MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM7 Sos. Alexandriei - Unirii - Colentina - Voluntari

 

Topic: Discutii generale: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari

434 posts, 139173 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 31
 
 

📖 Pagination options
  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) Mircea G

Dominatrix wrote:
..... un studiu de trafic care sa masoare inclusiv impactul noii linii de metrou M5 Ghecea - Pantelimon asupra coridorului Rahova - Colentina + noile strapungeri care se vor construi. .

Si cam care ar trebui sa fie impactul ? Se va incolona lumea pe calea Rahovei si va porni in pas vioi pe jos spre Ghencea pentru a se plimba cu metroul in Pantelimon , cind directia majoritara de transport este Rahova -Unirea ?

 


Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) Lohengrin

"Directiile majoritare" de transport se schimba in functie de infrastructura si capacitatea de calatori/ora/sens. Sa ne gandim numai la relatia Ghencea/Militari/Drumul Taberei - Piata Presei inainte de existenta liniei 41 (autobuzele 305 si 306), in perioada 1985-2001 si dupa 2002. Sau, in sens invers, la linia 1, care functiona decent in anii '80, pana cand s-au gandit binevoitorii ca mai bine nu ar mai fi.
 Exercitiu de imaginatie: daca exista metrou din Drumul Taberei spre Universitate-Pantelimon, e mai bine sa merg din Rahova cu 96, 139 sau 173 pana la metrou sau cu 32 la Piata Unirii, pe jos 20 de minute pana la Sf. Vineri si de acolo cu 14 sau 55 la destinatie ?

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) sab

Dominatrix wrote:
De ce n-avem timp? Chiar crede cineva ca aceasta linie va fi gata in mai putin de 20-30 de ani, daca ne uitam la experienta ultimilor 20 de ani de construit metrou? SI da-mi voie sa te contrazic: ambele proiecte de traversare a Pietei Unirii cu tramvaiul (si la nivel si subterana) sunt recente, deci nu "din secolul trecut".

Sunt convins ca in urmatorii ani vom avea si noi conducatori mai "luminati", nu din cei pe care i-am avut pana acum (care considerau ca in anii 90 Romania nu are nevoie de autostrazi, ci doar de niste drumuri express cu 4 benzi..). In mod cert, in ciuda pesimismului unora, experienta ultimilor 20 ani va fi in curand istorie, iar cei care au permis ca niste tronsoane incepute in 1989 sa fie finalizate cu greu dupa 20 ani vor fi si ei istorie (dar la "istorie negativa").
Cand am spus ca "sunt proiecte din secolul trecut" ma refeream la ce s-a realizat in strainatate, adica tramvaiele subterane precursoare ale metroului, nu la studiul nostru pentru Pta Unirii.
Apropo, unde va fi linia tehnologica a M7 ? La Obor, in actuala configuratie, cred ca este exclus. La Unirii este mai probabil, insa necesita niste modificari la linia 3. Partea frumoasa este ca se poate realiza o legatura tripla M1-M2-M7, deci sa se finalizeze cu aceasta ocazie ce nu s-a facut la constructia M2.

 


Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) andrei11

Se va putea ajunge foarte simplu de la M 7 la celalte linii ale retelei la (viitoarea) statie Mosilor, intersectie cu M 5. Deci linia tehnologica va fi M 5 / M 7

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) sab

Cam greu...si tine cont ca M5 nu va avea legatura cu M2...Iar intersectia aia de la Mantuleasa-Mosilor-Carol nu este asa mare

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) Mircea G

Lohengrin wrote:
Exercitiu de imaginatie: daca exista metrou din Drumul Taberei spre Universitate-Pantelimon, e mai bine sa merg din Rahova cu 96, 139 sau 173 pana la metrou sau cu 32 la Piata Unirii, pe jos 20 de minute pana la Sf. Vineri si de acolo cu 14 sau 55 la destinatie ?

Dvs daca vreti sa mergi din Bucuresti  la Timisoara , mergeti Buc / Constanta / Galati / Iasi ? Timisoara ? Nu cred ! Asa si cei din Rahova vor sa mearga direct Rahova - CENTRU ( Unirea ) / destinatie .
Tot ca exercitiu de imaginatie : Rahova are o singura artera majoritara Calea Rahovei- Sos Alexandria .  96, 139, 173 traverseaza cartierul si nu acopera o arie suficienta pt colectarea traficului  :!:  Doar 32 este majoritar si singura linie de transport a acestui cartier . Restul sint TANGENTIALE !
Deci ? Cum facem ? Mergem pe jos pina la  32 , cu el pina la 96 sau 139 sau 173 , apoi respectivul mijloc de transport apoi metrou ...etc ???
Nu vreti sa incercati dvs sa faceti asta si sa ne spuneti impresiile  :?:
Vedeti ? Din cauza celor ce gindesc ca dvs , Rahova , desi un cartier zis sarac , este plin de masini . La noi este necesitate , nu masina de mers la tara sa mai luam o " damijana " de vin !

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate Dr2005

Mircea G wrote:
Deci ? Cum facem ? Mergem pe jos pina la  32 , cu el pina la 96 sau 139 sau 173 , apoi respectivul mijloc de transport apoi metrou ...etc ???


Dacă aşa călătoria durează mai puţin, da. Aşa se face şi din Drumul Taberei... majoritatea preferă să meargă cu 41 + metrou la Gara de Nord decât cu 71, 93 sau 105. Pentru că, la anumite ore, se fac 40 de minute doar între Favorit şi Orizont, nu mai zic de Grozăveşti. Şi la P-ţa. Iancului se ajunge mai repede cu 41 + metrou decât cu 69 + 5 minute de mers pe jos.
Deci, cel puţin în Bucureşti, drumul cel mai scurt ca distanţă nu este şi cel mai scurt ca timp.€

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) Mircea G

Indubitabil ,  voi aveti ceva cu cartierul acesta sau nu pricepeti ca este cel mai vaduvit de mijloace de transport .
Daca sustineti ca este mai bine sa mergi pe ocolite si sa schimbi 5 mijloace de transport pt a ajunge undeva in Bucuresti , sper sa nu fiti voi cei care decide soarta transportului .
Daca voi credeti ca va fi un cretin care sa ia 32 , sa mearga la 173 , apoi sa ia metroul care ocoleste cartierul , si sa ajunga la Universitate , si toate acestea in mai bine de o ora si jumatate , va inselati .
Piata Rahova / Universitate  este admisibil sa se faca in atita timp ? Cum puteti voi sustine ca metroul in alt cartier , ajuta cartierul Rahova ?
Aoleuuuu ! mai bine ma duc la Ambasada Chineza si le cer finantare pt metrou in RAHOVA . Cred ca aia pricep mai repede si mai bine ca este necesar si  dezvolta zona  . Basca , au si bani si daca vine o echipa adunata doar de pe  o strada a lor, il termina in maxim 2 ani .

 


Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) andrei11

M 7 este prioritate majora. Atat Rahova /adiacent (Ferentari) cat si Colentina / adiacent sunt cartiere  cu foarte multe blocuri. Parca tot aici am spus si scuze de repetitie, M 5 si M 7 nu au nimic in comun decat viitoarea superstatie Mosilor. Mircea G. are perfecta dreptate.
Hai sa facem invers, nu vreti ? Eu as face M 7 prima data iar pe cei din dr Taberei i-as obliga sa ia metroul de pe Rahova. Parca nu merge. Nici macar Militariul si Dr. Taberei nu au nimic in comun - din punct de vedere al metroului din Militari, evident.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) sab

andrei11 wrote:
Nici macar Militariul si Dr. Taberei nu au nimic in comun - din punct de vedere al metroului din Militari, evident.

Normal ca nu....Daca la constructia M1 tronson3 (Militari) se avea in vedere si constructia pasajului Lujerului (executat ani buni mai tarziu), atunci situatia ar fi putut fi cu totul alta. Un complex unitar cu o statie de metrou sub intersectie si cu o statie de tramvai in pasaj (gen Victoriei) din care sa ai acces in statia de metrou (o solutie solutie super-inteligenta) ar fi fost cu totul altceva .. Asa singura "integrare" metrou-41 este tocmai la Crangasi. Nu ca acolo s-ar fi dorit, dar acolo s-a putut....
E bine totusi ca s-a lasat gabaritul necesar pentru un pasaju rutier acolo, ca daca tronsonul 3 era mai la suprafata...

 


Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) Lohengrin

Mircea G wrote:
Asa si cei din Rahova vor sa mearga direct Rahova - CENTRU ( Unirea ) / destinatie .
...
Nu vreti sa incercati dvs sa faceti asta si sa ne spuneti impresiile  :?:
Vedeti ? Din cauza celor ce gindesc ca dvs , Rahova , desi un cartier zis sarac , este plin de masini . La noi este necesitate , nu masina de mers la tara sa mai luam o " damijana " de vin !


 Nu vad de ce nu stam sa judecam lucrurile sine ira et studio.  Este evident ca o linie directa spre centru este preferabila oricaror legaturi laterale (96+M5 sau 139+M5). Dar daca realizarea ei fizica va dura inca 30 de ani de acum incolo, nu e oare mai bine sa se refaca jonctiunea de tramvai prin Piata Unirii (se poate face in maximum 1 an, chiar la ritmul infernal de lucru al Doreilor din ziua de azi).

 Sa fii convins ca dupa realizarea legaturii M5, aceasta va absorbi un flux considerabil de calatori spre/dinspre Rahova. E vorba de criteriul obiectiv al timpului minim de acces. Nimeni nu se va gandi:  "o, peste 20 de ani vom avea metrou direct spre Colentina, asa ca acum ne inghesuim in 32", iar reticentii se vor dezmetici repede.

 Capitala este plina de masini nu din cauza celor care "gandesc ca mine", ci din cauza numarului insuficient de locuri de parcare si regresului vizibil al transportului in comun. Iar in sectorul 5 nu s-a facut nimic pentru civilizarea parcarii, nici macar pe arterele importante - in schimb de 10 ani este votat dintr-un masochism greu de inteles acelasi etern primar. Personal, ma doare inima sa vad in ce mizerie se zbate un cartier de care ma leaga ceva amintiri.

 


Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) DanCld

Lohengrin wrote:
Iar in sectorul 5 nu s-a facut nimic pentru civilizarea parcarii, nici macar pe arterele importante - in schimb de 10 ani este votat dintr-un masochism greu de inteles acelasi etern primar. Personal, ma doare inima sa vad in ce mizerie se zbate un cartier de care ma leaga ceva amintiri.

Near topic, sa vorbim despre cartierul in sine: Rahova, spre deosebire de cartierele vecine, a fost "din totdeauna" o mahala a Bucurestiului; mai mult decat atat, a fost "mahalaua defavorizata" (sau a defavorizatilor - vezi denumirile istorice gen podul calicilor, tigania mitropoliei etc). De aici avem si aparentul haos urban: case vechi, case noi, blocuri din toate generatiile (din interbelic pana la cvartale finalizate in epoca paranoia sau chiar dupa '90). Ideea e ca nici in trecut si nici acum Rahova nu a fost si nu este locuita de oameni cu venituri medii sau mari; in general din acest cartier "se pleaca", "intrarile" fiind rezervate in special familiilor "din provincie" care se muta in Bucuresti. Asta se vede foarte clar pe strada - putine masini scumpe, trafic ingreunat doar pe artera principala, in rest pe strazile secundare uneori.... bate vantul  :roll:  De asemenea la capitolul "comert modern" bifam in principal mizeria de la Piata Rahovei  :lol:  Glumeam, avem un "mall" in aer liber pe Nasaud al carui punct de atractie principal e Penny Market, un Kaufland arhi-aglomerat pe Sebastian si un Mall care duce lipsa de vizitatori inconjurat de maidane care te duc cu gandul la vreun razboi. Iar Vanghelie nu mai prinde inca un mandat, in 2008 a trebuit sa cumpere multe voturi si a castigat la limita - dar aici e si vina celorlalte partide care au trimis in ring doar figuranti.

 


Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate Dominatrix

MirceaG wrote:
Dominatrix wrote:
Dominatrix scrie:..... un studiu de trafic care sa masoare inclusiv impactul noii linii de metrou M5 Ghecea - Pantelimon asupra coridorului Rahova - Colentina + noile strapungeri care se vor construi
Si cam care ar trebui sa fie impactul ? Se va incolona lumea pe calea Rahovei si va porni in pas vioi pe jos spre Ghencea pentru a se plimba cu metroul in Pantelimon , cind directia majoritara de transport este Rahova -Unirea ?
MirceaG, toata lumea vrea sa aiba metrou in fata portii, dar asa ceva nu se poate. Daca ai fi citit cu atentie ce am scris aici ai fi observat ca am spus ca M5 va "fura" numai acei calatori din Rahova care fie vor sa ajunga in cealalta parte a orasului (Pantelimon/colentina), fie undeva mai in centru, dar oricum apropiat de M5. Pentru cei care au treaba cu Piata Unirii, sau care isi continua calatoria de acolo spre sud/sud-est evident ca M5 nu va fi de nici un folos.

Sunt de acord ca directia principala de transport e in prezent spre Unirii, dar aici apare o alta intrebare: cei care coboara din 32 la Unirii unde se duc? Daca o iau mai departe spre centru, atunci cat de mult, i-ar ajuta, de exemplu strapungerea Berzei – Uranus, admitand ca o data cu strapungerea aia se va reface si linia de tramvai spre Buzesti – Piata Victoriei?

Asta ca sa-ti raspund la intrebare despre impactul noilor artere care se vor construi. Si in planuri mai e si strapungerea Ghencea – Alexandria, care recunosc ca pentru cartierul Rahova in sine e cam "peste mana", dar in mod sigur cand va fi gata (cel mai probabil mult inainte de M7) va fi folosita de cei din Rahova care au treaba cu zona de nord a orasului, pentru legatura cu 41 spre Piata Presei sau cu M5, mai ales daca odata cu strpungerea se va introduce pe acolo si transport in comun acceptabil. Practic, dupa ce aceste 2 strapungeri (Uranus – Berzei si Ghencea – Alexandria) si magistrala M5 vor fi gata, si fluxul de calatori pe linia 32 spre Unirii va scadea. E discutabil daca va scadea atat de mult incat sa nu mai fie nevoie de metrou in Rahova, dar nu ma pronunt fiindca n-am date precise.

Si inca ceva legat de metrou: M5 este clar prioritara fata de M7, din motive care s-au mai discutat in alt topic. Drumul Taberei este un cartier mai aglomerat decat Rahova si nu e deservit decat de troleibuze si autobuze. De aia multi din Drumul Taberei prefera sa mearga cu 41 pana la Crangasi si de acolo cu metroul, fiindca legatura directa cu centrul e inceata. Ma astept ca cererea pe 41 sa scada destul de mult pe relatia Ghencea – Crangasi dimineata si in sens opus dupa-amiaza, tocmai bine ca sa faca loc celor care vor veni din Rahova pe strpaungerea Ghencea – Alexandria si au treaba cu zona de nord :lol:€

 


Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) Dominatrix

In legatura cu M6, am si eu dubiile mele cu privire la necesitatea de a avea metrou pana la Otopeni, dar si aceasta linie se va construi inainte de M7, fiindca are finantare asigurata de Banca Japoniei (partial), finantare care se va pierde daca nu se face linia. Deci M7 se va face intr-un viitor mai indepartat, fiindca nu e usor sa gasesti finantare pentru o noua linie "de la zero". Dar intre timp trebuie facut ceva si cu transportul din Rahova, si de aia ziceam ca cel mai buna solutie ar fi deocamdata mutarea liniei de tramvai in subteran de la Chirigiu pana la Unirii si prelungit tunelul pana la Bd. Republicii, facand jonctiunea cu 21. Astfel, impusti 2 iepuri dintr-o data: 1) refaci si legatura fireasca a liniilor din "est" cu cele din "vest" fara a bulversa traficul in Piata Unirii, care clar va fi ingreunat daca legatura de tramvai se va face la suprafata si 2) cresti semnificativ capacitatea de transport a liniei 32, fiindca de la Chirigiu incolo va fi practic "un metrou". Daca cuplezi 2 tramvaie de lungimea unui V3A si lungesti peroanele in zonele in care linia e la suprafata, esti chiar boier.

Daca stai in Rahova, ai observat ca 32 are probleme in special pe portiunea Chirigiu-Unirii, unde linia nu e separata de trafic, nu in Rahova. Aia e portiunea care limiteaza capacitatea de transport a liniei. Si daca se va reface si legatura prin Uranus, atunci la Chirigiu traficul se "va bifurca" fiindca cei care vor sa ajunga in zona de nord, vor prefera sa o ia pe acolo, decat sa ocoleasca pe la Piata Unirii.

MirceaG wrote:
Tot ca exercitiu de imaginatie : Rahova are o singura artera majoritara Calea Rahovei- Sos Alexandria . 96, 139, 173 traverseaza cartierul si nu acopera o arie suficienta pt colectarea traficului  Doar 32 este majoritar si singura linie de transport a acestui cartier . Restul sint TANGENTIALE !
32 intr-adevar nu acopera o arie prea mare din cartier, dar nici M7 nu va face acest lucru, mai ales daca va avea statii rare, din ratiuni de diminuare a costurilor. Chestia asta ridica o alta problema la care vad ca nu te-ai gandit si anume distanta dintre viitoarele statii pe M7. Daca faci in Rahova un metrou cu statii rare (de exemplu, statii la Antiaeriana, Piata Rahova, Stan Tabara, Rondul George Cosbuc si Piata Unrii), cartierul in ansamblul lui nu va fi deservit prea bine, deci va fi in continuare nevoie macar de o linie de autobuz la suprafata, daca nu chiar de tramvai. Va fi o situatie oarecum asemanatoare cu zona Stefan cel Mare, care desi are metrou pe dedesubt, nu e deservita corespunzator fiindca nu exista decat o statie intermediara intre Obor si Victoriei. Dovada ca tramvaiul pe Stefan cel Mare e inca necesar.

Iar daca faci M7 cu statii dese, atunci rezolvi problema si poti sa scoti si tramvaiul, dar cresc foarte mult costurile, fiindca la o statie de metrou, construirea, dar mai ales finisarea ei, sunt foarte scumpe. Si daca vei observa deja in cazul lui M6 spre Otopeni se discuta de statii mai rare, tocmai pentru a economisi fonduri. Nu stiu unde stai tu in Rahova, dar chiar crezi ca metroul acolo va fi prea folositor pentru cartierul in sine daca va mai dura inca  20-30 de ani pana va fi gata si atunci cu statii rare pana la care trebuie sa mergi pana ametesti?

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 31
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M7 Sos. Alexandriei - Unirii - Colentina - Voluntari  • 
Choose destination

Since our 2334 forum members have written 425716 posts in 5294 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use