Topic: M5.1 (D.T. - Eroilor): Discuții generale pe baza lucrărilor și a proiectului
8571 posts, 1387836 views
📖 Pagination options
- subway guru
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
subway guru
Pentru M5 sunt bani (creditul BEI), pentru M4 asteptam sa vedem ce 'surprize' ne rezerva bugetul pe 2011 (a-propos, baietii astia 'veseli' din parlament cand au de gand sa voteze si lucruri 'serioase' cum ar fi bugetul pe anul viitor???), ca sa stim si noi 'pe ce picior dansam'...
In rest, stii parerea mea, ti-am spus-o pe 'personal'...tot ca o parere personala...
Nu stiu ce rost are sa-l mai invoci pe Ceasca, a murit saracu' de doua decenii...e 'ISTORIE'.
Cu banii de la BEI trebuie respectate 'procedurili' altfel pierzi banii si e cam nasol...
Pentru M5 sunt bani (creditul BEI), pentru M4 asteptam sa vedem ce 'surprize' ne rezerva bugetul pe 2011 (a-propos, baietii astia 'veseli' din parlament cand au de gand sa voteze si lucruri 'serioase' cum ar fi bugetul pe anul viitor???), ca sa stim si noi 'pe ce picior dansam'...
In rest, stii parerea mea, ti-am spus-o pe 'personal'...tot ca o parere personala...
Nu stiu ce rost are sa-l mai invoci pe Ceasca, a murit saracu' de doua decenii...e 'ISTORIE'.
Cu banii de la BEI trebuie respectate 'procedurili' altfel pierzi banii si e cam nasol...
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
Dominatrix
Pe vremea lui Ceausescu, intre 1975-1989 s-au construit in medie cam 4 km de metrou/an. Daca ne uitam in alte parti, vedem ca in prezent ritmul e undeva pe la 1,5-2 km pe an maxim (orasul Madrid e o exceptie). Pentru 9 km de tunel intre Eroilor si V. Ialomitei, nu prea vad cum ar fi gata inainte de 2017-2018 si poate si mai tarziu, daca punem la socoteala si intarzierile inerente la astfel de lucrari + exproprieri + utilitati "fantoma" de care nu stie nimeni + finalizari statii etc. E lung drumul pana departe...
Pe vremea lui Ceausescu, intre 1975-1989 s-au construit in medie cam 4 km de metrou/an. Daca ne uitam in alte parti, vedem ca in prezent ritmul e undeva pe la 1,5-2 km pe an maxim (orasul Madrid e o exceptie). Pentru 9 km de tunel intre Eroilor si V. Ialomitei, nu prea vad cum ar fi gata inainte de 2017-2018 si poate si mai tarziu, daca punem la socoteala si intarzierile inerente la astfel de lucrari + exproprieri + utilitati "fantoma" de care nu stie nimeni + finalizari statii etc. E lung drumul pana departe...
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
Goldmund
Orice comparatie intre o dictatura criminala si o democratie,fie ea si originala,e atat de desueta,de "aeriana"incat nu stiu ce sa mai cred.Ce s -a construit pe timpul lui Hitler(4000km.autostrada,cand in intreaga lume nu erau cunoscute aceste cai rapide )ii lasa rece pe germani!Cert este ca in RFG(Germania democrata si capitalista) s-au mai construit inca aproape 8000km.autostrada noua la un standard copiat apoi de intreaga lume,iar la comunisti s-au mai realizat inca cca.300km.autostrada,la un standar slab-calitativ.Din diferite motive,comunistii romani au fortat sub comanda Armatei(lucru secret si stiut de toti!)constructia de linii de metrou,cu o lipsa totala a atentiei pentru detaliu,confort,etc...Nimeni zdravan la cap nu-si mai doreste in Germania si sper si in Romania,reintoarcerea la o dictatura criminala.A fost o experienta catastrofala pentru ambele popoare,cu toate ca acele dictaturi au avut si "realizari".Realizari au si tarile democratice-si ce realizari!In telecomunicatii,transporturi(de la trenuri la avioane si auto)medicina si tot ce vreti voi,Occidentul democratic se afla in fruntea tuturor tarilor de pe glob.Acesta trebuie sa fie visul oricarui roman si nu "realizarilii"unei dictaturi inumane.
Si inca nu se intelege in tara asta:
faptul ca Romania are nevoie de cateva mii de miliarde de euro(astea sunt sume de bani)pentru a avea o infrastructura precum cea din Vest(pt. media europeana ,Romania are nevoie doar de cca. 400miliarde euro!-cred ca in RL am citit sumele astea),denota un decalaj urias,decalaj facut in principal intre anii 1945-2000,in care perioada Occidentul si-a creat aceasta infrastructura(mai putin canalele navigabile,unele fiind construite in urma cu sute de ani!)Vorbim deci despre periada comunista,care ne-a tinut de fapt pe loc?
Inca o data:daca exista vointa politica si ceva bani,linia de metrou Drumul Taberii-Universitate va fi gata in anul 2016
Orice comparatie intre o dictatura criminala si o democratie,fie ea si originala,e atat de desueta,de "aeriana"incat nu stiu ce sa mai cred.Ce s -a construit pe timpul lui Hitler(4000km.autostrada,cand in intreaga lume nu erau cunoscute aceste cai rapide )ii lasa rece pe germani!Cert este ca in RFG(Germania democrata si capitalista) s-au mai construit inca aproape 8000km.autostrada noua la un standard copiat apoi de intreaga lume,iar la comunisti s-au mai realizat inca cca.300km.autostrada,la un standar slab-calitativ.Din diferite motive,comunistii romani au fortat sub comanda Armatei(lucru secret si stiut de toti!)constructia de linii de metrou,cu o lipsa totala a atentiei pentru detaliu,confort,etc...Nimeni zdravan la cap nu-si mai doreste in Germania si sper si in Romania,reintoarcerea la o dictatura criminala.A fost o experienta catastrofala pentru ambele popoare,cu toate ca acele dictaturi au avut si "realizari".Realizari au si tarile democratice-si ce realizari!In telecomunicatii,transporturi(de la trenuri la avioane si auto)medicina si tot ce vreti voi,Occidentul democratic se afla in fruntea tuturor tarilor de pe glob.Acesta trebuie sa fie visul oricarui roman si nu "realizarilii"unei dictaturi inumane.
Si inca nu se intelege in tara asta:
faptul ca Romania are nevoie de cateva mii de miliarde de euro(astea sunt sume de bani)pentru a avea o infrastructura precum cea din Vest(pt. media europeana ,Romania are nevoie doar de cca. 400miliarde euro!-cred ca in RL am citit sumele astea),denota un decalaj urias,decalaj facut in principal intre anii 1945-2000,in care perioada Occidentul si-a creat aceasta infrastructura(mai putin canalele navigabile,unele fiind construite in urma cu sute de ani!)Vorbim deci despre periada comunista,care ne-a tinut de fapt pe loc?
Inca o data:daca exista vointa politica si ceva bani,linia de metrou Drumul Taberii-Universitate va fi gata in anul 2016
- aztec
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
aztec
Consilierii generali au aprobat, vineri, Planul Urbanistic Zonal al linie 5 al metroului bucureştean, care va străbate cartierul Drumul Taberei.
zice Mediafax
Consilierii generali au aprobat, vineri, Planul Urbanistic Zonal al linie 5 al metroului bucureştean, care va străbate cartierul Drumul Taberei.
zice Mediafax
- andrei11
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
andrei11
Si daca nu aprobau, ce se intampla ? E o treaba suspecta, si uite de ce : Cine ar face un studiu de fezabilitate care a costat cat a costat daca nu i s-ar fi aprobat PUZ-ul ?
Si daca nu aprobau, ce se intampla ? E o treaba suspecta, si uite de ce : Cine ar face un studiu de fezabilitate care a costat cat a costat daca nu i s-ar fi aprobat PUZ-ul ?
- aztec
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
aztec
Pai.. fara puz aprobat cred ca nu se pot apuca de lucrari.
Binenteles, un puz aprobat nu inseamna neaparat ca se apuca imediat de munca, ci ca doar exista unda verde. Cred ca de 2 ani se plimba puz-ul asta dupa aprobari. Acum mai trebuie autorizarea de construire de la primarie.. si binenteles terminarea procedurilor Metrorex cu licitatia.
Eu sper..
Strudile de fezabilitate pot fi cu zecile,
Pai.. fara puz aprobat cred ca nu se pot apuca de lucrari.
Binenteles, un puz aprobat nu inseamna neaparat ca se apuca imediat de munca, ci ca doar exista unda verde. Cred ca de 2 ani se plimba puz-ul asta dupa aprobari. Acum mai trebuie autorizarea de construire de la primarie.. si binenteles terminarea procedurilor Metrorex cu licitatia.
Eu sper..
Strudile de fezabilitate pot fi cu zecile,
- DeSimon
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
DeSimon
Deci daca inteleg bine, stadionul Steaua se afla la Raul Doamnei ?
Alt punct interesant este faptul ca primul tronson se va opri la Razoare, adica fara nici o legatura cu alta magistrala. De la Razoare o ei pe jos, sau ei un troleibuz care tot din Drumul Taberei vine
Vai ce bataie de joc, mai bine n-ar vorbi deloc de M5 decat sa se faca atat de ras
Deci daca inteleg bine, stadionul Steaua se afla la Raul Doamnei ?
Alt punct interesant este faptul ca primul tronson se va opri la Razoare, adica fara nici o legatura cu alta magistrala. De la Razoare o ei pe jos, sau ei un troleibuz care tot din Drumul Taberei vine
Vai ce bataie de joc, mai bine n-ar vorbi deloc de M5 decat sa se faca atat de ras
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
Dominatrix
DeSimon wrote:Ai inteles gresit. Aceasta impartire in tronsoane reflecta impartirea contractului in mai multe "loturi" de constructie, si (probabil) si PUZ'uri diferite. Nu m-ar mira ca fiecare tronson sa faca obiectul unei licitatii separate. Asa se procedeaza oriunde cand se construieste o linie de metrou lunga. Nu inseamna ca se face tronsonul 1 fara tronsonul 2, deci linia se va face din start cel putin pana la Eroilor.
Alt punct interesant este faptul ca primul tronson se va opri la Razoare, adica fara nici o legatura cu alta magistrala. De la Razoare o ei pe jos, sau ei un troleibuz care tot din Drumul Taberei vine
- mindmasster
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
mindmasster
Bun , s-a aprobat PUZ-ul . Acum trebuie sa asteptam licitatia dupa care aranjarea santierului si inceperea lucrarilor . nu?
Bun , s-a aprobat PUZ-ul . Acum trebuie sa asteptam licitatia dupa care aranjarea santierului si inceperea lucrarilor . nu?
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
Dominatrix
Ba nu. Faptul ca exista un PUZ aprobat nu inseamna mare lucru. Un PUZ aprobat NU DA DREPTUL LA EFECTUARE DE LUCRARI, ci doar creaza premiza juridica pentru o eventuala autorizare a lor daca se demonstreaza ca toate terenurile afectate sunt in proprietatea investitorului, adica PMB sau Ministerul Transporturilor in acest caz. E lung drumul pana departe....
Ba nu. Faptul ca exista un PUZ aprobat nu inseamna mare lucru. Un PUZ aprobat NU DA DREPTUL LA EFECTUARE DE LUCRARI, ci doar creaza premiza juridica pentru o eventuala autorizare a lor daca se demonstreaza ca toate terenurile afectate sunt in proprietatea investitorului, adica PMB sau Ministerul Transporturilor in acest caz. E lung drumul pana departe....
- andrei11
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
andrei11
Vad ca ai inceput sa te joci cu cifre pe care nu le cam poti justifica. Asadar de unde si pana unde rezulta ca M 5 se justifica economic ? Si M 6 nu ? Sa stii ca o sa ai un adversar indarjit in persoana mea in sustinerea unui metrou in Dr. Taberei in detrimentul altor cartiere mai sarace si mai defavorizate - Rahova, Ferentari, Colentina.
Cei din Dr. Taberei nu au decat sa-si faca un metrouusor pana-n centru, daca se ocupau de el din 1990 pana acum il aveau. Dar ei au fost cu moţ in frunte, au vrut "din prima" metrou. Cum necum, in Ferentari / Rahova / Colentina exista tramvai modernizat. Cum se intampla din istoria straveche, cei mai putin pretentiosi s-au descurcat mai bine decat ca cei cu pretentii. Dr. Taberei a visat la metrou de un sfert de veac si probabil ca o sa mai viseze inca.
In incheiere - ca sa fie lucrurile clare, sunt atât pentru M 5 cat si pentru M 7 dar nu o magistrala in detrimentul alteia.
Dominatrix wrote:
Pe de alta parte, o linie de metrou nu se justifica economic daca dupa deschiderea ei, incarcarea la ora de varf in punctul de maxima aglomerare nu este macar o treime din capacitatea maxima a liniei.
Vad ca ai inceput sa te joci cu cifre pe care nu le cam poti justifica. Asadar de unde si pana unde rezulta ca M 5 se justifica economic ? Si M 6 nu ? Sa stii ca o sa ai un adversar indarjit in persoana mea in sustinerea unui metrou in Dr. Taberei in detrimentul altor cartiere mai sarace si mai defavorizate - Rahova, Ferentari, Colentina.
Cei din Dr. Taberei nu au decat sa-si faca un metrouusor pana-n centru, daca se ocupau de el din 1990 pana acum il aveau. Dar ei au fost cu moţ in frunte, au vrut "din prima" metrou. Cum necum, in Ferentari / Rahova / Colentina exista tramvai modernizat. Cum se intampla din istoria straveche, cei mai putin pretentiosi s-au descurcat mai bine decat ca cei cu pretentii. Dr. Taberei a visat la metrou de un sfert de veac si probabil ca o sa mai viseze inca.
In incheiere - ca sa fie lucrurile clare, sunt atât pentru M 5 cat si pentru M 7 dar nu o magistrala in detrimentul alteia.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
Dominatrix
Cartierul Drumul Taberei este mai aglomerat decat Rahova (are practic populatia unui mic oras). Motivul pentru care ti se pare ca te descurci mai bine in el dpdv al transportului in comun este ca din Drumul Taberei ai iesiri si spre Ghencea, si spre centru (via Razoare) si spre Militari (via str. Brasov – Lujerului), deci fluxurile de calatori se distribuie altfel. Rahova nu are decat o iesire spre centru, anume Calea Rahovei. Celelalte (prin Sebastian sau prin Margeanului) sunt prea ocolite si "chinuite", in sensul ca se infunda in intersectii (ex. Razoare) sau artere (ex. Cal. 13 Septembrie) deja supra-aglomerate. Iar daca tot ai pomenit anii '80, pe atunci frecventa echivalenta de circulatie a autobuzelor/troleibuzelor la ora de varf in Drumul Taberei, era "imposibila": aproape 100 de vehicule/ora si sens, conform monografiei RATB. Si o buna parte din ele erau articulate (mai ales troleibuze). Si chiar presupunand prin absurd ca era vorba numai de vehicule simple, la o capacitate de circa 100 calatori pentru un autobuz de 12 m, la 100 de vehicule/ora si sens, inseamna capacitate totala de 10000 calatori/ora si sens, cerere care e deja in sfera metroului. Cunsoti istoria metroului, deci stii foarte bine ca daca nu era Ceausescu cu ideile lui tembele, inca din anii '80 s-ar fi bagat metrou in Drumul Taberei, sau macar tramvai. ITB'ul facand chiar cereri in acest sens.
Pe directia Drumul Taberei – Eroilor intr-adevar in momentul de fata troleele si autobuzele nu sunt pline, dar nu fiindca nu ar exista cerere, ci fiindca multi si-au gasit alte rute de transport, mai ocolite, dar mai rapide, in speta tramvaiul 41 pana la Crangasi si de acolo metroul. Acest lucru a mai fost discutat pe forum. Cand M5 va fi gata, va fi folosit din prima zi si de cei care se merg cu troleul sau autobuzul spre Eroilor via Razoare, si de o buna parte din cei care folosesc tramvaiul 41 pana la Crangasi, si de o parte din calatroii din Rahova care vor avea un acces cat de cat facil la M5, si de cei care in prezent stau in Drumul Taberei, dar merg cu masina fiindca nu vor sa se inghesuie in tramvaie si autobuze supra-aglomerate. Spre deosebire de M5, M7 in Rahova se va baza numai pe cei care folosesc liniile 32 si 117 si pe locuitorii din Rahova care vor prefera metroul in locul masinii personale. Cresterea cererii de transport pe M7 in Rahova va fi mai lenta fiindca linia in sine nu va atrage prea multi calatori din coridoare paralele, din simplul motiv ca acestea nu exista. (admitand ca M5 pana la Eroilor va fi gata inainte de M7 in Rahova, lucru ce este practic sigur).
andrei11 wrote:
Ok, o sa ma duc cand o sa te duci si tu la Eroilor si o sa-mi spui ca nu te-ai putut urca intr-un RATB catre Dr. Taberei. Nu ma pacalesti cu treburi de genul asta, cunosc destul de bine Dr. Taberei si m-am descurcat tot timpul sa ajung in el. Si asta cam din anii ' 80 incoace cand practic tot cartierul era construit - deci nu s-a mai marit populatia asa de mult. Cartierul Brancusi iese din discutie, acolo sunt oameni saraci de nu mai ai loc de masini in zona.
Cartierul Drumul Taberei este mai aglomerat decat Rahova (are practic populatia unui mic oras). Motivul pentru care ti se pare ca te descurci mai bine in el dpdv al transportului in comun este ca din Drumul Taberei ai iesiri si spre Ghencea, si spre centru (via Razoare) si spre Militari (via str. Brasov – Lujerului), deci fluxurile de calatori se distribuie altfel. Rahova nu are decat o iesire spre centru, anume Calea Rahovei. Celelalte (prin Sebastian sau prin Margeanului) sunt prea ocolite si "chinuite", in sensul ca se infunda in intersectii (ex. Razoare) sau artere (ex. Cal. 13 Septembrie) deja supra-aglomerate. Iar daca tot ai pomenit anii '80, pe atunci frecventa echivalenta de circulatie a autobuzelor/troleibuzelor la ora de varf in Drumul Taberei, era "imposibila": aproape 100 de vehicule/ora si sens, conform monografiei RATB. Si o buna parte din ele erau articulate (mai ales troleibuze). Si chiar presupunand prin absurd ca era vorba numai de vehicule simple, la o capacitate de circa 100 calatori pentru un autobuz de 12 m, la 100 de vehicule/ora si sens, inseamna capacitate totala de 10000 calatori/ora si sens, cerere care e deja in sfera metroului. Cunsoti istoria metroului, deci stii foarte bine ca daca nu era Ceausescu cu ideile lui tembele, inca din anii '80 s-ar fi bagat metrou in Drumul Taberei, sau macar tramvai. ITB'ul facand chiar cereri in acest sens.
Pe directia Drumul Taberei – Eroilor intr-adevar in momentul de fata troleele si autobuzele nu sunt pline, dar nu fiindca nu ar exista cerere, ci fiindca multi si-au gasit alte rute de transport, mai ocolite, dar mai rapide, in speta tramvaiul 41 pana la Crangasi si de acolo metroul. Acest lucru a mai fost discutat pe forum. Cand M5 va fi gata, va fi folosit din prima zi si de cei care se merg cu troleul sau autobuzul spre Eroilor via Razoare, si de o buna parte din cei care folosesc tramvaiul 41 pana la Crangasi, si de o parte din calatroii din Rahova care vor avea un acces cat de cat facil la M5, si de cei care in prezent stau in Drumul Taberei, dar merg cu masina fiindca nu vor sa se inghesuie in tramvaie si autobuze supra-aglomerate. Spre deosebire de M5, M7 in Rahova se va baza numai pe cei care folosesc liniile 32 si 117 si pe locuitorii din Rahova care vor prefera metroul in locul masinii personale. Cresterea cererii de transport pe M7 in Rahova va fi mai lenta fiindca linia in sine nu va atrage prea multi calatori din coridoare paralele, din simplul motiv ca acestea nu exista. (admitand ca M5 pana la Eroilor va fi gata inainte de M7 in Rahova, lucru ce este practic sigur).
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
Dominatrix
andrei11 wrote:Andrei, nu stiu cu cate studii de fezabilitate de linii de metrou ai avut tu de-a face, dar cam peste tot in Europa se considera ca daca o linie de metrou, la ora de varf, nu poate atrage cel putin o treime din capacitatea maxima posibila macar la orizontul de 5 ani de la deschidere, atunci nu are rost sa te complici cu metrou. Motivatia tine nu numai de cheltuielile de capital imense care trebuie facute initial (prin constructia liniei), dar si de faptul ca la metrou, spre deosebire de alte mijloace de transport exista cheltuieli de exploatare mari, independente de frecventa de circulatie, deci pe care le suporti indiferent daca metroul circula la 2 sau la 10 minute. De aceea daca faci metrou trebuie sa te bazezi pe o cerere de transport consistenta, cerere care nu poate fi acoperita cu alte mijloace de transport. Ti-am mai explicat de ce cred eu ca e nevoie de metrou in Drumul Taberei aici si aici. Chiar e nevoie sa mai reluam discutia asta? Daca nu esti de acord, astept si alte pareri.
Vad ca ai inceput sa te joci cu cifre pe care nu le cam poti justifica. Asadar de unde si pana unde rezulta ca M 5 se justifica economic ? Si M 6 nu ? Sa stii ca o sa ai un adversar indarjit in persoana mea in sustinerea unui metrou in Dr. Taberei in detrimentul altor cartiere mai sarace si mai defavorizate - Rahova, Ferentari, Colentina.
andrei11 wrote:Care "ei"? Metrou usor ca sa ajunga unde? Acolo e nevoie de metrou "greu" si nu de acum, ci inca din anii '80. Iar metroul e in sarcina Ministrului Transportului, nici macar al primariei. Cine vroiai sa-l construiasca? Locuitorii din Drumul Taberei? Si cu ce fonduri? E adevarat ca pentru incompetenta lor, as vrea si eu sa folosesc de exemplu o jucarie din asta pe toti ministrii transporturilor din '90 incoace, dupa ce ar sta comod pe un cal nazdravan, ca de exemplu acesta, dar purtand ei șaua, nu calul . Dar ce sa faci? Pe astia i-am votat, cu astia defilam.
Cei din Dr. Taberei nu au decat sa-si faca un metrouusor pana-n centru, daca se ocupau de el din 1990 pana acum il aveau. Dar ei au fost cu moţ in frunte, au vrut "din prima" metrou. Cum necum, in Ferentari / Rahova / Colentina exista tramvai modernizat.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
andrei11
In afara de portiunea dintre Valea Ialomitei si Romancierilor unde va fi sapatura deschisa - "sant" cum l-ai denumit tu, dar in sfarsit, este o licenta poetica, nu prea e sant, asadar in rest M 5 - cel putin in prima sectiune - va fi construita numai cu ajutorul TBM - urilor de ultima generatie. Statiile - cel putin cele din cartier vor ocupa doar o directie de mers - deci 3 benzi + scuarul + eventual o parte din trotuar, asadar cu ( putina ) bunavointa se va putea circula. Sper totusi ca santierul sa nu tina mai mult de 48 - 50 de luni.
jailor wrote:
Stiu ca o sunt chestii diferite, ma refeream doar latehnologia de sapare a galeriilor si la cat o sa bulverseze traficul/viata oamenilor. Stiu ca pe sistemul cu santuri se sapa doar pe strazi ceea ce inseamna un calvar.
In afara de portiunea dintre Valea Ialomitei si Romancierilor unde va fi sapatura deschisa - "sant" cum l-ai denumit tu, dar in sfarsit, este o licenta poetica, nu prea e sant, asadar in rest M 5 - cel putin in prima sectiune - va fi construita numai cu ajutorul TBM - urilor de ultima generatie. Statiile - cel putin cele din cartier vor ocupa doar o directie de mers - deci 3 benzi + scuarul + eventual o parte din trotuar, asadar cu ( putina ) bunavointa se va putea circula. Sper totusi ca santierul sa nu tina mai mult de 48 - 50 de luni.
📖 Pagination options