Topic: M5.1 (D.T. - Eroilor): Discuții generale pe baza lucrărilor și a proiectului
8571 posts, 1402542 views
📖 Pagination options
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
subway guru
Care licitatie de trenuri? Aia 'ratata' si anulata???
TibiV wrote:mcosmin wrote:
Daca atribuie licitatia de trenuri anul asta e tocmai la fix inca 2.
Da Tibi, stiu ca e socant, dar sa stii ca mai sunt si oameni cu cap in tara asta.
Nu discut despre termene, pe care orice om cu BAC-ul luat ar trebui sa inteleaga...
Eu spuneam despre faptul ca tie ti se pare normal ca in marele "Program de guvernare" sa ni se spuna ca vom ajunge cu amarata asta de linie de metrou in 2020...
Se pare ca nu meritam nici macar sa "ne minta frumos"....
Care licitatie de trenuri? Aia 'ratata' si anulata???
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
TibiV
Aia...
Dar mcosmin a gasit argumente sa ne dovedeasca ca s-au luat decizii bune de catre sefi capabili inconjurati de subalterni incompetenti...
De parca von Braun ar fi fost pus sa lanseze RACHETA din autobaza Mizil...
Aia...
Dar mcosmin a gasit argumente sa ne dovedeasca ca s-au luat decizii bune de catre sefi capabili inconjurati de subalterni incompetenti...
De parca von Braun ar fi fost pus sa lanseze RACHETA din autobaza Mizil...
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
subway guru
Aia e 'inmormantata' definitiv...trebuie lansata alta nou-noutza...'pe curat'...
Aia e 'inmormantata' definitiv...trebuie lansata alta nou-noutza...'pe curat'...
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
mcosmin
Tibi, nu cred ca ai inteles.
Oticine ar fi venit la guvernare ar fi facut exact acelasi lucru. M5 a suferit inca de la inceput de lipsa de fonduri. Inca de la inceput era evident ca nu avem trenuri pentru ea. S-au lansat cumva licitatiile la timp ca sa termine in 2015? NU. Totul a fost o vrajeala electorala. Toata lumea stia ca nu va fi gata atunci. Si toata lumea de aici stie ca nu va fi gata la anu. Nu inteleg de ce te agiti atat.
2020 e primul termen realistic pe care l-am primit pana acum.
Abia anul asta s-au trezit ca e nevoie de semnalizare. 2 ani pt trenuri, 2 ani pt semnalizare, 2 ani pentru finalizarea tuturor statiilor. Asta este termenul realist. Promisiunea ca e gata la anu e doar momeala pt locuitorii de acolo si pentru dezvoltatorii imobiliari. Totul e gandit aici, nu e nimic la intamplare.
Tibi, nu cred ca ai inteles.
Oticine ar fi venit la guvernare ar fi facut exact acelasi lucru. M5 a suferit inca de la inceput de lipsa de fonduri. Inca de la inceput era evident ca nu avem trenuri pentru ea. S-au lansat cumva licitatiile la timp ca sa termine in 2015? NU. Totul a fost o vrajeala electorala. Toata lumea stia ca nu va fi gata atunci. Si toata lumea de aici stie ca nu va fi gata la anu. Nu inteleg de ce te agiti atat.
2020 e primul termen realistic pe care l-am primit pana acum.
Abia anul asta s-au trezit ca e nevoie de semnalizare. 2 ani pt trenuri, 2 ani pt semnalizare, 2 ani pentru finalizarea tuturor statiilor. Asta este termenul realist. Promisiunea ca e gata la anu e doar momeala pt locuitorii de acolo si pentru dezvoltatorii imobiliari. Totul e gandit aici, nu e nimic la intamplare.
- George
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
George
Vrei sa zici ca nu avem licitatie pe trenuri in curs?? S-a anulat??????
subway guru wrote:
Aia e 'inmormantata' definitiv...trebuie lansata alta nou-noutza...'pe curat'...
Vrei sa zici ca nu avem licitatie pe trenuri in curs?? S-a anulat??????
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
Adrian Rosca
Licitatia pentru trenuri inca nu e anulata in SEAP, dar CAB a clarificat lucrurile inca din martie:
La Curtea de Apel CAF a incercat sa anuleze decizia CNSC din 27.01.2017 care anula procedura de licitatie in integralitatea ei si pe care o puteti gasi aici. Daca vreti sa cititi toata decizia CAB, o puteti gasi pe SEAP.
Licitatia pentru trenuri inca nu e anulata in SEAP, dar CAB a clarificat lucrurile inca din martie:
20.03.2017
Ora estimata: 09:00
Complet: S8 Completul 14 recurs NCPC
Tip solutie: Alte soluţii
Solutia pe scurt: Respinge excepţia inadmisibilităţii invocată de intimata SC Alstom Transport SA cu privire la plângerea formulată de petenta Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA, ca neîntemeiată. Respinge excepţia inadmisibilităţii invocată de petenta Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA cu privire la plângerea formulată de SC Astra Vagoane Călători SA, ca neîntemeiată. Respinge plângerea formulată de petenta Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA, ca neîntemeiată. Respinge plângerea conexă formulată de petenta SC Astra Vagoane Călători SA, ca neîntemeiată. Definitivă. Pronunţată în şedinţă publică, azi 20.03.2017.
Document: Hotarâre 1242/2017 20.03.2017
La Curtea de Apel CAF a incercat sa anuleze decizia CNSC din 27.01.2017 care anula procedura de licitatie in integralitatea ei si pe care o puteti gasi aici. Daca vreti sa cititi toata decizia CAB, o puteti gasi pe SEAP.
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
Adrian Rosca
In plus, licitatia pentru "Sistemul de siguranta si automatizare a traficului inclusiv echipamentul de siguranta îmbarcat pe tren si sistemul de informare dinamica (inclusiv sonorizare) - Magistrala 5. Drumul Taberei - Pantelimon. Sectiunea Râul Doamnei-Eroilor (PS Opera), inclusiv Statia si Depoul Valea Ialomitei" este suspendata din 11.07.2017, intrucat Thales Systems a contestat la CNSC.
In plus, licitatia pentru "Sistemul de siguranta si automatizare a traficului inclusiv echipamentul de siguranta îmbarcat pe tren si sistemul de informare dinamica (inclusiv sonorizare) - Magistrala 5. Drumul Taberei - Pantelimon. Sectiunea Râul Doamnei-Eroilor (PS Opera), inclusiv Statia si Depoul Valea Ialomitei" este suspendata din 11.07.2017, intrucat Thales Systems a contestat la CNSC.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
subway guru
Ei cam asa zic...si stii prea bine ca nu ma obisnuiesc cu ideea de a ne fura singuri caciula...
Cand o buba e groasa si infectioasa nu exista alt tratament eficient decat bisturiul si extirparea tumorii maligne...
George wrote:subway guru wrote:
Aia e 'inmormantata' definitiv...trebuie lansata alta nou-noutza...'pe curat'...
Vrei sa zici ca nu avem licitatie pe trenuri in curs?? S-a anulat??????
Ei cam asa zic...si stii prea bine ca nu ma obisnuiesc cu ideea de a ne fura singuri caciula...
Cand o buba e groasa si infectioasa nu exista alt tratament eficient decat bisturiul si extirparea tumorii maligne...
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
Florinds
Sunt doua variante, ori se schimba legea licitatiilor, ori se modifica procedura si se solutioneaza mult mai repede contestatiile.
Sunt doua variante, ori se schimba legea licitatiilor, ori se modifica procedura si se solutioneaza mult mai repede contestatiile.
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
mcosmin
De ce a contestat? S-a aflat un castigator sau nu le place procedura?
Adrian Rosca wrote:
In plus, licitatia pentru "Sistemul de siguranta si automatizare a traficului inclusiv echipamentul de siguranta îmbarcat pe tren si sistemul de informare dinamica (inclusiv sonorizare) - Magistrala 5. Drumul Taberei - Pantelimon. Sectiunea Râul Doamnei-Eroilor (PS Opera), inclusiv Statia si Depoul Valea Ialomitei" este suspendata din 11.07.2017, intrucat Thales Systems a contestat la CNSC.
De ce a contestat? S-a aflat un castigator sau nu le place procedura?
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
Adrian Rosca
Procedura e departe de a fi finalizata, asa ca probabil nu le-a placut vreo clarificare la licitatie. Mai avem insa de asteptat pana ce CNSC o sa ia o decizie, ca sa vedem despre ce este vorba mai exact.
Procedura e departe de a fi finalizata, asa ca probabil nu le-a placut vreo clarificare la licitatie. Mai avem insa de asteptat pana ce CNSC o sa ia o decizie, ca sa vedem despre ce este vorba mai exact.
- George
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
George
Pe licitatia cu trenuri, decizia CAB e definitiva si daca e motivata nimic nu impiedica METROREX sa reia licitatia in termenii pe care ii doreste acum, cu respectarea deciziilor CNSC/CAB, decat, eventual, propria incapacitate si indecizie...
Cineva intreba de ce dureaza atat de mult - sunt implicate firme mari de avocatura, contestatii si plangeri de zeci de pagini, e foarte greu sa le cuprinzi, sa le judeci si sa le motivezi rapid.
Singura solutie ar fi fost ca cei care pierd aceste cai de atac sa fie arsi la buzunar, ceea ce insa ne-a zadarnicit deja onorata CCR, ca multe alte chestii bune; ramane sa vedem ca de indata ce intra avocatii corporatisti pe fir se complica totul enorm, astia sunt platiti pe numar de pagini si decisi sa scoata banii de piatra seaca de la operatorii economici, unii foarte puternici, altii mergand doar la obstructie, ciupeala si santaj (nici macar nu sunt sigur ca cele doua categorii sunt net separate...).
Pe de alta parte, si autoritatile contractante cu balbele lor mai ales la infrastructura mare favorizeaza toate aceste litigii de nu se mai intelege om cu persoana, iar garantiile procedurale ca atare nu pot fi suprimate ca deh, sunt caiete de sarcini gresite sau neclare, decizii de descalificare discutabile si multe altele.
Cat despre instanta, acela care a motivat o decizie de 80 de pagini pe nush cate contestatii si probleme tehnice pe care nu le intelege in numai 7 zile sa dea primul cu piatra asupra celor care nu reusesc aceasta performanta...
Pe licitatia cu trenuri, decizia CAB e definitiva si daca e motivata nimic nu impiedica METROREX sa reia licitatia in termenii pe care ii doreste acum, cu respectarea deciziilor CNSC/CAB, decat, eventual, propria incapacitate si indecizie...
Cineva intreba de ce dureaza atat de mult - sunt implicate firme mari de avocatura, contestatii si plangeri de zeci de pagini, e foarte greu sa le cuprinzi, sa le judeci si sa le motivezi rapid.
Singura solutie ar fi fost ca cei care pierd aceste cai de atac sa fie arsi la buzunar, ceea ce insa ne-a zadarnicit deja onorata CCR, ca multe alte chestii bune; ramane sa vedem ca de indata ce intra avocatii corporatisti pe fir se complica totul enorm, astia sunt platiti pe numar de pagini si decisi sa scoata banii de piatra seaca de la operatorii economici, unii foarte puternici, altii mergand doar la obstructie, ciupeala si santaj (nici macar nu sunt sigur ca cele doua categorii sunt net separate...).
Pe de alta parte, si autoritatile contractante cu balbele lor mai ales la infrastructura mare favorizeaza toate aceste litigii de nu se mai intelege om cu persoana, iar garantiile procedurale ca atare nu pot fi suprimate ca deh, sunt caiete de sarcini gresite sau neclare, decizii de descalificare discutabile si multe altele.
Cat despre instanta, acela care a motivat o decizie de 80 de pagini pe nush cate contestatii si probleme tehnice pe care nu le intelege in numai 7 zile sa dea primul cu piatra asupra celor care nu reusesc aceasta performanta...
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
mcosmin
Nu cred ca solutia este sa ii arzi la buzunar.
Ii poti da in judecata ca fac contestatii intentionat doar ca sa intarzie lucrarile, dar nu ai cum sa dovedesti.
Cea ce trebuie facut e sa eficientuzam sistemul care se ocupa de chestiile astea si definite proceduri clare in diverse situatii. Spre exemplu, in loc sa asteptam dupa baba oarba cu balanta in mana, licitatia pentru trenuri trebuia anulata din momentul in care exista suspiciune rezonabila de trucare (bagam oameni la zdup pt asta si ne luam sute de mii de euro amenzi, asa ca de ce nu?) si reluat totul de la capat.
Nu cred ca solutia este sa ii arzi la buzunar.
Ii poti da in judecata ca fac contestatii intentionat doar ca sa intarzie lucrarile, dar nu ai cum sa dovedesti.
Cea ce trebuie facut e sa eficientuzam sistemul care se ocupa de chestiile astea si definite proceduri clare in diverse situatii. Spre exemplu, in loc sa asteptam dupa baba oarba cu balanta in mana, licitatia pentru trenuri trebuia anulata din momentul in care exista suspiciune rezonabila de trucare (bagam oameni la zdup pt asta si ne luam sute de mii de euro amenzi, asa ca de ce nu?) si reluat totul de la capat.
- orex
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
orex
Cu rabdare am studiat solicitarile si raspunsurile de clarficare dn cadrul licitatiei in desfasurare, acum (20.07.2017) suspendata. Lait motivul invocat de Metrorex este termenului de punere in functiune asumat (30.06.2018) ceea ce genereaza o reala criza de timp pentru punerea in opera a celorlalte lucrari ce trebuie executate pentru a se circula pe aici. Dupa ce au lalait-o atat timp, 6 ani, sunt stransi in menghina. Documentatia de atribuire sufera si are brese care sunt exploatate. De pilda, am sesizat ca termenul de predare ale amplasamentelor este unul nedefinit, nefind specificat clar,astfel incat operatorul economic nu stie in mod concret si real cand se poate apuca de treaba. Pe de alta parte unii operatori economici, care nu au derulat astfel de contracte, de o asemenea anvergura, stiu cu buna stiinta....ca nu se pot incadra intr-un termen de 9 luni pentru finalizarea FAZEI 1 si incearca o derogare, de pana la 15 luni a termenului de executie a acesteia. In acest context, astazi 20.07.2017, suntem in impas, in sensul ca procedura a fost suspendata. Astfel, ca de obicei, si aceasta procedura a fost franata. In concluzie, mie unul, ca si locuitor al cartierului scormonit de atat amar de vreme, mi-e clar ca 30.06.2018 e un termen fantasmagoric si nefezabil pentru punerea in functiune a primei sectiuni a M5. Mai avem de tras!
PS
De ce-om avea noi ambitia prosteasca sa ne mai apucam de alte magistrale cand suntem praf? Nu suntem in stare sa invatam din istoria curenta a lucrarilor de infrastructura si sa tragem invataminte?
Cu rabdare am studiat solicitarile si raspunsurile de clarficare dn cadrul licitatiei in desfasurare, acum (20.07.2017) suspendata. Lait motivul invocat de Metrorex este termenului de punere in functiune asumat (30.06.2018) ceea ce genereaza o reala criza de timp pentru punerea in opera a celorlalte lucrari ce trebuie executate pentru a se circula pe aici. Dupa ce au lalait-o atat timp, 6 ani, sunt stransi in menghina. Documentatia de atribuire sufera si are brese care sunt exploatate. De pilda, am sesizat ca termenul de predare ale amplasamentelor este unul nedefinit, nefind specificat clar,astfel incat operatorul economic nu stie in mod concret si real cand se poate apuca de treaba. Pe de alta parte unii operatori economici, care nu au derulat astfel de contracte, de o asemenea anvergura, stiu cu buna stiinta....ca nu se pot incadra intr-un termen de 9 luni pentru finalizarea FAZEI 1 si incearca o derogare, de pana la 15 luni a termenului de executie a acesteia. In acest context, astazi 20.07.2017, suntem in impas, in sensul ca procedura a fost suspendata. Astfel, ca de obicei, si aceasta procedura a fost franata. In concluzie, mie unul, ca si locuitor al cartierului scormonit de atat amar de vreme, mi-e clar ca 30.06.2018 e un termen fantasmagoric si nefezabil pentru punerea in functiune a primei sectiuni a M5. Mai avem de tras!
PS
De ce-om avea noi ambitia prosteasca sa ne mai apucam de alte magistrale cand suntem praf? Nu suntem in stare sa invatam din istoria curenta a lucrarilor de infrastructura si sa tragem invataminte?
📖 Pagination options