Topic: Modernizarea stațiilor de metrou
1895 posts, 455045 views
📖 Pagination options
- cosminduru
-
Posted:
-
Re: Modernizarea statiilor de metrou
cosminduru
Parerea mea este ca logica implementata de francezi este cea mai corecta. Nu numai la Paris, dar si in alte orase mai mici.
Rezidentii (salariati, studenti) au carduri contactless inclusiv cu POZA pe el, abonamente care le valideaza ca la RATB prin apropierea de aparat - sistem mult mai rapid si nu stiu cum se face ca nu da rateuri ca al nostru.
Calatorii ocazionali, turisti, vizitatori, etc. cumpara cartele magnetice de hartie, ce se valideaza ca la metrou (aparatele vechi), imprimand calatoriile ramase pentru a sti exact cate mai sunt.
Ambele sisteme functioneaza in paralel, ba chiar in acelasi aparat, si sunt extrem de eficiente si simple, mai ales ca se considera si conexiunea la 1h. Deci sistemul trebuie sa stie la fiecare validare daca taxeaza sau nu.
Eu, ca turist, care nu folosesc decat 2 calatorii, nu am nevoie de un card contactless. Il voi arunca dupa folosire. Poate nu mai trec prin acel oras 10 ani de zile. Si chiar daca as trece, nu as pastra cardul.
Este mai scump decat cel de hartie, deci este o irosire evidenta a resurselor.
Parerea mea este ca logica implementata de francezi este cea mai corecta. Nu numai la Paris, dar si in alte orase mai mici.
Rezidentii (salariati, studenti) au carduri contactless inclusiv cu POZA pe el, abonamente care le valideaza ca la RATB prin apropierea de aparat - sistem mult mai rapid si nu stiu cum se face ca nu da rateuri ca al nostru.
Calatorii ocazionali, turisti, vizitatori, etc. cumpara cartele magnetice de hartie, ce se valideaza ca la metrou (aparatele vechi), imprimand calatoriile ramase pentru a sti exact cate mai sunt.
Ambele sisteme functioneaza in paralel, ba chiar in acelasi aparat, si sunt extrem de eficiente si simple, mai ales ca se considera si conexiunea la 1h. Deci sistemul trebuie sa stie la fiecare validare daca taxeaza sau nu.
Eu, ca turist, care nu folosesc decat 2 calatorii, nu am nevoie de un card contactless. Il voi arunca dupa folosire. Poate nu mai trec prin acel oras 10 ani de zile. Si chiar daca as trece, nu as pastra cardul.
Este mai scump decat cel de hartie, deci este o irosire evidenta a resurselor.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Modernizarea statiilor de metrou
punmeister
Am sa ma repet, dupa introducerea cardurilor, cartelele magnetice RAMAN ca optiune.
Am sa ma repet, dupa introducerea cardurilor, cartelele magnetice RAMAN ca optiune.
- sab
-
Posted:
-
Re: Modernizarea statiilor de metrou
sab
In ce sens "raman ca optiune"? Avem vreun comunicat ca se vor folosi in continuare?
In ce sens "raman ca optiune"? Avem vreun comunicat ca se vor folosi in continuare?
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Modernizarea statiilor de metrou
andrei11
Adica o sa am n-spe mii de carduri la mine ? Eu as face unul singur pentru intrarea in bloc + RATB + Metrou.
Adica o sa am n-spe mii de carduri la mine ? Eu as face unul singur pentru intrarea in bloc + RATB + Metrou.
- sab
-
Posted:
-
Re: Modernizarea statiilor de metrou
sab
Si pentru contul din banca. Si pentru asigurarile medicale. Si pentru toate farmaciile..
Apropo de discutia din urma, cu senzorii portilor. Azi am luat o "usa" peste mana . Si am iesit in spatele cuiva, nu la cateva secunde... Doar ca respectivul avea o trotineta in mana pe care a pus-o jos si probabil ca exista un senzor in fata usii care a interpretat ca cineva incearca sa intre...
Si pentru contul din banca. Si pentru asigurarile medicale. Si pentru toate farmaciile..
Apropo de discutia din urma, cu senzorii portilor. Azi am luat o "usa" peste mana . Si am iesit in spatele cuiva, nu la cateva secunde... Doar ca respectivul avea o trotineta in mana pe care a pus-o jos si probabil ca exista un senzor in fata usii care a interpretat ca cineva incearca sa intre...
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Modernizarea statiilor de metrou
mcosmin
Chiar ma gandeam cum functioneaza in cazul in care cineva incearca sa intre cand cineva iese.
Chiar ma gandeam cum functioneaza in cazul in care cineva incearca sa intre cand cineva iese.
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Modernizarea statiilor de metrou
Florinds
Sunt din ce in ce mai sceptic cu privire la dispozitivele astea electronice. La noi in bloc bineinteles ca sistemul electronic de acces s-a stricat primul si yala a ramas bine mersi.
IMO, erau mai bune verziturile. Doamne fereste sa fie vreodata nevoie de iesire permanenta, dar nu cred ca aici se producea gatuirea, cred ca in dreptul usilor, scarilor, lifturilor, era problema.
Sunt din ce in ce mai sceptic cu privire la dispozitivele astea electronice. La noi in bloc bineinteles ca sistemul electronic de acces s-a stricat primul si yala a ramas bine mersi.
IMO, erau mai bune verziturile. Doamne fereste sa fie vreodata nevoie de iesire permanenta, dar nu cred ca aici se producea gatuirea, cred ca in dreptul usilor, scarilor, lifturilor, era problema.
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Modernizarea statiilor de metrou
mcosmin
Da, daca iti pui sistem electronic de 2 lei normal..crapa primul.
Dar nu uita ca si ATP-ul de pe trenuri e electronic si pana acum a mers perfect, fara nici un accident.
Portile astea noi favorizeaza evacuarea rapida. Se pot bloca pe deschis si iese lumea usor. La turnicheti era problema.
Da, daca iti pui sistem electronic de 2 lei normal..crapa primul.
Dar nu uita ca si ATP-ul de pe trenuri e electronic si pana acum a mers perfect, fara nici un accident.
Portile astea noi favorizeaza evacuarea rapida. Se pot bloca pe deschis si iese lumea usor. La turnicheti era problema.
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Modernizarea statiilor de metrou
Florinds
Nici macar argumentul asta nu il cred. Se pot bloca daca exista curent electric. Ce faci daca nu ai curent electric? (mergi cu lanterna)
Sunt foarte inalte, nu se pot sari. Pot fi rupte usor usile in caz de nevoie?
Bine, ipotetic vorbim, sunt convins ca oamenii vor tipa si se vor calca in picioare pana sa ajunga la turnicheti, la nivelul de pregatire pentru dezastre existent.
Bullshit-uri ISU si Metrorex.
Nici macar argumentul asta nu il cred. Se pot bloca daca exista curent electric. Ce faci daca nu ai curent electric? (mergi cu lanterna)
Sunt foarte inalte, nu se pot sari. Pot fi rupte usor usile in caz de nevoie?
Bine, ipotetic vorbim, sunt convins ca oamenii vor tipa si se vor calca in picioare pana sa ajunga la turnicheti, la nivelul de pregatire pentru dezastre existent.
Bullshit-uri ISU si Metrorex.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Modernizarea statiilor de metrou
andrei11
Sunt convins ca au << rezerve de curent >>.
Mergea si cu turnicheti cu braţe rabatabile. Eu eram pentru turnicheti. Parerea mea e ca ne-am complicat de pomană.
Sunt convins ca au << rezerve de curent >>.
Mergea si cu turnicheti cu braţe rabatabile. Eu eram pentru turnicheti. Parerea mea e ca ne-am complicat de pomană.
- Mentosan
-
Posted:
-
Re: Modernizarea statiilor de metrou
Mentosan
E foarte posibil ca porțile să fie "normal deschis", adică în absența tensiunii ele să stea deschise și să fie menținute închise "forțat" în timpul funcționării normale. Așa mi s-ar părea ușor logic din punct de vedere al siguranței.
E foarte posibil ca porțile să fie "normal deschis", adică în absența tensiunii ele să stea deschise și să fie menținute închise "forțat" în timpul funcționării normale. Așa mi s-ar părea ușor logic din punct de vedere al siguranței.
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Modernizarea statiilor de metrou
Florinds
Ar fi frumos daca ar fi asa...
Nu inteleg de ce sunt atat de inalte, zici ca au bagat inauntru un server mai mititel.
Ar fi frumos daca ar fi asa...
Nu inteleg de ce sunt atat de inalte, zici ca au bagat inauntru un server mai mititel.
- mcosmin
-
Posted:
-
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Modernizarea statiilor de metrou
Florinds
Cu cat sunt mai inalti turnichetii, cu atat e mai mica sansa sa treci pe deasupra.
Pueril e ca ISU sa ceara o evacuare mai usoara si tu sa cresti inaltimea turnichetilor.
Puteau sa ii lase la fel pe cei de la iesiri si sa ii modifice doar pe cei de la intrari, ca sa permita si iesirea si nu am mai fi comentat decat pentru partea de validare.
Cu cat sunt mai inalti turnichetii, cu atat e mai mica sansa sa treci pe deasupra.
Pueril e ca ISU sa ceara o evacuare mai usoara si tu sa cresti inaltimea turnichetilor.
Puteau sa ii lase la fel pe cei de la iesiri si sa ii modifice doar pe cei de la intrari, ca sa permita si iesirea si nu am mai fi comentat decat pentru partea de validare.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrou
•
Choose destination