Topic: Despre biciclete și infrastructura velo
551 posts, 162841 views
📖 Pagination options
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
Florinds
Hai sa nu fim absurzi, pentru ca daca e facut din metal, un copil poate intoarce chiar bicicleta de unde a venit...
Si un bolovan de 100 grame iti darama bicicleta, dar nu din cauza energiei, ci din cauza ca iti pierzi echilibrul. Acum poti sa dai si tu o lege pentru bolovani
Hai sa nu fim absurzi, pentru ca daca e facut din metal, un copil poate intoarce chiar bicicleta de unde a venit...
Si un bolovan de 100 grame iti darama bicicleta, dar nu din cauza energiei, ci din cauza ca iti pierzi echilibrul. Acum poti sa dai si tu o lege pentru bolovani
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
shoppy
"Un bolovan de 100g iti darama o bicicleta"
Te si miri cum de mai exista biciclete nedaramate in tara asta, ca bolovani doldora
"Un bolovan de 100g iti darama o bicicleta"
Te si miri cum de mai exista biciclete nedaramate in tara asta, ca bolovani doldora
- Florinds
-
Posted:
-
- adila
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
adila
Cica, printre altele, autoritatile locale ar avea si aceste atributii. Cred ca este ultima grija a lor. Asa putem scrie orice in Codul Rutier ca nu ne doare mana.
Articolul 128
(1) Autoritatile administratiei publice locale au urmatoarele atributii:
......
c) intocmesc si actualizeaza planurile de organizare a circulatiei pentru localitatile urbane si iau masuri pentru realizarea lucrarilor ce se impun in vederea asigurarii fluentei si sigurantei traficului, precum si a reducerii nivelurilor de emisii poluante, cu avizul politiei rutiere;
......
e) iau masuri pentru amenajarea de trotuare si drumuri laterale pentru circulatia pietonilor, vehiculelor cu tractiune animala, a tractoarelor, de piste pentru biciclete, precum si de benzi destinate exclusiv transportului public de persoane pe drumurile pe care le administreaza, cu avizul politiei rutiere;
Era sa uit: masina Politiei Locale are voie in parc, si daca da, de ce? De tampitu care era la volan si despre care vorbesc ca mergea cu masina PL in parc, chiar a trebuit sa ma feresc in ultima clipa, ca veanea cu viteza, ca la masa pe tarla.
Cica, printre altele, autoritatile locale ar avea si aceste atributii. Cred ca este ultima grija a lor. Asa putem scrie orice in Codul Rutier ca nu ne doare mana.
Articolul 128
(1) Autoritatile administratiei publice locale au urmatoarele atributii:
......
c) intocmesc si actualizeaza planurile de organizare a circulatiei pentru localitatile urbane si iau masuri pentru realizarea lucrarilor ce se impun in vederea asigurarii fluentei si sigurantei traficului, precum si a reducerii nivelurilor de emisii poluante, cu avizul politiei rutiere;
......
e) iau masuri pentru amenajarea de trotuare si drumuri laterale pentru circulatia pietonilor, vehiculelor cu tractiune animala, a tractoarelor, de piste pentru biciclete, precum si de benzi destinate exclusiv transportului public de persoane pe drumurile pe care le administreaza, cu avizul politiei rutiere;
Era sa uit: masina Politiei Locale are voie in parc, si daca da, de ce? De tampitu care era la volan si despre care vorbesc ca mergea cu masina PL in parc, chiar a trebuit sa ma feresc in ultima clipa, ca veanea cu viteza, ca la masa pe tarla.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
shoppy
Pai codul rutier reglementeaza doar circulatia pe drumurile publice, deci pe trotuar sau in parc degeaba faci piste, ca nu zice nicaieri cum trebuie sa arate o pista, ca pe pista nu se face buticareala, ca bicicleta trebuie sa circule pe pista sau ca are prioritate pe pista. Administratiile publice pot face jdmeii de km de piste pe trotuar sau prin parcuri, ca vin altii si te amendeaza ca nu ai voie cu bicicleta pe trotuar sau in parc, indiferent ca mergi pe pista sau nu.
Pai codul rutier reglementeaza doar circulatia pe drumurile publice, deci pe trotuar sau in parc degeaba faci piste, ca nu zice nicaieri cum trebuie sa arate o pista, ca pe pista nu se face buticareala, ca bicicleta trebuie sa circule pe pista sau ca are prioritate pe pista. Administratiile publice pot face jdmeii de km de piste pe trotuar sau prin parcuri, ca vin altii si te amendeaza ca nu ai voie cu bicicleta pe trotuar sau in parc, indiferent ca mergi pe pista sau nu.
- florin
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
florin
Și totuși Poliția a închis pistele de biciclete de pe trotuare (90%) pe motiv că sunt nesigure pentru pietoni și bicicliști, s-au montat și semne de circulație în acest sens. Deci se pare că pot face ceva.
Sursa.
Și totuși Poliția a închis pistele de biciclete de pe trotuare (90%) pe motiv că sunt nesigure pentru pietoni și bicicliști, s-au montat și semne de circulație în acest sens. Deci se pare că pot face ceva.
In perioada 02.08.2012 - 06.08.2012 politia rutiera a emis dispozitii de desfiintare pentru 8 piste de biciclete din Capitala, anunta intr-un comunicat de presa Organizatia pentru Promovarea Transportului Alternativ in Romania (OPTAR). Pistele desfiintate pentru ca nu respecta conditiile legale pentru siguranta pietonilor si biciclistilor fac parte dintr-un total de 28 de piste receptionate de Administratia Strazilor in septembrie 2011 si pe care s-au cheltuit 25 de milioane de lei.
Sursa.
- adila
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
adila
Exact. Codul rutier este pentru strazi nu pentru trotuare, dar strazile sunt la Primarie si conform atributiilor pe care la are, PMB trebuie sa creeze coditii pentru toti participantii la trafic. Ce nu este clar?
shoppy wrote:
Pai codul rutier reglementeaza doar circulatia pe drumurile publice, deci pe trotuar sau in parc degeaba faci piste, ca nu zice nicaieri cum trebuie sa arate o pista, ca pe pista nu se face buticareala, ca bicicleta trebuie sa circule pe pista sau ca are prioritate pe pista. Administratiile publice pot face jdmeii de km de piste pe trotuar sau prin parcuri, ca vin altii si te amendeaza ca nu ai voie cu bicicleta pe trotuar sau in parc, indiferent ca mergi pe pista sau nu.
Exact. Codul rutier este pentru strazi nu pentru trotuare, dar strazile sunt la Primarie si conform atributiilor pe care la are, PMB trebuie sa creeze coditii pentru toti participantii la trafic. Ce nu este clar?
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
andrei11
adila & restul biciclistilor, unele aspecte ale circulatiei bicicletelor in Bucuresti le-am prezentat la Siguranta rutieră.
adila & restul biciclistilor, unele aspecte ale circulatiei bicicletelor in Bucuresti le-am prezentat la Siguranta rutieră.
- adila
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
adila
Sunt de acord cu tine ca nu sunt respectate regulile de circulatie de majoritatea biciclistilor, dar nu uita un lucru: Bucurestiul este plin de masini parcate neregulamentar pe strazi, de soferi care nu acorda prioritate sau care forteaza trecerea pe rosu, sau de soferi care efectueaza U-turn-uri prin trecerii de pietoni incadrate de scuaruri etc. Daca vrei sa faci aici educatie rutiera trebuie sa incepi cu soferii. Pe mine ma intereseaza, si pe tine trebuie sa te intereseze, sa avem conditii egale pentru toti participantii la trafic, iar acestea trebuie asigurate de Primarie, lucru care din pacate nu se intampla.
Apropo de Politia care patruleaza pe strazile orasului: astazi pe Buzesti erau parcate nonsalant doua dube si un autoturizm pe pista de biciclete catre Piata Victoriei, iar masina de Politie tregea agale pe langa ele fara nici o reactie. Pe semne erau in misiune. Auzi, stiu eu misiunile astea la ce se refera, sunt satul.
Sunt de acord cu tine ca nu sunt respectate regulile de circulatie de majoritatea biciclistilor, dar nu uita un lucru: Bucurestiul este plin de masini parcate neregulamentar pe strazi, de soferi care nu acorda prioritate sau care forteaza trecerea pe rosu, sau de soferi care efectueaza U-turn-uri prin trecerii de pietoni incadrate de scuaruri etc. Daca vrei sa faci aici educatie rutiera trebuie sa incepi cu soferii. Pe mine ma intereseaza, si pe tine trebuie sa te intereseze, sa avem conditii egale pentru toti participantii la trafic, iar acestea trebuie asigurate de Primarie, lucru care din pacate nu se intampla.
Apropo de Politia care patruleaza pe strazile orasului: astazi pe Buzesti erau parcate nonsalant doua dube si un autoturizm pe pista de biciclete catre Piata Victoriei, iar masina de Politie tregea agale pe langa ele fara nici o reactie. Pe semne erau in misiune. Auzi, stiu eu misiunile astea la ce se refera, sunt satul.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
andrei11
De acord.
Propun in continuare sa discutati despre biciclete.
Nu ma pasioneaza bicicletele dar respect biciclistii in trafic.
Incă odată :
De acord.
Propun in continuare sa discutati despre biciclete.
Nu ma pasioneaza bicicletele dar respect biciclistii in trafic.
Incă odată :
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
TibiV
DPDV al respectarii normelor rutiere, orasul asta este o ruina... O ruina rusinoasa...
Dar faptul ca tu, biciclist, ai murit din cauza acestor "nerespecatari" ale legii nu ii va ajuta prea mult pe cei care se bazau pe tine... (nevasta, copii...)
adila wrote:
nu sunt respectate regulile de circulatie de majoritatea biciclistilor, dar nu uita un lucru: Bucurestiul este plin de masini parcate neregulamentar pe strazi, de soferi care nu acorda prioritate sau care forteaza trecerea pe rosu, sau de soferi care efectueaza U-turn-uri prin trecerii de pietoni incadrate de scuaruri etc..
DPDV al respectarii normelor rutiere, orasul asta este o ruina... O ruina rusinoasa...
Dar faptul ca tu, biciclist, ai murit din cauza acestor "nerespecatari" ale legii nu ii va ajuta prea mult pe cei care se bazau pe tine... (nevasta, copii...)
- adila
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
adila
Ai cumva o statistica cu cine traieste mai mult dintre biciclisti si soferi in acest oras?
Ai cumva o statistica cu cine traieste mai mult dintre biciclisti si soferi in acest oras?
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
shoppy
La parcuri nu cred ca poate sa spuna cineva ca in Herastrau nu este loc suficient si pentru biciclete si pentru per-pedes pentru ca parcul este foarte mare, pistele sunt bine facute, adica doar pe cateva dintre aleile largi si exista locuri de joaca izloate fata de piste, se poate da foarte usor o dispozitie ca pe pista bicicletele sa aiba prioritate. Sa nu spuna unii ca ei vor sa lase copii complet nesupravgheati in parc ca daia este parc, daca nesupravegheat iese din parc si se duce in strada ce faci?, cine este de vina?
La parcuri nu cred ca poate sa spuna cineva ca in Herastrau nu este loc suficient si pentru biciclete si pentru per-pedes pentru ca parcul este foarte mare, pistele sunt bine facute, adica doar pe cateva dintre aleile largi si exista locuri de joaca izloate fata de piste, se poate da foarte usor o dispozitie ca pe pista bicicletele sa aiba prioritate. Sa nu spuna unii ca ei vor sa lase copii complet nesupravgheati in parc ca daia este parc, daca nesupravegheat iese din parc si se duce in strada ce faci?, cine este de vina?
- adila
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
adila
Parcul cel mai bike-friendly este Tineretului. Aici se organizeaza si un concurs anual de MTB pentru profesionisti/experimentati, Red Bull Moon Time. Mai putin prietenos este Herastrau, iar la polul opus este Alexandru Ioan Cuza care este plin de betoane si este foarte aglomerat. Ai putea spune chiar ca este frumos amenajat ultimul mentionat de mine, doar ca un parc adevarat cum sunt cele din tarile civilizate au mai multa verdeata decat betoane, iar la noi este invers. Sa nu facem confuzie cu parcurile de distractii sau parcurile de masini care sunt prin definitie betonate.
La noi vad ca nu exista conceptul de parc cu alei pietruite sau poteci printre copaci. La noi betonul este cel care primeaza. Suntem primitivi in gandire. Ma bucur ca Piedone nu s-a bagat si peste Tineretului ca era jale. Asa a distrus doar Parcul Copilului si Oraselul Copiilor, care si ele fac parte tot din Tineretului dar sunt oarecum delimitate fizic. Ironia este ca amenajarea unui parc cum este Oraselul Copiilor, a fost si incomparabil mai costisitoare decat daca s-ar fi aplicat principiile de conservare a zonelor verzi, asa cum se intampla in Germania spre exemplu. Acest parc este plin de terase, rivalizeaza cu centrul vechi al Bucurestiului in ceea ce priveste numarul lor. Acest parc nu-si mai atinge scopul pentru care a fost creat, este doar o sursa de venituri, si nu un loc de relaxare si de a respira un aer mai curat.
Parcul cel mai bike-friendly este Tineretului. Aici se organizeaza si un concurs anual de MTB pentru profesionisti/experimentati, Red Bull Moon Time. Mai putin prietenos este Herastrau, iar la polul opus este Alexandru Ioan Cuza care este plin de betoane si este foarte aglomerat. Ai putea spune chiar ca este frumos amenajat ultimul mentionat de mine, doar ca un parc adevarat cum sunt cele din tarile civilizate au mai multa verdeata decat betoane, iar la noi este invers. Sa nu facem confuzie cu parcurile de distractii sau parcurile de masini care sunt prin definitie betonate.
La noi vad ca nu exista conceptul de parc cu alei pietruite sau poteci printre copaci. La noi betonul este cel care primeaza. Suntem primitivi in gandire. Ma bucur ca Piedone nu s-a bagat si peste Tineretului ca era jale. Asa a distrus doar Parcul Copilului si Oraselul Copiilor, care si ele fac parte tot din Tineretului dar sunt oarecum delimitate fizic. Ironia este ca amenajarea unui parc cum este Oraselul Copiilor, a fost si incomparabil mai costisitoare decat daca s-ar fi aplicat principiile de conservare a zonelor verzi, asa cum se intampla in Germania spre exemplu. Acest parc este plin de terase, rivalizeaza cu centrul vechi al Bucurestiului in ceea ce priveste numarul lor. Acest parc nu-si mai atinge scopul pentru care a fost creat, este doar o sursa de venituri, si nu un loc de relaxare si de a respira un aer mai curat.
📖 Pagination options