Daca RATB are alta parere, o respect si pe a lor desi nu sunt de acord cu ea. Cert e un singur lucru: lumea va folosi in continuare maxi-taxi la un tarif mai mare pentru ca pentru 90% din ei faptul ca 414 merge la nodul intermodal n-are absolut nicio relevanta. Ei nu au nevoie acolo. Si ma gandeam ca o companie de transport trebuie sa vada si nevoile calatorilor nu sa le ofere jumatati de masura. Ah! si inca 5% coboara dupa Romprim spre intersectia cu Ion Iriceanu, uneori si dupa. Deci cam raman 5% pentru Romprim. Cam putin. Si nu cred ca o sa creasca pentru ca o sa apara tramvaiul.
De cand s-a infiintat 414 le-am facut adresa. Nimic pana acum. Lumea merge tot cu sicriele alea (daca tu crezi ca e ok...) ca sa ajunga unde ii intereseaza. Si pleaca tot cu ele.
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX)
Robert24
Este o aberatie totala sa ai linii feeder cu trasee comune cu transportul de capacitate mare (metrou sau tramvai)!
Este o aberatie totala sa ai linii feeder cu trasee comune cu transportul de capacitate mare (metrou sau tramvai)!
- punkreas
-
Posted:
-
Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX)
punkreas
Salut!
Locuiesc in Pantelimon si as putea spune cate ceva despre introducerea acestei linii.
In primul rand, este ceva ce asteptam de foarte multa vreme. Inca din prima zi, am inceput sa circul cu 404 (validand cardul, normal), dimineata (zilnic - deoarece stiu exact ora cand ajunge in statia cea mai apropiata de mine) si seara aleatoriu (depind de metroul care vine la Pantelimon).
Concurentii directi sunt liniile de maxi-taxi 547 si 147 (singurele care au traseu in adancul localitatii) si indirecti toate liniile de maxi taxi care vin disnpre Branesti si Cernica. Avand capat comun, 547 pleaca inaintea autobuzului, astfel incat reuseste sa preia o mare parte din volumul de calatori. Din cauza aceasta, nu am vazut niciun 404 plin la statia de pe blvd Mioritei.
Numarul de calatori civilizati sunt putini (ma indoiesc ca cei care urca au abonament). Nu am vazut niciodata control.
Din ce am auzit, nemultumirile calatorilor in ceea ce priveste linia 404 sunt: lipsa chioscurilor de unde isi pot lua bilet si lipsa unei statii in rondul de la capatul 14.
Exista lucruri foarte bune aduse de introducerea acestei linii, dar, poate cel mai bun lucru este reprezentat de ora tarzie la care pleaca ultima masina in intervalul l-v (23:15). Pentru cine nu stie, ultima sansa de a prinde vreun maxi taxi 547 este pe la 22:10 (la cora), altfel se pot lua cele de cernica-balaceanca care pleaca la 22:30.
Eu sper sa reziste aceasta linie, dar ma gandesc cu groaza la luna septembrie cand vor incepe scolile si se va aglomera pe blvd biruintei.
Victor92 wrote:
Linia 404: Cora Pantelimon - Bulevardul Biruintei - Pantelimon
Autobaza Titan - 2 ture (Luni-Vineri); Sambata si Duminica: 1 tur
Date tehnice:
- 7 statii pe sensul spre Pantelimon, respectiv 9 la intoarcere.
- Durata unei semicurse: 13 - 15 de minute;
- Interval de succedare-> Luni - Vineri: 20-25 minute, Sambata+Duminica: 40-50 de minute;
- Lungime Traseu: Sensul spre Pantelimon 3,87 km, respectiv spre Bucuresti: 5,20 km (din care aproximativ 1 km se afla in Bucuresti) - De mentionat faptul ca am utilizat Google Maps in efectuarea acestor calcule;
- Autobuze repartizate: 4158, 4340, 4532, 4773
Linia preoraseneasca cu numarul 21 a fost infiintata din prima zi a lunii Iulie 2017. Concureaza, alaturi de linia 402, pentru titlul de cea mai rapida si as spune utila linie dintre cele existente. De altfel, indicativul 404 detine traseul fostei linii 147.
In primul rand, timpii de parcurgere a semicurselor este foarte mic si bun pentru ca se creeaza o legatura rapida cu Bucurestiul/Pantelimon, iar calatorii pot ajuge repede la principalele "tinte" catre Centru: Metrou (Intervalul e un pic oscilant avand in vedere ca doar anumite garnituri de pe M1 ajung la Pantelimon, in cursul zilei), respectiv liniile de autobuz 104, 202, 243, 246, 655 (in curand si tramvai la Granitul).
In al doilea rand, pretul oferit de catre RATB chiar bate din nou concurenta, asa cum se intampla si in cazul celorlalte linii preorasenesti. La cei 1,5 lei pe calatorie, respectiv 35 de lei/abonament, chiar merita ca cei localitate sa opteze pentru autobuz, in dauna mijloacelor de transport puse la dispozitie de catre operatorul privat cu numarul de indicativ 547 (Pantelimon - Cora - Bucur Obor).
Traseul este extrem de simplu:
Dus: Cora Pantelimon - Soseaua Dudesti-Pantelimon - Soseaua Pantelimon (Atentie! Statia de autobuz se afla imediat dupa Benzinaria Petrom si NU comuna cu cea a liniilor RATB 104, 202, 243, 246, 655) - Bulevardul Biruntei - Strada Tudor Vladimirescu - Strada Sfantul Gheorghe - Capat Pantelimon.
Intors: Capat Pantelimon - Strada Sfantul Gheorghe - Strada Mioritei - Bulevardul Biruintei - Soseaua Pantelimon - Cora Pantelimon.
Cateva pareri personale: la cateva zile de la infiintare, linia a inceput sa intre in sanul locuitorilor, numarul calatorilor crescand de la o zi la alta. Din pacate, nu exista un reprezentant de-al Primariei Comunei Pantelimon care sa numere calatorii sau de la care se pot achizitiona "bilete". De aici, apare si eterna problema a RATB-ului (atat pe traseele din oras, cat si in cazul altor linii preorasenesti, cu mici exceptii pozitive): validari putine, calatorii pe blat. Se discuta despre o posibilitate de a montat un punct de achiztionare a calatoriilor in giratoriul intersectiei Straziilor Mioritei, Tudor Vladimirescu, Duzilor, dar ramane de vazut ce se va intampla. Cert e ca mai dureaza pana plapuma se aseaza pe pat ...
As mai puncta faptul ca astazi, 5 Iulie 2017, in jurul orei 17-17:30, Politia din Pantelimon patrula pe traseul autobuzului din comuna (in special pe portiunea de pe Starda Sfantul Gheorghe) pentru a preveni eventualele blocaje cauzate de masinile parcate de catre locuitori pe trotuar/strada.
In concluzie, ma declar multumim de cele vazute, mai putin partea cu validarea calatoriilor ... In continuare, o sa va atasez cateva poze cu traseul pe care il parcurg autobuzele in Pantelimon, respectiv placutele de statii si cateva autobuze surprinse.
Salut!
Locuiesc in Pantelimon si as putea spune cate ceva despre introducerea acestei linii.
In primul rand, este ceva ce asteptam de foarte multa vreme. Inca din prima zi, am inceput sa circul cu 404 (validand cardul, normal), dimineata (zilnic - deoarece stiu exact ora cand ajunge in statia cea mai apropiata de mine) si seara aleatoriu (depind de metroul care vine la Pantelimon).
Concurentii directi sunt liniile de maxi-taxi 547 si 147 (singurele care au traseu in adancul localitatii) si indirecti toate liniile de maxi taxi care vin disnpre Branesti si Cernica. Avand capat comun, 547 pleaca inaintea autobuzului, astfel incat reuseste sa preia o mare parte din volumul de calatori. Din cauza aceasta, nu am vazut niciun 404 plin la statia de pe blvd Mioritei.
Numarul de calatori civilizati sunt putini (ma indoiesc ca cei care urca au abonament). Nu am vazut niciodata control.
Din ce am auzit, nemultumirile calatorilor in ceea ce priveste linia 404 sunt: lipsa chioscurilor de unde isi pot lua bilet si lipsa unei statii in rondul de la capatul 14.
Exista lucruri foarte bune aduse de introducerea acestei linii, dar, poate cel mai bun lucru este reprezentat de ora tarzie la care pleaca ultima masina in intervalul l-v (23:15). Pentru cine nu stie, ultima sansa de a prinde vreun maxi taxi 547 este pe la 22:10 (la cora), altfel se pot lua cele de cernica-balaceanca care pleaca la 22:30.
Eu sper sa reziste aceasta linie, dar ma gandesc cu groaza la luna septembrie cand vor incepe scolile si se va aglomera pe blvd biruintei.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX)
Puss in Boots
@Robert24: Adica e o aberatie sa duci 414 la Sudului. Pt 3 statii. In conditiile in care lumea din Popesti vine 90-95% dincoace de Romprim pana la Sudului. Ok. Am inteles. Misto gandirea. Probabil nu a ta, din carti, din teorie, dintr-o logica vestica sau poate si de la noi (dar neaplicabila in conditiile din zona asta). De-asta va esua linia, pt ca multi care o folosesc deja probabil nu valideaza. Si de ce ar valida pana la Romprim cu 1,5 lei ca apoi sa mai dea 1,3 lei pana la Sudului? Eu n-as face-o. As da 2 lei la maxi taxi asa cum am si facut ca sa ajung unde am nevoie. Si daca nu valideaza acum nu vor valida nici dincoace in hai sa zicem tramvaiul 11, de mare capacitate LE: a se vedea si ce povesteste colegul despre 404 (din cauza concurentei privatilor).
Daca voi nu stati in zona (Popesti-Oltenitei) nu inseamna ca oamenilor alora care se inghesuie in masini improprii transportului de persoane si care fac o evaziune fiscala monstruoasa nu trebuie sa le oferim un produs mai bun. Eu unul as vrea sa pot ajunge la Primarie in Popesti luand metroul (pentru care oricum am abonament) si de la Sudului un autobuz direct comod si nu infect ca un maxi taxi. Cu 1,5 lei. Si 2 lei sa fie si as prefera RATB. Si ca mine probabil sunt mai multi. Eh, da-i dracu. Sa stea in maxi taxi daca nu vor sa schimbe la Romprim cu mijloace confortabile si rapide Sau sa mearga pe jos vreo 30 min ca mine.
Eu nu voi folosi niciodata aberatia de schimb de la Romprim 414 cu tramvai sau cu ce o fi atata timp cat am altceva (asa infect cum e) care ma lasa unde am nevoie si la un pret mai bun. Pentru ca eu sunt corect si as valida in RATB ambele calatorii. Daca as avea alt drum de la Romprim, pe care metroul de la Sudului sa nu mi-l satisfaca, atunci da, as lua tramvaiul sau ce o mai fi acolo. Am terminat discutia. Fiecare ramane cu parerea lui.
@Robert24: Adica e o aberatie sa duci 414 la Sudului. Pt 3 statii. In conditiile in care lumea din Popesti vine 90-95% dincoace de Romprim pana la Sudului. Ok. Am inteles. Misto gandirea. Probabil nu a ta, din carti, din teorie, dintr-o logica vestica sau poate si de la noi (dar neaplicabila in conditiile din zona asta). De-asta va esua linia, pt ca multi care o folosesc deja probabil nu valideaza. Si de ce ar valida pana la Romprim cu 1,5 lei ca apoi sa mai dea 1,3 lei pana la Sudului? Eu n-as face-o. As da 2 lei la maxi taxi asa cum am si facut ca sa ajung unde am nevoie. Si daca nu valideaza acum nu vor valida nici dincoace in hai sa zicem tramvaiul 11, de mare capacitate LE: a se vedea si ce povesteste colegul despre 404 (din cauza concurentei privatilor).
Daca voi nu stati in zona (Popesti-Oltenitei) nu inseamna ca oamenilor alora care se inghesuie in masini improprii transportului de persoane si care fac o evaziune fiscala monstruoasa nu trebuie sa le oferim un produs mai bun. Eu unul as vrea sa pot ajunge la Primarie in Popesti luand metroul (pentru care oricum am abonament) si de la Sudului un autobuz direct comod si nu infect ca un maxi taxi. Cu 1,5 lei. Si 2 lei sa fie si as prefera RATB. Si ca mine probabil sunt mai multi. Eh, da-i dracu. Sa stea in maxi taxi daca nu vor sa schimbe la Romprim cu mijloace confortabile si rapide Sau sa mearga pe jos vreo 30 min ca mine.
Eu nu voi folosi niciodata aberatia de schimb de la Romprim 414 cu tramvai sau cu ce o fi atata timp cat am altceva (asa infect cum e) care ma lasa unde am nevoie si la un pret mai bun. Pentru ca eu sunt corect si as valida in RATB ambele calatorii. Daca as avea alt drum de la Romprim, pe care metroul de la Sudului sa nu mi-l satisfaca, atunci da, as lua tramvaiul sau ce o mai fi acolo. Am terminat discutia. Fiecare ramane cu parerea lui.
- barbuandrei
-
Posted:
-
Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX)
barbuandrei
@Puss in Boots are dreptate. Imaginati-va cum ar fi ca 408 , 428 si 456 sa intoarca la Valea Oltului in loc sa mearga pana la Ghencea , pentru a asigura conexiunea cu 41 sau 422 sa intoarca la Mezes si exemplele pot continua. Pur si simplu nu este normal sa taxeze o persoana de 2 ori pentru a ajunge la o conexiune cu mai multe linii. Cat despre capatul celor de la 414 , se poate asigura un capat decent in Leordeni . uitati-va la exemplu lui 406 (reportajul facut de Victor92)
@Puss in Boots are dreptate. Imaginati-va cum ar fi ca 408 , 428 si 456 sa intoarca la Valea Oltului in loc sa mearga pana la Ghencea , pentru a asigura conexiunea cu 41 sau 422 sa intoarca la Mezes si exemplele pot continua. Pur si simplu nu este normal sa taxeze o persoana de 2 ori pentru a ajunge la o conexiune cu mai multe linii. Cat despre capatul celor de la 414 , se poate asigura un capat decent in Leordeni . uitati-va la exemplu lui 406 (reportajul facut de Victor92)
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX)
Robert24
Da, in momentul in care tramvaiul isi va face din nou aparitia la Romprim (in cateva saptamani), va fi o aberatie!
Tu vrei sa ajungi la metrou, ce zici de alti vecini de-ai tai care vor vrea sa ajunga direct la Unirii sau la Gara? De ce la Piata Sudului si nu mai departe? De ce la Piata Sudului si nu la Aparatorii Patriei (ca si acolo e metrou)?
Un transport modern si eficient (pentru ca spre asta ar trebui sa tindem) inseamna si rationalizarea cat mai eficienta a resurselor pentru a putea oferi predictibilitate si timpi cat mai scazuti pentru parcurgerea distantei catre hub (in speta terminalul unde va exista tramvai sau metrou).
Sunt de acord 100% ca este nevoie cat mai urgenta de unificarea tarifara si taxarea orara. In felul acesta nu se poate plange nimeni ca trebuie sa schimbe inca un tramvai sau autobuz pe drum...
Da, in momentul in care tramvaiul isi va face din nou aparitia la Romprim (in cateva saptamani), va fi o aberatie!
Tu vrei sa ajungi la metrou, ce zici de alti vecini de-ai tai care vor vrea sa ajunga direct la Unirii sau la Gara? De ce la Piata Sudului si nu mai departe? De ce la Piata Sudului si nu la Aparatorii Patriei (ca si acolo e metrou)?
Un transport modern si eficient (pentru ca spre asta ar trebui sa tindem) inseamna si rationalizarea cat mai eficienta a resurselor pentru a putea oferi predictibilitate si timpi cat mai scazuti pentru parcurgerea distantei catre hub (in speta terminalul unde va exista tramvai sau metrou).
Sunt de acord 100% ca este nevoie cat mai urgenta de unificarea tarifara si taxarea orara. In felul acesta nu se poate plange nimeni ca trebuie sa schimbe inca un tramvai sau autobuz pe drum...
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX)
Puss in Boots
Corect, de-asta ziceam ca PPL-ul cu Romprim nu sunt aceeasi mancare de peste. Pt simplul fapt ca la Sudului sunt muuuuult mai multe "obiective" pe care oamenii pe care ii vad circuland cu maxi taxi le folosesc sau la care au nevoie sa ajunga. Adevaratul nod e la Piata Sudului nu la Romprim. Si totusi, dupa cum ziceam, vorbim de 3 (TREI) statii, nu e un capat de tara pentru conceptele de smart nush ce sau feeder nush cum.
@Robert24: Pentru ca Piata Sudului e prima statie de metrou si e la doar 3 statii de autobuz/tramvai de marele terminal Romprim. La Aparatori n-avem traseu din Popesti partea cu Oltenitei. Era bun sa ajunga si acolo, e tot pe linia care trebuie. Lasa ca cei de la 125 si 418 folosesc partea astalalta si le e mult mai usor si ei pot ajunge la Aparatori daca au uitat sa coboare la Leonida de ex. Au de unde alege. Si cu metroul ajungi mai repede si la Unirii si la Gara decat cu tramvaiul. Plus ca nici 1 nici 11 nu merg nici acolo nici dincolo. Va trebui sa mai taxezi o data la un alt RATB ca sa te duca la Unirii/Gara sau vei merge pe jos. Presupun ca de 1/34 e vorba pentru faza cu Gara...desi...de cand cu Basarabul mai greu pentru 1/34 sa fie o legatura asa de la indemana cu gara cum e metroul. Dar o poti lua pe jos de la Basarab dupa ce cobori de pe pasaj, nicio problema.
Si de ce sa ma gandesc la alti vecini de localitate (concitadini, ca sa le zic mai corect) cand ma pot gandi la mine. Eu daca de la Primaria din Popesti in situatia de fata vreau sa ajung la Gara, iau maxi-taxi direct la Sudului si iau metroul. Simplu. Cost: 2 lei. Metroul l-am platit deja cu abonament. Daca am tramvaiul 1/34 si 11 la Romprim dar 414 tot acolo merge si maxi e in putere inca, iau maxi taxi 2 lei pana la Sudului si apoi ma urc in metrou. Si ajung repejor la gara. Si probabil multi din concitadinii mei de pe latura Oltenitei asa vor proceda daca vor avea treaba acolo unde spui. Tramvaiul nu ajunge direct nici la Unirii nici la Gara. Metroul da. Si daca poti plati o singura data si ajunge direct la metrou fara scamatorii de ce nu ai face-o? Ah! daca as avea treaba la Muncii sau la Obor si nu m-as grabi, n-ar fi zapada sau cine stie ce alte catastrofe gen vreo ploaie puternica, as lua tramvaiul 1/34 si m-as duce acolo. Dar nu pt Unirii sau pt Gara.
Dincoace pe Berceni, de ce oare 418 (maxi taxi dar cred ca si autobuzul face la fel) desarta 90-95% din calatori la Leonida? Ii vad de dimineata. Ca sa ia metroul. Nu-i vad interesati de marele nod de la Romprim (unde are capat) iar la Sudului ajung cu metroul. Toti vor la metrou, asta e realitatea. De acum, cel putin. De-aia toate maxi care circula pe Oltenitei au capat la Sudului (nu doar cele de Popesti) si nu in alta parte. Si de aia au cerere si oamenii le folosesc.
Tarificarea orara ar rezolva multe probleme. Pana atunci eu si multi altii ca mine (nu tu probabil) nu vom lua autobuz+orice de la Romprim ca sa taxam de 2x (blatistii nu se pun). Nu sunt atat de bogat incat sa-mi permit sa pierd bani zilnic pt ca sunt corect si as valida. In ideea ca ar trebui sa folosesc o astfel de ruta. Probabil multi nu sunt bogati si vor gandi si actiona ca mine. Realitate. Vom merge direct cu maxi-taxi in ingramadeala ca oile. Trist dar asta e.
Corect, de-asta ziceam ca PPL-ul cu Romprim nu sunt aceeasi mancare de peste. Pt simplul fapt ca la Sudului sunt muuuuult mai multe "obiective" pe care oamenii pe care ii vad circuland cu maxi taxi le folosesc sau la care au nevoie sa ajunga. Adevaratul nod e la Piata Sudului nu la Romprim. Si totusi, dupa cum ziceam, vorbim de 3 (TREI) statii, nu e un capat de tara pentru conceptele de smart nush ce sau feeder nush cum.
@Robert24: Pentru ca Piata Sudului e prima statie de metrou si e la doar 3 statii de autobuz/tramvai de marele terminal Romprim. La Aparatori n-avem traseu din Popesti partea cu Oltenitei. Era bun sa ajunga si acolo, e tot pe linia care trebuie. Lasa ca cei de la 125 si 418 folosesc partea astalalta si le e mult mai usor si ei pot ajunge la Aparatori daca au uitat sa coboare la Leonida de ex. Au de unde alege. Si cu metroul ajungi mai repede si la Unirii si la Gara decat cu tramvaiul. Plus ca nici 1 nici 11 nu merg nici acolo nici dincolo. Va trebui sa mai taxezi o data la un alt RATB ca sa te duca la Unirii/Gara sau vei merge pe jos. Presupun ca de 1/34 e vorba pentru faza cu Gara...desi...de cand cu Basarabul mai greu pentru 1/34 sa fie o legatura asa de la indemana cu gara cum e metroul. Dar o poti lua pe jos de la Basarab dupa ce cobori de pe pasaj, nicio problema.
Si de ce sa ma gandesc la alti vecini de localitate (concitadini, ca sa le zic mai corect) cand ma pot gandi la mine. Eu daca de la Primaria din Popesti in situatia de fata vreau sa ajung la Gara, iau maxi-taxi direct la Sudului si iau metroul. Simplu. Cost: 2 lei. Metroul l-am platit deja cu abonament. Daca am tramvaiul 1/34 si 11 la Romprim dar 414 tot acolo merge si maxi e in putere inca, iau maxi taxi 2 lei pana la Sudului si apoi ma urc in metrou. Si ajung repejor la gara. Si probabil multi din concitadinii mei de pe latura Oltenitei asa vor proceda daca vor avea treaba acolo unde spui. Tramvaiul nu ajunge direct nici la Unirii nici la Gara. Metroul da. Si daca poti plati o singura data si ajunge direct la metrou fara scamatorii de ce nu ai face-o? Ah! daca as avea treaba la Muncii sau la Obor si nu m-as grabi, n-ar fi zapada sau cine stie ce alte catastrofe gen vreo ploaie puternica, as lua tramvaiul 1/34 si m-as duce acolo. Dar nu pt Unirii sau pt Gara.
Dincoace pe Berceni, de ce oare 418 (maxi taxi dar cred ca si autobuzul face la fel) desarta 90-95% din calatori la Leonida? Ii vad de dimineata. Ca sa ia metroul. Nu-i vad interesati de marele nod de la Romprim (unde are capat) iar la Sudului ajung cu metroul. Toti vor la metrou, asta e realitatea. De acum, cel putin. De-aia toate maxi care circula pe Oltenitei au capat la Sudului (nu doar cele de Popesti) si nu in alta parte. Si de aia au cerere si oamenii le folosesc.
Tarificarea orara ar rezolva multe probleme. Pana atunci eu si multi altii ca mine (nu tu probabil) nu vom lua autobuz+orice de la Romprim ca sa taxam de 2x (blatistii nu se pun). Nu sunt atat de bogat incat sa-mi permit sa pierd bani zilnic pt ca sunt corect si as valida. In ideea ca ar trebui sa folosesc o astfel de ruta. Probabil multi nu sunt bogati si vor gandi si actiona ca mine. Realitate. Vom merge direct cu maxi-taxi in ingramadeala ca oile. Trist dar asta e.
- alexm
-
Posted:
-
Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX)
alexm
Salutare,
@Puss in Boots, lucrurile au fost deja discutate la nivel de primarie Popesti - RATB si exista sanse ca de la 1.08.2017 liniile 402 si 414 sa intoarca la Piata Sudului, cu traseu la dus pe la Aparatorii Patriei - Sos. Berceni si la intors pe Sos. Oltenitei. Informatiile au fost postate pe un grup de facebook al orasului de catre unul dintre consilierii primariei. Mai jos sunt adresele intre primarie si RATB.
si noua varianta de traseu:
Salutare,
@Puss in Boots, lucrurile au fost deja discutate la nivel de primarie Popesti - RATB si exista sanse ca de la 1.08.2017 liniile 402 si 414 sa intoarca la Piata Sudului, cu traseu la dus pe la Aparatorii Patriei - Sos. Berceni si la intors pe Sos. Oltenitei. Informatiile au fost postate pe un grup de facebook al orasului de catre unul dintre consilierii primariei. Mai jos sunt adresele intre primarie si RATB.
20108163_1566797733372706_5045785460176037942_n.jpg (43.98 KB; downloaded 4865 times)
20108478_1566797730039373_690868951793460010_n.jpg (49.86 KB; downloaded 4865 times)
20245680_1566797723372707_260736572060714158_n.jpg (42.53 KB; downloaded 5140 times)
20108418_1566797800039366_4500787215518783363_n.jpg (62.86 KB; downloaded 4861 times)
si noua varianta de traseu:
20140066_1566797316706081_4752501013425025156_n.jpg (69.71 KB; downloaded 4864 times)
- GPS
-
Posted:
-
Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX)
GPS
Ar fi o idee și reînființarea liniei 434 Romprim (Piața Sudului) - Agropol. In alta ordine de idei dacă tot a fost subiectul zilei linia 414 azi pe aceasta linie au fost repartizate 4888 (Rudolf) și 4911.
Mda... după am citit cele prezentate...
Ar fi o idee și reînființarea liniei 434 Romprim (Piața Sudului) - Agropol. In alta ordine de idei dacă tot a fost subiectul zilei linia 414 azi pe aceasta linie au fost repartizate 4888 (Rudolf) și 4911.
Mda... după am citit cele prezentate...
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX)
rosetti61
Traseul este cel al vechii linii "Otopeni" din anii 50, renumerotata 49 in 1961 (si apoi 149 din 1981). In ghidurile ITB 1982 si 1984 apare eronat "CFR Centura Balotesti". Exista si varianta ei rapida pentru Aeroportul Otopeni 49 barat (349).
Traseul este cel al vechii linii "Otopeni" din anii 50, renumerotata 49 in 1961 (si apoi 149 din 1981). In ghidurile ITB 1982 si 1984 apare eronat "CFR Centura Balotesti". Exista si varianta ei rapida pentru Aeroportul Otopeni 49 barat (349).
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX)
Victor92
@alexbuc: Multumim pentru informatiile aduse. Un bun exemplu de organizare il reprezinta Primaria Chiajna care a amenajat la capatul un capat adecvat, cu tot cu un "container" civilizat. La polul opus se afla cei din Chitila in care capatul liniei 422 e pur si simplu in camp, soferii sunt nevoiti sa mearga la toaleta benzinariei LukOil, iar cand ploua/ninge, autobuzele pleaca murdare sau raman blocate in noroi ...
E de urmarit ce se va intampla de la 1 August 2017 cu liniile 402 si 414.
@rosetti61: Multumim pentru istoric
@alexbuc: Multumim pentru informatiile aduse. Un bun exemplu de organizare il reprezinta Primaria Chiajna care a amenajat la capatul un capat adecvat, cu tot cu un "container" civilizat. La polul opus se afla cei din Chitila in care capatul liniei 422 e pur si simplu in camp, soferii sunt nevoiti sa mearga la toaleta benzinariei LukOil, iar cand ploua/ninge, autobuzele pleaca murdare sau raman blocate in noroi ...
E de urmarit ce se va intampla de la 1 August 2017 cu liniile 402 si 414.
@rosetti61: Multumim pentru istoric
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX)
Puss in Boots
@Alexbuc, merci de update, nu eram la curent ca lucrurile sunt deja puse in miscare. E foarte bine. Sper sa si fie utilizata linia, sa fie intervale decente altfel iar se alege praful de tot. Stii cum e, teoria e una dar la practica multi oameni iau decizii ciudate. In orice caz, vreau sa prind ziua in care dubarii astia nenorociti vor fi zburati de pe traseele preorasenesti.
@Alexbuc, merci de update, nu eram la curent ca lucrurile sunt deja puse in miscare. E foarte bine. Sper sa si fie utilizata linia, sa fie intervale decente altfel iar se alege praful de tot. Stii cum e, teoria e una dar la practica multi oameni iau decizii ciudate. In orice caz, vreau sa prind ziua in care dubarii astia nenorociti vor fi zburati de pe traseele preorasenesti.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov
•
Choose destination