Topic: Modernizarea stațiilor de metrou
1895 posts, 454208 views
📖 Pagination options
- misterr
-
Posted:
-
Re: Modernizarea statiilor de metrou
misterr
Cozi uriase si haos total in statiile de metrou din Capitala. Cartelele imprimate invers au creat un adevar blocaj in Pipera
Ar fi de ras, daca n-ar fi de plans. In statiile de metrou din Capitala este haos, dupa modernizarea portilor de acces. De doua zile, in zona Pipera, se formeaza cozi uriase, deoarece calatorii au fost incurcati de cartelele pentru noile aparate.
Acestea trebuie introduse invers fata de cum este indicat pe ele. Pe de alta parte, in statia Unirii se lucreaza la instalarea noilor aparate, asa ca aglomeratia in subteran este uriasa.
Reprezentantii Metrorex si-au cerut scuze pentru disconfortul creat, dar spun ca exista un lot de cartele imprimate invers pe care trebuie sa le vanda.
Pentru ca nu reusec se introduca noua cartela in aparate, multi calatori raman blocati in fata usilor batante. Intre timp, in spatele lor se formeaza cozi, mai ales la orele de varf, asa cum s-a intamplat in aceste zile la statia de metrou Pipera, dupa 17.00.
Aglomeratie nu este doar la Pipera, ci si la Unirii, unde se circula greu din cauza schimbarii vechilor turnicheti. Iar majoritatea calatorilor care folosesc pentru prima data cartela in noile porti de acces afla cu stupoare ca trebuie sa o introduca invers fata de cum este indicat.
Sageata ii induce in eroare. Suna paradoxal, dar cartela nu trebuie introdusa cu sageata spre aparat, asa cum ar fi normal, ci invers.
Noile aparate citesc cartela altfel fata de cele vechi. Era simplu de tiparit cartele cu sageata invers, dar Metrorex vrea sa consume lotul existent ca sa nu piarda bani.
In zonele aglomerate, angajatii de la metrou ii invata pe calatori sa aseze cartela invers si au afisat pictograme cu modul de utilizare a cartelelor. Lotul de cartele va fi schimbat la finalizarea tuturor lucrarilor.
Noile aparate mai au o problema. Dureaza pana la 4 secunde ca sa valideze o cartela fata de numai 2 secunde in cazul vechilor turnicheti. Asa ca atunci cand sunt mai multi oameni se creaza rapid aglomeratie. In plus, pentru ca de multe ori cartelele sunt mototolite, aparatele se pot bloca.
Noul sistem a costat peste 35 de milioane de euro, iar proiectul este derulat de firmele TIAB, UTI, Logic IT.
UTI sustine ca nu este responsabila de livrarea si instalarea aparatelor.
Surse din cadrul asocierii sustin insa ca aparatele vor functiona mult mai bine abia dupa ce Metrorex va trece la sistemul contactless si va renunta complet la cartelele cu banda magnetica.
Cozi uriase si haos total in statiile de metrou din Capitala. Cartelele imprimate invers au creat un adevar blocaj in Pipera
Ar fi de ras, daca n-ar fi de plans. In statiile de metrou din Capitala este haos, dupa modernizarea portilor de acces. De doua zile, in zona Pipera, se formeaza cozi uriase, deoarece calatorii au fost incurcati de cartelele pentru noile aparate.
Acestea trebuie introduse invers fata de cum este indicat pe ele. Pe de alta parte, in statia Unirii se lucreaza la instalarea noilor aparate, asa ca aglomeratia in subteran este uriasa.
Reprezentantii Metrorex si-au cerut scuze pentru disconfortul creat, dar spun ca exista un lot de cartele imprimate invers pe care trebuie sa le vanda.
Pentru ca nu reusec se introduca noua cartela in aparate, multi calatori raman blocati in fata usilor batante. Intre timp, in spatele lor se formeaza cozi, mai ales la orele de varf, asa cum s-a intamplat in aceste zile la statia de metrou Pipera, dupa 17.00.
Aglomeratie nu este doar la Pipera, ci si la Unirii, unde se circula greu din cauza schimbarii vechilor turnicheti. Iar majoritatea calatorilor care folosesc pentru prima data cartela in noile porti de acces afla cu stupoare ca trebuie sa o introduca invers fata de cum este indicat.
Sageata ii induce in eroare. Suna paradoxal, dar cartela nu trebuie introdusa cu sageata spre aparat, asa cum ar fi normal, ci invers.
Noile aparate citesc cartela altfel fata de cele vechi. Era simplu de tiparit cartele cu sageata invers, dar Metrorex vrea sa consume lotul existent ca sa nu piarda bani.
In zonele aglomerate, angajatii de la metrou ii invata pe calatori sa aseze cartela invers si au afisat pictograme cu modul de utilizare a cartelelor. Lotul de cartele va fi schimbat la finalizarea tuturor lucrarilor.
Noile aparate mai au o problema. Dureaza pana la 4 secunde ca sa valideze o cartela fata de numai 2 secunde in cazul vechilor turnicheti. Asa ca atunci cand sunt mai multi oameni se creaza rapid aglomeratie. In plus, pentru ca de multe ori cartelele sunt mototolite, aparatele se pot bloca.
Noul sistem a costat peste 35 de milioane de euro, iar proiectul este derulat de firmele TIAB, UTI, Logic IT.
UTI sustine ca nu este responsabila de livrarea si instalarea aparatelor.
Surse din cadrul asocierii sustin insa ca aparatele vor functiona mult mai bine abia dupa ce Metrorex va trece la sistemul contactless si va renunta complet la cartelele cu banda magnetica.
- sab
-
Posted:
-
Re: Modernizarea statiilor de metrou
sab
Or fi si cartelele de vina, dar si oamenii nu se uita la ce semne sunt pe aparate..Era un tanar intervievat la ProTV care sustinea ca de vina pentru aglomeratie este faptul ca nu sunt semne care sa indice cum se introduce cartela. Cand i s-a arat ca sunt semne a spus...ca trebuie sa fie mai mari...
Or fi si cartelele de vina, dar si oamenii nu se uita la ce semne sunt pe aparate..Era un tanar intervievat la ProTV care sustinea ca de vina pentru aglomeratie este faptul ca nu sunt semne care sa indice cum se introduce cartela. Cand i s-a arat ca sunt semne a spus...ca trebuie sa fie mai mari...
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Modernizarea statiilor de metrou
punmeister
Asta se intampla cand stai 8 ore pe zi la birou apasand butoane... creierul ala se prajeste.
Asta se intampla cand stai 8 ore pe zi la birou apasand butoane... creierul ala se prajeste.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Modernizarea statiilor de metrou
shoppy
Ai vazut tu vreun raport cu date despre costurile de mentenanta la IVA?, evident nu, deci sa lasam la o parte teoria conspiratiei si priceputul la de toate, in tarile cu apa calda circula vehicule noi, nu alea din '80.
Si apoi cum determini robustetea la un produs nou-nout? Asta o sa se vada in ani, problemele de acum(cu acelea defecte) tin de greseli de instalare, interfatare, configurare si altele asemenea.
Ai vazut tu vreun raport cu date despre costurile de mentenanta la IVA?, evident nu, deci sa lasam la o parte teoria conspiratiei si priceputul la de toate, in tarile cu apa calda circula vehicule noi, nu alea din '80.
Si apoi cum determini robustetea la un produs nou-nout? Asta o sa se vada in ani, problemele de acum(cu acelea defecte) tin de greseli de instalare, interfatare, configurare si altele asemenea.
- sab
-
Posted:
-
Re: Modernizarea statiilor de metrou
sab
Nu neaparat, majoritatea stau 8 ore la birou, ca nu ai ce face,...dar nu poti sa acuzi cand propria ignoranta este in floare...
Ca sa vedeti cat de idioti au fost ..au mutat panourile care blocau scara de la Unirii1 capatul dinspre Centrul Vechi si acum poti accesa corespondenta din ambele capete ale statiei..
Da-i romanului mintea cea de pe urma....
punmeister wrote:
Asta se intampla cand stai 8 ore pe zi la birou apasand butoane... creierul ala se prajeste.
Nu neaparat, majoritatea stau 8 ore la birou, ca nu ai ce face,...dar nu poti sa acuzi cand propria ignoranta este in floare...
sab wrote:
Deci, are cineva vreo idee ? Pentru ce au inchis "istetii" scarile ?
Ca sa vedeti cat de idioti au fost ..au mutat panourile care blocau scara de la Unirii1 capatul dinspre Centrul Vechi si acum poti accesa corespondenta din ambele capete ale statiei..
Da-i romanului mintea cea de pe urma....
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Modernizarea statiilor de metrou
TibiV
Am uitat sa va spun...
Azi pe la 13.30 am trecut (in mare viteza) pe la Unirii...
La accesul din dreptul "covrigilor Luca" erau niste muncitori cu placi de granit/gresie care mestereau la scarile fixe...
Aveau niste "stive" respectabile de placi, deci nu era doar o simpla "peticeala"...
Celalat acces nu l-am vazut, s-a interpus un autobuz intre masina in care eram si accesul repectiv.
Am uitat sa va spun...
Azi pe la 13.30 am trecut (in mare viteza) pe la Unirii...
La accesul din dreptul "covrigilor Luca" erau niste muncitori cu placi de granit/gresie care mestereau la scarile fixe...
Aveau niste "stive" respectabile de placi, deci nu era doar o simpla "peticeala"...
Celalat acces nu l-am vazut, s-a interpus un autobuz intre masina in care eram si accesul repectiv.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Modernizarea statiilor de metrou
subway guru
Pai bine bre, parca la Pipera era plin de tineri frumosi, liberi si intelighenti...corporatisti nu dorei...
Pai bine bre, parca la Pipera era plin de tineri frumosi, liberi si intelighenti...corporatisti nu dorei...
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Modernizarea statiilor de metrou
punmeister
@guru
Pai la asta am facut referire: #savage
@guru
Pai la asta am facut referire: #savage
punmeister wrote:
Asta se intampla cand stai 8 ore pe zi la birou apasand butoane... creierul ala se prajeste.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Modernizarea statiilor de metrou
subway guru
Era o simpla si nevinovata gluma din partea mea...sunt convins ca se vor 'orienta rapid' si adapta la noua situatie, probabil or sa bage si un app pe smartfoane, ca astia nici macar nu se uita pe unde calca, stau doar cu ochi de melc lipiti de ecran scufundati in realitatea virtuala...
Era o simpla si nevinovata gluma din partea mea...sunt convins ca se vor 'orienta rapid' si adapta la noua situatie, probabil or sa bage si un app pe smartfoane, ca astia nici macar nu se uita pe unde calca, stau doar cu ochi de melc lipiti de ecran scufundati in realitatea virtuala...
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Modernizarea statiilor de metrou
TibiV
guru,
generatiile "high-tech" nici macar nu stiu ce este "leapșa pe ouate" sau "fațe-ascunselea"....
@andrei11,
habar NU am cum se scriu corect dpdv gramatical/fonetic aceste jocuri ale tineretilor noastre...
guru,
generatiile "high-tech" nici macar nu stiu ce este "leapșa pe ouate" sau "fațe-ascunselea"....
@andrei11,
habar NU am cum se scriu corect dpdv gramatical/fonetic aceste jocuri ale tineretilor noastre...
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Modernizarea statiilor de metrou
subway guru
Anul trecut am fost la San Francisco, un vis la care nici nu indrazneam sa visez in tineretile mele de flower-power si am avut placerea/onoarea sa-l ascult pe un 'guru adevarat' din Silicon Valley, fosta mana dreapta a geniului Apple si actual consilier al 'primarelui' de acolo...si m-a impresionat o 'parere' emisa de acel spirit revolutionar/previzionar care ne-a spus 'franc': stiti ceva, trebuie sa desfiintam 'stopurile' clasice de la trecerile de pietoni, 'smartfonistii' astia se accidenteaza singuri involuntar si automat pentru ca nu ridica privirea din 'ecran', daca mai au si casti in urechi astia sunt n-aude n'a vede, da masina peste ei oricat i-ar feri, e musai sa mutam semafoarele 'pe bordura' poate asa doar-doar le-or observa si respecta!!!!!!!
Genial!
Anul trecut am fost la San Francisco, un vis la care nici nu indrazneam sa visez in tineretile mele de flower-power si am avut placerea/onoarea sa-l ascult pe un 'guru adevarat' din Silicon Valley, fosta mana dreapta a geniului Apple si actual consilier al 'primarelui' de acolo...si m-a impresionat o 'parere' emisa de acel spirit revolutionar/previzionar care ne-a spus 'franc': stiti ceva, trebuie sa desfiintam 'stopurile' clasice de la trecerile de pietoni, 'smartfonistii' astia se accidenteaza singuri involuntar si automat pentru ca nu ridica privirea din 'ecran', daca mai au si casti in urechi astia sunt n-aude n'a vede, da masina peste ei oricat i-ar feri, e musai sa mutam semafoarele 'pe bordura' poate asa doar-doar le-or observa si respecta!!!!!!!
Genial!
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Modernizarea statiilor de metrou
Puss in Boots
L-am vazut si eu pe ala care nu vazuse stickerul care ii spunea cum sa bage cartela. Si parca tot el sau altul zicea ceva de genul ca nu sunt delimitate clar portile pe unde se intra si pe unde se iese. Pai uita-te fratele meu unde apare sageata verde si unde e semnul rosu de interzis. N-a inventat romanul miscarea asta. E incredibil cum de atunci cand suntem in strainatate si ne trezim cu porti de genul brusc stim cum sa le folosim sau si daca nimerim aiurea nu cred ca ne plangem. Mi-e sila de dualitatea asta care se perpetueaza. Acasa nu stim nimic, altii sunt de vina, murdarim si in general nu ne pasa de nimic (si cred ca e vorba si de o rezistenta in general la schimbare). Nu vedem nici stickerele alea care ne zic sa stam pe dreapta pe scarile rulante. Dar in strainatate brusc suntem civilizati si atotstiutori. Diferenta: acolo ne amendeaza de ne merg fulgii.
Poate o trebui o aplicatie pe smartphone ca sa-ti zica cum sa bagi cartela. Vreun tutorial ceva. Sa vezi distractie cand se vor tipari cartelele noi si la statiile de pe M4 plus capatul M3 se va intra tot old style.
Iar la Pipera si Aurel Vlaicu sistemul va intra in colaps cu sau fara turnicheti noi pentru ca se tot construiesc birouri, dar in rest nu se face absolut nimic. Ma gandesc pe cine or sa dea vina atunci corporatistii. Vreun # in fata Primariei?
L-am vazut si eu pe ala care nu vazuse stickerul care ii spunea cum sa bage cartela. Si parca tot el sau altul zicea ceva de genul ca nu sunt delimitate clar portile pe unde se intra si pe unde se iese. Pai uita-te fratele meu unde apare sageata verde si unde e semnul rosu de interzis. N-a inventat romanul miscarea asta. E incredibil cum de atunci cand suntem in strainatate si ne trezim cu porti de genul brusc stim cum sa le folosim sau si daca nimerim aiurea nu cred ca ne plangem. Mi-e sila de dualitatea asta care se perpetueaza. Acasa nu stim nimic, altii sunt de vina, murdarim si in general nu ne pasa de nimic (si cred ca e vorba si de o rezistenta in general la schimbare). Nu vedem nici stickerele alea care ne zic sa stam pe dreapta pe scarile rulante. Dar in strainatate brusc suntem civilizati si atotstiutori. Diferenta: acolo ne amendeaza de ne merg fulgii.
Poate o trebui o aplicatie pe smartphone ca sa-ti zica cum sa bagi cartela. Vreun tutorial ceva. Sa vezi distractie cand se vor tipari cartelele noi si la statiile de pe M4 plus capatul M3 se va intra tot old style.
Iar la Pipera si Aurel Vlaicu sistemul va intra in colaps cu sau fara turnicheti noi pentru ca se tot construiesc birouri, dar in rest nu se face absolut nimic. Ma gandesc pe cine or sa dea vina atunci corporatistii. Vreun # in fata Primariei?
- misterr
-
Posted:
-
Re: Modernizarea statiilor de metrou
misterr
Pentru cei care n-au înțeles cum funcționează porțile noi și se tot plîng că sînt prea lente, că se deschid cu întîrziere etc., hai să vă explic cum se folosesc (vă vînd pontul):
Se merge către poartă cu geanta (servieta, papornița etc.) înainte (spre poartă), și se trece cu ea prin fascicol înaintea burții, nu cu geanta în urmă (la spate) cum merg cei mai mulți. Apoi geanta se ridică și se continuă deplasarea cu geanta ridicată (peste nivelul porților). Astfel, cu mirare se va constata că la ajungerea în dreptul porților, acestea sînt deja deschise. Dacă, în schimb, se merge cu geanta în urmă (și repede), burta se va lovi de porți. Trebuie învățată această mișcare. Se poate face și un desen (sau o animație...) dacă e nevoie.
Pentru cei care n-au înțeles cum funcționează porțile noi și se tot plîng că sînt prea lente, că se deschid cu întîrziere etc., hai să vă explic cum se folosesc (vă vînd pontul):
Se merge către poartă cu geanta (servieta, papornița etc.) înainte (spre poartă), și se trece cu ea prin fascicol înaintea burții, nu cu geanta în urmă (la spate) cum merg cei mai mulți. Apoi geanta se ridică și se continuă deplasarea cu geanta ridicată (peste nivelul porților). Astfel, cu mirare se va constata că la ajungerea în dreptul porților, acestea sînt deja deschise. Dacă, în schimb, se merge cu geanta în urmă (și repede), burta se va lovi de porți. Trebuie învățată această mișcare. Se poate face și un desen (sau o animație...) dacă e nevoie.
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Modernizarea statiilor de metrou
mcosmin
Poarta are un senzor. Nu se deschide pana nu detecteaza pe cineva sau ceva acolo.
Poarta are un senzor. Nu se deschide pana nu detecteaza pe cineva sau ceva acolo.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrou
•
Choose destination