Topic: Achiziții de autobuze Euro 6 în perioada 2017-2020
1272 posts, 333249 views
📖 Pagination options
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020
Robert24
Golmund, ai citit ultimile postari din acest topic? Ai si documentatia acolo, si sunt toate cu AC.
Si da, e nevoie si de autobuze de 10m. Sunt trasee secundare unde cererea este mai redusa, plus sunt bune pentru majoritatea liniilor de noapte.
Ref la cele articulate, da, sunt putine, am spus si noi asta de mai multe ori.
Golmund, ai citit ultimile postari din acest topic? Ai si documentatia acolo, si sunt toate cu AC.
Si da, e nevoie si de autobuze de 10m. Sunt trasee secundare unde cererea este mai redusa, plus sunt bune pentru majoritatea liniilor de noapte.
Ref la cele articulate, da, sunt putine, am spus si noi asta de mai multe ori.
- Daddy
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020
Daddy
@Goldmund - In esenta, intrebarea se pune asa: ce e de preferat pentru linii cu cerere redusa, uneori si cu cativa calatori ora sens? Un autobuz gama 12m, 100 locuri si cu un pret estimativ de 250.000 euro sau un autobuz din gama 10m, 80 locuri si cu un pret estimativ de 200.000 euro?
Mie, cel putin, mi s-a parut straniu cand am vazut ca se doreste achizitionarea de articulate, stiind pozitia unor angajati ai regiei fata de acest subiect... dupa 3 decenii sa auzim din nou autobuze articulate (fie ele doar 30) a fost o mica surpriza in momentul in care transportul public in Bucuresti a decazut mult. Din pacate, in Bucuresti, in Romania in general, suntem obisnuiti cu involutia nu cu evolutia... ne multumim cu putin si normalul este privit ca o mare realizare.
Ce este foarte important este ce se va intampla dupa aceasta licitatie - cate din vechile autobuze vor fi casate.
Daca se doreste sa ramana doar autobuzele cu AC va fi o problema - va ramane un parc de aproximativ 900 vehicule, insuficient in conditiile in care apar tot mai multe linii preorasenesti. Sper ca stirea de acum cateva saptamani cum ca s-ar dori achizitioarea a 150 de instalatii AC sa insemne pastrarea a inca 150 autobuze din lotul euro3. 150 Euro3+500 Euro4+400 Euro6, 1050 vehicule.. ar fi decent.
@Goldmund - In esenta, intrebarea se pune asa: ce e de preferat pentru linii cu cerere redusa, uneori si cu cativa calatori ora sens? Un autobuz gama 12m, 100 locuri si cu un pret estimativ de 250.000 euro sau un autobuz din gama 10m, 80 locuri si cu un pret estimativ de 200.000 euro?
Goldmund wrote:
Daddy,
Curios ca nu ti-a(u) sarit in ochi doar cele 30 de autobuze articulate propuse de "putere". Straniu.
Mie, cel putin, mi s-a parut straniu cand am vazut ca se doreste achizitionarea de articulate, stiind pozitia unor angajati ai regiei fata de acest subiect... dupa 3 decenii sa auzim din nou autobuze articulate (fie ele doar 30) a fost o mica surpriza in momentul in care transportul public in Bucuresti a decazut mult. Din pacate, in Bucuresti, in Romania in general, suntem obisnuiti cu involutia nu cu evolutia... ne multumim cu putin si normalul este privit ca o mare realizare.
Ce este foarte important este ce se va intampla dupa aceasta licitatie - cate din vechile autobuze vor fi casate.
Daca se doreste sa ramana doar autobuzele cu AC va fi o problema - va ramane un parc de aproximativ 900 vehicule, insuficient in conditiile in care apar tot mai multe linii preorasenesti. Sper ca stirea de acum cateva saptamani cum ca s-ar dori achizitioarea a 150 de instalatii AC sa insemne pastrarea a inca 150 autobuze din lotul euro3. 150 Euro3+500 Euro4+400 Euro6, 1050 vehicule.. ar fi decent.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020
ByOnu
Vorbesc in numele meu si spun ca nu mi se pare o investitie rentabila, nu in niste autobuze destul de uzate, execrabil intretinute si care si-au depasit durata (minima?) recomandata de viata de 8 ani. O investitie urgenta in instalatii de AC ar trebui sa aiba loc pentru toate PPC, Bucur LF si Bucur 1, vehicule pe care stim ca le vom mai folosi mai bine de un deceniu. In maxim 5 ani nu cred ca ar trebui sa mai vedem urma de euro 3 in curtea RATB.
Daddy wrote:
Sper ca stirea de acum cateva saptamani cum ca s-ar dori achizitioarea a 150 de instalatii AC sa insemne pastrarea a inca 150 autobuze din lotul euro3
Vorbesc in numele meu si spun ca nu mi se pare o investitie rentabila, nu in niste autobuze destul de uzate, execrabil intretinute si care si-au depasit durata (minima?) recomandata de viata de 8 ani. O investitie urgenta in instalatii de AC ar trebui sa aiba loc pentru toate PPC, Bucur LF si Bucur 1, vehicule pe care stim ca le vom mai folosi mai bine de un deceniu. In maxim 5 ani nu cred ca ar trebui sa mai vedem urma de euro 3 in curtea RATB.
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020
Robert24
Perfect de acord cu ce spune ByOnu!
O achizitie de instalatii AC puse pe autobuze care vor mai rezista cativa ani inseamna doar spalare de bani si niste comisioane pentru aia destepti.
Insa, intr-adevar macar toate Bucur LF-urile si orice iese "modernizat" din URAC ar trebui sa aiba AC!
PS: Nu mai sunt de mult 500 de autobuze E4. Minim 30, daca nu mai multe sunt moarte...
Perfect de acord cu ce spune ByOnu!
O achizitie de instalatii AC puse pe autobuze care vor mai rezista cativa ani inseamna doar spalare de bani si niste comisioane pentru aia destepti.
Insa, intr-adevar macar toate Bucur LF-urile si orice iese "modernizat" din URAC ar trebui sa aiba AC!
PS: Nu mai sunt de mult 500 de autobuze E4. Minim 30, daca nu mai multe sunt moarte...
- barbuandrei
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020
barbuandrei
@Daddy "150 Euro3+500 Euro4+400 Euro6, 1050 vehicule.. ar fi decent."
Calculul tau ar fi bun , dar din cele 500 de E4, nu cred ca mai merg 400
@Daddy "150 Euro3+500 Euro4+400 Euro6, 1050 vehicule.. ar fi decent."
Calculul tau ar fi bun , dar din cele 500 de E4, nu cred ca mai merg 400
- Daddy
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020
Daddy
@ByOnu - am aceeasi parere ca tine. Poate am fost inteles gresit dar asta ar fi o varianta in cazul in care s-ar dori eliminarea autobuzelor fara AC. Nu-i obliga nimeni, nici nu-i rentabil (desi e o mare presiune mediatica de a scapa de aceste autobuze) dar ideea e ca in orice varianta va trebui asigurat un parc suficient, cu AC sau fara. Cel mai simplu era sa faca un efort sa cumpere 500, in acel caz era clar ce si cum.
Doar in conditiile in care se mai face o licitatie altfel se va repeta greseala de acum cativa ani cand s-a retras din circulatie ce nu era Mercedes si au crescut simtitor intervalele de succedare. Licitatia pentru electrice e o himera, se fac studii daca e rentabil sau nu, poate in deceniul viitor.
@ByOnu - am aceeasi parere ca tine. Poate am fost inteles gresit dar asta ar fi o varianta in cazul in care s-ar dori eliminarea autobuzelor fara AC. Nu-i obliga nimeni, nici nu-i rentabil (desi e o mare presiune mediatica de a scapa de aceste autobuze) dar ideea e ca in orice varianta va trebui asigurat un parc suficient, cu AC sau fara. Cel mai simplu era sa faca un efort sa cumpere 500, in acel caz era clar ce si cum.
ByOnu wrote:
In maxim 5 ani nu cred ca ar trebui sa mai vedem urma de euro 3 in curtea RATB.
Doar in conditiile in care se mai face o licitatie altfel se va repeta greseala de acum cativa ani cand s-a retras din circulatie ce nu era Mercedes si au crescut simtitor intervalele de succedare. Licitatia pentru electrice e o himera, se fac studii daca e rentabil sau nu, poate in deceniul viitor.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020
Puss in Boots
Pe SEAP sunt lansate doar autobuzele nu si tramvaiele si troleele?
Pe SEAP sunt lansate doar autobuzele nu si tramvaiele si troleele?
- Trole
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020
Trole
Doar autobuzele diesel, pentru că doar pentru acelea s-a lansat licitația. Restul, când va dori PMB.
Doar autobuzele diesel, pentru că doar pentru acelea s-a lansat licitația. Restul, când va dori PMB.
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020
Robert24
Primele clarificari. (Nu spun nimic)
Primele clarificari. (Nu spun nimic)
clarificare1.PNG (92.56 KB; downloaded 6414 times)
clarificare2.PNG (191.87 KB; downloaded 6413 times)
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020
Florinds
Ce prostie, deci daca se semneaza in ianuarie, pana in martie nu se livreaza nimic...
Ce prostie, deci daca se semneaza in ianuarie, pana in martie nu se livreaza nimic...
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020
Robert24
Oricum, nimeni nu ar fabrica ceva inainte sa stea cu ele pe stoc
Oricum, nimeni nu ar fabrica ceva inainte sa stea cu ele pe stoc
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020
Florinds
Dar asta e cerinta noastra, independent de producator... Mai vine si producatorul cu planul lui si socoteala de acasa nu se potriveste cu socoteala de la primarie.
Dar asta e cerinta noastra, independent de producator... Mai vine si producatorul cu planul lui si socoteala de acasa nu se potriveste cu socoteala de la primarie.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020
Puss in Boots
Halal obiectiv prioritar al Primariei daca le-a luat un an sa porneasca DOAR licitatia de la autobuze. Facuta si asta cum se vede... Si pentru care mai avem de asteptat pana aflam ceva.
Halal obiectiv prioritar al Primariei daca le-a luat un an sa porneasca DOAR licitatia de la autobuze. Facuta si asta cum se vede... Si pentru care mai avem de asteptat pana aflam ceva.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020
Puss in Boots
Sa stii ca la Iasi, contrar asteptarilor, sunt destule scaune tapitate care se prezinta onorabil spre f bine. Dar ai dreptate, nu putem risca, nu suntem atat de civilizati inca. Mi-aduc si acum aminte de bietele Ikarus articulate aduse in anii 90 la Iasi sau de Saviemuri toate aveau scaune din piele cu burete si care dupa ceva timp erau toate taiate, scobite, ajunse la stadiul de lemn (tanase)
In momentul de fata sunt scaune de Citaro (sa nu mai zic de Citelis) pe care mi-e scarba sa ma asez. Noroc ca merg rar si sunt bine-crescut lasand loc pensionarilor. Ei saracii n-au ce face de multe ori si tre sa le foloseasca asa cum sunt. In momentul de fata cele mai bune scaune (daca le pot numi asa) sunt cele de la tramvaie. Nu consider in analiza metrourile.
Cele mai bune scaune pt calatorul bucurestean sunt cele de DAC. Din lemn. Sper sa vina noile autobuze dotate cu asa ceva, anti vandalism. Euro 6, bine-inteles.
ByOnu wrote:
Nu-mi spune ca vrei scaune tapitate. Vor arata horror si vor mirosi ca atare. Nu am atins acel nivel de civilizatie inca.
Sa stii ca la Iasi, contrar asteptarilor, sunt destule scaune tapitate care se prezinta onorabil spre f bine. Dar ai dreptate, nu putem risca, nu suntem atat de civilizati inca. Mi-aduc si acum aminte de bietele Ikarus articulate aduse in anii 90 la Iasi sau de Saviemuri toate aveau scaune din piele cu burete si care dupa ceva timp erau toate taiate, scobite, ajunse la stadiul de lemn (tanase)
In momentul de fata sunt scaune de Citaro (sa nu mai zic de Citelis) pe care mi-e scarba sa ma asez. Noroc ca merg rar si sunt bine-crescut lasand loc pensionarilor. Ei saracii n-au ce face de multe ori si tre sa le foloseasca asa cum sunt. In momentul de fata cele mai bune scaune (daca le pot numi asa) sunt cele de la tramvaie. Nu consider in analiza metrourile.
Cele mai bune scaune pt calatorul bucurestean sunt cele de DAC. Din lemn. Sper sa vina noile autobuze dotate cu asa ceva, anti vandalism. Euro 6, bine-inteles.
📖 Pagination options