Topic: Stiri si articole din presa
23 posts, 17001 views
📖 Pagination options
- Dragos Tanase
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
Dragos Tanase
RATB: Trasee modificate si statii desfiintate, pe strada Liviu Rebreanu, din 13 aprilie! (pt. continuarea lucrarilor, evident ) >> http://jurnalul.ro/stiri/locale/ratb-tr...12015.html
RATB: Trasee modificate si statii desfiintate, pe strada Liviu Rebreanu, din 13 aprilie! (pt. continuarea lucrarilor, evident ) >> http://jurnalul.ro/stiri/locale/ratb-tr...12015.html
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
Robert24
Dragos, in momentul in care exista o stire oficiala de la RATB in topicul de stiri, nu mai punem prin alte topice stirile COPY-PASTE de pe alte site-uri.
Multumesc de intelegere!
Dragos, in momentul in care exista o stire oficiala de la RATB in topicul de stiri, nu mai punem prin alte topice stirile COPY-PASTE de pe alte site-uri.
Multumesc de intelegere!
- PinkyHog
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
PinkyHog
- zapacitu
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
zapacitu
Avem, totusi, si un comunicat oficial: http://ratb.ro/comunicat.php
A se observa partea subliniata.
Avem, totusi, si un comunicat oficial: http://ratb.ro/comunicat.php
Pentru continuarea lucrărilor edilitare de pe Str. Liviu Rebreanu, începând de miercuri, 13.04.2016, autobuzele liniilor 253, 330, 335, N104 vor circula pe traseele de bază pe sensul către terminalul “Faur” până la intersecţia Str. Liviu Rebreanu/ Str. Cozla, apoi pe noul tronson construit între Str. Cozla şi Aleea Calistrat Hogaş, de unde îşi reiau traseul actual.
Celălalt sens nu se modifică.
Tot de la aceeaşi dată, staţiile de autobuze “Barajul Dunării”, aferente liniilor menţionate, amplasate pe vechea arteră, se desfiinţează.
A se observa partea subliniata.
- sss
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
sss
Cei de la Wall Street despre 'platforma mobila' a RATB... ma intreb cum de au preluat 'explicatiile' fara nici un comentariu propriu... In schimb, la sfarsitul articolului, cer utilizatorilor sa scoata ciomagul!
*Cum explica RATB contestata "platforma mobila" a Regiei: "Am incercat sistem electronic, a fost vandalizat!"
Cum explica RATB contestata "platforma mobila" a Regiei: "Am incercat sistem electronic, a fost vandalizat!"
RATB a lansat pe 2 aprilie varianta de mobil a Website-ului propriu, anuntand totodata ca pune la dispozitia clientilor si un orar de trecere al vehiculelor. Orarul s-a dovedit a fi insa un PDF in care sunt trecute orele in care masinile ar trebui sa treaca, daca nu intervine ceva neprevazut pe traseu – precum, sa spunem, ambuteiaje.
24
Sistemul nu este deci unul electronic precum in tarile vestice, unde masinile sunt echipate cu GPS-uri care transmit catre monitoare din statii informatii in timp real, actualizate, ci reprezinta o lista in PDF. Aceasta lista era deja disponibila, de exemplu, pe Google Maps.
Intrebati de wall-street.ro cat au investit in tranzitia catre mobil si in orar, reprezentantii RATB au subliniat ca "nu am investit niciun leu in crearea si lansarea acestei versiuni a site-ului propriu, pentru acest proiect fiind utilizate resurse umane proprii, de la serviciile de specialitate".
Confruntati cu faptul ca "orarul exact" este, de fapt, doar un PDF, reprezentantii Regiei subliniaza ca "Orarul despre care vorbiti este un instrument de lucru foarte util si o parghie importanta in crearea unui transport public civilizat, bazat pe de o parte pe cererea de transport si, pe de alta parte, pe posiblitatile financiare existente”.
Sistem electronic a existat, insa…
RATB a avut, experimental, in anul 2003, pe ruta tramvaiului 41, un sistem electronic cu afisare in statii, "dar panourile electronice de informare au fost vandalizate, iar in prezent sistemul nu mai este functional. In aceasta situatie, RATB pune la dispozitia publicului aceste «pdf-uri», cu graficele de plecare de la capetele de linie si cu orarul de trecere a vehiculelor prin fiecare statie, urmand ca, din aceasta saptamana, in cazul unor modificari de trasee, intarzieri semnificative sau blocaje ale traficului, sa ii informeze despre acest lucru pe calatorii abonati la mesaje Twitter si Facebook transmise de RATB, pentru a le oferi posibilitatea utilizarii unor rute sau mijloace alternative”, explica oficialii Regiei.
In ceea ce priveste monitorizarea in trafic a vehiculelor, RATB face acest lucru permanent, dar cu mijloace specifice de dispecerizare, in lipsa unei investitii in acest sens, continua reprezentantii Regiei. Odata cu transformarea Regiei in societate comerciala, posibilitatile de dezvoltare ale companiei vor creste, inclusiv prin derularea unor proiecte cofinantate din fonduri europene, continua reprezentantii RATB.
Desi informatiile exista deja de mai multi ani pe Google Maps, reprezentantii institutiei spun ca este obligatia RATB sa comunice clientilor sai un program de circulatie si sa faca eforturi pentru a-l respecta, indiferent cum este el prezentat.
"Informatiile integrate de Google Maps sunt cele transmise de utilizatori, deci nu este vorba despre un program asumat de RATB, ci de unul creat de Google pe baza datelor primite anterior de la utilizatorii serviciilor sale. Totodata, chiar si marile companii de transport local din Europa – care practica tarife incomparabil mai mari decat RATB – afiseaza online programele de circulatie si eventualele perturbari de trafic, chiar daca Google Maps ofera si in acele localitati, de ani buni, aceleasi informatii”.
Cum ti se par informatiile oferite de RATB? Dar varianta de mobile? Te incurajam sa comentezi.''
Cei de la Wall Street despre 'platforma mobila' a RATB... ma intreb cum de au preluat 'explicatiile' fara nici un comentariu propriu... In schimb, la sfarsitul articolului, cer utilizatorilor sa scoata ciomagul!
*Cum explica RATB contestata "platforma mobila" a Regiei: "Am incercat sistem electronic, a fost vandalizat!"
Cum explica RATB contestata "platforma mobila" a Regiei: "Am incercat sistem electronic, a fost vandalizat!"
RATB a lansat pe 2 aprilie varianta de mobil a Website-ului propriu, anuntand totodata ca pune la dispozitia clientilor si un orar de trecere al vehiculelor. Orarul s-a dovedit a fi insa un PDF in care sunt trecute orele in care masinile ar trebui sa treaca, daca nu intervine ceva neprevazut pe traseu – precum, sa spunem, ambuteiaje.
24
Sistemul nu este deci unul electronic precum in tarile vestice, unde masinile sunt echipate cu GPS-uri care transmit catre monitoare din statii informatii in timp real, actualizate, ci reprezinta o lista in PDF. Aceasta lista era deja disponibila, de exemplu, pe Google Maps.
Intrebati de wall-street.ro cat au investit in tranzitia catre mobil si in orar, reprezentantii RATB au subliniat ca "nu am investit niciun leu in crearea si lansarea acestei versiuni a site-ului propriu, pentru acest proiect fiind utilizate resurse umane proprii, de la serviciile de specialitate".
Confruntati cu faptul ca "orarul exact" este, de fapt, doar un PDF, reprezentantii Regiei subliniaza ca "Orarul despre care vorbiti este un instrument de lucru foarte util si o parghie importanta in crearea unui transport public civilizat, bazat pe de o parte pe cererea de transport si, pe de alta parte, pe posiblitatile financiare existente”.
Sistem electronic a existat, insa…
RATB a avut, experimental, in anul 2003, pe ruta tramvaiului 41, un sistem electronic cu afisare in statii, "dar panourile electronice de informare au fost vandalizate, iar in prezent sistemul nu mai este functional. In aceasta situatie, RATB pune la dispozitia publicului aceste «pdf-uri», cu graficele de plecare de la capetele de linie si cu orarul de trecere a vehiculelor prin fiecare statie, urmand ca, din aceasta saptamana, in cazul unor modificari de trasee, intarzieri semnificative sau blocaje ale traficului, sa ii informeze despre acest lucru pe calatorii abonati la mesaje Twitter si Facebook transmise de RATB, pentru a le oferi posibilitatea utilizarii unor rute sau mijloace alternative”, explica oficialii Regiei.
In ceea ce priveste monitorizarea in trafic a vehiculelor, RATB face acest lucru permanent, dar cu mijloace specifice de dispecerizare, in lipsa unei investitii in acest sens, continua reprezentantii Regiei. Odata cu transformarea Regiei in societate comerciala, posibilitatile de dezvoltare ale companiei vor creste, inclusiv prin derularea unor proiecte cofinantate din fonduri europene, continua reprezentantii RATB.
Desi informatiile exista deja de mai multi ani pe Google Maps, reprezentantii institutiei spun ca este obligatia RATB sa comunice clientilor sai un program de circulatie si sa faca eforturi pentru a-l respecta, indiferent cum este el prezentat.
"Informatiile integrate de Google Maps sunt cele transmise de utilizatori, deci nu este vorba despre un program asumat de RATB, ci de unul creat de Google pe baza datelor primite anterior de la utilizatorii serviciilor sale. Totodata, chiar si marile companii de transport local din Europa – care practica tarife incomparabil mai mari decat RATB – afiseaza online programele de circulatie si eventualele perturbari de trafic, chiar daca Google Maps ofera si in acele localitati, de ani buni, aceleasi informatii”.
Cum ti se par informatiile oferite de RATB? Dar varianta de mobile? Te incurajam sa comentezi.''
- PinkyHog
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
PinkyHog
http://www.wall-street.ro/articol/Auto/208730/poveste-fara-sfarsit-cand-promite-pmb-ca-vor-fi-gata-doua-dintre-cele-mai-importante-santiere-de-transport-public-din-capitala.html
http://www.wall-street.ro/articol/Auto/208730/poveste-fara-sfarsit-cand-promite-pmb-ca-vor-fi-gata-doua-dintre-cele-mai-importante-santiere-de-transport-public-din-capitala.html
Poveste fara sfarsit: cand vor fi gata doua dintre cele mai importante santiere de transport public din Capitala: lucrarile din cartierele Titan si Iancului-Pantelimon, nefinalizate de aproape 10 ani.
Primaria Municipiului Bucuresti (PMB) sustine ca doua dintre cele mai importante lucrari de infrastructura destinate transportului public de persoane din Capitala – de pe bulevardul Liviu Rebreanu din Capitala si de pe soseaua Iancului sunt foarte aproape de finalizare, insa o scurta incursiune la fata locului arata o delasare totala din partea constructorilor, mai ales in ceea ce priveste lucrarile adiacente liniei de tramvai care vor face legatura intre zona Ramnicu Sarat si bulevardul 1 Decembrie.
Intr-un raspuns primit la solicitarea wall-street.ro, PMB sustine ca lucrarile de pe bulevardul Liviu Rebreanu, unul intens circulat in zona de est a Capitalei, sunt aproape finalizate, asta in conditiile in care imaginile surprinse la fata locului (in data de 13 martie 2017, orele 13:00) arata contrarul.
Santierul din cartierul Titan a inceput in urma cu aproape 10 ani (pe bune??? 2011-2017->6 ani), timp in care locuitorii din zona au indurat ani la randul praf, deranj, utilaje zgomotoase (asta cand erau pe santier) si o aglomeratie cu care aceasta zona nu s-a confruntat niciodata.
Mai mult, in urma cu aproximativ un an si jumatate, in zona au debutat si lucrarile de constructie ale centrului comercial ParkLake, dezvoltat de portughezii de la Sonae Sierra si irlandezii de la Caelum Development, iar acest lucru a ingreunat si mai tare traficul din zona.
“Lucrarile de pe Bd. Liviu Rebreanu sunt aproape finalizate. Mai exact, au mai ramas de executat doua refugii la una dintre statiile de tramvai, urmand ca, dupa finalizarea acestora, circulatia tramvaielor sa fie reluata”, se arata in raspunsul Primariei.
In tarile civilizate, lucrarile de infrastructura ale transportului public sunt realizate in paralel cu cele de de constructie sau imbunatatire a transportului rutier, cat mai ales cu cele de amenajare a spatiilor adiacente.
In imaginile surprinse de wall-street.ro, se poate observa cum arata in prezent santierul din zona Barajul Dunarii, situata in a doua parte a lucrarilor derulate de Primarie de pe bulevardul Liviu Rebreanu.
In plus, pentru finalizarea lucrarilor de infrastructura rutiera din zona, va fi necesara obtinerea unor avize pentru a expropria spatiile comerciale aflate in zona, executie necesara pentru marirea numarului de benzi la doua pe sensul de mers dinspre bulevardul 1 Decembrie spre statia de metrou Titan, lucru care este de asteptat sa mai dureze cateva luni, in ritmul de lucru derulat pana in prezent.
Lucrarile derulate pe strada Liviu Rebreanu aveau ca termen de finalizare anul 2016 (ba pardon, 2017), conform datelor anuntate de Primarie, iar valoarea lucrarilor se ridica la peste 14 milioane de euro.
- survola
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
survola
http://cetateanul.net/articol-principal...ntrerupta/
http://cetateanul.net/articol-principal...ntrerupta/
S-a înregistrat un an de întârziere față de termenul anunțat de Municipalitate, care promitea că vara trecută tramvaiele își vor relua circulația pe bulevardul din estul Bucureștiului. De fapt, toată lucrarea trebuia să fie gata pe 24 februarie în acest an, însă acest lucru nu s-a întâmplat. Sunt zone întregi în care trotuarele nu sunt gata, iar la Barajul Dunării o cârciumă nu a putut fi încă expropriată, așa că circulația este gâtuită.
Aceasta cu toate că despăgubirile pentru exproprieri au fost aprobat de Consiliul General al Municipiului București încă de la începutul anului 2015. Potrivit hotărârii CGMB este vorba de despăgubiri pentru o suprafață totală de teren de peste 3.900 de metri pătrați și 167 mp de construcții. Valoarea despăgubirilor a fost estimată la 6,1 milioane de lei (aproximativ 1,3 milioane de euro).
...
Lucrările au început însă abia în 2011, iar în 2014 a fost finalizat un prim tronson, de 1,7 kilometri, situat între Camil Ressu și Nicolae Grigorescu, cu toate că întreaga investiție pentru reabilitarea celor 2,78 de kilometri de drum era eșalonată pe o perioadă de 18 luni. Marea greșeală a fostului primar general Sorin Oprescu a fost că lucrările la cele două tronsoane nu au început simultan, ci consecutiv. În consecință, toată lucrarea a avut un termen de finalizare mai mult decât generos – șase ani – dar nici acesta nu a fost respectat.
În atari condiții, șinele noi de tramvai montate pe primul tronson, între Bd. Camil Ressu și Bd. Nicolae Grigorescu, finalizat acum trei ani, ruginesc, pentru că tramvaiele nu au putut circula mai departe, până la intersecția cu Bd. 1 Decembrie 1918.
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
Adrian Rosca
http://adevarul.ro/news/bucuresti/roman...index.html
Pacat ca nu au amintit de zona nefinalizata bar-biserica. Si lipsa exproprierilor intra la neconformitatile care trebuie rezolvate de constructor in 90 de zile?
http://adevarul.ro/news/bucuresti/roman...index.html
România lucrului prost făcut. Bulevardul de 17 milioane de euro din Bucureşti spart, distrus şi „bătrân“ încă din ziua inaugurării
Oficialii Primăriei Bucureşti au anunţat cu pompă reluarea circulaţiei tramvaielor pe bulevardul Liviu Rebreanu, un tronson aflat în şantier de şase ani pentru reparaţii care au costat o avere. O analiză a calităţii lucrărilor indică o stare deplorabilă.
Bulevardul Liviu Rebreanu din sectorul 3 al Capitalei a intrat în 2011 în lucrări de modernizare şi reabilitare. La vremea aceea, Sorin Oprescu, primarul general al Bucureştiului a promis că artera stradală, printre cele mai mari şi mai importante din sectorul condus şi atunci, şi în prezent, de Robert Negoiţă, va arăta impecabil. Bulevardul a fost redeschis circulaţiei tramvaielor abia pe 23 iunie 2017, după şase ani de la începerea lucrărilor, iar componentele din proiect care ar trebui să fie nou-nouţe arată deplorabil.
Tramvaie vechi şi gazon uscat
Cu doar câteva zile să-şi prezinte bilanţul după un an de mandat în fruntea Primăriei Generale, Gabriela Firea se mândrea cu faptul că tramvaiele vor circula din nou pe Bulevardul Liviu Rebreanu, pe tronsonul cuprins între Nicolae Grigorescu şi 1 Decembrie 1918. În realitate, motivele de laudă ale edilului-şef sunt puţin întemeiate pentru că în circulaţie au fost introduse tramvaie vechi din flota RATB, fără aer condiţionat şi vizibil uzate. În plus, gazonul plantat între şinele de tramvai, care ar fi trebuit să fie verde şi proaspăt, este uscat şi, pe alocuri, plin de ciulini. Nici staţiile de tramvai nu se prezintă într-o stare mai bună. Multe dintre locurile de aşteptare pentru călători aflate pe bulevardul proaspăt reabilitat şi modernizat au fost vandalizate şi sunt pline de graffiti.
„Nu vedeţi cum arată? Şi-au bătut joc de lucrări şi de noi. Că au stat aici să termine ani întregi. Şi până la urmă l-au făcut praf de tot. Bătaie de joc, asta e, bătaie de joc“, spune o femeie care locuieşte în cartierul Titan. La doi ani de la debutul lucrărilor de modernizare şi reabilitare, pe Bulevardul Liviu Rebreanu a fost amenajată o aşa-zisă „şină verde pentru tramvaie“. Cei aproximativ 4.000 de metri pătraţi de gazon montat pe căile de circulaţei este acum uscat, iar şina verde de tramvai arată, în realitate, ca un câmp cu fân. „Gazonul ăsta a fost mai multe uscat decât verde. La un moment dat îl stropeau şi era înverzit, semăna a iarbă, dar de ceva timp n-am mai văzut pe cineva să-l ude sau să-l îngrijească“, ne mai spune localnica din cartierul Titan. Staţiile de tramvai amenajate de-a lungul bulevardului arată ca după război. Pe plasticul gros pentru protecţia călătorilor care aşteaptă tramvaiul au apărut desene şi multe sunt crăpate în urma unor acţiuni de vandalizare.
Lipsesc dale şi bordurile, iar pistele biciliştilor sunt neconforme
O altă problemă o reprezintă pavajul montat în zona intrării în staţia de metrou Titan. În multe zone, dalele s-au spart şi au apărut gropi uriaşe în trotuarul care ar fi trebuit să fie perfect neted. Şi bordurile montate la marginea trotuarului sunt într-o stare foarte proastă. O parte s-au rupt deja, iar bucăţile mari de piatră s-au „prelins“ în carosabil. Pe întregul bulevard au fost amenajate, de asemenea, piste pentru bicilişti, pe care însă iubitorii mersului pe două roţi nu le pot folosi. Explicaţia este simplă: în multe zone, pista pentru bicilişti a fost desenată îngust, la o distanţă de doar câţiva centimetri de gardurile care mărginesc spaţiile verzi sau prin faţa staţiile RATB. Irina Zamfirescu, reprezentanta Comunităţii Biciliştilor din Bucureşti, spune că pistele amenajate pe bulevardul proaspăt inaugurat nu respectă legislaţia europeană în vigoare şi că ar putea fi declarate chiar nefuncţioanale dacă nu primesc avizul, pare care nu l-au obţinut încă, din partea Brigăzii Rutiere Bucureşti.
Cât a costat proiectul
Şantierul deschis în 2011 pe Bulevardul Liviu Rebreanua fost împărţit pe două tronsoane. Primul, cuprins între Bulevardul Camil Ressu şi Bulevardul Nicolae Grigorescu, a fost finalizat spre sfârşitul anului 2013. În ceea ce priveşte al doilea tronson, cel inaugurat sâmbătă, 24 iunie, cuprins între Bulevardul Nicolae Grigorescu şi Bulevardul 1 Decembrie, lucrările au început cu mare întârziere. Costurile realizării întregului proiect, cuprinzând şi amenajarea liniei verzi de tramvai, se ridică la circa 17 milioane de euro, iar contractul a fost câştigat de asocierea Euro Construct - PACO. În proiectul mare, au fost incluse reabilitarea părţii carosabile, a trotuarelor şi a liniei de tramvai. De asemenea, din proiect a făcut parte şi construirea a 500 de locuri de parcare şi modernizarea semaforizării.
Oficialii primăriei spun că fac verificări
Reporterul „Adevărul“ a solicitat reprezentanţilor Primăriei Generale să comenteze pe marginea problemelor constatate pe Bulevardul Nicolae Grigorescu încă de la inaugurare. „În acest moment, investiţia intră în procedură de recepţie, iar comisia de recepţie compusă din specialişti din PMB, reprezentanţi ISC şi Brigada Rutieră, verifică dacă au fost respectate toate prevederile contractului şi orice neconformitate va fi remediată de către constructor, în termen de 90 de zile de la încheierea procesului verbal de recepţie. În cazul în care antreprenorul nu remediază toate neconformităţile în termenul prevăzut de lege, PMB va dispune la executarea garanţiei de bună execuţie şi va întreprinde toate demersurile pentru ca acestea să fie remediate“, se arată în răspunsul furnizat de departamentul de comunicare al Primăriei Municipiului Bucureşti.
Pacat ca nu au amintit de zona nefinalizata bar-biserica. Si lipsa exproprierilor intra la neconformitatile care trebuie rezolvate de constructor in 90 de zile?
- neb1
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
neb1
http://adevarul.ro/news/bucuresti/bucurestean-filmatin-timp-mergea-masina-linia-verde-tramvai-1_597c3b2b5ab6550cb8969876/index.html
Tupeul în trafic nu are limite. Un şofer bucureştean a fost surprins în timp ce conducea un bolid BMW pe spaţiul verde al liniei de tramvai de pe bulevardului Liviu Rebreanu, din sectorul 3.
http://adevarul.ro/news/bucuresti/bucurestean-filmatin-timp-mergea-masina-linia-verde-tramvai-1_597c3b2b5ab6550cb8969876/index.html
Tupeul în trafic nu are limite. Un şofer bucureştean a fost surprins în timp ce conducea un bolid BMW pe spaţiul verde al liniei de tramvai de pe bulevardului Liviu Rebreanu, din sectorul 3.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Modernizarea sistemului rutier și a liniilor de tramvai pe Bd. Liviu Rebreanu (FINALIZAT octombrie 2018)
•
Choose destination