De toate pentru toțiComunitatea Metrou Ușor

 

Topic: Diverse (transporturi, infrastructură, urbanism etc)

690 posts, 196495 views
 
Go to page:  1  ... 4 5 6 7 8 9 10  ... 50
 
 

📖 Pagination options

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) andrei11

Asta e cu dus si intors, adica cine nu are Cheia sigur greseste Calea. Da' si cine o are poate sa greseasca. Adica pe lângă cheie trebie sa stii si cum să o bagi in broască.
B.jpg (133.93 KB; downloaded 6458 times)

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) misterr

Problemele intalnite de cei care s-au mutat in noile zone rezidentiale. "Trotuare nu, trecere de pietoni nu, nimic nu e aici"





Dezvoltatori care ascund adevarul, zone rezidentiale fara utilitati si fara infrastructura, iata principalele probleme reclamate de cei care s-au mutat in casa noua.

Desi legile sunt clare in cazul acordarii autorizatiilor de construire, dar si in privinta standardelor de calitate, multe locuinte noi au fost facute in bataie de joc, se plang oamenii. Dupa ce au platit, proprietarii spun ca au fost pacaliti de dezvoltatori si ignorati de autoritati. Un material realizat in cadrul campaniei "Inspector Pro".

Popesti Leordeni cel Nou, o asa-zisa zona rezidentiala de langa Bucuresti, care apare in topul reclamatiilor, atunci cand vine vorba despre cat de rau poate ajunge cineva care s-a mutat in casa noua. Oamenii sunt disperati si arata cu degetul catre primarie si dezvoltatori.

Mirela Florea, locatara: “Nu trecere de pietoni, trotuare nu, canalizare nema, nimic nu e aici. Un loc de umbra, un parc pentru copii nu avem, nimic, o piata ca lumea.“





Florin Preda, administrator public Popesti Leordeni: "Cand ti se spune ca se va construi scoala, ca se va asfalta drumul, ca o sa faca si ca o sa dreaga primaria, trebuie sa vii sa intrebi la primarie daca exista intr-adevar proiecte pe aceste teme."

Practic, numai cine nu a vrut, nu a construit aici. Si asa s-a ajuns la ridicarea unui cartier intreg, haotic si nesistematizat. Unele strazi nu au nici macar trotuare si nici sistem public de iluminat nu gasim peste tot. Despre parc, scoala sau gradinita… nici vorba.

Florin Preda: "3.000 de unitati locative intr-un an. Statistic, Popesti Leordeni este polul de dezvoltare la nivel national. Avem cel mai ridicat ritm. Neoficial, se discuta ca am fi pe primul loc si in Europa, dar nu pot sa va confirm acest lucru. Nu a existat comunicare nici cu cei care au investit in zona. Exista un plan urbanistic general la nivelul anului 1996."

Dar de atunci si pana in prezent zona s-a dezvoltat enorm, numai planurile au ramas in urma.

Florin, locatar: “Am luat teapa cu cartierul asta. Canalizarea proasta, miros de la Glina, apartamentele s-au scumpit. S-au exploatat la maximum terenurile. Au cumparat sa puna bloc langa bloc, primaria nu-si da interesul.”





Florin Preda: "Le-am spus, daca noi asfaltam drumul mai bagam si retea de canalizare, o sa generam alte probleme. Avem dreptul si vrem sa fie asfaltat, ca mergem cu cizme la birou. In parte, aveau dreptate, dar tot la fel de bine in momentul in care ai vizionat si ai cumparat, ai vazut ce e acolo."

Bataie de joc pe strada, bataie de joc si in case.

O alta poveste, din Dobroesti, o localitate de langa Bucuresti, aduce din nou in discutie dezvoltarea haotica, facuta in graba. Apartamentele din acest complex rezidential, construit practic in camp, s-au vandut ca painea calda, datorita pretului mic pe metru patrat. In scurt timp insa, oamenii s-au trezit ca sobolanii din camp le intra in case.

Locatara Dobroesti: "E gunoiul pana aici in drum. Normal ca sunt sobolani.”





Ca s-au gandit sau nu la problema gunoaielor, oamenii sunt nevoiti acum sa cheme echipele de deratizare si de cateva ori pe luna si nici macar asta nu le garanteaza ca vor scapa definitiv de musafirii nepoftiti.

Localnicii se plang si ca apartamentele noi, frumos finisate si luminoase, n-au mai parut atat de atractive dupa ce s-au umplut de mirosul neplacut din fosa septica a blocului.

Locatara Doproesti: “Prin scurgerea de la baie venea miros. Cand se umplea fosa, nu stiu, se simtea un miros mai intens. Am astupat-o.”

Stefan Condu, primar Dobroesti: "E simplu sa dai vina pe cineva. Sa nu uitam ca dezvoltatorii cand au vandut au promis canalizare, au promis transport si nu mai stiu ce. Nu a fost ceva gandit pe viitor. Pentru a avea ceva civilizat, ar trebui totul scos din pamint si refacut.”

Asadar, zona e de vina, nu proiectul complexului si nici constructorul.

Stefan Condu: “Am facut sesizari catre Apa-Canal Ilflov. Am facut verificari, dansii ne-au raspuns ca pana in 2020 au un proiect amplu si vor rezolva aceasta problema.”

In ceea ce priveste tencuiala cazuta, peretii murdari si gunoiul de pe holuri si din fata blocului, reprezentatii firmei care a construit aceste imobile sustin ca de vina sunt tot locatarii.





Gabriela Alexandra, reprezentant complex: "Omul nu intelege ca asta e casa lui, nu numai apartamentul ci si scara pe care merge, adica ar fi putut sa aiba grija asa cum are in casa lui, nu sa se gandeasca uite ce prost e construit. Nu, nu e prost construit, e vorba si de intretinere. Acum, tu locuiesti acolo. Este sparta o gresie… voi ati spart-o, voi calcati pe ea. Hai sa o rezolvati, decat sa puneti o poza pe un grup de Facebook si sa va plangeti."

Intr-adevar, oamenii nu ar trebui sa se planga, pentru ca au legea de partea lor. In Romania, viciile ascunse ale unei construcții pot fi reclamate chiar si la 10 ani de la receptia lucrarii. Iar atunci cand vine vorba despre structura de rezistenta a unei cladiri, nu-i de joaca. Garantia se extinde, potrivit legii, pe toata durata existentei imobilului. Constructiile haotice si prost facute au aparut odata cu febra imobiliara. Dar problemele lor au iesit la iveala mult mai tarziu, abia dupa ce oamenii s-au mutat in ele.

Din 2006 si pana acum, in Romania s-au ridicat peste 500.000 de locuinte noi. Apogeul a fost atins în 2008, cand au fost finalizate peste 67.000 de unitati locative, cu mult peste media de 38.000 de locuinte a ultimilor 27 de ani. De altfel, un studiu realizat de DTZ Echinox, pe baza datelor publicate de Institutul National de Statistica, arata ca din 1990 incoace, numarul total al locuintelor noi, construite in Romania, a depasit cifra de un million.

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) misterr

Locuinte vandute inainte ca dezvoltatorii sa faca sistem de canalizare. Cum arata cartierele rezidentiale dupa ploile de luni





Ploile torentiale cazute in zona Bucurestiului i-au lasat repetenti pe dezvoltatorii imobiliari, dar si pe reprezentantii autoritatilor locale, care nu sunt capabili sa se ocupe de infrastructura.

Multe cartiere rezidentiale au fost acoperite de apa. Strazile, curtile si subsolurile s-au inundat pentru ca sistemul de canalizare s-a blocat sau, mai rau, nu exista. Iar autoritatile locale au fost de negasit sau le-au transmis oamenilor sa se roage sa nu mai ploua.

In orasul Bragadiru, aflat la doar 8 kilometri de Bucuresti, oamenii au impresia ca sunt undeva la capatul lumii, unde civilizatia inca nu a ajuns. Ploile au ravasit totul.

La lumina zilei, tabloul este descurajator: un amestec de balti, gunoaie si indiferenta. Pentru ca toti localnicii arata cu degetul spre sistemul de canalizare. Nu acopera toate strazile, iar acolo unde exista, este prost facut.

"Ii intreb pe cei de la Apa-canal si zic: pai, natura e de vina, ca a plouat. E sistem de canalizare, dar nu functioneaza la capacitate. E o singura pompa care e pusa provizoriu", spune un locanic.

In orasul Bragadiru sunt constructii noi la fiecare colt de strada. Sau pe camp. Dezvoltatorii ridica blocuri si le promit cumparatorilor utilitati si o viata linistita. Dar nu pe ploaie.

Dezvoltator imobiliar: Asta e Romania: intai se construieste si apoi se asfalteaza.
Reporter: Si vindeti in conditiile acestea.
Dezvoltator: Da preturile foarte accesibile.

Am incercat fara succes sa-l cautam si pe primarul orasului Bragadiru, pe care nici localnicii nu l-au gasit in ultimele 24 de ore.

Primarul nu a putut fi contactat nici telefonic, toata ziua. Am gasit intr-un final si vidanjele care arunca apa stransa de pe strazi - murdara si plina de de gunoaie - direct in raul Ciorogarla.

Reprezentantii Garzii de Mediu sustin ca atata timp cat apa nu este luata din canalizare poate fi deversata direct in rau.

In vestul Bucurestiului se construieste continuu de cativa ani. Este una dintre cele mai dezvoltate zone asa zis rezidentiale din preajma Capitalei. Dar la fiecare ploaie torentiala oamenii regret decizia de a se fi mutat aici.

Oamenii au un centru comercial la doi pasi de cartierul rezidential, dar ca sa ajunga la el, trec prin apa.

Acest cartier tine de comuna Chiajna, din judetul Ilfov. Cele doua statii de epurare duc apa, insa tot in sistemul de canalizare al Bucurestiului, care a fost total depasit in ultimele 24 de ore. La fel s-a intamplat si in sectorul 6, pe drumul Belsugului. Aceeai situatie: blocuri noi, sosea neasfaltata.

Primaria sectorului 6 recunoaste ca pe aceasta strada nu exista utilitati, pentru ca bucati din ea sunt proprietatea privata. Primaria Generala ar trebui sa ii exproprieze pe titulari sau acestia ar trebui sa doneze benevol terenul. Pana acum, nu s-a ajuns la nici un rezultat.

Inundatii au fost si pe drumul Jilavei, reabilitat recent, de cateva luni, dar si in Popesti Leordeni, zona cunoscuta pentru infrastructura depasita.

In ultimele 24 de ore, pompierii au avut aproape o suta de interventii in Bucuresti si judetul Ilfov pentru a le scoate oamenilor apa din curti sau case.

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) Florinds

Cand iti cumperi o casa, te uiti ce scoli, gradinite, piata, ai in zona, ce vecini ai, daca ai croncanitoare, daca platesc, daca fac zgmot etc.
Nu se poate sa cumperi casa cu doi lei si apoi sa vii sa te plangi.
Parca era cineva pe forum (din Bd. Ghencea) care ne dadea cu tifla, ca are toate conditiile si sa stam in continuare in cutiile noastre de chibrituri...

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) shoppy

Asta este asa, sa se mire babele si mosii, ia pune-i pe proprietari aia sa recunoasca, ca au luat teapa sa vezi ce compunere iti face, ca defapt ei au fost destepti, ca defapt altii sunt prosti, ca defapt ei au stiut foarte bine, ca defapt au analizat toate posibilitatile si au gasit cele mai bune solutii, ca defapt problema este in alta parte, ca defapt altceva este important.

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) misterr

Clasament al celor mai frumoase staţii de metrou din lume

http://www.rador.ro/wp-content/uploads/2017/07/index-15.jpg

În multe capitale ale lumii sistemul de transport public, metroul, uimește prin frumusețea sa și designul inedit. Lustre uriașe, globuri de sticlă, iluminat original, flori, cascade, palmieri, mozaic, picturi pe lemn, sticlă şi ceramică, vitralii, graţie, acestor avantaje călătoria se transformă în una plăcută și captivantă. Vă prezentăm cele mai neobișnuite și cele mai frumoase stații de metrou din întreaga lume. Pe lista celor mai frumoase stații de metrou au fost incluse evident și stațiile de la metroul mescovit, care pe bună dreptate este considerat unul dintre cele mai frumoase din lume.


1. Stația de metrou Formosa Boulevard, din Kaohsiung, Taiwan




http://www.rador.ro/wp-content/uploads/2017/07/index-5.jpg (full size)

Începem călătoria noastră imaginară cu stația de metrou Formosa Boulevard, din Kaohsiung, Taiwan. Ea se deosebește de restul stațiilor prin arhitectura sa deosebită, fiind formată toată din vitralii mari. Lucrarea din această stație are o suprafață de 4.500 de metri, considerată de specialiști drept cea mai mare lucrare din lume realizată din vitralii, prin îmbinarea a sute de bucăţi de sticlă colorată. Stația nu este în realitate o extensie a unui parc, dar culorile vii lasă această impresie, staţia fiind extrem de frumoasă. Ea a fost proiectată de arhitectul Narcissus Quagliata. Vitraliile strălucitoare formate din zeci de bucăți mici de sticlă au fost create de talentatul arhitect Narcissus Quagliata. Grație imaginilor create şi a jocului de culori, această stație de metrou a devenit locul preferat al cuplurilor de tineri îndrăgostiți și al tinerilor proaspăt căsătoriți, care de regulă vin aici să-și facă poze. Staţia a devenit cunoscută şi ca destinație turistică. Pe cupola, care are un diametru de 30 de metri și o suprafață totală de 660 de metri pătrați, sunt prezentate cele patru elemente primordiale ale vieții: apa, focul, aerul și pământul. Apa este nivelul emoţional, universul sufletului, dorinţele, sentimentele şi dragostea. Pământul simbolizează nivelul concret, cotidianul, aspectele materiale ale vieţii. Focul este nivelul energetic, acţiunea, determinarea, lupta şi câştigul, iar aerul reprezintă nivelul intelectual, mental, conceptele, năzuinţele şi visurile. Stația Formosa Boulevard, Kaohsiung, Taiwan, are una dintre cele mai uluitoare decorațiuni de artă publice din lume „Domul de Lumină”, care încununează partea superioară a stației Boulevard Formosa și este o vitrină-tavan imensă de vitralii curcubeu. Creat de către artistul Quagliata, domul, cu un diametru de 30 de metri, spune povestea miracolului vieții omenești. Una din cele mai aglomerate staţii de metrou din oraş este Formosa Boulevard. Monumentul de artă „The Dome of Light” a fost realizat din bucăţi individuale de geam şi reprezintă o încântare.


2. Stația de metrou Toledo din Napoli, Italia




http://www.rador.ro/wp-content/uploads/2017/07/index-6.jpg (full size)

Stația de metrou Toledo din Napoli, Italia, se află și ea printre cele mai frumoase stații de metrou ale lumii, grație lucrării „Panourile de lumină”. Deschisă în luna septembrie 2012, staţia de metrou Toledo a fost cea de-a 16-a construită pe Linia Napoli 1. Aflată la 50 de metri sub pământ, de-a lungul uneia dintre străzile principale destinate cumpărăturilor, Via Toledo, şi proiectată de firma spaniolă Oscar Tusquets Blanca, staţia de metrou se intinde sub ape şi este cea mai adancă staţie de metrou a liniei. Staţia de metrou este cunoscută turiștilor ca University of Naples. Beneficiind de o artă uimitoare și de un design interesant, stația reprezintă un adevărat „sanctuar”. Renovarea a adus locația mai aproape de comunitatea academică a orașului Napoli. Fiecare călătorie cu metroul reprezintă o vizită la Muzeul Artelor. Pe lângă faptul că este una dintre cele mai frumoase stații de metrou din lume, ea este și una dintre cele mai adânci stații din Napoli. Pereții, tavanele și alte suprafețe sunt acoperite de un albastru puternic și alb, datorită mozaicului Bisazza, care dă impresia că te afli fie sub apă, fie în spațiul cosmic. La interiorul celei mai adânci stații de metrou din lume au lucrat arhitectul spaniol Oscar Tusquets Blanca și artistul sud-african William Kentridge. Staţia de metrou Toledo are o adâncime de 50 de metri, fiind una dintre cele mai adanci din Napoli. Designul staţiei de metrou are la bază temele importante: apa şi lumina.


3. Grand Central Terminal, din New York, SUA




http://www.rador.ro/wp-content/uploads/2017/07/index-7.jpg (full size)

Urmează staţia Grand Central Terminal, din New York, SUA, care este considerată cea mai tranzitată stație din lume. Grand Central Station a fost construită de Cornelius Vanderbuilt în anul 1903 şi finalizată abia în 1913. Stația de metrou Grand Central Terminal din New York a intrat în Cartea Recordurilor Guinness cu cel mai mare număr de platforme, un total de 44 de platforme. Dacă intri în această stație, atunci vei fi uimit de frumusețea ei. Aici există 44 de platforme și 67 de linii, care sunt amplasate la două niveluri subterane; 41 de linii la nivelul superior și 26 la cel inferior. Sala de așteptare este realizată într-un stil luxuriant, cu geamuri arcuite, cu bolţi și coloane care amintesc despre o catedrală. Această stație a devenit un simbol al metropolei New York și un obiectiv turistic. Conform Guinness World Records, în afară de cele 41 de linii dispuse în partea de sus şi 26, în cea de jos, există şi o platformă secretă, nefolosită, care se află sub Waldorf Astoria.


4. Stația de metrou Komsomolskaia, Moscova, Rusia




http://www.rador.ro/wp-content/uploads/2017/07/index-8.jpg (full size)

Urmează stația de metrou Komsomolskaia. Din punct de vedere arhitectural, stația Komsomolskaia este o zeificare a stilului empire din perioada stalinistă, care se remarcă prin somptuozitate, caracterul pompos, corelarea elementelor clasicismului și a barocului moscovit. Ea practic aduce laude și onoruri excepționale poporului sovietic din cel de-al Doilea Război Mondial şi este o vizualizare a discursului rostit de Iosif Stalin la parada militară din 7 noiembrie 1939. Pe latura de nord a stației există o scară, care duce la o anticameră cu o mică cupolă. Cupola este decorată cu aur și mozaic, aici fiind redată şi o stea cu cinci colțuri cu nişte raze de lumină ce se reflectă pe o suprafaţă imensă. Coridorul lung și extrem de generos te scoate din anticameră și te duce către tunelul scărilor. Tunelul face legătura la rândul său între două stații. Sistemul de transport în comun în Rusia, Moscova, cuprinde o reţea lungă de aproape 300 de kilometri de şină şi în jur de 200 de staţii, înşiruite pe 12 magistrale. La metroul din Moscova există staţii care sunt adevărate opere de artă. Când intri la metroul din Moscova ai senzaţia că te afli într-un muzeu. Una dintre cele mai spectaculoase staţii de metrou este Staţia Komsomolskaia din Moscova. Pereţii sunt decoraţi cu mozaicuri şi picturi care întruchipează triumful poporului  sovietic . Tema patriotică se regăseşte peste tot. Staţia de metrou din Moscova evocă perfect arta sovietică, ea fiind decorată cu coloane arcuite, tablouri sau picturi murale. Una dintre cele mai interesante staţii, staţia Komsomolskaia, a fost realizată de Dmitri Ceciulin. Staţia a fost deschisă în anul 1937 şi a fost puternic supervizată de liderul Iosif Stalin.


5. Staţia Arts et Métiers, din Paris, Franţa




http://www.rador.ro/wp-content/uploads/2017/07/index-9.jpg (full size)

Staţia Arts et Métiers din Paris este construită ca un submarin şi este dedicată scriitorului Jules Verne. Romanul „20.000 de leghe sub mări” i-a inspirat pe designeri pentru a crea una dintre cele mai frumoase staţii de metrou din lume. Stația de metrou Arts et Métiers din Paris este locul în care te poți pierde în umea lui Jules Verne. Stația este realizată în stilul submarinului căpitanului Nemo. Se află în vecinătatea Muzeului de Arte și Mestesuguri și îți încântă privirea cu o arhitectură de tipul „steampunk”.


6. Stația de metrou Khalid Bin Waleed din Dubai, Emiratele Arabe Unite




http://www.rador.ro/wp-content/uploads/2017/07/index-10.jpg (full size)

Stația de metrou Khalid Bin Waleed, din Dubai, este folosită de circa 20.000 de persoane zilnic. Staţia de metrou Khalid Bin Waleed îşi impresionează vizitatorii prin eleganţa candelabrelor, dar şi prin atmosfera creată de lumina albăstruie, sursa de inspiraţie pentru acest proiect fiind acvariile. Directorul metroului Dubai spune că această staţie este cea mai tranzitată deoarece este amplasată în apropierea a numeroase ambasade, zone de afaceri, bănci, hoteluri, restaurante şi centre comerciale. De la distanță, stația de metrou din Dubai seamănă cu un aeroport futurist. Ca parte a dezvoltării noului sistem de transport subteran al Dubaiului, deschis în 2009, stația a apăsat pedala accelerației arhitecturii exclusiviste. Ea este impresionantă. Dubaiul este renumit prin lux şi opulență și nici metroul de aici nu face excepție. „Apa” astfel este intitulată sculptura extraordinară din această stație de metrou. Ea este amplasată chiar sub centrul comercial BurJuman Mall și din acest motiv este una dintre cele mai traversate stații din acest oraș. Denumirea sculpturii presupune clar ceea ce a dorit să exprime designer Jitka Kamencová Skuhravá. „Apa” este în realitate o cascadă stilizată, iar cei care au trecut prin această stație au botezat-o „Meduza gigantică”


7. Staţia Bockenheimer Warte Frankfurt, Germania




http://www.rador.ro/wp-content/uploads/2017/07/index-11.jpg (full size)

Cunoscută pentru designul său inedit, stația Staţia Bockenheimer Warte Frankfurt, din Germania, a fost inspirată de lucrările lui Maigret și interiorul reprezintă o surpriză la fel de frumoasă.


8. Staţia Westfriedhof – Munchen, Germania




http://www.rador.ro/wp-content/uploads/2017/07/index-12.jpg (full size)

Arhitecţii germani Fritz Auer şi Carlo Weber au conceput un proiect modern, dar extrem de simplist, pentru staţia amplasată în inima capitalei bavareze, staţia Westfriedhof – Munchen, din Germania. Este uimitoare prin interiorul său. Pereţii şi­au păstrat textura stâncoasă, iar accentul se pune pe sistemul de iluminare, pe cele 11 clopote luminoase care au fiecare un diametru de 3,8 de metri, fiind adăugate în anul 2003, la cinci ani după ce staţia a fost inaugurată şi conferă întregului spaţiu o atmosferă demnă de un film science fiction. Clopotele decorează interiorul stației cu niște culori de albastru, roșu și galben. Stația este amplasatptă pe linia U1, fiind deeschisă pe 24 mai 1998.


9. Staţia T-Centralen din Stockholm




http://www.rador.ro/wp-content/uploads/2017/07/index-13.jpg (full size)

T-Centralen Station din Stockholm a fost inaugurată în anul 1975 și este unică prin faptul că pereții săi nu au fost îndreptați sau finisați. Ei sunt pictați în nuanțe de albastru, iar amestecul de frunze albastre și lumină creează un efect fantastic, de basm. Stația a fost deschisă în 30 septembrie 1973 și se află la adâncimea de 25 de metri în subteran. În zilele lucrătoare, stația găzduiește aproximativ 9.000 de călători. În stația T-Centralen Station din Stockholm puteți vedea și admira un curcubeu uriaș, care amintește de un cer albastru și curat.


10. Stația Kungsträdgården, Stockholm, Suedia




http://www.rador.ro/wp-content/uploads/2017/07/index-14.jpg (full size)

Metroul din Stockholm este adeseori denumit drept cea mai lungă galerie de artă subterană. Aici este amplasată stația cea mai bogată în artă Kungsträdgården, care în traducere înseamnă „Grădina Regală”. Construirea ei are legătură cu câteva mici scandaluri. Una dintre ieșirile sale a fost programată să dea direct într-un parc, ceea ce a presupus să se taie mulți arbori. În luna iunie 1970, localnicii au organizat un protest împotriva tăerii copacilor. Ei au organizat un protest, legându-se cu lanțuri de copaci. Abia pe 30 octombrie 1977 stația a fost deschisă.

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) misterr

A fost inaugurat primul pod realizat in totalitate de o imprimanta 3D (Foto)





In Olanda a fost inaugurat primul pod creat in totalitate cu ajutorul unei imprimante 3D.

Podul se afla in sud-estul orasului Gemert si va fi folosit de biciclisti, potrivit Novinite.

"Podul nu este foarte mare, dar este realizat cu o imprimanta si asta il face unic", a spus Theo Saullet, reprezentant al Universitatii de Tehnologie din Eindhoven.

Podul este facut din 800 de straturi de material, iar constructia sa a durat trei luni.

Reprezentantii universitatii spun ca unul dintre avantajele podului "tiparit" este ca se foloseste mai putin beton, deoarece imprimanta pune materialul doar acolo unde este nevoie.

Acesta a trecut cu succes testele de rezistenta si desi este proiectat pentru biciclete, cei care l-au realizat spun ca poate sustine greutatea a 40 de camioane.

Olanda se numara printre tarile pionere in tehnologia de tiparire 3D. Anul trecut, un arhitect olandez a prezentat o imprimanta 3D unica si spera sa construiasca in curand o intreaga cladire doar cu ajutorul acesteia.







 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) mcosmin

La noi trebuie sa se inventeze autostrada din imprimanta 3D.

 



Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) Puss in Boots

E o diferenta mare intre unii si altii, ca ne place sa reunoastem sau nu. Si nici cartierele comuniste nu sunt toate la fel, unele sunt chiar f bine organizate, au spatii verzi destule etc etc. Singura chestie la care nu s-au gandit nici ei au fost locurile de parcare. Sa fi avut blocurile comuniste locuri de parcare in subteran, ar fi fost o gura de oxigen uriasa. Dar nu erau vremurile si nici cei de acum nu sunt mai capabili incat sa gaseasca solutii de secol XXI.

E adevarat si faptul ca unii (cei din trecut) lucrau pe terenul statului si ceilalti pe teren privat intr-o epoca a banului rapid si fara grija pt ce ramane in urma.

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) shoppy

Nu a spus nimeni ca le-a promis dezvoltatorul ca ar face el canalizare / strada / trotuar, nici daca ar vrea nu ar putea sa faca pentru ca pe domeniul public nu are voie sa faca decat primaria, peste tot se spune ca primaria a promis, si daca stai sa te increzi in ce promite primaria...

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) Puss in Boots

Oh da, astea sunt alte gogorite. Plus ca si primaria/primariile au partea lor de vina in acordarea de autorizatii de constructie in halul in care o fac fara sa le ceara diversilor dezvoltatori macar un minim de respect al unei trame stradale logice etc.

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) TibiV

shoppy wrote:
Nu a spus nimeni ca le-a promis dezvoltatorul ca ar face el canalizare / strada / trotuar, nici daca ar vrea nu ar putea sa faca pentru ca pe domeniul public nu are voie sa faca decat primaria

Asta este "shit" curat...

Dedicat tampitilor care cumpara de la "developeri"...

 


Go to page:  1  ... 4 5 6 7 8 9 10  ... 50
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Comunitatea Metrou Ușor  • 
Choose destination

Since our 2419 forum members have written 433153 posts in 5388 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use