Topic: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
633 posts, 204990 views
📖 Pagination options
- Sava_6115-6315
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
Sava_6115-6315
Sa inteleg ca exista unda verde pentru semnarea contractului! Bani avem alocati pentru aceasta investitie? Bugetul suna cam sumbru la capitolul centura Bucuresti cel putin pentru acest an....
Sa inteleg ca exista unda verde pentru semnarea contractului! Bani avem alocati pentru aceasta investitie? Bugetul suna cam sumbru la capitolul centura Bucuresti cel putin pentru acest an....
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
Goldmund
Dupa cum am mai scris aici viewtopic.php?f=309&t=3573&start=126
singura solutie sunt oamenii din zona care nu lasa ca politicienii sa-si bata joc de ei la infinit:
"Protest cu o mie de oameni în Prelungirea Ghencea: Vrem pasaj şi vrem lărgire, păcăleala nu mai ţine"....
http://www.zf.ro/zf-24/protest-cu-o-mie...e-16217000
Totusi, ce politicieni avem...
Dupa cum am mai scris aici viewtopic.php?f=309&t=3573&start=126
singura solutie sunt oamenii din zona care nu lasa ca politicienii sa-si bata joc de ei la infinit:
"Protest cu o mie de oameni în Prelungirea Ghencea: Vrem pasaj şi vrem lărgire, păcăleala nu mai ţine"....
http://www.zf.ro/zf-24/protest-cu-o-mie...e-16217000
Totusi, ce politicieni avem...
- realistul
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
realistul
Și când semnează, la anu'?
abc_XC wrote:Comunicat de presa 28.03.2017
CNAIR poate semna contractul pentru proiectarea și execuția Pasajului de la Domnești
A expirat perioada legală pentru depunerea de contestații aferente comunicării rezultatului procedurii de licitație având ca obiect "Proiectare şi execuţie Pasaj Suprateran pe DJ 602, Centura Bucureşti - Domneşti".
Având în vedere că în termenul legal nu a fost depusă nicio contestație, începând de astăzi, 28.03.2017, CNAIR SA demarează procedura administrativă pentru semnarea contractului, procedură ce se va finaliza în cursul lunii aprilie 2017.
Durata realizării acestui obiectiv este de 27 de luni, din care 3 luni pentru realizarea Proiectului Tehnic și 24 de luni pentru execuție.
Oferta câstigătoare a fost depusă de Asocierea S.C. STRACO GRUP S.R.L. - S.C. COMNORD S.A. - S.C. SPECIALIST CONSULTING S.R.L
Comunicatul oficial CNAIR:http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/comunicat-de-presa-28032017-1
Și când semnează, la anu'?
- Cristy
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
Cristy
Sursa: Initiativa Prelungirea Ghencea
27.04.2017
Si am fost azi, din nou, la Primaria capitalei, impreuna cu vecinii din Initiativa Domnesti. Am intrebat una - alta despre trotuarele din Prelungire, despre Supralargire si despre Pasajul Domnesti. Vedeti mai jos rezumatul discutiei:
Sedinta interinstitutionala PMB + CNAIR, Initiativa Prelungirea Ghencea + Initiativa Domnesti – 26.04.2017, sediul PMB, orele 13.00, et. 2, sala 256
Participanti:
- PMB: consilier primar Simona Butacu, director Transporturi: Daniel Doman, directoare Admin. Strazilor Bucuresti: Mirela Ionita
- Primaria sector 6: director Investitii Iulian Gheorghe
- Primaria Bragadiru: secretar; Primaria sector 5: arhitectul sef si inca cineva
- CJ Ilfov: Irinel Scriosteanu
- CNAIR: Radu Munteanu si inca cineva
- IPG: Alexandra Dorobantu, Delia Mihalache; IDomnesti: Nelly Calenciuc, Adrian Hurmuzi.
Subiectele de discutie propuse de cetateni:
1. Trotuare:
- Administratia Strazilor Bucuresti ne-a dat azi pe email un raspuns detaliat cu nr. inreg. 10306/26.04.2017: vor folosi balast, beton, mixtura asfaltica, borduri din beton;
- le vor face pana in dreptul str. Magnoliei/ str. Donitei fiindca de acolo va incepe breteaua Pasajului Domnesti; limita capitalei conform unui decret din 1979 ar fi pe stanga in dreptul str. Floare Galbena; pe dreapta sectorul 6 tine pana la Centura conform hartii de pe site-ul Primariei sector 6;
- vor face si 3 statii Ratb care nu aveau platforma betonata pana acum.
2. Supralargire:
- mai intai trebuie facut de catre PMB noul SF care va stabili cate benzi sunt necesare si ce mijloc de transport de mare capacitate e cel mai potrivit (din 3 variante posibile: tramvai/ metrou/ autobuz cu banda dedicata); licitatia pt SF poate dura 3 – 6 luni dupa care va fi elaborat acesta si votat in CGMB! PMB finalizeaza saptamana viitoare masuratorile pe teren pt a putea lansa licitatia pt SF;
- dupa SF, urmeaza modificarea PUZ sector 6 in functie de ce stabileste SF (?); reprez. Primariei sector 6 a zis ca nu e adevarat ca a expirat PUZ s.6 si ca va fi modificat doar in zona Prel. Ghencea (?);
- pentru cei 800 m liniari lipsa intre proiecte PMB si /sau CJ Ilfov vor trimite o adresa catre Min. Justitiei pentru solutionare; in curand va fi infiintata Asociatia de transport metropolitan Bucuresti – Ilfov (ATMBI) , conform PMUD BI 2016-2030, iar asociatia va putea face investitia pe bucata care lipseste, daca nu exista alta solutie juridica.
3. Pasaj Domnesti:
- pe anul 2017 este alocata suma de 30 mil. lei din care 5 mil. proiectare si 25 mil. exproprieri;
- CNAIR a preluat de la Primaria Bragadiru tot terenul adiacent Prelungirii pe care-l detineau, de la km 3,500 pana la km 6,790 (adica pana la str. Magnoliei pe stanga, pana unde face si Admin. Strazilor Buc. trotuarele);
- vor semna maine sau poimaine contractul de executie cu Asocierea Straco si ceilalti, care in maxim 15 zile trebuie sa depuna garantia de buna executie;
- refacerea avizelor este in sarcina constructorului, se va face dupa ce finalizeaza proiectul in urmatoarele 3 luni de proiectare;
- sumele pentru exproprierile la pasaj au fost stabilite conform grilei notarilor.
4. Raspuns scris la petitia cu 652 de semnaturi de la protest: cetatenii au cerut la protest termene calendaristice clare, speram sa le primim.
5. TO DO LIST + calendar + responsabili din PMB si CNAIR:
- CNAIR sustine ca, pana la sfarsitul anului, castigatorul licitatiei va face proiectarea, va lua avizele si va incepe organizarea de santier; va asigura permanent circulatia in zona;
- PMB sustine ca pana la sfarsitul anului va fi gata noul SF si posibil noul PUZ sector 6.
Urmatoarea intalnire PMB + CNAIR + cetateni va avea loc in 15 iunie cand trebuie sa avem: contractul de executie pasaj semnat, infiintata ATMBI si intrebat la Min. Justitiei care este solutia pt cei 800 m lipsa intre proiecte, finalizate masuratorile pt SF si demarate procedurile pt SF de catre PMB.
Asa ca, ne tinem de capul lor, ce sa facem!
Actualul PUZ sector 6 e aici: http://www.primarie6.ro/www/wp-content/...naSUD1.pdf
Sursa: Initiativa Prelungirea Ghencea
27.04.2017
Si am fost azi, din nou, la Primaria capitalei, impreuna cu vecinii din Initiativa Domnesti. Am intrebat una - alta despre trotuarele din Prelungire, despre Supralargire si despre Pasajul Domnesti. Vedeti mai jos rezumatul discutiei:
Sedinta interinstitutionala PMB + CNAIR, Initiativa Prelungirea Ghencea + Initiativa Domnesti – 26.04.2017, sediul PMB, orele 13.00, et. 2, sala 256
Participanti:
- PMB: consilier primar Simona Butacu, director Transporturi: Daniel Doman, directoare Admin. Strazilor Bucuresti: Mirela Ionita
- Primaria sector 6: director Investitii Iulian Gheorghe
- Primaria Bragadiru: secretar; Primaria sector 5: arhitectul sef si inca cineva
- CJ Ilfov: Irinel Scriosteanu
- CNAIR: Radu Munteanu si inca cineva
- IPG: Alexandra Dorobantu, Delia Mihalache; IDomnesti: Nelly Calenciuc, Adrian Hurmuzi.
Subiectele de discutie propuse de cetateni:
1. Trotuare:
- Administratia Strazilor Bucuresti ne-a dat azi pe email un raspuns detaliat cu nr. inreg. 10306/26.04.2017: vor folosi balast, beton, mixtura asfaltica, borduri din beton;
- le vor face pana in dreptul str. Magnoliei/ str. Donitei fiindca de acolo va incepe breteaua Pasajului Domnesti; limita capitalei conform unui decret din 1979 ar fi pe stanga in dreptul str. Floare Galbena; pe dreapta sectorul 6 tine pana la Centura conform hartii de pe site-ul Primariei sector 6;
- vor face si 3 statii Ratb care nu aveau platforma betonata pana acum.
2. Supralargire:
- mai intai trebuie facut de catre PMB noul SF care va stabili cate benzi sunt necesare si ce mijloc de transport de mare capacitate e cel mai potrivit (din 3 variante posibile: tramvai/ metrou/ autobuz cu banda dedicata); licitatia pt SF poate dura 3 – 6 luni dupa care va fi elaborat acesta si votat in CGMB! PMB finalizeaza saptamana viitoare masuratorile pe teren pt a putea lansa licitatia pt SF;
- dupa SF, urmeaza modificarea PUZ sector 6 in functie de ce stabileste SF (?); reprez. Primariei sector 6 a zis ca nu e adevarat ca a expirat PUZ s.6 si ca va fi modificat doar in zona Prel. Ghencea (?);
- pentru cei 800 m liniari lipsa intre proiecte PMB si /sau CJ Ilfov vor trimite o adresa catre Min. Justitiei pentru solutionare; in curand va fi infiintata Asociatia de transport metropolitan Bucuresti – Ilfov (ATMBI) , conform PMUD BI 2016-2030, iar asociatia va putea face investitia pe bucata care lipseste, daca nu exista alta solutie juridica.
3. Pasaj Domnesti:
- pe anul 2017 este alocata suma de 30 mil. lei din care 5 mil. proiectare si 25 mil. exproprieri;
- CNAIR a preluat de la Primaria Bragadiru tot terenul adiacent Prelungirii pe care-l detineau, de la km 3,500 pana la km 6,790 (adica pana la str. Magnoliei pe stanga, pana unde face si Admin. Strazilor Buc. trotuarele);
- vor semna maine sau poimaine contractul de executie cu Asocierea Straco si ceilalti, care in maxim 15 zile trebuie sa depuna garantia de buna executie;
- refacerea avizelor este in sarcina constructorului, se va face dupa ce finalizeaza proiectul in urmatoarele 3 luni de proiectare;
- sumele pentru exproprierile la pasaj au fost stabilite conform grilei notarilor.
4. Raspuns scris la petitia cu 652 de semnaturi de la protest: cetatenii au cerut la protest termene calendaristice clare, speram sa le primim.
5. TO DO LIST + calendar + responsabili din PMB si CNAIR:
- CNAIR sustine ca, pana la sfarsitul anului, castigatorul licitatiei va face proiectarea, va lua avizele si va incepe organizarea de santier; va asigura permanent circulatia in zona;
- PMB sustine ca pana la sfarsitul anului va fi gata noul SF si posibil noul PUZ sector 6.
Urmatoarea intalnire PMB + CNAIR + cetateni va avea loc in 15 iunie cand trebuie sa avem: contractul de executie pasaj semnat, infiintata ATMBI si intrebat la Min. Justitiei care este solutia pt cei 800 m lipsa intre proiecte, finalizate masuratorile pt SF si demarate procedurile pt SF de catre PMB.
Asa ca, ne tinem de capul lor, ce sa facem!
Actualul PUZ sector 6 e aici: http://www.primarie6.ro/www/wp-content/...naSUD1.pdf
18157890_1607312342632237_1186262084178318135_n.jpg (56.9 KB; downloaded 4329 times)
- realistul
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
realistul
Pai și să înțeleg că fac trotuare care vor fi ulterior demolate? Iar că soluție, metroul ar fi sfânt. E doar acolo în zona. Se poate prelungi.
Pai și să înțeleg că fac trotuare care vor fi ulterior demolate? Iar că soluție, metroul ar fi sfânt. E doar acolo în zona. Se poate prelungi.
- clt
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
clt
Mi se pare mai repede de realizat tramvaiul, dar si mai fezabil, datorita faptului ca pot fi luati mai multi calatori si este ecologic fata de autobuz.. stim cu totii cat dureaza lucrarile la metrou.. Insa nu avem nici tramvaie, nici nimic. Insa ca o parere personala, tramvaiul e cel mai ok pentru zona respectiva, si cred ca prelungirea tramvaiului 47 ar fi cea mai ok, pana la centura. Linia te duce fix in centru, dar ai si legatura cu tramvaiul 41 pentru cei care au treaba in alta zona.
Cum considerati propunerea mea? Ar fi cam cea mai rapida cale, ieftina de realizat (fata de metrou), cu mai putin deranj pentru zona (fata de metrou), de capacitate mare (fata de autobuz), dar si ecologica (fata de autobuz).
Pentru Prelungirea Ghencea mai am urmatoarele propuneri:
- semafoare (daca nu vor fi puse semafoare, acel bulevard va deveni pista de raliu)
- toate trecerile de pietoni semaforizate
- iluminat public led, stalpii sa fie curati, iar cablurile ingropate
- includerea cartierului latin in administratia Bucurestiului, si nu a Bragadirului cum este in prezent
- trotuare mari, piste de biciclisti, si peroane mari pentru statiile de tramvai (daca se adopta "ideea mea")
- parcari in spic la marginea bulevardului (nu sunt de acord, dar stim cu totii ca prima banda va deveni parcare, iar daca vor fii doar doua benzi pe sens, nu s-a rezolvat problema sub nicio forma, si mai stim cu totii cum sunt "autoritatile")
- era sa uit, si spatii verzi (gazon + platani)
Mi se pare mai repede de realizat tramvaiul, dar si mai fezabil, datorita faptului ca pot fi luati mai multi calatori si este ecologic fata de autobuz.. stim cu totii cat dureaza lucrarile la metrou.. Insa nu avem nici tramvaie, nici nimic. Insa ca o parere personala, tramvaiul e cel mai ok pentru zona respectiva, si cred ca prelungirea tramvaiului 47 ar fi cea mai ok, pana la centura. Linia te duce fix in centru, dar ai si legatura cu tramvaiul 41 pentru cei care au treaba in alta zona.
Cum considerati propunerea mea? Ar fi cam cea mai rapida cale, ieftina de realizat (fata de metrou), cu mai putin deranj pentru zona (fata de metrou), de capacitate mare (fata de autobuz), dar si ecologica (fata de autobuz).
Pentru Prelungirea Ghencea mai am urmatoarele propuneri:
- semafoare (daca nu vor fi puse semafoare, acel bulevard va deveni pista de raliu)
- toate trecerile de pietoni semaforizate
- iluminat public led, stalpii sa fie curati, iar cablurile ingropate
- includerea cartierului latin in administratia Bucurestiului, si nu a Bragadirului cum este in prezent
- trotuare mari, piste de biciclisti, si peroane mari pentru statiile de tramvai (daca se adopta "ideea mea")
- parcari in spic la marginea bulevardului (nu sunt de acord, dar stim cu totii ca prima banda va deveni parcare, iar daca vor fii doar doua benzi pe sens, nu s-a rezolvat problema sub nicio forma, si mai stim cu totii cum sunt "autoritatile")
- era sa uit, si spatii verzi (gazon + platani)
- Cristy
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
Cristy
Ar fi cea mai potrivita solutie sa se faca linie de tramvai, dar mi-e teama ca urma revizuirii studiului de fezabilitate facut in birou o sa reiasa ca nu se justifica sau ca e prea scump de implementat. O alta problema ar fi timpul mare de executie (vezi Pantelimon, L. Rebreanu).
De autobuz cu banda unica nici nu merita sa vorbim. Dupa supralargire (daca se mai face), prima banda va deveni parcare.
Un tramvai destept ar face minuni in Ghencea.
Ar fi cea mai potrivita solutie sa se faca linie de tramvai, dar mi-e teama ca urma revizuirii studiului de fezabilitate facut in birou o sa reiasa ca nu se justifica sau ca e prea scump de implementat. O alta problema ar fi timpul mare de executie (vezi Pantelimon, L. Rebreanu).
De autobuz cu banda unica nici nu merita sa vorbim. Dupa supralargire (daca se mai face), prima banda va deveni parcare.
Un tramvai destept ar face minuni in Ghencea.
- clt
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
clt
Timpul de executie nu este mare la tramvai.. Atat la Pantelimon, cat si Liviu Rebreanu au lungit-o muncitorii, dar au fost si complicatii cu exproprierile pentru lucrarea din urma.. Deh, birocratia combinata cu oameni incapabili si muncitori lenesi, duce la santiere indelungate.
Timpul de executie nu este mare la tramvai.. Atat la Pantelimon, cat si Liviu Rebreanu au lungit-o muncitorii, dar au fost si complicatii cu exproprierile pentru lucrarea din urma.. Deh, birocratia combinata cu oameni incapabili si muncitori lenesi, duce la santiere indelungate.
- elcraft
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
elcraft
Parca rolul semafoarelor era sa dai un echilibru fluxurilor de trafic perpendiculare atunci cand situatia o cere, nu ca sa creezi artificial ambuteiaje. Cine sa faca raliu la 2 benzi pe sens acolo, mai ales cand una va fi probabil loc de parcat ilegal? Daca semaforizam totul, ne intoarcem de unde am plecat.
clt wrote:
- semafoare (daca nu vor fi puse semafoare, acel bulevard va deveni pista de raliu)
- toate trecerile de pietoni semaforizate
Parca rolul semafoarelor era sa dai un echilibru fluxurilor de trafic perpendiculare atunci cand situatia o cere, nu ca sa creezi artificial ambuteiaje. Cine sa faca raliu la 2 benzi pe sens acolo, mai ales cand una va fi probabil loc de parcat ilegal? Daca semaforizam totul, ne intoarcem de unde am plecat.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
ByOnu
Pai daca nu pui semafoare artera aceasta nu va fi altceva mai mult decat zidul lui Trump iar locuitorii din zona vor fi imigrantii . Ai incercat vreodata sa traversezi un DN cu treceri de pietoni, in localitate, la sute de metri distanta unele de celelalte, cu marcaje sterse si indicatoare obturate? De exemplu DN2, in Afumati. Sper sa nu mai am vreodata treaba in zona. Horror. Iti faci cruce de 3 ori si treci.
Un verde pentru pietoni la 1.5 min cu timp de 10 secunde este suficient, dar in niciun caz nu trebuie sa ne mai bazam doar pe trecerile clasice de pietoni, pentru ca zau acum, soferii nu mai opresc. Fiecare isi calculeaza el ca daca o calca mai tare are el timp sa treaca inaintea ta. Sau macar semafoare cu buton, daca nu sunt prea SF.
Pai daca nu pui semafoare artera aceasta nu va fi altceva mai mult decat zidul lui Trump iar locuitorii din zona vor fi imigrantii . Ai incercat vreodata sa traversezi un DN cu treceri de pietoni, in localitate, la sute de metri distanta unele de celelalte, cu marcaje sterse si indicatoare obturate? De exemplu DN2, in Afumati. Sper sa nu mai am vreodata treaba in zona. Horror. Iti faci cruce de 3 ori si treci.
Un verde pentru pietoni la 1.5 min cu timp de 10 secunde este suficient, dar in niciun caz nu trebuie sa ne mai bazam doar pe trecerile clasice de pietoni, pentru ca zau acum, soferii nu mai opresc. Fiecare isi calculeaza el ca daca o calca mai tare are el timp sa treaca inaintea ta. Sau macar semafoare cu buton, daca nu sunt prea SF.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
andrei11
Sau trecerile de pietoni de pe sos Odăi intre DN 1 si Mogoşoaia de pe DNCB.
Sos Odai e strada din sectorul 1, chit ca voi spuneti ca apartine de DNCB.
Sau trecerile de pietoni de pe sos Odăi intre DN 1 si Mogoşoaia de pe DNCB.
Sos Odai e strada din sectorul 1, chit ca voi spuneti ca apartine de DNCB.
- elcraft
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
elcraft
Nu trebuie sa fie la sute de metri si nici sa astepte pietonul 1.5 min pentru 10 secunde. Nu cred ca viteza va fi senzationala, ma astept sa fie un fel de Iuliu Maniu la ore de varf cu 2 benzi/sens in loc de 3 (initial chiar era vorba sa faca cu 3). Adica un flux destul de maricel de masini pe ambele sensuri, viteza de turma, asta daca va fi loc de parcati si avaristi.
Semafoare cu buton integrate in SMT totusi nu stiu daca ar fi o idee rea, cum nu sunt o idee rea nici in multe alte locuri.
Nu trebuie sa fie la sute de metri si nici sa astepte pietonul 1.5 min pentru 10 secunde. Nu cred ca viteza va fi senzationala, ma astept sa fie un fel de Iuliu Maniu la ore de varf cu 2 benzi/sens in loc de 3 (initial chiar era vorba sa faca cu 3). Adica un flux destul de maricel de masini pe ambele sensuri, viteza de turma, asta daca va fi loc de parcati si avaristi.
Semafoare cu buton integrate in SMT totusi nu stiu daca ar fi o idee rea, cum nu sunt o idee rea nici in multe alte locuri.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
andrei11
Eu spun ca putin sport nu strică. Pentru majoritatea
Eu spun ca putin sport nu strică. Pentru majoritatea
pasarela-31.jpg (117.73 KB; downloaded 4063 times)
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
Goldmund
"Muncitori lenesi" nu exista(Pestele nu se impute de la coada), exista ingineri lenesi(sau incapabili), proiecte proaste, dar in primul rand nu exista bani pentru un proiect nou, tergirversari la infinit cu acele finantati din care politicienii nu au nimic de castigat.. Chiar langa locul meu de munca, vis a vis, exista un santire urias al orasului Stuttgart, iar acolo vad (aud) moldoveni care lucreaza cu "viteza luminii" si ...bine. Dar au maistrii buni, sefi de echipe capabili, ingineri capabili, iar santierul are multi, multi bani.
Ear o vorba celebra:"dati-mi un punct de sprijin si voi muta Pamantul..." (Arhimede)
Eu zic, daca aceste proiecte ar avea o finantare solida, ai putea muta orasul Bucuresti din loc, si inca perfect...
Cu tramul exista, sau nu finantare, exista, sau nu alta finantare pentru rable modernizate, sau pentru tramvaie noi moderne, si, exista vointa politica pentru a face ceva bun cetatenilor, sau nu?
clt wrote:
Timpul de executie nu este mare la tramvai.. Atat la Pantelimon, cat si Liviu Rebreanu au lungit-o muncitorii, dar au fost si complicatii cu exproprierile pentru lucrarea din urma.. Deh, birocratia combinata cu oameni incapabili si muncitori lenesi, duce la santiere indelungate.
"Muncitori lenesi" nu exista(Pestele nu se impute de la coada), exista ingineri lenesi(sau incapabili), proiecte proaste, dar in primul rand nu exista bani pentru un proiect nou, tergirversari la infinit cu acele finantati din care politicienii nu au nimic de castigat.. Chiar langa locul meu de munca, vis a vis, exista un santire urias al orasului Stuttgart, iar acolo vad (aud) moldoveni care lucreaza cu "viteza luminii" si ...bine. Dar au maistrii buni, sefi de echipe capabili, ingineri capabili, iar santierul are multi, multi bani.
Ear o vorba celebra:"dati-mi un punct de sprijin si voi muta Pamantul..." (Arhimede)
Eu zic, daca aceste proiecte ar avea o finantare solida, ai putea muta orasul Bucuresti din loc, si inca perfect...
Cu tramul exista, sau nu finantare, exista, sau nu alta finantare pentru rable modernizate, sau pentru tramvaie noi moderne, si, exista vointa politica pentru a face ceva bun cetatenilor, sau nu?
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Lărgire Prel. Ghencea și pasaj peste DNCB spre Domnești
•
Choose destination