Topic: Discuții despre transportul regional din Ilfov (4XX)
2360 posts, 848414 views
📖 Pagination options
- alexian
-
Posted:
-
Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX)
alexian
Daca baga autobuze cu aer pe 425 si nu baga pe 634...
Daca baga autobuze cu aer pe 425 si nu baga pe 634...
- stefan_br
-
Posted:
-
Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX)
stefan_br
Un reportaj interesant despre dubarii din Ilfov si increngaturile lor cu anumite personaje.
Articol complet: http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21...tiului.htm
Un reportaj interesant despre dubarii din Ilfov si increngaturile lor cu anumite personaje.
Masinile de facut bani negri. O marturie din interiorul mafiei maxi-taxi din jurul Bucurestiului
de Dan Tapalaga HotNews.ro
Alexandru sustine a lucrat ca sofer pe maxi taxi pe o ruta din nordul Bucurestiului ani de zile iar dupa dezvaluirile HotNews.ro despre conditiile inumane din transportul pe liniile preorasenesti s-a decis sa vorbeasca sub anonimat. Cati bani negri produce o masina pe zi, cum ajung mii de lei in fiecare seara la patron cu plasa si cum soferii sunt obligati sa verse la sfarsitul zilei o cota. Acest sistem i-ar obliga sa incarce ilegal masinile cu cat mai multi clienti. Alexandru sustine ca, desi sunt angajati cu salariul minim, soferii nu incaseaza nici un ban, ci traiesc doar din ce le ramane dupa ce fac cota ceruta de patron. Nici soferilor insa nu le ramane putin, tot bani negri.
Alexandru dezvaluie cum functioneaza un intreg mecanism corupt, cu institutii de control mituite pentru a intoarce capul, de la politie locala la autoritati de control din ministerul transporturilor. Mai mult, patronii de maxi taxi ar fi facut lobby inclusiv pentru scoaterea unor linii RATB pentru a elimina orice concurenta.
Nota: Alexandru este un pseudonim. Fostul sofer de maxi taxi a acceptat sa vorbeasca doar sub protectia anonimatului. Din acest motiv, pentru a-i proteja identitatea, imaginea a fost blurata si vocea distorsionata. Vezi in text integral interviul in varianta VIDEO
Alexandru afirma ca a lucrat urma cu cativa ani la o firma din Bucuresti care opereaza mai multe linii preorasenesti si interjudetene. Sustine ca masinile nu erau omologate, majoritatea, pentru a transporta calatori in picioare. Legea s-ar fi schimbat in ultimii zece ani, iar amenzile care se aplicau firmei pentru transportul calatorilor in picioare se aplica de atunci soferului. Mai spune ca au fost soferi care au incasat amenzi care pot ajunge pana la cateva mii de lei, dar ca erau anuntati cu o zi inainte de regula daca pe traseu vor fi controale si nu mai luau calatori in picioare.
“Patronii ne obligau sa facem un plan pe care sa-l predam la sfarsitul fiecarei zile. Daca noi nu luam oameni in picioare, nu puteam sa dam acei bani. Eram intr-un cerc vicios. Cota zilnica varia in functie de masini. Daca era microbuz 16 + 1 suma era undeva la 300 – 400 de lei pe care trebuia sa o dam zilnic patronului. Daca lucrai pe autobuz cu 28 – 30 de locuri, suma crestea poate la 600 la 800 de lei.”
Toti acesti bani, sustine Alexandru, erau bani negri, nefiscalizati, colectati cu plasa la sfarsitul fiecarei zile de catre un angajat al firmei care ulterior ii preda patronului.
“Lucrurile decurgeau in felul urmator. Te duceai la munca dimineata la patru, patru jumate cinci cand incepea munca. Pe parcursul zilei faceai suma X. din care bagai motorina 300 de lei, iti luai tu salariul undeva in jur de 100 – 150 de lei pe zi in conditiile in care le dadeai lor planul. Singurii bani fiscalizati erau cei pe care-i foloseasi sa alimentezi. Alimentai de 300 de lei, biletul era 3 lei, rupeai 100 de bilete. Din banii fiscalizati alimentam, se mai fiscaliza o suma mica, maxim 200 de lei, ca sa ramana in acte. Iar restul de bani se strangeau frumos pachetele cu elasctic, in punga. Seara ii strangea cineva si se ducea cu ei a doua zi la firma. Nu se fiscalizau, nu treau pe la stat, nu erau in acte, nu se rupeau bilete”.
Articol complet: http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21...tiului.htm
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX)
TibiV
Asa functioneaza sistemul de 20 de ani...
Fii sigur ca "patronii dubari" se duc o data pe luna cu alte sacose "la partid"....
Postarea asta ar trebui citita si de cei "revolati" impotriva "ticalosilor" controlorilor RATB...
Hai sa il vad pe aia care fac "blatul" cu dubarii...
Iti scoate soferul dintii pe loc, cu manivela, ca el are de facut planu' ...
Si chiar, ca veni vorba...
Cum mama ma'sii ne revoltam si filmam doar "bestiile de controlori RATB"...
De ce nu filmeaza nimeni mizeria sinistra, conditiile de kko si frauda generalizata de pe traseele dubarilor ?...
Pai eu zic ca raspunsul este asta: "daca ii dau in gat, sisteaza cursele si nu mai am cu ce sa merg... Basca 'ma stie soferul' si nu ma mai lasa sa urc in veci.. Dar astora de la RATB pot sa le fac orice, ca n-au cum sa sisteze nimic... "
PS
Am folosit extrem de rar, in mod exceptinal, "dubarii" (dupa o nopate de "chef pana dimineata", mai bine lasi masina acolo si pleci cu transportul public...
Dar tot am facut 3-4 drumuri pe an cu ei... Si in 10-15 ani nu am vazut nici o schimbare....
(MInt... Am vazut ceva schimbari: masinile sunt tot mai jegoase, mai inghesuite, si soferii lor tot mai nesimtiti...)
Asa functioneaza sistemul de 20 de ani...
Fii sigur ca "patronii dubari" se duc o data pe luna cu alte sacose "la partid"....
Postarea asta ar trebui citita si de cei "revolati" impotriva "ticalosilor" controlorilor RATB...
Hai sa il vad pe aia care fac "blatul" cu dubarii...
Iti scoate soferul dintii pe loc, cu manivela, ca el are de facut planu' ...
Si chiar, ca veni vorba...
Cum mama ma'sii ne revoltam si filmam doar "bestiile de controlori RATB"...
De ce nu filmeaza nimeni mizeria sinistra, conditiile de kko si frauda generalizata de pe traseele dubarilor ?...
Pai eu zic ca raspunsul este asta: "daca ii dau in gat, sisteaza cursele si nu mai am cu ce sa merg... Basca 'ma stie soferul' si nu ma mai lasa sa urc in veci.. Dar astora de la RATB pot sa le fac orice, ca n-au cum sa sisteze nimic... "
PS
Am folosit extrem de rar, in mod exceptinal, "dubarii" (dupa o nopate de "chef pana dimineata", mai bine lasi masina acolo si pleci cu transportul public...
Dar tot am facut 3-4 drumuri pe an cu ei... Si in 10-15 ani nu am vazut nici o schimbare....
(MInt... Am vazut ceva schimbari: masinile sunt tot mai jegoase, mai inghesuite, si soferii lor tot mai nesimtiti...)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX)
andrei11
Eu am folosit foarte mult timp linia de maxi taxi spre Stefansti si acum o folosesc destul de mult si pe cea spre Pantelimon / Afumati.
Pot spune ca pe vremea ITB - ului / IRTA / RATB - ului a fost un dezastru. De când cu dubele e parfum.
Nu sunt nici subtil nici pamfletar nici miştocar.
A, ca trebuie unele reglementari reglementate este altceva.
Eu am folosit foarte mult timp linia de maxi taxi spre Stefansti si acum o folosesc destul de mult si pe cea spre Pantelimon / Afumati.
Pot spune ca pe vremea ITB - ului / IRTA / RATB - ului a fost un dezastru. De când cu dubele e parfum.
Nu sunt nici subtil nici pamfletar nici miştocar.
A, ca trebuie unele reglementari reglementate este altceva.
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX)
TibiV
Eu m-am dat cu Sos.Alexandria - Cornetu/Mihailesti/Popesti/Darasti-Vlasca....
Sinistru...
Eu m-am dat cu Sos.Alexandria - Cornetu/Mihailesti/Popesti/Darasti-Vlasca....
Sinistru...
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX)
Andrei98
Momentan am vazut ca mai este lume care "abuzeaza" de faptul ca nu exista personal de control si urca fara sa valideze nimic, iar altii au constientizat faptul ca trebuie platita calatoria daca vor sa mai ramana linia. Daca nu urmeaza modelul liniei 471 nu va avea viata lunga...
Un lucru bun e ca fata de ieri cand eram singur in autobuz azi am vazut cam toate scaunele ocupate
Victor92 wrote:
@Andrei98: Asa sa fie, dar linia poate fi tinuta in viata doar prin validari consistente ...
Momentan am vazut ca mai este lume care "abuzeaza" de faptul ca nu exista personal de control si urca fara sa valideze nimic, iar altii au constientizat faptul ca trebuie platita calatoria daca vor sa mai ramana linia. Daca nu urmeaza modelul liniei 471 nu va avea viata lunga...
Un lucru bun e ca fata de ieri cand eram singur in autobuz azi am vazut cam toate scaunele ocupate
- TibiV
-
Posted:
-
- GPS
-
Posted:
-
Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX)
GPS
E Drăgănești, nu Dărăști!
TibiV wrote:
Eu m-am dat cu Sos.Alexandria - Cornetu/Mihailesti/Popesti/Darasti-Vlasca....
Sinistru...
E Drăgănești, nu Dărăști!
- Victor92
-
Posted:
-
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX)
Andrei98
Am vazut ca multa lume a constientizat ca trebuie sa isi plateasca calatoria ca sa supravietuiasca linia, dar bineinteles in orice padure exista si uscaturi...
TibiV wrote:
Ocupate, da...
Dar platite ?....
Am vazut ca multa lume a constientizat ca trebuie sa isi plateasca calatoria ca sa supravietuiasca linia, dar bineinteles in orice padure exista si uscaturi...
- adila
-
Posted:
-
Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX)
adila
Se pare ca la noi sunt mai mult uscaturi ca padurile le-am cam taiat.
Se pare ca la noi sunt mai mult uscaturi ca padurile le-am cam taiat.
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX)
Victor92
Desi pe site-ul RATB nu apare ca statie infiintata "Soseaua de Centura" (intre Arteca si Scoala Generala 1), placutele au fost deja montate. Probabil autobuzele liniei 425 deja efectueaza opriri aici...
Desi pe site-ul RATB nu apare ca statie infiintata "Soseaua de Centura" (intre Arteca si Scoala Generala 1), placutele au fost deja montate. Probabil autobuzele liniei 425 deja efectueaza opriri aici...
- GPS
-
Posted:
-
Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX)
GPS
In moment ce s-a semnat contract intre RATB si Jilava, de ce nu oprește si 471 in toate stațiile din Jilava si numai in cele înființate la puțin timp după inaugurarea liniei?
In moment ce s-a semnat contract intre RATB si Jilava, de ce nu oprește si 471 in toate stațiile din Jilava si numai in cele înființate la puțin timp după inaugurarea liniei?
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX)
Andrei98
Pai opreste cam in toate statiile de pe vremea cand RATB-ul era la putere in zona, exceptand doar statia dintre Arteca si Scoala nr. 1 unde sunt lucrari.
Pai opreste cam in toate statiile de pe vremea cand RATB-ul era la putere in zona, exceptand doar statia dintre Arteca si Scoala nr. 1 unde sunt lucrari.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov
•
Choose destination